Kumihanskat

sis_hilla

Käytän kumihanskoja lähes päivittäin monissa eri asioissa, ja tietynlaiset hanskat alkavat hiostaa käsiä toisia enemmän. Kynnet eivät myöskään pidä tiukoista hanskoista, mutta toisaalta veden kanssa työskentely ei myöskään tee hyvää iholle ja kynsille. En voisi ajatella siivoavani esim vessaa ilman hanskoja.

Millaisia kumihanskoja käytätte ja onko esimerkiksi siivoukseen olemassa eri hanskat kuin tiskaukseen? Olen käyttänyt pääasiassa Ansellin kumihanskoja, joissa ei ole nukattua vuorta, mutta olen myös kokeillut Sini-tuotteen allergiakäsineitä joista en pitänyt ollenkaan, ja Viledan Dermo plus käsineitä, jotka ovat olleet miellyttävämmät kuin aiemmat (eivät hiostaneet). Ansellin kumihanskat ovat kuitenkin parhaiten istuvat, joten kierrossa on aina neljät kumihanskat joita vuorottelen käytössä.

Onko olemassa jotkut hyvät kumikäsineet, jotka olisivat hyvin istuvat, mutta olisivat vuorelliset ja vielä hyvän näppituntuman omaavat? Auttakaa naiset! :)

11

2986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna-Iisa

      kokeillu laittaa kumihanskojen alle puuvillaiset aluskäsineet?
      Mä käytän siivotessa kumikäsineitten alla puuvillahanskoja. Hiostaa ne silti jonkun verran mutta puuvillahanskat voi vaihtaa kuiviin ja puhtaisiin. Mulla kanssa kärsii kädet jos pelkkiä kumihanskoja käytän ja vedellä kun joutuu useesti pesemään. Laitan aina iltaisin käsirasvaa yöksi. Töissäkin aina tauoilla yritän rasvata käsiä.

      • sis_hilla

        En ole kokeillut. Haluan pitää mieluummin vähän kireitä ja hyvin istuvia hanskoja kuin megasuuria rukkasia, jotka ovat kömpelöt ja hankalat... :S Mutta eihän ne paksut ole ne puuvillahanskat? Kokeilenpa, niitä voisi olla varastossa niin olisi sitten vaihdon varaa. :)


      • Anna-Iisa
        sis_hilla kirjoitti:

        En ole kokeillut. Haluan pitää mieluummin vähän kireitä ja hyvin istuvia hanskoja kuin megasuuria rukkasia, jotka ovat kömpelöt ja hankalat... :S Mutta eihän ne paksut ole ne puuvillahanskat? Kokeilenpa, niitä voisi olla varastossa niin olisi sitten vaihdon varaa. :)

        paksuja ole. Sellaiset valkoiset ovat mun mielestä paremmat missä ei ole sitä kiristävää resoria.


    • Marianne87

      Olin kesätöissä siivoojana ja siellä käytettiin sinisiä vuorellisia Famonin muovikäsineitä. Ovat paksuhkot mutta toisi ihanat ja pehmeät käsissä lisäksi helpot pukea ja riisua. Kotona käytän päivittäin tiskatessa ja siivotessa Famonin muovihanskoja, niitä voi ostaa Prismoista ja Citymarketeista.

    • Eeva-LiisaK

      Siis sama täällä, joskus olen kuullut jonkun vieraan ihmettelevän kun käytän kumihanskoja kotona lähes arkipuuhissa. Tavarataloissa on hyvät valkoimat erilaisia suojahanskoja. Minulla ei ole mitään ehdotonta suoskikkia, kokeilen aina uusia jos tuote näyttää erinomaiselta ja mielenkiitoiselta. Nuo Famoinin vuorelliset muovihanskat ovat hyvät ja niitä saa myös vuorettomana väriltään valkoiset. Joskus ostan ihan tavallisia keltaisia Pirkka tai Sini kumihanskoja. Aluskäsineitä en osaa käyttää, ne tuntuu jotenkin paksuilta. Rasvaan kädet joskus ennen kun vedän kumihanskat käsiini mutta en aina. Minulla oli ennen rakennekynnet mutta nyt olen ollut ilman noin vuoden, kynnet ovat edelleen pitkähköt, joita lakkaan kerran kaksi viikossa. Käytän siivouksessa ja tiskissä eri kumihanskoja. Ruoan laitossa käytän tiskihanskoja esim perunan kuorinta onnistuu mainiosti kumihanskat käsissä. Pihalla kukkapenkissä, kasvimaalla ja mullanvaihdossa käytän jotain vanhoja tiskihanskoja. Vaihdan hanskat aika usein uusiin ja kierrätän niitä. Niin ja autossa minulla on mukana myös kumihanskat, talvella vedän ne tankkauksessa nahkasormikkaiden päälle suojaksi, Diesel-öljy haisee pahalle käsissä ja pilaa nahkahanskat.

    • kumihanskat

      Vähän aikaa sitten otin työpaikalta kokeeksi
      tummansiniset muovihanskat, jossa ei ole nukattua vuorta. Nämä ovat tosi mukavat, mutta en tiedä niiden merkkiä enkä ole nähnyt sellaisia normaaleissa ruokakaupoissa. Mahtaisikohan joku tietää minkä merkkiset ne saattavat olla?

      • rett

        Olisko ne nämä?
        Mene http://www.famon.fi/tuotteet/
        ja sieltä valitset kevyet muovikäsineet.
        Siellä on Mainio 22 -nimiset nukattomat, siniset muovikäsineet.

        Myös nuo Star pitkä 52 -hanskat näyttävät käteviltä. Ei mene pesuvesi niin helposti hanskan suusta sisään.


    • sis_hilla

      Kiitos paljon vastauksista. Olen kokeillut muutamia, nuo Famonin hanskat ovat vielä kokeilematta. Käsien rasvaus ja pelkät sopivan kokoiset kumihanskat ovat minulle parempi yhdistelmä kuin aluhanskat, PAITSI ulkotöissä olen aiemminkin pitänyt tavallisten työhanskojen päällä isoja kumihanskoja. Olen näköjään liian herkkäaistinen, enkä voi käyttää päivittäisissä askareissa liian paksuja käsineitä.

      Hyvä vinkki laittaa auton perään yhdet hanskat tankkausta varten. Dieselin haju todellakin pilaa kaiken mihin tarttuu! :(

      • Eeva-LiisaK

        Luulen että peräkontti on ehkä väärä paikka, minä säilytän kumihanskoja ovitaskussa niin tulee myös käytettyä. Ihmeesti oppii kun olen pilannut kahdet 65€ Sauson nahkahanskat tankatessa. Muista ottaa myös etu- ja pankkikortti valmiiksi kun menet automaatille, ei ole kivaa alkaa automaatilla etsimään kortteja laukusta kumihanskat käsissä jos on vielä jonoakin.


      • suppu_80
        Eeva-LiisaK kirjoitti:

        Luulen että peräkontti on ehkä väärä paikka, minä säilytän kumihanskoja ovitaskussa niin tulee myös käytettyä. Ihmeesti oppii kun olen pilannut kahdet 65€ Sauson nahkahanskat tankatessa. Muista ottaa myös etu- ja pankkikortti valmiiksi kun menet automaatille, ei ole kivaa alkaa automaatilla etsimään kortteja laukusta kumihanskat käsissä jos on vielä jonoakin.

        Mulla on tankkausta varten takakontissa hanskat, en halua tuoda autoon mitään bensiiniltä haisevaa. Kyllä ne sieltä muistaa ottaa kun tankkaa :) (Onneksi ei tarvitse kovin usein itse tankata.:))


      • sis_hilla
        suppu_80 kirjoitti:

        Mulla on tankkausta varten takakontissa hanskat, en halua tuoda autoon mitään bensiiniltä haisevaa. Kyllä ne sieltä muistaa ottaa kun tankkaa :) (Onneksi ei tarvitse kovin usein itse tankata.:))

        Mulla on kauhea pakkoneuroosi pitää auto siistinä, en esimerkiksi voi jättää roskakoriin roskia matkan jälkeen, vaan tyhjennän sen heti, joten pidän aina kaiken irtotavaran takakontissa.
        Otan dieselin D-pisteestä, missä myös rekka-autot tankkaa, ja ne letkut on TOSI likaisia. Olen kyllä nähnyt rekkamiestenkin laittavan kumihanskat tai muut työhanskat tankkauksen ajaksi. Niin ja se D-pisteelle käyvä kortti on kuskin oven vieressä olevassa lokerossa, ei tarvitse laukusta kaivaa automaatille mennessä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe