Usko on ILOINEN ASIA

vl

Vanhoillislestadiolaisena voin sanoa, että usko on ILOINEN ASIA. Uskomme Jumalan sanan mukaisesti ja me olemme jokainen tässä uskossa omasta tahdosta. Uskovaisena on hyvä ja turvallista olla, en lainaisi sydäntäni hetkeksikään pois, niin hyvä on olla. Kuin raskas kivi vierisi sydämeltä, kun saa uskoa kaikki synnit ja kiusaukset anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä & saa puhtaalla omalla tunnolla jatkaa matkaa.
Kaikki ihmiset on aina tervetulleita tähän Jumalan valtakuntaan. Usein illalla rukouksissa pyydän Taivaan Isältä, että epäuskoiset ihmisetkin saisivat parannuksen armon ja että saisin omalle uskollenikin vahvistusta, että
kerran pääsisimme taivaan kotiin.
Jos Jumala kutsuu sinua, eikä sielullasi ole rauhaa, niin ethän epäröi tai siirrä huomiseen, ei huominen ole itsestäänselvyys.
Emme halua tyrkyttää uskoamme, emmekä kerskailla sillä, se on jokaisen oma valinta. Haluamme kuitenkin, että ihmiset tietävät, että on olemassa tällainen joukko ja myös sen miten me uskomme, ovet ovat avoinna kaikille.

"Voimaa Taivaan Isä anna
siipihin muuttolintusten,
kerran taivaan kotiin kanna,
luonasi kiitos on täydellinen.
Armosta voiman
turva suo olla,
matkalla luoksesi kunniaan"

28

1230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmistaja

      "Kaikki ihmiset on aina tervetulleita tähän Jumalan valtakuntaan."

      Tarkoitathan tällä kaikkien uskovien yhteistä joukkoa ympäri maailmaa etkä vaan mitään Rauhanyhdistystä?

    • vl

      Jumalanvaltakunnalla tarkoitan ihmisiä(vl), jotka uskovat ja pyrkivät elämään niinkuin Jumalan sana opettaa.

      • vl

        Ympäri, ämpäri maailmaa.


      • Kaboom!

        Kyllä muutkin kuin vl:t menee kirkkauteen, vaikkeivat lammashuoneeseen kuulukaan. Ei pelastuminen ole kiiinni siitä mihin herätysliikkeeseen kuulut. On vain eritavalla uskovia ihmisiä, tärkeintä on lähimmäisenrakkaus ja
        eläminen niin ettei vahingoita itseään ja muita.


      • heino
        Kaboom! kirjoitti:

        Kyllä muutkin kuin vl:t menee kirkkauteen, vaikkeivat lammashuoneeseen kuulukaan. Ei pelastuminen ole kiiinni siitä mihin herätysliikkeeseen kuulut. On vain eritavalla uskovia ihmisiä, tärkeintä on lähimmäisenrakkaus ja
        eläminen niin ettei vahingoita itseään ja muita.

        En minä halua tuomita, mutta luulen ettei sinne taivaaseen vie hyvät teot ja elintavat.Kyllä täytyy olla sydämmellä usko ja synnit anteeksi


      • vanhlest
        Kaboom! kirjoitti:

        Kyllä muutkin kuin vl:t menee kirkkauteen, vaikkeivat lammashuoneeseen kuulukaan. Ei pelastuminen ole kiiinni siitä mihin herätysliikkeeseen kuulut. On vain eritavalla uskovia ihmisiä, tärkeintä on lähimmäisenrakkaus ja
        eläminen niin ettei vahingoita itseään ja muita.

        Ulkomuistista "Totisesti, totisesti, joka tulee lammashuoneeseen muun kuin oven kautta, hän on varas ja ryöväri. Eikä lampaat tunne hänen ääntänsä".

        Siis yrittäjiä keittiön kauttakin on, mutta se ei mitään auta.


      • el kirahwi
        Kaboom! kirjoitti:

        Kyllä muutkin kuin vl:t menee kirkkauteen, vaikkeivat lammashuoneeseen kuulukaan. Ei pelastuminen ole kiiinni siitä mihin herätysliikkeeseen kuulut. On vain eritavalla uskovia ihmisiä, tärkeintä on lähimmäisenrakkaus ja
        eläminen niin ettei vahingoita itseään ja muita.

        Minusta tuntuu kuitenkin, että Raamatussa ei puhuta monista lammashuoneista, eikä myös sanota, että myös lammashuoneen ulkopuolella voisi pelastua. On yksi Israelin lammashuone, ja ne muutkin lampaat, joista lammashuonevertauksessa puhutaan, pitää saattaa siihen samaan lammashuoneeseen.

        Mikä siitä sitten tekee yhden? Jossain virressä lauletaan, että kaste ja usko liittävät yhdeksi. Ja uskon, että se osuu aika oikeaan. En usko, että lammashuoneen tarvitsee välttämättä olla fyysisesti yksi organisaatio. Kaikki ne, jotka on kastettu ja jotka uskovat ("joka uskoo ja on kastettu, pelastuu, mutta joka ei usko joutuu kadotukseen")elävällä tavalla Herraan Jeesukseen syntiensä sovittajana ovat sisällä tässä lammashuoneessa.


      • Lahja
        Kaboom! kirjoitti:

        Kyllä muutkin kuin vl:t menee kirkkauteen, vaikkeivat lammashuoneeseen kuulukaan. Ei pelastuminen ole kiiinni siitä mihin herätysliikkeeseen kuulut. On vain eritavalla uskovia ihmisiä, tärkeintä on lähimmäisenrakkaus ja
        eläminen niin ettei vahingoita itseään ja muita.

        Totta on, että rakkaus on tärkeää, onhan se raamatussakin jopa suurimmaksi mainittu asia.

        "Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee. Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus." (1.Kor.13:12-13)

        Mutta löytyykö se suurin, se rakkaus, meistä ihmisistä?

        Jumala on rakkaus, sanoo raamattu. Ihmisen rakkaus on aina vajavaista. Taivaaseen ei kuitenkaan kelpaa kuin täydellinen. Siksi tarvitaan Vapahtajaa. Ja vielä niin, ettei Hän ole vain paikkaamassa sitä, mikä meiltä puuttuu, vaan Hän yksin tekee kaiken sen hyvän, mikä Jumalan edessä pelastumiseen tarvitaan.

        Maanpäällinen hyvyys ja hurskaus on tavoittelemisen arvoista sinänsä, ilman muuta. Mutta se ei tuo kenellekään iankaikkista elämää ja autuutta. Taivaaseen päästään lahjavanhurskauden perusteella. Ilmaiseksi, lahjaksi. Uskomalla Jeesuksen sovintotyö omalle kohdalle tarpeelliseksi ja tapahtuneeksi.

        "Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot." (Jesaja 55: 1-3)

        "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä. Nainen sanoi hänelle: Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi? Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa? Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään". (Joh.4:10-14)

        "Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niin kuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." (Joh.7:37-38)

        Uskon hedelminä oikeat hyvät teot tulevat. Ne eivät kuitenkaan ole välttämättä kovin näyttäviä, ja usein taitaa olla niin, ettei uskova edes itse niitä käsitä tekevänsä (lue esim. Matteuksen evankeliumin 25. luku). Tekemisiinsä ei kenenkään tulekaan turvata, vaan ainoastaan Vapahtajaan.

        Vaikka tekisimme kuinka paljon hyviä ja rakastettavia tekoja lähimmäisillemme, ne eivät meitä taivaaseen vie. Vaan näin: "Herra, sinä saatat meille rauha, sillä myös kaikki meidän tekomme olet sinä tehnyt" (Jesaja 26:12).

        Rakkaus pitääkin sisällään kaikki Hengen hedelmät.

        Jokaisella, joka tuntee murhetta epäonnistumisistaan, rakkaudettomuudestaan, synnistä, onkin syytä iloon! Sillä kaikki on täytetty, lahjavanhurskaus on valmistettu: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut".

        Myös raamattu kehottaa: "Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!" (Fil.4:4)


      • totta-maar
        heino kirjoitti:

        En minä halua tuomita, mutta luulen ettei sinne taivaaseen vie hyvät teot ja elintavat.Kyllä täytyy olla sydämmellä usko ja synnit anteeksi

        Usko on iloinen asia jokaiselle uskovalle riippumatta seurakunnasta, mihin kuuluu. Jeesus Kristus voi antaa meidän syntimme anteeksi. Hän ainoastaan tietää meidän sydämemme salaisetkin synnit. Voimme tunnustaa syntimme Jeesukselle ja uskoa saavamme syntimme anteeksi Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Jos olemme tehneet vääryyttä toista ihmistä kohtaan, niin pyydämme häneltä itseltään anteeksi. Uskonveli ei voi vieraan ihmisen puolestaan antaa syntejä anteeksi.


      • synnitön
        heino kirjoitti:

        En minä halua tuomita, mutta luulen ettei sinne taivaaseen vie hyvät teot ja elintavat.Kyllä täytyy olla sydämmellä usko ja synnit anteeksi

        Olen ateisti.
        En tunne tekeväni syntiä.
        Olen onnellinen kun minun ei tarvitse pyytää syntejä anteeksi keneltäkään.


    • kristitty

      Kaltaisiasi ihmisiä saisi olla lisää. Liian monet tekevät uskosta totisen ja vihalla täytetyn asian. Kaikkea hyvää sinulle ja Jumalan siunausta valitsemallasi tiellä!

      • mä vaan

        Mä oon kanssa samaa mieltä. Mutta en voi sanoa, että vain v lestat uskoo oikein. Ympäri maailmaa, voi olla ihmisiä jotka saarnaavat toisilleen syntejä anteeksi ja uskovat kaiken mitä raamatussa lukee. Minusta ne ovat myös "uskovaisia". Eikö muuten voi pyytää syntejä anteeks suoraa jumalalta?


      • kuma
        mä vaan kirjoitti:

        Mä oon kanssa samaa mieltä. Mutta en voi sanoa, että vain v lestat uskoo oikein. Ympäri maailmaa, voi olla ihmisiä jotka saarnaavat toisilleen syntejä anteeksi ja uskovat kaiken mitä raamatussa lukee. Minusta ne ovat myös "uskovaisia". Eikö muuten voi pyytää syntejä anteeks suoraa jumalalta?

        "Eikö muuten voi pyytää syntejä anteeks suoraa jumalalta?"

        Tietenkin voi, mutta eri asia saako niitä anteeksi.

        1: Ensinnäkin se ei ole raamatun mukaista, kun luetaan raamattua aika järjestyksessä, ni kun Jeesus kuoleman jälkeen ilmestyi ni tällöin hän sanoi: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne on anteeksi annettu. Tässä aikaisempi käytäntö muutettiin toiseksi, koska Jeesus lähti keskeltämme pois.

        2: Toiseksi on se miksi me todella puolustamme sitä meidän kantaa on se, että se rauha jonka saamme kun toinen saarnaa Jumalan valtuuttama synnit anteeksi on niin uskomaton että sitä ei voi mitenkään kokea muualla ja muuten. Itse en ole sitä rauhaa saanaanut koskaan mitenkään rukoilemalla, kirkossa olemalla, enkä edes omissa seuroissa ollessa ja kuuntelemalla vain saarnaa, vaan syntien anteeksi saarnaamisen kautta (asian ei tarvitse olla rippi).

        Me emme huvikseen usko näin ja sitä perustele ja pidä oikeana jos emme oikeasti ole tätä mieltä ja meillä ei olisi vakuutta että asia olisi näin.


      • vlmeikä
        kuma kirjoitti:

        "Eikö muuten voi pyytää syntejä anteeks suoraa jumalalta?"

        Tietenkin voi, mutta eri asia saako niitä anteeksi.

        1: Ensinnäkin se ei ole raamatun mukaista, kun luetaan raamattua aika järjestyksessä, ni kun Jeesus kuoleman jälkeen ilmestyi ni tällöin hän sanoi: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne on anteeksi annettu. Tässä aikaisempi käytäntö muutettiin toiseksi, koska Jeesus lähti keskeltämme pois.

        2: Toiseksi on se miksi me todella puolustamme sitä meidän kantaa on se, että se rauha jonka saamme kun toinen saarnaa Jumalan valtuuttama synnit anteeksi on niin uskomaton että sitä ei voi mitenkään kokea muualla ja muuten. Itse en ole sitä rauhaa saanaanut koskaan mitenkään rukoilemalla, kirkossa olemalla, enkä edes omissa seuroissa ollessa ja kuuntelemalla vain saarnaa, vaan syntien anteeksi saarnaamisen kautta (asian ei tarvitse olla rippi).

        Me emme huvikseen usko näin ja sitä perustele ja pidä oikeana jos emme oikeasti ole tätä mieltä ja meillä ei olisi vakuutta että asia olisi näin.

        tota sun juttuas oli ihana lukea, tuli melkeen suvarit mieleen! ja se lauluki on nii siisti... en jaksa kommentoida noitten muitten juttuja, mut sen vaan sanon että ei hyvillä teoilla voi päästä taivaaseen!


      • kristitty
        mä vaan kirjoitti:

        Mä oon kanssa samaa mieltä. Mutta en voi sanoa, että vain v lestat uskoo oikein. Ympäri maailmaa, voi olla ihmisiä jotka saarnaavat toisilleen syntejä anteeksi ja uskovat kaiken mitä raamatussa lukee. Minusta ne ovat myös "uskovaisia". Eikö muuten voi pyytää syntejä anteeks suoraa jumalalta?

        Enpä itekään sanonut että vain lestadiolaiset uskoo oikein. En itsekään heihin kuulu, oma periaatteeni on se, että noudattaa omaatuntoaan elämässä mahdollisimman hyvin ja koittaa olla hyvä muille. Jokainen uskoo tämän omantuntonsa mukaan, ja niin kauan kuin antaa muiden tehdä samoin, asia on OK.


      • kristitty
        vlmeikä kirjoitti:

        tota sun juttuas oli ihana lukea, tuli melkeen suvarit mieleen! ja se lauluki on nii siisti... en jaksa kommentoida noitten muitten juttuja, mut sen vaan sanon että ei hyvillä teoilla voi päästä taivaaseen!

        Millä sitten? Uskotko todella että v-lestadiolaiset ovat ainoita taivaaseen menijöitä? Heille Jumala sanoo: olitte oikeassa, ja muille n.6 miljardille ihmiselle "olittepas väärässä, nyt kärsitte!" Enpä usko...

        Jumalaa kuuluu rakastaa. Miten muuten voit tehdä sen niin konkreettisesti kuin rakastamalla lähimmäisiäsi ja tekemällä heille niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän? Jumalan henki, luomistyö, on jokaisessa ihmisessä. Ei tietenkään ole väärin rukoilla Jumalaa ja näin "suoraan" osoittaa rakkautta Häntä kohtaan, mutta luulisin Hänen epäitsekkäänä kaikkivoipana haluavan meidän suuntaavan antamansa rakkauden lahjan niille, jotka kipeimmin sitä tarvitsevat. Oman vakaumukseni mukaan edes se, että ei tietoisella tasolla usko Jeesukseen, ei välttämättä merkitse sitä, etteikö pääsisi taivaaseen.

        Toki jotkut näkemykseni ovat ristiriidassa Raamatun tekstin kanssa. Täytyy kuitenkin pitää mielessä se tosiasia, että Raamatun kirjoittivat ihmiset ja se on käännetty kielestä toiseen monta kertaa. Raamatussa on paljon osia, jotka nähdäkseni heijastavat enemmänkin kirjoitusajankohdan yhteiskunnallisia ja yhteisöllisiä olosuhteita kuin Jumalan sanaa. Esimerkiksi voisi ottaa puheet helvetistä. Luulen, että tämän päätarkoitus kirjoitettaessa oli ihmisten kurissapitämisen helpottaminen pienen pelottelun avulla(tätä käytettiin keskiajalla yleisesti hyväksi). En voi uskoa, että hyvä Jumala heittäisi ketään tuliseen järveen kiehumaan ikuiseksi ajaksi. Kaikki me olemme tehneet pahaa, mutta kuka meistä voisi olla niin äärettömän paha, että ansaitsisi äärettömän rangaistuksen? Eikö jokaisessa ole jotain hyvää?

        Samaa ajatusmallia sovellan siihen ajatukseen, että usko Jeesukseen olisi ainoa tie taivaaseen. Luulen Jeesuksen puhuneen kuvainnollisesti ja
        Hänen sanomisiaan muutellun kirjoittajan toimesta. Tälläkin pyrittiin todennäköisesti siihen, että ihmiset kiltisti pysyisivät kristillisen yhteisön, seurakunnan, jäseninä. Ulkopuolella odottaisi kadotus.

        En halua tällä kirjoituksella loukata kenenkään toisenlaista vakaumusta. Päinvastoin, haluan korostaa jokaisen oikeutta uskoa omantuntonsa mukaan. On kuitenkin vaarallinen tie lähteä sanomaan toiselle ihmiselle, että minä uskon oikein ja sinä väärin. Tämän toisen ihmisen vakaumus omassa uskossaan saattaa olla aivan yhtä vahva kuin omakin vakaumus.


    • Jeesukseen uskova

      Jeesukselle kuuluvana ja häneen uskovana voin sanoa, että usko on ILOINEN ASIA. Kaikki Jeesukselle kuuluvat uskomme Jumalan sanan mukaisesti ja uskomme Jeesukseen omasta tahdosta. Uskovaisena on hyvä ja turvallista olla, en lainaisi sydäntäni hetkeksikään pois, niin hyvä on olla. Kun Jeesus on antanut kaikki synnit anteeksi, saa puhtaalla omalla tunnolla jatkaa matkaa.

      Kaikki ihmiset on aina tervetulleita Jeesuksen luo ja hänen omakseen. Usein illalla rukouksissa pyydän Taivaan Isältä, että epäuskoiset ihmisetkin löytäisivät Jeesuksen ja saisivat syntinsä anteeksi, ja että saisin omalle uskollenikin vahvistusta, ja että me kaikki
      kerran pääsisimme taivaan kotiin.

      Jos Jumala kutsuu sinua, eikä sielullasi ole rauhaa, niin ethän epäröi tai siirrä huomiseen, ei huominen ole itsestäänselvyys. Anna Jeesuksen pelastaa itsesi!

      Haluan suositella kaikille Jeesusta Kristusta ja kerskata hänestä. Vain hänessä meillä on pelastus. Haluan myös, että ihmiset tietävät, että Suomessakin on paljon ihmisiä jotka uskovat Jeesukseen ja ovat matkalla taivaaseen. Ei ole häpeä kuulua hänelle ja olla hänen omansa.

      • vl

        Joo-o se oli sinun versiosi..
        ikävää, kun plagioit mun tekstiä.


        Lisäys vielä alkuperäiseen tekstiin:
        Raamatun sanan mukaisesti uskomme, että kaikki lapset eri puolilla maailmaa ovat Jumalan lapsia ja pääsevät taivaaseen.


      • ??
        vl kirjoitti:

        Joo-o se oli sinun versiosi..
        ikävää, kun plagioit mun tekstiä.


        Lisäys vielä alkuperäiseen tekstiin:
        Raamatun sanan mukaisesti uskomme, että kaikki lapset eri puolilla maailmaa ovat Jumalan lapsia ja pääsevät taivaaseen.

        "Raamatun sanan mukaisesti uskomme, että kaikki lapset eri puolilla maailmaa ovat Jumalan lapsia ja pääsevät taivaaseen."

        Mihin ikään asti?


    • ..

      Huomaatko ristiriidan:

      "Uskovaisena on hyvä ja turvallista olla, en lainaisi sydäntäni hetkeksikään pois, niin hyvä on olla. - - Kuin raskas kivi vierisi sydämeltä, kun saa uskoa kaikki synnit ja kiusaukset anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä..."

      Siis sinulla on "niin hyvä olla" mutta siitä huolimatta sydämelläsi on "raskas kivi" joka vierii pois kun uskot syntisi ja kiusaukset (?) anteeksi. Miten voi ihmisellä olla yhtaikaa hyvä olla ja raskas kivi sydämellä? Millaista on uskomisesi, jos sydämeen tulee "raskaita kiviä" kaiken aikaa ja alvariinsa pitää niitä vieritellä pois?

      "En lainaisi sydäntäni hetkeksikään pois". En usko, että kukaan haluaisikaan lainata sydäntäsi. Eikä se muuten ole mahdollistakaan.

    • ..

      Huomaatko ristiriidan:

      "Uskovaisena on hyvä ja turvallista olla, en lainaisi sydäntäni hetkeksikään pois, niin hyvä on olla. - - Kuin raskas kivi vierisi sydämeltä, kun saa uskoa kaikki synnit ja kiusaukset anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä..."

      Siis sinulla on "niin hyvä olla" mutta siitä huolimatta sydämelläsi on "raskas kivi" joka vierii pois kun uskot syntisi ja kiusaukset (?) anteeksi. Miten voi ihmisellä olla yhtaikaa hyvä olla ja raskas kivi sydämellä? Millaista on uskomisesi, jos sydämeen tulee "raskaita kiviä" kaiken aikaa ja alvariinsa pitää niitä vieritellä pois?

      "En lainaisi sydäntäni hetkeksikään pois". En usko, että kukaan haluaisikaan lainata sydäntäsi. Eikä se muuten ole mahdollistakaan.

      • vl

        Olen edelleen sitä mieltä, että uskovaisena on hyvä olla!!! Se siinä on niin ihanaa, kun on huono-omatunto jostakin, niin aina kuitenkin saa pyyhkiä sen pahan olon pois, kun joku toinen uskovainen antaa kiusaukset ja epäilykset anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. En näe asiassa mitään ristiriitaa, koska sehän on tervettä, että ihmiset, joilla omatunto on vielä tallella, tuntevat synnintuntoa, jos ovat joutuneet väärille poluille/langenneet syntiin. Uskomme on juuri sitä, että uskonelämää hoidetaan eli vieritellään niitä kiviä pois sydämmeltä,häiritsemästä tunnonrauhaa.
        On epäkypsää ottaa asiat nuin konkreettisesti, kun sanoit, että: "En usko, että kukaan haluaisikaan lainata sydäntäsi. Eikä se muuten ole mahdollistakaan"
        Yritin sillä vain kuvata, kuin hyvä on olla uskovainen.
        Rankkaa kokoajan oikoa ihmisten väärinkäsityksiä, kuunnelkaa seuroja, niin oikenee käsityksenne siitä, miten me uskomme ja mitä tarkoitamme, kun sanomme niin tai näin.


      • summer¤
        vl kirjoitti:

        Olen edelleen sitä mieltä, että uskovaisena on hyvä olla!!! Se siinä on niin ihanaa, kun on huono-omatunto jostakin, niin aina kuitenkin saa pyyhkiä sen pahan olon pois, kun joku toinen uskovainen antaa kiusaukset ja epäilykset anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. En näe asiassa mitään ristiriitaa, koska sehän on tervettä, että ihmiset, joilla omatunto on vielä tallella, tuntevat synnintuntoa, jos ovat joutuneet väärille poluille/langenneet syntiin. Uskomme on juuri sitä, että uskonelämää hoidetaan eli vieritellään niitä kiviä pois sydämmeltä,häiritsemästä tunnonrauhaa.
        On epäkypsää ottaa asiat nuin konkreettisesti, kun sanoit, että: "En usko, että kukaan haluaisikaan lainata sydäntäsi. Eikä se muuten ole mahdollistakaan"
        Yritin sillä vain kuvata, kuin hyvä on olla uskovainen.
        Rankkaa kokoajan oikoa ihmisten väärinkäsityksiä, kuunnelkaa seuroja, niin oikenee käsityksenne siitä, miten me uskomme ja mitä tarkoitamme, kun sanomme niin tai näin.

        Näinhän se asia on. Toit hyvin esille uskovaisena olemista. Sitä vaan ei voi ymmärtää että miksi kaikki eivät käsitä Jumalan meille kaikille tahtomaa hyvyyttä.


      • YMS. !!
        vl kirjoitti:

        Olen edelleen sitä mieltä, että uskovaisena on hyvä olla!!! Se siinä on niin ihanaa, kun on huono-omatunto jostakin, niin aina kuitenkin saa pyyhkiä sen pahan olon pois, kun joku toinen uskovainen antaa kiusaukset ja epäilykset anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. En näe asiassa mitään ristiriitaa, koska sehän on tervettä, että ihmiset, joilla omatunto on vielä tallella, tuntevat synnintuntoa, jos ovat joutuneet väärille poluille/langenneet syntiin. Uskomme on juuri sitä, että uskonelämää hoidetaan eli vieritellään niitä kiviä pois sydämmeltä,häiritsemästä tunnonrauhaa.
        On epäkypsää ottaa asiat nuin konkreettisesti, kun sanoit, että: "En usko, että kukaan haluaisikaan lainata sydäntäsi. Eikä se muuten ole mahdollistakaan"
        Yritin sillä vain kuvata, kuin hyvä on olla uskovainen.
        Rankkaa kokoajan oikoa ihmisten väärinkäsityksiä, kuunnelkaa seuroja, niin oikenee käsityksenne siitä, miten me uskomme ja mitä tarkoitamme, kun sanomme niin tai näin.

        "Rankkaa kokoajan oikoa ihmisten väärinkäsityksiä, kuunnelkaa seuroja, niin oikenee käsityksenne siitä, miten me uskomme ja mitä tarkoitamme, kun sanomme niin tai näin." - Kyllä mielestäni sen, joka tänne palstalle kirjoittaa pitäisi IHAN ITSE saada itsensä ymmärretyksi, ei siihen tarvita seuroja tulkiksi, silloinhan ei ole kysymys itsenäisestä mielipiteestä, vaan "seurojen" mielipiteestä, jolla ymmärrän niin, ettei lestoilla mitään omia mielipiteitä olekkaan, vaan kaikki sanellaan "ylemmältä taholta", eli liikkeen johtajilta! Tahtomattasi taisit olla mainio esimerkki uskonnostanne, kaikki sanellaan, ei itse saa ajatella, oppinne perustuu siihen mitä RY sanoo, ja miten se tulkitsee Raamattua!! Määrätyt kohdat sieltä on iskostettu päähän, ja niitten varjolla täällä puolustatte oikeaoppisuuttanne, tuntematta välttämättä Raamattua muuten, kuin vain ne, mitkä on teille "tulkattu"!!


      • vl
        YMS. !! kirjoitti:

        "Rankkaa kokoajan oikoa ihmisten väärinkäsityksiä, kuunnelkaa seuroja, niin oikenee käsityksenne siitä, miten me uskomme ja mitä tarkoitamme, kun sanomme niin tai näin." - Kyllä mielestäni sen, joka tänne palstalle kirjoittaa pitäisi IHAN ITSE saada itsensä ymmärretyksi, ei siihen tarvita seuroja tulkiksi, silloinhan ei ole kysymys itsenäisestä mielipiteestä, vaan "seurojen" mielipiteestä, jolla ymmärrän niin, ettei lestoilla mitään omia mielipiteitä olekkaan, vaan kaikki sanellaan "ylemmältä taholta", eli liikkeen johtajilta! Tahtomattasi taisit olla mainio esimerkki uskonnostanne, kaikki sanellaan, ei itse saa ajatella, oppinne perustuu siihen mitä RY sanoo, ja miten se tulkitsee Raamattua!! Määrätyt kohdat sieltä on iskostettu päähän, ja niitten varjolla täällä puolustatte oikeaoppisuuttanne, tuntematta välttämättä Raamattua muuten, kuin vain ne, mitkä on teille "tulkattu"!!

        Hyvänen aika sentään!! Mä arvasin, että tää menee tähän, kaikki tekstit tarkkaillaan suurien suurennuslasien läpi ja yritetään löytää jotain sanakäänteitä, joista keksitään jotain näpäytettävää, jotka useimmiten ovat väärinkäsityksiä- ei siinä mitään, mutta raskasta se on!
        Kuuleppas hyvä veli, mä oon yrittänyt oikoa väärinkäsityksiä ja saada itseni ymmärretyksi, mutta se on aika väsyttävää puuhaa ja siksi mä sanoin niin, että: "kuunnelkaa seuroja, niin oikenee käsityksenne siitä, miten me uskomme ja mitä tarkoitamme, kun sanomme niin tai näin", koska me kaikki nojaamme siihen samaan Jumalan sanaan, joka on raamattuun raapustettu, niin sehän on ihan sama, kuka sen loppujen lopuksi sanoo, koska näemme kuitenkin asiat samalla tavalla. Jumala antaa puhuja-setille sanat, eikä ne ole mitään tuulesta temmattuja/ niiden omia jorinoita, ei!
        Toi on mulle ihan uusi juttu, että me emme saa itse ajatella, ei kukaan sellaista oo sanonut ainakaan meidän keskuudessamme! Kyllä se vaan on niin, että uskomme Jumalan sanan mukaisesti, eikä niitä tekstejä oo mitenkään sen omaperäisemmin tulkittu, kuin mitään muitakaan tekstejä yleensä, jos käsitit mitä tarkoitan. Vai onko sulla joku tietty asia/asioita raamatussa, mikä me olemme tulkinneet mielestäsi väärin?
        Nämä ovat uskon asioita, eikä niiden kanssa pidä lähteä järkeilemään!!!
        Saa nähdä, mitä tästä keksitte vääntää, olen saanut tarpeeksi näistä sivuista, hyvää jatkoa teille.
        Lueppa vielä kerran se alkuperäinen teksti, se mulla vain oli tarkoitus sanoa, että: Usko on iloinen asia=)


      • lv
        vl kirjoitti:

        Olen edelleen sitä mieltä, että uskovaisena on hyvä olla!!! Se siinä on niin ihanaa, kun on huono-omatunto jostakin, niin aina kuitenkin saa pyyhkiä sen pahan olon pois, kun joku toinen uskovainen antaa kiusaukset ja epäilykset anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. En näe asiassa mitään ristiriitaa, koska sehän on tervettä, että ihmiset, joilla omatunto on vielä tallella, tuntevat synnintuntoa, jos ovat joutuneet väärille poluille/langenneet syntiin. Uskomme on juuri sitä, että uskonelämää hoidetaan eli vieritellään niitä kiviä pois sydämmeltä,häiritsemästä tunnonrauhaa.
        On epäkypsää ottaa asiat nuin konkreettisesti, kun sanoit, että: "En usko, että kukaan haluaisikaan lainata sydäntäsi. Eikä se muuten ole mahdollistakaan"
        Yritin sillä vain kuvata, kuin hyvä on olla uskovainen.
        Rankkaa kokoajan oikoa ihmisten väärinkäsityksiä, kuunnelkaa seuroja, niin oikenee käsityksenne siitä, miten me uskomme ja mitä tarkoitamme, kun sanomme niin tai näin.

        "joku toinen uskovainen antaa kiusaukset ja epäilykset anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.."

        Minkä ihmeen takia kiusaukset ja epäilykset pitää toisen uskovaisen antaa anteeksi???

        Ja jos tarkoitat syntejä, niin ne antaa anteeksi Jumala Jeesuksen kautta, ei toinen ihminen. Sinun yhden ainutta syntiäsi, jolla olet rikkonut JUMALAA vastaan, ei ole antanut IHMINEN anteeksi. Joko olet saanut anteeksi Jumalalta - tai et.


      • vl
        lv kirjoitti:

        "joku toinen uskovainen antaa kiusaukset ja epäilykset anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.."

        Minkä ihmeen takia kiusaukset ja epäilykset pitää toisen uskovaisen antaa anteeksi???

        Ja jos tarkoitat syntejä, niin ne antaa anteeksi Jumala Jeesuksen kautta, ei toinen ihminen. Sinun yhden ainutta syntiäsi, jolla olet rikkonut JUMALAA vastaan, ei ole antanut IHMINEN anteeksi. Joko olet saanut anteeksi Jumalalta - tai et.

        Tätä tarkoitin:

        Me luotamme siihen, että Jumala Kristuksen tähden antaa synnit anteeksi.
        Jumalanlapset on lähetetty julistamaan toinen toisillensa syntien anteeksiantamusta.

        Jeesus sanoi: Ottakaa Pyhä henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi. (Joh. 20:22-23)


    • AinoastaanUsko

      Jeesus antaa esimerkin Jumalan lasten, eli uskovien valtuutuksesta antaa synnit anteeksi, eli vapauttaa siteet. Se on Jumalan tahto.

      Syntien anteeksi antajia on vain yksi, eli Jumala, joka on ilmoittanut itsensä Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä. Syntien anteeksi julistamisen voi kuitenkin julistaa jokainen Jeesukseen uskova, kuten Raamatun lainauksessa kuvataan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe