Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kreeta/Agia Marina

kimaka

Hei!Olisimme lähdössä Kreetalle Agia Marinaan (huoneistohotelli Eva Suites). Onko jollakin kokemuksia kyseisestä kaupungista ja hotellista?
Minkä hintaista on vaatteet, ruokailu jne.?

17

14725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agia Marina/Hania

      juuri samassa hotellissa.Me(äiti,isä ja 4v.lapsi)olimme varanneet kaksion,joka oli 2-kerroksinen.

      Itse pidimme kovasti hotellista,saimme mielestämme huoneen todella hyvästä kohtaa eli mahdollisimman kaukaa pääkadusta ja juuri toisen uima-altaan kohdalta.

      Huoneisto oli meille sopivan kokoinen.Alhaalla keittiö/olohuone,wc,parveke.Ylhäällä makuuhuone,wc ja toinen parveke.Ilmastointi toimi vain yläkerrassa ja sitä säädettiin itse kaukosäätimellä.

      Uima-altaita oli kaksi ja niissä oli aina sopivasti tilaa,vaikka melko pieniä olivatkin.Ranta ihan lähellä.

      Kysy vain,jos jotain tiettyä asiaa haluat tietää hotellista.

      Ruokailu oli halvempaa kuin Suomessa,ei kuitenkaan superhalpaa.Vaatteet omasta mielestäni kalliita,ainakin niissä Hanian kaupoissa,joista löysin itselle mieleistä.Kun ekan kerran olin Agia Marinassa/Haniassa v.1990 oli vaatteet tosi edullisia,joten olin aivan ällistynyt miten sielläkin kaikki kallistunut euron myötä?

      • kimaka

        Kiitos nopeasta vastauksesta!!Olen varannut alustavasti meille matkat(minä ja mies).Huomenna pitäisi tehdä lopullinen päätös.Olisimme lähdössä elokuun lopulla.onkohan hyvä ajankohta?

        Lentomme takaisin lähtee vasta illalla n.klo 20.Osaatko sanoa onko hotellissa mahdollisuutta pitää matkalaukut jossakin lukitussa huoneessa viimeisen päivän ajan?

        Olisimme ehkä halukkaita vuokraamaan auton/mopon. Onko sinulla kokemuksia näistä? Osaisitko suositella joitakin paikkoja mitä kannattaisi käydä katsomassa?


      • annuska
        kimaka kirjoitti:

        Kiitos nopeasta vastauksesta!!Olen varannut alustavasti meille matkat(minä ja mies).Huomenna pitäisi tehdä lopullinen päätös.Olisimme lähdössä elokuun lopulla.onkohan hyvä ajankohta?

        Lentomme takaisin lähtee vasta illalla n.klo 20.Osaatko sanoa onko hotellissa mahdollisuutta pitää matkalaukut jossakin lukitussa huoneessa viimeisen päivän ajan?

        Olisimme ehkä halukkaita vuokraamaan auton/mopon. Onko sinulla kokemuksia näistä? Osaisitko suositella joitakin paikkoja mitä kannattaisi käydä katsomassa?

        Olimme kyseisessä paikassa/hotellissa viime kesänä ja menemme tänä kesänä uudestaan.
        Hotellissa on mahdollisuus matkalaukkusäilytykseen.
        Lue ihmeessä Kreeta-kirja, jossa on suositeltu reittejä/paikkoja, missä käydä.
        Itse vuokrasimme auton kolmeksi päiväksi ja hotellilla on autovuokraamon tiedot.


      • Agia Marina/Hania
        kimaka kirjoitti:

        Kiitos nopeasta vastauksesta!!Olen varannut alustavasti meille matkat(minä ja mies).Huomenna pitäisi tehdä lopullinen päätös.Olisimme lähdössä elokuun lopulla.onkohan hyvä ajankohta?

        Lentomme takaisin lähtee vasta illalla n.klo 20.Osaatko sanoa onko hotellissa mahdollisuutta pitää matkalaukut jossakin lukitussa huoneessa viimeisen päivän ajan?

        Olisimme ehkä halukkaita vuokraamaan auton/mopon. Onko sinulla kokemuksia näistä? Osaisitko suositella joitakin paikkoja mitä kannattaisi käydä katsomassa?

        matkalla heinäkuun puolessa välissä,mutta aiemmin olen ollut elokuun lopulla ja omasta mielestäni ainakin säiden puolesta hyvä aika.

        Matkatavaroista saitkin jo vastauksen.Meillä oli päivälento.

        Meillä oli auto käytössä koko viikon.Bussissa saatiin matkalla hotellille opaskirjanen,jossa mainostettiin jotain autovuokraamoa(nimeä en muista) ja sieltä sitten otettiin auto.Vuokraamoja kyllä näkyi olevan aika paljon.

        Me kierrettiin saarta lähinnä rannalta toiselle tyylillä.Pienen lapsen kinnostus ei raunioihin yms.riitä.Ja sinkkumatkoillani sainkin niistä tarpeeksi.Opaskirja on hyvä lukaista ja käy ihmeessä myös www.Kreikka.net sivuilla.Siellä ihan omat Kreeta-sivut,joilla paljon Kreeta tietoutta.


      • Ani

        joka on käynyt Eva Suites -hotellissa. Yritin 10 min. ajan soitella Finnmatkoille ja kysellä ko. huoneistoista. Minkälainen keittiövarustus huoneistoissa oli? Se on nimittäin aika tärkeä meidän poppoolle, kun kolme pientä lasta on lähdössä matkaan. Kiitos vastauksesta jo etukäteen :)


      • Agia Marina/Hania
        Ani kirjoitti:

        joka on käynyt Eva Suites -hotellissa. Yritin 10 min. ajan soitella Finnmatkoille ja kysellä ko. huoneistoista. Minkälainen keittiövarustus huoneistoissa oli? Se on nimittäin aika tärkeä meidän poppoolle, kun kolme pientä lasta on lähdössä matkaan. Kiitos vastauksesta jo etukäteen :)

        oli matkalla miehen valtakuntaa,joten mun täytyy(häpeäkseni)myöntää,etten tiedä,mitä kaikkea varustuksiin kuului,mutta voin illalla mieheltä kysyä,jos muistaisi.

        Me syötiin tosi vähän huoneessa ja ne vähäisetkin syönnit sitten kertakäyttöastioilla...

        Kahvinkeitintä,leivänpaahdinta tms. ei ainakaan ollut.Kahvivesi keitettiin pienellä kasarilla.

        Millaisen huoneiston muuten otitte?Niissä 2-kerroksisissa on tajuttoman kapeat kierreportaaat,jotka oli ok meidän 4veelle,mutta jos teillä pienempiä,niin saatte varoa tosissanne.


      • Ani
        Agia Marina/Hania kirjoitti:

        oli matkalla miehen valtakuntaa,joten mun täytyy(häpeäkseni)myöntää,etten tiedä,mitä kaikkea varustuksiin kuului,mutta voin illalla mieheltä kysyä,jos muistaisi.

        Me syötiin tosi vähän huoneessa ja ne vähäisetkin syönnit sitten kertakäyttöastioilla...

        Kahvinkeitintä,leivänpaahdinta tms. ei ainakaan ollut.Kahvivesi keitettiin pienellä kasarilla.

        Millaisen huoneiston muuten otitte?Niissä 2-kerroksisissa on tajuttoman kapeat kierreportaaat,jotka oli ok meidän 4veelle,mutta jos teillä pienempiä,niin saatte varoa tosissanne.

        Kiitos tiedoista! Vaihtoehdot olivat tosiaan vähässä, kun tuon matkan varasin. Molemmat varattavissa olevat huoneistot olivat kaksikerroksisia. Vielä tässä olisi kuusi päivää aikaa miettiä lopullista päätöstä. Meillä on 2-, 4- ja 6-vuotiaat lapsukaiset. Kotona on kyllä myös portaat, mutta ei varmaankaan niin kapeat kuin siellä. Kyllä tuo 2-vuotiaskin tulee ja menee ihan näpsäkkäästi kotona nuo portaat, mutta vieras paikka on vieras paikka, ja saa tosiaan varmaan olla varovainen.

        Oliko muuten siinä lähistöllä mitään aktiviteetteja noin pienille lapsille? Haniasta 9 km lounaaseen on käsittääkseni vesipuisto, mutta onko Staloksessa esim. leikkikenttiä tms.?
        Kaikki informaatio koskien hotellia, "lapsiaktiviteetteja" ja ruokapaikkoja on todella tervetullutta. Onko "hätäruokapaikkaa" (jos paikallinen ruoka ei lapsille maita) eli McDonaldsia Haniassa?


      • Agia Marina/Hania
        Ani kirjoitti:

        Kiitos tiedoista! Vaihtoehdot olivat tosiaan vähässä, kun tuon matkan varasin. Molemmat varattavissa olevat huoneistot olivat kaksikerroksisia. Vielä tässä olisi kuusi päivää aikaa miettiä lopullista päätöstä. Meillä on 2-, 4- ja 6-vuotiaat lapsukaiset. Kotona on kyllä myös portaat, mutta ei varmaankaan niin kapeat kuin siellä. Kyllä tuo 2-vuotiaskin tulee ja menee ihan näpsäkkäästi kotona nuo portaat, mutta vieras paikka on vieras paikka, ja saa tosiaan varmaan olla varovainen.

        Oliko muuten siinä lähistöllä mitään aktiviteetteja noin pienille lapsille? Haniasta 9 km lounaaseen on käsittääkseni vesipuisto, mutta onko Staloksessa esim. leikkikenttiä tms.?
        Kaikki informaatio koskien hotellia, "lapsiaktiviteetteja" ja ruokapaikkoja on todella tervetullutta. Onko "hätäruokapaikkaa" (jos paikallinen ruoka ei lapsille maita) eli McDonaldsia Haniassa?

        en osaa sanoa,mutta matkan varrella Agia Marinasta Plataniakseen päin oli leikkipaikkoja ja esim.jotain autoratoja yms.

        Missään ei ainakaan mainostettu eikä viikon aikana nähty Haniassa Mäkkäriä,joten uskaltaisin sanoa ettei ole.Ravintoloista löytyy kyllä perinteisiä lastenannoksia mm.spagettia ja jauhelihakastiketta,nakkeja yms.Niillä meidän nirsoilija eli hyvin viikon.

        Hotellilla oma allasbaari,josta sai pikkusyötävää ainakin päiväsaikaa.Supermarket lähellä hotellia.

        Uima-altaasta erotettu lastenosa oli tosi pieni!Mutta meillä 4v uikin sitten kellukkeilla aikuisen kanssa isossa altaassa.

        Ehdoton paikka,jossa kannattaa käydä,on lastenparatiisi JUMBO,n.puolessa välissä hotellia ja Hanian keskustaa.Aivan mielettömästi lasten leluja,jotain vaatetta,kodin pikkutavaraa.Meillä oli auto ja käytiin viikon aikana 3 kertaa...

        Tykättiin tosi paljon Agia Marinasta ja Haniasta paikkana ja hotellikin oli meille sopiva.5 viikon kuluttua lähdetään samaan paikkaan,mutta nyt valittiin eri hotelli,kun FFFF tasoisen sai halvemmalla kuin huoneiston Evasta.


      • annuska2
        Ani kirjoitti:

        joka on käynyt Eva Suites -hotellissa. Yritin 10 min. ajan soitella Finnmatkoille ja kysellä ko. huoneistoista. Minkälainen keittiövarustus huoneistoissa oli? Se on nimittäin aika tärkeä meidän poppoolle, kun kolme pientä lasta on lähdössä matkaan. Kiitos vastauksesta jo etukäteen :)

        Hei,

        Keittiövarustus ihan perusjuttuja. Pari kattilaa, paistinpannu (teräs), kahvisihti ja lautaset kuudelle (noin). Pienen paistinpannun (teflon)ostimme lähimarketista,jotta sai aamumunat paisteltua hyvin. viinipullon avaaja kannattaa ottaa mukaan, mikäli maistelee viinejä.
        Altaan baarista saa sekä hampurilaisia että ranskalaisia. Ranskalaiset TODELLA hyviä, itse en ole niiden ystävä, mutta siellä maistuivat kyllä.
        Nirsompikaan lapsi ei Kreetalla kaipaa Mäkkäriä!
        Aika lähellä on hyvä paikallinen hampurilaisravintola (haniaan päin).
        Itse kävimme vesipuistossa, ehkä ei ihan pienten lasten paikka, muuten kiva kyllä!
        Hyvää matkaa!


      • Ani
        annuska2 kirjoitti:

        Hei,

        Keittiövarustus ihan perusjuttuja. Pari kattilaa, paistinpannu (teräs), kahvisihti ja lautaset kuudelle (noin). Pienen paistinpannun (teflon)ostimme lähimarketista,jotta sai aamumunat paisteltua hyvin. viinipullon avaaja kannattaa ottaa mukaan, mikäli maistelee viinejä.
        Altaan baarista saa sekä hampurilaisia että ranskalaisia. Ranskalaiset TODELLA hyviä, itse en ole niiden ystävä, mutta siellä maistuivat kyllä.
        Nirsompikaan lapsi ei Kreetalla kaipaa Mäkkäriä!
        Aika lähellä on hyvä paikallinen hampurilaisravintola (haniaan päin).
        Itse kävimme vesipuistossa, ehkä ei ihan pienten lasten paikka, muuten kiva kyllä!
        Hyvää matkaa!

        Kiitos tiedoista.

        Eihän siellä nälkään kuole, vaikkei monikansallista pikaruokaketjua löydykään. Ei meillä niin nirsoja olla...varsinkaan äiti, päinvastoin :)

        Vesipuistossa oli kai kuitenkin joku lastenallas, vai? Pomppulinnoja tms.?


      • giroilla!
        Ani kirjoitti:

        Kiitos tiedoista.

        Eihän siellä nälkään kuole, vaikkei monikansallista pikaruokaketjua löydykään. Ei meillä niin nirsoja olla...varsinkaan äiti, päinvastoin :)

        Vesipuistossa oli kai kuitenkin joku lastenallas, vai? Pomppulinnoja tms.?

        Meidän lapset on hulluina kreikkalaisiin giropittoihin. Ihan eri luokan hiukopalaa kuin joku hampurilainen ja helposti löytyy grillipaikoista milloin vain.


    • Te73

      Moi Kimaka!
      Tulimme eilen Agia Marinasta.Olimme Stefan Village nimisessä hotellissa.Eva Suites oli muuten ihan siinä lähellä.Ruoka- sekä vaatekauppoja todella paljon ja edullista.Kuudenhegen illallinen oluineen ja viineineen jälkiruoat 50-80 euroa.Casa Di Mareen kannattaa käydä tutustumassa.Oli meinaan mukavat tarjoilijat,puhuivat myös vähän Suomea.Niin ja ruokalistat suomenkielisiä.

      • Stefan Village

        Torstaina lähtee lento kreetalle ja majoitumme Stefan Villageen :) Oliko mieluinen hotelli? Huoneet ja varustetaso? Meillä varattuna kaksio maaterassilla.


      • TE73
        Stefan Village kirjoitti:

        Torstaina lähtee lento kreetalle ja majoitumme Stefan Villageen :) Oliko mieluinen hotelli? Huoneet ja varustetaso? Meillä varattuna kaksio maaterassilla.

        Hotelli oli tosi hyva ja siisti.Siivooja kävi joka päivä,niin paitsi ei sunnuntaina.Meillä oli kakskerroksinen huoneisto(70).Siinä oli kaks makuuhuonetta ,olohuone , kaks parveketta ja keittiö.Kahvinkeitin ja leivänpaahdin kuulu kalustoon.Ei muuta ku hyvää matkaa ja toivotaa et on aurinkoiset ilmat.


      • Stefan Villageen
        TE73 kirjoitti:

        Hotelli oli tosi hyva ja siisti.Siivooja kävi joka päivä,niin paitsi ei sunnuntaina.Meillä oli kakskerroksinen huoneisto(70).Siinä oli kaks makuuhuonetta ,olohuone , kaks parveketta ja keittiö.Kahvinkeitin ja leivänpaahdin kuulu kalustoon.Ei muuta ku hyvää matkaa ja toivotaa et on aurinkoiset ilmat.

        Oltiin ystäväperheen kanssa pari vuotta sitten, meillä oli myös 2-kerroksinen huoneisto, jossa oli 3 makuuhuonetta, 2 kylpyhuonetta ja myös 2 parveketta, toinen oli ns. kattoterassi ja näkymät oli osin merelle ja osin Plataniaksen kukkuloiden suuntaan, sieltä oli kiva katsella Plataniaksen yläkylän ravintoloiden valoja.
        Lapset, silloin 7, 9 ja 11, nauttivat suunnattomasti. Oltiin toukokuun lopulla, joten altaan vesi oli vielä aika viileää, ja merellä usein uintikieltoliput, mutta ei hirveesti haitannu.
        Keittiövarustus oli aika alkeellinen, kerran tehtiin itse jotain spagetti tms. Pari kertaa käytiin syömässä Sokakissa Plataniaksessa, ruoka oli hyvää, edullista, ja palvelu hauskaa, lapsille aina jotain jäynää menossa....
        Sinne vielä joskus uudelleen.


    • Viime syksyn Kreetan-matkaaja

      Kannattaa ehdottomasti käydä pizzalla eräässä italialaisessa pizzeriassa (nimeä en valitettavasti muista) rantakadun varrella (rannan puolella), Agia Marinan ja Kato Staloksen rajamailla. Pizzeria sijaitsee suurinpiirtein Theo-hotellin kohdalla, mutta siis rantakadulla. Leivinuuni näkyy kadulle. Teidän hotellilta sinne on matkaa noin 1,5 km. En ole eläissäni parempaa pizzaa syönyt!

    • allintoo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe