Audi A6 2.5 Tdi tiptronic -00

kiding

Nyt pyytäisin arvon Audisteja luettelemaan kyseisen mallin mahdollisia vikoja tai ongelmia (todellisia, ei näitä "SE ON IHA PASKA")
Toi. Huom. kyseessä on farkku!

Kiitos jo etukäteen!

6

8170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A4 2.5tdi Q

      Mahdollisia kalliiksi käyviä vikoja:

      * Kuluneet nokka-akselit, puhutaan hinnat-alkaen n. 2000e laskusta. 132kW moottori ei ole yhtä riskialtis kuin 110kW, mutta kokonaan ongelma on poistunut vasta B.. -koodisista moottoreista n. vm' 2002-3 kohdilla. Ongelma vaikea diagnosoida ellei täysin hajoamispisteessä, öljykorkin kautta näkee yhden nokan kunnon ja jos saa käsiinsä endoskoopin niin puolet nokista.

      * Rikki mennyt automaatti, voi maksaa mitä tahansa tonnista aina kuuteen-seitsemään. Öljyjen vaihto auttaa, mutta huolto-ohjelman mukaan niitä ei tarvitse vaihtaa. Jos kilometrejä ei ole hirveästi niin voit suhtautua asiaan levollisesti kunhan muistat vaihdattaa ne automaatin öljyt. Ja varmistaa että tilalle menee OIKEAT öljyt.

      * Ruiskutuspumppu, kuulemma hajonnut monilta n. 200Mm kohdilla. Vaihto maksaa jotain 1500e paikkeilla.

      Tarkistamisen arvoista:

      * Hihnanvaihto, Jakohihna ja vesipumppu halvimmillaan n. 700e operaatio.

      * Etupään tukivarret. Alkuperäiset kuluvat näissä nopeasti vaihtokuntoon, Uudet osat halvimmillaan 300e, vaihtamisessa reippaasti työtä. Tuon ikäisessä saattaa ilm. olla ollut jo alunperin parannetut mallit tai vaihdettu paremmat tilalle.

      • 100 tkm kokemusta

        * Nokkaongelma taitaa olla pahasti liioteltu. Ja ei kai 110 ja 132 koneissa mitään fyysistä eroa jolla voisi selittää että mahd. ongelma vain 110 kW koneessa.
        * Laatikossa ei pitäisi olla ongelmia kuten Volvon vastaavassa josta katoaa pakki.
        * 250 tkm ja pumppu pelaa voi se tietysti jollain hajotakin.
        * Onko määräaikaishuolto mielestäsi vika? No jos ei tehty sitten tietysti ongelma.
        * Tukivarsiongelmia monessa muussakin merkissä, eikä kolinoita viitsi kuunnella muuten hienossa kyydissä. Joten vaihtoja tulee tehtäväksi silloin tällöin.


      • timorola
        100 tkm kokemusta kirjoitti:

        * Nokkaongelma taitaa olla pahasti liioteltu. Ja ei kai 110 ja 132 koneissa mitään fyysistä eroa jolla voisi selittää että mahd. ongelma vain 110 kW koneessa.
        * Laatikossa ei pitäisi olla ongelmia kuten Volvon vastaavassa josta katoaa pakki.
        * 250 tkm ja pumppu pelaa voi se tietysti jollain hajotakin.
        * Onko määräaikaishuolto mielestäsi vika? No jos ei tehty sitten tietysti ongelma.
        * Tukivarsiongelmia monessa muussakin merkissä, eikä kolinoita viitsi kuunnella muuten hienossa kyydissä. Joten vaihtoja tulee tehtäväksi silloin tällöin.

        Autolla ajettu 220tkm. Kompressorin hihna meni poikki ja se meni laturin ja ohjaustehostejan pumpun hihnan alle ja hihna meni pois paikoiltaan.Panisin hihnan paikolleen ja ajaisi Audin korjaamolle, mutta miten on ko.hihnan kiristys?


      • tyyppivikoja riittää

        Näissä audin A6:sissa esim 2.5tdi mallissa tuo automaattilaatikon kilometrit alkavat olemaan täynnä kun mittariin tulee 300tkm. Kuulema tuota automaattilaatikkoa ei voi edes korjata, vaan tilalle on hankittava vaihtolaattikko joka sitten maksaa merkkiliikkeessä 3000-7000e ja entinen vaihteisto pitää antaa vielä vaihdossa, myös tämä 2.5tdi kone on surullisen kuuluisa kestävyyden suhteen, tätä samaa konetta on käytetty myös VW passatissa


    • avantisti

      Selvitä mikä on nokka-akselin nokkien kunto, ennenaikainen kuluminen on kuulemma tyyppivika tuossa moottorissa (mutta lähinnä esiintynyt takseissa jotka tyhjäkäyttävät konetta paljon). Tukivarsien vaihtoajankohta kannattaa myös selvittää, ja tietenkin milloin jakopään hihna on vaihdettu (vaihtotyö on aika kallis).

      Hyvä auto se on, moottori on hyvin mieleinen.

    • 200q

      Et kai suunnittele vajaa vetoisen ostamista?
      Joskus myöhemmin q:n myyntikin helpompaa..
      q:n alusta kestävämpi.

      Käyttö raitkaisee onko auto kunnossa.

      Kone tarvitsee ajoittain kierroksia, että nokat saavat "hakkaavaa" kuormaa > karkenevat...

      Vikalistaan voi laittaa turbon, laskennallinen käyttöikä n.100 000km...

      hehkut..
      ilmamassamittarin..

      Mutta harvemmassa on ne autot, joissa ei ole vikoja 7 vuotiaana. Joos niillä on ajettu..

      Mutta oikeasti huippuhyvä ja mukava auto tienpäällä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe