Royal Coctail tai Cakom

täällä on näköjään vaihdettu

mielipiteitä muutamista kenneleistä. onko kellään kokemuksia Royal Coctailista tai Cakomista????

18

5570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kennel

      Eikös tämä Cakom sijaitse Lapinlahdella? Jos, niin sitten voin kertoa tarkemmin ainakin omia kokemuksiani tuosta paikasta.

      • taitaa sijaita

        Lapinlahdella, ainakin Iisalmen lähellä olen kuullut sen olevan.


      • tietoo vai ei

        Tuo nyt ei pidä paikkaansa. Et tiedä näköjään edes kenneltoiminnasta mitään.
        Älä kirjoita, ennen kuin perehdyt asioihin.
        Äläkä sittenkään vielä kirjoita....


      • dain61

        .... ei taida sinusta olla olemaan sanojesi takana.


    • keskustelussa

      on myös tästä royal coctailista jos et ole huomannut...sielläkin jotain tietoo joskin tosi niukasti ja yllätys yllätys negatiivista!

    • -,-.-,

      Nettikeskusteluissa kannattaa olla pikkasen varovainen, mitä kenestäkin tunnistettavasta henkilöstä latelee.

      Joten, en ota kantaa...

      Mutta, järkeä käyttämällä ja tuloksia katsomalla voi päätellä aika paljon. Tulokset ovat julkisia, ja kennelliiton KoiraNet -järjestelmästä löytyvät tulokset ja pentueet.

      Kannattaa varata aikaa tutkimiseen, ja muistaa, että kaikki tulokset eivät ole virallisia ja nähtävissä - esim. lonkkatilasto voi joskus näyttää hyvältä, mutta selät koirilla paskana - selkiä ei kuvata virallisesti.

      Kasvattajan yleisestä linjasta voi kuitenkin päätellä jotain käyttämästään materiaalista ja jopa moraalistakin.

      Itsestäs sitten kiinni, mikä miellyttää. Itse en ottaisi näistä, ja jäisi moni muukin kennel väliin.

      Jos kiinnostaa vielä tutkimisen jälkeenkin, niin tutustu sitten koiriin livenä. Sieltä näkee kanssa paljon - esim. onko vuotavia, hektisiä otuksia, joilla kuppi heittää nurin pienimmästäkin paineesta...

      • xxx

        voi kun laittaisit vielä jonkun hyvän ja rehellisen kennelin nimen - vaikka mailitse.
        KoiraNettiä tultu selailtua, mutta aina sekään ei kerro kaikkea (ainakaan sitä kuka myy rekisteröimättömiä).


      • hyviä ja rehellisiä
        xxx kirjoitti:

        voi kun laittaisit vielä jonkun hyvän ja rehellisen kennelin nimen - vaikka mailitse.
        KoiraNettiä tultu selailtua, mutta aina sekään ei kerro kaikkea (ainakaan sitä kuka myy rekisteröimättömiä).

        kenneleitäkin mutta kylläpä ne melkoisia tehtaita ovat..itse en ostaisi mistään kennelistä minkäänlaista koiranpentua. ihan järkkyy ajatella että koirilla tehdään pentuja (paljon) ihan vaan sen takia että kasvattajalla on elinkeino ja ihmiset saavat koiranpennun. syntyyhän nuita koiranpentuja muutenkin ihan tarpeeks. miksi niitä pitää tekemällä tehdä ja tehtailla, sairasta! ainiin, en omista koiraa....


      • -.,-.,-.,
        hyviä ja rehellisiä kirjoitti:

        kenneleitäkin mutta kylläpä ne melkoisia tehtaita ovat..itse en ostaisi mistään kennelistä minkäänlaista koiranpentua. ihan järkkyy ajatella että koirilla tehdään pentuja (paljon) ihan vaan sen takia että kasvattajalla on elinkeino ja ihmiset saavat koiranpennun. syntyyhän nuita koiranpentuja muutenkin ihan tarpeeks. miksi niitä pitää tekemällä tehdä ja tehtailla, sairasta! ainiin, en omista koiraa....

        Taitaa sulla olla puurot ja vellit sekaisin.

        Suomessa "kenneliksi" voidaan kutsua jokaista tahoa, joka koiranpentuja teettää ja myy useammin kuin satunnaisesti.

        "Kennel" ei tarkoita mitään laitosta, jossa koirat elävät tarhoissa tai niitä kohdellaan huonosti.

        Suurinta typeryyttä on väistellä kaikkia "kenneleitä", ja tukea sen sijaan jotain puskakasvattajaa, joka myy koiriaan jossain sanomalehden ilmoituspalstalla todennäköisesti tietämättä yhtään mistään mitään.

        Koska kaltaisiasi ihmisiä on olemassa, ovat muutamat todelliset pentutehtailijat keksineet hyvän markkinointivinkin; he mainostavat olevansa "kotikenneleitä", joissa koiria kasvatetaan niiden hyvinvointia arvostaen... Pennun katsojan tullessa käymään emä ja penikat on siirretty kodinomaisiin tiloihin, vaikka ne muutoin elävät tehtailutiloissa suurten koiralaumojen keskellä.

        Ja hyvin menee kaupaksi.


      • E.A
        -.,-.,-., kirjoitti:

        Taitaa sulla olla puurot ja vellit sekaisin.

        Suomessa "kenneliksi" voidaan kutsua jokaista tahoa, joka koiranpentuja teettää ja myy useammin kuin satunnaisesti.

        "Kennel" ei tarkoita mitään laitosta, jossa koirat elävät tarhoissa tai niitä kohdellaan huonosti.

        Suurinta typeryyttä on väistellä kaikkia "kenneleitä", ja tukea sen sijaan jotain puskakasvattajaa, joka myy koiriaan jossain sanomalehden ilmoituspalstalla todennäköisesti tietämättä yhtään mistään mitään.

        Koska kaltaisiasi ihmisiä on olemassa, ovat muutamat todelliset pentutehtailijat keksineet hyvän markkinointivinkin; he mainostavat olevansa "kotikenneleitä", joissa koiria kasvatetaan niiden hyvinvointia arvostaen... Pennun katsojan tullessa käymään emä ja penikat on siirretty kodinomaisiin tiloihin, vaikka ne muutoin elävät tehtailutiloissa suurten koiralaumojen keskellä.

        Ja hyvin menee kaupaksi.

        Edellisen kanssa enemmän kuin samaa mieltä, kennelnimiä voi olla vaikka ei pennuttaisi koiriaan kuin vaan kerran pari muutamassa vuodessa, eli jos itselleen tarvitsee uutta kisakoiraa tuntemastaan linjasta.

        Parasta olisi jos juuri kasvattaja olisi ihan itse kilpaillut sillä nartullaan ja tehnyt sille ja muillekin koirilleen tuloksia eri lajeissa ja mieluiten juuri rodunomaisessa lajissa.
        T.s. kouluttanut koiriaan, vasta siinä sen oman materiaalinsa tulee tuntemaan oikeasti.

        Kaikkia narttuja ei pidä jalostukseen käyttää vaan siitä huolimatta vaikka sitä "kysyntää" olisikin niin kieltäytyä teettämästä pentuja, jos itse tietää nartussa jotain ei toivottua olevan.

        Vaikka ei sitten itse siinä nartussakaan vaan jos sen sisaruksissakaan on jotain "pikkuvikaa" ilmennyt, esim. kivesvikaa t.m.s.

        Ei pidä sitäkään ajatella, että muut kyllä narttua käyttäisivät vaan ajatella, että jokainen on itse vastuussa omista tekemisistään.

        Pieniä kasvattajia (kennelnimillä varustettuina)löytyy harrastajistakin ja siinähän saa tutustua ihan käytännössä siihen koiran koulutettavuuteenkin.

        Maalimieheltä pitää voida kysyä myös hänen mielipidettään kyseisen nartun kuten myös sen urosehdokkaan käyttöominaisuuksista.


    • mutta

      laitoin tonne saksarista olevaan ketjuunkin jo,että royal coctailin kasvateista 55%:lla on kuvattu lonkat ja 53%:lla kyynärpäät. Cakomilla samat luvut on 37% lonkat ja 8% kyynärpäät.

      Royal coctailin kasvattaja ymmärtääkseni maksaa kasvattiensa lonkka ja kyynärpää kuvat, eli kyllä ainakin jonkin verran löytyy kiinnostusta siihen kasvattamiseen, ettei kasvateta vain rahankiilto silmissä.

      Mutta henkilökohtaista kokemusta ei ole kummastakaan.

      • ihan ite

        Vai niin on Cakomin kennelissä hulluja pentuja ja vielä hullumpia ihmisiä.
        Noh, täyttyy nyt ikäväkseni todeta, että on itsellä ollut jo päälle kymmenen vuotta kyseisestä kennelistä koiria, ja ei nuo mitenkään pelkureita/ raivoja/ luonnevikaisia vielä olleet.


    • hyvinkin paljon...

      Ja erittäin tyytyväinen olen koiriini ollut :)
      Kannattaa käydä tutustumassa koiruuksiin.

    • jessica

      Royal cocktailista on narttu. Tara on nyt 5v ja lonkat ovat edelleen samat kuin mitä olivat silloin hakiessani koiran samoin kyynäret. eli B ja 0..

      Tara on ollut minulle yksi luotettavimmista koirista,vaikka ihan "koti-koirana" on. Toki harrastamme ihan omaa toimista jälkeä,tokoa ja agilityä.. mutta kiisoissa emme käy eikä nayttelyissä. Taran hain pari vuotiaana, se oli palautettu Marjukalle muistaakseni allergian (?) vuoksi..tai jotain.
      Mutta tämä yksilö on yksi viisaimmista koirista,mitä minulla on ollut. Tosin nyt saanut vähän huonoja vaikkutteita ylienergiseltä siperianhuskyltani.. mutta sekään ei ole mitään ylitsepääsemätöntä, puolustus vietti taralla on nyt herkemmässä kun minulla on vuoden vanha lapsi,mutta seki on kohtuudella. Ja tämän puolustus ei ole sitä että räyhätään vastaan tulijoille kun yrittävät kurkata vaunuun,ei. vaan sitä että tara kylmän viileästi seisoo vieraan ihmisen ja vaunujen välissä. Kun taas urokseni hyppii kuin olisi vieterit jaloissa.. Tara säilyttää aina rauhallisuuden vaikka mikä tilanne olisi ja siitä olen kiitollinen. Tosin Tara on saanut vähän huonoja kokemuksia irtonaisista koirista mutta sekään ei johdu jalostuksesta vaan kokemuksista..
      Marjukka on ollut aina apunani jos jotain on tullut, soitan hänelle joko tarasta, uroksestani taikka äitini koirasta ja hän neuvoo aina ilomielin.
      Kannatan ihmisiä tosiaan ottamaan yhteyttä kasvattajaan ja ottamaan faktoista selvää ennen kuin ruvetaan noitavainoon..
      Olen enemmän kuin onnellinen Tarasta, tämä tyttö on ollut sekä ilo että turva mun elämälle!

      Taisi tulla muuten aika sekava kirjoitus.. mutta toivon että jonkinlaisen pointin sain esille. Jos on minulta kysyttävää koirastni saa kysyä,mutta jos muuten haluaa tietää coctailin kasvateista ja työstä soita marjukalle!

    • Lopettakaa hyvän kennelin mustamaalaaminen!
      Kyseisestä kennelistä on lähtöisin monta vuoden voittajanäyttelyn voittajaa, pohjoismaiden voittajaa ja vielä useampi Suomen, Eestin, Englannin jne. muotovaliota. Sellaisia ei varmaankaan mistään "paska" kennelistä löydy! Muistakaa, että te olette vastuussa teksteistänne ja puheistanne.

    • siperiaopettaa

      Nyt tasan 2 v uros, jolta vasen lonkka ongelmana. Korvat viime vuonna menivät kuolioon niin että nyt on puolikaskorvainen, 2 v, lonkkavikainen, iso uros

    • Kennel Cakom on erittäin hyvä Kenneli
      Anneli Kumpulainen on yksi maailman parhaimmista kasvattajista
      aikanani kun ostin koiran kennelistä Anneli oli aina mukana opasti ja neuvoi eikä paiskannut ovea kiinni kun oli saanut rahat
      Anneli kasvatti aikanaan spk upeita suuria ja täysipäisiä
      Kiitos rakas Anneli että olet tehnyt jalon hienon rodun eteen niin paljon työtä
      kiitos kun sain harjoitella luonasi Valjakko urheilua Judin kanssa.
      kikka

    • Anonyymi

      Royal Coctail:näkyy olevan useammalla nartulla pennut alle 10kk välein,en vaan ymmärrä miten on voinu saada normi rekkariin,eikö kennelliitossa ole mitään kontrollia.Tutkin yks ilta pitkäkarvasen mäykyn kohdalla tietoja ja olin aika ihmeissäni,samaa ollu sakuillakin.Kunpa ostajat kiinnittäis huomion ajoissa,ettei tuu pettymyksiä.Itse etsiskelen mäykkyä,en ikinä ottas tuolta.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe