Tami

evian

Kuulin tuossa joku päivä sitten Tami-nimen (ennen tätä tiennyt vain Tami Kiurun) ja olenkin nyt muutaman päivän makustellut sitä. Ensin se kuulosti jotenkin teennäiseltä ja keksimällä keksityltä, mutta mitä enemmän sitä miettii sen paremmalta se alkaa minusta kuulostaa :D

Onko Tami miten yleinen nimi, mitä mieltä itse olet siitä?

Ensimmäisen kerran olen jopa miettinyt miten miehen toinen nimi sopisi pojalle (kun kummankin suvussa on semmoisia nimiä, joita en omilleni ihan heti antaisi..) ja ehkäpä Tamin kanssa nimi olisikin loistava :)

Meillä ei siis ole vielä lapsia (kovasti työn alla kylläkin;), mutta onhan näitä hauska miettiä jo vähän etukäteenkin.

18

2146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polpotti

      Googlettamalla nimen "Tami" tulee aika mielenkiintoisia kuvia. Lähinnä silmiin pistää naisten ja eläinten suuri määrä. Eipä silti, enemmän tuon itsekin mieltäisin koiran nimeksi.

      Suomessa Tami-nimi on annettu 103 miehelle ja 4 naiselle.

    • sadelma

      Tami on koiralle sopiva. En ikinä antaisi lapselle, onhan noita niin paljon kivoja ja reippaita nimiä. Siis muitakin kuin Tami.

    • luulen..

      tullaan kiusaamaan.tulee mielee hevonen,tamma,taimi ja muut kamalat..kysyin 7 vuotiaalta tytöltäni mitä mieltä niin sanoi..en ikinä haluaisi olla tami.anna vaikka tiina tai miina mutta ei tamia(

      • tiina tai miina

        Jos lapselle ollaan antamassa nimeksi Tami, niin ei vaihtoehdoiksi oikein käy Tiina tai Miina. Kyse kun on poikalapsesta. Ei paljon sekään vaikuta, mitä tyttäresi sanoo pojan nimestä.


      • evian
        tiina tai miina kirjoitti:

        Jos lapselle ollaan antamassa nimeksi Tami, niin ei vaihtoehdoiksi oikein käy Tiina tai Miina. Kyse kun on poikalapsesta. Ei paljon sekään vaikuta, mitä tyttäresi sanoo pojan nimestä.

        Silloin lasta vasta kiusattaisiinkin, jos pojasta tehtäisiin Tiina tai Miina ;D

        Aika harvinaista muuten, että joku nimi saa näin paljon negatiivista palautetta (niitä kun harvoin "hyväksytään" täällä), mutta kiva kuulla muiden mielipiteitä!


      • tuo lapsen
        evian kirjoitti:

        Silloin lasta vasta kiusattaisiinkin, jos pojasta tehtäisiin Tiina tai Miina ;D

        Aika harvinaista muuten, että joku nimi saa näin paljon negatiivista palautetta (niitä kun harvoin "hyväksytään" täällä), mutta kiva kuulla muiden mielipiteitä!

        lapsen kommentti kiteyttää kaiken. Kun ei saa selvää edes onko kysessä tyttö vai poika, on parempi vaihtaa nimi joksikin muuksi.

        Tami on aina kuulunut omiin inhokkeihini. Siinä on jotain rumaa ja se on vaikea mieltää ihmisen nimeksi. Jos minulle sanottaisiin Tami, assosioisin sen susikoiraan.


      • Tami22v

        Jaa itse tami nimen omistan ja olen mies ja koskaa nimeni takia ei ole kiusattu minua eikä haukuttu. Nimeni kyllä helposti sekoitetaan toniin tai tomiin mutta kyllä se on ihan hyvä nimi pojalle
        :)


    • Liisa-Maria

      Väestörekisterikeskuksen mukaan 107 Tamia, joista valtaosa on syntynyt 2000-luvulla.

      Käsittääkseni Tami on kuitenkin vanha nimi, joka on otettu uudestaan käyttöön. Nimi tullee kreikkalaisesta nimestä Damianos, joka on marttyyrin nimi. Pyhät Kosmas (Kosma, Kuisma,) ja Damianos, (Tami)lääkäriveljekset, kuolivat marttyyreinä vuonna 284. Nimipäivä on ortodoksisen kalenterin mukaan 1.7. Nimi ei taida olla tavallisessa Suomalaisessa almanakassa.

      • evian

        ainakaan minun silmään tosiaan "tavallisesta" almanakasta osunut, vaikkakin minusta nimi kuulostaa ihan supisuomalaiselta :)


    • futari.

      Lempinimenä menisi. Tami-nimestä tulee itselleni assosiaatio Dummy, "Dami", tyhmyri.

      • peliluri

        Ei nimi miestäpahenna, jos mies ei ite ole idioottimainen. jääkiekko Tami taitaa asua Tampereella eikä Turussa vai asuuko molemmissa kaupungeissa. Ei paljo vitsailua itsestään kestäny, mutta ite kyllä pyörii laittomuuksien rajamaastossa. Aika paljon ite on suustaan päästelly, että pitäisi vähän poikien kujeilua ymmärtää, kun ei ollut edes tuon pahempaa kuin pieni sutkaus. Jos sen autoa, omaisuutta tai muuten pahemmin vahingoitettu niin olisi joku sympatia asiaa kohtaan.


    • äityliini06

      Mielenkiintoisia kommentteja... Itse annoin lapselleni nimeksi Tami, helppouden, lyhyyden sekä oman mieltymykseni vuoksi. Kaverilta kuulin ekan kerran nimen, eikä kylläkään tullut mielleyhtymiä eläimiinkään... Mutta jokaisella oikeus mielipiteeseensä :)

      • Dr-Dick

        Tamiflu


    • TamiTamminen

      Jääkiekkovalmentaja Manu Juhani "Tami" Tamminen

      • Anonyymi

        Mun nimi on kanssa Tami


    • Anonyymi

      Aikoinaan entinen työkaveri antoi tyttärelleen nimeksi Unna.

      Mietin että olen kuullut sen nimen jossain?
      Rupesin googlettaan sitä ja sieltä se löytyi.
      Unna tarkoittaa samaa kuin Nainen.
      Koska haarastan sukututkimusta olen seuraillut näitä
      nimenantoja ja
      Slaavilaisessa nimihistoriassa
      Pojan nimi ei koskaan loppunut A kirjaimeen.

      Sieltä tutkimuksesta tuli sellainen nimi vastaan
      kuin Vaito.
      Siinä olisi oiva nimi pojalle`?

      • Anonyymi

        Unnasta tulee mieleen unnuttaminen eli ns. runqqaaminen


    • Anonyymi

      Tamista tulee mieleen tampio :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe