Alasti saunassa

työkavereiden kanssa

Miesystäväni firmassa on tapana pitää kahdesti vuodessa virkistyspäiviä, johon luonnollisesti kuuluu illan päätteeksi sauna ja sen jälkeen jatkot baarissa.
Olin ensimmäistä kertaa mukana nyt kesällä, koska teen silloin tällöin tuurajana työvuoroja ko. firmassa.
Paikalle saapuessani järkytyin, koska puolet työntekijöistä sekä naisista että miehistä koikkelehti kokonaan ilman vaatteita saunan ja meren välillä, osalla sentään oli jonkinlainen uima-asu päällä. Myös saunassa oli vaihteleva asuste eevan ja aatamin asusta puolipukeisiin.
Ymmärrän kyllä, että hyvässä kaveriporukassa jos välit ovat hyvät ja selvät, niin voi mennä pariskunnittain alasti yhdessä saunaan ja that's it.
Mutta että työporukassa sekoillaan ilman vaatteita .. se on minusta vähintäänkin hieman kyseenalaista. Tarkistin miesystävältäni, joka on firmassa johtotehtävissä, että ovatko he erikseen käskeneet varusteeksi uima-asun. Hänen vastauksensa oli, että ei ole erikseen neuvottu ja että minun ei pitäisi nipottaa tällaisesta asiasta, koska se on ihan luonnollista, että mennään alasti saunaan.
Olen todella närkästynyt tilanteesta, koska minulle ei tulisi mieleenkään mennä omassa työpaikassani työkavereiden kanssa miehet ja naiset sekaisin saunaan ilman asiallista uimapukua tms.
Minua itseäni tietysti närkästyttää tässä asiassa lisäksi se, että miesystäväni hilluu naispuolisten työntekijöiden kanssa samanaikaisesti saunassa ja uimassa, tosin hänellä itsellään oli tässä tapauksessa housut jalassa, mutta muilla ei.

Antakaa nyt hyvät ihmiset vinkkejä, olenko väärässä tässä asiassa? Eikö ole kuitenkin hyvän tavan mukaista ja toista kunnioittavaa ottaa huomioon myös sellaiset työkaverit, joita tämä asia häiritsee ja laittaa jotain pientä ylle, kyse on kuitenkin työpaikan tilaisuudesta eikä mistään vapaa-ajan mökki-illasta?

45

10226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gubpe

      Höllää hyvä nainen hiukan jo pipoa.. kyseessä oli selvästikin vapaa-ajan tapahtuma, eli virkistyspäivä siis, vaikka työporukalla oltiinkin. eri asia kai olisi jos työssä oltaisiin nakuna?

      Kyseessä oli kai kuitenkin jokaiselle vapaaehtoinen toiminta, ja vaihtoehtona sai pitää ne uima-asutkin. Lisäksi kun aikuisia ollaan niin kaikki on jo varmaan nähneet niitä pimppejä ja pippeleitä aikaisemminkin..
      Mainittakoon vielä että alastomuus on aika luontevaa saunassa .. vai?

      Ei tuossa minusta oikeastaan outoa ole, itse olen tottunut sekasaunailtoihin jo koulussa, ja hyvin se on siirtynyt työelämäänkin. Normaalia ainakin IT-alalla

    • lämmössä

      menee uikkarit pilalle. Ei ne kestä kuumuutta.

      • tuollainen

        alasti koikkelehdinta.

        On turha väittää että sauna olisi niin "pyhä" ettei muka silmä eksyisi arvottamaan sen sihteerikön suloja tai naiset ratsaisi miehiä.

        Joka muuta väittää, valehtelee! On typerää ja puolivillaista touhua! Housut jalkaan tai naisille ja miehille eri sauna!


      • Sauna on sauna
        tuollainen kirjoitti:

        alasti koikkelehdinta.

        On turha väittää että sauna olisi niin "pyhä" ettei muka silmä eksyisi arvottamaan sen sihteerikön suloja tai naiset ratsaisi miehiä.

        Joka muuta väittää, valehtelee! On typerää ja puolivillaista touhua! Housut jalkaan tai naisille ja miehille eri sauna!

        Ei miehet eikä naiset mittaile toisten kroppia saunassa. Toi on ihan normaalia, vaikka vaatteita ei olisi päällä! Pettäjät epäilevät tposia, johtunee omasta huonosta omatunnosta ;o)


    • voiko olla??

      Selvä peli että toisten elimiä siellä voi usea kyttiä. Olisi fiksua käyttää uima-asuja koska työkavereista kyse! Eri asia jos olisi vain muutama mies keskenään.

      Alastomuus on hieno asia, mutta kyllä puolisoita voi kunnioittaa ja muitakin.

      Todellakin uimapuvut piti olla ! Meni aika hulvattomaksi tuo meno.

      • voiko olla??

        Mulla olis kans mennyt mehut väärään kurkkuun¨ja grillimakkarat.


    • duunin kanssa

      Meillä duunissa oli juuri tällainen saunailta meren äärellä. Naiset kävivät ensin saunassa ja sitten menivät miehet. Minusta tämä järjestely toimi paremmin, koska kyllähän sitä viinaksia illan aikana naukkailtiin ja meno oli jossain vaiheessa aika vihjailevaa ja puheet sen mukaiset. Eli itselläni olisi kyllä ollut vaivautunut fiilis mennä duunin miesten kanssa saunaan yhtä aikaa, alasti tai sen uimapuvun kanssa. Sori vaan. Olen sitten estoinen, mutta jotenkin duuni on kuitenkin duuni ja siellä pitäisi käyttäytyä asiallisesti. En tosin tykkää käydä yleisesti saunassa kovin vieraassa porukassa muutenkaan.

      Kyllähän sitä kovin moni olisi selän pesijäksi tullut, mutta vitsinä sitten kumminkin naiset otettiin ne heitot. En tosin tykkäisi, jos tietäisin oman mieheni käyttäytyvän kuten oman duunini miehet. Jutut oli kyllä jossain vaiheessa hieman 'ala-arvoisia'. Sitä se kalja, sauna ja naiset teettävät... Parempi siis, että oltiin omissa porukoissa saunomassa. On turvallisempi olo.

    • bordelli on bordelli

      jokainen tekee mitä tekee. ei kenenkään liene pakko mennä sinne saunaan ylipäätään jos yhteissaunominen niin pahaa tekee. tietysti siinä varmasti vilkuillaan puolin ja toisin, mutta se lienee tarkoituskin.

      sitäpaitsi, et sinä ap voine mitenkään vaikuttaa siihen miten kyseisen firman vapaa-ajan bileissä käyttäydytään ja pukeudutaan?!?!

      ja jos et luota miesystävääsi , niin sinulla lienee huono itsetunto tai suhteenne ei ole kunnossa?

      Eipä suomalainen saunottelu ennenkään ole mikään seksiorgiatapahtuma ollut...

    • vaimoke tällainen

      Meillä mies kävi firman pikkujouluissa, iltaan kuului juomista ja saunomista.
      Eipä tässä mitään.. miehillä ja naisilla eri saunavuoro ja uikkarit siltikin päällä.. oli pakolliset.

      Mutta mies kotiin tullessaan kertoi, että oli tupannut naisten saunavuorolla saunaan (humalassa kertoi, tietty)
      Suutuin, koska heillä oli ollut erilliset saunavuorot.

      Mies yritti seuraavana päivänä valehdella asiasta, kun kysyin vihjaten, että kävikö miehet ja naiset yhdessä saunassa. Sanoi jotain että eipäs nähnyt työpaikan naisia alasti, eikä bikineissä.

      Ei varmaan muistanut kertoneensa ja valehteli täyttä häkää, että miehet kävi miesten kanssa ja naiset naisten.. tässä vaiheessa myös kertoi, ettei siellä uimavaatteet kaikilla päällä ollut kerta miesporukassa kävivät ja naisillakaan ei "oman kuulemansa mukaan" ollut kaikilla.
      Räjähdin tässä vaiheessa valhtelusta.

      Minusta jos miehillä ja naisilla on saunavuorot erikseen, niin pitää olla jo kiinnostunut menemään tarkastamaan työpaikan naisten utareet ja perseet, kerran sinne on tupannut. Ja minusta siitä syystä on täysi oikeus suuttua!
      Valehtelu seuraavana päivänä ei tehnyt asiaa yhtään paremmaksi, päinvastoin.

      Yritti seuraavana päivänä vielä, että ei muistanut käyneensä kun sanoi aamulla toista mutta puhui samantien itsensä pussiin, koska sanoi että kävivät parin kaljan jälkeen saunassa ja jatkoivat siitä juomista saunan jälkeen.

      Tämän seurauksena sanoi, että ei halunnut kertoa koska ei halunnut kuulla valitusta.
      Valehtelustako sitä valitusta ei tule, jos jää kiinni? Kahta kauheampi valitus siitä tulee, kun yrittää valehdella.

      En tiedä miten tiukkapipo olen tässä asiassa, mutta miehellä ei ole enään mitään asiaa firman mihinkään illanviettoihin.

      Ymmärtää kuulemma.. joka kerta kysyy luvan, mutta ei pääse.. ja tässä asiassa pipo ei löysty.

      • Gubpe

        Joko tuo oli aikamoinen provo, tai sitten eletään eri vuosituhannella..
        Mikäs maailmanloppu se on, jos ukkosi on vieraat vetimet nähnyt, kai niitä aikuinen mies on ennekin nähnyt.

        Ja nyt sitten loppuelämä eletään säkissä, kun ei tossun alta pois päästä. HUH HUH sääliksi käy miespoloasi.


      • Tule 2000luvulle

        Voi voi! Minkälainen käsitys sinulla on miehestäsi? Tasa-arvo on vinouttanut suhteenne, ja rajusti!!

        Äijäsi on pulmunen.


      • ja kosteaa

        Kyllä ne tiedetään noi firmojen juhlat, irstaillaan kännissä ja ollaan kaukana kotoa ettei tutut näe eikä kuule. Olis pistoolille töitä.


    • Sauna on sauna ja siellä ollaan aina oltu alasti.
      Mene kirkkoon, jos suomalainen kulttuuri ahdistaa.

      • Ihme tyyppejä

        Suomalaiseen kulttuuriin nimen omaan kuuluu melko selkeä oman rajan kunnioittaminen ja tietynlainen häveliäisyys. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että esim. työpaikalle ei mennä juuri alushousut peittävässä roiskeläpässä tai läpinäkyvässä topissa. Näin ollen suomalaiseen kulttuuriin ei millään muotoa voi sanoa kuuluvan se, että työkaverit viettävät porukalla aikaa alasti keskenään, oli kyse sitten saunomisesta tai uimisesta. Onhan uimahallissakin aivan selvää, että naiset ja miehet menevät eri puolelle, vai pitäisikö sinun mielestä suomalaisia perinteitä kunnioittaen kaikkien mennä samaan saunaan?

        Itse jättäisin kyllä saunomiset automaattisesti väliin, jos meidän työpaikalla olisi sekasauna, jossa kaikki olisivat alasti. En todellakaan halua nähdä/tulla nähdyksi alasti työkavereitani...etenkin jos illan aikana on vielä juotu jotain vettä väkevämpää.

        Miehille tämä on ehkä hiukan eri asia, koska he saavat varmasti olla rauhassa saunassa, toisin kuin naiset. Miehet ensinnäkin tirkistelevät ja toljottavat naisten kroppia huomattavasti intensiivisemmin kuin naiset miesten ja lähes joka työpaikalta löytyy vähintään yksi ällötys, joka jollain keinoin yrittää päästä lääppimmään. Miesten on ehkä vaikea ymmärtää, miten epämiellyttävää tuo naisista on.


      • Kroppa kuosissa
        Ihme tyyppejä kirjoitti:

        Suomalaiseen kulttuuriin nimen omaan kuuluu melko selkeä oman rajan kunnioittaminen ja tietynlainen häveliäisyys. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että esim. työpaikalle ei mennä juuri alushousut peittävässä roiskeläpässä tai läpinäkyvässä topissa. Näin ollen suomalaiseen kulttuuriin ei millään muotoa voi sanoa kuuluvan se, että työkaverit viettävät porukalla aikaa alasti keskenään, oli kyse sitten saunomisesta tai uimisesta. Onhan uimahallissakin aivan selvää, että naiset ja miehet menevät eri puolelle, vai pitäisikö sinun mielestä suomalaisia perinteitä kunnioittaen kaikkien mennä samaan saunaan?

        Itse jättäisin kyllä saunomiset automaattisesti väliin, jos meidän työpaikalla olisi sekasauna, jossa kaikki olisivat alasti. En todellakaan halua nähdä/tulla nähdyksi alasti työkavereitani...etenkin jos illan aikana on vielä juotu jotain vettä väkevämpää.

        Miehille tämä on ehkä hiukan eri asia, koska he saavat varmasti olla rauhassa saunassa, toisin kuin naiset. Miehet ensinnäkin tirkistelevät ja toljottavat naisten kroppia huomattavasti intensiivisemmin kuin naiset miesten ja lähes joka työpaikalta löytyy vähintään yksi ällötys, joka jollain keinoin yrittää päästä lääppimmään. Miesten on ehkä vaikea ymmärtää, miten epämiellyttävää tuo naisista on.

        Tekstissäsi välittyy kauniiden kollegoiden kateus..


    • epäileväeeva

      Olen aivan samaa mieltä. Ukot saunokoot munasillaan keskenään ja naiset keskenään. Uikkarit päälle jos sekasauna. Noissa saunailloissa kun on tapana ottaa viinaa, niin silloin karkaa mopo käsistä. Kaikilta. Vaikka olisi kuinka kunnollisia ja tunnollisia ihmisiä muuten, niin viina ja alastomuus sekoittaa kyllä päät. Meilläkin ukon kanssa on itsetunnot ja suhde kohdillaan, mutta hiukan suhtaudun epäilyksellä, kun viikonloppuna hänellä on saunis tyttöporukan kans. Paikalla on vaan pari-kolme ukkoa ja 5 - 8 likkaa, täytyy tsekata että menee edes uikkarit mukaan.. Ei ukko tykännyt, kun sanoin, että minäkin voin mennä työpaikan futisukkojen kanssa saunoon (käydään yhdessä potkimassa krt/vko), mutta jos on itse menossa, ei voi toista kieltää. Katsotaan mitkä on tunnelmat viikonlopun jälkeen...

    • ............

      onnistuis,että mun ukko menis sekasaunaan sen kyllä tietää mitä siellä ajatellaan,kun katellaan akkojen varustuksia eli ei käy meillä tommonen peli laatuun.

    • realisti*

      Todella epäasialliselta tuntuu tuollainen käytös.Kuin oltaisiin "metsän eläimiä" : D.
      En missään nimessä menisi miespuolisten työkavereiden kanssa saunaan ylipäänsä,saati sitten alasti.

    • Mies 3x

      Sanoisin että tuollaset ovat aika riskitilanteita.

      * Henkilöt tuntevat jo toisensa, eli jonkinlaista silmäpeliä tms ihastumista saattaa ollla jo pohjalla.
      * Tuskin on alkoholiton tilaisuus se saunominenkaan (ja sitten ne baareilut päälle)
      * Ilman vaatteita
      * Mies on johtoasemassa, joka tehoaa joihikin naisiin vähän liiankin hyvin
      * Edellinen huomioonottaen... mies on... mies :-)

      Ainoa hillitsevä tekijä mikä tulee mieleen, on se että muut näkee / kulee / sana kiertää jos jotain tapahatuu.

      Eli jos tuollaisia tilaisuuksia on tosituvasti. Miehet ja naiset ovat siellä kännissä ilman vaatteita ja ovat muutenkin samaa ikäluokkaa tai muuten toistensa "tyyppiä", niin viimeistään jatkojen jälkeen joku saunassa käynnistynyt leikki saattaa mennä loppuun kun valvovien silmäparien määrä vähenee.

      Omissa työn puolesta tapahtuneissa saunomisissa on kyllä naisilla ja miehillä olleet eri vuorot.

      Tarinan ihmisiä tuntematta, sanoisin kyllä että tuollaisessa aika reilu potentiaali lipsahduksille, jos kumppani ei ole mukana... ja noita tilaisuuksia on toistuvasti. Kertariski on ehkä pienehkö, mutta tarpeeksi tositettuna...

    • Ei hätää

      Mitäs nyt tuosta??

      Alastomuus on luonnollista, varsinkin saunassa.

      Ei miehesi katsele muita naisia, ei vaikka olisivat hotteja seksipommeja..

      Ole siis huoleti, äläkä rajoita miehesi työjuttuja. Monilla on pahempiakin päänvaivoja.

      Uskon miehesi toimivan reilusti, ilman taka-ajatuksia. Siitäkin huolimatta, vaikka hän olisi yötä pois reissuillansa.

      • Anonyymi

        Olet harvinaisen hyväuskoinen ihminen..


    • erillään

      Tässä huomaa eron naisten ja miesten suhtautumisen välillä. Äijistä siinä ei ole mitään ihmeellistä, että mennään duunipoorukan kanssa sekasaunomaan. Naisista taas suurin osa pitää tilannetta vaivautuneena.

      Itsekin olen sitä mieltä, etten koskaan missään tilanteessa menisi meidän työpaikan miesten kanssa saunomaan. Oikeasti - sitä tirkistelyä ei kestäisi kukaan. Jutut on jo sellaisia, vaikka naisilla on vaatteet päällä. Entäs jos ne vielä riisuttaisiin.

      En tykkää käydä edes oman mieheni kanssa saunomassa, koska oma mies ei kertakaikkisesti jätä rauhaan. Itselleni sauna on nimenomaan kylpemiseen tarkoitettu rauhallisuuden tyyssija, mutta kun mieheni kanssa 'joudun' menemään, niin tämä on koko ajan tuijottamassa rintoja/takamusta ja hipelöimässä. Ei auta sanoa, että älä viitti koko ajan hiplata ja roikkua rinnoissa kiinni. Kuulemma ei pysty olemaan liikuttamatta. Että sellaista. Hohhoijakkaa. Miehet on näköjään niin erilaisia.

      Tuskin se oma mies sen kummallisempi on kuin ne duuninkaan miehet...

      • Anonyymi

        Eikö hän sitten muuten saa nähdä sinua alasti kuin saunassa?


    • Anonyymi

      Saunaan mennään alasti oli siellä presidentti jeesus taikka jumala alastomuus on luonnollista niin miesten ja naisten kohalla meillä miehillä on kulli ja kivekset naisilla vagina ja tissit kaikilta ne löytyy ja sauna on paikka jossa juodaan kaljaa lonkeroa viinaa tai ihan sama mitä siellä vedät ja heität löylyä kyllä minäkin olen ollut sekasaunassa 10v ihmisistä 80v ihmisii asti siellä oltiin turpa kiinni heitettii löylyä ja rentouduttii

    • Anonyymi

      Täällä naiset heti miehiä syyttämässä että sauna illassa miekkoset alkais irstailemaan heti minä istunu monen hyvin kauniin ja varatun naisen kanssa saunassa ja oltiin kaikki alasti eikä tullu pieneen mieleenkään mennä sen kanssa flirttailee oon ollu sekasaunassa ku mulla on ollu tyttöystävä ja siellä oli kauniita naisia ja niin edelleen alasti oltii se on näin ja näin se tulee menemään

      • Anonyymi

        Olen nuori ja nainen miesvaltaisella alalla.Meillä on pari keraa kuukadessa saunailta eräällä mäkillä.Odotan aina koska pääsee kunolla saunomaan alasti jäkien kanssa.Minä ainakin kannatan alasti saunomista saan myös silmän iloa.Eri kokoisten ja näköisten miesten-keskellä.


    • Anonyymi

      EX miesytävän kertoi,mene pomon kotiin syntäreille. Kutsuttu hänet ja työsätä pieni paikka nainen. Oli ok! Asuimme eri osoiteet. eri aluet. Kun hän saapui seraava viikon loppu. Kertoi he joivat,grillasivat ja sanoivat alasti.Tuo sauna homma sano häiritsi kun oli työluvalla ja eri kultuuri ja tavat.Kumasti alko se nainen työstä perjantai ilta kuskaa ex-mies ystäväni espoosta dunista ihan tänne itä Helsinki nurkilleni, Vaikka asu Vuosaari. Kylä mä olin mustis ja attelin se on siinä.Mulle riitti selitykset ja sekin miksi siellä Vuosaari alko usein käymän. Jätin sen sitten.

    • Anonyymi

      Kyllä hyvät tuttavapariskunnatkin usein saunoo yhdessä ja alasti, muistuu mieleen kun olin yhdessä naisvaltaisessa työpaikassa, saunailta kun oli niin ei siellä nyt välttämättä oltu lauteilla yhtä aikaa mut muuten oli kyllä rouvilla herkkua näkösällä kun tulivat tuulettumaan ja puiden lisääjä sai katsastaa karva tuheroja ja mikäs siinä kun mitään seksiä ei ollut ja aikuisia kaikki.

    • Anonyymi

      Jos ei ole uimapukua vara hankkia taikka pyyhettä, niin kannattaa saunoa vaan kotosalla. Jos kestää arvostelut mitä noista alastomista kuulee niin ok.. Kyllä häveliäisyys on hyvä olla jokaisella ja se kuuluu ihmisyyteen. Itse en pystyisi vetämään itseäni alastomaksi miesporukoiden edessä, enkä kylläkään koe tarvettakaan sellaiseen käytökseen.

    • Anonyymi

      Itse saunon aina alasti.Firmassa missä olen töissä 90.prosetiseti miehiä.Meillä on sanailtoja aika paljon minä ja me mutamat naiset ,nautimme täysin rinnoin,sekasaunasta.Siinä on myös silmäniloa,kun näkee erilaisia varustuksia.

    • Anonyymi

      Ihan kauheeta, ennenkuulumatonta, joku on siis alasti saunassa. Ettäs kehtaa.

      • Anonyymi

        Alasti saunominen on mielestäni ihan jees.En häpeä omaa vartaloani ja on kivaa saunoa miesten kanssa ,olen nuori nainen.Siinä on paljonkin hyviä puolia.Sexi saataa tulla sitten saunan jälkeen jos kiinostaa.


    • Anonyymi

      Niin, alastomuus on normaalia ainakin saunomisen merkeissä.

      • Anonyymi

        Ja paljon mukavampi tuikata pyllyyn ku ei retonki estele jihuuuu


    • Anonyymi

      Tahallaan otetaan riskejä ja pahoitetaan puolison mieltä tuollaisilla sekoiluilla. Järki päähän ja asiat tärkeysjärjestykseen. Mieluummin väliin tuollaiset molemminpuolin,niin ei tule turhia murheita. Voi ja saa valita viisaasti.💩

    • onpa vanha ketju.

      Mistä tällaisia firmoja löytyy. Itse olen urani aikana ollut ainakin 15 yrityksessä, eikä missään ole harrastettu sekasaunaa saati sitten sekasaunaa alasti.

      • Anonyymi

        Tuollaisten järjestäjät ei ainakaan tue työyhteisön hyvää ja työntekijöidensä parasta. Hyvä pomo ottaa huomioon myös tyntekijöidensä perheen ja lapset,eikä omaista lähtökohdistaan järjestä irstaita juhlia,oli ne sitten pikkujoulut tai muuta. Kuin moni liitto on saanut lopun noista ns. Virkistysilloista. Myös puolisot joilla on aitoa rakkautta suhteessaan,kieltäytyvät tuollaisista ihan omasta tahdostaan. Näin se on ja turha on muuta ulista ja itselleen selitellä.horoilubileet nuo on💩


      • Anonyymi

        Me nori polvi oleeme vapatuneepia eikä niin tiukkapipoja,tietän muutamia firmoja joissa on samallainen käytäntö.Saunaan vaan ja alasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me nori polvi oleeme vapatuneepia eikä niin tiukkapipoja,tietän muutamia firmoja joissa on samallainen käytäntö.Saunaan vaan ja alasti.

        Niin. Eipä liittonne kestäkkään💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me nori polvi oleeme vapatuneepia eikä niin tiukkapipoja,tietän muutamia firmoja joissa on samallainen käytäntö.Saunaan vaan ja alasti.

        No kerro noita firmoja muutama, koska siinnähän ei ole mitään pahaa, koska niissä ei olla tiukkapipoja.


    • Anonyymi

      Voi että, jouduitteko jatkojen perään uudelleen sinne saunaan sitten.

    • Anonyymi

      Miehesi nauttii kauniista naisen vartaloista sanassa. Ehkäoä siellä käy myös kettu kolossa jossain kohtaa...

    • Anonyymi

      Näinpä .ja nämä nuoremmat saa samaa pskaa kun vanhemmatkin.ja viisauus unohtui yhtälailla1💩

    • Anonyymi

      Onpa uutinen -alasti saunassa! Mikä on seuraava yhtä järisyttävä aloitus?

    • Anonyymi

      Yleensä Suomessa on menty vuosisatoja alasti saunaan . Siellä on synnytty ennen ja suoritettu viimenen pesu ja virutus . Niin kuka saatanan uusavuton sinne vaatteet pällä menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe