Laittomasti saadun hyödyn menettäminen valtiolle
Monia on varmasti ihmetyttänyt, miksi Movea ei tuomittu yhtiönä menettämään valtiolle laittomasti saamaansa arviolta 410.000 euron suuruista hyötyä. Osa tästä hyödystä on ollut Move Networks Oy:n hallussa olevia varoja ja osa on ohjattu edelleen toimiviin yhtiöihin. Rahoilla on maksettu provisioita Team Infinityn johtajille ja muille edustajille sekä ohjattu rahat muihin yhtiöihin maksuna ostopalveluista tai muista liiketoiminnan kuluista.
Tuomion vaikutukset kuluttajien turvaan
Olkaamme tyytyväisiä sen vuoksi, että tärkeimmät syytekohdat koskien Moven harjoittaman verkostomarkkinoinnin luonnetta menivät läpi. Vastaajat tuomittiin laittomasta rahankeräyksestä ja markkinointirikoksesta. Move Networks Oy:n harjoittama verkostomarkkinointi ajalla 18.5. - 30.9.2005 oli siten laitonta rahankeräystä kampanjatuotepaketin myymisen osalta ja käytetty markkinointitapa oli lainvastainen.
Tämä on merkittävä ennakkotapaus maassamme, minkä perusteella voidaan arvioida Moven toimintaa 1.10.2005 alkaen ja myös muiden alan yritysten toimintaa. Tapaus osoitti, että laiton rahankeräys voi olla naamioitu lailliseksi kaupankäynniksi, jossa myydään tuotteita ja palveluita reiluun ylihintaan – tässä tapauksessa polkupyöriä ja edustajansalkkuja.
Kuluttajien kannalta tällä päätöksellä on kuluttajansuojaa parantava vaikutus. Laittoman rahankeräyksen tavoin toimeenpantu kaupankäynti ja tuotteiden myynti reiluun ylihintaan voi johtaa toiminnan päättymiseen laittomana pyramidipelinä. Kuluttajilla on myös entistä paremmat mahdollisuudet vaatia yhtiöiltä korvauksia kärsimästään vääryydestä, jos ne harjoittavat verkostomarkkinointia samalla tavalla kuin Move Networks Oy teki ajalla 18.5.-30.9.2005.
Lisätietoja tuomiosta
Lue tuomion tarkempi analyysi toisesta artikkelistani, mihin on linkki alla. Tämän artikkelin osoite on http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/uutiset/move_tuomio02.html
(Artikkelin loppusisältö on seuraavassa viestissäni)
Luettavaa
P. Haipola: Move Networks Oy:n johtajia tuomittiin sakkoihin
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/uutiset/move_tuomio.html
MTV3 Uutiset 30.3.2007: Verkostomarkkinointibisnes tuomittiin sakkoihin http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/03/515804
Turun Sanomat 31.3.2007, Marja Saleva: Verkkokaupan perustajille sakkoja laittomasta keräyksestä
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2007-03-31,104:2:449088,1:0:0:0:0:0:
Moven johtajien saamat tuomiot
18
5360
Vastaukset
- phaipola
Moven johtajien saamat tuomiot
Tuomio laittomasta rahankeräyksestä ja markkinointirikoksesta
Move Networks Oy:n kolme johtajaa ja omistajaa tuomittiin Turun käräjäoikeudessa 30.3.2007 sakkoihin markkinointirikoksesta ja rahankeräysrikoksesta. Heidät katsottiin kaikki vastuullisiksi yhtiön edustajien harjoittamasta laittomasta markkinointitavasta. Edustajia ja ehdokkaita on houkuteltu mukaan toimintaan uskottelemalla heille, että ostamalla kampanjatuote hintaan 999 euroa ja harjoittamalla Moven liiketoimintaa on helppoa ansaita paljon rahaa. Ansiotoiveet ja esimerkit eivät ole olleet realistisia eikä ehdokkaille ja edustajille ole annettu heidän taloudellisen turvallisuutensa kannalta tarpeellisia tietoja riittävässä laajuudessa. Yritystoiminnan riskejä ja todellisia kuluja ei ole paljastettu värväys- ja koulutustilaisuuksissa, jotka ovat olleet luonteeltaan hurmoshenkisiä. Ansaintamahdollisuus on kuvattu helpoksi ja annettu muitakin totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja markkinoinnissa.
Moven kampanjatuote todettiin osittain vastikkeettomaksi laittomaksi rahankeräykseksi. Kampanjatuote sisälsi ajalla 18.5.-30.9.2005 Sprint Trophy -merkkisen polkupyörän, edustajasalkun ja vähäisen määrän tuotenäytteitä (käytännössä purkillisen Moven vitamiineja). Kampanjatuotteen sisäänostohinnaksi arveltiin oikeudenpäätöksessä 190-200 euroa ja se myytiin franchise edustajiksi ryhtyville hintaan 999 euroa. Toiminnan alkuvaiheessa kampanjatuotteen ostaminen oli lähestulkoon ainoa mahdollisuus ryhtyä franchise edustajaksi, koska muita tuotteita ei ollut merkittävässä määrin myynnissä ennen verkkokaupan avaamista elokuussa 2005 eikä muuta vaihtoehtoa uusille värvätyille kerrottu kuin kampanjatuotteen ostaminen. Kampanjatuotteen arvoksi vähittäismyynnin kautta markkinoituna arvioitiin korkeintaan 450 euroa, josta 150 euroa on edustajan salkun ja 300 euroa polkupyörän arvioitu arvo. Näin ollen ilmaa tuotteiden hintaan jäi noin 550 euroa, minkä katsottiin sisältävän vastikkeetonta laitonta rahankeräystä.
Merkittävä oikeuden ennakkopäätös
Vastaajat tuomittiin 70 päiväsakkoon markkinointirikoksesta ja laittomasta rahankeräyksestä. Tämän lisäksi itsenäisinä franchise edustajina toimineet kaksi vastaajaa tuomittiin menettämään rikoksella saatu hyöty eli oikeuden arvion mukaan 30.000 euroa valtiolle menetetyksi (15.000 euroa kumpikin). Kolmas Moven omistaja tuomittiin pelkästään sakkoihin, koska hän ei toimi itsenäisenä edustajana pyramidin verkostossa.
Rikoksesta on hyötynyt oikeuden päätöksen perusteella ensisijaisesti Move Networks Oy. Laittomasti hankittujen varojen määrä on käräjäoikeuden arvion mukaan ollut 410.000 euroa. Movea ei tuomittu yhtiönä menettämään rikoksesta saamaansa hyötyä, koska oikeuden päätöksen perusteella "Hyödyn menettämistä koskeva vaatimus on kohdistettu... (kolmeen vastaajaan) eikä yhtiöön". (Lähde: Turun käräjäoikeus 30.3.2007 tuomio 07/931.) Nähtäväksi jää, saadaanko yhtiöltä valitusteitse hovioikeudessa tai muulla tavoin perittyä rikoksella saatua hyötyä pois vai ei. Vastaajat aikoivat valittaa tuomiosta, joten myös syytteiden hylkääminen on mahdollista mahdollisessa hovioikeuden päätöksessä, vaikka siihen ei näytä olevan kunnon perusteluita tällä hetkellä.
Tuomio on merkittävä ennakkopäätös Suomessa. Nyt tuomittiin ensimmäistä kertaa laittomaksi rahankeräykseksi sellaisen verkostomarkkinointia harjoittavan yrityksen toiminta, missä myydään konkreettisia tuotteita ja palveluita asiakkaille. Verkoston sisälle myydyt kampanjatuotteet katsottiin osittain laittomaksi rahankeräykseksi. Lisäksi tuomittiin yhtiön harjoittama markkinointi laittomaksi. Nähtäväksi jää, mikä vaikutus tällä tuomiolla on muiden vastaavalla tavalla toimivien verkostomarkkinointiyritysten toimintaan.
Tuotteiden myynti hyvällä katteella ei ole sinänsä rikos, ellei sitä pidetä kiskontana. (Rikoslaki 36. luku 6 § Kiskonta) Jos tuotteiden ostaminen on kuitenkin edellytys liiketoiminnan harjoittamiselle verkostomarkkinointiyhtiön itsenäisenä myyntiedustajana, voidaan kaupankäynti katsoa laittomaksi rahankeräykseksi sillä edellytyksellä, että tuotteista peritään selvää ylihintaa. Silloin edustaja ei saa täyttä vastiketta rahoilleen ja ostaa tuotteita lähinnä liiketoiminnan harjoittamista varten eikä yksityisenä kuluttajana, tuotteiden loppukäyttäjänä. Tämä kaupankäynti eroaa tavallisesta kaupankäynnistä juuri siten, että edustajissa herätetään toiveita hyvistä lisäansioista, jos he saavat värvättyä verkostoon alalinjaansa muita samalla tavalla yhtiön tuotteita ostavia ja myyviä edustajia. Vastikkeeton osuus sisältyy silloin tuotteiden korkeaan katteeseen, mikä tuomittiin Moven tapauksessa laittomaksi rahankeräykseksi. Tämä on todella merkittävä ennakkotapaus, sillä myös muita verkostomarkkinointiyrityksiä voidaan haastaa oikeuteen ja tuomita samanlaisesta vastikkeettomasta myynnistä, millä houkutellaan edustajia ostamaan ylihintaan tuotteita ylläpitääkseen liiketoimintaansa ja ollakseen siinä aktiivisia palkkiojärjestelmän vaatimalla tavalla.
Seuraamukset edustajille
Moven toiminnasta taloudellista hyötyä saaneita edustajia vastaan on mahdollista nostaa kanne, jolloin he voivat saada sakkorangaistuksen ja menettää rikoksella saamansa hyödyn valtiolle menetetyksi.
Oikeudessa käsiteltiin Move Networks Oy:n toimintaa sen alkuaikoina ajalla 18.5.-30.9.2005. Tuomio tehtiin vanhaan rahankeräyslakiin perustuen, mikä oli voimassa 30.6.2006 asti. Move Networks Oy on jatkanut toimintaa ajalla 1.10.2005 - 30.6.2006, jolloin sen edustajia voidaan tuomita tähän oikeudenpäätökseen tukeutuen laittomaan rahankeräykseen syyllisiksi, ellei toiminta ole oleellisesti muuttunut 30.9.2005 jälkeen. Uuden rahankeräyslain voimaanastumisen jälkeen (1.7.2006) harjoitetusta toiminnasta voi joutua edesvastuuseen oikeuden edessä, jos syyttäjä ja poliisiviranomainen katsovat aiheelliseksi puuttua yhtiön toimintaan ja ulottaa jatkossa tutkinnan sinne asti.
Oikeuden päätöksessä ei käsitelty lainkaan yhtiön toimintaa 30.9.2005 jälkeen eikä todettu sitä lailliseksi. Moven jäsenyys Suomen Suoramarkkinointiliitossa 17.3.2006 alkaen ei todista sen toiminnan olevan laillista. Suomen Suoramarkkinointiliitolla ei ole valtuuksia todeta jonkin jäsenyrityksensä toiminnan olevan laillista tai laitonta. Sen asian ratkaisee oikeuslaitos, jos yhtiötä tai sen edustajia vastaan nostetaan kanne, mikä johtaa syytteisiin.
Uhrien korvausvaatimukset
USA:ssa tuomittiin vuonna 2003 toistaiseksi suurin pyramidihuijaus, joka toimi verkostomarkkinointia harjoittaen. SkyBiz International tuomittiin maksamaan korvauksia huijauksen uhreille yhteensä 20 miljoonaa dollaria. Korvausten maksaminen on viivästynyt niin, että se on kesken vielä tämän vuoden (2007) keväällä. Yhtiön sanottiin huijanneen liki 200 miljoonaa dollaria uhreiltaan, mutta vain osa varoista saatiin viranomaisten haltuun.
Move Networks Oy:n franchise edustajien asema on tulkinnallisesti vaikea. Edustajat ovat nyt tehdyn Turun käräjäoikeuden päätöksellä olleet mukana laittomassa rahankeräyksessä eli he ovat syyllistyneet rikolliseen toimintaan. Toisaalta rikoksella ovat saaneet hyötyä vain pieni osa edustajista pyramidin huipulla muiden ollessa pikemmin rikoksen uhreja kuin rikoksen tekijöitä. Lisäksi toimintaan on liittynyt kaupankäyntiä, kun edustajia on houkuteltu ostamaan kampanjatuotepaketti, mikä on sisältänyt laittomaksi rahankeräykseksi tuomittua vastikkeetonta myyntiä. Tämän vuoksi on periaatteessa mahdollista vaatia yhtiötä korvaamaan edustajille aiheutunutta vahinkoa, mutta asia ei ole ihan yksinkertainen. Petetyksi tulleet ja rahaa hävinneet edustajat voivat kuitenkin miettiä myös tätä mahdollisuutta etsiessään oikeutta itselleen.
..
Tämän artikkelin osoite on http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/uutiset/move_tuomio02.html
Luettavaa
P. Haipola: Move Networks Oy:n johtajia tuomittiin sakkoihin
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/uutiset/move_tuomio.html
MTV3 Uutiset 30.3.2007: Verkostomarkkinointibisnes tuomittiin sakkoihin http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/03/515804
Turun Sanomat 31.3.2007, Marja Saleva: Verkkokaupan perustajille sakkoja laittomasta keräyksestä
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2007-03-31,104:2:449088,1:0:0:0:0:0: - phaipola
Laittomasti saatu hyöty on maksettu osaksi provisioina ja bonuksina verkostoon, ja osaksi se on Move Networks Oy:n hallintaan jääneitä varoja, joita on käytetty esim. ostopalveluiden ja liiketoiminnan kulujen maksamiseen. Rahat on siirretty siten pois Moven tileiltä muille toimiville yhtiöille, jos yhtiön toiminta on ollut tappiollista. Olisi hyvä selvittää, mille kaikille yrityksille Move on maksanut provisioita, bonuksia, ostetuista palveluista ja liiketoiminnan kuluista.
--
Peruste sille, miksi yhtiöltä ei peritty pois laittomasti saatuja varoja, on se, että "Hyödyn menettämistä koskeva vaatimus on kohdistettu"... (kolmeen vastaajaan) "eikä yhtiöön". (Lähde: Turun käräjäoikeus 30.3.2007 tuomio 07/931.) Miksi näin on tehty? Yksi syy on se, että varat on jaettu suurelta osin provisioina pyramidin huipulla oleville edustajille ja heidän yhtiöilleen. Varat tuomitaan mahdollisesti myöhemmin valtiolle menetetyksi niiden osalta, jotka ovat saaneet hyötyä toiminnasta. Alimmille tasoille maksettuja palkkioita ei saada koskaan perittyä, koska nämä edustajat ovat jääneet tappiolle toiminnassa ja saaneet palkkioita vain vähän. Näin liki puolet laittomasti saadusta hyödystä jää perimättä, mutta tappiota kärsineet edustajat voivat lohduttautua sillä, että saavat pitää edes ne muutamat kympit tai pari sataa, mitä ehtivät palkkioita saada ennen poliisitutkinnan alkua ja passivoitumistaan.
...
Laittomasti hankittujen varojen määräksi arvioitu 410.000 euroa on laskettu ilmeisesti kampanjatuotteiden myyntihinnan ja ostokulujen välisestä erotuksesta. Tämä on osittain virheellinen tapa laskea 'Move Networks Oy:n' saamia varoja, koska edustajille maksettuja provisioita ei ole otettu huomioon. Näistä menee tosin suuri osa vastaajille ja muille Team Infinityn johtajille. Näitä rahoja ei voida kuitenkaan vaatia valtiolle menetetyksi, ellei haasteta ylimpien tasojen edustajia oikeuteen ja syytetä heitä rahankeräysrikoksesta. Aika näyttää tapahtuuko näin.
Move oli maksanut palkkioita 18.5. - 30.9.2005 välisenä aikana yhteensä 356 592,58 euroa. Tästä summasta noin 96 % on ollut palkkioita kampanjatuotteiden ja edustajasalkkujen sekä niiden sisältämien tuotenäytteiden myymisestä. Näin ollen 410.000 euron laittomasti saadusta hyödystä on maksettu verkostoon provisioina ja bonuksina noin 342.000 euroa. Loput 68.000 euroa pitäisi löytyä Moven tileiltä ja kassasta, ellei niitä ole hävitetty ostopalvelujen ja liiketoiminnan muiden kulujen kautta. Verkostoon maksetuista bonuksista ja provisioista saadaan perittyä takaisin ehkä noin puolet tai vähän sen alle, riippuen siitä, millä perusteilla yksittäisiä edustajia vastaan nostetaan syytteitä.- haipola!
Kaikki tuo kirjoittelu on ihan turhaa. Koko verkostomarkkinointi on suunnattu vain niille ihmisille joilla on oma halu ja motiivi auttaa itseään ,että tulevaisuudessa saisivat jotakin. Verkostomarkkinointia ei ole suunnattu niille jotka ei osaa hakea kuin virheitä joka asiasta. Maailma on täynnä ihmisiä joilta löytyy esim viikkosuunnitelma omasta ajankäytöstä ja selkeät tavoitteet. 10% maailman ihmisistä on taas näitä virheiden etsijöitä ja valittajia,joihin myös itse näytät kuuluvan, mitä sitten? Jokainen motivoitunut ihminen löytää 50-100 kontaktia päivässä, joista vain parhaat kelpaa mukaan. Kaikki ne jotka ryhtyy huutamaan tai joilta ei löydy aikaa voidaan sivuuttaa. Todellakin on varaa valita.
- Justice1
haipola! kirjoitti:
Kaikki tuo kirjoittelu on ihan turhaa. Koko verkostomarkkinointi on suunnattu vain niille ihmisille joilla on oma halu ja motiivi auttaa itseään ,että tulevaisuudessa saisivat jotakin. Verkostomarkkinointia ei ole suunnattu niille jotka ei osaa hakea kuin virheitä joka asiasta. Maailma on täynnä ihmisiä joilta löytyy esim viikkosuunnitelma omasta ajankäytöstä ja selkeät tavoitteet. 10% maailman ihmisistä on taas näitä virheiden etsijöitä ja valittajia,joihin myös itse näytät kuuluvan, mitä sitten? Jokainen motivoitunut ihminen löytää 50-100 kontaktia päivässä, joista vain parhaat kelpaa mukaan. Kaikki ne jotka ryhtyy huutamaan tai joilta ei löydy aikaa voidaan sivuuttaa. Todellakin on varaa valita.
Sinänsä hauskoja aina verrata teidän prosentteja. Sanot että 10% maailman ihmisistä on virheiden etsijöitä. Voisitko laittaa tuon "10% virheen etsijöiden" lähteen tänne sivuille niin voisi lukea tarkemmin asiasta. Veikkaan että et kuitenkaan laita.
- Pitkätukkaukko
haipola! kirjoitti:
Kaikki tuo kirjoittelu on ihan turhaa. Koko verkostomarkkinointi on suunnattu vain niille ihmisille joilla on oma halu ja motiivi auttaa itseään ,että tulevaisuudessa saisivat jotakin. Verkostomarkkinointia ei ole suunnattu niille jotka ei osaa hakea kuin virheitä joka asiasta. Maailma on täynnä ihmisiä joilta löytyy esim viikkosuunnitelma omasta ajankäytöstä ja selkeät tavoitteet. 10% maailman ihmisistä on taas näitä virheiden etsijöitä ja valittajia,joihin myös itse näytät kuuluvan, mitä sitten? Jokainen motivoitunut ihminen löytää 50-100 kontaktia päivässä, joista vain parhaat kelpaa mukaan. Kaikki ne jotka ryhtyy huutamaan tai joilta ei löydy aikaa voidaan sivuuttaa. Todellakin on varaa valita.
muuta vastausta kuin tuon. Kuulostaa ihan herättäjäpapilta, jolta vastaukset on loppu ja toteaa tutkimattomia on herran tiet.
- kokemukseen
Justice1 kirjoitti:
Sinänsä hauskoja aina verrata teidän prosentteja. Sanot että 10% maailman ihmisistä on virheiden etsijöitä. Voisitko laittaa tuon "10% virheen etsijöiden" lähteen tänne sivuille niin voisi lukea tarkemmin asiasta. Veikkaan että et kuitenkaan laita.
Itselläni on 20 vuoden kokemus suoramyynnistä. Asiakastapaamisia on kymmeniä tuhansia. Tästä on syntynyt vankka näkemys/kokemus . Samat myyntinumerot suhteessa asiakaskontakteihin toimii jokaiselle samalla tavalla. Jokaisen pitää opetella ne ja toimia niiden mukaan. Myyntialalla jokainen tuntee nämä numerot. Myydään käytänössä mitä vaan 100:sta ihmisestä 10 on näitä jotka ei osaa muuta kuin valittaa ja hakea virheitä. 80/100:sta ei osaa tehdä päätöstä tai heiltä ei löydy aikaa. 10/100:sta ostaa. ( tässä on pieniä heittoja ,riippuu hyvistä asiakasrekistereistä, myyntitaidosta, myyjän asenteesta/ kokemuksesta.) Tottakait pitää tietää että ihmisten kyky tehdä päätös jostakin on olematon. Näillä samoilla numeroilla kaikki pelaa. Ne jotka tuntee nämä periaatteet ei syyttele itseään, vaan osaa suhtautua näihin numeroihin oikein. Pitää myös ymmärtää että vain halukkaille voi ja pystyy myymään. Kaikenlainen pakkomyynti tuhoaa asiakassuhteen. Samoin kaikki ihmiset joilla on negatiivinen asenne voidaan sivuttaa sekunnissa (turha näihin on kenenkään omaa kallista aikaa tuhlata). Mikään bisnes ei koskaan ole yhdestä ihmisestä kiinni tai jonkun ihmisen mielipiteestä. Täysin uusi myyjä tarvitsee usein satoja kontakteja ensimmäiseen kauppaan (kokemus/näkemys kasvaa harjoittelun myötä). Näillä numeroilla toiset rakentaa ison ja menestyvän liiketoiminnan. Myynti onnistuu käytänössä vain heiltä jotka ovat valmiita kehittämään itseään ja suhtautumaan siihen haasteena itselleen, voittaja asenteella. Nyt kuitenkin alkaa jo olla kiire pitää mennä koeajamaan uusi mercedes c 350 (aika jo varattu tälle aamulle) . Ajattelin ostaa käteisellä. Huom. samat myyntinumerot toimii myös mersukaupassa. 100:sta koeajasta ostaa korkeintaan 10 . Jotkut haukkuu mersua kalliiksi ja hakemalla hakee siitä erilaisia virheitä.(tottakait se menee näin). Kauppa on se joka kannattaa ,ei palkkatöissä istumalla saa mitään.
Hyvät päivän jatkot - 3. vaimo
kokemukseen kirjoitti:
Itselläni on 20 vuoden kokemus suoramyynnistä. Asiakastapaamisia on kymmeniä tuhansia. Tästä on syntynyt vankka näkemys/kokemus . Samat myyntinumerot suhteessa asiakaskontakteihin toimii jokaiselle samalla tavalla. Jokaisen pitää opetella ne ja toimia niiden mukaan. Myyntialalla jokainen tuntee nämä numerot. Myydään käytänössä mitä vaan 100:sta ihmisestä 10 on näitä jotka ei osaa muuta kuin valittaa ja hakea virheitä. 80/100:sta ei osaa tehdä päätöstä tai heiltä ei löydy aikaa. 10/100:sta ostaa. ( tässä on pieniä heittoja ,riippuu hyvistä asiakasrekistereistä, myyntitaidosta, myyjän asenteesta/ kokemuksesta.) Tottakait pitää tietää että ihmisten kyky tehdä päätös jostakin on olematon. Näillä samoilla numeroilla kaikki pelaa. Ne jotka tuntee nämä periaatteet ei syyttele itseään, vaan osaa suhtautua näihin numeroihin oikein. Pitää myös ymmärtää että vain halukkaille voi ja pystyy myymään. Kaikenlainen pakkomyynti tuhoaa asiakassuhteen. Samoin kaikki ihmiset joilla on negatiivinen asenne voidaan sivuttaa sekunnissa (turha näihin on kenenkään omaa kallista aikaa tuhlata). Mikään bisnes ei koskaan ole yhdestä ihmisestä kiinni tai jonkun ihmisen mielipiteestä. Täysin uusi myyjä tarvitsee usein satoja kontakteja ensimmäiseen kauppaan (kokemus/näkemys kasvaa harjoittelun myötä). Näillä numeroilla toiset rakentaa ison ja menestyvän liiketoiminnan. Myynti onnistuu käytänössä vain heiltä jotka ovat valmiita kehittämään itseään ja suhtautumaan siihen haasteena itselleen, voittaja asenteella. Nyt kuitenkin alkaa jo olla kiire pitää mennä koeajamaan uusi mercedes c 350 (aika jo varattu tälle aamulle) . Ajattelin ostaa käteisellä. Huom. samat myyntinumerot toimii myös mersukaupassa. 100:sta koeajasta ostaa korkeintaan 10 . Jotkut haukkuu mersua kalliiksi ja hakemalla hakee siitä erilaisia virheitä.(tottakait se menee näin). Kauppa on se joka kannattaa ,ei palkkatöissä istumalla saa mitään.
Hyvät päivän jatkotjos et kuitenkaan ostais enää sitä mersua, kun on se laskukin sieltä käräjien kautta kohta tulossa. naapuritkin kattelee pitkään ja äiteekin on jo huolissaan...
- verkkosukka
haipola! kirjoitti:
Kaikki tuo kirjoittelu on ihan turhaa. Koko verkostomarkkinointi on suunnattu vain niille ihmisille joilla on oma halu ja motiivi auttaa itseään ,että tulevaisuudessa saisivat jotakin. Verkostomarkkinointia ei ole suunnattu niille jotka ei osaa hakea kuin virheitä joka asiasta. Maailma on täynnä ihmisiä joilta löytyy esim viikkosuunnitelma omasta ajankäytöstä ja selkeät tavoitteet. 10% maailman ihmisistä on taas näitä virheiden etsijöitä ja valittajia,joihin myös itse näytät kuuluvan, mitä sitten? Jokainen motivoitunut ihminen löytää 50-100 kontaktia päivässä, joista vain parhaat kelpaa mukaan. Kaikki ne jotka ryhtyy huutamaan tai joilta ei löydy aikaa voidaan sivuuttaa. Todellakin on varaa valita.
Tarkoitatko että jopa 10%:lla verkostomarkkinointiin mukaan lähtevistä on mahdollisuus välttyä huijatuksi joutumiselta?
Opettele kappalejako ja mielellään myös välilyöntien käyttösäännöt pilkkujen ja pisteiden osalta. Nykyinen tyylisi saa sinut näyttämään apukoululaiselta, eikä mersulla suhaavalta suoramarkkinoinin raudanlujalta ammattilaiselta, jolla on pettämätön pelisilmä ja vuosikymmenien kokemus alalta. - huijausta
verkkosukka kirjoitti:
Tarkoitatko että jopa 10%:lla verkostomarkkinointiin mukaan lähtevistä on mahdollisuus välttyä huijatuksi joutumiselta?
Opettele kappalejako ja mielellään myös välilyöntien käyttösäännöt pilkkujen ja pisteiden osalta. Nykyinen tyylisi saa sinut näyttämään apukoululaiselta, eikä mersulla suhaavalta suoramarkkinoinin raudanlujalta ammattilaiselta, jolla on pettämätön pelisilmä ja vuosikymmenien kokemus alalta.Jokaisella on mahdollisuus menestyä ,mutta vasta sitten kun verkostomarkkinointi on itselle oma bisnes ottamalla vastuu siitä itse! Aloituspaketin osto tai paperin täyttö ei tee kenestäkään oman bisneksen omistajaa. Näillä ei ole käytänössä mitään merkitystä siihen onko se oma bisnes vaiko ei. Vasta sitten kun itse uskoo itseensä ja omiin kykyihin ja todellisuudessa seisoo "omilla jaloilla". Itse järjestää tuotemyynnin, laatii ajankäytöstä viikkosuunnitelman johon myös sitoutuu, rekrytoi lisää jälleenmyyjiä ja opettaa heidät, näyttää itse omaa bisnestä muille jne (kaikki tämä vaatii itsensä kehittämistä)......vasta sitten se on oma bisnes ja vasta sitten on jokaisella mahdollisuus menestyä. Kaikenlainen aloitteellisuus vie kaikissa muissakin asioissa huipulle. Normaalisti verkostoyrityksissa 3kk 90 päivän täystyytyväisyys takuu (rahat takaisin). Verkostoyritykset on tarkoitettu niille ihmisille ,jotka haluaa laittaa itsensä likoon ,että saisivat tulevaisuudessa jotakin. Ahkeruus ja aloitteellisuus palkitaan. Se joka haastaa itsensä palkitaan. Oikealla suhtautumisella vaikeuksiin tekee jokaisesta voittajan. (asennoituu vaikeuksiin haasteena itselleen) .Kaikki huutajat tipahtaa kaikissa muissakin lajeissa kelkasta myös verkostomarkkinoissa.
- Justice1
kokemukseen kirjoitti:
Itselläni on 20 vuoden kokemus suoramyynnistä. Asiakastapaamisia on kymmeniä tuhansia. Tästä on syntynyt vankka näkemys/kokemus . Samat myyntinumerot suhteessa asiakaskontakteihin toimii jokaiselle samalla tavalla. Jokaisen pitää opetella ne ja toimia niiden mukaan. Myyntialalla jokainen tuntee nämä numerot. Myydään käytänössä mitä vaan 100:sta ihmisestä 10 on näitä jotka ei osaa muuta kuin valittaa ja hakea virheitä. 80/100:sta ei osaa tehdä päätöstä tai heiltä ei löydy aikaa. 10/100:sta ostaa. ( tässä on pieniä heittoja ,riippuu hyvistä asiakasrekistereistä, myyntitaidosta, myyjän asenteesta/ kokemuksesta.) Tottakait pitää tietää että ihmisten kyky tehdä päätös jostakin on olematon. Näillä samoilla numeroilla kaikki pelaa. Ne jotka tuntee nämä periaatteet ei syyttele itseään, vaan osaa suhtautua näihin numeroihin oikein. Pitää myös ymmärtää että vain halukkaille voi ja pystyy myymään. Kaikenlainen pakkomyynti tuhoaa asiakassuhteen. Samoin kaikki ihmiset joilla on negatiivinen asenne voidaan sivuttaa sekunnissa (turha näihin on kenenkään omaa kallista aikaa tuhlata). Mikään bisnes ei koskaan ole yhdestä ihmisestä kiinni tai jonkun ihmisen mielipiteestä. Täysin uusi myyjä tarvitsee usein satoja kontakteja ensimmäiseen kauppaan (kokemus/näkemys kasvaa harjoittelun myötä). Näillä numeroilla toiset rakentaa ison ja menestyvän liiketoiminnan. Myynti onnistuu käytänössä vain heiltä jotka ovat valmiita kehittämään itseään ja suhtautumaan siihen haasteena itselleen, voittaja asenteella. Nyt kuitenkin alkaa jo olla kiire pitää mennä koeajamaan uusi mercedes c 350 (aika jo varattu tälle aamulle) . Ajattelin ostaa käteisellä. Huom. samat myyntinumerot toimii myös mersukaupassa. 100:sta koeajasta ostaa korkeintaan 10 . Jotkut haukkuu mersua kalliiksi ja hakemalla hakee siitä erilaisia virheitä.(tottakait se menee näin). Kauppa on se joka kannattaa ,ei palkkatöissä istumalla saa mitään.
Hyvät päivän jatkotJos unohdetaan sinun näkemys ja kokemus, niin voisitko liittää viestiisi 10% säännön lähteen. (Niinkuin sinulle opetettiin lukiossa tai kauppakorkeassa, olethan sinäkin ne käynyt?). Kiinnostaisi lukea asiasta enemmänkin.
- toinen tollo
Pitkätukkaukko kirjoitti:
muuta vastausta kuin tuon. Kuulostaa ihan herättäjäpapilta, jolta vastaukset on loppu ja toteaa tutkimattomia on herran tiet.
on teitä joka lähtöön
- Justice1
huijausta kirjoitti:
Jokaisella on mahdollisuus menestyä ,mutta vasta sitten kun verkostomarkkinointi on itselle oma bisnes ottamalla vastuu siitä itse! Aloituspaketin osto tai paperin täyttö ei tee kenestäkään oman bisneksen omistajaa. Näillä ei ole käytänössä mitään merkitystä siihen onko se oma bisnes vaiko ei. Vasta sitten kun itse uskoo itseensä ja omiin kykyihin ja todellisuudessa seisoo "omilla jaloilla". Itse järjestää tuotemyynnin, laatii ajankäytöstä viikkosuunnitelman johon myös sitoutuu, rekrytoi lisää jälleenmyyjiä ja opettaa heidät, näyttää itse omaa bisnestä muille jne (kaikki tämä vaatii itsensä kehittämistä)......vasta sitten se on oma bisnes ja vasta sitten on jokaisella mahdollisuus menestyä. Kaikenlainen aloitteellisuus vie kaikissa muissakin asioissa huipulle. Normaalisti verkostoyrityksissa 3kk 90 päivän täystyytyväisyys takuu (rahat takaisin). Verkostoyritykset on tarkoitettu niille ihmisille ,jotka haluaa laittaa itsensä likoon ,että saisivat tulevaisuudessa jotakin. Ahkeruus ja aloitteellisuus palkitaan. Se joka haastaa itsensä palkitaan. Oikealla suhtautumisella vaikeuksiin tekee jokaisesta voittajan. (asennoituu vaikeuksiin haasteena itselleen) .Kaikki huutajat tipahtaa kaikissa muissakin lajeissa kelkasta myös verkostomarkkinoissa.
Tämähän thread alkaa vaikuttaa joltain pahimmalta GNLD-herätysliikkeeltä. Vai vielä 3kk 90 päivän täystyytyväisyystakuu.. Mikähän verkostointimarkkinointi yritys tällaisen takuun antaa? Voistko nimetä?
- Kaikki hyvin, asiaa!
Justice1 kirjoitti:
Tämähän thread alkaa vaikuttaa joltain pahimmalta GNLD-herätysliikkeeltä. Vai vielä 3kk 90 päivän täystyytyväisyystakuu.. Mikähän verkostointimarkkinointi yritys tällaisen takuun antaa? Voistko nimetä?
Amway on yrityksen nimi, ja se maksaa myös mahdollisen palautuksen postin kautta asiakaspalautuksena.
Tietääkseni myös For Ever Living tarjoaa 90 pv:n palautusoikeuden. - utelias
kokemukseen kirjoitti:
Itselläni on 20 vuoden kokemus suoramyynnistä. Asiakastapaamisia on kymmeniä tuhansia. Tästä on syntynyt vankka näkemys/kokemus . Samat myyntinumerot suhteessa asiakaskontakteihin toimii jokaiselle samalla tavalla. Jokaisen pitää opetella ne ja toimia niiden mukaan. Myyntialalla jokainen tuntee nämä numerot. Myydään käytänössä mitä vaan 100:sta ihmisestä 10 on näitä jotka ei osaa muuta kuin valittaa ja hakea virheitä. 80/100:sta ei osaa tehdä päätöstä tai heiltä ei löydy aikaa. 10/100:sta ostaa. ( tässä on pieniä heittoja ,riippuu hyvistä asiakasrekistereistä, myyntitaidosta, myyjän asenteesta/ kokemuksesta.) Tottakait pitää tietää että ihmisten kyky tehdä päätös jostakin on olematon. Näillä samoilla numeroilla kaikki pelaa. Ne jotka tuntee nämä periaatteet ei syyttele itseään, vaan osaa suhtautua näihin numeroihin oikein. Pitää myös ymmärtää että vain halukkaille voi ja pystyy myymään. Kaikenlainen pakkomyynti tuhoaa asiakassuhteen. Samoin kaikki ihmiset joilla on negatiivinen asenne voidaan sivuttaa sekunnissa (turha näihin on kenenkään omaa kallista aikaa tuhlata). Mikään bisnes ei koskaan ole yhdestä ihmisestä kiinni tai jonkun ihmisen mielipiteestä. Täysin uusi myyjä tarvitsee usein satoja kontakteja ensimmäiseen kauppaan (kokemus/näkemys kasvaa harjoittelun myötä). Näillä numeroilla toiset rakentaa ison ja menestyvän liiketoiminnan. Myynti onnistuu käytänössä vain heiltä jotka ovat valmiita kehittämään itseään ja suhtautumaan siihen haasteena itselleen, voittaja asenteella. Nyt kuitenkin alkaa jo olla kiire pitää mennä koeajamaan uusi mercedes c 350 (aika jo varattu tälle aamulle) . Ajattelin ostaa käteisellä. Huom. samat myyntinumerot toimii myös mersukaupassa. 100:sta koeajasta ostaa korkeintaan 10 . Jotkut haukkuu mersua kalliiksi ja hakemalla hakee siitä erilaisia virheitä.(tottakait se menee näin). Kauppa on se joka kannattaa ,ei palkkatöissä istumalla saa mitään.
Hyvät päivän jatkotmää haluisin mesen .onks hyvin pelannu. pääseex teille töihin ?.
- noita omia
artikkeleitasi täällä levittelet. Ne ei anna ihan oikeaa kuvaa asenteellisuutensa vuoksi.
Panisit vain yksinkertaisesti sen oikeuden tuomiolausekkeen näkyviin, siinä ei ole ylimäääräisiä selostuksia eikä tulkintoja.- döfkljhgasdföh
tuli rikoksesta, oli jutussa ylimääräisiä tulkintoja ja selostuksia kuinka paljon tahansa. Rikolliset pitääkin tuomita.
- tulee mieleen
eräs ihminen joka oli karpolla on asiaa ohjelmassa. Tarina meni jotenkin näin, tämä kyseinen ihminen naarmutti autonsa kaistan vaihdon yhteydessä joskus 80-luvulla ja tästä alkoi syntipukin haku tapahtuneeseen joka jatkuu edelleen. Hän käytti tuhansia tunteja yleisönosasto kirjoituksiin sun muuhun, syyttelemällä milloin mitäkin tahoa tapahtuneesta. Haipolasta ja mursiksesta tulee mieleen tämä kaveri. Ei mene paljoa pieleen jos arvioi molempien käyttäneen muutamia tuhansia tunteja vastustamiseen.Hyvä kysymys MIKSI? Molemmille voin todeta ,että turhaa työtä. Verkostomarkkinointi toimii vasta sitten kun sen laittaa itselle toimimaan. Minkäänlainen kirjoittelu ei tuo tulosta EIKÄ MUUTA MITÄÄN.
- EIKÄ MUUTA MITÄÄN.
ok...
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaisten kannatus enää 12,9%
Perussuomalaisten kannatus laskee edelleen kuntavaaleissa. Kannatus sulaa kuin kevälumi auringossa. Onkos tuo ihme, kun49217942Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?
Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi452135Trump - otan Gasan haltuun nyt
USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h3311619Ensio tunkee jo tyttärensäkin telkkariin!
Eikö kaljulle ex-stripparille mikään ole pyhää?? https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011013742.html On tuo härski2591441Runebergin tortut
Hyviä huomenia ja mukavaa päivyliä. 😊 Nyt kahvetta tippumaan. Harmi ettei ole torttua. 😊☕✨❄️❤️2671144- 531045
- 1031015
Bachelor-Joonas sekstasi toisen naisen kanssa - Tästä syystä valitsi kuitenkin Monican: "Nyt mun..."
Bachelor Suomi -realityssä koitti lopullisen valinnan hetki. Paljon onnea ja lykkyä rakkauteen Joonas ja Monica! Lue l14944- 67849
- 35803