Lahden pahamaineisin kaupunginosa?

jeppe

Elikkäs nimetkää pahin- /huonomaineisin kaupunginosa/lähiö lahdessa.. perusteluita hieman mukaan kiitos.

150

16731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahin on

      Siellä asuu kusipäitä skinheadeja.

      • Börje och Håkan

        Hejsan allesammans!


      • tyytyväinenlahtelain

        Itse asun Launeella ja ei MITÄÄN valitettavaa! Aivan täydellinen paikka perheelle; on perhepuistoa,kirjasto, lähikauppa,posti ja marketit. Olen erittäin tyytyväinen. Harvoin näkee pultsareita ja nekään ei möykkää,


      • aika parantaa
        tyytyväinenlahtelain kirjoitti:

        Itse asun Launeella ja ei MITÄÄN valitettavaa! Aivan täydellinen paikka perheelle; on perhepuistoa,kirjasto, lähikauppa,posti ja marketit. Olen erittäin tyytyväinen. Harvoin näkee pultsareita ja nekään ei möykkää,

        Vastasit lähes 8 vuotta myöhemmin. Siinä ajassa on moni pultsari ehtinyt kuolla pois. Ja nyt, vuonna 2014, on kuollut vielä useampi.


    • Vieläks

      Onkos Lahden keskustassa vielä Seurahuone, missä kaupunkineuvokset istui viinalla kun kommareilla ei ollu töitä eikä rahaa?

    • Wanderer

      Huonoin maine on ollut viime aikoina liipolalla. Siellä on ihan spurgusakkia, jolla ei ole muuta tekemistä kuin istua keskikaljabaarissa ja vuodesta toiseen katsella samoja naamoja. Pihtikatu 5:ssa huudellaan ikkunasta kunnon ihmisille.

      • Pihtikatu 5

        Sika´porvareille huudellaa. Ei kunno iyhmisille. Bittu mä oon kännissä ...


      • Pihti vitonen eli
        Pihtikatu 5 kirjoitti:

        Sika´porvareille huudellaa. Ei kunno iyhmisille. Bittu mä oon kännissä ...

        Perse, nulkit! menkäÁ alhaalta ohi pikkuporvarit, me oksetaan teidän niskaan.


      • Wanderer

        Hyvä paikka se Liipola on. Vuodesta 1975 eli 5-talon valmistumisvuodesta lähtien on k. tönö ja Liipola olleet minulle varsin tuttuja. Itäkatu 2 oli vielä kesken silloin. 70-luvulla oli Liipolan koulu Liipolan koulu - on pitänyt kysyä, että missähän mahtaa sijaita sellainen paikka kuin kaikuharju? -En ole koskaan kuullut, vaikka ikäni olen Liipolassa pyörinyt. Tässä taitaa olla globalistien ja EU-istien muutos- ja hävittämisvimma kysymyksessä.

        Ostoskeskuksessa oli aikoinaan kaksi kioskia. Toisen kioskin kivijalka säilyi pitkään paikallaan (ellei ole siinä tänäkin päivänä). Oli Kansallis-Osake Pankki, Sok:n ruokakauppa, T-kauppa Suihko, K-kauppa, postipankki ja keskikaljabaari Napakka sekä ravintola Villiruusu... liipolalaisilla oli myös kauppa nimeltä E-market.

        Parasta Liipolassa on lenkkipolku ja laaja metsä-alue. Siellä 1970-luvun eli viime vuosituhannen muinaishistorian aikana me kersat rakennettiin majoja ja seikkailtiin koskemattomassa luonnossa. Muistan, kun voimistelutelineet olivat märässä maalissa. Nyt ne ovat harmaat. Kyllä ennen olivat asiat paremmin. Meidän talossamme, pihtikatu 5:ssä olivat tuolloin kaikki hyvissä väleissä, lähes kaikki kävivät kaikkien luona kylässä. Jonkin ajan kuluttua syntyi niitä riitoja ja vihoja jotka ovat vanhimpien asukkaiden kesken vaikuttamassa vielä tänäkin päivänä. Talohan oli alunperin Enso-Gutzeitin työsuhdeasuntoja, ja siinä on aina asunut lähinnä työssäkäyvää väkeä ja varsinkin tänä päivänä se on vuokrataloista monessa suhteessa sieltä paremmasta päästä. Pari vuotta sitten peruskorjattuna aivan uudenkarhea.
        Tumman pinkin väriset päädyt jäivät historiaan.


      • SL
        Wanderer kirjoitti:

        Hyvä paikka se Liipola on. Vuodesta 1975 eli 5-talon valmistumisvuodesta lähtien on k. tönö ja Liipola olleet minulle varsin tuttuja. Itäkatu 2 oli vielä kesken silloin. 70-luvulla oli Liipolan koulu Liipolan koulu - on pitänyt kysyä, että missähän mahtaa sijaita sellainen paikka kuin kaikuharju? -En ole koskaan kuullut, vaikka ikäni olen Liipolassa pyörinyt. Tässä taitaa olla globalistien ja EU-istien muutos- ja hävittämisvimma kysymyksessä.

        Ostoskeskuksessa oli aikoinaan kaksi kioskia. Toisen kioskin kivijalka säilyi pitkään paikallaan (ellei ole siinä tänäkin päivänä). Oli Kansallis-Osake Pankki, Sok:n ruokakauppa, T-kauppa Suihko, K-kauppa, postipankki ja keskikaljabaari Napakka sekä ravintola Villiruusu... liipolalaisilla oli myös kauppa nimeltä E-market.

        Parasta Liipolassa on lenkkipolku ja laaja metsä-alue. Siellä 1970-luvun eli viime vuosituhannen muinaishistorian aikana me kersat rakennettiin majoja ja seikkailtiin koskemattomassa luonnossa. Muistan, kun voimistelutelineet olivat märässä maalissa. Nyt ne ovat harmaat. Kyllä ennen olivat asiat paremmin. Meidän talossamme, pihtikatu 5:ssä olivat tuolloin kaikki hyvissä väleissä, lähes kaikki kävivät kaikkien luona kylässä. Jonkin ajan kuluttua syntyi niitä riitoja ja vihoja jotka ovat vanhimpien asukkaiden kesken vaikuttamassa vielä tänäkin päivänä. Talohan oli alunperin Enso-Gutzeitin työsuhdeasuntoja, ja siinä on aina asunut lähinnä työssäkäyvää väkeä ja varsinkin tänä päivänä se on vuokrataloista monessa suhteessa sieltä paremmasta päästä. Pari vuotta sitten peruskorjattuna aivan uudenkarhea.
        Tumman pinkin väriset päädyt jäivät historiaan.

        Siirin nakkarin. Se tosin taisi tulla vasta myöhemmin, mutta eipä sitäkään ole enää vuosiin ollut.
        Pankkejakin oli mun muistaakseni kolme. Syppi, Koppi (jossa mulla on edelleen tili) ja Postipankki.
        Toki oli myös apteekki ja parturi-kampaamo. Oli se vaan nasta paikka :)
        80-luvullahan niitä kouluja oli kolme. Liipolan koulu oli ala-aste jonka itsekin kävin, ja pihan toisella puolella neuvolan kanssa samassa rakennuksessa oli sitten harjun koulu (muistaakseni) ja kaikuharjun koulu. Siellä oli tarkkis ja vammaisille tarkoitettu koulu.

        Itse vaikutin parisenkymmentä vuotta 70-luvun alkupuolelta 90-luvulle siellä, asuen muistaakseni koko liipolan ensimmäisessä kerrostalossa -- Pihtikatu 8:ssa.


      • Pliis
        SL kirjoitti:

        Siirin nakkarin. Se tosin taisi tulla vasta myöhemmin, mutta eipä sitäkään ole enää vuosiin ollut.
        Pankkejakin oli mun muistaakseni kolme. Syppi, Koppi (jossa mulla on edelleen tili) ja Postipankki.
        Toki oli myös apteekki ja parturi-kampaamo. Oli se vaan nasta paikka :)
        80-luvullahan niitä kouluja oli kolme. Liipolan koulu oli ala-aste jonka itsekin kävin, ja pihan toisella puolella neuvolan kanssa samassa rakennuksessa oli sitten harjun koulu (muistaakseni) ja kaikuharjun koulu. Siellä oli tarkkis ja vammaisille tarkoitettu koulu.

        Itse vaikutin parisenkymmentä vuotta 70-luvun alkupuolelta 90-luvulle siellä, asuen muistaakseni koko liipolan ensimmäisessä kerrostalossa -- Pihtikatu 8:ssa.

        Onko pakko nostella tällasia ikivanhoja ketjuja, hä?!


      • Asunnonkatselija
        Wanderer kirjoitti:

        Hyvä paikka se Liipola on. Vuodesta 1975 eli 5-talon valmistumisvuodesta lähtien on k. tönö ja Liipola olleet minulle varsin tuttuja. Itäkatu 2 oli vielä kesken silloin. 70-luvulla oli Liipolan koulu Liipolan koulu - on pitänyt kysyä, että missähän mahtaa sijaita sellainen paikka kuin kaikuharju? -En ole koskaan kuullut, vaikka ikäni olen Liipolassa pyörinyt. Tässä taitaa olla globalistien ja EU-istien muutos- ja hävittämisvimma kysymyksessä.

        Ostoskeskuksessa oli aikoinaan kaksi kioskia. Toisen kioskin kivijalka säilyi pitkään paikallaan (ellei ole siinä tänäkin päivänä). Oli Kansallis-Osake Pankki, Sok:n ruokakauppa, T-kauppa Suihko, K-kauppa, postipankki ja keskikaljabaari Napakka sekä ravintola Villiruusu... liipolalaisilla oli myös kauppa nimeltä E-market.

        Parasta Liipolassa on lenkkipolku ja laaja metsä-alue. Siellä 1970-luvun eli viime vuosituhannen muinaishistorian aikana me kersat rakennettiin majoja ja seikkailtiin koskemattomassa luonnossa. Muistan, kun voimistelutelineet olivat märässä maalissa. Nyt ne ovat harmaat. Kyllä ennen olivat asiat paremmin. Meidän talossamme, pihtikatu 5:ssä olivat tuolloin kaikki hyvissä väleissä, lähes kaikki kävivät kaikkien luona kylässä. Jonkin ajan kuluttua syntyi niitä riitoja ja vihoja jotka ovat vanhimpien asukkaiden kesken vaikuttamassa vielä tänäkin päivänä. Talohan oli alunperin Enso-Gutzeitin työsuhdeasuntoja, ja siinä on aina asunut lähinnä työssäkäyvää väkeä ja varsinkin tänä päivänä se on vuokrataloista monessa suhteessa sieltä paremmasta päästä. Pari vuotta sitten peruskorjattuna aivan uudenkarhea.
        Tumman pinkin väriset päädyt jäivät historiaan.

        Millainen on tuo Pihtikatu 3?
        http://www.tori.fi/vi/2085724.htm


      • .

        .


      • ent.asukki
        Wanderer kirjoitti:

        Hyvä paikka se Liipola on. Vuodesta 1975 eli 5-talon valmistumisvuodesta lähtien on k. tönö ja Liipola olleet minulle varsin tuttuja. Itäkatu 2 oli vielä kesken silloin. 70-luvulla oli Liipolan koulu Liipolan koulu - on pitänyt kysyä, että missähän mahtaa sijaita sellainen paikka kuin kaikuharju? -En ole koskaan kuullut, vaikka ikäni olen Liipolassa pyörinyt. Tässä taitaa olla globalistien ja EU-istien muutos- ja hävittämisvimma kysymyksessä.

        Ostoskeskuksessa oli aikoinaan kaksi kioskia. Toisen kioskin kivijalka säilyi pitkään paikallaan (ellei ole siinä tänäkin päivänä). Oli Kansallis-Osake Pankki, Sok:n ruokakauppa, T-kauppa Suihko, K-kauppa, postipankki ja keskikaljabaari Napakka sekä ravintola Villiruusu... liipolalaisilla oli myös kauppa nimeltä E-market.

        Parasta Liipolassa on lenkkipolku ja laaja metsä-alue. Siellä 1970-luvun eli viime vuosituhannen muinaishistorian aikana me kersat rakennettiin majoja ja seikkailtiin koskemattomassa luonnossa. Muistan, kun voimistelutelineet olivat märässä maalissa. Nyt ne ovat harmaat. Kyllä ennen olivat asiat paremmin. Meidän talossamme, pihtikatu 5:ssä olivat tuolloin kaikki hyvissä väleissä, lähes kaikki kävivät kaikkien luona kylässä. Jonkin ajan kuluttua syntyi niitä riitoja ja vihoja jotka ovat vanhimpien asukkaiden kesken vaikuttamassa vielä tänäkin päivänä. Talohan oli alunperin Enso-Gutzeitin työsuhdeasuntoja, ja siinä on aina asunut lähinnä työssäkäyvää väkeä ja varsinkin tänä päivänä se on vuokrataloista monessa suhteessa sieltä paremmasta päästä. Pari vuotta sitten peruskorjattuna aivan uudenkarhea.
        Tumman pinkin väriset päädyt jäivät historiaan.

        Pihtikatu 1:ssä oli Starckjohann-yhtiön asuntoja..


      • dreamtheatherjk60
        Wanderer kirjoitti:

        Hyvä paikka se Liipola on. Vuodesta 1975 eli 5-talon valmistumisvuodesta lähtien on k. tönö ja Liipola olleet minulle varsin tuttuja. Itäkatu 2 oli vielä kesken silloin. 70-luvulla oli Liipolan koulu Liipolan koulu - on pitänyt kysyä, että missähän mahtaa sijaita sellainen paikka kuin kaikuharju? -En ole koskaan kuullut, vaikka ikäni olen Liipolassa pyörinyt. Tässä taitaa olla globalistien ja EU-istien muutos- ja hävittämisvimma kysymyksessä.

        Ostoskeskuksessa oli aikoinaan kaksi kioskia. Toisen kioskin kivijalka säilyi pitkään paikallaan (ellei ole siinä tänäkin päivänä). Oli Kansallis-Osake Pankki, Sok:n ruokakauppa, T-kauppa Suihko, K-kauppa, postipankki ja keskikaljabaari Napakka sekä ravintola Villiruusu... liipolalaisilla oli myös kauppa nimeltä E-market.

        Parasta Liipolassa on lenkkipolku ja laaja metsä-alue. Siellä 1970-luvun eli viime vuosituhannen muinaishistorian aikana me kersat rakennettiin majoja ja seikkailtiin koskemattomassa luonnossa. Muistan, kun voimistelutelineet olivat märässä maalissa. Nyt ne ovat harmaat. Kyllä ennen olivat asiat paremmin. Meidän talossamme, pihtikatu 5:ssä olivat tuolloin kaikki hyvissä väleissä, lähes kaikki kävivät kaikkien luona kylässä. Jonkin ajan kuluttua syntyi niitä riitoja ja vihoja jotka ovat vanhimpien asukkaiden kesken vaikuttamassa vielä tänäkin päivänä. Talohan oli alunperin Enso-Gutzeitin työsuhdeasuntoja, ja siinä on aina asunut lähinnä työssäkäyvää väkeä ja varsinkin tänä päivänä se on vuokrataloista monessa suhteessa sieltä paremmasta päästä. Pari vuotta sitten peruskorjattuna aivan uudenkarhea.
        Tumman pinkin väriset päädyt jäivät historiaan.

        Tuli siin 5 asuttuu hyva talo ja ennen kaikkea IHMISET. Oma talkkari. Liiipola on ihan ok.


      • dreamtheatherjk60
        SL kirjoitti:

        Siirin nakkarin. Se tosin taisi tulla vasta myöhemmin, mutta eipä sitäkään ole enää vuosiin ollut.
        Pankkejakin oli mun muistaakseni kolme. Syppi, Koppi (jossa mulla on edelleen tili) ja Postipankki.
        Toki oli myös apteekki ja parturi-kampaamo. Oli se vaan nasta paikka :)
        80-luvullahan niitä kouluja oli kolme. Liipolan koulu oli ala-aste jonka itsekin kävin, ja pihan toisella puolella neuvolan kanssa samassa rakennuksessa oli sitten harjun koulu (muistaakseni) ja kaikuharjun koulu. Siellä oli tarkkis ja vammaisille tarkoitettu koulu.

        Itse vaikutin parisenkymmentä vuotta 70-luvun alkupuolelta 90-luvulle siellä, asuen muistaakseni koko liipolan ensimmäisessä kerrostalossa -- Pihtikatu 8:ssa.

        se yks pankki oli saastopankki ei syp.


      • NikiKuutiopää

        Juu mää valehtelija Niki asun myös täällä Liipolassa.


      • Anonyymi
        Pliis kirjoitti:

        Onko pakko nostella tällasia ikivanhoja ketjuja, hä?!

        On pakko


    • Max

      Kuulkaa Beipit,teillä ei ole mitään rikollista
      koskaan olltkaa,joskus oli vahaän pienet Larhat ja sillä siisti,mutta tulökaa tänne hesaan niin me neuvotaan teitä
      ajamaan mm: moottiripyörällä,kierrätyskeskuksen vieressä.

      • Pihiti vitonen

        Max tänne hiekkasäkiksi. Hienostunutta Tom of Finlandia ollaankin kaivattu hakattavaksi. Nyrkkirauta uppoaa paskaseen turpaan. Hesalaisilta valuu kusi pitkin reittä.


      • pärjää.
        Pihiti vitonen kirjoitti:

        Max tänne hiekkasäkiksi. Hienostunutta Tom of Finlandia ollaankin kaivattu hakattavaksi. Nyrkkirauta uppoaa paskaseen turpaan. Hesalaisilta valuu kusi pitkin reittä.

        Ette te Ahtialan narkkareille pärjää.


      • Pihti5
        pärjää. kirjoitti:

        Ette te Ahtialan narkkareille pärjää.

        Me vähä nojataa narkkareita, ne kaatuu. katuojasta kuuluu mölinä.


      • Tomi

        hesalaiset tulee soittamaa suutansa tänne foorumeihin kun ei lahteen uskalla kävellä "in real life".


      • Giba
        Tomi kirjoitti:

        hesalaiset tulee soittamaa suutansa tänne foorumeihin kun ei lahteen uskalla kävellä "in real life".

        Tsiigaa kepu-Lahdenn jurbo sikaparooni, tiel siel böndel döfaa grodesti ja teilt stikkaa kato floiskaa ainaki 4 flinsallista gongissa galsareihi ku ne tapittaa fogeleitten honklaamista. Lössi vetää dorkana himaduunattua skeida brenaa Lahden greesalla, ja sprägärit flygaa. Me ei stepata meidän spittareilla teitin böndelle, klabbaa kato miedosti skeidikseen. Fleda kans menee kato mähnäksi ja kananperse poskelle. Me jammataan kato fonisolia ja drämsejä eikä himaseutuskeidaa, kas kusijärvihän siellä. Onks lättästaili vielkää förattu sinne? 50 vuotta on tsiigaa ollu jumalaut aikaa. Mulkku suuhun.


      • Tytteli :)
        Giba kirjoitti:

        Tsiigaa kepu-Lahdenn jurbo sikaparooni, tiel siel böndel döfaa grodesti ja teilt stikkaa kato floiskaa ainaki 4 flinsallista gongissa galsareihi ku ne tapittaa fogeleitten honklaamista. Lössi vetää dorkana himaduunattua skeida brenaa Lahden greesalla, ja sprägärit flygaa. Me ei stepata meidän spittareilla teitin böndelle, klabbaa kato miedosti skeidikseen. Fleda kans menee kato mähnäksi ja kananperse poskelle. Me jammataan kato fonisolia ja drämsejä eikä himaseutuskeidaa, kas kusijärvihän siellä. Onks lättästaili vielkää förattu sinne? 50 vuotta on tsiigaa ollu jumalaut aikaa. Mulkku suuhun.

        ..saada tuo viesti vielä suomeksikin..! ;o)


      • siansaksaa
        Tytteli :) kirjoitti:

        ..saada tuo viesti vielä suomeksikin..! ;o)

        sitä suomalaisten ruotsia.


      • Dorka skeida
        Giba kirjoitti:

        Tsiigaa kepu-Lahdenn jurbo sikaparooni, tiel siel böndel döfaa grodesti ja teilt stikkaa kato floiskaa ainaki 4 flinsallista gongissa galsareihi ku ne tapittaa fogeleitten honklaamista. Lössi vetää dorkana himaduunattua skeida brenaa Lahden greesalla, ja sprägärit flygaa. Me ei stepata meidän spittareilla teitin böndelle, klabbaa kato miedosti skeidikseen. Fleda kans menee kato mähnäksi ja kananperse poskelle. Me jammataan kato fonisolia ja drämsejä eikä himaseutuskeidaa, kas kusijärvihän siellä. Onks lättästaili vielkää förattu sinne? 50 vuotta on tsiigaa ollu jumalaut aikaa. Mulkku suuhun.

        Meitsi kyl bonjaa sun tekstis.
        Moon budjannu bäriss ennen.


      • minja!

      • kuka?

      • eli Pirttiharju
        Giba kirjoitti:

        Tsiigaa kepu-Lahdenn jurbo sikaparooni, tiel siel böndel döfaa grodesti ja teilt stikkaa kato floiskaa ainaki 4 flinsallista gongissa galsareihi ku ne tapittaa fogeleitten honklaamista. Lössi vetää dorkana himaduunattua skeida brenaa Lahden greesalla, ja sprägärit flygaa. Me ei stepata meidän spittareilla teitin böndelle, klabbaa kato miedosti skeidikseen. Fleda kans menee kato mähnäksi ja kananperse poskelle. Me jammataan kato fonisolia ja drämsejä eikä himaseutuskeidaa, kas kusijärvihän siellä. Onks lättästaili vielkää förattu sinne? 50 vuotta on tsiigaa ollu jumalaut aikaa. Mulkku suuhun.

        Pirttiharjun suljetulta osastolta pääsee taas nettiin.


      • merer
        Tomi kirjoitti:

        hesalaiset tulee soittamaa suutansa tänne foorumeihin kun ei lahteen uskalla kävellä "in real life".

        se on stadilaiset!


    • Vekku

      Hetki elämän virrassa vietä sekin Tirrassa

    • sepi

      kyllä näin on.

      • --.

        Ennen kuin muutin Lahteen, minulle sanottiin ettei ainakaan Ahtialaan kannata muuttaa, koska se on niin hirveä kaupunginosa ettei sinne uskalla tavallinen ihminen mennä edes päiväsaikaan...


      • 30v lahtikokemus
        --. kirjoitti:

        Ennen kuin muutin Lahteen, minulle sanottiin ettei ainakaan Ahtialaan kannata muuttaa, koska se on niin hirveä kaupunginosa ettei sinne uskalla tavallinen ihminen mennä edes päiväsaikaan...

        Sen enempiä perustelematta näihin paikkoihin en Lahdessa muuta:
        - Ahtiala
        - Tonttila
        - Liipola
        - Riihelä
        - Mukkula
        - Saksala


      • Tonttilan ukko
        30v lahtikokemus kirjoitti:

        Sen enempiä perustelematta näihin paikkoihin en Lahdessa muuta:
        - Ahtiala
        - Tonttila
        - Liipola
        - Riihelä
        - Mukkula
        - Saksala

        15 vuotta täällä asunut ja saa tylsempää paikkaa hakea. Koskaan ei tapahdu oikein mitään. Suurin tapahtuma taisi olla viime sunnuntaina kun miesporukka päätti ruveta pelaamaan mölkkyä koulun kentällä kolmelta aamuyöstä. Oli hyvä kun kerrankin ei ollut liian rauhallista kun yleensä yöllä istuskelen parvekkeella kannettavan kanssa kun on viileämpää. Jossain vaiheessa poliisit tuli heille jotain sanomaan mutta ei se peliä haitannut. Joku kusipää ämmä varmaan soitti poliisille vaikkei he pahaa meteliä edes pitänyt.

        Siis kuolettavan rauhallista ja siinä mielessä vähän ikävä kaupunginosa.


      • 30v lahtikokemus
        Tonttilan ukko kirjoitti:

        15 vuotta täällä asunut ja saa tylsempää paikkaa hakea. Koskaan ei tapahdu oikein mitään. Suurin tapahtuma taisi olla viime sunnuntaina kun miesporukka päätti ruveta pelaamaan mölkkyä koulun kentällä kolmelta aamuyöstä. Oli hyvä kun kerrankin ei ollut liian rauhallista kun yleensä yöllä istuskelen parvekkeella kannettavan kanssa kun on viileämpää. Jossain vaiheessa poliisit tuli heille jotain sanomaan mutta ei se peliä haitannut. Joku kusipää ämmä varmaan soitti poliisille vaikkei he pahaa meteliä edes pitänyt.

        Siis kuolettavan rauhallista ja siinä mielessä vähän ikävä kaupunginosa.

        Uskon, että suurin osa Tonttilaa rauhallista. Sukulaiseni asuu Tonttilassa ja saa kärsiä möykästä.

        Tonttilan ympäristö ei vain miellytä silmää ja sielua.


      • kopsutikopsuti
        30v lahtikokemus kirjoitti:

        Sen enempiä perustelematta näihin paikkoihin en Lahdessa muuta:
        - Ahtiala
        - Tonttila
        - Liipola
        - Riihelä
        - Mukkula
        - Saksala

        Saksalaa en ymmärrä listassasi? Paitsi jos et pidä lapsiperheistä ja sauvakävelijöistä? Saksalan asukkaista suurin osa eläkeläisiä, loput lapsiperheitä. Ajapa Saksalan uimahallille ja kävele sen lähimmät talot ympäri. Saksalanmäkihän on autotonta aluetta, joten sinne ei pääse autolla. Runsaan pikkulapsimäärän vuoksi Saksalaan perustettiin jo toinen iso päiväkoti. Perhekerhossa käy aktiivia äitiyslomalaisia.

        Eli paikka ei sovi asukkaille, jotka pelkäävät lapsia ja vanhuksia ;)


      • mr. Gay of Lahti
        30v lahtikokemus kirjoitti:

        Uskon, että suurin osa Tonttilaa rauhallista. Sukulaiseni asuu Tonttilassa ja saa kärsiä möykästä.

        Tonttilan ympäristö ei vain miellytä silmää ja sielua.

        Ahtiala se on Suomen rauhallisin ja turvallisin lähiö. Muuttakaa vaan perheinenne tänne Ahtialaan narkkien ja pultsareitten keskelle.


      • dreamtheatherjk60
        kopsutikopsuti kirjoitti:

        Saksalaa en ymmärrä listassasi? Paitsi jos et pidä lapsiperheistä ja sauvakävelijöistä? Saksalan asukkaista suurin osa eläkeläisiä, loput lapsiperheitä. Ajapa Saksalan uimahallille ja kävele sen lähimmät talot ympäri. Saksalanmäkihän on autotonta aluetta, joten sinne ei pääse autolla. Runsaan pikkulapsimäärän vuoksi Saksalaan perustettiin jo toinen iso päiväkoti. Perhekerhossa käy aktiivia äitiyslomalaisia.

        Eli paikka ei sovi asukkaille, jotka pelkäävät lapsia ja vanhuksia ;)

        Asuin saksalassa ei ostaria yks siva halli on paras palkka saksalassa. EN TYKANNY ASUA .KUOLLU PAIKKA KROUVI IHAN ..............


      • kiitttooos
        mr. Gay of Lahti kirjoitti:

        Ahtiala se on Suomen rauhallisin ja turvallisin lähiö. Muuttakaa vaan perheinenne tänne Ahtialaan narkkien ja pultsareitten keskelle.

        Missä oiken täällä asut , koska itse olen aivan eri mietä. Täällähän alkaa olla Lahden isoimmat talot ja parhaat veronmaksajat. Jokainen voi käydä ajelemassa , niin huomaa. Joka paikassa on alkoholisteja ,jopa niissä isoissa taloissa saataa olla.. Eli eipäs turhaa Ahtialaa musta maalata, koska tämä on hyvä paikka elää. Siitä kertoo jo kolme isoa koulua.Ja miksi yleensä tarvitsee verrata paikkoja keskenään. JoKAISESTA paikasta löytyy narkkareita ja juoppoja. Kyllä me kaikki tänne mahdutaan vai mitä.. Eli hyvä paikka asua tämä ahtialakin niinkuin kaikki muutkin.


      • tenavaTonttila
        30v lahtikokemus kirjoitti:

        Sen enempiä perustelematta näihin paikkoihin en Lahdessa muuta:
        - Ahtiala
        - Tonttila
        - Liipola
        - Riihelä
        - Mukkula
        - Saksala

        Tonttila? 18v Tenava-Tonttilassa kykkineenä en käsitä lainkaan kirjoitustasi. Oletko itse asunut vai mihin perustat väitteesi?

        Tonttila on loistavalla paikalla Lahdessa. Nelostie vieressä, suora yhteys motarille Helsinkiin tai Jyväskylään päin, Joutjärvi 5-10min kävelymatkan päässä. 1:n bussin "päättäri", joten tiedät aina milloin bussi on pysäkillä. Tai 2:n ajaa toista puolta. Kävelymatka keskustaan, pyörällä taittuu 10-15min.

        ehkä tuo sinun väitteesi Tonttilasta perustuu johonkin ikävään naapuriin, kuten yleensäkin nämä mielipiteet, kun ei osata ajatella naapuria pitemmälle... Jos en Tenava-Tonttilaa ottaisi, asuisin Ankkurissa.

        Lisättäköön vielä, että nykyisin asun Helsingissä, perspektiivi toinen. Katson Lahtea ulkopuolisin ja vertaan Helsinkiin. Jos muutan takaisin, niin joko Tonttilaan tai Ankkuriin. Tonttila olisi loistopaikalla, keskustan vieressä, hyvät ulkoilupaikat, Ankkuri uudempaa, mutta tylsästi rakennettu ja kesäisin terassilla kaikenlaista sakkia... Että tämmöistä.


      • 46 vuotta lahdessa
        30v lahtikokemus kirjoitti:

        Uskon, että suurin osa Tonttilaa rauhallista. Sukulaiseni asuu Tonttilassa ja saa kärsiä möykästä.

        Tonttilan ympäristö ei vain miellytä silmää ja sielua.

        Nimenomaan tonttila jotenkin vain tuntuisi olevan syrjässä ja vähäiset palvelut.


    • Puistattava paikka

      Mafiapomojen ja muiden hämäräperäisten henkilöiden kaupunginosa. Pitävät Lahden vaikutusvaltaisempia poliitikkoja sekä muita talutusnuorassaan. Edes paikalliset lehdet eivät uskalla kirjoittaa siitä kaupunginosasta mitään pahaa. Saaneet jopa sinne menevän bussin nimettyä ykköseksi ja on aina uusinta mallia oleva matalalattiabussi. Tiet, pururadat ym. on siellä aina viimeisen päälle kunnossa. Jopa terveydenhoito toimii siellä paremmin kuin muualla Lahdessa. Asukkaat valitaan tarkoin alueen taloihin ja et pääse sinne muuttamaan vaikka olisi rahaakin jos et omaa tarpeeksi oikeanlaista imagoa.

      • Terttu 60

        Heh.. Eipähän noi sarvikadut sun muut kovin kummosia taloja ole.. ja helposti sinne ainakin ennen pääsi asumaan.. yliarvostettu vitun sivussa oleva paikka.. nykyisin se ostarikin surkea.. vanhalla maineella ratsastaa se paikka!!!


      • näin oh
        Terttu 60 kirjoitti:

        Heh.. Eipähän noi sarvikadut sun muut kovin kummosia taloja ole.. ja helposti sinne ainakin ennen pääsi asumaan.. yliarvostettu vitun sivussa oleva paikka.. nykyisin se ostarikin surkea.. vanhalla maineella ratsastaa se paikka!!!

        Riihelä on Metsäkankaan sivukylä, oikee Nykin Harlem :)


      • täälläm ja tuolla
        näin oh kirjoitti:

        Riihelä on Metsäkankaan sivukylä, oikee Nykin Harlem :)

        Luulempa että joka asuinalueella on hyvät ja huonot puolensa.Tuskimpa missään välttyy ainakaan viina-höyrypäiltä ja varkailta.Sitä se vapaa kasvatus teettää,pikku nulikat jo varastelee ja pahoinpitelee vanhuksia ym.


      • Kyllästynyt asumaan
        täälläm ja tuolla kirjoitti:

        Luulempa että joka asuinalueella on hyvät ja huonot puolensa.Tuskimpa missään välttyy ainakaan viina-höyrypäiltä ja varkailta.Sitä se vapaa kasvatus teettää,pikku nulikat jo varastelee ja pahoinpitelee vanhuksia ym.

        Koko kaupunki.


      • piripäällikkö
        Kyllästynyt asumaan kirjoitti:

        Koko kaupunki.

        Liipola ja Mettiksen seutu (kasakkamäki, kärpänen, riihelä) noissa asuu spurgut työttömät nistit ja pikkurikolliset


      • Jepaajee
        piripäällikkö kirjoitti:

        Liipola ja Mettiksen seutu (kasakkamäki, kärpänen, riihelä) noissa asuu spurgut työttömät nistit ja pikkurikolliset

        Ahtiala, suurimmaksi osaksi koulun takia... yläaste ikäiset idiootit mopoineen rällää pitkin poikin, makkonen kavereineen kumoo pussikaljaa kitaansa ass marketin takana yms :) Tervetulloo vaan, mulla on kahdeksas vuosi täällä menossa...


      • jepulis 123
        Jepaajee kirjoitti:

        Ahtiala, suurimmaksi osaksi koulun takia... yläaste ikäiset idiootit mopoineen rällää pitkin poikin, makkonen kavereineen kumoo pussikaljaa kitaansa ass marketin takana yms :) Tervetulloo vaan, mulla on kahdeksas vuosi täällä menossa...

        On syrjässä ja niin ankeen näköstä paikkaa,kaikki kaupungin kusipäät siellä asuu
        onneks,on sellanen pullonperä et huono edes päästä kaupunkiin.


      • Myllysaari
        jepulis 123 kirjoitti:

        On syrjässä ja niin ankeen näköstä paikkaa,kaikki kaupungin kusipäät siellä asuu
        onneks,on sellanen pullonperä et huono edes päästä kaupunkiin.

        Viestisi olikin tosi älykäs. Mene takas apukouluun!


      • neitokainen6
        piripäällikkö kirjoitti:

        Liipola ja Mettiksen seutu (kasakkamäki, kärpänen, riihelä) noissa asuu spurgut työttömät nistit ja pikkurikolliset

        juuri niin, metsäkankaalla nistejä kyllä, ja muuta sakkia..
        Pilottitakit, skinit.. voi voi..


      • Anonyymi
        jepulis 123 kirjoitti:

        On syrjässä ja niin ankeen näköstä paikkaa,kaikki kaupungin kusipäät siellä asuu
        onneks,on sellanen pullonperä et huono edes päästä kaupunkiin.

        Se Ahtiala on ihan böndellä.


    • Aittapellonkatu

      Mielestäni Lahden pahamaineisin kaupunginosa on keskusta! Siellä tapahtuu eniten rikollisuutta, väkivaltaa ja vahingontekoja. Keskustan kadut ovat myös täynnä rikottuja pulloja ja räkäklimppejä. Kun käyn keskustassa haluan nopeasti takaisin omaan lähiööni (=Tonttila, jossa on tosi rauhallista!).

      • 26uihuig

        Keskustassa on ainakin hiljaista yöaikaan olen huomannut sen liikuessani siellä.


    • O Ranse

      Onko Kariniemen myrkyttäjä vielä voimissaan, myrkytteli marjapensaita.

    • onneksieroonpäässyt

      AHTIALA, ehdottomasti en muuttaisi vaikka olisi pakko. Omakotialueella näitä kymmenlapsisia perheitä. Lapset saavat tehdä mitä lystäävät, hajottavat ja sotkevat paikkoja, vanhemmat eivät välitä. Eihän nyt meidän lapset vaan ne toisten! Ahtialan terveysasemalla kannattaisi jakaa ehkäsyvälineitä ettei näitä enempää tulisi lisää!

      • ei-häiritse-lapset

        Ahtiala on rauhallinen paikka ainakin liikennemelun suhteen. Jollei nyt satu asumaan ihan moottoritien varressa. Asuin monta vuotta keskustassa, ja nyt ahtialassa. Ei paljon autojen / junien melu häiritse. Mielummin sitä kuuntelee lapsien huutoa, ja känniläisten örinöitä ku jatkuvaa liikenteen melua..


      • Kävelijä.
        ei-häiritse-lapset kirjoitti:

        Ahtiala on rauhallinen paikka ainakin liikennemelun suhteen. Jollei nyt satu asumaan ihan moottoritien varressa. Asuin monta vuotta keskustassa, ja nyt ahtialassa. Ei paljon autojen / junien melu häiritse. Mielummin sitä kuuntelee lapsien huutoa, ja känniläisten örinöitä ku jatkuvaa liikenteen melua..

        Mutta Ahtialaan on mahdottoman pitkä matka: 7-10 km torilta. Liian syrjässä ja jos siellä asuu, pitää olla oma auto tai käyttää bussia. Ei hyvä.


    • ahtiala go go

      Ahtialassa asunut jo 1,5 vuotta, eikä pahaa sanaa sanottavana! Rauhallista, luonto lähellä, kuitenkin helposti pääsee keskustaan. Yhtä ainoota nistiä, spurgua tai muuta huligaania en oo nähny.

      • ProAhtiala

        Niinpä, aivan samaa mieltä nimimerkki Ahtiala go go:n kanssa, siis sehän on todellakin laaja alue ja upeita taloja, luontoa, rantaa löytyy, kolme koulua, palveluita ja suht hyvin toimiva joukkoliikenne (ei vuorotyötä tekevälle ehkä toimivin) jos ei ole autolla kulkeva henkilö. Riippuu tietysti elämäntilanteesta mitä etsii. Nuorelle sinkulle ei optimaalinen valinta =)

        Ehkäpä Ahtialaa haukkuvat itse ovat katkeria ja asuvat tyyliin Torkon ja Sipuran vuokrataloissa. Suurin osa tuhansista ahtialaisista EI ole sieltä, ja kyllä ne Ahtialan pahamaineiset vuokratalot ovat kuitenkin kärpäsen p....oja kartalla ja huomattavasti erotetummat toisistaan kuin esim. Liipolassa, ja niitä on kovin harvoja, verrattuna juuri Liipolaan jossa näyttäisi olevan hyvinkin ankeaa.


      • -ano-
        ProAhtiala kirjoitti:

        Niinpä, aivan samaa mieltä nimimerkki Ahtiala go go:n kanssa, siis sehän on todellakin laaja alue ja upeita taloja, luontoa, rantaa löytyy, kolme koulua, palveluita ja suht hyvin toimiva joukkoliikenne (ei vuorotyötä tekevälle ehkä toimivin) jos ei ole autolla kulkeva henkilö. Riippuu tietysti elämäntilanteesta mitä etsii. Nuorelle sinkulle ei optimaalinen valinta =)

        Ehkäpä Ahtialaa haukkuvat itse ovat katkeria ja asuvat tyyliin Torkon ja Sipuran vuokrataloissa. Suurin osa tuhansista ahtialaisista EI ole sieltä, ja kyllä ne Ahtialan pahamaineiset vuokratalot ovat kuitenkin kärpäsen p....oja kartalla ja huomattavasti erotetummat toisistaan kuin esim. Liipolassa, ja niitä on kovin harvoja, verrattuna juuri Liipolaan jossa näyttäisi olevan hyvinkin ankeaa.

        Asuttu 10v Ahtialassa, en tiedä johtuuko tästä keski-ikäistymisestä vai mistä kun tuntuu, että viime vuosina menty huonompaan suuntaan. Edellä jo mainittiinkin ahtialan ylä aste ja Mr M. Itseäni eritoten suututtaa laitumen kentän vallanneet reilusti alaikäiset "nistit" ja sedät. Myllypohjan ala-asteelta jopa neuvoivat vanhempia olemaan päästämättä lapsiaan sinne.. niin, ja näinhän ne ongelmat ratkeavat. Itse suosisin sellaista kunnon vanhanajan sakinhivutusta ;) Uutena ilmiönä on myös nämä pyrömaanit, tänäänkin lenkillä törmäsin poltettuun skootteriin ja ruohonleikkuriin. Terveyskeskuksen lähellä olevat paperinkeräysastiat jne. Koskahan roihahtaa oikein kunnolla...


    • preksue

      Pahamaineisin on kyllä Hennala. Maineesta kuulu lakia tottelematon ihmisten teloitus ja kidutuspaikka. Teloitus ampumajälkiä hieman joka kasarmin seinässä. Hennalassa varusmiespalvelustaan suorittaneista ei Lahtelaisista osa ei haluakaan kuulla mitään ketaisenhelvetin kuulumisista, katsovat jopa kuselle mennessään kompassista suunnan ettei tule kustua Lahteen päin. Useamman kunnon kansalaisen tuo kaupungin osa on invalisoinut loppuiäsi.

    • Hämeenkatu

      Lahden keskusta. Siellä aiotaan tietojen mukaan murhata eräs mies Mariankadun konttorissa. kuudennessa kerroksessa heitetään alas ikkunasta. Tai huumataan ja viedään paarkkihallin kautta muualle tapettavaksi.

    • matcher...!

      Liipola! Täynnä rosvoja ja muuta epäsosiaalista ainesta.

      • :-(

        Todellakin! Epäsosiaalista ainakin.
        Kokemuksesta voin sanoa, että Jyrkänkadulla (10:ssä) ei asunut ihmisiä.


    • kaksipaikkaa.

      Se on Loviisankadun alkupää.
      Sieltä löytyy kaikenlaista konnaa ja tekijää.
      Toinen on Rautatienkadun alku, se postin nurkka.
      Siellä näkee arkipäivisin oikein polliisiautoakin, kun konnia on.
      Niitä on pukupäällä ja ilman pukua.

      Pahat on nurkat. En menisi, ellei ole pakko.

    • Eiköhän se pohjoinen Liipolan puoli ole. Sinne kaikki maahanmuuttjat tungettu ja onhan se hieman slummi aluetta. Eteläinen puoli taitaa olla rauhallisempaa puolta.

    • Vilskan Erotin

      Jokimaa on pahin. Siellä voi saada kaviosta.

    • 14+19

      Lahteen ei kannata kenenkään vahingossakaan muuttaa. Saa olla aika kovapäinen, että selviää niiden junttien kanssa. Kenellekkään ei puhuta jos ei olla koko elää tunnettu. Ja maailma pyörii Lahden ympärillä, jos ollaan muualta niin kattellaan kuin noitaa.

      • Väli huom

        Tämä kirjoitus on kuin kopioitu erään toisen kaupungin kohdalta. Kertoo, ehkä mustamaalaajien tarpeesta purkaa omaa pahaa oloaan näillä palstoilla.


    • moar

      40 vuotta olen asunut ja kertaakaan en ole saanut turpaan .

    • Daddyfromliipola

      Liipolassa, Pihtikadulla asuu venakkoa,kinuskia,romania,hörhöö,deegua,nörttiä ja jopa ihan töissä käyvää ihmistä. Eniten ehkä asumisen nautintoa heikentää kyttäys ja kyyläys joka luonnistuu parhaiten ihan supisuomalaisilta eläkeikäisiltä tai lähellä sitä olevilla ihmisiltä joilta on jo oman elämän mielenkiinto hiipunut jo kauan sitten. Sitten vielä pidetään palaveriä grillipaikalla ja rapun edessä kovaan ääneen ihmisistä jotka vähiten miellyttää mieltä esim. Ne on taas ne Virtaset (nimi muutettu) tästä menneet ja tupakan tumpin tuohon heittäneet ja varmaan tuohon ovat koirankin kusettaneet ja muutenkin ovat pahalle haisseet kun ovat tästä menneet...
      Toiseksi pahinta liipolassa on aluetta tyrannisoiva lapsi/teinijengi jota mitä ilmeisemmin johtaa porukan isoin poika joka mitä ilmeisemmin lähes täysi-ikäinen ja muut jengin/porukan "jäsenet" reilusti nuorempia (hädin tuskin yläasteikäisiä). Heillä tapana luonnollisesti hengailla ja pyöriä milloin missäkin osaa liipolaa mikä toki on ihan normaalia nuorilta ihmisiltä. Käytöstapoja ei ole kyllä näihin nuoriin koulunpenkillä pystynyt opettaja takomaan. Näiden lasten mielestä hauskaa käytöstä on pomppia keskellä autotietä välittämättä siitä että autot tööttäilevät pyytäen esteetöntä kulkua liikenteessä. Hauskaa on myös heitellä ventovieraita ihmisiä lumipalloilla. Ja kuinka hauskaa onkaan heitellä lumipalloja asuntojen ikkunoihin. Ja kielenkäyttö on hyvin hupaisaa. Kuinka monta vi**u sanaa voi mahtua yhteen lauseeseen? Aika monta.. Tällaista täällä liipolassa on..ruohonleikkurit kaatuilee ja lapset kiroilee mutta päivä kerrallaan..P.s. Yksikin lumipallo vielä ikkunaan niin katkon kädet ja varmuuden vuoksi vielä jalatkin. T. Perheen isukki Liipolasta.

    • Ei tod ....

      Täällä porukka puhuu vain slummeista, vaikkei niitä edes Suomessa ole! Itse kävin Pietarissa kesäkuun alussa ja siellä oli motarin varrella kokonaan pellistä tehtyjä hökkeleitä, sellainen hökkelikylä, pelti näytti todella ruostuneelta...ympärillä ei ollut muuta kuin vihreää niittyä, lähistöllä tien toisella puolella kunnon megamarketit, joita Suomessa lienee voi kuvitellakaan ja kaupunki näkyy siellä kaukana peltihökkelikylän takana. Ihmisiä siellä liikkui ja oli autoja, eläimiä, lapsia. Ja te kehtaatte väittää, että Suomessa on slummeja??! Huh huh...todella matalia tönöjä olivat. Sillä porukalla varmaan ollut edes juoksevaa vettä, vessaa tai ylipäätänsä mitään, he olivat aikalailla keskellä ei mitään, kaukana mistään. Jos Ryssälandiassa asui edes betonisissa kolhoositaloissa, niin saa olla aika onnellinen. Suomessa kun ollaan totuttu, että on juoksevaa vettä, vessa, ilmastointi, talon julkisivu on hyvässä kunnossa jne kaikenmaailman mukavuuksia...suuret on erot! Sinänsä Pietari on aika rauhallinen, mitään ei reissulla tapahtunut, mutta keskustan alue onkin aika rauhallinen. Heti kun lähdet niiden blokkitalojen ympäristöön niin...

      • ristus!

        HAH HAH...! Vai ei Suomessa slummeja!
        Väitä nyt vielä, että Suomessa ei ole järviäkään.


      • Kommentoija69

        Ne peltihökkelit olivat autotalleja, eivät asuntoja.


    • NU

      Liipola on pahin, siellä asuu yhteiskunnan pohjasakkaa. Mikä siinä liipolassa niitä hulluja vetääkin puoleensa?

      • 874

        Halvat vuokrat (kuulema).


    • Olli

      Launeella meitsil skutsit gungaa ja fogelit sjungaa. Nytki sulis skrinaa.

    • tosi rancca metza

      Enonsaari.

      • pikka osu omaan nilk

        muutama? Siinä on lähinnä kaikki mitä Tonttilan lähiössä on käynyt.
        Ja nuokin kaikki eri ajankohtina eli ei mitenkään perättäisinä ajankohtina.
        Ja muistaakseni ne Liipolan sekopäät tuli tänne riehumaan ;)
        Eli olisi kohde voinut olla mikä vaan kun eivät ole tajunneet Liipolaan tehdä 10metrin petoniaitaa eristämään meistä kunnon ihmisistä, aina Liipolan hulluja saa varoa.
        Vaan verrataas muutenkin tapahtumarikasta liipolaa,ei taida yksi A4 sivullinen riittää joten jätämpä linkittämättä.


    • mmimim

      Nuorelle naiselle lahti on kokonaa huono kaupunki liikkua ees päiväsaikaa :/ Pitäs muuttaa johku joutsaa :D

      • Väli huom

        Totta joka sana! Lahdessa on yli 50000 naiseksi syntynyttä valinnut väärän asuinpaikan. Sen kaikki kaupunginosat ovat tarkoitettu miehille. Muuttakaa siis Joutsaan. Joutsan väkiluku ja asukasrakenne on sen jälkeen sellainen, että ohikulkeva auto reagoi siihen varmasti.

        Miehillekään ei Lahden kaupunginosat sovellu. Liipolassa kello 18:03 ja 20:27 välisenä aikana on erittäin vaarallista. Jalkarannassa liikkuu sunnuntaiaamuisin kello 7:30-10:00 juopunut räyhääjä. Jne. Muuttakaa siis miehet Sysmään.

        Lahti on harvoja EU-määritelmän mukaisia kaupunkeja Suomessa (väkilukurajan lisäksi on oltava asukastiheys yli 500 neliökilometrillä). Sitä ei siis oikeastaan pitäisi verrata keskiarvoilla moniin maakuntien kokoisiin "Suomen isoihin kaupunkeihin", koska maaseutukaupunginosat vaikuttavat niihin keskimääräisyyksiin.


      • tietäjä.
        Väli huom kirjoitti:

        Totta joka sana! Lahdessa on yli 50000 naiseksi syntynyttä valinnut väärän asuinpaikan. Sen kaikki kaupunginosat ovat tarkoitettu miehille. Muuttakaa siis Joutsaan. Joutsan väkiluku ja asukasrakenne on sen jälkeen sellainen, että ohikulkeva auto reagoi siihen varmasti.

        Miehillekään ei Lahden kaupunginosat sovellu. Liipolassa kello 18:03 ja 20:27 välisenä aikana on erittäin vaarallista. Jalkarannassa liikkuu sunnuntaiaamuisin kello 7:30-10:00 juopunut räyhääjä. Jne. Muuttakaa siis miehet Sysmään.

        Lahti on harvoja EU-määritelmän mukaisia kaupunkeja Suomessa (väkilukurajan lisäksi on oltava asukastiheys yli 500 neliökilometrillä). Sitä ei siis oikeastaan pitäisi verrata keskiarvoilla moniin maakuntien kokoisiin "Suomen isoihin kaupunkeihin", koska maaseutukaupunginosat vaikuttavat niihin keskimääräisyyksiin.

        Joutsa se vasta homojen tyyssija onkin. Kimppakivaa ladoissa ja pas.ka haisee kun pojat vetelee toisiaa junassa.


      • nuori_nainen76

        Asunut 30 vuotta Lahdessa, koskaan ei ole käynyt mitään kun olen vain pitänyt huolta omista asioistani.


      • ollololol
        tietäjä. kirjoitti:

        Joutsa se vasta homojen tyyssija onkin. Kimppakivaa ladoissa ja pas.ka haisee kun pojat vetelee toisiaa junassa.

        Tuntuu olevan kokemusta, joten uskottava kai se on.


      • hetero jes
        tietäjä. kirjoitti:

        Joutsa se vasta homojen tyyssija onkin. Kimppakivaa ladoissa ja pas.ka haisee kun pojat vetelee toisiaa junassa.

        Ei lahessa ainakaan ole kimppuunkäyviä homoja. Koplaavat varmaan omia tavaroitaan.


    • PahaaSeutua

      Renkomäen ABC- Hollolan risteyksen väli........siinä lasitehtaan seudulla muutama paikka, oli ainakin ennen, missä ei ollut hyvä asua. Toivottavasti sielläkin aika ja ihmiset muuttuneet/muuttaneet.

    • teon sana

      Pirttiharju. KUOLEMAN ja TUONELAN RISTEYS

      keskussairaalan ja valtatie 12 risteys siinä entisen saarikunnaksen ja ja Vianorin kohdalla.

      Joka päivä kolareita tai läheltäpiti tilanteita PUNASIA päin ajajien takia.

      VAROKAA PAIKKAA !!! ei mitään tolkkua ajajilla.

      väliin vaan tyyliin
      ""KYLLÄ MINÄ VIELÄ EHDIN EI SIELTÄ KETÄÄN TULE ""

      KABOOOOOM !!!!
      %53%#&#"/#()#)

      ... tuiks meni. piipaa piipaa .... sinine valo sininen valo.....

    • teon sana
    • Eastsonni

      Kujala. Siellä on kaatopaikka.

    • Bob Schwabenland

      Kujala ei ole Lahdessa vaan Nastolassa

    • Nastonhurja

      Vasta kaatopaikan ohitettuasi löydät kunnanrajan, siinä puhelinmaston kohdalta - oikein vaakunoin merkittynä. Sorry, Lahdessa on.

    • lipsläpsr4r32

      Ahtiala. Hurjaa touhua oli joskus kun asuttiin.

      • missä päin

        Missä päin Ahtialaa asuit? Oon kuullut ahtialasta että jossain päin siellä olisi rauhallisempia alueita (kunnas, myllypohja), mutta sitten jossain sipuran suunnalla ja ostarialueen takana taitaa olla levottomampaa seutua.


    • Liipola

      Liipola, ryssiä ja manneja täynnä, joka päivä baarin terassilla ryyppää. Ei siitä oo kauaakaan ku pikkuveljen kaveri meni sinne puhumaan joillekki manneille jtn, oli kuulemma tullu kotii itkien, pari mustelmaa, kuulemma tullu verta. Voi olla että kaveri kusettaa.

      • onkohan..,

        Liipolaa on yleensä haukuttu lahden huonomaineisimmaksi kaupunginosaksi, mutta saattaa olla rauhoittunut viime vuosien aikana. Ahtiala taitaa olla edelleen varsin levotonta seutua mutta sielläkin varmaan jotkut omakoti- ja rivarialueet saattavat olla rauhallisempaa seutua.


    • lol

      Täällä "lahes" on paskaa jengiä, paskat palvelut, silti tänne tuppaa jäämään eikä pois pääse ei sitten millään. En taida itsekkään ihan terve olla. Luulis että tää kakskyt vuotta riittää. Ennen asuin hörölässä, rauhallista, kaunista seutua, mutta kyttäävät naapurit pitää huolta että auto ei varmasti ole milliäkään väärällä paikalla tai väärässä asennossa. Vittuilu lappuja sateli harvase päivä. Muutto päivänä naapurin ukko tuli huutamaan keskellä päivää että mitä helvettiä täällä kolistellaan. Mummot ne sitten vasta pahimpia on joka suhteessa. Tönii kassajonossa, vainoaa normaaleja ihmisiä. Liipolassa on kivaa nistien ja spurgujen kaa!

      • muistotelävät

        Syksyllä 1998 kävin katsomassa Hörölässä yhtä kämppää. Se oli siinä mäen päällä, 1968 tai 1969 rakennettu 9-kerroksinen punatiilikerrostalo. Muijan kaa olin yksiöstä pois muuttamassa. Se kämppä oli helvetin heikossa kunnossa: tapetit vanhoja ja repsotti ja kaikki pinnat olivat kuluneita. Semmonen harmaa ja tunkkanen. Lisäksi se kaksio oli ahtaampi kuin se meidän yksiö. Vessa oli komero, missä olis polvet ottaneet oveen kiinni, kun pöntölle istui, keittokomero oli niin pieni, että vasen käsi olis ollu koko ajan oikean tiellä ja makuuhuone oli niin pieni, ettei sinne olis mahtunut meidän parivuode.
        Me ei sitten lähetty ottaa sitä kämppää, ja onneksi ei otettu, jos siellä olis ollut ihan hullut naapurit. Liipolassa oli juopot naapurit, mutta ne antoivat elää rauhassa. Ei kytätty ei valitettu eikä vittuilulappuja tullut yhtäkään, ei mistään suunnasta. Pihtikatu 7:llä on erittäin värikäs historia. Sehän muutettiin vuokratalosta osaketaloksi jo pitkälle toistakymmentä vuotta sitten. Mukava muistella niitä juoppoja ja mustalaisia. Hyvät naurut saa niistä jutuista, mitä oli aikoinaan näkemässä. Yks manne varasti kanakopista jonkun pojan minarit ja sitten lähti myymään niitä ovelta ovelle, siinä samassa talossa. Kierteli minarit kainalossa ja kävi meidänkin ovella niitä tarjoomassa. Sanoin sille, että mä en sulta osta mitään. Yritä nyt päästä noista eroon, ennen kuin osut sille ovelle, kenen varastokopista kävit noi varastamassa.
        Sehän läks sitten vähän myöhemmin lusimaan, sakoista ja rötöksistä. Semmosen hullun valkolaisämmän kanssa se seurusteli.


    • sivusta seurannut

      metsäpelto on nykyään niin rauhaton ja lapsille paha paikka . kiitos baari yrittäjien. kännissä ajellaan ketään ei kiinosta .noh joku lapsi vielä jää juopon alle ja kuolee ehkä sitten kiinostus herää

    • crescentti

      Lahtelaiset pyöräillijät ei tiedä että suomessa on oikeanpuoleinen liikenne !
      Mutkissa tullaan pensaiden takaa ja tunnelista VASENTA REUNAA ! voi hyvä tavaton !!!

      varsinkin naiset heiluu ja tärisee satulassa kun eivät osaa väistää oikealta puolelta.

      on se kumma. OIKEA ! siis OIKEA reuna AINA PYÖRÄLLÄ..

      EI VASEN ... ei KOSKAAN !!!!! ONKO SE VAIKEETA ?

    • ffffuu

      metsäpellontie 42!! voi vittu

    • En osaa sanoa pahamaineisinta... Mutta keskustassahan ihmiset tekevöt eniten pahojaan. Baarialueet ja juoppojen valtakunta ( kauppatori, karis) ovat tunnetusti pahimmat :D

    • 1+11

      Itse olen asunut "hurjassa Liipolassa" yli 20 vuotta ja ilman mitään ongelmia, joidenkin kirjoitusten perusteella minun pitäisi olla kuollut tällä hetkellä. Kaikki paikat ovat vaarallisia jos pyörii epämääräisissä porukoissa.Kerran 90-luvulla mannet yrittivät myydä jotain piraattipaitoja meikäläiselle... tuo on hurjin juttu mikä minulle on täällä Liipolassa tapahtunut.

      Toisaalta minä olen ollut koko elämäni absolutisti, joten en tiedä teidän viinasieppojen touhuista.

    • Mestafo

      Keskusta on pahin. Vuos sitten muutin ihan tänne Lahden ydinkeskustaan ja arkisin ja viikonloppuisin aina samaa juoppojen örvellystä öisin ja liikenne pitää myös huolen ettei ainakaan voi nukkua. Huonosti valitsin asuinpaikkani täällä, ois pitäny suosiolla mennä vähän kauemmas, esim. Ankkurin kaupunginosasta Vesijärven rannalla oon kuullu pelkkää hyvää.

    • Ahti Ala

      Eikö Virve nähty viimeksi Ahtialassa?

    • Helppolainen

      Mr Gay of Lahti on KOFF-lätsäinen hemmo,joka kulkee ilmaisbussill Jokimaalla.
      Kaupungin suurin pummi.

      • sipurantiellä

        Ahtialassa sipurantien kerrostaloissa asuu ainakin paljon juoppoja ja elämänmeno taloissa usein sen mukaista. Juoppojen metelöintiä saa kuulla iltamyöhällä ja keskellä yötäkin ja jopa tavallisten asukkaiden ovikelloja soitellaan keskellä yötä. En suosittele muuttamaan tonne alueelle.


      • Sapparo
        sipurantiellä kirjoitti:

        Ahtialassa sipurantien kerrostaloissa asuu ainakin paljon juoppoja ja elämänmeno taloissa usein sen mukaista. Juoppojen metelöintiä saa kuulla iltamyöhällä ja keskellä yötäkin ja jopa tavallisten asukkaiden ovikelloja soitellaan keskellä yötä. En suosittele muuttamaan tonne alueelle.

        Olet vähän myöhässä.. Nykyään siellä ei enää ole kaupungin asuntoja vaan kalliita yksityisiä. Lahden kaupunki myi kiinteistön jostain syystä. Maine lähti asukkaiden mukana jonnekin muualle.


    • Fiksut alueet?

      Missä kaupunginosissa ovat suurimmat vuokratalokeskittymät ja levottominta muutenkin?

      • Jalkaranta

        Liipolassa ja Mukkulassa


    • totuus esiin

      Metsäkangas, petsamonkatu. Eniten vanhoja työttömiä juoppoja.

      • miten ois pois

        Ei pidä valittaa,jos on mukava koti.Eiköhän se riipu omasta käytöksestä.
        Jokainen viihtyy omalla "kotipaikallaan".
        Itse en viihdy asunnossani vaiikka paikka ei ole huono,mutta liian pieni ja parvekkeeton.
        Aiemmin oli unelmaalueella (en kerro missä),mutta vuokranantaja tarvitsi kaverilleen.MOKOMA PÖSILÖ!


    • JALKARANTA!

      Siellä on niin paskoja ja itsekkäitä ihmisiä ja ahneita.

      • alatalolainen

        Jalkaranta. Ainaki Pelkosen veljekset pahoja juoppoja.


    • Venetzia

      Vain kanavat ja gondolit puuttuu.

    • - Karjusaari -

      Nimi kertoo kaiken.

    • FelisHannibal

      Liipolaan en muuttais. Enkä ehkä Mukkulaan.

    • stranger in the city

      ASEMANTAUSTA - ei ole ikinä parkkipaikkoja vierailijoille !!!!!

      • apassi

        Kärpänen, johan alueen nimi kertoo kaiken. Ihan järkyttävä nimi.


    • laheeest

      Metsäpellontien eläkeläiset
      Saa***** kyylääjät en perkele morjest ihan perjaatteen vuoksi!

      • Anonyymi

        Hyvä! Tuollaiselle vässykälle en edes morjestaisi.


    • kokemusta on perkele

      Ahtiala

      Ei helvetissä kannata muuttaa kyseiselle alueelle, oon kuullu että siellä mellestää jonkilaine Ahti... Juoppoja täysi ja lapsia ei näy ulkona vaikka 3 koulua hyvinkin lähekkäin..! Välttäkää Ahtialaa.. Hirveä!

    • Lammaspaimen2

      Muistaako kukaan 90-luvulla Liipolassa asunut pihtikatu 1:sen metsikössä laiduntaneita LAMPAITA? Mitä ihmettä ne siellä tekivät? Itse asuin penskana liipolassa ja oli kiva kun oli elukoita etupihalla joille sai käydä syöttämässä leivän kannikoita :)) Vai olenko nähnyt hallusinaatioita?

      • joooh..

        Muistan kyllä lampaat ja kymmenisen vuotta sitten oli hevonen laitumella
        kuntopolun laavun vieressä aitauksessa. Lampaat parturoivat metsässä
        kasvillisuutta luonnonmukaisesti. :)


      • ent. pihtikatu 9

        Me käytiin skideinä kiusaa noit lampaita sumutorvilla.
        Voi sitä riemua.


    • kernaali

      Hennala. Ai niin sehän lakkautetaan kokonaan.

    • laune?

      mistä löytyy pikkusikarintumppeja eniten?

    • 14+3

      Lahti

      1. Mukkula 75

      2. Kärpänen 56

      3. Kiveriö 47

      Liipolan kaupunginosassa tehtiin viime vuonna 37 ilmoitusta pahoinpitelystä. Kuluvana vuonna luku on jo 60.

      - Vaikea sanoa mistä nämä rikosluvut päivän päätteeksi johtuvat. Kaupungin vuokra-asuntoja on kumminkin pitkin kaupunkia. Tietysti yksittäiset lähiökuppilat voivat nostaa juuri pahoinpitelyiden määrää. Liipolan lukuja en kenttäkokemuksen perusteella osaa selittää. Voi olla, että kirjaamiskynnys on vähän laskenut. Pitäisi tietää, kuinka moni näistä ilmoituksista on lopulta päätynyt syyttäjän pöydälle, vanhempi konstaapeli Esa Mäkelä analysoi.
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013102517553457_uu.shtml

    • AXÖNII

      Vuosia oon koittanu lahest ettii rähinää mut ei oo löytyny. Tylsä mesta

    • Vaari vaan

      1. Ahtiala
      2. Liipola
      3. Riihelä
      4. Metsäkangas

      Eivät sinällänsä huonoja alueita Lahdessa, koska ovat aivan kaupungin reunalla olevia lähiöitä, joten mitään tarvetta lahtelaisella niihin ei ole joutua.
      Metsäkangas siinä mielessä poikkeaa että on isomman tien vieressä, joten sen ohi joutuu ennemmin tai myöhemmin ajamaan. Nopeusrajoitus kuitenkin 70 kmh ja valoissa vihreä aalto, joten teoreettinen skenaario tämäkin.

    • joujoujoujoujou

      Nykyään liipola huippukatu muuttunut uusien asukkaiden myötä.Helvetin juoppojen huumepellejen älämölöö

    • Julkkizz

      Enit3n nistejä:
      1. Jalkaranta
      2. Kankola
      3. Rautakankare

      • Anonyymi

        Nykyään joka kaupungissa on narkkareita juoppoja toisissa enemmän tai vähemmän.Rikollisuutta on pienimmissäkin kylissä.Et ihan p.....jauhantaa .Oon asunu rikkaitten alueilla köyhien ja siltä väliltä.Rikkaiden ongelmat ei vaan näy.Ongelmat on hienojen talojen seinien sisäpuolella.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti narkkien suosima Ahtiala ! Kymmenen pistettä narkeille ja mopojengien yötäpäivää pärinälle. Täällä Ahtialassa asuu vanhempia joilla on tärkeää ostaa skideille oma mopo jotta saadaan ne pois silmistä. Luonto ja melu ei Ahtialassa pääse törmäämään...

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Perusjunttien ja puttinistien Kiveriö

      • Anonyymi

        Asuin kolme vuotta Juustilankatu kakkosessa. Muuttopäivänä kämpän entinen asukas sanoi, että koittakaa sopeutua. Pian selvisi, mitä kaveri tarkoitti.
        Talossa asui vanhuksia, jotka olivat asuneet jo 40 vuotta samoissa kämpissä. Vuokralla asuivat ja kuvittelivat omistavansa koko talon ja piha-alueet, koska olivat asuneet siellä niin kauan.
        Kakarat puhkoivat fillarin renkaat ties monta kertaa.
        Juorukerho kokoontui talon eteen tuodun pöydän ääreen moneksi tunniksi, jotta voivat kytätä naapurien tulemiset ja menemiset. Ärsytti, kun talossa ei päässyt kulkemaan muuta kautta kuin etuovesta.
        Omien sääntöjen laatimista. Kun hiljaisuusaika oli klo 7 - 22, niin se meinasi sitä, että koko talossa oli oltava ympäri vuorokauden hiljaista kuin haudassa.


    • Anonyymi

      Ahtiala, Lahden huonomaineisin paikka !

    • Anonyymi

      Keijupuisto ja patoniitty. Juoppojen, nistien ja muiden ongelmatapausten aluetta.

      • Anonyymi

        Iltalehdes oli vasta juttua, et siel oli taas joku tapettu siis keijupuistossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltalehdes oli vasta juttua, et siel oli taas joku tapettu siis keijupuistossa.

        Oliko kyseessä Kivikadun vuokrakolhoosit, ja oliko huumeilla osuutta taas tähänkin tapaukseen? Vaiko perus viinariita ja sen sottanen loppu?


    • Anonyymi

      Liipola liipola liipola,Lahden Talot ja hulluna kännissä kirkuvat venäläisämmät.

      • Anonyymi

        Tää venäläis ongelma alkaa olemaan jo ympäri kaupunkia…


    • Anonyymi

      Kaikki kaupunginosat mainittu, mitä siitä voi päätellä? Lahti on tooodella huonossa maineessa, joten nyt on huumekaupalle saatava loppu ja käyttäjät elämän syrjään kiinni.

      • Anonyymi

        Lahti on huumeiden pääkaupunki! Päättäjätaso on korruptoitunut ja sulkee silmät kaikilta ongelmilta.


    • Anonyymi

      Kyllä se Kaisaniemi on.

    • Anonyymi

      Harlem! Se on.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      207
      8351
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4718
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      30
      2275
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2168
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1468
    Aihe