Millä liikkeellä kiinteä peppu?

Ja kuinka se liike tehdään? Tarkoitan liikkeitä, joita voi tehdä kotona ilman apuvälineitä. Entä auttaako kävely miten tehokkaasti kiinteyttämään takamusta?
Ilmianna
Jaa

12 Vastausta



perinteiset koirankusetus -liikkeet ovat hyviä. Ja sitten se liike kun makaat selällään polvet koukussa ja pakaroita jännittämällä viet lantion ylös ja suoristat torson. Kyykytkin myös hyviä, mutta niissä liike kohdistuu myös etureiteen (älä harjoita etureittä liikaa!).
Ilmianna
Jaa
No vaikka sammakkokyykky.Jalat leveään haaraan varpaat niin ulospäin kuin saat ja sitten vaan kyykkäämään.Tai sitten lattialla selin maateen jalat koukussa kädet tukee sivulla,sitten nostat pepun ja keskivartalon ylös ja pidät jännitteessä 20-30 sek ja toistat tämän useita kertoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
askelkyykyt on hyvii kans! näillä saanu ite tuloksii =)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
unohda kaikki mitä naiset täällä ehdottelee ja mene salille sinne kyykkytangon alle, pistä limppuja tankoon, ota tanko niskaan, laskeudu niin alas kunnes perse hipoo lattiaa ja toista 10-15 kertaa!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Siis kuuluuko sitä peppua siinä kyykyssä sitten dipata suoraan alaspäin, vai kuuluuko sen kekottaa taaksepäin, sillee notkoselällä?

Vaikeeta...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Treenaaja-tyttö kirjoitti:
Siis kuuluuko sitä peppua siinä kyykyssä sitten dipata suoraan alaspäin, vai kuuluuko sen kekottaa taaksepäin, sillee notkoselällä?

Vaikeeta...
kolme asiaa pitää huomioida a. ettei selkä pääse pyöristymään liikaa b. ettei polvilinja mene varpaiden yli. c. polvet ei saa suorituksen aikana myöskään liikkua sisäänpäin. tekniikkaa on turhaa selostaa netissä vaan sen oppii vain tekemällä. saliohjaajalta/trainerilta opastusta tai kokenut kaveri mukaan salille! ja muista, alle 90 asteen ei ole mitään asiaa, jos anukseen haluaa pihviä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kuinka usein teette viikossa ja kuinka nopeasti on tullu tuloksia? Inhottavaa kun lapsukaisen saannin jälkeen on peppu löystyny sen verran ettei kehtaa edes käyttää entisiä vaatteita, aina pitää olla jotain löysää,rypytettyä,muotoilevaa jne... :/ Ja onko jollain kokemusta näistä reebokin easytone kengistä, oisko niistä mitään apua? Ei viitsis heittää rahoja hukkaan, jos ne oni ihan hyödyttömät. Ne melko hintavat, mutta jos niistä suinkin on vain apua niin raha on hyvin käytetty ;)
Ilmianna
Jaa
Ja kyykyssä kannattaa muistaa ettei tuo liikaa lantiota eteen ylös palatessa, ettei alaselkä mee rikki (varsinkin kun treenaa painojen kanssa), opettele se siinä samassa :)
Ilmianna
Jaa
Pakko vastata tähän että itse olen todennut että juokseminen jä pyöräily muokannut minulla peppua paremmin mitä olen yrittänyt saada kyykkyjä tehden levytangolla.

Minulla oli pepun alaosassa sellaiset tasaiset ns. lommokohdat nyt kun olen juossut ja pyöräillyt aika paljon niin juma ne on hävinneet:)
Ilmianna
Jaa
Ratsastamalla eli tallille ja ukon kanssa.
Ilmianna
Jaa
^^ tsih ylemmälle vastaajalle.

Kyykyt on aina toimivia. mulla on reebokin leasytonet myös, toimii ne varmaan jos vertaa siihen ettei tekis mitään.
Ilmianna
Jaa
Takapuoli koostuu lihaksista, niitä lihaksia pitää harjoittaa jos on lättäpeppu, eli sen takia lihaskuntoharjoittelua esim. kyykkyä leveällä ja SYVÄÄN! Pieni pyllistys ei auta. Syväkyykky on paras liike jos haluaa peppuun muotoa! Tästä voi ottaa tekniikka mallia kilpailijalta:

http://www.youtube.com/watch?v=SmO4JJrP5P8

Muita hyviä liikkeitä salilla on askelkyykky pitkällä askeleella ja syvään taas, jalkaprässi leveällä ja kelkka ihan syliin asti (ts.reidet tulee kroppaan kiinni alaslaskussa). Aluksi hyvät lämmöt kuntopyörällä/crossarilla 10min reipasta tahtia ja sitten lämmittelemään liikkeitä. Sarjapainoilla sitten vaikka 3x10-12 per liike. 2min tauko sarjojen välillä max.

Ulkosalla tehtäviä: spurtit ja mäkijuoksu. Katso sellainen suht jyrkkä mäki jolla on vähän pituutta, ei liikaa. Juosten ylös asteittain kovemmin (lopuksi täysillä) 10-15x mäki ylös ja hitaasti kävellen alas ja uusi setti taas. Tämän harjoituksen nimi on HIIT. Se on tutkitusti yksi tehokkain rasvanpoltto menetelmä ja sillä on positiivisia vaikutuksia lihaskuntoon ja kehitykseen (vaikuttaen tyypin II lihassolujakautumaan kun taas kävely tekee lihassolusta hitaita joka ei ole hyvä juttu). Juoksu on asia erikseen. Siis pitkään juokseminen. Se ei kasvata lihasta, pikemminkin polttaa sitä. Mutta tavoitteista riippuen juoksemalla pääsee hyvään hoikkaan kuntoon jos syö oikein. Kaikista parasta olisi tehdä vaihtelevasti vähän kaikkea. Tällöin saadaan paras lopputulos. Ravinnon pitää vastata treeniä myös. Ei tiputeta kaloreita liian alas dietatessa yms. Proteiinia pitää saada reilusti. Kerro painosi kahdella ja saat päivän annoksen proteiinia grammoina. Proteiinia 3h välein mielellään joka aterialla. Ennen treeniä ja treeniä jälkeen varsinkin tärkeätä syödä hyvin! Ennen treeniä 2h (ateria). Treenin jälkeen välittömästi lämmin ateria (prot hiil) tai sitten palautusjuoma (prot hiil) ja siitä tunnin päästä sapuskaa.

Tässä kotitreeniä, mutta älä anna hämätä. Tuota kroppaa ei ole hankittu kotona. :P
http://www.youtube.com/watch?v=N7MMNdbzPiA&feature=fvwrel
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Millä liikkeellä kiinteä peppu?

Ja kuinka se liike tehdään? Tarkoitan liikkeitä, joita voi tehdä kotona ilman apuvälineitä. Entä auttaako kävely miten tehokkaasti kiinteyttämään takamusta?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta