kulmien värjäys kotona

mammi

Tyhmääkin tyhmempi kysymys, eli saako kulmienvärjäys aineita tavarataloista, kempparista vai mistä?
Minkälaisia kokemuksia, kestävätkö kuinka kauan jne.?

18

20613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällaista!!

      esim. seppälästä saa tällaista kulmien ja ripsien väriainetta. on harmaassa pahvilootassa ja piirretty silmä kannessa. sävyjä ei ole ku ruskea ja musta, mut toi ruskea sopii tummahiuksisille kulmiin. ripsiin en uskalla ite edes kokeilla. on helppo käyttää ja vaikutusaika minuutin. eka yks aine, minuutin odottelu ja sit toinen joka värjää samantien ja huuhdella pois. kestää 1-3viikkoa, henkilöstä riippuen. eka päivänä saattaa jäädä iholle joten varovaisesti levittää. halpa ja hyvä!

      • lilli

        Saako niitä Ihan vaaleina ja mitä maksaa?


    • mariika

      Ko. aineita saa tavarataloista, kosmetiikkaosastolta. Mulla ainakin kesti yhtä pitkään kuin kosmetologin laittamat. Mulla oli ekalla kerralla vähän hankaluuksia värin laittamisessa, mutta kyllä se sitten siitä lähti.

    • ihan helppoa.

      Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa ripsien ja kulmien kestovärjäystä kotona. Ja se oli niin iisi juttu että lapsikin osais! Harmittaa vain vähän, kun en aiemmin ole tullut kokeilleeksi tuota.

      Eli ostin Emotionista Swiss-O-Pair-merkkisen kestovärjäyssetin. Paketti maksoi 11,60e ja sisälsi kaiken tarvittavan. Käyttöohjeita noudattamalla et varmasti epäonnistu!

      Minulla on luonnostaan vaalean ruskeat kulmat ja ripset, joten otin sen ruskean. Tuli luonnollinen eikä liian tumma lopputulos. Ja tuo väri minkä minä ostin, värjää tosiaan minuutissa, joten ei tarvitse venailla värjääntymistä. Eikä minulla ainakaan tullut yhtään värjäytymiä ihoon. Suosittelen!!!!!

      Ja muuten, noita kestovärejä on saatavilla eri merkkejä ja eri värejä, ainakin vaaleanruskeana, ruskeana, mustana ja sinimustana. Itse valitsin tuon merkin lyhyen vaikutusajan perusteella, muilla merkeillä vaikutusaika näytti olevan 20 minuuttia. Ja olen siis nähnyt noita paketteja myytävän ihan perus Prismoissa, Cittareissa ja Anttiloissa. Seppälässäkin myydään.

      • asdfgh4

        painu vittuun mainostaja...


    • Tytär...

      Hei!

      Tavallista kaupoista (Anttila, Sokos, Citymarket ym.) voi ostaa Refectocil-väriainetta kulmille ja ripsille. Värimassan "kaveriksi" tarvitset myös nestemäistä hapetinta, jota yleensä löytyy värien vierestä.

      Tuo väri on miltei samaa, millä kosmetologit värjäävät hoitoloissaan asiakkaiden kulmia ja ripsiä. Käytin sanaa 'miltei' siksi, että kosmetologeilla väriaine on hivenen vahvempaa kuin meille "tavallisille" myytävä väriaine.

      Väriä levitetään väripaketista löytyvällä spaattelilla. Kestää ripsissä ja kulmissa ihmisestä riippuen noin viikon-parin verran.

      Kysy lisää, jos joku jäi askarruttamaan.

      • martsu

        Onko tiedossa kaupassa myytäviä värejä jotka kestävät pitempään kuin pari viikkoa ? Vai onko niitä ? Kävin tänään kosmetologilla ja petyin värin tummuutteen / liian vaalea ei varmaan kestä kauan.


      • mupsi
        martsu kirjoitti:

        Onko tiedossa kaupassa myytäviä värejä jotka kestävät pitempään kuin pari viikkoa ? Vai onko niitä ? Kävin tänään kosmetologilla ja petyin värin tummuutteen / liian vaalea ei varmaan kestä kauan.

        itse oon värjänny noilla kaupan, cittarista oon ostanu.. ja siin tuubis on enempiki, et sit ko alkaa haalistuu niin uus satsi ja jos on ensi kertalainen niin ostaa myös vaseliinia ja pistää kulmakarvojen ympärillä olevalle iholle, ettei kulmakarvaväri tartu ihoon kiinni. ja oon käyny kanssa sellasen ihonhoito ja ehostus kurssin, niin siellä opeteltiin näitä juttuja.


      • Värjäämässä
        mupsi kirjoitti:

        itse oon värjänny noilla kaupan, cittarista oon ostanu.. ja siin tuubis on enempiki, et sit ko alkaa haalistuu niin uus satsi ja jos on ensi kertalainen niin ostaa myös vaseliinia ja pistää kulmakarvojen ympärillä olevalle iholle, ettei kulmakarvaväri tartu ihoon kiinni. ja oon käyny kanssa sellasen ihonhoito ja ehostus kurssin, niin siellä opeteltiin näitä juttuja.

        Miksi vaseliinistä ei ole mainintaa kestovärjäyspaketin ohjeissa? Laitetaanko sitä vain siis kulmakarvojen ympärille eikä kulmakarvoihin sillä jos väri tarttuu ihoon vaikka pitäisi tarttua vain karvoihin? Kuullostaa varmaan tyhmiltä kysymyksiltä, mutta olen vasta ensikertalainen tässä kulmien kotivärjäyksessä..


    • kestävyydestä

      Kulmien ja ripsien kestovärit ovat oikeasti todella helppokäyttoisiä. Ja allergisoivia kuten kaikki muukin. Mutta toisaalta onko pienempi paha värjätä ripset & kulmat kerran kuukaudessa vai meikata joka päivä ja poistaa meikit aineilla? No so what.

      Sekä ripsi- että kulmavärit ovat kestovärejä eli pysyvät sen ajan kuin karvatkin pysyvät, tekevät tyvikasvurajan ja tippuvat karvan mukana pois. Ei voi olla pitempään kestävää kestoväriä koska se vaatisi ripsen / kulmakarvan kasvun pysäyttämistä ;)

      hieno keksintö, kestovärien ansiosta ei tarvitse arkisin meikata kuin sävytetyn huulikiillon verran eli iho nauttii kun ei ole maalikerrosta päällä eikä tarvitse rasittaa silmänympäryksen ihoa päivittäisellä ripsarinpoistolla.

      • värillinen

        No, ei taida ihan pysyä niin kauaa kuin karvatkin. Ihan niin kuin hiusväritkin, haalistuvat kulmaväritkin. Peseminen, uiminen ja hikoilu haalistaa ja tietenkin aurinko. Mutta kestää suunnilleen 4viikoa.


    • hannele200

      Hei, melkein kaikissa kaupoissa on niitä myytävänä. Ohjeistus on aika selkeä. Jos olet allerginen väriaineille, vältä tai kokeile ensin muualle ihoon. Uusi kokonaisvaltaisen imagollisen viestinnän palvelu antaa ohjeet sinulle kulmien hyvästä mallista. Lue osio www. stailaa.fi

    • munkkipulla

      Mä oon värjännyt kulmia kotona jo vuosia ja se on kyllä loistava keksintö, varsinkin kesälomalla tai muussa reissussa oikein hyvä juttu:) Mä teen näin: putsaan kulmakarvat ja lähiympäristön tavallisella nassun puhdistusaineella. Sitten pesen ja kuivaan hyvin. Sen jälkeen nypin hajakarvat pois ja tarkastan kulmien muodon. Sitten levitän kulmakarvojen ympärille vaseliinia topsitikulla. Väriaineen oon ostanut aina sittarista ja hapettimen joskus vuosia sitten apteekista, on tosi riittoisa. Itse tökötin eli siis väriaineen levitän kulmakarvoille vanhan ripsariharjan ja topsitikkujen avulla, ja laitan ainetta reilusti. Kun tököttiä kulmissa tarpeeksi, poistan ylimääräiset topsitikulla ja teen kulmista oikean malliset, eli vedän ylimääräisen aineen pois ihonmyötäisesti topsitikulla(siis kulmien ympäriltä, en itse kulmista). Tässä vaiheessa lähtee suurin osa vaseliinista, mutta sehän ei siis haittaa kun se on ollut siinä vain suojana ja kun kulmat ovat halutussa mallissa niin suojaa ei ympärillä oleva iho enää tarvitse. Sitten odottelen sen parikymmentä minuuttia ja pyyhin väriaineen ensin pois vanulapulla ja sen jälkeen pesen kulmat hyvin. Lopputulos ollut aina todella hyvä ja siisti. Siihen kun vielä ottaa ripsipermanentin, niin ei tarvii kesällä kuin vähän sipaista puuteria nenän päähän:)

    • kannatan

      mä olen värjänny ripsiä, ja se on ihan sika helppoa ja siis halpaa, kun sen kotona tekee. Se väri kesti 2-3 viikkoa ja oli ihan sika hyvän näkönen (=

      • aiheen vierestä

        Minäkin olen värjännyt ripsiä noilla tavarataloväreillä, mutta en kulmia josta tässä ketjussa puhutaan.


    • Hei !

      Hei ! Pystyykö kulmia värjäämään vaalemmiksi kun minulla on luonnostaaan tumman ruskeat kulmat ja haluasin niistä vähän vaaleemmat? Tietääkö kukaan paljon suurinpirtein sellainen maksaa ja että onko se järkevää ?

    • Tietämätön

      Kauanko väri kestää jos kestovärjää, onko sekin niin että pitää jatkuvasti värjätä? Ja miten ripset värjätään?

    • värjuri

      Monet väriaineet toimivat hyvin,mutta huonojakin on. Oma kokemukseni on, että halvimmista puuttuu jotain ainetta, että sekottuisivt kunnolla/värjäisivät tehokkaasti. Kaupasta riippuen n. 12€ on alaraja. Kun avaan uuden paketin, heitän ensin roskiin siellä olevat huuhaa työkalut. Sekoitan aineita suunnilleen puolet ja puolet. Levittelen hammatikulla kulmiin ja ripsiin. Ainetta menee aika vähän, ei kannata sekoittaa kuin n. 3 nuppineulan pään kokoinen klöntti. Annan vaikuttaa n. 20 min ja sitten pesen vedellä pois.
      Paketeissa on kummallisia ohjeita, joilla olen saanut mitä hurjimpia lopputuloksia. Harjat ja kammat joita paketeissa on aiheuttavat yleensä kaamean sotkun
      Väri kestää n. 4-5 viikoa haalistuen koko ajan vähän. Kun alkaa taas näyttää aneemiselta, on aika värjätä uudelleen. Yksi paketti riittään. 10-20 värjäykseen. Yleensä sekoitan värin, värjään itse ja huhuilen vielä teini-ikäiselle tyttärelleni, että väriä jäi haluatko värjät. Yleensä haluaa ja väriä riittää hyvin hänellekin.
      Muuta meikkiä en käytä. Olen värjännyt kulmia ja ripsiä jo ainakin 15 vuotta säännöllisesti n. 4 viikon välein. Mitään oireita kulmissa tai silmissä ei ole ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe