Vapaaehtoistyö sairaalassa?

Animus

Kellään kokemuksia?

Mä ajattelin että vois välillä viikonloppusin käydä syöttämässä pari mummoa ja pappaa kroonikko-osastolla, harjata hiukset ja vaikka lukea hetki. Mitähän kautta kannattais edetä? Millekään ystäväkurssille en mene. Kokemusta löytyy vähän, muttei koulutusta.

Haluaisko joku tulla mukaan ryhmään, joka esim 1-2 x kk kävis jossain pääkaupunkiseudun pitkäaikaisosastolla? Vai onko sellasia jo olemassa?

Ei. En ole mikään hyvä ihminen. Omaa hoivaviettiä olis tarkotus tyydyttää. Kun lapset on isoja, äiti pirteä eläkeläinen ja isovanhemmat kaikki kuolleet - eikä saa ees kissanpentuja!

12

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuffe

      Kai ne puhelinkeskuksessa osaa neuvoa oikeeseen paikkaan?

      Aikoinaan Lastenlinnaankin pääsi samoihin hommiin, Mannerheimin lastensuojeluliiton kautta. Voi tosin olla että heillä on jo joku kurssipakko, lasten turvallisuuden takia.

      • Animus

        ...niitä on hoidettu tarpeeks. Vanhuksia.


      • Sama.edessä.72v

        Valmistaudu hommaamaan rikosrekisteriote.
        Oikeasti sinua ei joku taho halua sinne. Lue kokonaisuudessaan ja kommentteineen linkki https://malluaisentoinen.wordpress.com/2016/01/24/salainen-eutanasia-euroopan-sairaaloissa-joan-riversin-outo-kuolema/
        Minunkin isäni tapettiin 2003 vanhustentalossa tuolla menetelmällä. Samoin monta muuta sukulaistani edellisestä sukupolvesta. Kuvat ja kuvaukset vanhusten ruoka-annoksista ym vahvistavat asian. Yksi naapurini yritettiin tappaa kahdesti terveyskeskuksen vuodeosastolla muutamia vuosia sitten, mutta sai soitettua vaimonsa hätiin ja selvisi hengissä. Kannattaa jakaa ja seurata mitä omassa ympäristössä tapahtuu.


    • Muuralaan!

      Ota suoraan yhteyttä otsikossa mainitsemieni sairaaloiden ylihoitajiin tai vaihtoehtoisesti sosiaalihoitajaan (on todennäköisesti yksi yhteinen).
      Mikäli turvallisuusmääräykset eivät ole radikaalisti muuttuneet, se saattaisi onnistua mutta taustasi tutkitaan joka tapauksessa ja sinun mitä ilmeisimmin pitää liittyä SPR:n tai jonkin muun yleishyödyllisen yhdistyksen jäseneksi.

      Turvamääräyksiä on tiukennettu erittäin paljon vanhusten turvallisuuden takia, joten ihan noin vaan sinne ei mennä.
      Joudut myös valvontaan, ettei yksikään höperöitynyt esim. hetken mielijohteesta testamenttaa omaisuuttaan kivalle vapaaehtoistyöntekijälle!

      Kivenlahdessa epäiltiin muutama vuosi sitten erästä miestä vanhusten seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Miehelle olivat kelvanneet molemmat sukupuolet.

      Ruotsissa palhjastui muutama vuosi sitten eutanasian kannattaja vanhustenhoidossa ja hän onnistuikin listimään varsin monta vanhusta.

      Ymmärrät nyt, miksi siihenkään hommaan ei vain mennä ja aloiteta....

      • Animus

        ...mutta mutta...

        Pääsisinhän mä esim sairaala-apulaiseks ihan tosta vaan ilman mitään tutkintaa. Ja ne on työkseen tekemisissä potilaiden kanssa.

        Onko niin että on vaikea uskoa jonkun haluavan vähän auttaa ilman muuta motivaatiota kuin hyvä mieli itelle....?

        Taitaa homma tyssätä siihen kun henkilökunta näkee mun merimiesaikojen tatuoinnin ;)) mähän olen ihan kriminaali kuitenkin... :D


      • suna45
        Animus kirjoitti:

        ...mutta mutta...

        Pääsisinhän mä esim sairaala-apulaiseks ihan tosta vaan ilman mitään tutkintaa. Ja ne on työkseen tekemisissä potilaiden kanssa.

        Onko niin että on vaikea uskoa jonkun haluavan vähän auttaa ilman muuta motivaatiota kuin hyvä mieli itelle....?

        Taitaa homma tyssätä siihen kun henkilökunta näkee mun merimiesaikojen tatuoinnin ;)) mähän olen ihan kriminaali kuitenkin... :D

        sitä ei pääse ees sairaalaan siivomaan ilman tutkintoa ,sekin on väärin ,kaikki osaa siivota, mutta siihenkin 9kk koulutus tarvitaan, kato on tää hyginia puoli niin tarkkaa, ja lähihoitaja koulutus 2,5 vuotta, mutta silloinkin saa vaan potilasta kohden käyttää aamulla aikaa vain vartin ,joka ei tosiaan riitä tämä on niin kummallista, vanhusten hoito nykyään, ja lapset on toinen ongelma puoli, näin se menee et vahnukset ja lapset jotka ovat heikkoja kun ne ei osaa puolustaa itseään ,tarkoitan lapsilla aivan pieniä .minulle tulee paha mieli usein kun lähden töistä että taas en saanut sitä ja sitä tehtyä ,mutta minkäs teet,ja sitten on kolmas asia .nää leipääntynet hoitajat jota on robotteja ,ei nää ei kuule mitä on kelläkin asiaa, ja kohtelevat opiskelijoita kuin roska säkkii senkin olen kokenut nuorempana,mutta lähdin opiskelemman vähän toisenlaista alaa sekin aon ihmisten auttamista koko ikäryhmässä


      • simppeli
        suna45 kirjoitti:

        sitä ei pääse ees sairaalaan siivomaan ilman tutkintoa ,sekin on väärin ,kaikki osaa siivota, mutta siihenkin 9kk koulutus tarvitaan, kato on tää hyginia puoli niin tarkkaa, ja lähihoitaja koulutus 2,5 vuotta, mutta silloinkin saa vaan potilasta kohden käyttää aamulla aikaa vain vartin ,joka ei tosiaan riitä tämä on niin kummallista, vanhusten hoito nykyään, ja lapset on toinen ongelma puoli, näin se menee et vahnukset ja lapset jotka ovat heikkoja kun ne ei osaa puolustaa itseään ,tarkoitan lapsilla aivan pieniä .minulle tulee paha mieli usein kun lähden töistä että taas en saanut sitä ja sitä tehtyä ,mutta minkäs teet,ja sitten on kolmas asia .nää leipääntynet hoitajat jota on robotteja ,ei nää ei kuule mitä on kelläkin asiaa, ja kohtelevat opiskelijoita kuin roska säkkii senkin olen kokenut nuorempana,mutta lähdin opiskelemman vähän toisenlaista alaa sekin aon ihmisten auttamista koko ikäryhmässä

        Kirjoita hiukan selvemmin, ei tuosta saa mitään tolkkua!
        Ei kaikki osaa siivota todellakaan ja siivooojan työ kunniaan.kiitos.


      • muuttuneet...
        Animus kirjoitti:

        ...mutta mutta...

        Pääsisinhän mä esim sairaala-apulaiseks ihan tosta vaan ilman mitään tutkintaa. Ja ne on työkseen tekemisissä potilaiden kanssa.

        Onko niin että on vaikea uskoa jonkun haluavan vähän auttaa ilman muuta motivaatiota kuin hyvä mieli itelle....?

        Taitaa homma tyssätä siihen kun henkilökunta näkee mun merimiesaikojen tatuoinnin ;)) mähän olen ihan kriminaali kuitenkin... :D

        nykyisin pitää olla melkein kaikkiin hommiin jokin TUTKINTO tai DIPLOOMI.

        Tuskin päästävät laitokseen sisään ilman jotain lähihoitajan perusammattitutkintoa... Ja jos ruuan kanssa joudut tekemään jotain niin pitää olla hygienia passia ja lääkärintodistus...

        Jokin aatteellinen järjestö voisi olla yksi mahdollisuus. tai sitten itse etsiä jostain jokin "kummivanhus", niitä nyt ainakin yksinäisten ihmisten suomessa on jokapaikka väärällään.

        Sitä vaan aloin tuumimaan että haluat auttaa vanhuksia tyydyttääksesi omat hoivaviettisi..... ei oikein kuullosta antaumukselliselta ja humanitääriseltä... Ota kissanpentu tai jotain.


        =DW=


      • Animus
        muuttuneet... kirjoitti:

        nykyisin pitää olla melkein kaikkiin hommiin jokin TUTKINTO tai DIPLOOMI.

        Tuskin päästävät laitokseen sisään ilman jotain lähihoitajan perusammattitutkintoa... Ja jos ruuan kanssa joudut tekemään jotain niin pitää olla hygienia passia ja lääkärintodistus...

        Jokin aatteellinen järjestö voisi olla yksi mahdollisuus. tai sitten itse etsiä jostain jokin "kummivanhus", niitä nyt ainakin yksinäisten ihmisten suomessa on jokapaikka väärällään.

        Sitä vaan aloin tuumimaan että haluat auttaa vanhuksia tyydyttääksesi omat hoivaviettisi..... ei oikein kuullosta antaumukselliselta ja humanitääriseltä... Ota kissanpentu tai jotain.


        =DW=

        ...kommentoisin kyllä sen verran että kaikki hyväntekeväisyys ja vapaaehtoistyö lähtee jostain syvemmästä tarpeesta. On tarve auttaa. Kuka päästää kettuja luontoon (tyhmyyksissään), kuka kantaa rahaa keräyslippaaseen ja kuka lukee äänikirjoja sokeille.

        Vai meinaatko ihan tosissaan että kellään auttajalla ei ole motiivia? Eihän silloin olis auttajiakaan ;)

        Kissanpennuistahan jo kommentoin. Nou kän duu.


      • Angiina
        Animus kirjoitti:

        ...kommentoisin kyllä sen verran että kaikki hyväntekeväisyys ja vapaaehtoistyö lähtee jostain syvemmästä tarpeesta. On tarve auttaa. Kuka päästää kettuja luontoon (tyhmyyksissään), kuka kantaa rahaa keräyslippaaseen ja kuka lukee äänikirjoja sokeille.

        Vai meinaatko ihan tosissaan että kellään auttajalla ei ole motiivia? Eihän silloin olis auttajiakaan ;)

        Kissanpennuistahan jo kommentoin. Nou kän duu.

        Itse olen muutamaan otteeseen elämäni aikana sitoutunut johonkin hieman pidempiaikaiseen vapaaehtoisprojektiin ajatuksella, että joku tämän homman kuitenkin joutuu tekemään. Ja voihan se joku sitten olla minäkin. Vaikka tosiasiallisesti kaikki toimintaan ryhtyminen on minulle kivuliasta, sillä olen luonnostani varsin flegmaattinen. Enkä edes erityisen sosiaalinen.


    • suna45

      haluaisi moni muukin,mutta se ei ole mahdollita valittettavaa kyllä,en tiedä miksi näin ei saisi tehdä,se helpottaisi työtä, kai siinä on laki vastassa, itse olen hoitoalalla ja teitä tarvittaisiin mutta........

    • Hemuliheipsan

      Ei ole kyllä kokemusta,mutta aion juuri hakea vapaaehtoistyöhön sairaalaan .....muutenkin suosittelen ajattelemaan,että jaksaako hoitaa vanhuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe