Epilepsia ja kannabis

tyttö -80

Onko kokemuksia? Aiheuttaako kannabis kohtauksia, siis vähän käytettynä. Itse en saa kohtauksia alkoholista kohtuu käytöllä, onko kannabis vähä käytettynä pahempi?
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Jokaisella saa olla mielipiteensä kannabiksesta, niitä en tarvitse. itse haluaisin vain tietää faktoja.

13

6806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • tyttö -80

        Multa oli jääny kokonaan toi keskustelu välistä. En ole tässä miksikään pössyttelijäksi rupeamassa;), ihan vaan kiinnostuksesta kyselin. Kiitos asiallisesta vastauksesta. Pelkäsin asenteellisia kommentteja.


      • medication with cannabis
        tyttö -80 kirjoitti:

        Multa oli jääny kokonaan toi keskustelu välistä. En ole tässä miksikään pössyttelijäksi rupeamassa;), ihan vaan kiinnostuksesta kyselin. Kiitos asiallisesta vastauksesta. Pelkäsin asenteellisia kommentteja.

        tere!
        oon 28v mies ja mulla on ollu epilepsia vuodesta 2005 todettuna..
        eka söin trileptalia ja nykysin on määrättynä tegretolia 1200mg/ vrk.
        olen saanut lääkkeistä huolimatta kohtauksia keskimäärin kerran kuussa.

        Aloin polttamaan maria noin 5kk sitten.
        yhden kohtauksen olen tänä aikana saanut (joulukuussa -08) ja senkin sain kun olin ollut 3vk ilman maria.

        sittemmin on taas kukkaa ollut ja lääkkeiden syönnin lopetin 4 viikkoa sitten, mutta ensimmäistäkään kohtausta en ole saanut!

        ja se on ainakin varmaa, että olen hoitanut itelleni sellasia oloja, mistä ainakin ennen vanhaan olisi kohtauksia tullut!

        en usko silti, että marista on kaikille hyötyä,
        mutta minulle siitä on aivan varmasti apua!!


      • AskeltavaPartaveitsi

        Minä taasen olen nyt 45 v mies ja minulla on vanhan aivovamman johdosta epilepsiakohtauksien riski. Vuonna 2010 olin n. puoli vuotta ilman epilepsia estolääkkeitä koska minulla oli tuona aikana päivittäin kukintoa nautittavana. Ja se toimi suurimman osan ajasta todella hyvin. Kun sain nauttia sitä päivittäin, niin minulle tuli tuona aikana vain yksi lievempi epilepsiakohtaus.

        Ja miksikö haluaisin kukinnon ennemmin epilepsiaestolääkkeeksi ? Kun nuo pahuksen kemialliset myrkkypillerit ( epilepsia estolääkkeet ) sotkevat suoleni toiminnan siten, että vähintään kerran viikossa tulee löysät housuun !

        Joten jos en todella pian tule saamaan lääkekannabista virallisesti epilepsia estolääkkeeksi itselleni niin tulen muuttamaan saekkaiseen maahan jossa se onnistuu. Ja kun siellä on sitten todettu virallisestikin, että lääkekannabis toimii minulle, ainakin suurimman osan ajasta hyvin lääkkeenä, tulen tarvittaessa vaikka haastamaan koko Suomen valtion YK:n ihmisoikeustuomioistuimeen tms jos minut pakotetaan muuttamaan ko asian takia pois kotimaastani. Ja kuten vanhat viisaat Rastat ovat sanoneet kauan kauan aikaa sitten ( Vapaasti suomennettuna ) : " Se ei ole mikään kirottu huume, vaan kansakunnan parannukseksi ! "


    • Nimetön

      Riippuu epilepsian muodota. Itse olen Kanadassa asuva suomalainen, tosin opiskelen tällä hetkellä suomessa. Kanadassa saan reseptillä medical marijuana partiaaliskompleksiseen epilepsian. Sillä hoidetaa generalized tonic- clonic seizures. Kohtauksen jälkeen spasms ja muscular pain. Se vahentää irritative toimintaa in my brain. All pot is not good for epilepsy.

      Sorry huonosta suomesta. Osaan paremmin, mutta tarvii keskittyä liikaa, eikä ole nyt aikaa.

    • neiti kesäheinä

      faktatietoa: Kannabiksen hallussapito on suomessa laitonta.

      Tupakkaki aiheuttaa joillaki kohtauksia eli en suosittele.

    • Puliakka

      En suosittele, kuitenkin näköjään joillekkin se sopii. Itse jonkinverran pössyttelyä harrastaneena voin kokemuksesta kertoa että seuraava päivä oli ihan kamala, väh. 1 kohtaus, max 3. Joten minulla kokeilut loppui aika lyhyeen. Mutta kuten ketjussa todettiin, se on niin yksilöllistä. Alkoholista en itsekkään saa kohtauksia, edes kohtuuttomalla käytöllä :D

    • mandariini2

      Itse olen alkoholin lisäksi käyttänyt välillä kannabista, kolaa, piriä ja ectasia, mutta ei ole mistää tullut mitään oireita.

    • Askeltava Partaveits

      Kannabista käytettän tietojeni mukaan epilepsiaestolääkkeenä. Itselläni on epilepsiakohtauksien riski olemassa joidenkin vuosien takaisen polkupyöräonnettomuuden takia tulleen aivovamman johdosta. Ja minulla on jo henkilökohtaista kokemusta siitä. että kannabis, eli Rastojen Pyhä Yrtti toimii minunkin kohdallani estolääkkeenä vallan mainiosti. Olin viime vuonna runsaan puolivuotta popsimatta pillerin pilleriä estolääkitystä ja enemmän tai vähemmän koko ajan minulla oli Yrttiä polteltavana. Ja kaikki oli hyvin. Kunnes en enää elokuun lopulla saanutkaan Yrttiä ja parin viikon kuluttua iski elämäni ensimmäinen ja toivottavasti myös viimeinen epilepsiakohtaus. Nyt tämän kuun lopulla minulla on neurologin kanssa tapaaminen ja toivon pääseväni pian sen jälkeen valvotulle koejaksolle jonka jälkeen, jos se virallisesti todetaan toimivaksi minunkin kohdallani, saan nauttia laillisesti, virallisesti kelakorvattavaa kannabista loppuikäni ajan.

      Jos haluat tai joku muu sivun lukijoista olla yhteydessä minuun aiheesta niin se onnistuu seuraavan meiliosoitteen kautta: [email protected]

      Kuten vanhat viisaat Rastat sanovat: It ain't drug, it's fi de healin' of de nation ! ; )

    • pölly

      itsellä kohtauksia ollut paljon. en ole huomannut että kannabis olisi
      ikinä laukaissut tai altistanut kohtauksille vaikka käyttö runsasta.
      tuntuu jopa auttavan koska rentouttaa.mutta jos on herkkä kannabiksen
      eri aines osille voi yhteys olla suora.lääke marihuona lajikkeet ei ole sama asia kun esim:hasis joten niissäkin voi olla suuria eroja
      train wrek!!!!!

    • tervehuoltoalallaoleva

      Se on ainakin fakta että pilvi altistaa psykooseille ja epilepsian kanssa entistä enemmän vankempi vaikutus keskushermostoon,en kyllä suosittele käytettäväksi. Epilepsia lääkkeet ovat vahvoja ja tutkittu tehokkaiksi. Ei kannabis ole mikään lääke epilepsiaan vaan neurologisiin eteneviin sairauksiin joihin liittyy kipua vaikkapa multippelis cleroosissa. Niin monta kertaa olen kuullut että oravanpyörässä ollaan kun kannabis aiheuttanut laiskistumista ja epin kanssa olot sen mukaset,aisti harhoja jne. Tsemppiä pilven kanssa,ei tunnu ehkä nyt mutta voi tuntua myöhemmin ja pilvihän on siitä erikoinen juttu että vaikka töissä saatat äkisti olla pilvessä koska se näkyy veressä 2kk.

    • PsykoBill

      Ite oon ollu ilman kohtauksia oikeen lääkityksen ansiosta reilu vuoden.Ryyppäsin itteni melkein hengiltä,joten se touhu oli pakko lopettaa n.2vuotta sitten.tekis mieli poltella pitkästä aikaa,mut en oo varma kannataako kokeilla,sen verran kohtausten pelko on viel takaraivossa.Onko kokemuksia?

    • Nainensaanutavun

      Sairastan vaikeahoitoista monimuotoista partiaalista epilepsiaa, olen sairastanut sitä 28v. Koskaan ei ole tullut marihuanan polton jälkeen kohtausta, ei ikinä.
      Edelleen poltan pilveä harvoin mutta cbd:tä otan päivittäin ja minulla ei ole kiitos cbd:n tullut yhtäkään epilepsiakohtausta sen jälkeen kun aloin cbd:n päivittäisen käytön. Olen kokeillut yli 10 erilaista epilepsialääkettä elämäni aikana ja cbd on ehdottomasti paras koska sillä ei ole mitään sivuvaikutuksia, ei väsytä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe