Missä voin myydä aitoja taulujani

realisointi tarpeessa

MInulla on arvokkaita tauluja yms. Ostaako joku taideliike sellaisia tai museo tms. Antakaa neuvoja!

35

21268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajattele

      ...ostaako niitä kukaan, jos et näytä niitä ostajakandidaateille, vaan huutelet netissä?
      Tartu toimeen, mene gallerioihin, museoihin jne.

      • Ajattele

        Mitäs itse täällä huutelet? Jos ei ole mitään asiaa niin ole hiljaa.
        Et tunnu tietävän, että ei taideteoksia(tai niiden kuvia) noin vaan viedä ensimmäiseen galleriaan tai museoon, joka mieleen juolahtaa. Varsinkaan jos ei yleensä harrasta niissä käymistä. Kynnys on korkea. Jos joku jotain kysyy, niin siihen voi asiallisestikin vastata.

        Kerro lisää itsestäsi kuitenkin; oletko taiteilija, harrastaja, keräätkö omaa taidekokoelmaa tai oletko edes kiinnostunut taiteesta? Vai harmittaako sinua, että jollain on arvotaidetta?


      • >>>>>6789
        Ajattele kirjoitti:

        Mitäs itse täällä huutelet? Jos ei ole mitään asiaa niin ole hiljaa.
        Et tunnu tietävän, että ei taideteoksia(tai niiden kuvia) noin vaan viedä ensimmäiseen galleriaan tai museoon, joka mieleen juolahtaa. Varsinkaan jos ei yleensä harrasta niissä käymistä. Kynnys on korkea. Jos joku jotain kysyy, niin siihen voi asiallisestikin vastata.

        Kerro lisää itsestäsi kuitenkin; oletko taiteilija, harrastaja, keräätkö omaa taidekokoelmaa tai oletko edes kiinnostunut taiteesta? Vai harmittaako sinua, että jollain on arvotaidetta?

        ...minua harmittaa maailmassa juuri se, että jollakin on arvotaidetta ja minulla ei, ei mikään muu.
        Tarkoitin sitä, että ihmiset halunnevat nähdä mitä olet myymässä.Vaikenen, koska ei ole asiaa.


      • sanosko
        Ajattele kirjoitti:

        Mitäs itse täällä huutelet? Jos ei ole mitään asiaa niin ole hiljaa.
        Et tunnu tietävän, että ei taideteoksia(tai niiden kuvia) noin vaan viedä ensimmäiseen galleriaan tai museoon, joka mieleen juolahtaa. Varsinkaan jos ei yleensä harrasta niissä käymistä. Kynnys on korkea. Jos joku jotain kysyy, niin siihen voi asiallisestikin vastata.

        Kerro lisää itsestäsi kuitenkin; oletko taiteilija, harrastaja, keräätkö omaa taidekokoelmaa tai oletko edes kiinnostunut taiteesta? Vai harmittaako sinua, että jollain on arvotaidetta?

        arvotaide, hm niinpä niin 90-luvulla myytiin paljon "arvotaidetta" olin alkanut hiljattain maalaamaan, myin muutamalla satasella, kun arvotaidetta myytiin tonneilla ja kymmenillä,jopa sadalla tonnillla,
        kun pula-aika tuli, arvotaiteen hinnat romahti, kymppitonnien tauluja myytiin enää tonneilla, nyt samoja saa jo satasilla,
        minä tein juuri tilaustyön, josta tarjottiin tonni,
        minun hintani ovat nousseet, samalla kun arvotaiteen hinnat on laskenu,
        ei kannata maalata arvotaidetta, näemmä


    • yritän auttaa

      Gallerioihin ei kannata yrittääkään, koska he eivät osta mitään. Voivat ottaa myyntiin kyllä. Jos sinulla on Todella Arvotaidetta niin ehkä museot voisivat ostaa, hankala sanoa ihan varmaa, pitäis tietää, mitä sinulla on. Juhanipalmut ei kelpaa mihinkään(tämä vain oma kommenttini...). Taidehuutokaupat on yksi vaihtoehto, mutta todennäköisesti ottavat aika kovat provikat.
      Kerropas lisää, mitä sinulla on...

      • liikkeet

        ovat oikeita taiteen ostajia kaltaisillesi.minä vein aikoinani mummon vanhat taulut ja hopeat divariin ja sain niistä viissatasen,että sillai.


      • ei ekana divariin
        liikkeet kirjoitti:

        ovat oikeita taiteen ostajia kaltaisillesi.minä vein aikoinani mummon vanhat taulut ja hopeat divariin ja sain niistä viissatasen,että sillai.

        Siis jos todella on kyse arvotaiteesta niin kantsii tarjota taiteisiin erikoistuneeseen osto-ja myyntiliikkeeseesn. Helsingin Bulevardi on pullollaan näitä liikkeitä.


      • PaiviLontoo

        Hubs vastaus ja minulla Olli Reiman piirtis 79


    • Tintzku

      Ehdotan seuraavaa: Kysy arvostetulta taidekauppiaalta taulujen arvo, siis liikkeessä, jossa myydään "arvotauluja." ´Jotkut tarjoavat taidearviointia, katso googlesta esim.hakusanalla taidearviointi. Ota selvää taiteilijoista joiden tauluja sulla on, saat niitä taidekauppiaaltakin. Näin voit vetää itse arviot taulujesi nykyarvosta suunnilleen. Taidekauppias ei sulle anna niin hyvää hintaa: ystäväni myi mummilta saaneen "arvotaulun" sitten huutonetissä 500 eurolla( taidekauppias olisi ostanut huomattavasti pienemmällä hinnalla, koska tietenkin myy sitten eteenpäin voitolla.)

      Ehkä jollain on parempiakin vinkkejä, mutta tää oli minun ja ystäväni kokemus joka toi kukkaroon ihan hyvän hinnan lopulta. Jos on valmis arvotaiteesta luopumaan.

      • ammattilainen

        Oletko aikeissa myydä teioksesi? Paras tapa on saada sen hinta selville siten, että kysyt alan yrittäjiltä onko heillä kyseisen taiteilijan teoksia, koska sinua kiinnostaa ne. Elä tässä vaiheessa puhu myynnistä mitään, vaan esitä haluavasi hankkia mahdollisesti jonkun toisen työn kyseiseltä taiteilijata. Näin saat taiteilijan töiden myyntihinnan selville. Tämän jälkeen voit esittää miten olisi jos sinä haluaisit joskus myydä taulun paljonko siitä silloin saisi? Nyt sinulla on kaksi realista hintaa selvillä. Tietenkin aihe ja taso, sekä jonkinverran koko vaikuttavat teoksen hintaan. Rehellinen taidekauppias kyllä ilmoittaa sinulle nämä tiedot.


      • Jep Ulis
        ammattilainen kirjoitti:

        Oletko aikeissa myydä teioksesi? Paras tapa on saada sen hinta selville siten, että kysyt alan yrittäjiltä onko heillä kyseisen taiteilijan teoksia, koska sinua kiinnostaa ne. Elä tässä vaiheessa puhu myynnistä mitään, vaan esitä haluavasi hankkia mahdollisesti jonkun toisen työn kyseiseltä taiteilijata. Näin saat taiteilijan töiden myyntihinnan selville. Tämän jälkeen voit esittää miten olisi jos sinä haluaisit joskus myydä taulun paljonko siitä silloin saisi? Nyt sinulla on kaksi realista hintaa selvillä. Tietenkin aihe ja taso, sekä jonkinverran koko vaikuttavat teoksen hintaan. Rehellinen taidekauppias kyllä ilmoittaa sinulle nämä tiedot.

        Täällä puhutaan arvotauluista, joiden hinta on 500 €. Onko se jonkun mielestä paljon rahaa? Minusta arvotaulusta voi alkaa puhua, jos liikutaan muutamissa kymmenissä tuhansissa. Olen itse kuvantekijä, maalaan akvarelleja, ja nettoa keskikokoisesta kuvasta helposti 300-350 € ja minusta se ei ole paljon, mutta se on tarpeeksi.

        Tietenkin siinä mielessä ymmärrän nämä arvotaulukommentit, jos tavaraa ollaan viemässä esim. hävitettäväksi ja sitten sitä kokeillaankin myydä ja siitä saadaan valuuttaa.


    • rtkk

      Parista huutokaupasta, jotka järjestävät arvotauluhuutokauppoja! Tuskin muualta saa mitään!
      Nuo Hagelstam ja Bukowski antavat luotettavat hinta-arviot!

    • Koulutettu

      tarkoitat aidoilla ja arvokkailla tauluilla. Yksinkertainen tapa varmistua on, että katsot onko tekijä matrikkelissa ja sen näet verkko-matrikkelista. Mikäli taiteilija on Suomalainen ja tuolla matrikkelissa ovat hänen tietonsa on asia aika yksinkertainen voit katsoa millä hinnalla hänen töitään myydään esim. netissä joskaan sekään ei ole mikään esimerkki vaan suuntaa antava.

    • SaSuka

      Jos taulujesi taiteilijat esiintyvät matrikkelissa niin minkäänlaisia vaikeuksia sinulla ei liene ole saada niitä kaupaksi taideliikkeisiin tai jopa museoihin.

    • Taiteilija4

      Terve

      Voidaan tehdä kauppaa , toki huutokauppaankin voit viedä.

      Terv taiteilija

      • kipa 6

        päivää,arvoisa taiteilija. olen heikki tuomelan tytär ja voisin myydä 4 pientä taulua häneltä kappalehinnalla 150 e ja minulla on pirkko lepistön öljyvärikylamaisema työ,jonka voisin 400 e myydä. t.Kipa 6 puh. 0400718565


    • sama ongelma

      Minullakin on arvokkaita ja laadukkaita tauluja .. kukahan niitä haluaisi?

      • näis o

        Ei kukaan. Tänä päivänä kaikki paikat on täynnä tauluja ja taidetta, joten ihmiset ei ole enää valmis maksamaan tauluista niille kuuluvaa hintaa. Halpaa nykytaidetta on kaikki paikat pullollaan ja painotauluja ja kuvia saa tasku rahalla. Ajat ovat muuttuneet. Ihmettelen vielä, jos joku elättää itsensä kuvataiteella.


    • rahapula!!!!!!!

      meilläkin roikkuu seinälle salosen willen yksi iso taulu joka olis kaupan..
      löytyy huutonetistä w salonen haulla!!!!
      todella upea maisemakuva onkin.
      taitaa olla kyllä huutonetissä liian halvalla kaupan,ku osta heti hinta ompi vain 600€.
      soittaa saa jos haluu taulun ostaa numeroon 0402412038.
      t.jarno kaukonen
      sit ois viä p.o junnosen taulu ja s-l kaliman
      tarjoilla saa ja pitääkin!!!!!!!!!!!
      arvo yhteensä pitkälti -3000€
      nyt sais kaikki hintaan 1000€

      • Anonyymi

        Mulla on sharakun vuodelta 1794 ja hinta 12000.tunnettu nimekäs japanilainen. Taulun voi ostaa numerosta 0442852942


    • kylmä totuus

      Arvotaulu, se on todella huvittava sana.
      Olen itse maalannut 25 v, sen lisäksi pidin taidekauppaa 10v ehdin sitä ennen ja sen aikana nähdä hyvät ja huonot vuoden taidekaupan osalta, löysän rahan aikana 80 luvulla taiteilijoita ja myyjiä nousi kun sieniä sateella ja "arvotauluja" syntyi kun myyjä pisti kovan hinnan taululle ja sano, että siinä arvo pysyy, markka-aikaan nelimarkat ym vähänkin isompi, satatuhatta, menepäs nyt myymään, todennäköisesti et löydä ostajaa ja jos löydät, hinta on laskenut murto-osaan.
      kaikki kovat nimet, ei niitä kukaan enää huoli, niillä ei ole arvoa,
      ihan joistain vanhoista vuosisadan alun ns kultakauden taitelijoiden töistä saa jotain, näkeekö kukaan enää missään taidenäyttelyitä, ennen niitä oli tuhka tiheään joka viikonloppukin myyntinäyttelyitä.
      Mitä kovemman hinnan aikoinaan maksoit, sitä enemmän olet nyt hävinnyt,
      itse myin aina kohtuullisella hinnalla töitäni, hintataso nousi tasaisesti, mutta eivätpä niitä ostaneet ole hävinneetkään, kun eivät ole liikaa maksaneet.
      Miksi muuten taiteen hinnan pitäisi aina kovasti nousta, eihän autojen ja telkkarienkaan hinta nouse, eikä huonekalujen, samanlaista käyttötavaraa ne on taulutkin, taidekauppiaat vaan tuudittivat ihmiset väärään luuloon,
      minulle tuli monesti joku myymään "arvotaulujaan" ihmetteli ku ei ne olleet juuri minkään arvoisia, suurin osa ei ole ja monesti olivat vielä niin huonokuntoisia, teki mieli sanoa, että takkaan vaan, mutta kun oli itse tai mummo maksanut itsensä kipeeksi "arvotauluista", niin olisihan niistä pitäny voittoa saada,
      jos sitten haluat saada tauluistasi oikean arvion, kysy ainakin viideltä kauppiaalta ja/tai taiteilijoilta, museolta, taidehuutokauppojen pitäjiltä, älä usko yhtä tai kahta,
      mutta jos ei aika muutu, eikä se eu:ssa nyt muutu ainakaan viiteen vuoteen, niin pidä taulusi, ehkä ne joskus ovat arvokkaita, tai sitten ei,
      ei niistä nytkään myymällä mitään saa

      • 784512

        ei ne totitaidetaulusi mitään arvotauluja olekaan.... niitä on kultakaudella maalatut ja kaikki mitä on yksityisissä kokoelmissa ja museoissa.Nykytaide ei ole edes taidetta ja painokuvia ei kukaan laita seinilleen.


      • tulevaisuus näyttää
        784512 kirjoitti:

        ei ne totitaidetaulusi mitään arvotauluja olekaan.... niitä on kultakaudella maalatut ja kaikki mitä on yksityisissä kokoelmissa ja museoissa.Nykytaide ei ole edes taidetta ja painokuvia ei kukaan laita seinilleen.

        tuohon 784512 nimimerkillä kirjoittaneelle voin vastata, mikä on nykytaide, eiköhän se ole sitä, mitä tällä hetkellä maalataan, käsite syntyi kun alettiin maalata muuta kuin näköistaidetta, mutta kyllä nykyaikana maalataan kaikenlaista, myös hyvää esittävää realistista taidetta ja löytyy myös ihan yhtä hyvää taidetta mitä on sata vuotta sitten maalattu, jos jonkun hyvän työn veisi museon seinälle, ei kukaan epäilisi, etteikö ole arvoisessaan seurassa, ei se taidetta hyväksi tee, että työn on maalannut joku ns kuuluisa maalari, näkee museoissa myös aika lailla tuntemattomaksi jääneiden maalareiden töitä, jotka ovat jopa parempia kuin kuuluisampien työt, aika paljon taidekin on katsojan silmässä, mikä on kenenkin mielestä hyvää,

        kirjoitit, ettei painokuvia kukaan laita seinilleen, niitäpä nykynuoret ja jopa vanhemmatkin nykyään juuri laittavat ja kaikenlaista ulkomailta tuotettua, sanonko mitä,
        jolla mielestäni ei todellakaan ole taiteen kanssa mitään tekemistä,
        toivotaan kuitenkin, että taas jonain päivänä oikea maalaustaide nousee sille kuuluvaan arvoonsa, onhan käsityö aina käsityö,

        tuosta arvo sanasta vielä, hyvinä aikoina oli arvomaata, arvokiinteistöjä, arvokoruja, kaikenlaista optiolla "arvo" menepäs nyt myymään niitä,
        on kaikilla sektoreilla hinnat tippunu, no oliko ne silloin arvotavaraa,
        arvotavaran arvohan ei saisi tippua, se ei ole silloin "arvo"


      • Anonyymi
        784512 kirjoitti:

        ei ne totitaidetaulusi mitään arvotauluja olekaan.... niitä on kultakaudella maalatut ja kaikki mitä on yksityisissä kokoelmissa ja museoissa.Nykytaide ei ole edes taidetta ja painokuvia ei kukaan laita seinilleen.

        Painokuvia ihmisten seinillä juuri on, varsinkin nuorten, ei ne aitoja maalauksia osta.


    • tietoa

      Suomessa taulujen ostaminen ja myyminen on kielletty.

    • Ars123

      Tervehdys

      Jos sinulla on oikeesti hyvää taidetta myynnissä niin lähetä kuvia [email protected] niin annan sinulle ilmaisen vinkin kuka mahdollisesti kerää
      Tietyn taiteilijan töitä.Parashinta tulee niin.
      Itse olen ollut taiteenkanssa tekemisissä noin 35 v . Maalaan myös itse.
      YT. JPH

      • Anonyymi

        Hei, vieläkö sulle voi laittaa kuvaa yhdestä taulusta, nimekäs edesmennyt suomalainen taiteilija? Että kerääkö joku hänen töitään. Sain taulun perikunnan kätköistä joka oli ollut viemässä ja veikin tavaraa kuulemma kaatopaikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, vieläkö sulle voi laittaa kuvaa yhdestä taulusta, nimekäs edesmennyt suomalainen taiteilija? Että kerääkö joku hänen töitään. Sain taulun perikunnan kätköistä joka oli ollut viemässä ja veikin tavaraa kuulemma kaatopaikalle.

        Löysitkö myös "aidon Edelfeltin", niinkuin Turengin huutokauppuri. Taisi myyjä säikähtää, että ostaja vie sen Ateneumiin tarkastettavaksi ja huusikin itse. Jo TV-ruudulta näki, ettei taulu ollut maalariksi mainittua nähnytkään.


    • sampos

      Hei, minulla löytyisi lukuisia arvotauluja .

    • sampos
    • proho

      Jos teoksista haluaa parhaan hinnan, niin kannattaa ilman muuta järjestää teoksille näyttely ja myydä ne itse.

    • Taulumies

      Minulta löytyy todella nimekkäiden taiteilijoiden tauluja ja veistoksia mm alvar aalto, albert edefelt yms... sähköpostitse saa kysellä ja vääntää kauppaa [email protected]

    • Heikkarix

      Hei! Teillä tuntuu olevan tuota taidetta, mahtaisiko jollakin olla sellaista keskisuurta noin 60x80 cm talvi-aiheista taulua, siinä on pääasiassa vain lumi ja puut aiheena, ehkä muistaakseni pari ihmistä, kehykset ovat musta-harmaa patinoitua puuta, yleissilmeeltään valoisa ja fiksu taulu mutta kun olen unohtanut sen maalaajan signeerauksen. Ostaisin heti jos löytyy jolta kulta. vastaile [email protected]

    • klondike

      Mulla on yksi Rolf Sandqvitin nuoruudentyö.

    • Anonyymi

      Bukowski ottaa myyntiin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe