suomalaiset pro ana-sivut?

tiitta_

mistähän löytyvät suomenkieliset syömishäiriöitä 'harrastavien' sivut? jossain iltalehdessä tai -sanomissa niitä kauhisteltiin joskus kesällä vai keväälläkö se oli... kiitoksia jos löytyvät :)

43

14325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haloo

      Kylläpäs tunnut "kärsivän" "sairaudestasi". Kai säkin haaveilet, että sut kruunattaisiin Lapinlahden rinsessaksi?!?

      Onpahan toi anoreksia ihan selvästi niin sairaan siisti homma, että pitää tavoitella sitä ehdoin tahdoin?!?

      HERÄÄÄ!!!

      • -Elenia-

        Mäkin tätä syömishäiriötä vuoden 'harrastelleena' voin sanoa että älä mee niille sivuille, ellei sulla oikeesti oo ketään jolle puhua. Ite käyn cerulean butterflyssä (joka on siis jenkkisivu) koska kaikki noi suomalaiset vaikuttaa olevan täynnä nk. viikonloppuanorektikoita...
        Hyvät sivut löytää sillä, että liian pirteällä asenteella utelevat potkitaan heti pihalle.


    • *Muru*

      Mitä ihmettä sä teet pro-anan sivuilla??

    • jippiii
      • Anonyymi

        kiitos 🫶🏻


    • gggggggggghh

      http://makeyourselfpretty.palstani.com/index.htm

      tuos yksi, mut en tiedä käykö siellä paljon porukkaa

    • seoou
    • llllllihava:((
    • Pro ana huhhuh

      Pro-Ana sivut on mun mielestä pikemminkin syömishäiriöisten sivuja, jotka ei myönnä sairauttaan. Tiiän joitain sellaisia sivuja ja voin sanoa, ettei kukaan ihaile anoreksiaa, eikä muitakaan sairauksia, vaan kannustavat PARANTUMAAN. Monet ovat joutuneet osastolle yms. joten kyseessä ei ole mikään leikki. Emme ihaile anoreksiaa, vain tyhmät tekevät niin. En usko käsitteeseen Pro-Ana

    • onceonthelips

      googlaa ”hoyhen” ja sitten klikkaat hakutulosta ”höyhenen kevyt”... jos et oikeesti löydä näitä sivuja muutenkuin kyselemällä täältä, nii herranjestas -.-

    • -mietteitäniii

      Monet pro ana-sivut joilla oon käyny, ei oo "anoreksian puolesta - se on pelkkä elämäntapa" -henkisiä. Oikeastaan en ole TOISTAISEKSI törmännyt niihin, vaikka varmasti sellaisiakin löytyy. Suurin osa esimerkiksi sinisessä höynessä on syömishäiriöisiä, jotka eivät välttämättä ole paranemismyönteisiä, mutta eivät myöskään kannusta muita syömishäiriöön vaan päinvastoin. Tietysti tällaiset sivut saattavat triggeröidä niin että joutuu vielä "syvemmälle suohon", eikä terveiden joilla on alttius syömishäiriöille, todellakaan kannata eksyä ko. sivuille. Pro ana on vain toinen ilmenemismuoto syömishäiriölle - ei kukaan terve pidä anoreksiaa ihailtavana, eikä ihan vain huvin vuoksi rupea syömään 300 kaloria päivässä. Pinnan alla piilee lukuisia ongelmia; huono itsetunto, suorituspaineet, ulkonäköpaineet, ahdistus, masennus, tarve kontrolloida elämäänsä, huomionhaku... Syömishäiriö on SEURAUS jostain ongelmasta, jota ei osaa muulla tavoin käsitellä kuin oirehtimalla syömisen kautta.

    • kokemus opettaa :D

      ÄLÄ RYHDY ANOREKTIKOKSI!
      ole sovussa itsesi kanssa :)

      kokemuksesta olen oppinut, ettei anaus ole hyväksi.

    • !!1!!
    • Lisa20
    • mm
      • aaahihunaa

        toi on yli-ihana blogi


      • Vai ihana?
        aaahihunaa kirjoitti:

        toi on yli-ihana blogi

        Tuohan on täysin sairasta.


      • dddddddddddddddda
        Vai ihana? kirjoitti:

        Tuohan on täysin sairasta.

        Ihana se on. Ei siinä oo mitään sairasta.


      • Pro ana!!!
        dddddddddddddddda kirjoitti:

        Ihana se on. Ei siinä oo mitään sairasta.

        Oon jääny koukkuu pro ana sivuille ... En vaa voi sille mitääääää ja nyt haluisin olla ite anorektikko! Mut en mikää liiian laiha HYI!!!! Kyl mult järkee löytyyy mut haluisin laihtuu vaa vähä !


    • Izicis
    • fghj3

      omenapuutarha.foorumi.biz

    • sikanautaa-nam

      Toivottavasti ei mistään. On niin helvetin sairasta touhua riuduttaa itsensä luurangoksi ja sitten vielä jotkut idiootit ihannoivat rujoa kuolemankuvaa. Hyi saatana...

    • Xxxxxs

      Up!

    • RROSANNAN
    • tulkaatänne

      iwannabethin.foorumi.biz/login

      tänne lisää ihmisii (=

    • helpmeeeee

      Löytyykö enää nykyisin mitään pro-ana sivustoja suomenkielisenä? Höyhen taitaa olla historiaa.. pitkään se veikin. 9v sitten kyseisen paikan löysin ja sillä tiellä olen edelleenkin.

    • läskiana

      Joo no useet proanaryhmät on siirtyny whatsappiin.itsekkin siellä

      • salaisuussairaus

        Ite en tykkää whatsappista, koska joutuu olemaan omalla nimellä ja naamalla. Foorumit ja Kik on enemmän mun paikka, koska haluan pitää tän sairauden kuitenkin omana salaisuutena.


    • BlackAngel
    • Anonyymi

      Viittiskö joku lähettää jonkun linkin/numeron niihin whatsapp ryhmiin??
      Haluisin päästä niihin

      • Anonyymi

        Minä myös haluisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä myös haluisin

        kaikki sivustot on poistettu....ite en wappiin millään viiti tulla, olisko joku muu ryhmä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikki sivustot on poistettu....ite en wappiin millään viiti tulla, olisko joku muu ryhmä?

        Itekki haluaisin jos vaan jonkinlainen ryhmä löytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itekki haluaisin jos vaan jonkinlainen ryhmä löytyy

        onks jotain kik-ryhmää? tai tekiskö joku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onks jotain kik-ryhmää? tai tekiskö joku

        Vieläkö olisit kiinnostunu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö olisit kiinnostunu?

        heiii oisko joku viel kiinnostunu näistä pro-ana ryhmistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heiii oisko joku viel kiinnostunu näistä pro-ana ryhmistä?

        Mä oisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heiii oisko joku viel kiinnostunu näistä pro-ana ryhmistä?

        Oon kiinnostunu :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon kiinnostunu :)

        Mäkin oon!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin oon!!

        Laita kikkiä kataemilia1999


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita kikkiä kataemilia1999

        Eri ano, mutta laitoin sulle tänään viestiä, jos vielä oot linjoilla! :) Mun kik on thinning.winning (saa muutkin lisäillä!)


    • Tukea on saatavilla - älä jää syömishäiriöajatusten ja -oireiden kanssa yksin

      Syömishäiriöliiton tukipuhelin päivystää ma klo 9-15 ja to klo 12-18 numerossa 02 251 9207

      SYLI-chat keskiviikkoisin klo 13-14.30 ja 18-19.30 sekä perjantaisin klo 14-15.30 osoitteessa hyvakysymys.fi

      https://syomishairioliitto.fi/tukea-ja-toimintaa#tukipuhelin-ja-chat

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe