hermosärky jalassa

Onko kellään hermosärkyä jalassa pääsääntöisesti lepoasennossa??
Minulla koskee öisin ettei voi nukkua , vain toiseen jalkaan. Alaselkäkin on jäykkä ja kipeä, kipeen jalan lonkka ei taivu ulospäin kunnolla.Kipu jalassa on kulkee säännönmukaisesti tiettyä rataa pitkin ,pakarasta isoon varpaaseen.Olen käynyt magneettikuvassa lonkasta ja lannerangasta, mitään ei ole löytynyt, lisäksi uä- lonkasta , ei tulehdusta. Mikä voisi aiheuttaa tälläisen hermosäryn??? Tuntuu kuin lääkärit ei tajuaisi mitään ne vaan antaa särkylääkereseptin ja sairaslomaa jos itse pyytää ja käskevät ottaa yhteyttä jos ei helpota , eli ei minkään näköistä
jatkuvuutta ole hoidolla että yksi tutkisi loppuun kunnolla.Olen käynyt sekä yksityisellä ja kunnallisella puolella.Kirurgi ja Fysiatri ovat jalkaa tutkinut, mutta siihen se jää, pitäisi itse olla vinkumaan ja vaatimaan hoitoa mutta ei ilkeä
jatkuvasti. Olen kumminkin vähän yli kolmekymppinen ja liikunnallinen ihminen, ei ylipainoa. Mikä neuvoksi, onko jostain ollut apua tai onko samanlaista vaivaa ja diagnoosi on tehty.
Kiitos etukäteen vastauksista.
Ilmianna
Jaa

31 Vastausta

Hermosärkyyn ei auta mikään muu kuin hamppu,eli Suomesta et saa mitään muuta hamppu tuotetta kun hampunsiemenöljyä,mutta jopa sekin auttaa hermösärkyyn.http://www.finola.com/Tuossa on osoite josta voit tilata sitä,tai ostaa kaikista hyvin varustetuista yliopistollisista apteekeista.Itselläni on MS-tauti ja sen kivut ovat just hermosärkyä,olen pitänyt kivut jo kahden vuoden ajan hamppuöljyllä kurissa,suosittelen.
Ilmianna
Jaa
yöllistä ja varsinkin aamuöistä särkyä jaloissa mutta tutkimuksia ei suuremmin tehty vaan lääkäri sanoi minulla olevan levottomat jalat!
Ilmianna
Jaa
Jep. Veikkaan, etta sulla on (ehka urheiluharrastusten vuoksi tai jostain muusta syysta) syntynyt ns. AHTAUMAA lonkan seudulle - siis joku osa selkarangan luustosta on hieman "painunut kasaan" tms...taman tyyppista voi aiheutua esim. liian painavien tavaroiden kantamisesta.

Joka tapauksessa tama ahtauma aiheuttaa sita hermopuristusta ja se kipu sitten sateilee pitkin jalkaa.

AVUKSI: lonkan ja jalkojen venyttely - oikeastaan sinun pitaisi esim. suorittaa rivakka potku molemmilla jaloilla suoraan alaspain (tata on vaikeaa selittaa), mutta se yksinkertaisesti "avaisi hermoradat" ja kivun lievitys saattaa olla valiton!

Jos sinulla on kaveri, han voisi suorittaa tietynlaisen "jalan vedon" pois "ahdistuksesta"...eli siis nopea, rivakka (mutta ei vakivaltainen) jalan "nytkays" itseen pain kun toinen on makuuasennossa.

(mutta homma ei siis saa menna repimiseksi)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
"siis joku osa selkarangan luustosta on hieman "painunut kasaan" tms..."

Kuvailit juuri SI-nivelen dislokaation...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hoidettu kirjoitti:

Joku vois selittää sen SANOIN ei linkkejä kiitos
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hoidettu kirjoitti:

???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hoidettu kirjoitti:

Onpa si-nivel sinun mielestäsi tosi epämääräinen käsite: "joku osa selkärangan luustossa". Voiko se nykyään sijaita vaikka niskanikamissa? Vastaa kunnolla, jos kerran vastaat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mulla on ollu samantyyppisiä kipuja, ja iskias kipuiluna juuri lonkan ja pakaran seutuvilla. Tein omatekoisen "selkäpenkin" filmivanerista, jota vahvistin alapuolelta, koko n. 2m *50cm. Laitoin toiseenpäähän vanhasta vyöstä jalkalenkit, sen verran naftit, että jalka mahtuu sujahtamaan lenkkiin. Sitten jalkopää saunajakkaran päälle, ja itse makoilemaan 10 min kerralla, pari kertaa päivässä. selkä venyy samanlailla kun kalliissakin penkissä, ja mahtuu sängyn alle piiloon. Ja toimii ainakin minulla, helpotti iskiakseen. Eikä maksa matsku paljon, vaikka kokeilee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Vaadi lisää virallisia hoito-ohjeita! Nuo omatekoiset jutut onnistuvat joskus, mutta riskejä on. Yleensä fysioterapeutit neuvovat välttämään äkkinykäyksiä, ne voivat joskus pahentaa tilannetta.
Välilevyn pullistumaa EI voi työntää takaisin, se on kuulemma helppoa kuin hammastahnan saaminen tyhjäksi puristettuun tuubiin. Mutta kaikenlaista hyvää hoitoa on tarjolla. Itselleni suositeltiin Selkäliiton lääkärin toimesta OMT-fysioterapeuttia, ja se vei pahimman yli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
wointi kirjoitti:
Vaadi lisää virallisia hoito-ohjeita! Nuo omatekoiset jutut onnistuvat joskus, mutta riskejä on. Yleensä fysioterapeutit neuvovat välttämään äkkinykäyksiä, ne voivat joskus pahentaa tilannetta.
Välilevyn pullistumaa EI voi työntää takaisin, se on kuulemma helppoa kuin hammastahnan saaminen tyhjäksi puristettuun tuubiin. Mutta kaikenlaista hyvää hoitoa on tarjolla. Itselleni suositeltiin Selkäliiton lääkärin toimesta OMT-fysioterapeuttia, ja se vei pahimman yli.
- meni näköjään Kikille tarkoitettu vastaus väärään paikkaan! Sorry!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
wointi kirjoitti:
- meni näköjään Kikille tarkoitettu vastaus väärään paikkaan! Sorry!
Jos kaikki kliiniset tutkimukset on jo tehty, niin onko tutkittu nikamalukkojen ja/tai si-nivelen lukko/toiminta häiriöt.

Ovathan muutkin syyt mahdollisia, mutta vika vois olla ihan mekaanisessa hermon juuripuristus oiressa, jonka voi aiheuttaa nikamalukko tai lihasjännitys, joka myös voi olla seurausta em. subluksaatioista.

On aivan mahdollista, että lääkärit eivät ole tutkineet manuaalisesti selkääsi, jos magneetti-kuvatkin on otettu, niin manipulaatiohoidon vasta-aiheetkin alkavat olla vähissä.

...kannattais ainakin kokeilla; paljon voi saada, mutta tuskin paljon menettää! ...ja ennenkaikkea hoidettaisi vika kuntoon, eikä vain oireita!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olen tänä kesänä fillaroinut kuten aiemminkin, kun sää sallii, siis paljon. En uskoisi kivun johtuvan siitä, melkeinpä liikkeessä on paras olla. Jalkoja kuitenkin särkee pakaroiden päältä ristiselästä sivuja pitkin alas, mutta ei se muistuta iskiassärkyä. Kipu viiltää sivuista sääriin. Yöt ovat painajaismaisia.Oikeastaan valvon koko ajan. Myös oikean käden olkapäästä peukaloon juilii kummasti ja 90 asteen kulma saa sormet, varsinkin peukalon tunnottomaksi ja pistelee. Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Olisiko lisäravinteista apua, hierontaa kavahdan ainakin nyt kun on kipua?
Ilmianna
Jaa
heippa, mulla on särkyä, mutta toi sun särkys on selvä issias.
Apua saat, kun ostat sähkö-lämpötyynyn ja laitat sen ristiselän alle, kun olet sängyssä.
mulla tää lämpö on auttanut.
Ilmianna
Jaa
hermo särky molemmissa jaloissa ja lonkissa kuvattiin alin selkänikama painaa ristiluun päälle siel hermot jumissa .lääkkeeksi epilepsia ja kipukynnyksen nosto lääkettä . seuraavaks .ohjattuun selkä jumppaan . saas nähä miten akan käy. terveisin paljon unettomia öitä,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kokeilkaa kaikki raaja- tai muita kehon osia kipupotevat luonnon omaa, lääkkeetöntä hoitomuotoa: Annatte toisen kehonpuolenne kontaktihoitoa kipuunne. Tehkää näin:
Nostatte jalkakivussa terveen jalkanne kipeän päälle. Jos se puutuu, vaihdatte jalkaa. Käsien asennoillakin on merkitystä. Laitatte toisenkin kätenne kivun puolelle vatsan päälle. Jostain syystä kipu lievittyy.
(syy löytyy selkäydinkanavan kaksoisrakenteesta, kanavissa virtaa erimerkkinen heikko bioenergiavirta)

Toivo Lång
Inkeroinen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
(syy löytyy selkäydinkanavan kaksoisrakenteesta, kanavissa virtaa erimerkkinen heikko bioenergiavirta) ????
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei se ota, jos ei annakaan. Kaikkee kannattaa kokeilla. Eihän toi vaaralliselta kuulostanut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minulla alkoi juuri tuollainen hillitön repivä särky vuosi sitten.olen saanut sitä helpottumaan venyttelemällä etureisiä.eli laitan kylkiasennossa päällimmäisen jalan koukkuun niin että kantapää on pepun päällä ja vedän jalkaa peppuun kiinni kädelläni.kipu on välillä vähäisempää. Mutta autolla ajaminen ja istuminen pahentaa sitä.kipu vaan tuntuu ja vaivaa pelkästään ja onneksi vain öisin makuulla ollessani.kävelyä ja liikkumista se ei estä. Jotenkin tuntuu että nivusessa on ahtautta.mietin voiko liian kireät housut aiheuttaa kipua. Särkylääkkeillä olen nukkunut. Viime yö oli taas ihan kamala.ajoin 3 tunnin matkan autolla eilen (.kytkinjalka rasittuu kovasti.)olen tehnyt raskasta nostotyötä 10 vuotta ja nyt lopettanut sen. Hermopinne leikattu ranteesta nostelutyöni takia . Välillä mietin voiko se kipu olla joku tukos verisuonessa ?ehkä kalkkeutunut verisuoni ? Kävin myös lääkärissä, mutta en saanut mitään selvyytttä asiaan.kai tästä on selvittävä omin avuin.
Ilmianna
Jaa
minulla on kova särky molemmissa jaloissa ja diaknosi on hermosärkyä on mangnetti röngätty kahdesti vuoden sisällä ei diskråck .
ei autä tavalliset kipulääkket
Ilmianna
Jaa
Hei kaikki kivusta kärsivät ! Haluaisin kertoa paljon kivuista joita minulla on mutta eivät taida mahtua tähän.Minä sain välilevynpullistuman 4-5 nikaman väliin jota ensin hoidettiin venyttämällä,niin sanotussa venytys pöydässä.On suoraan sanoen ,h....! Minulla on 5laite ihonalla ,niin sanottu stimulaattori ja valtava lääkekavalkaari,stimulaattoria on tällähetkellä kaksi ihon alla joista menee 8 johtoa jalkoihin. En voi nukkua,voi vain itkeä mutta sekään ei auta.Asun toistaseksi ulkomailla lämpimässä ,mutta ei apua.Soitin suomeen ,minua olisi kuvattava uudelleen mutta mageettikuvaa ei laitteen takia tehdä eli sitten tietokonekuva.Täytyy vaan olla luovuttamatta ja katsoa jaksaako kuinka kauan.kirjoitelkaa terveisin Tuu1
Ilmianna
Jaa
Joo samoin on mulla sitämätön kipu oikeassa jalasa en saa nukuttua on hermoärkyä mikä tuohon auttaisi TV kipuunkyllästynyt
Ilmianna
Jaa
Sama lonkkaa särkee ihan mielettömästi öisin ja levossa. liikunta auttaa ja siksi ei malta odottaa, että pääsee töihin. 3h unta viimeiseen 40h. Väsy pelottaa tuleva yö. Ei apua lyricasta eikä noritreenista eikä myöskään pronaxeenista nyt yötä vasten uusi tramal. Magneetti 2x röntgen 1x ei näkyviä syitä. Fysioterapia auttaa jumitukseen vähän ja kipuun hoito päivänä. Se jalan Veto manipulaatio toimi ja teki hyvää. Nyt mua vissiin hoidetaan välilevyn pullistuman aiheuttaman kivun mukaan. Mutta ei mulla ole selkä enään kipeä vaan lonkkaaaaaaaaa....
Ilmianna
Jaa
Vahingossa löysin tämän ketjun ja totesin omat ongelmani täällä.
Jos nukun vasemmalla kyljelläni, niin ylösnoustessani koko vasen jalka tuntuu pettävän altani. Ennen ylösnousua huomaan koko jalkaa särkevän lonkasta nilkkaan asti ikäänkuin jonkinlaista iskiaksenomaista hermosärkyä, kuitenkin eniten polven paikkeilta. Aina aamuisin on selkä hyvin jäykkä ja kipeä, vaikka patja ja sänky kunnossa. Ikää on tosin jo yli 70. Mikä lie ongelmana?
Ilmianna
Jaa
Minulla on aivan samanlaisia kipuja alaselästä pakaroihin, lonkkiin ja jalkapohjiinkin sattuu seistessä ja kävellessä. Mitään syytä löydy vaikka kuvattu ja tutkittu aivan kaikki. Alan olla todella epätoivoinen kun kivut rajoittavat liikkumista. Kävely sattuu jalkoihin. Sääriä pakottaa aina. Olen vasta 19 vuotias ja elämä on pilalla :( Ei voi edes reissuun lähteä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Lisään vielä että itsellänikin kaikki kivut pahimmillaan makuuasennossa. Häntäluukaan ei kestä istumista. Voisikohan olla jokin vika joka ei näy magneettikuvissa? Jotain pientä hermojuuriärsytystä näkyi enmg:ssa L5/S1 tasolla mutta mri:n mukaan mikään ei paina hermojuuria tai ydintä..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olen vuosia sitten saanut selkä/jalkakipuun nopean avun hermoratahierojalta. Vieläkö sellaisia löytyy? Säännöllinen jumppa on nykyisin välttämätöntä, venytykset tärkeänä osana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hermoratahierojia löytyy .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hei olen 32 vuotias mies ja minulla diagnosoitiin vuonna 2006 krooninen paksusuolen tulehdus. Kova painon väheneminen sai aikaan selkälihasten heikentymisen jonka seurauksena tuli monen hermo vaivat jalkoihin. Issiasta on ollut ja juuri tuota jatkuvaa pakotusta varsinkin öisin. Aluksi hyppäsin kunnallisilla lääkäreillä ja tulin siihen tulokseen että sieltä ei itse oireen aiheuttajaan saa aupua. Määräävät vain saikkua ja särkylääkettä. Joten päättelin itse että jäsenkorjari on meikäläisen juttu. Siispä varasin ajan kokeneelle ja kauan hoitoja tehneelle ammattilaiselle kannukseen. Ja kuinkas ollakkaan kivut on aina jäänyt jäsenkorjaajan pöydälle. Ja koskaan palikoitten paikalleen laitto ei ole käynyt yhtään kipeää koska siitä ei käytetä voimakeinoja. Eli suosittelen ihmiset jotka kärsitte hermo säryistä niin ottakaa yhteyttä jäsenkorjaajaan niin voi olla että saatte uuden elämän vaivojen vastapainoksi.
Ilmianna
Jaa
on..fysiatri veti kuivamustekynällä jalkojen takaosat hermosärkyisiksi ...
TERVEISIÄ
TERVEYSTALON LÄÄKÄRILLE
--14 vuotta kipua-hermosärkyä,,

,kuusi5 vuuotias
Ilmianna
Jaa
Suosittelen kalevalaista jäsenkorjaajaa tai hyvää akupunktiohoitajaa. Kokeiltu on vaivaan: lepo, urheilu, venytys (ei kannata kun on hermo puristuksessa), kiropraktikko, hieroja, fysioterapeutti, osteopaatti (auttoi myös), fysiatri, 100 kiloa kolmiolääkkeitä. Jatkan kalevalaisella.
Ilmianna
Jaa
Kerronpa oman tarinani. Olen kohta 75v. Monia vuosia kärsin öisistä hermokivuista jaloissa ja joskus käsissäkin. Kipu oli kamalaa, ei iskiastyyppistä vaan hermoihin ottavaa sellaista kuin saattaa olla puutuneen raajan tikuttelussa. Kipu valvotti joka yö n.2-4 tuntia. Tutkimukset eivät auttaneet, vaikka selässä on kyllä madaltumaa. Apua ei löytynyt. Sidoin välillä remmillä kiristyssiteitä jalkoihin, että se kipu kumoaisi järkyttävän hermokivun. Sattumalta löysin avun. Puhdistamon ravintorikkiä Opsti-MSM teelusikallinen lasilliseen vettä kerran päivässä ja lisäksi Bragg omenaviinietikkaa teelusikallinen lasilliseen vettä kerran päivässä. Molemmat aineet täytyy olla todella pudistettua. Kipu on poissa. En kyllä siihen uskonut, mutta kun joulunaikaan unohtui kahdeksan päivää ottamatta niin kipu palasi takaisin. Kiireesti aloitin uudestaan. Toisen kerran tietoisesti jätin pois, kun oli kovassa flunssassa yms. Taas kipu palasi. Nyt en uskalla jättää pois, koska olo on niin ihana. Laitan kyllä lääkärille kyselyn noista aineista, että onko haittaa muiden sairauksien lääkintään. Netistä löysin paljon tietoa ko. aineista. En voi sanoa auttaako tämä muille, mutta minulle kyllä. Siis tiedän millaista on hermosärky. Iskias on minulla ollut muutaman kerran ja sen olen saanut parannettua TK:sta saadulla sähkölaitteella. Laite annettiin kotikäyttöön kuukauden ajaksi.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

hermosärky jalassa

Onko kellään hermosärkyä jalassa pääsääntöisesti lepoasennossa??
Minulla koskee öisin ettei voi nukkua , vain toiseen jalkaan. Alaselkäkin on jäykkä ja kipeä, kipeen jalan lonkka ei taivu ulospäin kunnolla.Kipu jalassa on kulkee säännönmukaisesti tiettyä rataa pitkin ,pakarasta isoon varpaaseen.Olen käynyt magneettikuvassa lonkasta ja lannerangasta, mitään ei ole löytynyt, lisäksi uä- lonkasta , ei tulehdusta. Mikä voisi aiheuttaa tälläisen hermosäryn??? Tuntuu kuin lääkärit ei tajuaisi mitään ne vaan antaa särkylääkereseptin ja sairaslomaa jos itse pyytää ja käskevät ottaa yhteyttä jos ei helpota , eli ei minkään näköistä
jatkuvuutta ole hoidolla että yksi tutkisi loppuun kunnolla.Olen käynyt sekä yksityisellä ja kunnallisella puolella.Kirurgi ja Fysiatri ovat jalkaa tutkinut, mutta siihen se jää, pitäisi itse olla vinkumaan ja vaatimaan hoitoa mutta ei ilkeä
jatkuvasti. Olen kumminkin vähän yli kolmekymppinen ja liikunnallinen ihminen, ei ylipainoa. Mikä neuvoksi, onko jostain ollut apua tai onko samanlaista vaivaa ja diagnoosi on tehty.
Kiitos etukäteen vastauksista.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta