natuna 200kg

bench press?

mitää mahiksia?

97

6733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gdsfasrf

      Meneehän natuna vaikka 210kg just jos on treenannut paljon ja geenit ja voimatekijät ovat hyvät niin menee just se.

    • on c

      Ny kumma kun jotkut TÄYSIN TIETÄMÄTTÖMÄT jauhaa täälä ettei natulla pääsis puoleenkaan siitä ja niistä tuloksista mihi nappi kaverit pääsee. tottakai voit nostaa penkistä natuna 200 ja enemmänkin
      Suodattakaa hyvät ihmiset näiden ihmisten tekstejä jotka suu vaahdossa selittävät muuta

    • Roina-Einarj

      Siis ei se 200 mahdoton ole missään nimessä, mutta rehellisyyden nimissä, suurin osa porukasta ei siihen koskaan pääse. Kourallinen treenaajia on niin lahjakkaita, että voisi päästä 200 penkissä.

      Suurin osa ei vaan valitettavasti siihen pääsisi koskaan natuna, vaikka treeni olisi kuinka määrätietoista ja ravinto kuinka oikeaa tahansa.

      Kaikki roinaajatkaan ei välttämättä koskaan pääse 200 penkkiin...

    • zippo

      jos laittaa kortsun päälle, niin 200 natuna on ihan mahdollinen, mutta jos meinaa ottaa sen ilman penkkipaitaa, niin epäilen suuresti.

      • Anonyymi

        Äläpä kossi epäile kaveri 6 vuotta treenaillut kehopaino 90kg ja 180kg penkissä nousee kevyesti. Porukalla ihailtu ja runkkailtu miehen saavutuksille. Putjake perkele.


    • Korsto

      Allekirjoittaneen t-paita-enkka on 202,5kg..painoin tosin silloin yli 150 kiloa itte..

      • Tavis-75

        180kg ilman penkkipaitaa natuna painoa sillon 105kg ukolla. Reilu 15vuotta treeniä takana (ei pelkkää penkkiä).
        Koitan saada vielä 200kg natuna rikki, ikää nyt tasan 30v, vielä aikaa muutama vuosi.
        Apuliikkeitä täytyis alkaa ottaa tosissaan (ojentajat heikot), mutta dippi on vittumainen liike :) :)


      • Janne.
        Tavis-75 kirjoitti:

        180kg ilman penkkipaitaa natuna painoa sillon 105kg ukolla. Reilu 15vuotta treeniä takana (ei pelkkää penkkiä).
        Koitan saada vielä 200kg natuna rikki, ikää nyt tasan 30v, vielä aikaa muutama vuosi.
        Apuliikkeitä täytyis alkaa ottaa tosissaan (ojentajat heikot), mutta dippi on vittumainen liike :) :)

        "Mulla enkka . . .
        Kirjoittanut: Tavis-75 / 15.5.06 / klo 08:38

        180kg ilman penkkipaitaa natuna painoa sillon 105kg ukolla. Reilu 15vuotta treeniä takana (ei pelkkää penkkiä).
        Koitan saada vielä 200kg natuna rikki, ikää nyt tasan 30v, vielä aikaa muutama vuosi.
        Apuliikkeitä täytyis alkaa ottaa tosissaan (ojentajat heikot), mutta dippi on vittumainen liike :) :)"




        - No on sulla perkele tavoitteet! meinaatko ettet enää kehity muutaman vuoden päästä?? hah hah! kyllä teitä idiootteja täällä piisaa. Minkä vitun takia sinä nuori aikuinen mies tuollaisia puhelet. Ihan kuule 50 vuotiaanakin voit kasvattaa lihasmassaa, ei nämä ole mitään kiveen hakattuja totuuksia.
        En vaan ymmärrä näitä pellejä jotka marmattaa että kehitys päättyy jo 40 vuotiaana joka ei ole sitäpaitsi edes mikään vitun keski-ikä!

        t. kuusankoskelta!


    • ilman sitä

      Hitaat ja nopeat lihassolut.
      Yksi ystävistäni harrasti pikajuoksua 17 -vuotiaaksi. Sitten kaatui kevarilla ja polven leikkauksen jälkeen loppuivat juoksut.
      Hän alkoi harrastamaan tosissaan penkkipunnerrusta.

      Hänen kohdallaan oli kyse geneettisesti lahjakkaasta urheilijasta joka omi nopeita lihassoluja. Maratoonarille on hyvä suoritus kun pääsee penkissä 130 kiloon.
      Hänen parhaat tuloksensa olivat 190 kg ilman paitaa ja "tekstiilidopingilla" 212,5 kg oman painon ollessa 100 kiloa.
      Hän joutui lopettamaan tämänkin harrastuksensa olkapään rasitusvamman vuoksi.

      Itse uskon että vain joka 1000:s (ja yli 100- kiloinen) penkkaaja voi natuna päästä 200:n kerhoon.

      • ne mitään penkkiä nosta

        Maailman parhaat maratoonarit ovat ohuita ja keho täynnä punaisia -eli hitaita lihassoluja.

        1. ne ei harjoittele penkkiä koska eivät tarvitse voimaa ylävartaloon

        2. vaikka harjoittelisivat niin runsas aerobinen harjoittelu vie räjähtävyyden lihaksista

        3. arvioni mukaan keskiverto huippumaratoonari ( paino 55-60 kg ) nostaa hädin tuskin 40 kg penkiltä

        4. ite oon juossu pari puolikasta maratonia alle 2 tuntiin ja samaan aikaan penkiltä on menny 110-115 kg. Ite oon enempi nopea kuin kestävä tyyppi joten penkki ainakin kehittyy melko helposti

        Ite lupaan syödä hatullisen paskaa jos joku maailman 10 parhaasta maratoonarista nostaa penkistä 130 kg.


    • Natu Nostaja

      200kg penkiltä on mahdollista JOS on luonnostaan iso ja vahva.

      Sanoisin, että "tavallisen vahvuinen" alle 100kg mies ei saa natuna 200kg penkiltä ikinä ilman penkkipaitaa.

    • ilmoittautuu

      yksi joka saa yli 200kg raw-penkkiä. Olen sitä mieltä että se on monelle mahdollista, JOS tekee määrätietoisesti töitä, on nälkäinen ja motivoitunut. Ja omaa vähän edellytyksiä asiaan.

      • painat?

        läskimörssäreillä on enemmän voimaa


    • weider---

      Riippuu täysin geeneistä ja fysiikasta sekä asialle uhraamasta ajasta ja vaivasta. Toisille mahdollinen, toisille ei.

      • potsi

        ***Maratoonarille on hyvä suoritus kun pääsee penkissä 130 kiloon. ***

        maratoonareita on monenlaisia mutta esim alle 3tunnin maratoonari ei ikipäivänä tuu nostaa tota 130kg


    • minä

      mun isä nosti 200kg penkistä t-paita päällä merkillä (että pysäyttää tangon rinnalle). ja se on niin natu kuin olla voi. se on ollut 10 kertaa doping-testissä.

      • potsi

        vetikse maratoniski alle 3h. aika kova jätkä.

        :)


    • heavy-10

      Elikkä suomen ennätys sarjassa 125 kg on 312,5kg ihan järjetön määrä :P

      • potsi

        niilki maratonis alle 3h?


    • Total-lifter

      Täytyy olla, kuin minun kaltanen lahjaton, rääpälekin pystyy ottaan 190 kiloon asti...enemmän tuo 200 on sellanen "henkinen" raja...mutta pitää olla motivoitunut tekemään vuosia kovaa työtä tuon eteen.

      • 30v käyny salilla

        Mä oon luomuna päässy tohon,ilman kumipaitoja tai pattinkeja,fillarinkumeja..
        mutta treenaan enempi sillee et kroppa muokkaantuu,enempi vinopenaa levytangolla ja isoilla käsipainoilla pötköpenaa.
        VOIMIA KYSYTÄÄN,HAUISTA KATOTAAN!


    • almasty

      On mahdollista pitää vain painaa normirasvoissa vähintään 90 kiloa.
      Isääukko tunsi kerran yhden roinarin oli kuulemma raamikas kaveri josta näki että oli reenannut.
      Se äijä krtoi kaikki mahdolliset aineet vetäneensä ja sen maastaveto olikin HUIKEAT!!!! 150 kiloa.

      Sen kuultua muistui mieleen että itse vedin samana syksynä kun täytiN 16 vuotta 140 kiloa maasta natuna että terveisiä roinapelleille HAAHAAHHHAAAA!!!!.

    • itse olen natu

      treeni vuosia takana noin kymmenen ja maksimi tällä hetkellä 170 kg ja oma paino on 100kg:n hujakoilla.. en väitä, että kaikki siihen pystyvät siihen 200kg:n täytyy olla kokemusta ymmärrystä ja kova tahto niin takuulla epäilemättä 200 kiloakin voi saada.. Jos kukaan eilen vilkaisi tv2 voimanostoo illalla siinä penkkas joku muija 191 kg oli kyllä muhkee täti jos nainen pystyy paidalla noihin lukemiin niin takuu varmasti miehet pystyvä 200kg natuna. Itselläni ikää 29v ja huomaan että olen treeneissäni tehnyt paljon virheitä. ilman noita usoisin saavani jo nyt 200 natuna mut sanotaanko että seuraavan viiden vuoden sisää tulen ottamaan sen 200kg natuna.. jos paikat pysyy ehjänä ja mielenkiinto säilyy.. en kilpaile enkä aio kilpailla tässä kuitenkin tämän hetken tuloksia kyykky raw 220kg penkki raw se 170kg ja veto 240raw.. tavoitteet olisi joskus vetää 300 kyykätä 300 ja penkata se 200 natikkana. Ei ole mahdotonta ja treenivuosia on vielä kevyesti se 20 jäljellä

      • haaveilijamiesx

        Ensinäkin, se että joku muu nostaa määrän X penkistä, ei tarkoita sitä, että sitä voisi mitenkään korreloida siihen mitä sinä tai joku muu nostaa tai tulee nostamaan. Jos joku muija nostaa natuna ilman paitaa 250 kg, ei tarkoita sitä, että sinä pystyisit nostamaan edes 200. Toiseksikin, tuo nainen ei ole enää varmasti nainen. Todennäköisesti sillä on kehossaan moninkertainen määrä testosteronia verrattuna normaaliin mieheen.

        Jos treenivuosia on takana 10, ja penkki 170, niin hyvällä treenillä sen saa nostettua tuonne 180 kieppeille ja sekin teettää työtä. Jokainen 10 kg on 2 kertaa vaikeampi kuin edellinen. Joten 180 eteenpäin ei ole oikeen enää mahkuja. Vaikka olisit miten "väärin" treenannut, niin siihen se vaan jää. Ei ne lihakset ja voimat enää noin vain kasva. Itsellä oli 180 penkki natuna, treenivuosien ollessa siinä 10 hujakoilla ja penkkiä tein hyvin harvakseltaan. Sitten koitin, että lähteekö se 2hunttia penkistä ja aloin keskittymään penkkiin oikein kunnolla. Ei lähtenyt. 190 jäi rinnalle.

        En pidä 200 penkkiä täysin mahdottomuutena natikalle, mutta siihen vaadoitaan superlahjakkuutta, määrätietoista treeniä ja keskittymistä penkkiin. Joku arvioi, että 1:100 saisi nostettua 2hunttia penkistä natikkana. Itse veikkaan olevan tuon määrän n. 1:500 runkkupenkillä ja 1:10 000 merkistä.


      • hä? hä?
        haaveilijamiesx kirjoitti:

        Ensinäkin, se että joku muu nostaa määrän X penkistä, ei tarkoita sitä, että sitä voisi mitenkään korreloida siihen mitä sinä tai joku muu nostaa tai tulee nostamaan. Jos joku muija nostaa natuna ilman paitaa 250 kg, ei tarkoita sitä, että sinä pystyisit nostamaan edes 200. Toiseksikin, tuo nainen ei ole enää varmasti nainen. Todennäköisesti sillä on kehossaan moninkertainen määrä testosteronia verrattuna normaaliin mieheen.

        Jos treenivuosia on takana 10, ja penkki 170, niin hyvällä treenillä sen saa nostettua tuonne 180 kieppeille ja sekin teettää työtä. Jokainen 10 kg on 2 kertaa vaikeampi kuin edellinen. Joten 180 eteenpäin ei ole oikeen enää mahkuja. Vaikka olisit miten "väärin" treenannut, niin siihen se vaan jää. Ei ne lihakset ja voimat enää noin vain kasva. Itsellä oli 180 penkki natuna, treenivuosien ollessa siinä 10 hujakoilla ja penkkiä tein hyvin harvakseltaan. Sitten koitin, että lähteekö se 2hunttia penkistä ja aloin keskittymään penkkiin oikein kunnolla. Ei lähtenyt. 190 jäi rinnalle.

        En pidä 200 penkkiä täysin mahdottomuutena natikalle, mutta siihen vaadoitaan superlahjakkuutta, määrätietoista treeniä ja keskittymistä penkkiin. Joku arvioi, että 1:100 saisi nostettua 2hunttia penkistä natikkana. Itse veikkaan olevan tuon määrän n. 1:500 runkkupenkillä ja 1:10 000 merkistä.

        vai että yksi sadasta? vai 1 ja 1500 ja 1 ja 10 000?????

        PASKAAAAAA!!!!

        FUUUULAAAA!!!!

        minkä vitun takia maailmassa ei ole YHTÄÄN AINUTTA todistetusti 200kg puhtaana pukannut.

        enemmänki toi suhde kuuluisi olla 1- sataan miljardiin.

        ne joilla olisi voinut ehkä ollakin mahdollisuudet tuohon rautaan, niin siinä on se ongelma, että ne on kaikki viimeistään 150-180 jälkeen siirtyneet piikkireisi-osastolle.

        ei muuta kuin maailmaan kiertään ja nimiä keräämään kuka maailman huipuista on nostanut 200, EI VITTU LÖYDY, EI!


    • vaakatasossa

      niin ettei keskivartalos notkahda luulempa että natuna et saa 40kg enempää. kehu sitte niitä penkkejäs

      • whey

        Itsellä tällä hetkellä treenivuosia vajaa 4 takana ja vielä 10kg laihiksen jälkeen painan sen 80kg. Penkistä kuitenkin nousee se 140kg ilman pompautusta rinnalla tai että munat olis katossa. Varusteina rannesiteet. Alle 100 kiloisena tuo 200kg kyllä tulee natuna.


    • nappi pojat liiterin taa

      kukaan ihminen ei saa ilman hormooneja yil 180/kg penkistä
      tieteelisesti todistettu usa:ssa
      repikää siittä hormooni pellet

      • leuka mononen

        eli eikö NHL testaa lainkaan näitä sukkanauha poikia,jotka tätä Jää koronaa
        pelaavat?!


      • Total-lifter

        Ja höpö-löpö päälle.


    • Entinen treenaaja.

      Treenaan enään hieman pitääkseni lihaskuntoa yllä. 25 vuotta sitten n. 4 vuoden treenauksen jälkeen otin kaverin kanssa bulgarialaisten maksimivoima ohjelman penkkipunnerrukseen. Olin treenannut bodaus tyylisesti sitä ennen. 2 kuukauden aikana penkki nousi 105:stä 145:een. Pituutta on 187 ja painoa silloin 85 kg. Sen jälkeen minua ei kiinnostanut ykkönen penkistä vaan tein kaikkea.

      Luulen, että penkin saa nousemaan, jos keskittyy siihen oikein eli jos keskittyy vain siihen. Siinä ohjelmassa oli joka viikko erilainen, apuliikkeet vaihtuivat. Siinä oli käsipainoilla penkkiä ja vinopenkkiä, puolittaisia nostoja penkissä yliraskailla, rinnalle pysäytettyjä, eri oteleveydellä tehtyjä, vipunostoja eteen, kulmasoutua selälle, pystysoutua levytangolla, 20 toiston sarjoja jalkakyykkyä, pullover käsipainolla, niskan takaa punnerrus, 20 toiston sarjoja dippiä ilman lisäpainoa...

      Lähes joka päivä oli erilainen ja sitten välillä otettiin viikon maksimi penkistä. Tuntui uskomattomalta kuvitella, että pystyisi ottamaan 2 kk päästä penkistä mitä luki paperissa.

      Porukat vain ihmettelivät salilla, kuinka tulokset nousivat.

      • heikko penkkimies

        Penkkini on aina ollut tosi heikko ja mitä ilmeisimmin olen lihas-solujakaumaltani hidas-soluinen

        Samaan tulokseen olen tullut minäkin. 10 vuotta sitten aloin treenaamaan ja penkkasin 30 kiloa.

        Muutaman viikon päästä tein 60 kilolla joitain vitosia ja kutosia ja tulokset pysähtyivät. Penkkitulokset alkoi nousta vasta kun nostin penkin kaikkien muiden treenien yläpuolelle. Sarjoja tein viikkotasolla aivan älyttömiä määriä. Suurin rauta mitä olen koskaan nostanut penkistä on 92,5x2. Painoin tuolloin 94 kiloa eli tulos on suorastaan surkea. =)

        Kaikkien aikojen paras penkkisarjani on kuitenkin 79 kiloisena 82,5 x 10, jonka tein muutama vuosi ennen tuota 92,5 kg nostamista. Kaikkien aikojen maksimista ei ole tietoa, koska en koskaan kokeillut sitä. Lihakset kiinnosti penkkitulosta enemmän.

        Joka tapauksessa olen myös sitä mieltä, että penkki kehittyy parhaiten silloin kun keskittyy vain siihen.


      • penkkiä,,
        heikko penkkimies kirjoitti:

        Penkkini on aina ollut tosi heikko ja mitä ilmeisimmin olen lihas-solujakaumaltani hidas-soluinen

        Samaan tulokseen olen tullut minäkin. 10 vuotta sitten aloin treenaamaan ja penkkasin 30 kiloa.

        Muutaman viikon päästä tein 60 kilolla joitain vitosia ja kutosia ja tulokset pysähtyivät. Penkkitulokset alkoi nousta vasta kun nostin penkin kaikkien muiden treenien yläpuolelle. Sarjoja tein viikkotasolla aivan älyttömiä määriä. Suurin rauta mitä olen koskaan nostanut penkistä on 92,5x2. Painoin tuolloin 94 kiloa eli tulos on suorastaan surkea. =)

        Kaikkien aikojen paras penkkisarjani on kuitenkin 79 kiloisena 82,5 x 10, jonka tein muutama vuosi ennen tuota 92,5 kg nostamista. Kaikkien aikojen maksimista ei ole tietoa, koska en koskaan kokeillut sitä. Lihakset kiinnosti penkkitulosta enemmän.

        Joka tapauksessa olen myös sitä mieltä, että penkki kehittyy parhaiten silloin kun keskittyy vain siihen.

        Nii luulen, että treenasit liikaa, kun yritit nostaa penkkiä. Harmi kun en muista tarkkaan, miten se ohjelma meni. Muistaakseni ihmettelin, kun päivässä ei treenattu enempää ja tein vielä päälle jotain hauiksia jne. Ne varsinaiset penkkitreenit taisivat mennä pyramiidina eli painoja lisää ja toistoja vähentäen ja takaisin alas.


    • tiedän varmasti

      Tiedän tyypin joka aikoinaan alle 90 kiloisena nosti salinostona noin 200 kg, kisoissa hän tosin sai vain jotain 185 kg. Kyllä tuollainen rauta varmasti natuna isoilta äijiltä nousee kisanostonakin.

      • se on

        mikä se tuo natuna on onko se joku pesuaine?


      • lotionman

        tiedän bodarin joka nosti 200 melkein puhtain keinoin. parit nappikuurit oli joskus vuosia sitten syönyt. luontainen lahjakkuus!


    • helppis'

      Minulla on sellainen käsitys,että HULKKI ottaa penkistä natuna ja raakana 200kg!

      • ei oo natu

        mä näin telkkarissa kun se veti kaikki mömmöt ja sitten sitä vitutti ja muuttui vihreeksi
        vahva se kyllä on viskasi panssari vaunun hurjan pitkälle
        melko pahoja roid rage kohtauksia se kyllä saa


      • heheheheheheheh
        ei oo natu kirjoitti:

        mä näin telkkarissa kun se veti kaikki mömmöt ja sitten sitä vitutti ja muuttui vihreeksi
        vahva se kyllä on viskasi panssari vaunun hurjan pitkälle
        melko pahoja roid rage kohtauksia se kyllä saa

        Ketä kiinnostaa millä vedetään,kunhan vedetään!


    • totuudentieto

      "Ny kumma kun jotkut TÄYSIN TIETÄMÄTTÖMÄT jauhaa täälä ettei natulla pääsis puoleenkaan siitä ja niistä tuloksista mihi nappi kaverit pääsee. tottakai voit nostaa penkistä natuna 200 ja enemmänkin"


      ei nouse 200 ilman roinaa yhdeltäkään suomipelleltä.

    • BringTheTruth

      Joo. Tämä ei ole edes mielipidekysymys. Fakta on se, että natuna ei 200 nouse. Ihan sama, miten paljon töitä tekee, 200 ei nouse. Eikä tarvitse tulla selittämään mistään naapurin mörssäristä tai kaverin faijasta, joka nostaa 200 penkistä ja on ihan varmasti natu. Kukaan ei ole seuraamassa kenenkään elämää 24/7. Sen piikin tökkäämiseen perseeseen menee kaikkia protokolliakin seuratessa n.10 min. Jokaisella löytyy kerran viikossa 10 minuuttia aikaa, ettei kukaan ole seuraamassa. Tiedän jopa naisia, jotka eivät tiedä miehensä käyttävän aineita, vaikka asuvat samassa asunnossa. Joten ihan paskaa, että joku voisi tietää kenenkään aineiden käytöstä tai tulla vaahtoamaan naapurin patesta, joka nostaa 200 penkistä ja on ihan varmasti natu.

      200 ei nouse natulta penkistä. Eikä suurimmalta osalta roinaajiakaan. Piste.

      • jhhjjhjkj

        Nousee ja itse asiassa aika moneltakin vielä. Mutta tuo, että jokainen kahden markan penkkaaja roinaa on kyllä käsittämätön juttu... Mikä siinä 200kg on sellaista, ettei sitä muka voisi natuna nostaa??


      • turhaajupinaa

        Mikähän suakin oikein vaivaa? :D Ensin höpötät, että 3v treenillä ollaan "natumaximissa" ja sitten se juttu kääntyi siihen, että silloin ollaankin vaan selvitetty, onko potenttiaalia huipulle, ja edelleen voi kehittyä, mutta se vaatii työtä. No aijjaa...

        Ja nyt tämä ihme provoilu ikivanhaan ketjuun jossa taas keskustellaan legedaarisesta 2mk penkistä. Äääh... Siinä ei ole paljoa legendaarista, enää sen jälkeen kun oppii pistämään sen tuloksen omaan viiteryhmäänsä. Eli niihin koviin penkkaajiin. Se on niin harvinainen, että voidaan toki sanoa ettei käytännössä kukaan kadulla vastaan tuleva sitä penkkaa. Mutta sitten kun mennään ison voimanostoseuran salille jossa käy isoja ukkoja, niin yhtäkkiä se ei olekkaan enää mahdoton tulos. Kova se on aina, mutta ei tosiaan mikään mahdottomuus.

        Ja tuo lässyttäminen nostajien douppaamisesta IPF:ssä ärsyttää lähinnä sen takia, että monikaan siellä nostavista kavereista, ei Suomessa douppaa. Toi paskanjauhanta voitaisiin siis pikkuhiljaa lopettaa, koska sille ei ole täällä perusteita. Nää "tietäjät" ottaa


      • turhaajupinaa
        turhaajupinaa kirjoitti:

        Mikähän suakin oikein vaivaa? :D Ensin höpötät, että 3v treenillä ollaan "natumaximissa" ja sitten se juttu kääntyi siihen, että silloin ollaankin vaan selvitetty, onko potenttiaalia huipulle, ja edelleen voi kehittyä, mutta se vaatii työtä. No aijjaa...

        Ja nyt tämä ihme provoilu ikivanhaan ketjuun jossa taas keskustellaan legedaarisesta 2mk penkistä. Äääh... Siinä ei ole paljoa legendaarista, enää sen jälkeen kun oppii pistämään sen tuloksen omaan viiteryhmäänsä. Eli niihin koviin penkkaajiin. Se on niin harvinainen, että voidaan toki sanoa ettei käytännössä kukaan kadulla vastaan tuleva sitä penkkaa. Mutta sitten kun mennään ison voimanostoseuran salille jossa käy isoja ukkoja, niin yhtäkkiä se ei olekkaan enää mahdoton tulos. Kova se on aina, mutta ei tosiaan mikään mahdottomuus.

        Ja tuo lässyttäminen nostajien douppaamisesta IPF:ssä ärsyttää lähinnä sen takia, että monikaan siellä nostavista kavereista, ei Suomessa douppaa. Toi paskanjauhanta voitaisiin siis pikkuhiljaa lopettaa, koska sille ei ole täällä perusteita. Nää "tietäjät" ottaa

        "Nää "tietäjät" ottaa"

        Päähän... Piti kirjoittaa


      • BringTheTruth
        turhaajupinaa kirjoitti:

        Mikähän suakin oikein vaivaa? :D Ensin höpötät, että 3v treenillä ollaan "natumaximissa" ja sitten se juttu kääntyi siihen, että silloin ollaankin vaan selvitetty, onko potenttiaalia huipulle, ja edelleen voi kehittyä, mutta se vaatii työtä. No aijjaa...

        Ja nyt tämä ihme provoilu ikivanhaan ketjuun jossa taas keskustellaan legedaarisesta 2mk penkistä. Äääh... Siinä ei ole paljoa legendaarista, enää sen jälkeen kun oppii pistämään sen tuloksen omaan viiteryhmäänsä. Eli niihin koviin penkkaajiin. Se on niin harvinainen, että voidaan toki sanoa ettei käytännössä kukaan kadulla vastaan tuleva sitä penkkaa. Mutta sitten kun mennään ison voimanostoseuran salille jossa käy isoja ukkoja, niin yhtäkkiä se ei olekkaan enää mahdoton tulos. Kova se on aina, mutta ei tosiaan mikään mahdottomuus.

        Ja tuo lässyttäminen nostajien douppaamisesta IPF:ssä ärsyttää lähinnä sen takia, että monikaan siellä nostavista kavereista, ei Suomessa douppaa. Toi paskanjauhanta voitaisiin siis pikkuhiljaa lopettaa, koska sille ei ole täällä perusteita. Nää "tietäjät" ottaa

        Yritin kyllä selvittää asian kyseisessä ketjussa melko selvästi, harmi jos et ymmärtänyt. Natumaksimi on saavutettu 3:ssa vuodessa. Jos olet äärilahjakas, voit sen jälkeen pyrkiä huipulle, kehitys on pientä, mutta marginaalit huipulla ovat pieniä. Satasen juoksijana voit saada kymmenyksen pois ajasta, samoin kuin penkkiin 5 kiloa lisää. Se voi olla ero kullan ja mitalisijan ulkopuolella. Kokeileppa miten nopeasti saat kännykässäsi ajanottokellon pysähtymään. Napautat käyntiin ja niin nopeasti kuin pystyt, pysäytät. Väitän, että tuon ajan sisälle Olympialaisissa on juossut satasella neljää juoksijaa. Erot ovat niin huikean pieniä huipulla, että ne ovat normaalissa mielessä mitättömiä. Ja nämä on niitä eroja, jotka tehdään sen kolmen vuoden jälkeen. Eli käytännössä ei kehitystä, vaan niitä hiuksen hienoja eroja mitalin ja mitalin ulkopuolelle jäämisessä. Ei siellä enää kehitytä siinä mielessä, kuin se esim. voimailulajeissa ymmärretään. Oliko nyt sinullekin tarpeeksi selkeästi selitetty?

        "Mutta sitten kun mennään ison voimanostoseuran salille jossa käy isoja ukkoja, niin yhtäkkiä se ei olekkaan enää mahdoton tulos. Kova se on aina, mutta ei tosiaan mikään mahdottomuus."

        Niin, aivan kuten kun mennään Venice Beachille treenaamaan, niin joka jantterilla on 50cm hauis. Ja nyt sinä sitten väität, että alle 10% rasvoissa 50cm hauis on aivan tavallinen tulos, sen voi saavuttaa ihan natuna, niinkö?

        "Ja tuo lässyttäminen nostajien douppaamisesta IPF:ssä ärsyttää lähinnä sen takia, että monikaan siellä nostavista kavereista, ei Suomessa douppaa. Toi paskanjauhanta voitaisiin siis pikkuhiljaa lopettaa, koska sille ei ole täällä perusteita."

        Ai että geologisella sijainnilla on jotain merkitystä sen suhteen, että douppaako vai ei ja jääkö siitä kiinni testeissä? Nyt meni vähän yli, selitätkö tarkemmin, että millainen yhteys sijaintikoordinaateilla ja dopingin käytöllä on?

        Otetaan esimerkki kehonrakennuksen puolelta:
        Dennis Wolf, näkyy videolla reilut 10 sekuntia:

        https://youtu.be/gpE3XVqtFCU?t=19

        Tuossa viimeisessä amatöörikisassaan, jonka voitti suvereenisti ja sai ammattilaiskortin. Nuo kisat tuossa on testatut kisat. Mikä ero tuossa on Dennis Wolfin ja jonkun IPF:n nostajan välillä? Molemmat kisaa testatuissa kisoissa. Vai uskotko todella Wolfin olevan tuossa naturaali ja ärsyttääkö, kun Wolfia syytellään douppaamisesta? Ihan vertailun vuoksi poseerausta maailman kovimmasta naturaalisarjasta, jossa on tarkemmat testit kuin olympialaisissa, siellä mm. tehdään valheenpaljastustestit:

        https://youtu.be/6rdbBxLHljg?t=222

        Vaikka laji ei olekaan sama, niin voit tuosta suhteuttaa eroa naturaalipenkin ja steroidipenkin välillä niin alkaa saamaan oikeat mittasuhteet.

        Pikkunatu voi tietysti päristä ihan rauhassa, että Wolfin mittoihin on ihan mahdollista päästä pitkäjänteisellä naturaalitreenaamisella. Jokainen varmaan osaa laittaa jutut oikeaan kategoriaan.


    • LIysvf

      Voi nostaa jotkut jotka ovat tarpeeksi isoja ja tehneet määrätietoisesti työtä sen eteen vuosikausia. 200 kiloa on iso rauta penkistä ilman muuta.

    • seireeni33

      "Nousee ja itse asiassa aika moneltakin vielä. Mutta tuo, että jokainen kahden markan penkkaaja roinaa on kyllä käsittämätön juttu... Mikä siinä 200kg on sellaista, ettei sitä muka voisi natuna nostaa??"


      mikähän siinä 200kg:ssa on sellaista ettet sinä millään tajua että se rauta on sen verran painava että päässä pitää viirata jos kuvittelet sen jonkun natuna nostavan.
      vai onko asia niin että sua vituttaa kun et siihen pysty natuna?
      no varmaan joku 1% suomessakin sen pystyy jos sekään... ehkä joku kiri? jos sekään..

      "Voi nostaa jotkut jotka ovat tarpeeksi isoja ja tehneet määrätietoisesti työtä sen eteen vuosikausia. 200 kiloa on iso rauta penkistä ilman muuta."


      niin voi, voi ja vielä kerran voi. ehkä ei voi?
      eihän se 200kg nyt tietenkään pienen miehen rauta olekaan, mutta täällä on sanottu jo useampaan kertaa ettei sitä puhtaana saa.
      olet iso tai pieni.

      natuja on isojakin, se tiedetään mutta isona sulla ei ole voimaa ellet roinaa.

      isona voi nostaa 160-170 tai haistavittutekniikalla 180 pikku munat katossa...

      mutta 180 ei ole 200.
      Ne on täysin eri painoja.

    • seireeni33

      "Nousee ja itse asiassa aika moneltakin vielä."


      eli kun sä kysyt penkkitulosta niin sä uskot heti kun sulle sanotaan että "Joo mä oon natu" ?

      eli olet siis torspo.

      mäkin uskon kaiken mitä karjut sanoo.
      onhan kaikki suomessa kato niin rehellistä väkeä että "mitään en oo ottanut".

      etenkin suomi24?

      eihän sitä täälläkään kukaan tiedä minkä ikäiset pikku runkkarit täällä väittelee ja kuinka tyhmä sitä voi ihminen ollakaan.

      eihän nyt jumalauta 200kg penkistä voi olla noin helposti saavutettavissa mitä täällä osa antaa ymmärtää.
      ei siihen vaan normaali miehen rahkeet riitä, vaikka söisi kuinka vitusti kaurapuuroa, gaineria ja kreatiinia.

    • seireeni33

      tunsin yhden salin pitäjän aikoinaan ja oli paikallisia voimaäijiä, kilpaili välillä jne.
      roinasi myös.

      koskaan ei yli 200kg penkannut.

      yleinen sali oli ja ei siellä kukaan muukaan ilman varusteita saanut paljoa yli 200kg.

      että missähän näitä 200kg natuja sitten on? kuka tunnustaa? heh.

    • seireeni33

      "Joo. Tämä ei ole edes mielipidekysymys. Fakta on se, että natuna ei 200 nouse. Ihan sama, miten paljon töitä tekee, 200 ei nouse. Eikä tarvitse tulla selittämään mistään naapurin mörssäristä tai kaverin faijasta, joka nostaa 200 penkistä ja on ihan varmasti natu. Kukaan ei ole seuraamassa kenenkään elämää 24/7. Sen piikin tökkäämiseen perseeseen menee kaikkia protokolliakin seuratessa n.10 min. Jokaisella löytyy kerran viikossa 10 minuuttia aikaa, ettei kukaan ole seuraamassa. Tiedän jopa naisia, jotka eivät tiedä miehensä käyttävän aineita, vaikka asuvat samassa asunnossa. Joten ihan paskaa, että joku voisi tietää kenenkään aineiden käytöstä tai tulla vaahtoamaan naapurin patesta, joka nostaa 200 penkistä ja on ihan varmasti natu.

      200 ei nouse natulta penkistä. Eikä suurimmalta osalta roinaajiakaan. Piste."




      Siinä tuli oikeaa asiaa.

    • kjjjjkh

      Mm. Ipf:n kisoissa nostaa jokunen natu...

    • taassamaataas

      mistäs tiedät niiden natuja olevan?

      URPO

      • jhhjhjj

        Ne on testattuja ja treenaan useamman kanssa.


    • LahjattomatTreenaa

      Paraolympialaisissa alaraajahalvaantunut Rahman Siamand nosti penkistä 301 kg ja ihan natuna (noi doping-testataan). Ottakaa tosta mallia lahjattomat treenaa...
      https://www.youtube.com/watch?v=eOjP6NQ3kKY

      Ne kenestä tulee yli 200 kg:n nostajia, niin yleensä ne kuuluu raskaimpiin sarjoihin 105 kg ja nostaa jo teininä reilusti yli 100 kg. Noilla kaikilla on ihan saatanan paksu rintakehä.

    • korretkekoontähänki

      "Ne on testattuja ja treenaan useamman kanssa."

      no laitapa todisteita?
      tiedät myös että penkkipaidat ym. varusteet tuovat kiloja ripeästi lisää nostoihin.

      "Paraolympialaisissa alaraajahalvaantunut Rahman Siamand nosti penkistä 301 kg ja ihan natuna (noi doping-testataan). Ottakaa tosta mallia lahjattomat treenaa..."

      ei varmasti testata ja tuon verran rautaa vaatii aineita.
      niitä on rahmaninkin vamppi vetänyt roppakaupalla.
      vai ajattelitko seuraavaksi piipittää että 300 kiloa penkistä on naturautaa?

      "Ottakaa tosta mallia lahjattomat treenaa"

      en ota tosta mallia.
      lahjattomat puhuu tänne paskaa kuten sinä.
      intät ja intät, mutta lienee selvää että joistakin asioista sinun lienee turhaa inttää?

      "Ne kenestä tulee yli 200 kg:n nostajia, niin yleensä ne kuuluu raskaimpiin sarjoihin 105 kg ja nostaa jo teininä reilusti yli 100 kg. Noilla kaikilla on ihan saatanan paksu rintakehä."


      Ei vaan, ne kenestä tulee 200kg nostajia, kuuluvat raskaaseen doupattuun sarjaan, olipa yli tai ali.
      natunahan emme 200kg suorille pukkaa, eikä sinullakaan siitä todisteita ole.

      ja tuon 100kg saa teininä jopa tytötkin, jos viitsii vähän treenata ( ei vaadi edes douppia ), tarvii vaan painitaustan esim.

      eikä tarvi paksua rintakehää.

      itselläni ei ole paksu rintakehä, iso äijä olen, ja 200kg roinissa nostettu.
      En halua puhua paskaa koska olen rehellinen.
      Minusta voisi muutama muutkin ottaa mallia ja vaihtaa housut puhtaisiin.

    • 200kgpenkannut

      "Ne on testattuja ja treenaan useamman kanssa."


      ja ketäs me uskotaan nyt sitten? Nimi ?
      Ja varmasti nostavat sen piikittelyn päälle vielä stopista T-paidallakin vai?

      huh huh mitä shittiä....

      ei vaan muutama kateellinen halua ymmärtää tosiasioita...
      todellisuus lyö liikaa pikku pippelille...

    • OonSe

      Sireenin Mika ottaa 2 markkaa penasta korvaushoidolla. Eli periaatteessa natikka kaveri.

      • PikkuKuuria

        Sireenin korvaushoito on jo tällä alalla käsite.


    • BringTheTruth

      No IPF on ihan yks saatanan vitsi. Eräskin Venäläinen IPF:n kansainvälisen tason kilpailija on postannut facebookiin kuvia käyttämistään steroideista. Kovimmat nostajat siirtyy testaamattomiin liittoihin, kun ovat saaneet elinikäisen kilpailukiellon monien käryjen vuoksi (Coan, Pozdeev, Belyaev, Malanichev... jne jne). Ei tarvitse olla naturaali nostaakseen testatuissa kisoissa, pitää vaan läpäistä testit. Siinä on iso ero.

      Joo, voi nostaa joku IPF:ssä 200 penkistä natikkana. Sopivat välitykset, jotka sopii hyvin penkkipaitaan niin kyllä, 200 on mahdollista nostaa. Kunnon penkkipaidalla. Tiedän kaverin, joka nostaa 130 penkistä ja kunnon kireällä paidalla 200. Mutta nyt puhutaan ilman jousivirityksiä tehdystä nostosta.

      T-paita päällä penkille makuulle ja 200 rautaa tankoon niin rinnalla se lepää, jos ei ole mitään käyttänyt. Se ei siitä ilman steroideja nouse. Ei mihinkään. Ja se on fakta.

      Ja joku kysy, että mikä ihmeen raja se 200 on, että sitä ei voisi natuna nostaa. Se on ihan samanlainen raja kuin 270cm pituutta. Ihan yhtä hyvin voin sanoa, että kukaan ei kasva 270cm pituiseksi ja sitten joku tulisi jollottamaan, että kyllä ihminen voi kasvaa niin pitkäksi. Ei voi, eikä 200 nouse penkistä natuna. Piste.

      • hggjhgjg

        "No IPF on ihan yks saatanan vitsi. Eräskin Venäläinen IPF:n kansainvälisen tason kilpailija on postannut facebookiin kuvia käyttämistään steroideista. Kovimmat nostajat siirtyy testaamattomiin liittoihin, kun ovat saaneet elinikäisen kilpailukiellon monien käryjen vuoksi (Coan, Pozdeev, Belyaev, Malanichev... jne jne)."
        Näinhän tapahtuu kaikkissa doping testatuissa lajeissa. Yritetään huijata, jäädään kiinni ja saadaan rangaistus... Ja tämä taas kertoo siitä, että testaus toimii ja saadaan huijarit pois... Ne testaamattomat liitot ovat nimrn omaan vitsi.


      • BringTheTruth
        hggjhgjg kirjoitti:

        "No IPF on ihan yks saatanan vitsi. Eräskin Venäläinen IPF:n kansainvälisen tason kilpailija on postannut facebookiin kuvia käyttämistään steroideista. Kovimmat nostajat siirtyy testaamattomiin liittoihin, kun ovat saaneet elinikäisen kilpailukiellon monien käryjen vuoksi (Coan, Pozdeev, Belyaev, Malanichev... jne jne)."
        Näinhän tapahtuu kaikkissa doping testatuissa lajeissa. Yritetään huijata, jäädään kiinni ja saadaan rangaistus... Ja tämä taas kertoo siitä, että testaus toimii ja saadaan huijarit pois... Ne testaamattomat liitot ovat nimrn omaan vitsi.

        Juuri viimevuotiset doping-tapaukset osoittavat, että testaus ei toimi. Urheilijat ovat myöntäneet käyttäneensä vuosia dopingia jäämättä kiinni.
        Miksi tuo venäläinen ei käryä, vaikka kertoo facessa avoimesti käyttävänsä steroideja?
        Jos tajuaisit yhtään testauksesta, tietäisit ettei niiden läpäisyyn doupattuna taikatemppuja tarvitse tehdä. Tyhmimmät ja rohkeimmat kärähtää.


      • jjhjjkj

        Tiedän kyllä yhtä ja toista testauksesta ja ei se 100% ole, mutta karsii kyllä paljon pois... Mutta vielä on tekemistä jäljellä...


    • nokyllä

      urheilun harrastaja nostaa aina enemmän kuin jotkut esittävät urheilijaa

    • hgfhhkj

      En rupea tänne mitään nimiä laittamaan, mutta menkää kattomaan kisoja... Siellä on kavereita jotka ovat kilpailleet jo vuosia ilman käryn, käryä... Itselläni on hyvät geenit voiman hankintaan ja lähes ihanteellinen rakenne penkkiin, mutta en ole silti vielä saanut 200kg penkistä. Tosin treenaan penkkiä ja ylipäänsä rintaa vain kerran viikossa, että ehkä jos tekis useammin vois auttaa... Ainiin, en treenaa varuste nostajien kanssa. Tunnen kyllä heitäkin, mutta ei ole mun juttu. Itse käytän vain vyötä, yleensä en sitäkään.

      • BringTheTruth

        Sun kaltaisia "kyllä minä, jos" selittäjiä on maailma täysi. Sä ilmeisesti oikesti elät siinä uskossa, et nostaisit 200 natuna "jos vain..."

        Mä maksan sulle 5000 euroo ku nostat sen 200 penkistä t-paidalla ilman steroideja. Tehdään 3 dopingtestiä, joiden ajankohdan minä määrään. Jos et kärähdä ja 200 nousee niin minä maksan sulle 5000 euroa ja dopingtestit. Jos ei nouse niin sä maksat mulle 1000 euroa ja dopingtestit.

        Tuliko yllättäen olkapää kipeäksi?


      • jhhhgjjh
        BringTheTruth kirjoitti:

        Sun kaltaisia "kyllä minä, jos" selittäjiä on maailma täysi. Sä ilmeisesti oikesti elät siinä uskossa, et nostaisit 200 natuna "jos vain..."

        Mä maksan sulle 5000 euroo ku nostat sen 200 penkistä t-paidalla ilman steroideja. Tehdään 3 dopingtestiä, joiden ajankohdan minä määrään. Jos et kärähdä ja 200 nousee niin minä maksan sulle 5000 euroa ja dopingtestit. Jos ei nouse niin sä maksat mulle 1000 euroa ja dopingtestit.

        Tuliko yllättäen olkapää kipeäksi?

        En tiedä saanko sitä kahta markkaa penkistä, mutta se on kyllä tavoite ja 185kg olen jo penkannut. Se miksi uskon siihen, että se on mahdollista. Niin muutama treeni kaverini on sen jo nostanut ja he ovat pääsääntöisesti keskittyneet vain penkkiin tai voimanostoon. Itse treenaan koko kroppaa, koska kyse on kuitenkin vain harrastuksesta jolla pyrin pysymään kunnossa mahdollisimman pitkään.


    • eimikäänhaamuraja

      Kyllä 200 natuna on täysin mahdollista mutta silloin täytyy joka osa-alue tehdä oikein, eikä vain sinne päin. Ja jos haluaa nostaa 200 natuna niin ÄLKÄÄ menkö Fitfarmin ym. vastaavien valmennukseen. Hakeutukaa niiden ammattilaisten juttusille jotka tietävät kuinka 200 tai yli 200 naturaalina nostetaan.

      • BringTheTruth

        Nuo "ammattilaist" kertoo ihan samat asiat kuin muutkin "gurut". Ensin tehdään hienoja kartoituksia, alkuohjelmia jne. Muutama vuosi pumpataan rahaa valmennuksilla, hieronnoilla ja ruokaohjelmilla. Muutaman vuoden päästä kun asiakas tajuaa homman nimen, kerrotaan "hermojumista" tms. paskaa. Asiakas ei koskaan nostanut 200 penkistä, mutta "ammattilainen" nosti hyvän tilin.

        Kyllä minäkin osaisin noin pumpata rahaa muutaman vuoden ihmisiltä. Mutta maailmassa on vielä rehellisiä ja suoraselkäisiä ihmisiä.


      • hhjhhj

        Kannattaa liittyä johonkin voimanosto seuraan, niin löytyy kavereita jotka osaavat neuvoa ilman älyttömiä kustannuksia...


      • yksinkertaista

        Jos haluaa nostaa sen 200 penkistä puhtaana niin ei kannata mennä niihin hormoniporukoihin jotka eivät ole sitä rautaa puhtaana pystyneet nostamaan, eivät edes lähellekään sitä.


    • jaskajokinen78

      "Sireenin Mika ottaa 2 markkaa penasta korvaushoidolla. Eli periaatteessa natikka kaveri."


      sireenin itkupilli ei koskaan pystynyt pitämään sanojaan roinaamisen lopettamisesta.

    • Ahnold

      Auttakaas viisaammat ihmiset kun mä nostan penkistä 150 kiloa. Kaveri nostaa 160 kiloa Ja se on olevinaan niin saatanan paljon voimakkaampi ku mä. Eihän se 10 kiloa oo ku 6.666666 prosenttia tosta mun maksimista. Miten se kymmenen kiloa voi olla niin paljon?

    • ottakaaopiksi

      natuille tiedoksi edelleen, että EI NOUSE 200 ILMAN AINEITA.

      Piste.

      • rawnatural

        No ei sulla ainakaan! Ottaako koville? Roinaat ja roinaat ja silti, ei nouse XD


      • hahhahhaaaee
        rawnatural kirjoitti:

        No ei sulla ainakaan! Ottaako koville? Roinaat ja roinaat ja silti, ei nouse XD

        no ei ota koville yhtään jos joku suomi24/rawnatural tulee aukomaan päätänsä.
        sehän se meille todistaakin 200 kilon natupenkin, wow!

        hattua nostan!


    • huonot.piirit

      Lopettakaa se Teinitoiston lukeminen kun siellä kirjoittaa etupäässä ne roinanarkomaanit jotka eivät tunne ketään 200 kilon natupenkkaajaa ja sen perusteella sitten väittävät ettei se ole mahdollista.

    • hahhahaataas

      kuulehan, ei tässä nyt olla teinitoistossa vaan suomi24 treenaus palstalla.

      ja tiedät kyllä itse jos yleensä salielämästä mitään ymmärrät ettei naturauta ole 200 eikä ole koskaan ollutkaan.

      se sun teinitoistos on ensinnäkin suomen kuuluisin foorumi ko. asiaan.

    • oikeatroinamiehet

      "Hakeutukaa niiden ammattilaisten juttusille jotka tietävät kuinka 200 tai yli 200 naturaalina nostetaan."


      unohdit lainausmerkit tuon naturaalina sanan ympärille.

    • natut

      Natuna ei juosta maraakaan alle 2.10 sanon minä ...venäläinen maran juoksija jäi kiinni eposta .enkka hänellä 2.15 ! eihän 57-70kg maran juoksija vedä penkistä millään 130 kg ! ihan turhaa puhuu ! eikä tarttekkaan ... "" pikkusen "" ovar eri lajeja... Ja missä ne suomen olympia ,mm. em mitalit on juoksussa ...ei siellä natut pärjää ... hölmöt luulee et puhtaana voi pärjää isoissa kisoissa ... rajat niin kovii et ei sinne pääse natut ....

      • ljkkokkjk

        Miten maratonin juoksu liittyy 200kg penkkiin...?


    • Oludh

      Yllättävän paljon tänne on ainakin ilmestyny penkistä sen 150-185 kg:n nostajia..kröhm. Tuon perusteella se 200 kiloakaan natuna ei enään tunnu niin pahalta :b

      Vai onko tänne sattumalta tiensä jostakin löytäneet piiritason parhaita nostajia?

    • ihanpaskaaihe

      ja kerropa mikä sali ja vieläkö on tulos parantunut?

      mitäs aineita on pojilla käytössään?

      Yllättävän paljon tänne on ainakin ilmestyny sänkättäjiä samasta aiheesta.

      montakohan penkkipaitaa on pojilla päällekkäin ja liekö persekään penkissä.

      monesti näitä naruja näkee jotka puhuu muttei nosta tai sitten tangon päistä nostetaan että näyttäisi siltä että nostavat..

      mutteivat nosta.

    • sdadsdsdssadsadsad

      "Yllättävän paljon tänne on ainakin ilmestyny penkistä sen 150-185 kg:n nostajia..kröhm. Tuon perusteella se 200 kiloakaan natuna ei enään tunnu niin pahalta :b"


      ai enäään? kuuluuko tuo enäään suomen sanavarastoon?

      pelkästään ton perusteella puheesi on täyttä bullshittiä ja tuo näytille
      natu joka penkkaa 200 niin minä tuon pussillisen sinulle pähkinöitä.

      kakkatoiston mike punnersi kuulema 220 ja vetänyt roinaa niin paljon
      että korvista tuli loput ulos.

      kumma juttu kun sun salilla on näitä punnertajia?

      miksi sitten nämä läskimaharoinaajat punnertaa yleensä sen 180-220 ??

      liekö kreatiinia liikaa?

    • maratonpenkki
    • aguanggavangga

      Alkaa natuluikutkin tajuamaan ettei suomi24 löpinät tuo roinaa koti-ovelle saati 200kg penkkitulosta.

    • janne38xxxx

      "Yllättävän paljon tänne on ainakin ilmestyny penkistä sen 150-185 kg:n nostajia..kröhm. Tuon perusteella se 200 kiloakaan natuna ei enään tunnu niin pahalta :b"


      Yllättävä selvää myös että suomi24 jutut eivät pidä yleensä kaikki paikkaansa.
      200kg ei nouse natuna, se pitää paikkansa.

      "Vai onko tänne sattumalta tiensä jostakin löytäneet piiritason parhaita nostajia?"

      ilmeisesti.

      • kjjhjbj

        Mistäs tiedät?


    • Penapena111

      Voisin kuvitella että 200kg salipenkki perse ilmassa onnistuu 130kg painavalta läski natu mörssäriltä, joka treenaa vain penkkiä ja siihen liittyviä apuliikkeitä. Lyhyet kädet, paksu rinta ja 10 vuotta treenitaustaa... 200kg raw kisapenkkiin en kyllä usko. Monella natulla kehitys loppuu 140-170 välille omasta painosta riippuen. Kovin natupenkki minkä tiedän on 175kg, mutta siitäkään en ole varma kun sälli painoi 100kg ja rasvat alle 10 luokkaa.

    • Anonyymi

      Ennätykseni natuna penkistä on 205kg. Nostin sen 41 vuotiaana, nyt 43v. Oma paino oli 93kg. Treenaamaan aloin aikoinaan 11 vuotiaana ja tein vuonna 1993 raw penkissä suomen ennätyksen alle 18v ja alle 75kg sarjassa,jolloin nostin penkistä 132,5kg.

    • Anonyymi

      Oon 62 vuotta harjotellu 2 vuotta ja nousee 210 kk

    • Anonyymi

      Natuna nostettaessa pitää ainakin ravinnon ja lisäravinteiden olla kunnossa, roinalla sen sijaan tuloksia tulee vaikka tekis asiat huonostikin. Lisäravinteiden laadussa vaan taitaa olla isoja eroja ainakin noiden linkkien perusteella. Pitääköhän toi 3% paikkansa? Takavuosina ainakin kovat bodarit ja monet urheilijat käytti Twinlabin lisäravinteita joita pidettiin huippuluokan tavarana.
      https://thefeed.com/blogs/news/what-does-pharmaceutical-grade-mean
      https://www.pispalanwoima.info/40850

      • Anonyymi

        Ravinto, lepo ja treeni kuntoon. Lisäravinteet kandee jättää hyllyyn.


    • Anonyymi

      183kg penkkaa alle 8000 miestä maailmassa, 224kg alle 900 miestä tilastollisesti, niin aivan hyvin voi 200kg mennä natuna siitä ole epäilystäkään. Noita tilaston miehiä ei siis ole eroteltu roinaajista vaan kaikki samassa tilastossa mukana.

      Sohvaperunat jotka ei edes treenaa ja louskuttavat vaan leukaa foorumeilla ei varmaan saakkaan, mutta se joka treenaa, syö hyvin ja nukkuu niin varmasti pääsee jos välitykset ja genetiikka on sinne päin kunnossa. Huvittavaa vanhaa tekstiä oli kyllä lukeekin, että sai kyllä päivän naurut että olisi mahdotonta.

    • Anonyymi

      Toivottavasti käsitykset natutreenistä vähitellen päivittyvät parempaan, kun todistetusti natuna rauta on aina liikkunut. Suomessakin 300 kilon raakapenkkikunnossa on ainakin olleet Fredrik Smulter ja Harri Kokkonen, muitakin nimiä joku voi tähän lisätä jos tietoa on.

    • Anonyymi

      "183kg penkkaa alle 8000 miestä maailmassa, 224kg alle 900 miestä tilastollisesti"

      Kaikenlaisia tilastoja on, itsekkään en ole tilastoissa ollut kuin kilpailuaikoina, joten kaltaisiani on varmasti tilastojen ulkopuolella.

      Uskon että kun uhraa kymmenen vuotta, syö erinomaisesti, keskittyy henkiseen puoleen, lihashuoltoon, uneen, rentoutumiseen ja tietää miten juuri minulle kuuluu ja sopii treenata, ei niinkuin joku muu tekee vaan ottaa itse selvää.
      On mahdollista varmasti nostaa 200 kg penkistä, tosin ei onnistu kevyillä herrasmiehillä, omaa painoa pitää myös olla kunnolla, niin se on.

      Onko motivaatiota ja järkevää, onkin toisen ketjun aihe.....

    • Anonyymi

      75v ikäisenä natuna vedin tuon 200kg.
      Ai joo! Aloitushan koskee sítä iänikuista penkkiä.
      Oman olemisen kannalta on tärkeämpää se missä kunnossa on keskikroppa ja koivet. Maastaveto kertoo hieman molemmista ja mätipuolen rauhalliset rocki- sarjat täydentävät mätipuolen kunnon tason tietämisen.
      Mihin sitä penkkiä tarvitaan?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe