Kuinka moni OIKEASTI on lukenut kirjan?

Mikko

Kun nyt ensimmäistä kertaa luen näitä viestejä, niin suurin osa niistä on vain jotain IHH Frodo on söpö - juttuja, eli kysynkin oletko lukenut kirjan(kaikki osat), Hobitin tai silmarillionin?

32

1074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mipu

      mä oon lukenu ne kolme kirjaa kaksi kertaa, mutta niihin hobitti ja muihin kirjoihin en ole vielä päässyt käsiksi!!! ajattelin ostaa kun tota rahaa vähän kertyis, kun niitä en tykkää lainata kirjastosta.

    • minä...

      mä oon ainaki lukenu kaikki osat mutta en oo noita hobittikirjoja...(täytis varmaa mennä ostamaa...) Mutta kävin kuitenkin ensin kattoo sormuksen ritarit ja sitte luin kirjan...mutta musta se on tosi tyhmää ku joku luulee olevan kauhee TSH-fani, mutta kuitenkaa ei oo lukenu kirjaa...ei elokuvaa ois jos ei oo kirjaa...muistakaa se!

      • tytsy

        Joo, on tyhmää olla hirvee fani jos ei kirjaakaa SAATI TIIÄ KUKA SEN KIRJAN ON KIRJOTTANU. olisin lukenu kirjan jo aikoja sitten jos joku olis sitä mulle esitellyt.


    • lumikki

      Minä!!!

    • Gil-Galad

      Sormusten herran(taitaa tulla kuudes lukukerta nyt täyteen),
      silmarillionin(osaksi pojan käsialaa), keskeneräisten tarujen kirjan(tolkienin pojan julkaisema tosin),
      hobitin(äiti luki ekan kerran ääneen kun olin 5v:)ja lisäksi nuo lapsille tarkoitetut pienet satukertomukset
      sitten vielä tolkien-historiikit, ja koulusa on tullu pidettyä ko. aiheesta pari kirjallisuusesitelmää
      Lisäksi on tullut pelattua korttipeliä nimeltä keskimaan velhot, ja sen englanninkielistä versiota.
      Joten jos jokin asia askarruttaa tolkienin tuotannossa niin minä olen henkilö jolta kannattaa kysyä:)
      (Offtopiccia!)
      Elokuva ei minusta ollut tolkienin elämäntyön häpäisyä, jotkut "tosifanit" ovat näin väittäneet, tosin heidän faniutensa tulee kyseenalaistaa, sillä on ainoastaan hyvä että kirjaa tehdään tunnetuksi.
      Elokuvassa ei rukkailtu kirjan perusrunkoa(hautakerot, vanhan metsän, hobittilan aikavirheet ja peltokohtauksessa taustalla näkyneen auton[heh] voi antaa anteeksi)
      Eihän leffassa kuitenkaan ollut jotain Jar Jar Karvajalkaa jota olin etukäteen pelännyt.

      • Karpaasi

        Mistä oot noi Historiikit hommannu ja mitä ne käsitteli???


      • Gil-Galad
        Karpaasi kirjoitti:

        Mistä oot noi Historiikit hommannu ja mitä ne käsitteli???

        Sieltäpä tietenkin, ainakin yksi kertoo tolkienin elämäntarinan eteläafrikasta toisen maailmansodan juoksuhautojen kautta rauhalliseen perhe-elämään englannissa.
        yksi oli lähinnä kirjoista kertova, tolkien-taidetta, henkilöiden esittelyä, karttoja, ajanmääreitä ja muuta sälää.
        Ihan mielenkiintoista luettavaa!


      • Oleander
        Gil-Galad kirjoitti:

        Sieltäpä tietenkin, ainakin yksi kertoo tolkienin elämäntarinan eteläafrikasta toisen maailmansodan juoksuhautojen kautta rauhalliseen perhe-elämään englannissa.
        yksi oli lähinnä kirjoista kertova, tolkien-taidetta, henkilöiden esittelyä, karttoja, ajanmääreitä ja muuta sälää.
        Ihan mielenkiintoista luettavaa!

        Kerrohan, oppinut, mistä tuli Tom Bombadil?
        >= P


      • Eowyn

        minäkin olen lukenut kaikki 1-3!(tosi huippuja)
        hobitin oon lukenu kans ja Tolkienin maailmaa oon selannu, ei ole ollu aikaa *sniis*
        Sormusten Ritarit-elokuvan katsoin, en kakkosta


      • Gil-Gald
        Oleander kirjoitti:

        Kerrohan, oppinut, mistä tuli Tom Bombadil?
        >= P

        Tom on vähän hämärä hahmo joka taitaa aiheuttaa monille närää, sillä hänen taustojaan ei oikein missään kerrota.
        Ei kai hän mistään tullut, tarinan mukaanhan tom on ollut aina eikä tullut mistään.
        En osaa sanoa onko hän vala(jumala) joku vapaa henki vai mikä.


    • *Polgara~

      jep, sama kysymys saattaa herätä monen muunkin päässä..
      itse olen lukenut tolkienilta lotrin, keskeneräisten tarujen kirjan, silmarillionin, hobitin, roverandomin ja maamies ja lohikäärmeen.. että näin..

      *haihtuu savuna ilmaan*

    • tytsy

      En oo lukenu silmarillionii eikä mulla oo ollu sitä vielä vara ostaa. Oon lukemas taru sormusten herrasta kirjaa kylläkin.

    • Lorelei

      No mä oon lukenut koko trilogian viisi kertaa ja siksi mm. Faramirin luonteen muuttaminen Kaki Tornia elokuvassa ei ollut mieleeni.

      • sori

        kohtalotoveri :'D Vaikka rakastan leffojakin, niin pitää oikein valmistautua ajattelemaan että se on joku eri hahmo, muuten alkaa ärsyttää.


    • Hmph!

      Kun kyseinen kirja on raamatun jälkeen luetuin, luulisi kirjan "oikeasti" lukeneita riittävän.

    • Anna

      Mä olen lukenut TSH:n kaikki osat, muita kirjoja en - ainakaan vielä. Leffat voi kai kattoo, vaikka ei kirjoista olis kiinnostunutkaan, mut mun mielestä tarina aukeaa paremmin, jos on jaksanut kahlata kirjan läpi. Sitä paitsi TSH on kirjana tosi mielenkiintoinen ja todella ajaton, jos ajattelee miten kauan sitten se on jo kirjotettu. ja kun lukemisen kerran alottaa niin sitä ei voi lopettaa ja lukee osat uudelleen ja uudelleen läpi...

    • rose

      minä olen lukenut tsh: sormuksen ritarit ja kaksi tornia ja kuninkaan paluut aolen lukenut puolet.. olen sit vielä lukenu sen sinne ja takasin kirjan.

    • reebel

      Yritin lukee silloin kun opin lukeman, mutten jaksanut ;)... Sitten noin 10 tai 11v. Luin koko tsh:n läpi ja hyvä oli X)! Myöhemmin luin muutkin tolkienin kirjat ja luin ne uudestaan ja uudestaan ja taas oon lukemassa ;).

      Siis kuinka moni on lukenut ennen tämän uuden elokuvan tuloa ;)... Vähänkö olin kauhuissani minkälainen elokuvasta tulee, mutta ihan kivahan tuo on!

    • Frodo-Fani!

      IHHHHH!!!!!!!!! FRODO ON TOSI SÖPÖ!!!!!

      • Eowyn

        onhan Frodo söpö, mutta Legolas on ihkumpi!


    • emmi

      Juups... Olen lukenut TSH:n, silmarillionin ja Hobitin ja vieläpä sen Keskeneräisten Tarujen kirjankii!

    • mä vaan

      olen kanssasi aivan samaa mieltä...
      myönnän kyllä, että elijah ja orlando ovat jumalaisia ja että leffa on suurin mestariteos elokuva historiassa, mutta olen kyllä kirjaakin lukenut, valitettavasti en kokonaan....olen parhaillaan toisessa kirjassa., ja voin siis sanoa että tämä kirja on uskomattomin teos mitä olen ikinä lukenut! se tempaa mukaansa mielestäni jopa paremmin kuin elokuva. en ole ennen kirjaa lukiessani tuntenu näin syviä tuntemuksia.....mutta tämä on tietysti vain minun mielipiteeni ;)

    • Tinil

      Oon lukenu TSH:n ja hobitin kahdesti. Luin ne n. 2 vuotta sitten.
      Oon lukemassa Silmarillionia.

    • Shire

      Olen lukenut TSH:n (kaikki osat) kaksi kertaa.
      Hobitin kahdesti ja Silmarillionin yhden kerran...

    • CrazyJaZi

      OLen lukenut hobitin kolmasti mutta en ole taru sormusten herralta ole ehtinyt kuin vilkaista sitä ihme silmarioniä... olen lukenut tarunkin kokonaan!

    • mä oon lukenu hobitin , taru sormusten herrasta ja kesken eräisten tarujen kirjan ja mä olin jo fani ennen kun se tuli leffaan eli mä en oo elijah-fani vaan tsh-fani...ei tietty voi kieltää ettei siellä ois joitain tod.hyvännäkösiäkin joukossa...!

    • Melkor B. Morgoth

      Ja oikeasti halusin vain kokeilla, voiko näinkin vanhoihin viesteihin vastata.

    • irvikissa1

      hobitin luin just ihan äskettäin loppuun, ja tykkäsin ihan kauheesti! lopussa oli pakko itkeä :D mutta seuraavaksi mulla alkaa taru sormusten herrasta trilogia ja silmarillion. muitaki j.r.r tolkienin kirjoi oon lukenu esim.roverandom...

    • Wilhaet

      Olen lukenut. Ja nyt lunttaan kirjahyllystä, mitkä kaikki on tullut luettua.
      Lisään vielä pari muunkin kirjailijan, kun niitä tuolla aikaisemmin kysyttiin.

      Tolkien, J. R. R.
      The Monsters and the Critics and Other Essays
      Hobitti eli sinne ja takaisin
      Hobitti 1-2 (sarjakuva)
      Satujen valtakunta
      Taru sormusten herrasta
      Taru sormusten herrasta1-3 (sarjakuva)
      Tom Bombadilin seikkailut
      Tolkien Reader
      The Road Goes Ever On
      Silmarillion
      Keskeneräisten tarujen kirja
      The Complete History of Middle-earth 1-3
      Húrinin lasten tarina
      Carpenter, Humphrey
      J. R. R. Tolkien: Elämäkerta
      Carter, Lin
      Tolkien: A Look behind “The Lord of the Rings”
      Crawford, Edward
      Some Light on Middle-earth
      Day, David
      Tolkienin maailma
      Fonstad, Karen Wynn
      The Atlas of Middle-earth
      Foster, Robert
      The Complete Guide to Middle-earth
      Kocher, Paul H.
      Master of Middle-earth
      Lobdell, Jared
      A Tolkien Compass
      Noel, Ruth S.
      The Mythology of Middle-Earth
      Strachey, Barbara
      Journeys of Frodo
      Tyler, J. E. A.
      The New Tolkien Companion

      Suomennetuista olen lukenut englantilaisetkin versiot, mutta eivät mahdu kirjahyllyyn.

    • Tähän listaan kannattaisi lisätä vielä Kesken Eräisten Tarujen-kirja. Se pitää sisällään J.R.R Tolkienin kirjoittamia hahmotelmia ja luonnehdintoja Keskimaan ja sitä ympäröivän universiumin tapahtumista, hahmoista ja henkilöistä. Kuten teoksen nimikin kertoo, se ei pidä sisällään mitään yhtenäistä tarinaa eikä oikeastaan edes tarinoita, mutta se laajentaa käsitystä tästä tarumaailmasta. Se koostuu lyhkäisistä ja kesken eräisistä tarinoista, joita JRR ei laittanut mihinkään julkaistuun teokseensa. JRR:n kuoleman jälkeen, hänen poikansa kokosi yhteen julkaisemattoman aineiston joka sitten julkaistiin Kesken Eräisten Tarujen Kirjana.

      Teosta ei tosin voi suositella kuin aiheesta todella kiinnostuneiden luettavaksi.

    • Rica1

      En ole lukenut muuta kuin Taru Sormusten herrasta ja Hobitti

    • Minä olen. Oikeastaan minulla on Taru Sormusten Herrasta sekä suomeksi että englanniksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe