Mikkola Matari

muuttajako?

Olemme harkinneet asunnon ostoa Mikkolan ja Matarin rajalta.Alueella on omakotitaloja, mutta aivan vähän matkan päässä kerrostaloja.Onko alueella levotonta?Asumme tällä hetkellä Helsingin Malmilla ja meno senkun kiihtyy.Toivoisimme uudelta asuinalueelta rauhaa ja siltä se vaikuttikin siellä käydessämme.
Kiitos vastauksista.

22

5883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laardibonanza

      Siinä on sen verran metsää välissä ja ostari toiseen suuntaan, että olosuhteet ovat hyvät. Asumismuoto ei kai kuitenkaan takaa hyviä naapureita.

    • Metsolalainen

      Asun itse Metsolassa, mutta tuttavaperhe asuu Matarissa ja rauhallista siellä on. Mikkolan vuokratalot ovat sen verran kaukana, ettei niistä ole häiriötä :)

      • Laardibonanza

        Jos asuu siinä leipomon nurkilla, ei Mikkolasta tosiaan mitään kuulu. Itse asuimme vuokratalon vieressä Mikkolassa 10 vuotta, eikä ollut häiriötä. Itse asiassa Mikkolassa toteutetaan ainoaa järkevää tapaa rakentaa: pannaan kaikki sekaisin, niin ei synny 'westend' -tyyppistä ajattelua.


      • ex-asukki
        Laardibonanza kirjoitti:

        Jos asuu siinä leipomon nurkilla, ei Mikkolasta tosiaan mitään kuulu. Itse asuimme vuokratalon vieressä Mikkolassa 10 vuotta, eikä ollut häiriötä. Itse asiassa Mikkolassa toteutetaan ainoaa järkevää tapaa rakentaa: pannaan kaikki sekaisin, niin ei synny 'westend' -tyyppistä ajattelua.

        Ite tuli kersana asuttua 10v. Mikkolassa, kun muutettiin ennen lamaa, siellä asui ihan normeja lapsiperheitä. Laman jälkeen sinne muutti mustalaiset ja somalit, juoppoja siellä on varmaan puolet porukasta! En suosittele.

        Ja eräskin somali kävi kaverini kimppuun tämän kävellessä kaupasta kotiin, somali tarrasi perseestä kiinni ja kysyi "Paljo kello?"...

        Matari on ihan jees ja Metsola, mutta älä edes kuvittele Mikkolaa mahdollisena asuinpaikkana, ellet ole mustalainen tai somali tai juoppo, joista mikään et varmaan ole. :)


      • Ei ihan noinkaan
        ex-asukki kirjoitti:

        Ite tuli kersana asuttua 10v. Mikkolassa, kun muutettiin ennen lamaa, siellä asui ihan normeja lapsiperheitä. Laman jälkeen sinne muutti mustalaiset ja somalit, juoppoja siellä on varmaan puolet porukasta! En suosittele.

        Ja eräskin somali kävi kaverini kimppuun tämän kävellessä kaupasta kotiin, somali tarrasi perseestä kiinni ja kysyi "Paljo kello?"...

        Matari on ihan jees ja Metsola, mutta älä edes kuvittele Mikkolaa mahdollisena asuinpaikkana, ellet ole mustalainen tai somali tai juoppo, joista mikään et varmaan ole. :)

        Kaksi ja puoli vuotta asunu, ihan rauhallista, hyvin viihdyn. Juoppoja on mutta missä niitä (Vantaalla) ei olis eikä niistä häiriötä ole, esteettinen haitta vain.


      • Anonyymi
        Laardibonanza kirjoitti:

        Jos asuu siinä leipomon nurkilla, ei Mikkolasta tosiaan mitään kuulu. Itse asuimme vuokratalon vieressä Mikkolassa 10 vuotta, eikä ollut häiriötä. Itse asiassa Mikkolassa toteutetaan ainoaa järkevää tapaa rakentaa: pannaan kaikki sekaisin, niin ei synny 'westend' -tyyppistä ajattelua.

        ... eikä ehkä ensimmäisenä havaittavaa slummi tyyppistä kehitystä, tosin omistusasuntojen arvot romahtavat ja uudet eivät käy kaupaksi.


    • matarin asukki

      Matariin on rakennettu paljon uusia omakotitaloja, jokunen valitettavasti vuokrattu virolaisille jotka meuhkaavat ulkona varsinkin kesäaikaan. Poliisit käyvät vähintään kerran kuussa rauhoittelemassa menoa. Uusimmat tulokkaat tälle keväälle on 10 romanikerjäläisen porukka vuokralle yhteen taloon eli ei täällä välttämättä niin rauhallista ole.

    • maxwellll

      mä asun tässä mikkolan reunalla metsän vieressä ....tossa parin sadan metrin päässä alkaa matarin omakoti talo alue....ja voin sanoa että tämä mikkolan nurkka on erittäin rauhaisaaa aluetta koska nämä talot ovat omistus asuntoja....että voin kyllä suositella tota mataria helpostikin.....ja täytyy kyllä olla kiitollinen kun oma kerrostalo rappukin on niin hiljainen kuin olla ja voi

    • Matari

      Matari on yksi vantaan parhaimpia paikkoja asua. Mikkola taasen vantaan huonoimpia alueita. Itse asunut matarissa jo useamman vuoden ja voin todella suositella.

      • M. Atari

        Eikös matariin ole suunnitteilla sininauhapellesäätiön juoppoasuntola? Eli kohta voi puhua menneessä aikamuodossa Matarin paremmuudesta...


    • Mummo

      Olen asunut Mikkolassa vuodesta 1998 ja vielä vuokratalossa (hui).

      Ei ole ollut mitään muuta häiriötä, kuin että joskus on asunut rapussa
      jotain huumehörhöjä, jotka hyvin äkkiä saatiin häädetteyä pois.

      Rappu on erittäin rauhallinen, vaikka siinä asuu myös mustalaisia ja somaleita.

      Enkä muutenkaan ymmärrä mistä Mikkola on saanut rauhattoman alueen maineen.

    • Matarilainen

      Asun itse Matarissa, jossa hyvin rauhallista vaikka onkin Mikkolan ja Korson vieressä... Mikkolaa ei niinkään rauhalliseksi voisi sanoa. Sininauhasäätiön ryhmäkoti ei ainakaan minua häiritse, koska olen alalla töissä ja tiedän Matarissa jo tälläkin hetkellä toimivan mielenterveys- ja päidekuntoutujien ryhmäkodin. Tätä moni ei ole huomannut, koska se ei ole ollut mediassa näkyvissä ollenkaan.

      • Lumikiira

        Vai ei oo häiriötä. kuuroko oot.
        sen verran lähellä asun tuota et . jos ei välillä käy 8 kertaa poliisit viikossa. ja sitten yöllisen kulkiat. toi nyt sattuu olemaan Kriminaali huolon soluasunto vuokrattu yksityileltä.


    • miki_1234

      Matarissa asutaan eikä pois muuteta ikinä! Ihanat kiemurtelevat tiet, hyvinhoidetut ok-talot ja puutarhat, metsää ja laajoja ulkoilualueita ja kesällä kalastusvedet ja uimaranta. Harrastukset lähellä, samoin liikenneyhteydet.

    • Mikkonn

      matari on todella kiva paikka asua, on tullut asuttua monella alueella vantaalla ja stadis. Täällä on oma rauhansa ja aitoutensa vielä jäljellä

    • Kantis44

      Matari on hyvää asuinaluetta mutta nykyisin jo liian täyteen rakennettu. Koiria täällä on riesaksi asti eli ikkunoita ei kesäisin enää voi auki pitää. Osa ihmisistä pitää koiria vapaana kiertotähdentien ympäristössä. Ahtaat tiet on välillä parkkeerattu tukkoon.

    • Täältäjostain

      Entä mooottorien toinen puoli, Jokivarsi? Siellä on rauhallista ja hyvä koulu.

    • Täs

      Jokivarsi joo ihan jees, vaan ylihintaisia ja ei mitään palveluita. Mikäli korson suuralue kiinnostaa niin ehdottomasti matari/rekola. Palvelut lähellä, kulkuyhteydet, yhteisöllisyys ja erittäin rauhallista aluetta, "vähän liiankin".

    • Mikkolas

      Ite asunu nyt 6v mikkolassa. tarkemmin maarukassa ja täällä todella rauhallista. niinku koko mikkola yleensäkin.. kunnostettuja taloja sekä aivan uusia.

      • mikkolas

        tarkennuksena vielä et korsossa asunu 28v keskusta, kulomäki ja leppäkorpi mukaanlukien, joten seutu on tuttua..


    • Köyhilleasuntoja

      Leipomon kulmalle alettu rakentaa uutta 8 talon keskittymää. Siis tontille jossa oli ennen 1 talo. Kaupunki ruvennut tehokaavoittamaan rakennusfirmoille. Nouseeko leipomon tilalle kerrostalo kuten rekolassa ?

    • Anonyymi

      Jos ennenaikainen syöpä ei haittaa niin sitten hyvä paikka asua. Joka tönössä on takka jota näillä 10 asteen ilmoilla pitää kitupolttaa. Täällä asuu perheitä joilla ei ole varaa ostaa sähköä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe