Venäläinen vaimo?

Mikael_HKI_

Minulla on suhde Venäläisen, tarkemmin sanottuna Moldovalaisen naisen kanssa. Suhde alkoi kirjeenvaihdolla kesällä mutta syveni nopeasti ja olen nyt hyvin rakastunut häneen ja tunne on molemminpuolinen. Olemme tavanneet pari kertaa, seuraavan kerran vuodenvaihteessa ja sen jälkeen hän tulee käymään täällä. Mesen kautta juttelemme päivittäin. Hän haluaisi kuitenkin naimisiin hyvinkin nopeasti, enkä minä Eurooppalaisena miehenä ole niin valmis näin nopeaan etenemiseen. Onko kokemuksia vastaavasta tilanteesta ja onko käytännön arki kahdelle eri kulttuurista tulevalle ihmiselle hankalaa? Hänelle asuminen minun kanssani ilman avioliittoa olisi jotenkin "nöyryyttävää", joten jos haluamme jatkaa suhdetta yhdessä asuen, olen hyvinkin pian namisissa Moldovalaisen naisen kanssa. Nainen on ihana, kaunis, älykäs ja olen yltä päältä rakastunut mutta onko yllätyksiä edessä?

17

4462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäilevä thomas

      Tuppaavat epäonnistumaan 9 kertaa kymmenestä suomalaisen miehen ja entisen neukkulan alueen naisen liitot. Rakastumisesta huolimatta älä kylvä rahojasi menemään, pika-avioliitto vähän epäilyttää että naisella on kiire parempiin oloihin kuin on nyt kotimaassaan. En halua mitenkään loukata mutta realismi kannattaa säilyttää. Mutta kerranhan täällä vain eletään joten onnea matkaan teetpä mitä hyvänsä!

    • turvahakuisuudesta

      Meidän tavat on erilaiset ja naisien elämä epävarmaa ilman aviomiestä. Kun minä menin naimisiin mieheni kanssa puolen vuoden kuluttua näkemisestä olin varma että olen kotona ja hoidan koti asiat mutta mies käski mennä työhön!!
      Sellainen on vaikea ajatus koska naisen pitää hoitaa koti ja mies ja olla myös kaunis ja huoliteltu mutta kaikkea ei voi tehtä.

      Olen elänyt suomalaisen mieheni kanssa Suomessa jo kuusi vuotta ja se on ylämäkeä ja alamäkeä sillä hän ei ymmärrä minun surua ja kaipuuta kotiin vaiikka olot Petroskoissa eivät ole hyvät kuin Helsingissä. Myös minun ystävät tuntevat ettei mies oikein ymmärrä kaikkea ja naisen tarpeita. Suomalaiset naiset pitävät työssä koppavana kuten yksi heistä minulle kertoi.

      Sinun pitää viedä hänet Suomessa venäläisten pariin niin hän saa ystäviltä kuulla mitä elämä on Suomessa suomalaisen kanssa ja naimisissa. Sitten hän ehkä ymmärtää ei aina tarvitse naimisissa olla kun voi olla sopimuksessa ja asua samssa kodissa ja kummallakin on työ ja palkka. Oikea rakkaus tulee kyllä sitten kun elää samassa kodissa. Minun mies on rakas vasta nyt. Ensin oli vaan turvamies eikä oma äiti sanonut mitään susiparista mutta ei ollut rakkautta ensin.

      Moldovalaista en tunne yhtään, en tiedä millainen on luonne.

      • junkkaripunkkari

        eikä mitään hesanluuseria eikä tarvis käydä töissä ja kökkiä jossain 40 neliön koiranluukussa vaan 200-400 neliön kartanossa parin hehtaarin merenrantatontilla.


      • kengurunkesyttäjä

        Olen itse suomalainen nainen ja kun erosimme suomalaisen mieheni kanssa muutama vuosi sitten hän alkoi seurustelemaan venäläis-syntyisen naisen kanssa...anteeksi kirjoitus virheet...

        Seurustelu ei kestänyt montaakaan kuukautta koska erilaisuudet olivat niin suuret johtuen kaiketi kulttuuri eroistamme.Ollessamme suhteessa mieheni kanssa olimme tietysti yhdessä töissä omilla tahoillamme ja teimme kotonakin kaiken yhdessä ja hoidimme perheen ja maksoimme laskut yhdessä tietenkin niin kuin täällä meillä on tapana eli yhteinen raha.
        Mutta entinen mieheni törmäsi moneen ongelmaan joka sitten taisikin kaataa suhteen kokonaan eli,,,
        Eli nainen oli kyllä aina huolitellut kodin ja tehnyt ruuat,,odotti miehen paluuta töistä huoliteltuna ja tilipussia odotettiin saapuvaksi ajallaan,,koska odotetaan tietyissä kulttuureissa että länsimainen mies todella elättää vaimon ja parhaassa tapauksessa myös hänen perheensäkin jos vaikka tapahtuu jokin onnettomuus tai tragedia..

        Meidän kulttuurimme taitaa vielä poiketa aika paljon toisistaan jotta kaikkia asioita pystyy ymmärtämään tai hyväksymään mutta kun ottaa asioista selvää ja hyväksyy ne niin eikös rakkaudella sitten selviä,,,tiedä häntä :)


    • kuin aikapommi

      räjähtää käsiin ennemmin tai myöhemmin.Jos et muualta saa akkaa ole ilman

      • hyvä puoli

        siinä mielessä voivat sopeutua Suomen karuun ilmastoon paremmin kuin eteläisten maiden ihmiset


      • vähän
        hyvä puoli kirjoitti:

        siinä mielessä voivat sopeutua Suomen karuun ilmastoon paremmin kuin eteläisten maiden ihmiset

        kokemusta loskassa rämpimisestä


      • jusa.

        Sukuumme ilmestyi -siis yli 50 v villiintynyt mies toi jostain 20 venäläisen naisen ja teki lapsen sen kanssa- mies liikkuu lapsensa kanssa, naista ei ole näkynyt vuosiin. Ja ei väliksikään. Taisi vetää herneet nokkaansa, kun sukumme vanhimmat ja sotia käyneet ilmaisivat närkästyksensä. Venakot pitävät seuraa toisilleen täällä Suomessa, on niitä sikseen paljon. Sukulaistapaamisissa tosiaan ei kyseisen papparaisen venakkovaimoa ole näkynyt.


    • mitiskelijä

      Onko hän siis venäläinen tai moldovalainen? Moldovalaiset ovat lähempäna romanialaista kulttuuria, venäläiset taas slaavilaista. Tai ehkä hän on moldovan venäläinen?
      Olet kyllä hyvin epävarma! Tiedoksi, elämä on AINA täynnä yllätyksiä, varmasti myöskin suomalaisen naisen kanssa. Se mitä teet ja mihin suhteessa päätyt, älä katuu, elää ja nauti tästä päivästä.

      • vaimon

        kansalaisuus oli entisestä neuostoliitosta...Oli viehättävä pakkaus , aina hyvin huollitellun näköinen. Puhui alkuun paljon rakkaudesta yms... Menivät naimisiin ja nainen muutti suomeen niin tyyli muuttui heti, mikään ei ollut hyvin ei enää viitsinyt /halunnut panostaa itseensä mitenkään... ei sitä riivinrautaa katsonut kukaan .. alle vuosi ja ero...


      • kansalaisuus
        vaimon kirjoitti:

        kansalaisuus oli entisestä neuostoliitosta...Oli viehättävä pakkaus , aina hyvin huollitellun näköinen. Puhui alkuun paljon rakkaudesta yms... Menivät naimisiin ja nainen muutti suomeen niin tyyli muuttui heti, mikään ei ollut hyvin ei enää viitsinyt /halunnut panostaa itseensä mitenkään... ei sitä riivinrautaa katsonut kukaan .. alle vuosi ja ero...

        neuvostoliiton nimistä kansalaisuutta ei ole olemassa. kylläkin on olemassa ihmisiä (kansalaisuuksia) entisestä neuvostoliitosta: venäläiset, latvialaiset, ukrainalaiset, moldovalaiset jne. Tai oletko sinä suomen saamelainen tai ruotsalainen?
        Minulla oli suomalainen naapurirouva kovasti tittelien ja johtajamiesten perään. Avioliittoja takana neljä ja aina miehestä löytyi lopuksi jokin vika. Ei viitsinut lähteä töihin, halusi elää siivellä ja hienostella. Kuvitteli itsestään suuria...olikohän suomalainen riivinrauta?


    • avioehto

      ...jos lankeat ansaan. eipä sitten vie puolta omaisuudestasi parin vuoden kuluttua, jos eroatte, kun kansalaisuus on saatu. Rakkautta on monenlaista, joskus se on vain hyötymistarkoitus. Päästä pian pois kurjemmista oloista, saada kansalaisuus ja eron tullessa taloudellista turvaa. Rakaustuessa ei aina näe selvästi asioita, jotka muut huomaavat jo rivien välistä. Paljon on ollut uutisissa juttuja näistä pika-avioliitoista ulkomaalaisen kanssa.

    • suomineito

      Tilanteesi kuulostaa pelottavan tutulta. Tapasin valtavan ihastuttavan venäläismiehen enkä ole koskaan kokenut samanlaista yhteenkuuluvuutta kenenkään kanssa. Mies on korkeasti koulutettu ja hyvästä perheestä, molemmat vanhemmat akateemisesti koulutettuja, samoin miehen sisarukset.

      Ongelmamme on hiukan samankaltainen kuin sinun. Jo viisumiasioiden takia suhteen virallistaminen vaikuttaisi järkevältä ja hänelle avioliitto vaikuttaa todella tärkeältä. Kyseisen yhteiskunnan näkemyksien mukaan avoliitto on yhä aika epäsovinnaista, vaikkakin itse olisin sen kannalla. Suurimpana ongelmanamme kuitenkin on se, että jos menemme naimisiin, kumpaan maahan päädymme asumaan. Minulle ajatus muuttamisesta Venäjälle, vaikkakin lähelle rajaamme tuntuu vaikealta...totuus kuitenkin on, ettei tässä maassa vieläkään oikein suvaita naapureitamme. Hänen olisi hyvin vaikea löytää koulutustaan vastaavaa työtä ja koska minulle on vielä opinnot kesken pystyisin suuntaamaan tutkintoani sellaiseksi, että saisin sillä töitä myös venäjältä.

      Kuitenkin ajatus sinne muutosta arveluttaa ja vaikka miehen perhekin on aivan ihana, olisin silti toisessa maassa ja joutuisin jättämään omat siteeni tänne kotimaahan... Tietysti yksi vaihtoehto olisi myös kolmas maa...tilanne tuntuu todella vaikealta myös siksi, että rationaalisena ihmisenä tuntuu erikoiselta alkaa rakentamaan omaa elämää täysin yhden ihmissuhteen pohjalle, entä jos epäonnistumme? Toisaalta suhteen päättäminen tuntuu vaikealta, kun syynä on ainoastaan eri synnyinmaa. En halua elää "mutku" "sitku" -elämää, joten asia täytyy päättää... On lottovoitto syntyä suomeen ja asua täällä, mutta voiko tulevaisuutensa rakentaa ainoastaan tuon lottovoiton pohjalle?

      • tasu45

        Puhutaan vain ja aina venäläisistä naisista.
        Parhaita asiantuntijoita tässä on kuinkas
        ollakkaan suomalaiset naiset joilla ei ole
        ehkä koskaan ollut kosketuspintaa
        venäläisiin eikä venäläiseen kultuuriin.
        Venäjällä on myös miljoonittain miehiä.
        Sieltä löytyy seuraa yksinäisille suomineidoille
        kaikkein vaativimpaankin makuun, myös taloudelisesti. Roheasti vaan,siinä neuvo
        sinulle.


    • Zoran

      otti Moldovasta vaimon vuosia sitten (9v)ja heillä menee tosi hyvin.

    • sitoutuminen

      Aika naivilta kuullostaa, anteeksi vaan, mutta ehkä rakkautta ensi silmäyksellä on sittenkin olemassa.

      Itse en ikinä pystyisi menemään naimisiin moldovalaisen saati helsinkiläisen miehen kanssa, jonka olen tavannut vain kerran elämässäni. Tai nyt ainakin tuntuu siltä.

      Mutta onhan maailmalla paljon järjestettyjä avioliittoja, jotka tuntuvat toimivan. Jos teillä kummallakin on seikkailumieltä tarpeeksi, niin miksi ei. Luultavasti siis pelastat naisen kurjista oloista, toivottavasti hän osaa arvostaa sitä!

      • velka

        koskaan ei saa tehdä avioliitossa puolisoa kiitollisuuden velklaiseksi. se on suorastaan sairasta ihmissuhdetta, muistathan tämän


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe