Sadistinen opettaja

Nimetön

Kertokaa kokemuksia opettajien mielivallasta ja sadismista. Millaisia rangaistuksia, puheita ja millaisia tekoja olette joutuneet kokemaan ja kärsimään.

Kuka on Riihimäen historian karmein tai väkivaltaisin opettaja? Kuka oli tai on epäpätevin? Kuka oli paras?

84

4775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisten kiusaaminen

      Sadistisin oli 70 -luvun lopulla Hirvijärven riparin yks opettaja-pappi, joka repi raivon vallassa ja suu vaahdossa meidät aamulla klo 4 ulos juoksemaan 3 km:n lenkkiä. Se ihminen ei ollut kyllä ihan terve. Olimme kuulemma olleet isosen kantelun mukaan vielä hereillä puolen yön aikaan ja juoksutus oli rangaistus siitä.

      Sama pappi repi lipunnostossa hymyillyttä kaveria hiuksista ympäri lentopallokenttää ja huusi niska punaisena, että "saatana tule pois tämän nuoten sielusta". Se hakkasi nuoren päätä varmuuden vuoksi tikkatauluun, jotta vaatimus tehostuisi. Pappi mm. makasi iltaisin sisääntulo eteisen latialla nuoren tyttöjen kainalossa ja kertoi näille juttuja tyhmistä ihmisistä.

      80-luvun alussa pappi palasi takaisin pohjanmaalle.

      • uutta auringon alla

        No eipä tuo meno Riihimäen seurakunnassa ole noista ajoista miksikään muuttunut. Tuntuvat olevan entistä toraisempia ja toistensa kanssa tukkanuottasilla. Olin siellä vapaaehtoisena töissä pari kuukautta saamatta palkkaa, eikä se harmittanut yhtään, koska olin sen verran onnellinen, että pääsin pois sieltä.

        En ole ollut ikinä missään paikassa töissä, missä kiusataan työntekijöitä niin sadistisesti ja jossa on aivan käsittämättömän ahdistava ilmapiiri. Itseäni ei kiusattu, mutta siellä oli muutama henkilö, joiden elämän kurjaksi tekeminen tuntui olevan koko työyhteisön yhteinen päämäärä. Minulle oli järkytys, kun kuulin, että ilmeisesti itse kirkkoherrakin osallistui kiusaamiseen.

        Onneksi poliisi alkoi tutkia asiaa keväällä ja oikeuslaitos puuttui seurakunnan toimintaan.

        Sitten vielä ihmetellään, ettei kirkossa käy ketään ja ihmiset eroavat kirkosta. Kuvaavaa kirkon sisäiselle kriisille onkin, että tänä vuonna on pelkästään eroakirkosta.fi -sivuston kautta eronnut 22 800 henkilöä, mikä on enemmän kuin koko viime vuonna. Eronneissa on jopa pappeja!


    • Uskomaton

      Luin silmät suurina näitä tekstejä.

      VOIKS IHAN OIKEASTI OLLA TOLLASII OPETTAJIA VIELÄ?! :-O Hämmästyttävää ja ihmetyttävää!

      En siksi ymmärrä näitä "kaikuja" koulumaailmasta kun itse olin noin kk Riksun Kauppiksessa sairasloma sijaisena ja se, nimenomaisesti SE keikka oli kaikkein antoisin kaikista työkeikoista mitä koskaan on ollutkaan. Tykkäsin vallan kamalasti niiden nuorten kanssa tekemästä työstä ja opiskelusta.

      Niin fiksua porukkaa kuin se nuorisojoukko oli, en aikaisemmin ole missään nähnyt. Siis ja tarkoitin nimenomaan sitä että aikuiset ei läheskään aina ole niin fiksua ja mukavaa porukkaa kuin ne nuoret oli.

      Mut nyt annan teille yhen neuvon:

      Älkää antako sellaisen opettajan "jyllätä" jos olette oikeassa! Viekää asia eteenpäin ja tehkää tarkka selonteko kirjallisena sen koululaitoksen ylimpään lautakuntaan missä kyseinen opettaja on työssä.

      Itse olen yleensä vaikeissa tilanteissa vain puhutellut oppilasta ja niinkuin kerroin, EI KOSKAAN OLE OLLUT NUORI TAI NUORIAIKUINEN KYSEESSÄ, vaan ihan toista ikäluokkaa... Vaikken kyllä moiti aikuisiakaan, heissäkin on suurin osa erittäin mukavia oppilaita.

      Tiedä sitten oonko mä vaan liian pehmo vai enkö kaikesta ota niin itteeni, mutta olen kyllä aina kaiken ikäisten kanssa aika hyvin tullu toimeen.

      Toivon ettei tällainen yleisty kuin se häirikköopettaja on... Tuollaiset opettajat pilaavat opettajakunnan maineen.

      Hyvää ja toivorikasta joulua ja tulevaa aikaa kaikilla!

      Toivottaa "Vanha" Riksun Ope

    • meininki

      70-luvun loppupuolella naapurin kansalaiskoulussa revittiin hiuksista, lyötiin kirjalla ja laudalla, nostettiin vaatteista "seinälle", juoksutettiin koulun ympäri tunti (pienestä puheesta tunnilla) ja muitakin juttuja mutta enempi huhupuolelta.

      • noi kaikki on

        joku lääkkeitten väärin käyttäjä kirjottelee houreitaan.


      • on yksi oire
        noi kaikki on kirjoitti:

        joku lääkkeitten väärin käyttäjä kirjottelee houreitaan.

        Opettajista OAJ:n selvityksen mukaan yli puolet kärsii mielenteveysongelmista. On ihme, jos tämä ei näy käytöksessä oppilaita kohtaan. Eräässä Riihimäen koulussa on eräs todennäköisesti mielisairas opettaja, mutta virkamiesten vahva irtisanomissuoja turvaa häntä. Jos tekee tämä virkavirheen tai tappaa oppilaan saa potkut, mutta sitä ennen ei voi tehdä juurikaan mitään.


      • av5kymppinen
        on yksi oire kirjoitti:

        Opettajista OAJ:n selvityksen mukaan yli puolet kärsii mielenteveysongelmista. On ihme, jos tämä ei näy käytöksessä oppilaita kohtaan. Eräässä Riihimäen koulussa on eräs todennäköisesti mielisairas opettaja, mutta virkamiesten vahva irtisanomissuoja turvaa häntä. Jos tekee tämä virkavirheen tai tappaa oppilaan saa potkut, mutta sitä ennen ei voi tehdä juurikaan mitään.

        Miksi peittelet asioita? Mene kertomaan viranomaisille tietosi, jos niitä sinulla todella on. Nyt sinä suojelet näitä virkamiehiä, ja hyväksyt heidän tekonsa.

        Ei mikään irtisanomissuoja ole niin vahva, etteikö virkamiestä voida erottaa, jos siihen on todelliset ja pätevät syyt.

        Mistähän perättömien asioiden esittäminen on oire?


      • kovasti
        av5kymppinen kirjoitti:

        Miksi peittelet asioita? Mene kertomaan viranomaisille tietosi, jos niitä sinulla todella on. Nyt sinä suojelet näitä virkamiehiä, ja hyväksyt heidän tekonsa.

        Ei mikään irtisanomissuoja ole niin vahva, etteikö virkamiestä voida erottaa, jos siihen on todelliset ja pätevät syyt.

        Mistähän perättömien asioiden esittäminen on oire?

        av5kymppinen tietonen kaikista asioista kun osaa neuvoa noin hyvin, on tosi viisas jätkä.


      • vissiin
        av5kymppinen kirjoitti:

        Miksi peittelet asioita? Mene kertomaan viranomaisille tietosi, jos niitä sinulla todella on. Nyt sinä suojelet näitä virkamiehiä, ja hyväksyt heidän tekonsa.

        Ei mikään irtisanomissuoja ole niin vahva, etteikö virkamiestä voida erottaa, jos siihen on todelliset ja pätevät syyt.

        Mistähän perättömien asioiden esittäminen on oire?

        Joku taukki joka ei tiedä mistään mitään av5kymppinen, latelet vaan omia mielipiteitä joka asiasta, niitä ei täällä kaivata,asiallinen keskustelu on erikseeen, opettele sitä ja tule sitten keskustelemaan kun olet oppinut.


      • av5kymppinen
        vissiin kirjoitti:

        Joku taukki joka ei tiedä mistään mitään av5kymppinen, latelet vaan omia mielipiteitä joka asiasta, niitä ei täällä kaivata,asiallinen keskustelu on erikseeen, opettele sitä ja tule sitten keskustelemaan kun olet oppinut.

        sen asiallisen keskustelun?


      • Uskomaton
        av5kymppinen kirjoitti:

        Miksi peittelet asioita? Mene kertomaan viranomaisille tietosi, jos niitä sinulla todella on. Nyt sinä suojelet näitä virkamiehiä, ja hyväksyt heidän tekonsa.

        Ei mikään irtisanomissuoja ole niin vahva, etteikö virkamiestä voida erottaa, jos siihen on todelliset ja pätevät syyt.

        Mistähän perättömien asioiden esittäminen on oire?

        Hei, ei se niin helppoa ole tehdä. Ymmärrän todellakin tuota kirjoittajaa ja milläs muulla saa "häntää" nostettua jollei tällä kirjoittamisella tänne?

        Tilanne on tämä useasti:

        "Kun menet tekemään ko. opettajasta kantelun ennen kuin pääset pois sieltä koulusta, joudut tasan varmasti sen ko. opettajan silmätikuksi. Sen jälkeen koulussa käynti muuttuu entistä mahdottomammaksi."


      • av5kymppinen
        Uskomaton kirjoitti:

        Hei, ei se niin helppoa ole tehdä. Ymmärrän todellakin tuota kirjoittajaa ja milläs muulla saa "häntää" nostettua jollei tällä kirjoittamisella tänne?

        Tilanne on tämä useasti:

        "Kun menet tekemään ko. opettajasta kantelun ennen kuin pääset pois sieltä koulusta, joudut tasan varmasti sen ko. opettajan silmätikuksi. Sen jälkeen koulussa käynti muuttuu entistä mahdottomammaksi."

        ja todetaan opettajan käyttäytyvän väärin, hän sieltä koulusta lähtee, ei oppilas.

        Oikea viranomainen tällaisia asioita tutkimaan on poliisi, ei toiset opettajat, eikä varsinkaan tänne kirjoittamisella mitään saavuteta.


      • Uskomaton
        av5kymppinen kirjoitti:

        ja todetaan opettajan käyttäytyvän väärin, hän sieltä koulusta lähtee, ei oppilas.

        Oikea viranomainen tällaisia asioita tutkimaan on poliisi, ei toiset opettajat, eikä varsinkaan tänne kirjoittamisella mitään saavuteta.

        Kuinkahan mahtaa olla oppilaan olojen ennen sitä tapahtumaa?? Eli ennen kuin tutkinta on lopussa ja opettaja potkittu vex koulusta? Kysyn vaan... Tai en sittenkään, sillä on omakohtaisia kokemuksia "tyranno-opeista" jo 70 luvulta ja voi voi, kyllä täytyy kauhulla muistella että en jäänyt osattomaksi siitä painostuksesta sen valituksen jälkeen joka tehtiin koululautakuntaan.

        Muistelen itkien joskus sitä aikaa, jolloin olisin ollut juuri oikeassa iässä oppimaan ja opettelemaan, mutta koska olin hiljainen, en siitä uskaltanut enää vanhemmilleni mainita suurien "mekastusten" uhalla ja koulun "ihanan" opettajan vuoksi. Tyydyin sairastumaan "silleen ihan vaan yht äkkiä aamulla" ennen kouluun lähtöä ettei olisi tarvinnut lähteä sinne "sen tietyn opettajan" silmätikuksi ja uhkailtavaksi (sillä henkistä uhkailuahan ei vieläkään tunneta vaikka kuinka väittäisit toisin) ja niinä vuosina, jolloin tuo "oppilaiden kauhu" oli opettajamme, tuli poissaoloja noin 800 oppituntia.

        Miten on? Mitä voi silloin muuta tehdä kuin vaieta tai "ottaa takkiinsa" valituksen jälkeen?

        Kerros järkevä ...ja HUOM! JÄRKEVÄ toimintatapa... sillä tuo mitä omasta kokemuksestani olen kertonut yllä, varmasti toistuu tässä palstan mainitun ko. oppilaan kohdalla. Saa takuuvarmasti kokea tehneensä opettajasta valituksen. Sitä kun ei voi tehdä nimettömänä! Ja poliisi ei ota mitään koulumaailmassa tapahtunutta käsittelyyn, jollei ole tapahtunut pahoinpitelyä tai muuta vastaavaa.

        Opettajan käytäytymisestä valitetaan ensisijaisesti aina koululautakunnalle, joka sitten tutkii ja kysyy asianomaiselta opettajalta (tietenkin) ko. asiasta.

        Se että kirjoittaa tänne palstalle, "kaiuttaa" sitä että jotain mätäähän on silloin olemassa ko. asiassa ja tännehän SAA kirjoittaa, eikö?


      • sfhg
        Uskomaton kirjoitti:

        Hei, ei se niin helppoa ole tehdä. Ymmärrän todellakin tuota kirjoittajaa ja milläs muulla saa "häntää" nostettua jollei tällä kirjoittamisella tänne?

        Tilanne on tämä useasti:

        "Kun menet tekemään ko. opettajasta kantelun ennen kuin pääset pois sieltä koulusta, joudut tasan varmasti sen ko. opettajan silmätikuksi. Sen jälkeen koulussa käynti muuttuu entistä mahdottomammaksi."

        sillä silloinhan sitä opettajaa jo kyttäävät kouluviranomaiset, se ei uskalla enää tehä mitään, jos sil on vähääkään aivokapasiteettia enää tallella.


      • tänne palstoille, ei näitä
        Uskomaton kirjoitti:

        Kuinkahan mahtaa olla oppilaan olojen ennen sitä tapahtumaa?? Eli ennen kuin tutkinta on lopussa ja opettaja potkittu vex koulusta? Kysyn vaan... Tai en sittenkään, sillä on omakohtaisia kokemuksia "tyranno-opeista" jo 70 luvulta ja voi voi, kyllä täytyy kauhulla muistella että en jäänyt osattomaksi siitä painostuksesta sen valituksen jälkeen joka tehtiin koululautakuntaan.

        Muistelen itkien joskus sitä aikaa, jolloin olisin ollut juuri oikeassa iässä oppimaan ja opettelemaan, mutta koska olin hiljainen, en siitä uskaltanut enää vanhemmilleni mainita suurien "mekastusten" uhalla ja koulun "ihanan" opettajan vuoksi. Tyydyin sairastumaan "silleen ihan vaan yht äkkiä aamulla" ennen kouluun lähtöä ettei olisi tarvinnut lähteä sinne "sen tietyn opettajan" silmätikuksi ja uhkailtavaksi (sillä henkistä uhkailuahan ei vieläkään tunneta vaikka kuinka väittäisit toisin) ja niinä vuosina, jolloin tuo "oppilaiden kauhu" oli opettajamme, tuli poissaoloja noin 800 oppituntia.

        Miten on? Mitä voi silloin muuta tehdä kuin vaieta tai "ottaa takkiinsa" valituksen jälkeen?

        Kerros järkevä ...ja HUOM! JÄRKEVÄ toimintatapa... sillä tuo mitä omasta kokemuksestani olen kertonut yllä, varmasti toistuu tässä palstan mainitun ko. oppilaan kohdalla. Saa takuuvarmasti kokea tehneensä opettajasta valituksen. Sitä kun ei voi tehdä nimettömänä! Ja poliisi ei ota mitään koulumaailmassa tapahtunutta käsittelyyn, jollei ole tapahtunut pahoinpitelyä tai muuta vastaavaa.

        Opettajan käytäytymisestä valitetaan ensisijaisesti aina koululautakunnalle, joka sitten tutkii ja kysyy asianomaiselta opettajalta (tietenkin) ko. asiasta.

        Se että kirjoittaa tänne palstalle, "kaiuttaa" sitä että jotain mätäähän on silloin olemassa ko. asiassa ja tännehän SAA kirjoittaa, eikö?

        kukaan silmäätekevä lue. Kirjoita lehtiin! itse kirjoittaisin sensaatiolehtiin!
        Itseasiassa mua itseäni on eräässä asiassa väärin tuomittu, ja olen ajatellut viimeisenä keinona kirjoittaa siitä lehtiin, mutta mä mietin vielä että miten, oma asiani on paljon mutkikkaampi kuin jonkun opettajan hölmöilyt koulussa. Mä muuten kirjoittelen aika paljonkin lehtiin.
        Kun lehdet alkaa retostelee asiaa, niin silloin se on jo koko kansan asia, ja ne käy haastattelemassa jne. ei tarvitse muuta kuin antaa vihje sinne. *tietää*


      • Uskomaton
        tänne palstoille, ei näitä kirjoitti:

        kukaan silmäätekevä lue. Kirjoita lehtiin! itse kirjoittaisin sensaatiolehtiin!
        Itseasiassa mua itseäni on eräässä asiassa väärin tuomittu, ja olen ajatellut viimeisenä keinona kirjoittaa siitä lehtiin, mutta mä mietin vielä että miten, oma asiani on paljon mutkikkaampi kuin jonkun opettajan hölmöilyt koulussa. Mä muuten kirjoittelen aika paljonkin lehtiin.
        Kun lehdet alkaa retostelee asiaa, niin silloin se on jo koko kansan asia, ja ne käy haastattelemassa jne. ei tarvitse muuta kuin antaa vihje sinne. *tietää*

        Taidat pahasti sekoittaa minut ja tuon henkilön joka tuolla iha alunperin laittoi jutun liikkeelle?

        Olen ihan muualta päin Suomea ja en todellakaan edes tunne kyseistä ihmistä joka ensimmäisenä kirjoitteli.

        Niin että, olisikos mahdollista av ettet enää kommentoi idioottimaisilla jutuillasi toisten kommenteja koska et selvästikkään tiedä mistä juttelet..?


      • Uskomaton
        sfhg kirjoitti:

        sillä silloinhan sitä opettajaa jo kyttäävät kouluviranomaiset, se ei uskalla enää tehä mitään, jos sil on vähääkään aivokapasiteettia enää tallella.

        Ei ihan välttämättä tee, mutta useimmiten sellaiset jotka tekevät juuri tuollaista koulukiusaamista, oppilaiden sadistista rääkkäämistä, ovat aivottomia ja säälittäviä. Ei ne enää tajua että ne vois vaikka joutua siitä syytteeseen vaikka...


      • pohjoisest
        Uskomaton kirjoitti:

        Taidat pahasti sekoittaa minut ja tuon henkilön joka tuolla iha alunperin laittoi jutun liikkeelle?

        Olen ihan muualta päin Suomea ja en todellakaan edes tunne kyseistä ihmistä joka ensimmäisenä kirjoitteli.

        Niin että, olisikos mahdollista av ettet enää kommentoi idioottimaisilla jutuillasi toisten kommenteja koska et selvästikkään tiedä mistä juttelet..?

        noin 200km riihimnäeltä, enkä ole mikään av.
        Täällä on aika vaikeeta kirjoittaa, tai siis vastata, kun ei tiedä kuka on kuka, mutta mä vastaan juuri siihen viestiin, jonka alle viestini laitan, en siis kenellekkään erityisesti. Näin olen oppinut tekemään suurinpiirtein jo kaksi vuotta sitten. Siihen viestiin siis vastaan, jonka alle vastaan. (seuraa noita viivoja, mikä viesti kenellekkin on tarkoitettu). Olen pahoillani, jos nyt jostain vedit herneen nenääsi.
        Ai niin, en minäkään tunne kyseistä henkilöä, enkä ketään muutakaan tästä keskustelusta, tai koko riksupalstalta,kun he eivät laita omaa nimeään näkyviin, mikä ei ole tarkoituskaan. Kirjoitan täällä koska olen entinen riihimäkeläinen.
        Enkä ymmärrä mikä edellisessä viestissäni oli idioottimaista mielestäsi?
        Onhan ihan tosi asia, että lehteen kun kirjoittaa yleisön osastolle, niin useammat sen näkee. Mitä olen tätä palstaa tässä nyt muutaman päivän seurannut, niin ei täällä kovinkaan moni edes kirjoittele. Vertaappa tätä esimerkiksi 40 tai 50 palstoihin, joissa on enemmän elämää.
        Rauhallista Joulua sinne, ei ollut tarkoitukseni häiritä, eikä "olla idioottimainen jutuillani".


      • mä olen
        Uskomaton kirjoitti:

        Ei ihan välttämättä tee, mutta useimmiten sellaiset jotka tekevät juuri tuollaista koulukiusaamista, oppilaiden sadistista rääkkäämistä, ovat aivottomia ja säälittäviä. Ei ne enää tajua että ne vois vaikka joutua siitä syytteeseen vaikka...

        samaa mieltä.


    • saada ihmiset

      täällä kertomaan niitten opettajien nimet vai? Kehottaisin lukemaan palstasäännöt!

      • muistutuksesta

        Eihän tuossa pyydetä kertomaan nimiä, mutta julkisessa virassa toimineen virkamiehen nimen julkistaminen ei ole kiellettyä. Hyvä, että muistutut. On nimittäin hyvä, ettei näitä rikollisia suojella enää vaikenemalla asioista.


      • osittain jo
        muistutuksesta kirjoitti:

        Eihän tuossa pyydetä kertomaan nimiä, mutta julkisessa virassa toimineen virkamiehen nimen julkistaminen ei ole kiellettyä. Hyvä, että muistutut. On nimittäin hyvä, ettei näitä rikollisia suojella enää vaikenemalla asioista.

        ennen viestin lähettämistä yllä, mutta tässä:
        KESKUSTELUISSA EI SAA:

        ■ Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
        Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista eikä muista henkilöistä.

        ■ Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia


        ■ Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta

        ■ Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin SUORA KOPIOMINEN muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.

        ■ Kirjoittaa rasistisia tekstejä

        Eli panettelevassa kirjoituksessa nimen julkaiseminen on kiellettyä.


      • sulle nimiä

        Tässä on sinulle erilaisia nimiä:

        Virtanen
        Korhonen
        Nieminen
        Mäkinen
        Mäkelä
        Hämäläinen
        Laine
        Koskinen
        Heikkinen
        Järvinen
        Lehtonen
        Lehtinen
        Saarinen
        Salminen
        Heinonen
        Niemi
        Salonen
        Heikkilä
        Turunen
        Kinnunen
        Salo
        Tuominen
        Laitinen
        Rantanen
        Jokinen
        Karjalainen
        Mattila
        Lahtinen
        Savolainen
        Ahonen
        Leppänen
        Ojala
        Miettinen
        Väisänen
        Aaltonen
        Hiltunen
        Pitkänen
        Leinonen
        Kallio
        Hakala
        Manninen
        Laaksonen
        Anttila
        Räsänen
        Hirvonen
        Koivisto
        Laakso
        Lehto
        Toivonen
        Nurmi

        Olenko minä nyt tehnyt väärin?


      • ;-)
        sulle nimiä kirjoitti:

        Tässä on sinulle erilaisia nimiä:

        Virtanen
        Korhonen
        Nieminen
        Mäkinen
        Mäkelä
        Hämäläinen
        Laine
        Koskinen
        Heikkinen
        Järvinen
        Lehtonen
        Lehtinen
        Saarinen
        Salminen
        Heinonen
        Niemi
        Salonen
        Heikkilä
        Turunen
        Kinnunen
        Salo
        Tuominen
        Laitinen
        Rantanen
        Jokinen
        Karjalainen
        Mattila
        Lahtinen
        Savolainen
        Ahonen
        Leppänen
        Ojala
        Miettinen
        Väisänen
        Aaltonen
        Hiltunen
        Pitkänen
        Leinonen
        Kallio
        Hakala
        Manninen
        Laaksonen
        Anttila
        Räsänen
        Hirvonen
        Koivisto
        Laakso
        Lehto
        Toivonen
        Nurmi

        Olenko minä nyt tehnyt väärin?

        enkä mä ole edes opettaja! Elinkautiseen moinen paljastelija;-)


      • kaupunkinne
        sulle nimiä kirjoitti:

        Tässä on sinulle erilaisia nimiä:

        Virtanen
        Korhonen
        Nieminen
        Mäkinen
        Mäkelä
        Hämäläinen
        Laine
        Koskinen
        Heikkinen
        Järvinen
        Lehtonen
        Lehtinen
        Saarinen
        Salminen
        Heinonen
        Niemi
        Salonen
        Heikkilä
        Turunen
        Kinnunen
        Salo
        Tuominen
        Laitinen
        Rantanen
        Jokinen
        Karjalainen
        Mattila
        Lahtinen
        Savolainen
        Ahonen
        Leppänen
        Ojala
        Miettinen
        Väisänen
        Aaltonen
        Hiltunen
        Pitkänen
        Leinonen
        Kallio
        Hakala
        Manninen
        Laaksonen
        Anttila
        Räsänen
        Hirvonen
        Koivisto
        Laakso
        Lehto
        Toivonen
        Nurmi

        Olenko minä nyt tehnyt väärin?

        opettajien nimiä, kuten aloituksesta voi ymmärtää, ja olisit niitten perään kirjoittanut jotain negatiivistä heistä, niin olisit tehnyt väärin. Pitikö sinun nyt siis heittäytyä tyhmäksi?


      • vikaa
        kaupunkinne kirjoitti:

        opettajien nimiä, kuten aloituksesta voi ymmärtää, ja olisit niitten perään kirjoittanut jotain negatiivistä heistä, niin olisit tehnyt väärin. Pitikö sinun nyt siis heittäytyä tyhmäksi?

        Siis: jos joku opettaja vaikka raiskaa oppilaansa ja minä kerron siitä täällä, niin minä olen silloin se, joka on tehnyt väärin?


      • oikeustoimia
        vikaa kirjoitti:

        Siis: jos joku opettaja vaikka raiskaa oppilaansa ja minä kerron siitä täällä, niin minä olen silloin se, joka on tehnyt väärin?

        onko tää oikein jos tänne kertoo eikä pollarille


      • te molemmat olette
        vikaa kirjoitti:

        Siis: jos joku opettaja vaikka raiskaa oppilaansa ja minä kerron siitä täällä, niin minä olen silloin se, joka on tehnyt väärin?

        silloin tehneet väärin omalla tavoillanne!
        Nimittäin, jos sinä mainitset samassa asiayhteydessä sen opettajan nimen!
        Kopio osasta palstasääntöjä muistutuksena sinullekkin:
        KESKUSTELUISSA EI SAA:

        ■ Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
        Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista

        ■ Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia

        ■ Linkittää tiedostoihin tai sivuille, jotka sisältävät ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa.

        ■ Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
        eikä muutakaan missä mainitaan henkilön nimi.

        Siis jos sinä ilmoitat täällä että opettaja nimeltä se ja se, on tehnyt niin ja näin, niin sinä syyllistyt solvaukseen, joka on rangaistava teko, vaikka se solvaus kohdistuisikin sellaiseen sikaan kuin pedofiili!

        Päättelykykyni toimii vallan mainiosti kiitos. :)
        Oma viestisi tuossa juuri oli aika älytön.


      • niinpäätyy
        oikeustoimia kirjoitti:

        onko tää oikein jos tänne kertoo eikä pollarille

        Onhan täällä seriffi.


    • ylläpito.......

      poistaa tämänkin ketjun koska "yksi määrätty" naama täällä taas kirjoittelee, niin on käynyt jo muutamia kertoja, olettekos huomanneet ?

      • v...n

        ne voi poistaa


      • suomi24:n
        v...n kirjoitti:

        ne voi poistaa

        ylläpito, etkö torvelo sellaista tiedä !!!!
        Jatkuvastihan täällä keskusteluketjuja poistetaan.


      • tekee tuhojaan

        Tuo av5kymppinen on torpedoinut täällä useita hyviä keskusteluja. Ikävää, että tuollaiset voivat manipuloida ylläpitoa. Hänet se pitäisi täältä poistaa, eikä ihmisten hienoja mielipiteitä.


      • sinulle tuttu
        tekee tuhojaan kirjoitti:

        Tuo av5kymppinen on torpedoinut täällä useita hyviä keskusteluja. Ikävää, että tuollaiset voivat manipuloida ylläpitoa. Hänet se pitäisi täältä poistaa, eikä ihmisten hienoja mielipiteitä.

        jostain teidän keskinäisestä riidasta vai miksi toit sen esille?


    • Uskomaton

      Mutta hei! Eikö asia kuitenkin ole noin ylimalkaan kirjoittajan tekstin pohjalta useammalla sanalla näin että:

      "On olemassa opettajia, jotka käyttävät niin henkistä kuin fyysistä väkivaltaa. Näistä väkivallan muodoista vain useasti fyysinen väkivalta noteerataan käsittelyssä ko. opettajaa vastaa, koska sen näyttö on helpompaa kuin henkinen."

      Nyt ei varmaankaan pohjimmiltaan ollut kyse paljastaa kaikkien "kurjien" opettajien nimiä, vaan "nostaa kissa pöydälle" lähempää tarkastelua varten?

      • koulukiusaus keskusteluun

      • Uskomaton
        koulukiusaus keskusteluun kirjoitti:

        Täällä on asiaa opettajien sadismista jonkin verran.

        http://www.iltalehti.fi/keskustelu/forum.jspa?forumID=1224

        Kiitoksia linkistä. Tuo koulukiusaaminen ja yleensäkkin kiusaaminen niin koulu- kuin työmaailmassa on olemassa, aivan oikeasti. Sitä ei vaan tahdota parhaalla tahdollakaan tunnustaa.

        Itsekkin voisin nikikseni laittaa Koulukiusattu, mutta nyt sentään en välitä enää niin paljon siitä, mitä minulle joskus on käynyt, vaikka kyllä kirpaisee välillä syvältä. Koitan vain puolustaa niitä, jotka joutuvat siitä kärsimään, sillä se ei ole todellakaan oikein.

        Olit kiltti kun laitoit linkin. Kiitos... ja hyvää joulun odotusta sinulle. :-)


      • mieltä-

        ja jos henkistä väkivaltaa esiintyy, niin nykymenetelmin se ei ole vaikeaakaan todistaa, ainakaan videokännyköillä, tai kännyköillä joissa on ääntä nauhoittavat ominaisuudet. Liittymiltä niitä saa jo euron kipale, kun pitää sen kaks vuotta sitä sit.
        Lapset nauhoittakoot ne. niin ja vielä helpompi on sellanen kännykän kokoinen mininauhuri (sanelukone) sen saa jo alle 50 ekee.
        Jos mun lapseni valittais opettajan tekevän sitä tai tätä, niin sillä olis jo seuraavana päivänä nauhuri taskussa ja se ope pistettäis seinää vasten alle aika yksikön.


      • olon myös
        Uskomaton kirjoitti:

        Kiitoksia linkistä. Tuo koulukiusaaminen ja yleensäkkin kiusaaminen niin koulu- kuin työmaailmassa on olemassa, aivan oikeasti. Sitä ei vaan tahdota parhaalla tahdollakaan tunnustaa.

        Itsekkin voisin nikikseni laittaa Koulukiusattu, mutta nyt sentään en välitä enää niin paljon siitä, mitä minulle joskus on käynyt, vaikka kyllä kirpaisee välillä syvältä. Koitan vain puolustaa niitä, jotka joutuvat siitä kärsimään, sillä se ei ole todellakaan oikein.

        Olit kiltti kun laitoit linkin. Kiitos... ja hyvää joulun odotusta sinulle. :-)

        tosin toisten lasten taholta,en opettajien, käyn päälle kuin yleinen syyttäjä, jos omaa lastani kiusataan ja olen käynytkin! (joutunut käymäänkin)
        Seuraukset, lapsi vaihtoi koulua, koska opettaja oli reksin suosikki. :(


      • se sama
        olon myös kirjoitti:

        tosin toisten lasten taholta,en opettajien, käyn päälle kuin yleinen syyttäjä, jos omaa lastani kiusataan ja olen käynytkin! (joutunut käymäänkin)
        Seuraukset, lapsi vaihtoi koulua, koska opettaja oli reksin suosikki. :(

        minua kiusas oppilaat, lastani kiusas sekä oppilaat että opettaja tavallaan (heitteli oppilaita kengillä ja tukisteli heitä vielä toissavuonna)!


      • Uskomaton
        olon myös kirjoitti:

        tosin toisten lasten taholta,en opettajien, käyn päälle kuin yleinen syyttäjä, jos omaa lastani kiusataan ja olen käynytkin! (joutunut käymäänkin)
        Seuraukset, lapsi vaihtoi koulua, koska opettaja oli reksin suosikki. :(

        Olen saman kokenut oman tyttärenikin kanssa. Hänkin on koulukiusattu.

        Totta on että olen myös "häntää nostanut" jos muitakin lapsia/nuoria on kiusattu. Senkin kk aikana, jolloin olin sairasloman sijaisena, oli tapaus käytävässä, jossa yhtä nuorta käytiin toisen nuoren toimesta kiinni, mutta onneksi tilanne rauhoittui kun katsoin alta kulmien ja vinkkasin että erilleen toisista... Molemmat morjestavat vielä tänäkin päivänä ja olen saanut onneksi vain hyvää kuultavaa itsestäni.

        En myöskään, kuten sinä, voi ymmärtää tätä kiusaamista, oli se sitten oppilaan tekemää opettajalle tai päin vastoin... tai vaikka oppilaiden välistä. Se on tosiaankin ala-arvoista kuten sinä asian ilmasisit hienosti.

        Hyvää joulun odotusta ja kaikkea hyvää muutenkin sinulle. Koitetaan jaksaa kuitenkin. :-)


      • Uskomaton
        mieltä- kirjoitti:

        ja jos henkistä väkivaltaa esiintyy, niin nykymenetelmin se ei ole vaikeaakaan todistaa, ainakaan videokännyköillä, tai kännyköillä joissa on ääntä nauhoittavat ominaisuudet. Liittymiltä niitä saa jo euron kipale, kun pitää sen kaks vuotta sitä sit.
        Lapset nauhoittakoot ne. niin ja vielä helpompi on sellanen kännykän kokoinen mininauhuri (sanelukone) sen saa jo alle 50 ekee.
        Jos mun lapseni valittais opettajan tekevän sitä tai tätä, niin sillä olis jo seuraavana päivänä nauhuri taskussa ja se ope pistettäis seinää vasten alle aika yksikön.

        Kaikilla ei ole varaa kamerakännykkään ja jos sellainen olisikin, luulenpa että tämä opettaja tokko on niin tyhmä että antaa kuvata. Luulisin että opettaja ei varmasti mene kovin näkysälle paikalle terrorisoimaan oppilasta, jollei ihan oikeasti halua jäädä kiinni ja kukapa sitä mielellään silloin jäisi kiinni?

        Nauhurin osalta ihan sama juttu. Ei ole kaikilla varaa laittaa mini tai muihinkaan nauhureihin kiinni edes muutamaa kymppiä rahaa, vaikka kuinka olisi kiusattu.

        Valitettavasti näin on ettei esimerkiksi työtön voi työttömyys päivärahoilla ostaa sellaisia kapineita ja kännystä vielä, vaikka se ostotilanteessa maksaisi sen euron, se maksaa sen jälkeen kuitenkin enemmän kk kuin sen euron ja siihenkään ei varmasti työtön voi satsata. On niitä muitakin ja tärkeämpiäkin juttuja.

        Mutta nyt mentiin jo aisan ulkopuolelle....

        Asia ei muutu vaikka voissa paistais. Kiusaaminen ja etenkin silloin kun se tapahtuu koulu- tai työpaikalla työntekijöiden piirissä, on ala-arvoista ja halveksittavaa. Siinä hukkaantuu jokaisen aika ja itse pääasia, se "työnteko" unohtuu.

        Kivaa on lystiä pitää, mutta miten käy myöhemmin?

        Se jota kiusataan, se voittaa aina!

        HAH! Kiusatkaa vaan, täältä tullaan elämä!

        Ps. Koulukiusattuna ja myöhemmin todella arvostettuna kansalaisena voin kertoa että olen onnellinen menneestä, koska se kasvatti minua, mutta en tule koskaan hyväksymään muiden kuin omien vanhempieni kasvatuksen.


      • Uskomaton
        se sama kirjoitti:

        minua kiusas oppilaat, lastani kiusas sekä oppilaat että opettaja tavallaan (heitteli oppilaita kengillä ja tukisteli heitä vielä toissavuonna)!

        EI VOI OLLA TOTTA!?

        Ohhoh!? Hämmästelen suuresti!

        No jo on pöljä opettaja!

        Kummallista toimintaa nykymaailmassa!

        Jos sitä saa kengästä, antakaa takasin ja kahta kauheemmin! Sori vaan, mutten ymmärrä tuota että heitellään kengillä ja solvataan!

        Oon teijän kiusattujen puolella....

        HITSI ET PISTÄÄ VIHAKS...! >:-/

        Että tollasii opettajia?


      • ja se kuulemma
        Uskomaton kirjoitti:

        EI VOI OLLA TOTTA!?

        Ohhoh!? Hämmästelen suuresti!

        No jo on pöljä opettaja!

        Kummallista toimintaa nykymaailmassa!

        Jos sitä saa kengästä, antakaa takasin ja kahta kauheemmin! Sori vaan, mutten ymmärrä tuota että heitellään kengillä ja solvataan!

        Oon teijän kiusattujen puolella....

        HITSI ET PISTÄÄ VIHAKS...! >:-/

        Että tollasii opettajia?

        vielä nipistikin oppilaita, lapseni oli silloin ala-asteella viidennellä luokalla.


      • ja opiskelenkin vielä
        Uskomaton kirjoitti:

        Kaikilla ei ole varaa kamerakännykkään ja jos sellainen olisikin, luulenpa että tämä opettaja tokko on niin tyhmä että antaa kuvata. Luulisin että opettaja ei varmasti mene kovin näkysälle paikalle terrorisoimaan oppilasta, jollei ihan oikeasti halua jäädä kiinni ja kukapa sitä mielellään silloin jäisi kiinni?

        Nauhurin osalta ihan sama juttu. Ei ole kaikilla varaa laittaa mini tai muihinkaan nauhureihin kiinni edes muutamaa kymppiä rahaa, vaikka kuinka olisi kiusattu.

        Valitettavasti näin on ettei esimerkiksi työtön voi työttömyys päivärahoilla ostaa sellaisia kapineita ja kännystä vielä, vaikka se ostotilanteessa maksaisi sen euron, se maksaa sen jälkeen kuitenkin enemmän kk kuin sen euron ja siihenkään ei varmasti työtön voi satsata. On niitä muitakin ja tärkeämpiäkin juttuja.

        Mutta nyt mentiin jo aisan ulkopuolelle....

        Asia ei muutu vaikka voissa paistais. Kiusaaminen ja etenkin silloin kun se tapahtuu koulu- tai työpaikalla työntekijöiden piirissä, on ala-arvoista ja halveksittavaa. Siinä hukkaantuu jokaisen aika ja itse pääasia, se "työnteko" unohtuu.

        Kivaa on lystiä pitää, mutta miten käy myöhemmin?

        Se jota kiusataan, se voittaa aina!

        HAH! Kiusatkaa vaan, täältä tullaan elämä!

        Ps. Koulukiusattuna ja myöhemmin todella arvostettuna kansalaisena voin kertoa että olen onnellinen menneestä, koska se kasvatti minua, mutta en tule koskaan hyväksymään muiden kuin omien vanhempieni kasvatuksen.

        toisessa kaupungissa, matkat joudun maksamaan itse. Ostin soneran 1.3 pikselisen kamerakännykän eurolla ja maksan kuukaudessa siitä noin 15 euroa, mikä sisältää tietyn määrän puheaikaakin sitten. Kahden vuoden kuluttua se on omani.
        (yritin olla mainostamatta, mutta...)
        Ei sitä tarvitsekkaan kuvata niin että opettaja näkee, laittaa vaan pulpetin alla nauhotuksen pyörimään, siihen mahtuu joitakin minuutteja kerralla.
        Enkä usko että kaikki kiusatut ovat työttömien lapsia. Nauhuriahan voi myös pyytää joltain vaikka lainaksi, kun on yritystä niin kyllä onnistuu. Työttömyys ei ole sairaus, etteikö sitä viitsisi oman lapsensa eteen vähän nöyrtyä lainailemaankin näitä laitteita.
        (eli ei estä sitä)


      • Uskomaton
        ja opiskelenkin vielä kirjoitti:

        toisessa kaupungissa, matkat joudun maksamaan itse. Ostin soneran 1.3 pikselisen kamerakännykän eurolla ja maksan kuukaudessa siitä noin 15 euroa, mikä sisältää tietyn määrän puheaikaakin sitten. Kahden vuoden kuluttua se on omani.
        (yritin olla mainostamatta, mutta...)
        Ei sitä tarvitsekkaan kuvata niin että opettaja näkee, laittaa vaan pulpetin alla nauhotuksen pyörimään, siihen mahtuu joitakin minuutteja kerralla.
        Enkä usko että kaikki kiusatut ovat työttömien lapsia. Nauhuriahan voi myös pyytää joltain vaikka lainaksi, kun on yritystä niin kyllä onnistuu. Työttömyys ei ole sairaus, etteikö sitä viitsisi oman lapsensa eteen vähän nöyrtyä lainailemaankin näitä laitteita.
        (eli ei estä sitä)

        Niin? Ja kun tai jos lapsi "jää kiinni" kännykän käytöstä koulussa???


      • Uskomaton
        ja se kuulemma kirjoitti:

        vielä nipistikin oppilaita, lapseni oli silloin ala-asteella viidennellä luokalla.

        Siis, järkyn typerää ja tyhmää sellainen toiminta....


      • lapsilla jo kännykät
        Uskomaton kirjoitti:

        Niin? Ja kun tai jos lapsi "jää kiinni" kännykän käytöstä koulussa???

        eihän niitä saa luokassa käyttää, mutta onko siitä pakko jäädä kiinni? Ja jos jääkin, niin luulis siinä opettajan nolostuvan ja pyytelevän anteeksi, ennenkuin mitään rangaistuksia alkaa tekemään. En viitsi näin tyhjänpäivästä keskustelua enää, kun menee ihan pilkunviilaamiseksi.
        Koulukiusaajat, oli laps tai opettaja se kiusaaja, on väärin ja ne pitää saada kuriin, mutta jos et ole valmis mitään sen asian eteen tekemään, vaan spekuloit pikkujutuilla, niin kärsi sitten, tai anna lapsesi kärsiä.
        Loppuvuoden jatkoja sinne, minä lopetan tähän.


      • niinkö olet
        Uskomaton kirjoitti:

        Kaikilla ei ole varaa kamerakännykkään ja jos sellainen olisikin, luulenpa että tämä opettaja tokko on niin tyhmä että antaa kuvata. Luulisin että opettaja ei varmasti mene kovin näkysälle paikalle terrorisoimaan oppilasta, jollei ihan oikeasti halua jäädä kiinni ja kukapa sitä mielellään silloin jäisi kiinni?

        Nauhurin osalta ihan sama juttu. Ei ole kaikilla varaa laittaa mini tai muihinkaan nauhureihin kiinni edes muutamaa kymppiä rahaa, vaikka kuinka olisi kiusattu.

        Valitettavasti näin on ettei esimerkiksi työtön voi työttömyys päivärahoilla ostaa sellaisia kapineita ja kännystä vielä, vaikka se ostotilanteessa maksaisi sen euron, se maksaa sen jälkeen kuitenkin enemmän kk kuin sen euron ja siihenkään ei varmasti työtön voi satsata. On niitä muitakin ja tärkeämpiäkin juttuja.

        Mutta nyt mentiin jo aisan ulkopuolelle....

        Asia ei muutu vaikka voissa paistais. Kiusaaminen ja etenkin silloin kun se tapahtuu koulu- tai työpaikalla työntekijöiden piirissä, on ala-arvoista ja halveksittavaa. Siinä hukkaantuu jokaisen aika ja itse pääasia, se "työnteko" unohtuu.

        Kivaa on lystiä pitää, mutta miten käy myöhemmin?

        Se jota kiusataan, se voittaa aina!

        HAH! Kiusatkaa vaan, täältä tullaan elämä!

        Ps. Koulukiusattuna ja myöhemmin todella arvostettuna kansalaisena voin kertoa että olen onnellinen menneestä, koska se kasvatti minua, mutta en tule koskaan hyväksymään muiden kuin omien vanhempieni kasvatuksen.

        "Ps. Koulukiusattuna ja myöhemmin todella arvostettuna kansalaisena voin kertoa että olen onnellinen menneestä, koska se kasvatti minua, mutta en tule koskaan hyväksymään muiden kuin omien vanhempieni kasvatuksen."

        Oletko?
           


      • Uskomaton
        niinkö olet kirjoitti:

        "Ps. Koulukiusattuna ja myöhemmin todella arvostettuna kansalaisena voin kertoa että olen onnellinen menneestä, koska se kasvatti minua, mutta en tule koskaan hyväksymään muiden kuin omien vanhempieni kasvatuksen."

        Oletko?
           

        Olen


      • Uskomaton
        lapsilla jo kännykät kirjoitti:

        eihän niitä saa luokassa käyttää, mutta onko siitä pakko jäädä kiinni? Ja jos jääkin, niin luulis siinä opettajan nolostuvan ja pyytelevän anteeksi, ennenkuin mitään rangaistuksia alkaa tekemään. En viitsi näin tyhjänpäivästä keskustelua enää, kun menee ihan pilkunviilaamiseksi.
        Koulukiusaajat, oli laps tai opettaja se kiusaaja, on väärin ja ne pitää saada kuriin, mutta jos et ole valmis mitään sen asian eteen tekemään, vaan spekuloit pikkujutuilla, niin kärsi sitten, tai anna lapsesi kärsiä.
        Loppuvuoden jatkoja sinne, minä lopetan tähän.

        Kukahan tuota pilkkua alkoi viilaamaan? Katso peiliin ja totea se mitä toiset KELAN päivärahoilla olevat ovat jo todenneet jopa televisossa: "EI KELAN PÄIVÄRAHOILLA OSTELLA MITÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ!"

        Itse souvvin aloitit..KÄRSI PERKELE!


      • että arvostajat
        Uskomaton kirjoitti:

        Olen

        ovat sellasta rupusakkia


      • se joku
        Uskomaton kirjoitti:

        Kukahan tuota pilkkua alkoi viilaamaan? Katso peiliin ja totea se mitä toiset KELAN päivärahoilla olevat ovat jo todenneet jopa televisossa: "EI KELAN PÄIVÄRAHOILLA OSTELLA MITÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ!"

        Itse souvvin aloitit..KÄRSI PERKELE!

        kyllä sillä kelan rahoilla yhden euron puhelimen kai irti saa? Freepreid liittymäkin maksaa 20e/kortti, soneran halvin systeemi kamerakännykän kanssa on 15.70e kuussa. Kumma että itselläni on varaa jopa kahteen niistä KELAN PÄIVÄRAHOILLA! Itselleni ja lapselleni. Sitä voi nipistää sitten jostakin muusta...
        Kärsi sinä vaan itse, taidat olla hölmö, kun noin hermostut. Hienoa kielenkäyttöä sinulta. Onnitteluni, lapsistani tulee varmaan fiksuja aikuisia, kun äitikin on noin fiksu ja kiroilee.


      • SSTGHGTH
        Uskomaton kirjoitti:

        Kukahan tuota pilkkua alkoi viilaamaan? Katso peiliin ja totea se mitä toiset KELAN päivärahoilla olevat ovat jo todenneet jopa televisossa: "EI KELAN PÄIVÄRAHOILLA OSTELLA MITÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ!"

        Itse souvvin aloitit..KÄRSI PERKELE!

        tuli kirjoitusvirhe...


      • mikä sellanen on
        se joku kirjoitti:

        kyllä sillä kelan rahoilla yhden euron puhelimen kai irti saa? Freepreid liittymäkin maksaa 20e/kortti, soneran halvin systeemi kamerakännykän kanssa on 15.70e kuussa. Kumma että itselläni on varaa jopa kahteen niistä KELAN PÄIVÄRAHOILLA! Itselleni ja lapselleni. Sitä voi nipistää sitten jostakin muusta...
        Kärsi sinä vaan itse, taidat olla hölmö, kun noin hermostut. Hienoa kielenkäyttöä sinulta. Onnitteluni, lapsistani tulee varmaan fiksuja aikuisia, kun äitikin on noin fiksu ja kiroilee.

        Freepreid?


    • Uskomaton

      Mutta nyt tämä kirjoittaja (Uskomaton) katoaa joulupuuhiin ja jättää teidät muut selvittämään sotkuistakin sotkuisempaa riitaa.

      Hyvää joulua ja onnellista uuttavuotta kaikille....

      TASAPUOLISESTI! *tsiih*

      Hymyillään kun tavataan!

      Moi!

      *Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!*

    • Uskomaton

      On se kummallista kun opettajakuntaa koitetaan oikeen olan takaa puolustaa ja niitä, jotka kärsivät opettajan sadistimaisuudesta painetaan lokaan?

      Outoa, sillä moni vanhempi sekä opettajista moni tietää että ongelma on olemassa. Opettajakunta kiillottaa kilpeään ja koittaa piilottaa ongelmat "jonnekkin maton alle", jotta muut eivät sitä näkisi!

      Olisi rehellistä ja jopa suotavaakin kaiken sen mitä tiedostetaan koulukiusaamisesta että edes MYÖNNETTÄISIIN se tosiasia näistä sadistisista ihmisistä koulumaailmassa.

      Olen siis itse perehtynyt ja kokemusta on omalta kohdalta sekä lapseni että myöskin muutamien muiden kohdalla että sellaisia opettajia on vielä olemassa kuin silloin minun nuoruudessani on ollut.

      Olen onnellinen ettei tarvitse enää kärsiä moisista opettajista.

      Menkää itseenne opettajat ja miettikää, onko teidän kohdallanne asenteessanne oppilaitanne kohtaan jotain parannettavaa tai jopa korjattavaa?

      • Eräs vaan Riksusta

        Jos katsotte näitä opettajien esimiehiä ja sitä ylintä esimiestä niin ette ihmettele yhtään mitään.


      • puolustus
        Eräs vaan Riksusta kirjoitti:

        Jos katsotte näitä opettajien esimiehiä ja sitä ylintä esimiestä niin ette ihmettele yhtään mitään.

        että: "tämä on riihimäki"?


    • löytyy joka kylästä

      samoja juttuja vaan paikkakunta vaihtuu.

    • "

      No mut hei, miettikää kaikki , tää on Riihimäki...

    • henkinen väkivalta

      Justhan tuossa Aamupostissa oli juttua entisestä Eteläisen opettjasta, joka oli saanut jonkin vuoden hengenpelastaja palkinnon! Opettajana äijä oli henkisen sadismin mestari, joka sai yhden pojan lopulta tekemään itsemurhan. Vai hengenpelastaja. Kaikkea ne vanhat pierut keksivätkin. Tuntuu, että se on hengenpelastajana vain varmistamassa, että etsittävä kuolee.

      • Entinen partiolainen

        Onkohan se se sama natsi, joka oli partiojohtajana ja pahoinpiteli yhden partiolaisen metsäretkellä, kun tämä ei suostunut nukkumaan jotajansa vieressä?


      • varmaankin aika

        olet varmaan ollut viimeiset 60 vuotta jokaisen rixun koulun oppilas ja sinulla on ollut kaikki opettajat opettamasa.


      • voisi kuvitella
        varmaankin aika kirjoitti:

        olet varmaan ollut viimeiset 60 vuotta jokaisen rixun koulun oppilas ja sinulla on ollut kaikki opettajat opettamasa.

        Taidat olla vähän yksinkertainen, kun luulet että me ollemme yksi. Muutenkin väkivallan uhrien pilkkaaminen antaa sinusta kuvan, että olet henkisesti keskenkasvuinen tai todellä typerä.


      • on idiootteja
        voisi kuvitella kirjoitti:

        Taidat olla vähän yksinkertainen, kun luulet että me ollemme yksi. Muutenkin väkivallan uhrien pilkkaaminen antaa sinusta kuvan, että olet henkisesti keskenkasvuinen tai todellä typerä.

        Yhden kaupungin seriffi moitti kirjaston koneelta kirjoittavia, että on sopimatonta käyttää niin montaa nimimerkkiä ja olla niin montaa eri mieltä asioista. Joskus ihmiset ovat käsittämättömiä tolloja.


      • oikeasti tietämättömiä
        on idiootteja kirjoitti:

        Yhden kaupungin seriffi moitti kirjaston koneelta kirjoittavia, että on sopimatonta käyttää niin montaa nimimerkkiä ja olla niin montaa eri mieltä asioista. Joskus ihmiset ovat käsittämättömiä tolloja.

        Meidän firmassa on 120 konetta 7/24 käynnissä ja kaikkien IP näkyy ulos yhtenä eli palomuurin tälle puolelle ei pääse näkemään. Voi siinä olla netien IP poliisella, jotka uhkailevat IP:n jäljittämisellä, olla ihmettelemistä.


      • tekee itsemurhan?
        varmaankin aika kirjoitti:

        olet varmaan ollut viimeiset 60 vuotta jokaisen rixun koulun oppilas ja sinulla on ollut kaikki opettajat opettamasa.

        Tämä on sellainen aihe, että opettajienkin olisi jo aika tunnustaa, että opettajakunnassa on ja on ollut sadistisia ja väkivaltaisia opettajia. Asia on ollut kauan tabu, josta ei ole annettu puhua tai jos on puhunut, on kostettu. Onneksi lehdet ja muukin media eivät ole enää erilaisten ryhmien ohjaltavissa, vaan näistäkin asioista kirjoitetaan rohkeasti.

        Se on vähintä, mitä voimme tehdä niiden satojen itsemurhan tehneiden pienten koululaisten kunnioittamiseksi. Veljeni elämä päättyi 11 -vuotiaana itsemurhaan. Syy oli opettajan ja oppilaiden harrastama sadistinen vuosia jatkunut kiusaaminen.


      • vähemmän katsoa
        voisi kuvitella kirjoitti:

        Taidat olla vähän yksinkertainen, kun luulet että me ollemme yksi. Muutenkin väkivallan uhrien pilkkaaminen antaa sinusta kuvan, että olet henkisesti keskenkasvuinen tai todellä typerä.

        pitäis vähä vähemmän katsoa tv-sarjoja ja enemmän tosielämää


      • mutta en enää
        vähemmän katsoa kirjoitti:

        pitäis vähä vähemmän katsoa tv-sarjoja ja enemmän tosielämää

        Itseäni on lyöty, rervitty hiuksista ja painettu päätä veteen opettajan toimesta sekä potkittu, hakattu ja nöyryytetty opettajien suosikkien toimesta, joten älä ala neuvomaan minua realismin ymmärtämisessä. Koulukiusaamisen on loppunut onneksi ja kaltaisesti väheksyjät jätän lillumaan omaan paskaansa.


      • sitä samaa vaan
        mutta en enää kirjoitti:

        Itseäni on lyöty, rervitty hiuksista ja painettu päätä veteen opettajan toimesta sekä potkittu, hakattu ja nöyryytetty opettajien suosikkien toimesta, joten älä ala neuvomaan minua realismin ymmärtämisessä. Koulukiusaamisen on loppunut onneksi ja kaltaisesti väheksyjät jätän lillumaan omaan paskaansa.

        samanlainen kiusaaja itsekin


    • päiväkirjasta

      KOULU ON HARMAA, pellolla kyyhöttävä rakennuslättänä, entinen kansalaiskoulu, joka lentokoneesta näyttää amebalta. Koulua on saneerattu viimeiset neljä vuotta ja homesaneeraus on vielä kesken. Paljon on kuitenkin jo saatu aikaiseksi: valvontakamerat, uudet yksilövessat (ei enää mopopesuja), valoisa sisääntuloaula eli Murkkumetsä (äännetään mulkkumetsä) ja tavarahissi, jota vammaiset saavat käyttää. Rumasti rapautuneen betoniseinän päälle on muurattu vaalea rauhoittava tiilipinta. Oppilaita on liki tuhat. 600 000 peruskoululaisen joukossa se tuntuu pieneltä, alle kaksi promillea (vaikka humalana se onkin jo törkeä). Opettajia on 75. Minä olen heistä yksi; pätevä ja vakinainen lehtori. Olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon, olen filosofian maisteri ja auskultoinut aineenopettajaksi. Minulla on kuusi yliopistollista arvosanaa: eläintieteessä (pääaine), maantieteessä, kasvitieteessä, perinnöllisyystieteessä, kasvatustieteessä ja propedeuttisessa kemiassa. Yliopisto-opintoni ovat kestäneet yli kuusi vuotta ja auskultointi vuoden. Pro gradun olen tehnyt kukkakärpäsen (Syrphidae) siiven mikrotrikkioista, mutta en ole vielä päässyt hyödyntämään graduani opettajana. Tutkimuksen mukaan suomalainen peruskoulu kuuluu maailman parhaimpiin (millaistahan muualla mahtaa olla?). Koulumme kuohuttaa jatkuvasti, ja erityisesti ennen vaaleja yleisönosastoissa keskustellaan, pitäisikö kuntaan rakentaa toinen yläaste, koska tämä suuri ja häiriintynyt karhu pilaa käytöksellään koko kunnan maineen ja hyvien kotien lasten tulevaisuuden. Minä opetan tälle häiriintyneelle karhulle biologiaa ja maantietoa (oppilaat pitävät eniten aineista, joissa saa syödä).
      Joku on sanonut, että yläasteen oppilas ajattelee joka kolmas minuutti seksiä. Yritän keskittää opetukseni taukopaikkoihin. Opettajilla ja oppilailla on erilainen käsitys opetettavien asioiden tärkeydestä ja pahinta opettajien mielestä on auktoriteetin menettäminen. Auktoriteetin betonipilari numero yksi on koulukuri: oppilaat ajetaan välitunneilla ulos, vaaditaan tervehtimään, riisumaan pipot, avaamaan ovia ja vääntäytymään ylös koulun lattioilta. Virallinen opettajainkokous uudistaa joka vuosi järjestyssääntöjä: lukitaan tiettyjä ovia, maalataan keltaisia viivoja ja vaaditaan käytävien lämpöpattereihin piikit. Jokaisen lukukauden alussa lopetetaan kiusaaminen, tupakanpoltto, nuuskaaminen, huumeet, syljeskely ja graffitein töhriminen. Suunnitellaan ulosmenovälituntien lisäämistä (terveydellisin perustein) ja pohditaan pöydillä istumisen ja lattioilla makaamisen haittavaikutuksia nykynuorisoon. Joka syksy laaditaan opettajainkokouksen valtavan yhteishengen nostattamana uusia sääntöjä. Joskus innostutaan todella, ja silloin päätetään lopettaa peruskoulun käyttökelpoisin sana iankaikkisesti. Mutta vittu on ikuinen.

      Pidän työstäni, vaikka olen usein raivoissani ja kyllästynyt. Haluan vaihtaa alaa, mutta en osaa muuta. Siis, olen opettaja. Sisälläni asuu myös pieni hiiri, joka pelkää. En paljasta hiirtä, koska olen ammattiylpeä, enkä tiedä, asuuko myös kollegoitteni sisällä hiiri. Hiireni pakottaa minut karttamaan tiettyjä asioita: vieraita luokkia, pimeitä käytäviä, tunnelia, tiettyjä kellonaikoja, tuntemattomia oppilasjoukkoja, suojalunta, sulhas-Petrin ilmettä, Tepon positronisia aivoja, Rottaa, kirjelappuja päiväkirjani välissä ja erityisesti tarkkailuluokkien päätyä.

      Kolme kertaa lukuvuodessa me opettajat saamme lisäoppia, jotta kärhemme pysyisivät niin sanotusti ajan virrassa. Koulutuspäivillä vierailee ulkopuolisia asiantuntijoita, kasvatustieteen huippuja, psykologien kermaa ja opetushallinnon korkeita virkamiehiä, jotka lohduttavat, että opettajan älykkyysosamäärä on noin 108 ja lihanleikkaajan 86 (kertoo professori Uusikylä), ja molemmille se riittää. Koulutuspäivillä viihtyy tietääkseni vain lehtori Selin. Hän kerää kuivamustekyniä näytteilleasettajien pöydistä. Oulussa hänellä on kollega, jolla on jo viisikymmentäviisituhatta kynää. Koulutuspäivillä meille luennoidaan myös tulosvastuusta, demokraattisista käytännöistä, postmodernin aikamme globaaleista ja holistisista kasvatuspäämääristä (tohtori Patrikainen), mutta kaikki yksityiskohdat eivät painu mieleen, koska viimeistään metakognitiovaiheessa alan aina torkahdella ja havahdun vasta, kun lounaskello soi ja tohtori Patrikainen lopettaa selkeällä suomen kielellä: "Opettajan ammatti on maailman tärkein eettinen ammatti."

      Maanantai 7.12.
      ON SATANUT LUNTA. Enää yksitoista työpäivää joululomaan. Päätän aloittaa tänään päiväkirjan, koska tämä on yhtä hyvä päivä kuin mikä muu päivä tahansa. Olen ollut kolme viikkoa sairaslomalla, ja kun tänään palasin, opettajanpöydällä odotti vihosta repäisty sivu: "Opettaja, kiva kun olet taas koulussa! Tiedätkö, että o v u - l a a t i o on munasolun irtoaminen? T: Maria, Suske, Laura, Minni ja etupulpetin pojat." Pitää olla vähintään kolme viikkoa sairas, että saa tällaista palautetta. Leijun aamupäivän pilvissä, mutta töksähdän jo iltapäivällä maan pinnalle. Sijainen on aloittanut yhdeksänsille perinnöllisyysopin, mutta dihybridiristeytys on liikaa. Sarveton musta sonni ei saa jälkeläisiä valkean ja nupon lehmän kanssa, vaikka katkaisen pari liitua ja sohin taulua vimmatusti karttakepillä. Fiksu Minnikin hermostuu, kun jankutan "iso K, pikku k, iso M ja pikku m". "Onks lehmän lisääntyminen todella noin vitun tylsää", Minni huokaa. Seitsemänsien kanssa piirrän perushyönteisen, eli niveljalkaisen, jolla on kaikki hyönteisen perusosat, mutta unohdan antennit. Nokkela Tommi hoksaa heti virheeni ja kysyy: "Alkaako dementia painaa?"

      Lopputunnilla katsomme videolta hämähäkkieläimiä ja tiedemies Antti ilmoittaa haluavansa itselleen jonkun helpon lemmikin: hämähäkin, piraijan, skorpionin tai käärmeen, joka ei tuijota koko ajan uskollisesti silmiin ja vaadi jatkuvaa ulkoiluttamista. Viimeisellä tunnilla opiskelemme tärkeää kasvisolun rakennetta ja Petri myöhästyy vartin. Hän ilmoittaa syyksi kotitalousluokan hitaan uunin. Hänen on täytynyt jäädä paistamaan joulupipareita välitunniksi.

      Paskiainen, valehtelet ja haiset nikotiinilta, minä ajattelen, mutta sanon: "Menehän paikallesi, kiva, kun kuitenkin ehdit tulla minunkin tunnilleni." Saara viittaa kesken tunnin ja kysyy, väritetäänkö myös nuo pil.pil.vihreiksi. Aki innostuu heti ja värittää koko lopputunnin kasvisolun pilluja vihreiksi (minä tarkoitin viherhiukkasia). Tunnin lopulla Saara tuo piirustuksensa kateederille, näyttää ylpeänä kaulassaan roikkuvaa pinssiä ja kysyy, tunnenko hyötykasvin. Hamppu, minä sanon ja ihmettelen, miksi hän roikottaa sitä kaulassaan. "Koska se näyttää mustan poolon kanssa tosi siistiltä", Saara sanoo. Minusta sinä näytät epäsiistiltä sutturalta. Miten paljon sinä huijaat kotiväkeäsi? Herrajumala, sinun mahasi? Oletko sinä Saara raskaana? minä kauhistelen itsekseni ja hymyilen niin kauniisti kuin ikinä osaan. Saara pukeutuu nykyään kokomustaan. Myös Saaran tukka on mutimusta. Saara käyttää mustaa kynsilakkaa, mustaa huulipunaa, mustaa luomiväriä ja mustaa kokkareista maskaraa. Hänellä on poskessa musta tatuointi (en saa selvää kuviosta) ja maanantaisin kaulassa mustat suuret läiskät, jotka kellastuvat viikon mittaan. Mutta kaiken sen mustan kuorrutuksen alla Saara on hyvin kaunis nuori tyttö. Tiedemies Antti tietää, että Saara kuuluu siihen joukkoon, joka kokoontuu säännöllisesti haudalla, jonka ristin poikkipuu on epätavallisen alhaalla. Joukon johtaja on Eeva, ympäriinsä tatuoitu mies, koulun entinen oppilas, jolla on pelottava maine ja pitkä rekisteri. Minä muistan, kun Eeva oli vielä koulussa (ei siitä ole kuin viisi vuotta). Silloin hän oli Tomi. Tomilla ei ollut polkupyörää ja menimme biologian tunnilla lintulahdelle. Minä poljin ja Tomi piti lujasti kiinni.

      Hiekkakuopalla pysähdyimme katsomaan törmäpääskyjä, jotka syöksähtelivät kuopan reunoilla. Se oli paikkakunnan ainoa yhdyskunta. Nyt paikalla on komeita valkotiilisiä rivitaloja ja Tomista on tullut Eeva. Enkä minä tiedä, mikä hänet muutti. Oppituntien jälkeen jään korjaamaan portfolioita, joita on kaapissa kymmenen luokallista eli noin 250, sillä joulunumerot on naputeltava tietokoneelle jo tällä viikolla. On pimeää, kun lähden kotiin. Mietin, voinko ajaa lyhintä tietä pimeän tunnelin kautta, koska nyt on vasta maanantai, mutta hiiri vikisee ja päätän polkea pitempää valaistua tietä keskustan kautta. Kotona kulautan mikstuuraa suoraan pullosta, otan kaksi Buranaa ja hautaudun sähkötyynyn kanssa sänkyyn. Näen unta virheellisistä arvosanoista. Sitten uneen tulee Saara. Hänen vatsansa on paisunut suunnattomaksi, hän nauraa ja hönkii kasvoilleni imelää savua. Saara, sinun henkesi haisee kammottavalta, sinulla on märkiviä reikiä hampaissa ja se on vaaraksi sikiölle, minä yritän huutaa, mutta en saa pihahdustakaan kurkustani.

      (...)

      Perjantai 19.2.
      EDELLEEN PAKKASTA.
      Outo liikkumaton hahmo ei odota minua enää tunnelissa, mutta tunneli näyttää jotenkin erilaiselta; sen seinään on ilmestynyt yön aikana kaksi mustaa salamaa ja uusi Saatanan puhelinnumero. Kolmas oppitunti, jääkiekkoluokka ja televisiosta vanhojen tanssit! Kun ensimmäiset poloneesin tahdit kajahtavat, pojat sanovat "yhym" ja kääntävät katseensa pulpettiin. Lukiolaisten tanssi ei kiinnosta, he ryhtyvät mieluummin piirtämään Brasilian karttoja. Vain Jarno ja Mikko vetävät pipot silmilleen ja tuijottavat salaa poloneesia. Tanssin kunniaksi en kiellä pipoja. Hetken kuluttua Jarno ilmoittaa, että myös hän haluaa tanssia, mutta minä kiellän, vaikka Jarno pyytää minua tanssimaan kanssaan Amerikan marssia eli Teksasin ruusua. Silmiä hivelevää katseltavaa: kauniit tytöt monimutkaisissa kampauksissa ja pitkissä puvuissa, salskeat pojat frakissa, smokissa tai shaketissa, mutta ei seitsemäsluokkalaisten jääkiekkoilijoiden makuun. Ei vielä. Opettajainhuoneessa ei katsota tansseja, koska opettaja Honka on sulkenut television. "Poikkeuspäivät on perseestä", hän pauhaa. Teppo ilmestyy viimeiselle tunnille myöhässä. Hän heittää reppunsa luokan äärimmäiseen nurkkaan ja huutaa hiljaisuutta, koska hänellä on päänsärky. Tiedemies Antti tietää, että Teppoa on lyöty teknisen työn luokassa, mutta Teppo on aloittanut ja uhannut ensin puukolla Rottaa.
      - Kirk, viimeinkin me kohtaamme! Universumi on yllätyksiä täynnä.
      Voimakas soturi huitaisi, mutta notkea kapteeni väisti ja iski takaisin alhaalta. Klingoni huusi tuskasta, kun terä tunkeutui pehmeään suolistoon.
      - Menet kotiin avaruusruumisautolla, kapteeni huusi.
      Klingoni riuhtaisi haisevan terän irti ja kuului vain ilkeä rusahdus. Kapteeni paiskautui lattiaan menettäen tajuntansa. Klingoni kohotti veitsensä ja valmistautui iskemään kapteenin sydämeen. Tuomari kohotti kätensä:
      - Riittää, hän on jo kuollut! Nostakaa hänet Enterpriseen.

      Teetän vanhojen tanssien kunniaksi urakan, eli kun työ on valmis, saa lähteä kotiin. Työ Suomen vesistöistä sujuu nopeasti ja kaikki ovat valmiita jo viisitoista minuuttia ennen tunnin loppua ja saavat lähteä, paitsi Teppo, joka ei ole edes aloittanut, mutta yrittää myös lähteä. Minä en päästä. Uhkaan Teppoa virallisella. Teppo syyttää minua tahallisesta vittuilusta, mutta en anna periksi. "Tuo sakset, muija! Teppo huutaa ja ryhtyy vihamielisenä töihin. Hän puskee valmiiksi ennätysajassa. Kun kello soi, Teppo ryntää ulos ovet paukkuen. Ei hyvän hiihtoloman toivotuksia. Ei puolin eikä toisin. Tapaan Tepon kotimatkalla keskustassa. Hän kaartaa pyörällä eteeni ja tiedustelee iloisena, minne minulla on matka. No, kotiin tietysti. Teppo on innoissaan lomasta. Hänen kypäränsä on vinossa ja löysällä. Varoitan huonosta kelistä, mutta Teppo huitaisee kädellään ja toivottaa hyvää lomaa. Tepon vihamuisti on hyvin lyhyt. Eroamme kuin vanhat hyvät ystävät (ja niinhän me olemmekin).

      James Tiberius Kirk pudotti vaiheisensa lattialle ja huusi:
      - Tähtitaivas on sinut armahtanut. Voit jatkaa matkaasi romulaanien alueelle.
      - Aye, Sir!

      Talviloman jälkeinen maanantai, 1.3.
      TIENVARSILLA ON PARIMETRISET LUMIVALLIT ja taivaalta satelee vettä.
      Seitsemältä on jo niin valoisaa, että tunnelin valot on sammutettu, vaikka tunneli on vielä pimeä. Onneksi outo tyyppi ei nojaile enää tunnelin seinään. Graffitit eivät erotu pimeässä. Sipsuttelen äärimmäisen varovasti, koska tunnelin pohja on liukas. En käy edes vilkaisemassa luokkaani. Siellä on alkanut talvilomalla remontti ja olen nyt kahden muun lehtorin, Niittylän ja Sandenin kanssa kauppaoppilaitoksella evakossa kolme viikkoa. Opettaja Honka on muuttanut kauas tekniseen siipeen ja minun on häpeäkseni tunnustettava, että olen siitä julmetun iloinen. Olemme saaneet luokat kauppaoppilaitoksen yhdestä siivestä, joka on erotettu ovettomalla tilapäisseinällä varsinaisesta koulusta. Meillä on oma sisäänkäynti, eikä mitään asiaa kauppaoppilaitoksen puolelle, jossa on opettajainhuone ja pehmustetut nojatuolit. Saan valita luokan, koska muut eivät ole vielä tulleet. Otan luokan, jonka takaosassa on pieni keittiö ja kaksi vessaa ja huomaan heti ensimmäisellä tunnilla, että olen valinnut väärin; vessaan ei tule valoja ja pistorasia retkottaa hengenvaarallisesti kahvinkeittimen takana. Oppilaat alkavat mankua jo ensimmäisellä tunnilla kahvia ja vessaan, aamunavausta ei kuulu, koska keskustelevisio ei näy. Täällä ei ole myöskään puhelinta eikä videota. Luokka kaikuu kuin kallioluola, koska katossa ei ole akustiikkalevyjä. Huomaan kauhukseni, että olen unohtanut oppilaiden nimet talvilomalla. Istumajärjestyksestä ei ole hyötyä, koska oppilaat eivät istu vanhoilla paikoillaan. Hävettää aina sekoilla nimissä. Nimi on oppilaalle tärkeä. Ei kukaan halua, että oma nimi sanotaan väärin.

      Sami raivoaa, koska luokasta ei löydy viivaimia. Jussille ei löydy pulpettia eikä edes tuolia. Jussi rojahtaa pitkälleen lattialle. Annan hänelle oman tuolini. Kukaan ei halua istua tiedemies Antin vieressä. Hämmästyn, sillä en tiedä mitä talvilomalla on tapahtunut. Oppilaskunnan puheenjohtaja tilaa itselleen kännykällä ruokatunniksi kaksi pitsaa, koska koulussa on tänään erittäin huonoa ruokaa eli kaalipataa. Nicholas, Mikko, Ville ja Elisa ovat vielä jossain Keski- Euroopassa laskettelemassa. Maija tulee vihdoinkin keskustelemaan esitelmästään ja sen palautuksesta. Hän haluaa ainakin kuukauden lisäaikaa, koska kotona on vaikeuksia. En voi kieltäytyä, koska syy on vetoava. Sulhas-Petri ei viittaa tänään. Hän möläyttää tietonsa suureen ääneen ennen muita, mutta onneksi kyllästyy pian ja nukahtaa lopputunnista. Saan möliseviä moitteita yhdeksänsiltä, koska ilmoitan maantiedon kokeet vasta nyt. Kokeet on määrätty 18. päiväksi ja aikaa on siis melkein kolme viikkoa. Tiedän, että monet oppilaat eivät lue kokeeseen yhtäkään iltaa. Viimeisellä tunnilla käsittelemme Brasilian ongelmia ja Jussi haluaa pitää esitelmän haikaloista. Epäilen, että hait eivät ole Brasilian suurimpia ongelmia, mutta annan silti luvan. Jussin esitelmä kestää pitkälti yli oppitunnin, mutta luokka kuuntelee. Jussi on värittänyt kaikki hainsa punaisiksi. Erityisesti punaiset sini- ja valkohait herättävät kiinnostusta ja Jussi saa mahtavat aplodit. Kolmelta olen täysin poikki. Otan kaksi Diapamia kanslian kaapista ja odotan puoli neljään, kunnes viimeinenkin koulubussi on varmasti mennyt. Suojalunta riittäisi vaikka miljoonaan palloon.

      • kokenut

        Sanoisin että 60 luvulla ainakin oli aikamoista eriarvoisuutta opilaiden suhteen miten opetttajat suhtautui, oliko yksinhuoltajien tai perheellissten lapsia, ainakin yksi opettaja antoi ymmärrtää aivan selvästi että yksinhuoltajat ovat etusijalla, kun itse oli sitä, itse kokenut.


      • Ope 60-90 -luvuilta
        kokenut kirjoitti:

        Sanoisin että 60 luvulla ainakin oli aikamoista eriarvoisuutta opilaiden suhteen miten opetttajat suhtautui, oliko yksinhuoltajien tai perheellissten lapsia, ainakin yksi opettaja antoi ymmärrtää aivan selvästi että yksinhuoltajat ovat etusijalla, kun itse oli sitä, itse kokenut.

        On opettajien joukossa hyviäkin ihmisiä, mutta esim. opettajankokouksissa nämä jäävät oppilaita vihaavien raivopäiden tallomiksi. Yleensä yksi mielisairas opettaja, jonka erottamiseksi ei riitä, että on täysin menettänyt itsehallintansa, tuhoaa vuosikausiksi opettajanhuoneen sekä koko koulun tunnelman ja työilon. Välillä tuntui, että jos rouva Raivopää oli opettajainhuoneessa, oli mukavampi lähteä ulos lasten iloisen touhun keskelle valvomaan välituntia.


    • näin monta

      joihin tämä aihe on kolahtanut.
      Sadistinen opettaja ollaan ennenkin saatu ruotuun ryhmämeiningillä.

      • on aika kova

        Opettaja on virkamies, jonka irtisanomissuoja on todella kova. Virasta voidaan irtisanoa vain, jos on tehnyt vakavan rikoksen tai virkavirheen. Esim. opettajan ilmeinen mielisairaus ei riitä syyksi.


      • ihan helposti
        on aika kova kirjoitti:

        Opettaja on virkamies, jonka irtisanomissuoja on todella kova. Virasta voidaan irtisanoa vain, jos on tehnyt vakavan rikoksen tai virkavirheen. Esim. opettajan ilmeinen mielisairaus ei riitä syyksi.

        Jos opettaja on syyllistynyt pahoinpitelyyn, joko henkiseen tai fyysiseen, hänet voidaan heti erottaa. Pahoinpitely tai kiusaaminen pitää vain pystyä todistamaan.


    • Kaikenkokenut3

      Riksussa on yksi sadisti opettajana vieläkin. On virka ja asema yhteisössään. Esimiehensä lemmikki. Lapsia ei uskota. Kun vanhemmat ilmoittavat rehtorille alkaa entistä kovempi vainoaminen. Haukutaan vanhemmat ja kaikki. HÄNTÄ ei kyseenalaisteta. Lapseton lapsia vihaava ja katkeroitunut sadisti. Mutta kun hän on niin pätevä.. pätevä lasten kiusaamisessa.

    • Kaikenkokenut4

      Onkohan kyseessä puu vai kivikoulu?
      Kuullut toisesta näistä saman suuntaisia juttuja.
      Onkohan jääihmisiä?

    • sadistienuhri

      KYLLÄ RIKSUSSA SADISTEJA PIISAA. Turha rajoittua opettajiin. Ruvetkaapa kertomaan.

      • Töttöröö321

        Mutta kun tämä ketju koskee opettajia. Perusta uusi ketju jos haluat puhua sadistisista kaupan kassatädeistä.


      • Rekun.rakki

        Ei kannata noin kirjoittaa, kun sorsamummo tukkii kohta koko palstan. Sitten on taas infraa, hellaria, säteilyä, bentsoja, cannabista, yhtä olutta ja muuta shaibaa.


      • ent.sininenlaser

        Kiva, että jotkut jaksaa mainostaa, mitä mm. minulle on tehty.


        OPETTAJISTA: itse oppilaan ja myöhemmin työn takia kouluilla käyneenä, olen kuullut lukuisia kertoja, kun opettaja on oppilaalle huutanut: Sinusta ei koskaan tule mitään.


      • Kärsinyt11

        Senkin vätys, on myös erään sadistiopettajan suosikkiherjaus.


    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe