Häiden vakuuttaminen?

varovainen

Tietääkö kukaan mikä vakuutusyhtiö vakuuttaa häitä tai muita tapahtumia? Juhlapaikallamme ei ole vakuutusta mutta sellaisen mielelläni ottaisin kun ei ikinä tiedä mitä tapahtuu. Olen muutamalle yhtiölle soittanut ja yrittänyt netin kautta selvittää asiaa mutta vähän laihoin tuloksin...

14

3169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rouva kysyy

      Tarkoitatko "juhlapaikan" vakuuttamisella jonkin kiinteistön vakuuttamista esim. tulipalon varalta? Sellaisesta huolehtii kiinteistön omistaja ja siihen varmaan suostuu yhtiö jos toinenkin. Jos tarkoitat juhlatilanteenne, varsinaisten "bileiden" vakuuttamista, niin mitäköhän niissä olisi vakuutettavaa?

      • Helkky

        Ei häiden vakuutuksessa ole mitään outoa.
        Ainakin täällä englannissa ihmiset vakuuttaa
        häänsä. Ehkä se ei ole yleistä Suomessa. En
        tiedä miten tälläinen vakuutus toimii koska en
        ole sitä vielä tarvinnut, mutta vuoden sisällä ehkä tarvitsen.


      • hullua!!
        Helkky kirjoitti:

        Ei häiden vakuutuksessa ole mitään outoa.
        Ainakin täällä englannissa ihmiset vakuuttaa
        häänsä. Ehkä se ei ole yleistä Suomessa. En
        tiedä miten tälläinen vakuutus toimii koska en
        ole sitä vielä tarvinnut, mutta vuoden sisällä ehkä tarvitsen.

        En ole vielä hullumpaa kuullutkaan!! häiden vakuuttaminen?!?
        Ei juma, herätkää nyt morsmaikut. Johan ne nauraa teidät siellä yhtiöissä pihalle, kun moista menette kyselemään.
        Eiköhän juhlapaikan vuokrasoppariin kuulu myös vakuutus kaiken varalta, esim. tulipalo.Ja jokaisella vieraalla luulisi olevan henkivakuutus olemassa.. :)

        Itsellä häitä järjestäessä ei todellakaan käynyt mitään noin älyvapaata mielessäkään, vaikka myönnetään kaikkea hullua ideaa tulikin..

        Heh, anteeksi mutta nauratti niin kun luin tuon alkuperäisen viestin. Häävakuutus..


      • maailmassa..
        hullua!! kirjoitti:

        En ole vielä hullumpaa kuullutkaan!! häiden vakuuttaminen?!?
        Ei juma, herätkää nyt morsmaikut. Johan ne nauraa teidät siellä yhtiöissä pihalle, kun moista menette kyselemään.
        Eiköhän juhlapaikan vuokrasoppariin kuulu myös vakuutus kaiken varalta, esim. tulipalo.Ja jokaisella vieraalla luulisi olevan henkivakuutus olemassa.. :)

        Itsellä häitä järjestäessä ei todellakaan käynyt mitään noin älyvapaata mielessäkään, vaikka myönnetään kaikkea hullua ideaa tulikin..

        Heh, anteeksi mutta nauratti niin kun luin tuon alkuperäisen viestin. Häävakuutus..

        Muualla maailmassa tämä lienee ihan tavallistakin; kun lukee Britti- tai jenkkilehtiä, on välissä nipputolkulla esitteitä ja mainoksi tämän kaltaisista vakuutuksista. Mutta siellä budjetit sitten näissä tapauksissa onkin sadoissa tuhansissa taikka miljoonissa - vähän eri kaliiperia kuin nämä kymppitonnin ja alle häät, mitä me täällä omin pikku kätösimme puuhataan.


      • Hurja Hilta
        hullua!! kirjoitti:

        En ole vielä hullumpaa kuullutkaan!! häiden vakuuttaminen?!?
        Ei juma, herätkää nyt morsmaikut. Johan ne nauraa teidät siellä yhtiöissä pihalle, kun moista menette kyselemään.
        Eiköhän juhlapaikan vuokrasoppariin kuulu myös vakuutus kaiken varalta, esim. tulipalo.Ja jokaisella vieraalla luulisi olevan henkivakuutus olemassa.. :)

        Itsellä häitä järjestäessä ei todellakaan käynyt mitään noin älyvapaata mielessäkään, vaikka myönnetään kaikkea hullua ideaa tulikin..

        Heh, anteeksi mutta nauratti niin kun luin tuon alkuperäisen viestin. Häävakuutus..

        Vakuutusyhtiössä työskentelevänä voin sanoa suoraan, ettei mitään häävakuutusta ole olemassakaan suomalaisilla yhtiöillä. Enpä ole hullumpaa kuullutkaan!!! Ja mitäköhän aloittaja haluaisi vakuuttaa, senkö jos bileet menevätkin pieleen.


    • ottaa

      Tuliko näille negatiivisia kommentteja kirjoittaneille mieleen, että siellä juhlapaikalla on myös tavaraa jota voidan varastaa, siellä voi sattua jotain onnettomuuksia/ilkivaltaa.

      Äskeisiä tapauksia EI yleensä korvaa juhlapaikan vakuutus. Varkaudesta tulee aina jäädä jäljet yms. Vakuutusyhtiö laskee että se on juhlapaikan (yrityksen) hävikkiä... Ei normaali kauppakaan saa myymälävarkauksina menetetyistä tuotteista mistään korvausta!

      Sopimusehdoissa on yleensä aina teksti, että asiakas vastaa juhlapaikalle aiheutuneesta ilkivallasta, varkauksista yms.

      Ja itse siis olen yrittäjä kyseisellä alalla ja uskon tietäväni asian. Kannattaa siis kysellä vakuutuksia!

      • vakuuttaminen

        "Sopimusehdoissa on yleensä aina teksti, että asiakas vastaa juhlapaikalle aiheutuneesta ilkivallasta, varkauksista yms.

        Ja itse siis olen yrittäjä kyseisellä alalla ja uskon tietäväni asian. Kannattaa siis kysellä vakuutuksia!"

        Jos minä pidän juhlat jossakin yleisessä tilassa, niin voin siis tehdä varkausvakuutuksen tilojen omistajalle aiheutuneista vahingoista ja vieraitteni varastetuista tavaroista?

        En ole ikinä kuullutkaan tällaisesta vakuutusmuodosta, mutta oppia näköjään ikä kaikki.


      • varovainen

        Kiitos :)
        Aloin jo miettiä josko olen ihan vainoharhainen... Eli vielä jos joku osaisi neuvoa että mistä yhtiöstä näitä voisin kysellä ja millä nimityksellä. Muutamaan yhtiöön olen ottanut yhteyttä mutta heillä ei ole ollut mitään aavistustakaan mistä puhun, en tiedä olenko kysynyt vääriä asioita vai eikö tälläisen tilaisuuden vakuuttaminen tosiaan onnistu kaikissa yhtiöissä.
        Lisäksi olen jostain kuullut että ilkivallan yms.lisäksi olisi mahdollista ottaa vakuutus siten että jos joutuu esim. kuolemantapauksen vuoksi perumaan häät viikkoa aiemmin niin ei joudu sitten ihan kaikista kuluista vastaamaan itse. Meillä esimerkiksi juhlapaikan perumisesta joudumme kustantamaan kaksinkertaisena normaali paikkavuokran (en tiedä kuinka yleistä tälläinen on mutta niin oli vuokraehdoissa).
        Eli haluaisin varautua kaikkeen mahdolliseen hyvissä ajoin ettei tulisi ainakaan negatiivisia yllätyksiä.
        Mielelläni kuulen lisää vihjeitä ja kommentteja :)


      • Hurja Hilta
        varovainen kirjoitti:

        Kiitos :)
        Aloin jo miettiä josko olen ihan vainoharhainen... Eli vielä jos joku osaisi neuvoa että mistä yhtiöstä näitä voisin kysellä ja millä nimityksellä. Muutamaan yhtiöön olen ottanut yhteyttä mutta heillä ei ole ollut mitään aavistustakaan mistä puhun, en tiedä olenko kysynyt vääriä asioita vai eikö tälläisen tilaisuuden vakuuttaminen tosiaan onnistu kaikissa yhtiöissä.
        Lisäksi olen jostain kuullut että ilkivallan yms.lisäksi olisi mahdollista ottaa vakuutus siten että jos joutuu esim. kuolemantapauksen vuoksi perumaan häät viikkoa aiemmin niin ei joudu sitten ihan kaikista kuluista vastaamaan itse. Meillä esimerkiksi juhlapaikan perumisesta joudumme kustantamaan kaksinkertaisena normaali paikkavuokran (en tiedä kuinka yleistä tälläinen on mutta niin oli vuokraehdoissa).
        Eli haluaisin varautua kaikkeen mahdolliseen hyvissä ajoin ettei tulisi ainakaan negatiivisia yllätyksiä.
        Mielelläni kuulen lisää vihjeitä ja kommentteja :)

        suomalaisilla yhtiöillä olemassakaan. Vai pitäisi vielä häät vakuuttaa? Vainoharhaisuutta, sanon minä. No, tässä yli kolmekymmentä vuotta vakuutusyhtiössä töitä tehneenä on tullut nähtyä ja kuuluta kaikenlaista, mutta tämä kyllä kiilaa sinne kärkipäähään hulluimpien juttujen joukossa.


      • hyvä kommentti
        Hurja Hilta kirjoitti:

        suomalaisilla yhtiöillä olemassakaan. Vai pitäisi vielä häät vakuuttaa? Vainoharhaisuutta, sanon minä. No, tässä yli kolmekymmentä vuotta vakuutusyhtiössä töitä tehneenä on tullut nähtyä ja kuuluta kaikenlaista, mutta tämä kyllä kiilaa sinne kärkipäähään hulluimpien juttujen joukossa.

        Ihan samaa mieltä olen hurja hiltan kanssa. En itse kyllä ole mikään asiantuntija, mutta hullulta toi minustakin kuulostaa että joku vakuuttaisi täällä Suomessa häänsä. Tosiaan täällähän noi summat ovat usein alle 10 000€/häät, ei ihmekään jos vakuutusyhtiöt nauravat pihalle.. On hiukka eri summat esim. jenkeissä. Siellä ehkä jotenki ymmärrän että häät vakuutetaan, mutta kyllä sekin vähän menee yli ymmärryksen.

        Joten alkuperäinen! sinuna miettisin kannattaako koko häitä järjestää jos noin epävarma olet. Ja kuoleman varalle vakuutus? eikö teillä ole muka henkivakuutusta ollenkaan sitten muuten?!? Ei voi olla noin avuttomia ihmisiä olemassakaan..


      • vakuuttaa?
        hyvä kommentti kirjoitti:

        Ihan samaa mieltä olen hurja hiltan kanssa. En itse kyllä ole mikään asiantuntija, mutta hullulta toi minustakin kuulostaa että joku vakuuttaisi täällä Suomessa häänsä. Tosiaan täällähän noi summat ovat usein alle 10 000€/häät, ei ihmekään jos vakuutusyhtiöt nauravat pihalle.. On hiukka eri summat esim. jenkeissä. Siellä ehkä jotenki ymmärrän että häät vakuutetaan, mutta kyllä sekin vähän menee yli ymmärryksen.

        Joten alkuperäinen! sinuna miettisin kannattaako koko häitä järjestää jos noin epävarma olet. Ja kuoleman varalle vakuutus? eikö teillä ole muka henkivakuutusta ollenkaan sitten muuten?!? Ei voi olla noin avuttomia ihmisiä olemassakaan..

        Jospa kirjoittajalla on pelko siitä, että kun kaiki on saadu järjestetyksi ja kondikseen, niin sulhanen karkaa alttarilta?


      • Essssi

        Kuka kutsuu varkaita/ilkivallan tekijöitä omaan häihin?? En minä ainakaan kutsuisi! Siitä tulisi varmaan aika surulliset juhlat.......


      • NäinTönään

        Mutta eihä sukulaisii voi poiskaa jättää


    • kotivakuutuskorvasi

      Heheeee, häiden vakuuttaminen... Ymmärrän kyllä idean, että jonkun sortin vakuutus olisi oltava, joka korvaisi mahdolliset vahingot, joita voi häiden aikana syntyä juhlatilaan, kalustolle tms. omaisuudelle, joka on häissä mukana.
      Kannattaisi selvittää vakuutusyhtiöiltä, että voisiko mahdollisesti kotivakuutus jollain osin korvata näitä vahinkoja. Eri vakuutusyhtiössä on erilaisia kotivakuutuksia ja homma voisi onnistuakin, mutta... Kannattaa kirjata vakuutusta haettaessa/otettaessa kaikki tiedot tarkasti siitä mihin vakuutusta tarvitaan. Nimittäin sitten, kun ja jos korvattavaa tulee, voikin olla, että yhtiö alkaakin ämpyilemään, ettei juuri tuota vakuutus korvaakaan, niin voi sitten vedota tuohon vakuutushakemukseen ja vaikka oikeusturvavakuutuksen avulla alkaa riitelemään sitten korvauksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe