Uuden lain mukaan

alle 15-vuotias ei saa ajaa

Uuden lain mukaan alle 15-vuotias ei saa ajaa omalla pihalla, pellolla tai yksityistiellä moottoroidulla ajoneuvolla. Joten älkää ostako peltoautoja tai mopoa.

16

4159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petriinuska

      kukapa niitä sääntöjä noudattaa??? ei kukaan... ei ainkaan tääl päin missä minä asun eli kajaanis.... mutta muuten se on hyvä laki... saahan niitä ostella jos haluaa....

    • potkulauta

      vuodelta tommonen uusi laki on?

    • ne nykyään

      ajelee yleisillä teillä. Huono homma kun pellolla ajo kiellettiin

    • vai tällänen

      Minä ainakin ajan omalla pellolla, omalla autolla kuten huvittaa. Saa tulla yrittää pysäyttääkkin jos kiinnostaa, mutta ei paljo hetkauta tuommoset :| Ainakaan minua..

    • -peltorallia-

      onko totta?!? en usko... mutta OON JO 15V!
      ja mulla on kaks peltoautoo!!!
      että haistakaa lait pitkä p**ka!

      • saa ajaa

        vain humalassa ajo kielletty niin kotipihassa kuin pellolla tai suljetulla alueella.


      • ei pidä
        saa ajaa kirjoitti:

        vain humalassa ajo kielletty niin kotipihassa kuin pellolla tai suljetulla alueella.

        paikkansa...pellolla saa ajaa minkä ikäset tahansa...mutta kännissä ei saa ajaa missään! ei edes omalla pellolla tai pihassa


      • Vihainen¨

        Tässä se nähdään, omaan napaan tuijottavia kusipäitä!


      • Keppojj
        ei pidä kirjoitti:

        paikkansa...pellolla saa ajaa minkä ikäset tahansa...mutta kännissä ei saa ajaa missään! ei edes omalla pellolla tai pihassa

        REPS sun kanssa, saa ajaa kun on suljettu alue, esim aidalla.


    • mopopappa

      ajokortti myös ratsastajille ja hevosen katsastus ja vakuutus.

      • make16

        meill oli jäärata viime talvena tuolla laivaniemessä
        (torniosa)poliisit kävi varmaan 3 kertaa kyyläämässä
        tota rataa ja kävi muka tsekkaan et onkose turvallinen mikä vit ongema näillä vitun päättäjillä on kaikesta pitää valittaa meill oli viell lippu siimat siinä reunoilla et ei kukaan pommita kelkalla penkkoihin onko tämä vaan jotain vittuilua vai onko suomen laki nii perseestä että meren jäällä ei voi ajaa autolla???????parempi kait se on et nuoret ajaa siellä suljetulla radalla jäällä ku jossain kylän raitilla ja eikait autolla ajostakaan oo ku hyötyä osaapa käsitellä autoa ku on 18v ja liikenteeseen menossa eikö vain?


    • duranduran

      Itell syksynen pelto ruiskutettuna, 16 litraa bensaa ja 15v ikää, hehhehh taidan tästä lähteä civicillä mennä luisuttelemaan ;)

    • joutsaaaaaa

      mulle ei ole ikinä sanottu ettei saisi ajaa alle 15 vuotiaana ite ajoin joskus toissakesänä omalla yksityiselllä mökkiteillä kerran kytät kyllä tuli kyselemään että ajanko omilla tonteilla kun menin yleisen tien poikki sängeille

    • ?????????

      Minä oon 10v ja ajan vittu Opel Vectralla pitkin jäärattaa rallia kun mittarissa on suoralla 70 - 80 , mutkassa 40 - 60. Joten haistakaa 10000000000 kertaa itteänne pitempi paska !!!

    • alluuuuuuuuuuuu

      voi vittu :)

    • Nuuska

      Oon ite 12 et ei paljon kiinnost

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe