Nissan Vanette diesel kokomuksia

diesel pakettiautoa etsivä

Morjens,
kertokaa kokemuksia Nissan Vanette diesel pakettiautosta. Kannattaako ostaa? Yleisimmät viat? Kestääkö? ym.

16

7639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sani

      Kulutus on minusta vähän turhan suuri. Melu on sisällä hirveä verrattuna moneen muuhun. Mittarin vaijeri katkeilee tämän tästä. Muuten kyllä kestää.

      • a_p

        Näppärä auto, joka on tasapainoinen ja mukava ajaa. Kulutus on jotain 8 l/100km ja melu häiritsee mielestäni vasta yli 100:n nopeuksissa.
        Erittäin varmaa, yksinkertaista tekniikkaa.
        Mahdollinen ongelma ovat perän stefat, peräöljyä tihkuu jarruihin, korjaus maksaa jotain 300-500 EUR, ellei ole ajettu pitkään ilman öljyä...
        Eli jos myyjä sanoo, että käsijarru kaipaa vähän säätöä, mutta muuten on ok, niin kannattaa heti epäillä tuota stefa-vikaa, eka ulkoinen merkki on se, että takajarrut ei oikein pidä..
        Muuten ihan ok-kokemuksia, tietty ruostesuojaukset ja huollot pitää olla ajallaan tehtyjä tässäkin, jos pitoautoo hakee.


    • lumikola3

      luotettavan tuntuinen, vähä kulutus eikä melua, toimii lumessakin ja hyvä vetoauto ei muuta kun hyvää sanottavaa.

    • Elvis oli kala

      Miten joku voi väittää vanetten kulutusta pieneksi? ?
      Sehän vie polttoainetta enemmän kuin isoin Crafteri / Sprintteri.
      Kannattaa hommata lumiketjut, että pääsee talvella tasaisella liikeelle, ellei tavaratilassa on 1000kg tavaraa, joka taas nostaa polttoaineen kulutusta.
      Se on totta, että tekniikka on yksinkertaista 70-lukulaista kamaa. Ainoat monimutkaiset sähkölaitteet on ajonesto, digitaalikello ja vilkkurele.

    • harri3

      oikein hyvä ja tähänsaakka luotettava, hyvä ajaa, ei melua, ok

    • Retu2

      Miten pääsee katsomaan moottorin öljyt miten saa auki luukut sisältä ??

      • gargo 2.3d

        itellä ollu pito autona,ni ku joku mainitsi,ajettu vasta 83tkm -95 malli mulla ollu -99 vodesta kala autona, kytkin rupes mennä kesänä täristään liikkeele lähtiessä, joten panin uudet osat sinne loppu, tärinät mutta, rupes kartaani tefa vuotaan,ens suven hommia vaihtaa,ollu vain kesä käytössä,ei ole talvi auto mun mielestä,vetonen koppi ja kapea, olkapää kiinni sivulasissa.
        oikean puolen helmakotelosta katsuri löysi reiän,vaikka on ruoste suojattu uutena ja kerran sen jälkeen,muuten on aina kelvannu ilman mitään remontteja.
        melu on kyllä karsea jos ajaa yli 80 ääni eristeitä oon lisänny ei sanottavaa apua ja takavetosena pitää olla tarkkana mihin koloon ajaa jää helposti kiinni ,perässä on jonku sortin kitkalukko josta ei oo pajokaan apua ei taida enää edes toimia.
        ja pieni on pakettiautoksi pituutta on tavaratilassa n. 1,8m korkeutta 1,3m leveytäkään ei sanottavasti koko auto leveys 1,7m.
        kulutus on iso noin pieneksi, ei sillä juuri alle kymmenen pääse seka ajossa.
        No ajeleehan sillä lyhyitä patkiä hissuksiin.
        Mootori öljytikku on kuskin penkin alla,kun nostaa sitä maton reunaa ylös löytyy kas salpaa ne kun avaa ni nousee penkki pustyyn selkänoja joutuu kallistaa eteen ja mieluummin väliseinän kaataan sinne tavaratilan lattialle,on vain semmosilla nauholla kiinni yläreunasta,tässä ei vielä ole mitään ajon estoa.


    • Retu 2

      Kiitos garko neuvoista luukut aukes

    • juhvi21

      Vanetteni tuli ihan sattumalta mulle, olen ajanut moisella nyt noin runsaat kaksisataa kilsaa. sanottava on, että kulus kyllä hiukan yllätti, noin kympin sadalla ja meluluokka kans on melkoinen, mutta kyllä yksi ajaessa puhe kuuluu... 'öljytikku on tosi perseestä kirjaimellisestikin ...Heheheh...
      kyllä tuohon olen tottunut. muuten ihan kiitettävä, mutta kaipaan keskuslukitusta.. olenko ronkeli...Uudella akulla lähtee ihan kainosti käyntiin pienellä pakkasella, mutta sitä en ymmärrä sen tyhmäkäynnin säädön merkitystä kylmäkäynnistyksen yhteydessä.....

      • juhvi21

        Onhan siinä suht iso moottori-2,3 diesel, mutta nettopainoonsa nähden aikamoinen kulutus... eipä tuo käyttöohjekija sitä kyllä kaunistelekkaan, niin että olkoon niin...Osan räminöistä, jotka häiritsivät tosi paljon , siis resonansseista sain piostettua ihan paikallistamalla väpätysten lähteet(kuskin puoleises sivuoven ylä pyorä, irtokoukut kopin seinissä yms....Varapyörän hutera kiinitys lne).


      • juhvi 2131
        juhvi21 kirjoitti:

        Onhan siinä suht iso moottori-2,3 diesel, mutta nettopainoonsa nähden aikamoinen kulutus... eipä tuo käyttöohjekija sitä kyllä kaunistelekkaan, niin että olkoon niin...Osan räminöistä, jotka häiritsivät tosi paljon , siis resonansseista sain piostettua ihan paikallistamalla väpätysten lähteet(kuskin puoleises sivuoven ylä pyorä, irtokoukut kopin seinissä yms....Varapyörän hutera kiinitys lne).

        Vanetten vaihteistosta toki tällaiselle ronkelille löytyy moiitteen sanoja...Tämä, yksilö, mikä mulla on, niin pitää sisällänsä kaupunkiajoon tarkoitetun jakeukäyttöön soveltuvan laatikon En tiedä, onko moinen moottori tarkoitettu kierroskoneeksi, mutta vaihteiston ja perän välityksiin puuttuisin kyllä.polkimet on kanssa vähän ahtaalla, olletikin,että kuljettajilla on yleensä turvakengät anturoissaan.... tulee ahdasta poljintilassa...Kolmosvaihde menee ronahtaen päälle, lieneekö synkronirattaan kulumaa...


      • meeta

        ha haa...mulla käytössä varmaan vanhempien kolmatta vuotta ja joka talvi ko pakkanen niin akku tyhjenee ja siinäpä seisoo lataa akku-99 mallinen ja ajettu 160th kutakuin,parin asteen pakkanen eikä auton oma laturi jaksa lataa tarpeeksi ja uusi akku motonetista vielä takuu päällä...kesällä toimii mutta talvikautena temppuilee...nyt projektina just että uusi laturi ja vanha vaihdossa,ei sekään edullista ko 200e ja
        vaihtoremppa päälle että kustannus noin 300e...ja toimiiko si sekään pakkasella ,jää nähtäväks,hyvä koira-auto,mulla sohva siellä takana että saa istua,saati joskus yövyin itekin ko sohvan saa auki ko olin josain festarilla,meni yökortteerista,kyllä se vähän dieseliä syö ja hurina kuuluu sisälle ja ottaa tuultakin kii,että on se semsse lulla mutta
        menettelee,helmat jo on kaivannut hitsausta ja tukivarsien päät vahvistusta,no kaikkihan vanhemmiten alkaa temppuilla,hymy...


    • juuli1975

      Mulla kaks vanette ja toimii hyvin toinen 2,3 ja toinen muakattu 2,8 cetrikin suora 6 kone ja liikenteessä uudemmat pakut tulee perä edellä vastaan kesälläkin pito asfaltilla huono vaikka takana 225/60/16 renkaat eli hyviä pakuja itte muutokset tehneenä ja kunnon eristeet ei biltema eikä motonet ne on isojen poikien tiimareita ei laatua

    • vanetta

      vanetesta hävis sähköt koetaulusta ja moottorin sammuttimelta onks kellään tietoo mistä johtuu .sulakkeet /releet katottu mut kun ei oo sähkö kaaviooniin oon vähähän pihalla

      • Paalaaja

        vieläkö noita hirvityksiä on ajossa? PAALIIN ÄKKIÄ!


    • Anette_argo

      Vararenkaan vieressä on myäs sulakkeita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe