Punainen parta

kysymys miehille

Kysyisin miehiltä joilla kasvaa jo parta täyttää vauhtia semmoista,että kun minä olen kohta 18 vuotias poikanen ja hiusteni ja kulmakarvojeni väri on vaalean ruskeat ja leuassa on monta tulipunaista haituvaa.

Siis olen ihmetellyt,että miten se voi olla mahdollista,että parta voisi olla punaista kun hiukseni eroavat väriltään totaalisesti parrasta.

Leuassa kasvaa myös vaaleita ja hiukan tummempia haituvia ja kuten jo mainitsin niin niitä tulipunaisia,jotka erottuvat kuin yö erottuu päivästä.

Niin kysyisin miehiltä joilla jo kasvaa parta,että mikä todennäköisyys on,että minulla alkaa kasvamaan punainen parta ?

Vai voiko se vaihtua sitten lopulta joksikin muuksi ?

9

4547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollista

      Parran ja hiusten väri voivat erota toisistaan selvästi. Oma partani olisi, jos sellaisen kasvattaisin, hiuksia selvästi tummempi, seassa jokunen punainen karvakin, vaikken ole punatukkainen.

    • ...........

      itselläni on vaaleat hiukset ja vaalean kuparin punainen parta. meillä on suvussa vaalea hiuksisilla miehillä enemmän ja vähemmän punaisia partoja.

    • vaaleahiuksinen

      partajouhet joita on kertynyt vähän mutta ei kuitenkaan paljoa tähän 24 vuoden ikään ovat suurelta osin tummahkoja, mutta on seassa vaaleampia, punertaviakin. Hiukseni ovat siis aivan vaaleat. Jos kasvattaisin vähänkin pidemmän "pukinparran", en tiedä miltä tulos näyttäisi, ehkä värit tulisivat nykyistä selvemmin esille. Jouhien kasvun harvalukuisuuden vuoksi en ole suunnitellut tekeväni sitä vähään aikaa, vaihtelua siis tässä parrankasvussakin, joillain kasvaa tuhtia partaa jo alle 20 vuotiaana ja jollekin ei kasva tuuheakasvuista ja ahkeraa hoitoa vaativaa partaa koskaan. Ehkä onneksi niin omalla kohdalla, jos kasvu jää maltilliseksi, ei tarvitse ainakaan käyttää asiaan liikoja aikaa.

      • vaalehiuksinen

        partakarvojen värikin (ja paksuus) vaihtuu iän myötä, siltä minusta on ainakin tuntunut ja sitä puhdas järkikin jo sanoo, sillä kai aika harvalla alkaa parrankasvu täysin seinästä samanlaisena kuin se saattaa olla myöhemmin vaikka 40 vuotiaana. Kasvu varmasti alkaa useimmiten vaaleana ja hentona, ja muuttuu siitä joksikin muuksi, ehkä useasti vaaleasta tummaan, ehkä vaaleasta punertavan sävyn kautta tummaan, ehkä vaaleasta punertavaan ja osa jää sitten tyystin vaaleiksi.


    • meillä.

      Miehelläni on "maantienväriset" vaaleanruskeat perussuomihiukset, mutta parta on punainen kuin merirosvolla. Hauskan näköistä! :D

    • Markku

      Parempi punainen parta kuin tukka sillä punatukkaiset eivat pääse taivaaseen.

    • fsfsf

      Itse olen ruskea hiuksinen, muu karvoitus punertavaa, mutta selkeästi vaalean ruskeaa, parta samanlainen kuin sulla :D,

      Punainen parta merkitsee kuulemma urhoollisuutta

    • varg_

      vaalea tukka. punainen parta kuin edesmenneellä valloittaja erik punaisella. norjalainen viikinki 1000 luvulla.

      olen 27v

      antaa parran kasvaa kuten entisajan miehillä

    • Ihmeissään

      Olen ihmetellyt aivan samaa asiaa. Meikäläisen hiukset ovat tosi vaaleat luonnostaan, hyvin tummat kulmakarvat ja parta on punertava, varsinkin valoa vasten näkyy kuinka punertavaa pigmenttiä on paljon. Tietääkseni ja vähän asiaa selvittäneenä ''lähivuosien'' suvussa ei ole ollut ketään, kellä olisi punapigmenttiä parrassa tai edes hiuksissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe