aknelääkkeet

...

Mitähän muita lääkkeitä akneen löytyy kuin tuo paljonpuhuttu Roacuttan? Sellasia, mitä lääkäri voi määrätä sellaiseen keskitason akneen ilman että täytyy käydä jossain maksatesteissä...?

19

23167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsubi

      Mulle määrättiin Oricyclin merkkistä antibioottia. Se auttoi aika nopeasti, mutta kuuri oli sen 3 kk. Söin sen 3 kertaa. Nyt on taas pikkasen palannut finnit takaisin mutta ei yhtä pahasti... Jollakin toisella se saattaisi auttaa kokonaan poistamaan finnit.

    • saara

      Mulle lääkäri määräsi Apocyclin-nimistä antibioottia, ja kuuri kestää 3kk. Toinen kerta menossa. Eikä oo mitenkään hirveen kallis: 60 tablettia n. 11 euroa.

      Tämä kuuri ei tosin auttanut mulla ensimmäisellä kerralla.

      • joo ei

        edes keskitason akneen... pitäisi olla kokoajan kuuri menossa ettei ne uusiudu.. eli roacuttan vaan ja aika ihmehemmo jos ei maksakokeisiin viitti mennä... tai nyt tuli aika tylysti.. siis pitää nähdä vaivaa hyvään ihoon!!! eli tsemii kaikille!! =)


      • aurinko
        joo ei kirjoitti:

        edes keskitason akneen... pitäisi olla kokoajan kuuri menossa ettei ne uusiudu.. eli roacuttan vaan ja aika ihmehemmo jos ei maksakokeisiin viitti mennä... tai nyt tuli aika tylysti.. siis pitää nähdä vaivaa hyvään ihoon!!! eli tsemii kaikille!! =)

        Ei niitä maksakokeita kannata pelätä jos Roaccutania harkitsee. Otetaan verikoe ja katsotaan siitä mm. kolesteroli arvot ja triglyseridit. Mun ei tarvinnu tän 3kk kuurin aikana käydä verikokeissa kun yhden ainoan kerran. Pidemmillä kuureilla verikokeessa joutuu käymään ehkä useammin, riippu tietysti siitä millaset arvot on.

        Sit vielä antibiooteista. Mitä mä oon lukenu eri keskustelupalstoilta, niin harvoin oon törmänny sellaseen tapaukseen et antibiootit olis parantanu aknen. Itse söin noin 1,5 vuotta sitten 3kk kuurin Apocycliniä, iho oli kuurin aikana hieman parempi, mutta finnit palasivat heti kuurin jälkeen. Jos pysyvää apua kaipaa niin eiköhän tuo Roaccutan ole kuitenkin se paras vaihtoehto. Ei kannata todellakaan pelätä niitä sivuvaikutuksia, ei ne kaikilla niin pahoina ilmene. Esim. mulla ainoina haittavaikutuksina on ollut ihon ja huulien kuivumista. En kyllä kadu yhtään sitä et oon tätä lääkettä syöny.


      • yks
        aurinko kirjoitti:

        Ei niitä maksakokeita kannata pelätä jos Roaccutania harkitsee. Otetaan verikoe ja katsotaan siitä mm. kolesteroli arvot ja triglyseridit. Mun ei tarvinnu tän 3kk kuurin aikana käydä verikokeissa kun yhden ainoan kerran. Pidemmillä kuureilla verikokeessa joutuu käymään ehkä useammin, riippu tietysti siitä millaset arvot on.

        Sit vielä antibiooteista. Mitä mä oon lukenu eri keskustelupalstoilta, niin harvoin oon törmänny sellaseen tapaukseen et antibiootit olis parantanu aknen. Itse söin noin 1,5 vuotta sitten 3kk kuurin Apocycliniä, iho oli kuurin aikana hieman parempi, mutta finnit palasivat heti kuurin jälkeen. Jos pysyvää apua kaipaa niin eiköhän tuo Roaccutan ole kuitenkin se paras vaihtoehto. Ei kannata todellakaan pelätä niitä sivuvaikutuksia, ei ne kaikilla niin pahoina ilmene. Esim. mulla ainoina haittavaikutuksina on ollut ihon ja huulien kuivumista. En kyllä kadu yhtään sitä et oon tätä lääkettä syöny.

        Niin mitähän roacuttan suunnilleen maksaa? Riippuu tietysti kuurin pituudesta, mutta noin suurinpiirtein..?


      • Anger
        yks kirjoitti:

        Niin mitähän roacuttan suunnilleen maksaa? Riippuu tietysti kuurin pituudesta, mutta noin suurinpiirtein..?

        100 kpl laatikko 20 mg Roaccutania maksoi 91 €, josta Kela oli jo korvannut suuren osan. (Hinta ilman kelakorvausta olisi ollut muistaakseni n. 170€)

        Eli kelakortti mukaan apteekkiin.

        Ja mitä pidempi kuuri sen enemmän Roaccutan- laatikoita joudut ostamaan.


      • Finnitön
        Anger kirjoitti:

        100 kpl laatikko 20 mg Roaccutania maksoi 91 €, josta Kela oli jo korvannut suuren osan. (Hinta ilman kelakorvausta olisi ollut muistaakseni n. 170€)

        Eli kelakortti mukaan apteekkiin.

        Ja mitä pidempi kuuri sen enemmän Roaccutan- laatikoita joudut ostamaan.

        Eli roaccutanin rinnakkaisvalmiste Ratiopharm Isotretinoin on halvempaa, vaikka täysin sama lääke.Hintoja en muista mut noin 30% edullisempaa...


    • Joo

      Jos akne ei ole siis kovin paha, eikä sellaista arpeuttavaa laatua, niin kannattaa kokeilla bentsoyyli-peroksidia sisältävää voidetta. Niitä on kai eri lääkenimillä. Kunnon kerros aknekohtiin ja varoo ettei roisku vaatteille. Se valkaisee tekstiilejä. Eihän se tietenkäään paranna sitä aknea, mutta se pysyy hyvin kurissa. Noista antibioottihoidoista ei ainakaan minulla ollut mitään hyötyä.
      Tuossa Roaccutanissa ei minullakaan ole ollut mutta sivuvaikutusta kuin kuivat ja halkeilevat huulet. Vaseliinia kuluu enemmän kuin Dtm:n takahuonebileissä. Ja tietysti hintaahan sille hoidolle tulee.

    • Kokeile Herbalifen tuotteita, on hyviä! Myös miehet voi hoitaa ihoaan laadukkaasti niillä!

      • husse15

        onko kukaan ostanut www.ebay.com sivustolta akne lääkettä Accutane/Isotretinoin? uskaltaako noita pillereitä syödä?


    • minä

      siis roaccutan.Itse söin kuurin(tais olla jotain 6kk jos oikein muistan)sillon nuorena ja finnit hävis eikä oo palannu kuin joskus harvoin saattaa jonneki nousta kun on ahminu jotain rasvaista esim mutta muuten ne on finito.Muuta oiretta ei ollu ku se huulien rohtuminen ja kelahan korvaa ne lääkkeet 80 prosenttisesti.

      • fami

        Kelahan ei korvaa nykyään enää mitään lääkettä 80-prosenttisesti. Roaccutan ja Isotretionin ratiopharm (halvempi geneerinen lääke) on molemmat peruskorvattavia eli omavastuu on 10 euroa (tän vuoden alusta lähtien) ja Kela maksaa 50% sen ylittävältä osalta.


    • anSki

      joo täs ois yks lääke mitä mä oon käyttäny..
      eli ORICYCLIN siihen ei tartte mennä mihinkään maksatesteihin tai muuta vastaavaa.. lääkäri kirjottaa reseptin.. siin on vaan kesällä se haitta vaikutus et iho palaa paljon nopeemmin.. riippuu tietenkin jos palaa yleensäkkin nopeemmin.. et kesäl pitää vaan rasvata ihoa entistä paremmin..

    • pilleristi

      Itse olen syönyt Diane Nova pillereitä viisi vuotta. Lääke on ehkäisypilleri, joka samalla mm. vähentää talin eritystä. Itselläni hävisivät selästä finnit kokonaan ja naamakin rauhoittui muutamiin pieniin näppyihin silloin tällöin. Myös rinnassa on enää todella harvoin finnejä.

      • kärsimätön

        kuinkakohan pian aloittamisen jälkeen alkaa näkyä vaikutuksia? Onko kokemuksia?
        Olen nyt pian kaksi liuskaa kyseisiä pillereitä syönyt ja vielä ei ainakaan minkäänlaista vaikutusta finnien parantumiseen, päinvastoin, uusiakin tulee ihan entiseen malliin.


    • infoo akne
    • pöömoijjj

      Minulla on paha akne ja olen yrittänyt kaikin konstein hoitaa sitä, muttei mikään ole auttanut. TETRALYSAL ja ORICYCLIN nimisiä antibiootteja kokeilin, molempia pitkän kuurin muttei niillä apua ollut kuin ehkä vähän kuurin aikana mutta lopetettua kuurin, finnit palasivat minulla. Nyt sitten minulle määrättiin A-vitamiinijohdannainen paljonpuhuttu ROACCUTAN ja ehkäisypillerit, joita on siis pakko käyttää jos käyttää ROACCUTANIA. Kuurini alkaa parin viikon päästä, ja toivon todella että tämä kyseinen lääke auttaisi ja syksyyn menneesä olisi hyvä iho eivätkä finnit palaisi enään.

      JOS KÄRSITTE aknesta/pahoista finneistä menkää ihmeessä heti lääkäriin ! Se voi vain pahentua jos ei tee asialle mitään. Tsemppiä kaikille.

    • wseytwsey

      No en varmaa rupee syömää aknen takia mitään sytostaatteja!

    • Potatos77

      Sain lääkäriltä lymecyclin actavis 300 .ensimmäisestä pilleristä jo hirveät sivuoireet. Yrjösin koko yön ja niska ja pää tulessa. En jatka kuuria. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe