Treeni ennen vai jälkeen lounaan?

Käyn lounastunnilla salilla kaksi kertaa viikossa. Kerralla menee noin tunti. Onko lopputuloksen (on se sitten mikä tahansa ;-)) kannalta näillä treenimäärillä mitään merkitystä sillä syökö lounaan pari tuntia ennen treeniä vai vasta treenin jälkeen?

Olen huomannut, että treenata jaksaa paljon paremmin kun syö ennen treenejä (luonnollisesti), toisaalta näin maallikkona voisi kuvitella elimistön ottavan paremmin käyttöön esim. proteiinit treenin jälkeen. Miten on? Onko tähän aiheeseen tutkittua faktaa? Linkkejä?
Ilmianna
Jaa

8 Vastausta


n. 1-1½h ennen treeniä jotain kevyttä ja treenin jälkeen yleensä palautusjuoma. itse söisin melkein heti treenin jälkeen jotta lihakset saavat polttoainetta. muistaakseni syömistä suositeltiin treenistä n.30-60min ->

toivottavasti oli apua
Ilmianna
Jaa
Jos haluaa laihtua, niin treenin jälkeen syödyt kalorit palaa tehokkaamin kuin ennen treeniä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
entä jos haluaa kasvattaa lihasta, lounas ennen vai jälkeen lounaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
M22 kirjoitti:
entä jos haluaa kasvattaa lihasta, lounas ennen vai jälkeen lounaan?
ja katsot että syöt mielellään sellaista ruokaa jossa on proteiineja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
En linkeistä tiedä mutta eihän tuolla ole käytännössä (ainakaan amatööritasolla) mitään merkitystä syökö ennen vai jälkeen treenin. Kyllä se elimistö osaa hyödyntää ne ravintoaineet kummassakin tapauksessa. Tärkeintä on syödä tarpeeksi ja monipuolisesti. Kaikenlaisten muotioikkujen perässä ei kannata juosta. Jo muinaiset kreikkalaiset omasivat jumalaiset kropat ilman mitään palauttavia yms. Lisäksi taisivat syödä nykynäkökulmasta hyvinkin epäterveellisesti ;)
Ilmianna
Jaa
Kannattaa ajottaa treeni sillai et treeni tulis pari tuntia jälkee päivällisen...ja tunti ennen treeniä heität naamaan banaania tms...sitten treenin jälkee palautusjuoma 30-60min treenin loputtua ja kahen tunnin sisällä kunnon illallinen!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eikös palautusjuoma tulisi nauttia heti reenin jälkeen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos nautit lounaan juuri ennen treeniä palaa turhaan energiaa ruoan sulattamiseen, etkä voi treenata täysipainoisesti. Välittömästi treenin jälkeen palautusjuoma (kreatiinia, hiilaria ja vain vähän proteiinia). Pari tuntia treenin jälkeen reilu proteiinipitoinen ateria.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Treeni ennen vai jälkeen lounaan?

Käyn lounastunnilla salilla kaksi kertaa viikossa. Kerralla menee noin tunti. Onko lopputuloksen (on se sitten mikä tahansa ;-)) kannalta näillä treenimäärillä mitään merkitystä sillä syökö lounaan pari tuntia ennen treeniä vai vasta treenin jälkeen?

Olen huomannut, että treenata jaksaa paljon paremmin kun syö ennen treenejä (luonnollisesti), toisaalta näin maallikkona voisi kuvitella elimistön ottavan paremmin käyttöön esim. proteiinit treenin jälkeen. Miten on? Onko tähän aiheeseen tutkittua faktaa? Linkkejä?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta