Korkalovaara

minä vain

Millaista asuinympäristöa on Korkalovaara. Siellä näyttäis sudentiellä olevan paljon asuntoja myynnissä ja halvalla.. Olisiko korkalovaara hyvä asuinaluetta lapsiperheelle. palvelut siellä näyttäisi olevan ihan lähettyvillä, joka sinänsä on jo plussaa..

62

13873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen asunut vasta 20 v Sude...

      Mitäännegatiivista ei kohdalleni ole sattunut. Se että aika hiljaista kaupunkiseutua tää on. Aivan kuin malla asuisi. Onhan tuo oma autokin vaikka busseilla on kohta mukavampaa matkustelle, puolentunnin välein kulkevat. Enpäs vaihtaoso muualle asumaan! 20 v on lyhyt aika asua ja sanoa tarkemmin kuinka asiat ovat jonkun toisen mielestä.

      • järkyttynyt

        sudentie 26 on korkolanvaaran yksi pahinpia slummi taloja täynnä narkomaaneja ja varkaita


      • Anonyymi
        järkyttynyt kirjoitti:

        sudentie 26 on korkolanvaaran yksi pahinpia slummi taloja täynnä narkomaaneja ja varkaita

        Tämä ollut tilanne ehkä 2015, nykyään työssäkäyviä normaaleja ihmisiä talo täynnä.


    • Rovaniemelle

      Ei olla vielä asuttu Rovaniemellä kuin muutama kuukausi, mutta se on jo tullut kristalliakin kirkkaammaksi, että Korkalovaara ja Ounasrinne on paikat joihin ei missään tapauksessa kannata muuttaa ainakaan lapsen kanssa. Monet sanoo muuta, ja voi olla, että molemmissa paikoissa on rauhallisiakin taloja, mutta on todella suuri riski, että kotirauha on mennyttä. Paljon vapaita asuntoja ja kaupungin edullisimmat vuokrat, pitäisi kyllä riittää todisteeksi siitä, että vaara on tässä valinnassa olemassa... Ja tämä on täysin puolueeton ulkopuolisen mielipide, joka pitää hyvin kriittisesti paikkansa.

      • Ainoat epämiellyttvät apauk...

        Kun vastamuuttajat ovat kuin keisareita ja minutkin on haukuttu moneen kertaan kun olen huolehtinut talon asioista luottamustehtävänä. Jopa minun omaisuutani ovat nämä tulijat rikkoneet yön aikana useita kertoja. Muuten viihdyn erinomaisesti edelleenkin, ja kuri se auttaa ihmeellisesti kun saa huomautuksen taloyhtiöltä, niin käytöskin muutuu! Tota joka ainut sana! Luulen että asun elämäni loppuun täällä rauhallisessa luonnon keskellä olevassa lähiössä!


    • Sudentiellä

      Sudentiellä on myös Rovanapan eli Kunta-asuntojen taloja, eli suomeksi sanottuna kaupungin vuokra-aluetta on se katu.

      • Hillerintien takaa alkaa om...

        Joka on hyvin rauhallinen lähiö!


    • Sivusta seuraaja

      Sudentiellä on paljon kaupungin vuokra-asuntoja johon on asutettu yhteiskunnan heikompiosaisia (juoppoja, narkkeja, pakolaisia, mielenterveyspotilaita).
      Kehoittaisin tarkkaan harkitsemaan sinne muuttoa tai edes lähelle. Karkeasti sudentien talonumeroista parilliset ovat taloja joita kannattaa ehdottomasti välttää.
      Ounasrinteeltä taas vaaranlaita,salmenperä ja saaruantie ovat osoitteita joita myös kannattaa välttää. Taloissa asuu paljon näitä yllämainittuja heikompiosaisia sekä pakolaisten vastaaottokeskuskuksia.
      Muualle rovaniemelle voi huoletta muuttaa.
      Ps. Korpitietä varo myös

      • uusio neiti

        ...on oikein rauhallinen talo, olen asunut omistus asunnossa täällä jo useamman vuoden. sitä ennen asuin keskustassa, en todellakaan enään kaipaa siihen autojen bassojen meteliin joka on kamala aamuyöstä keskustassa Kansankadulla..


    • ovat .......

      tosi inhottavia paikkoja asua.

      Molemmissa asuu pohjasakkaa mutta myös normaali ihmisiä.

      Itte oon joskus nuoruudessa asunu pari vuotta Ounasrinteellä ja en muuttais ikinä enää takasin (koputtaa puuta....).

      Korkalovaara on toinen yhtä typerä paikka. Älä muuta ihmeessä sinne!

    • Tänne ei haluta häiriköitä

      Onneksi olemme saaneet pahimmat lähtemään muualle, kuulemma keskusta vetää nyt hyvin heitä. Meillä on täällä aivan mukavat asuinympäristön puitteet, samoin kuin ihmiset ovat ystävällisiä toisilleen. Toista ovat ne tulijat jotka aina ovat oikeassa ja neuvomassa paikallisia rauhallisia ihmisiä. Tämä on todettu asia.

    • emmiina1

      Korkalovaara on paljon muutakin kuin slummiutunut Sudentie. Sudentielle on asutettu ongelmatapaukset, opiskelijat yms. häiriötä tuottava kansanosa.
      Muu Korkalovaara on kaunista ja rauhallista seutua, jossa paljon vanhempaa omakotiatalokantaa ja hienot lenkkeily- ja hiihtomahdollisuudet. Koulu on vieressä, samoin apteekki, kirjasto ja kaupat ja postipiste. Valitettavasti myös kaljakuppilat, joiden yöllinen meno- ja paluuliikenne kuuluu kesäöisin.

      • Sivusta seuraaja

        Sen verran tarkennusta aikaisempaan tekstiini että korkalovaarassa on ainoastaan muutama katu jonne en muuttaisi. Sudentien lisäksi välttäisin hillapolkua ja louhikkotietä aiemmin mainituin syin.
        95% korkalovaarasta on hyvää seutua josta kannattaa asunto-ostaa kunhan se ei ole liian lähellä noita osoitteita.


      • 30v tuntenut korkalovaaran
        Sivusta seuraaja kirjoitti:

        Sen verran tarkennusta aikaisempaan tekstiini että korkalovaarassa on ainoastaan muutama katu jonne en muuttaisi. Sudentien lisäksi välttäisin hillapolkua ja louhikkotietä aiemmin mainituin syin.
        95% korkalovaarasta on hyvää seutua josta kannattaa asunto-ostaa kunhan se ei ole liian lähellä noita osoitteita.

        Eipä lähdetä kokonaisia katuja solvaamaan huonoiksi asua.
        Maalaisjärkikin jo pitäisi sanoa että jos haluaa asua missä tahansa kerrostalossa RAUHASSA niin silloin pitää ostaa osake. Puliukoilla/huumediilereillä/juopoilla/retkuilla/rosvoilla/mustalaisilla ei ole varaa ostaa osaketta. PISTE.

        Loppu itelläki jatkuva poliisien tilaaminen kunnan lääväsiin vuokra-asuntoihin kun vittuunnuin ja ostin osakkeen. Saa olla rauhassa ja nukkua yönsä. Osakkeiden ikkunoissa on sitäpaitsi tiivisteet joista ei tule melu sisälle.

        Niin kauan kuin ei ole sit vara ostaa osaketta niin pitää vaan kärsiä melusta, tai ostaa korvatulpat.


      • uusio neiti
        30v tuntenut korkalovaaran kirjoitti:

        Eipä lähdetä kokonaisia katuja solvaamaan huonoiksi asua.
        Maalaisjärkikin jo pitäisi sanoa että jos haluaa asua missä tahansa kerrostalossa RAUHASSA niin silloin pitää ostaa osake. Puliukoilla/huumediilereillä/juopoilla/retkuilla/rosvoilla/mustalaisilla ei ole varaa ostaa osaketta. PISTE.

        Loppu itelläki jatkuva poliisien tilaaminen kunnan lääväsiin vuokra-asuntoihin kun vittuunnuin ja ostin osakkeen. Saa olla rauhassa ja nukkua yönsä. Osakkeiden ikkunoissa on sitäpaitsi tiivisteet joista ei tule melu sisälle.

        Niin kauan kuin ei ole sit vara ostaa osaketta niin pitää vaan kärsiä melusta, tai ostaa korvatulpat.

        Ostkaa osake, se on totta ja saatte olla rauhassa, ei ole häiriköitä ja jos on ne laitetaan kuriin. Ounasrinteellä ja Korkalovaarassa on edullisemmat osakkeet kun keskustassa.


      • samaa mieltä kanssasi
        uusio neiti kirjoitti:

        Ostkaa osake, se on totta ja saatte olla rauhassa, ei ole häiriköitä ja jos on ne laitetaan kuriin. Ounasrinteellä ja Korkalovaarassa on edullisemmat osakkeet kun keskustassa.

        Menkööt sinne Ounasrinteelle ne häiriköt, jos niitä yleensä Korkalovaarasta löydätte, ja ei kuin luotiliivit ylle, niin johas on turvallista kopa Ounasrinteelläkin!


    • pimpompave

      Toki turpaansa voi saada missä vaan tai käydä jotain muuta ikävää, mutta todennäköisemmin tällaista sattuu just korkalovaaran ja ounasrinteen alueella.

      • samanlaiselta laitapuolen k...

        Jos joku kerjää turpiinsa niin takuulla saa vaikka keskellä päälaupunkiamme Helsinkiä. Rauhalliset ihmiset yleensä savat olla rauhassa.
        Korkalovaarassa minua ei ole edes uhattu mitenkään milloinkaan, se on hieno asumalähiö, mutta vain oikeille ihmisille. On täällä muutama kouhokaskin niissä tulokkaissa, mutta aikaa myöten hekin asettuvat.


      • marjaananiemi

        korkolanvaara sudentie 26 aivan slummi talo milenterveys potilaita ja narkkareita koko talo täynnä en suosittelle kenelekkään


      • Anonyymi
        marjaananiemi kirjoitti:

        korkolanvaara sudentie 26 aivan slummi talo milenterveys potilaita ja narkkareita koko talo täynnä en suosittelle kenelekkään

        Tämä tilanne vuonna 2015, nykyään yksi rauhallisimmista tämän pään taloista


    • Utelias

      Sudentie 5:ssä on jo jonkin aikaa ollut kovasti asuntoja myynnissä. Mistähän mahtaisi johtua? Onko tulossa enemmälti remonttia? Onko rauhatonta, häiriötä tms. Olen kuullut juttua, että Sudentie 3 ja 5 olisivat viime aikoina olleet rauhattomia. Pitääköhän paikkansa, onko tietoa?

      • LUUSERIT ASUU NIISSÄ

        Joten jos et halua olla luuseri, älä muuta.

        Tosi öklöttäviä asuinseutuja. Korkalovaara on ghetto ja ounasrinne on villilänsi.


      • emmiina1
        LUUSERIT ASUU NIISSÄ kirjoitti:

        Joten jos et halua olla luuseri, älä muuta.

        Tosi öklöttäviä asuinseutuja. Korkalovaara on ghetto ja ounasrinne on villilänsi.

        Joka halvalla tahtoo asua vuokralla, saa tyytyä slummeihin. Hillapolulla on paljon osakeyhtiökerrostaloja, ja ovat rauhallisia vanhempien ihmisten asumia taloja.


      • uusio neiti
        LUUSERIT ASUU NIISSÄ kirjoitti:

        Joten jos et halua olla luuseri, älä muuta.

        Tosi öklöttäviä asuinseutuja. Korkalovaara on ghetto ja ounasrinne on villilänsi.

        mikähän se sitten on "ei luuserin" asuinpaikka Rovaniemellä?


      • ja eypihä kunnossa

        Parkkipaikalta on tietojeni mukaa ainakin yksi autovaras pidätetty itse teossa, oli muuten Ounasvaaralla asuva kai "luuseri" sitten (Oli KL alkukirjaiminen luuseri). Asunot ovat lähinnä rahojensa sijoittajien huoneistoja, molemmissa taloissa.
        Miksi muuten joku "luuseri" antaa perättömiä tietoja Korkalovaaran asunnoista? On muka asiantuntija jokaiselta alalata, kai liian usein häiriököonnin vuoksi häädetty ja kovin katkera. Jokaisessa kaupungin osassa on joskus myös häiriköitä jotka joudutaan panemaa ruotuun. Se mua ihmetyttää millainen asiantuntija "hän" luulee olevansa?


      • kaikki väki nukkuu...

        Sudentien asukkaista 87,5 prosenttia on aamusta yöhön niin pilvessä, ettei ne saa edes ulko-ovea auki. Joten, ei niistä ainakaan mitään häiriötä ole.
        Joskus joku tosin saattaa erehtyä eksymään kauppaan ruokaostoksille, mutta näitä on todella vähän.


      • korkalovaaran vanki
        uusio neiti kirjoitti:

        mikähän se sitten on "ei luuserin" asuinpaikka Rovaniemellä?

        no nämä "ei luuserit" luultavasti elävät sitten joko rantavitikalla taikka saarenkylässä omassa pikku luksusökytalossaan joen rannalla. näin arvelen ma. no, olin luuseri tai en, minusta täällä ghetto-korkalovaaran pahamaineisella sudentiellä on oikein mukavaa asua. ps. muutimme puoli vuotta sitten hillapolulta - kuulostaako hurjalta!


    • mielipiteeni

      Korkalovaarassa on ihan hyvä asua. Olen asunut ko. kaupunginosassa koko elämäni ajan... Sudentieltä muutin pois pienen lapsen syntymän myötä, en sietänyt mustalaisten kyttäystä lapseni vaunuihin kun pienokaiseni nukkui parvekkeella.

      Toiset meistä toki elävät itsekkin vähän vauhdikkaampaa elämää, jolloin on varmaan ihan mukavaa että ympärillä sattuu ja tapahtuu. Itse henkilökohtaisesti elän aivan normaalia elämää, johon kuuluu normaalit yöunet jne.

      Esimerkiksi Hillapolku, on tietääkseni suhtkoht rauhallista aluetta, se tie missä palvelutkin korkalovaarassa. Ovat yksityisten asuntoja, mutta löytyy vuokrattavaksikin asti.

      • ;Missä kerroksessa asuit

        Kun ekakeroksen parvekkeellekaan ei maanpinnasta ylety kurkkimaan lastenvaunuihin?


      • nimetön kommentti
        ;Missä kerroksessa asuit kirjoitti:

        Kun ekakeroksen parvekkeellekaan ei maanpinnasta ylety kurkkimaan lastenvaunuihin?

        Sanoiko tämä kirjoittaja että manne alhaaltapäin kurkkii vaunuihin?

        Tietääkseni yläkerran parvekkeelta on hyvinki helppo vaikka kääpiönkin kurkistaa alakertaan.

        Järki, maalaisjärki.


      • kimpussa
        ;Missä kerroksessa asuit kirjoitti:

        Kun ekakeroksen parvekkeellekaan ei maanpinnasta ylety kurkkimaan lastenvaunuihin?

        Ko. asunnossa oli parveke sattumoisin maan tasalla ja kyllä hyvin pomppasi mustalaispenskan kinttu, ku hyppäsi roikkumaan parvekkeen kaiteelle. Että semmosta...

        Ja korkalovaarassa olen kyllä asunut kaikki 24vuotta joten luulen tietäväni mistä puhun.

        En ymmärrä miten joku voi kirjoittaa asiasta josta ei tiedä mitään? Täytyy jollain olla tekemisen puute, jos täytyy keksimällä keksiä kirjotettavaa...


    • TotuusMies

      Suomessa ei ole slummialueita!

      YK:n määritelmien mukaan ihminen elää slummissa, jos häneltä puuttuu yksi tai useampi seuraavista:

      -mahdollisuus käyttää puhdasta vettä (vettä on oltava riittävästi, se ei saa olla liian kallista ja sitä on saatava ilman kohtuutonta vaivaa)
      -toimiva viemäröinti (vessan ei tarvitse olla perheen oma, mutta sen käyttäjiä ei saa olla kohtuuttoman suurta määrää)
      -riittävästi elintilaa (yhtä huonetta ei saa olla jakamassa useampi kuin kolme ihmistä)
      -pysyvään käyttöön tarkoitettu asunto (kodin tulee suojata erilaisilta sääolosuhteilta ja sen on sijaittava asumiseen tarkoitetulla alueella)
      -oikeus hallinnoida omaa asuntoa (asukkaita ei voida häätää miten vain)

      Slummit koostuvat lähinnä pahvista, kankaasta ja pellistä tehdyistä hökkeleistä. Slummeihin ei tule juoksevaa vettä, sähköä, viemäröintiä eikä jätteidenkuljetus toimi. Vesijohtovettä on keskimäärin 62%:lla kaikista maailman kaupunkilaisista. Aasiassa ja Etelä-Amerikassa päästään 70% tienoille, mutta Afrikan kaupunkilaisista vain 38%:lla on saatavilla vesijohtovettä.

      Korkalovaara on ihan rauhallista aluetta ja sopii hyvin lapsiperheille myös. Nämä jotka heittävät näitä yliampuvia kommentteja, eivät ole itse siellä asuneet. Ja ainahan kerrostaloista kuuluu meteliä, koska siellä asuu IHMISIÄ ja äänet kuuluvat elämiseen!

      • 30vuotta korkalovaaraa

        kirjoitus! Kiitos siitä!

        Itse olen asunut Korkalossa useammassa osoitteessa. Joidenkin kirjoittajan mukaan K-vaarassa ei asu muita kuin manneja ja muuta rötväporukkaa. Näitä asuu jok´ikisessä kaupunginosassa, valitettavasti. Omalle kohdalle on sattunut että yhdessä talossa asui manneja jotka häiritsi yöunta. Nämä kun elävät yöllä ja nukkuvat päivällä. Kyllähän vuokra-asuntoa etsivä saa tietoa jos haluaa taloon jossa ei asu näitä. Toinen asunto jossa oli rauhatonta oli keskustan tuntumassa Kaartokadulla, siellä oli sitten kaikenlaisia häiriköintiä. Autostakin vietiin jopa roikka ja heitettiin se 10 metrin päähän ojaan. Auton pakoputkeen oli tungettu jotain paperia. Poliisit soitin saman rapun 2 eri asukkaalle saman viikonlopun aikana. Sain yhden yön nukkua rauhassa....
        Toinen näistä metelöivästä asukkaasta sai häädön kun tein valituksen isännöitsijälle. Toinen jatkaa tietääkseni riehumista edelleen. Samassa rapussa asuu herttainen 80-vuotias mummeli, hän sanoi ettei häntä enää häiritse meteli kun hän nukkuu korvatulpat korvissa :D

        Nyttemmin asun maalla omassa rauhassa. Ei ole naapuria kovin lähellä (1km päässä lähin). Ihanaa, täytyy sanoa!


      • Sivusta seuraaja

        En asu korkalovaarassa mutta työni takia joudun tekemisiin alueen asukkaiden kanssa säännöllisesti.
        Hyvällä omalla tunnolla voi antaa vinkkejä mihin kannanttaa muuttaa ja mihin ei.
        Kuten aiemmin olen sanonut niin Sudentie ja muutama muu osoite on aluetta jossa asuu paljon ongelmia.
        Jos haluaa varmoja tietoja tietyistä alueista niin kannaattaa kysäistä ihan vaikka poliisilta, taxeilta, ambulansseilta ja sairaaloiden ensiavuissa työnskenteliviltä henkilöiltä. Heillä on työnsä puolesta aitiopaikka seurata ongelmapaikkojen elämää.


      • paikallinen
        Sivusta seuraaja kirjoitti:

        En asu korkalovaarassa mutta työni takia joudun tekemisiin alueen asukkaiden kanssa säännöllisesti.
        Hyvällä omalla tunnolla voi antaa vinkkejä mihin kannanttaa muuttaa ja mihin ei.
        Kuten aiemmin olen sanonut niin Sudentie ja muutama muu osoite on aluetta jossa asuu paljon ongelmia.
        Jos haluaa varmoja tietoja tietyistä alueista niin kannaattaa kysäistä ihan vaikka poliisilta, taxeilta, ambulansseilta ja sairaaloiden ensiavuissa työnskenteliviltä henkilöiltä. Heillä on työnsä puolesta aitiopaikka seurata ongelmapaikkojen elämää.

        Kukas sitten on ajantasalla kun korkalovaarasta muuttaa ongelmatapauksia muualle että minne ne sitten muutti?? Tai sitten ounasrinteeltä muuttaa klaani rosvoja muualle niin kuka setä tietää minne ne muutti.

        HUomasit varmaan että kokonaan kirjoituksesi oli erittäin typerä. LÄhteä nyt kyseleen takseilta tai ensiavusta että "Hei minne ei kannata muuttaa?".

        Parempi asua kotona äitin helmoissa siinä vaiheessa.


      • Joilla on vaitiolokielto???...
        Sivusta seuraaja kirjoitti:

        En asu korkalovaarassa mutta työni takia joudun tekemisiin alueen asukkaiden kanssa säännöllisesti.
        Hyvällä omalla tunnolla voi antaa vinkkejä mihin kannanttaa muuttaa ja mihin ei.
        Kuten aiemmin olen sanonut niin Sudentie ja muutama muu osoite on aluetta jossa asuu paljon ongelmia.
        Jos haluaa varmoja tietoja tietyistä alueista niin kannaattaa kysäistä ihan vaikka poliisilta, taxeilta, ambulansseilta ja sairaaloiden ensiavuissa työnskenteliviltä henkilöiltä. Heillä on työnsä puolesta aitiopaikka seurata ongelmapaikkojen elämää.

        Höpisehän sinä omiasi ja minä olen asunut yli
        20 v Sudentiellä todella rauhallisessa kerrostalossa, joten älähän yleistä höpinöitäsi!


    • puoli vuotta asuttu

      Perheen kanssa omakotitalossa. Kiva asua ylhäällä, maisemat, kuura ja pienemmät pakkaset.

      Ja ei täälläkään niin halpaa kaikki ole, just kattelin, että on yks omakotitalo myynnissä hintaan 215000 euroa. No maksaisihan sama hesassa 400000, mutta silti.

      • 16.02.2007

        Hei!
        Ensiksikin asun itsekin perheeni kanssa Korkalovaarassa, omakotitalossa. Olen asunut jo parikymmentä vuotta samassa paikassa. Viihdyn oikein hyvin. On rauhallista ja hiljaista, ympäristöä voisi luonnehtia keskiluokkaiseksi.
        Tiedän, ettei tarvitse kävellä kauaksi, kun on vilkkaampaa, mutta eikö niin ole aina kaupungeissa?
        Muutama kerrostalo on jossa en asuisi, yleensä nekin ovat aika rauhallisia. Karhuntielläkin on 2 Vvo:n taloa jotka ennen olivat levottomia, nykyisin hyvinkin rauhallisia. Levotonta lienee Pekantorin ympäristössä. Molemmin puolin Hillerintietä. On normaalia, että viikonloppuisin voi ääniäkin kuulua enemmän, kai sen kestää?
        Etuina täällä on esim. hyvät ulkoilumaastot, hiihtoladut ja suht, hyvät palvelut.Marjastamaankin pääsee ilman autoa.Eikä ole niin kovat pakkaset, kun asuu korkealla. Kaatopaikkakin lähti pois läheisyydestä.


      • oma koti kullan kallis

        kalliita ovat talot lähellä keskustaa. Käytiin katsomassa aikoinaan Korkalovaarassa useaakin taloa ikähaarukalla -81 - 87 rakennettuja VUOKRAtontilla. Talojen kunto sisältä aivan hirveä. Kokonaan sisäremppa olis pitänyt tehdä, pesuhuone ja sauna oli rempattu, keittiö oli uusi. Lisäksi miinuksena oli juuri tapahtunut vesivahinko. Talon hinta oli aivan järjetön... saimme yli puolet halvemmalla 25km päästä 10 vuotta uudemman talon 3000neliötä isommalla omalla tontilla. Kannattaa tosiaan katsoa mihin laittaa rahansa... pyytää saa hullu maksaa!


      • Asunut yi 20 v.
        16.02.2007 kirjoitti:

        Hei!
        Ensiksikin asun itsekin perheeni kanssa Korkalovaarassa, omakotitalossa. Olen asunut jo parikymmentä vuotta samassa paikassa. Viihdyn oikein hyvin. On rauhallista ja hiljaista, ympäristöä voisi luonnehtia keskiluokkaiseksi.
        Tiedän, ettei tarvitse kävellä kauaksi, kun on vilkkaampaa, mutta eikö niin ole aina kaupungeissa?
        Muutama kerrostalo on jossa en asuisi, yleensä nekin ovat aika rauhallisia. Karhuntielläkin on 2 Vvo:n taloa jotka ennen olivat levottomia, nykyisin hyvinkin rauhallisia. Levotonta lienee Pekantorin ympäristössä. Molemmin puolin Hillerintietä. On normaalia, että viikonloppuisin voi ääniäkin kuulua enemmän, kai sen kestää?
        Etuina täällä on esim. hyvät ulkoilumaastot, hiihtoladut ja suht, hyvät palvelut.Marjastamaankin pääsee ilman autoa.Eikä ole niin kovat pakkaset, kun asuu korkealla. Kaatopaikkakin lähti pois läheisyydestä.

        Karhuntiellä on aina ollut rauhallista asua. Jos on häiriköitä ollut ne on häädetty hyvin nopeasti pois.


    • sudentiellä

      Hei. Itse olen asunut ounasrinteellä ja tällä hetkellä asun korkalovaarassa sudentien alkupäässä. Minusta tässä on aivan mukavan rauhallista vaikka vastapäätä on kunta-asuntojen kerrostalo. minkäänlaista häiriötä ei ole ollut. ounasrinteellä kun asuin niin minusta siellä oli paljon rauhattomampaa. eipä täällä sudentiellä paljon muuta kuule kuin linja-auton äänen kun se ajaa ohi.

      • 17+16

        Olikohan mitään järkeä vastata kolme vuotta vanhaan postitukseen?


      • ............
        17+16 kirjoitti:

        Olikohan mitään järkeä vastata kolme vuotta vanhaan postitukseen?

        Huvittaa muutenkin nämä asuinalue jaottelut. Tulee lähinnä mieleen, että nyt jollain on jotain antipatiaa jotain vastaan jne. Joku mummo se joskus arveli, että "piru kun tapahtuisi jotain, niin virkistyisi vähän kun on liiankin rauhallista". Niin se vain on, että joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä.


    • Zajajajajaja

      Hei. Tarvitsisin tietoo mitkä ovat juoppokämppiä rovaniemellä, mutta suosiolaan en muuta. (olen alkoholisti)

    • rollolainen

      elkää mollatko ounasrinnettä, omakotitaloalueella erittäin rauhallista asua siis todella hiljaista. kerrostaloalue (salmenperä, vaaranlaita, saaruantie ym) tietysti hieman meluisampaa johtuen mm. maahanmuuttajista ym

    • nih, nah, noh

      Ihan yhtä hyvää seuraa kuin Urheilukatu. Kansankatu, Ainonkatu.
      Markkinakatu, Jousimiehentie Pirkkakatu yms.
      Mitä nyt pieniä ongelmia silloin tällöin.
      Punahaalarinen vieläkin vauhdissa?
      Hiiala, hiiala, hei.

    • dipadapaduu

      Vvo:n taloista louhikkotie 10 ja 12 ovat ainakin rauhallisia, normi suomalaisia asustelee. Olikohan louhikkotie 14 vai 16 tulipalo pari vuotta sitten, kun nuori mies baarista tultuaan paistoi ranskiksia ja sammui aiheuttaen pienen palonalun. Mut kummempaa en oo havainnut... Naapureita hyvä jos ikinä näkee rapussa, pesutuvassa, varastolla tai pihassa.
      Salea vastapäätä sijaitseviin kerrostaloihin en muuttaisi missään nimessä, meno on rauhatonta, tulee ilmi jo kun lenkillä ohi kävelee. En koskaan myöskään ottaisi riskiä muuttaa Sudentielle, miten sen nyt nätisti sanoisi... erilaisen elämänkulttuurin omaavien romanien vuoksi. Siellä on meno myös rauhatonta.
      Salen viereiset uudemmat kerrostalot taas vaikuttavat hyviltä ja rauhallisilta. Vanamokadulla asuvilta en ole kuullut mitään valitusta naapureista.
      Tästä louhikkotieltä tuntuu menevän suht useasti paloautoja ohi, mut olen kuullut, et se johtuisi vaaranlammen koulun, päiväkodin, hammaslääkärin ja neuvolan sekä kappelin automaattisten palovaroitinjärjestelmien vääristä hälytyksistä. Ainakaan lehdissä ei ole lukenut seuraavalla viikoilla mitään tulipalosta Korkalovaarassa, enkä ole savun hajuja havainnut.
      No ei munkaan mielestä kannata alkaa asuntoja kyselemään poliiseilta ja ambulansseilta ;) mut jos sellaisia tuttuja omaa, niin kyllä varmasti kertovat, missä sattuu ja tapahtuu eniten, niin kannattaa ilman muuta ne tiedot hyödyntää :) :).

    • Korkalovaarassa

      on monta taloa, joissa elätetään verorahoilla sellaista porukkaa joka ei käy töissä. Sekä kotimaisia että tänne roudattuja.

    • Sudentien onnellinen

      Olen asunut Korkalonvaarassa Sudentiellä 16 vuotta lapsieni kanssa. Rauhallista on ollut asua, hiihto- ja lenkkeilyreiti lähettä, samoin bussilinjat 4 ja 5, joten autottomanakin onistuu asuminen. Myös apteekki, kirjasto ja kolme ruokakauppaa helpottavat. Koskaan ei ole viety mitään pyörävarastoista, kuivaushuoneista, pihalta tai häkkikaapeista. Oman tai lapsieni turvallisuuden puolesta ei ole tarvinnut olla koskaa huolissaan. Suosittelen lämpimästi !

    • Oot mätö huora

      Kai sulle juopolle joka ryyppäät jatkuvasti riittää Sudebtiekin. Me normaalit ihmiset asumme paremmissa kaupunginosissa.

    • pillupate

      Muuta Korkalovaaraan, jos haluat asua 35 asteen kulmassa. Mukavan liukasta talvella!

    • Korkkikiinniv

      En ikinä vajoa niin alas että suostuisin asumaan sudentiellä. Rumaa, vanhaa, ikäloppua kaikki. Alkoholistien asuttamia vanhoja omakotitaloja, nuoruuden huumassa saatu ponnistettu talo perheelle, sitten kaikki saanut rapistua. Remontteja ei tehdä, keltaista mäntylautaa sisustus, kulunutta huopaa vuotava katto. Piilossa juopotellaan.

    • Anonyymi

      muuttakaa ranta vitikalle ei läbäl

    • Anonyymi

      En ikinä vajoa palaamaan Rovaniemelle asumaan.

      • Anonyymi

        Komppaan tuota viimeistä viestiä .
        Rovaniemi on hiljainen , pieni, sivistymätön kyläpahanen
        keskellä ei mitään.
        Asukkaat viihdyttävät itseään juopottelemalla ja nykyisin
        hyvin yleisesti myös huumeilla.
        Sosiaaliset kontaktit hoidetaan WC:ssä.
        Kuntapäättäjien unelmana on päästä eduskuntaan ja sitä kautta
        hetkeksi pois tästä keuhkotautisesta pitäjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan tuota viimeistä viestiä .
        Rovaniemi on hiljainen , pieni, sivistymätön kyläpahanen
        keskellä ei mitään.
        Asukkaat viihdyttävät itseään juopottelemalla ja nykyisin
        hyvin yleisesti myös huumeilla.
        Sosiaaliset kontaktit hoidetaan WC:ssä.
        Kuntapäättäjien unelmana on päästä eduskuntaan ja sitä kautta
        hetkeksi pois tästä keuhkotautisesta pitäjästä.

        Unohdit Joulupukin.
        Rovaniemellä on Joulupukki.
        Joulupukki, Joulupukki, Joulupukki, Joulupukki.


    • Anonyymi

      En palaa koskaan asumaan sinne koska ihmiset on mitä on,suurin osa passiivisia ja katkeria ihmisiä.En oo ikinä käsittäny syytä siihen.Rovaniemi on kaunis luonnon ansiosta,sieltä on helppo käydä muualla,ja turismin pitäis piristää ihmisiä..Mutta ei,monet vihaa turisteja...MIKSI?!Eikö täällä ole tilaa heille?!

      • Anonyymi

        Onnea sinulle .
        Pääsit pois Rovaniemeltä.


    • Anonyymi

      Rovaniemi on ankea ja negaatioita herättävä kylä vaan ja ainoastaan ihmisten vuoksi,passiivisten välinpitämättömien luusereiden vuoksi.Sellasia elää ja asuu täällä aivan liikaa.

      • Anonyymi

        Korkalovaarasta ei kannata ostaa omistusasuntoa
        ,vaikka kuinka halvalla saisi.
        Katkera totuus paljastuu, kun olet myymässä asuntoa edelleen
        ,sillä sitä ei halua kukaan.


    • Anonyymi

      Voiskohan ihmiset paskattaa koiransa johonki muualle ku keskelle kuntopolkua. Alkaa oleen melko miinotettu koko reitti ja ihmisillä kengät paskassa ✌️

    • Anonyymi

      Mulla velipooli asuu korkavaara ja tukka paaljo,huva asunto ja kaakolampo

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      254
      2566
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1685
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1494
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1333
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1242
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1182
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1076
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1033
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      952
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      104
      930
    Aihe