Naiset haluaa määrätä miestä

Mies 182 cm

Tämähän on ihan tosiasia, mutta miksei naiset suostu tätä myöntämään? Naiset haluaa, että mies on näennäisesti perheen pää, ehkä machoilevakin sellainen, oikea kunnon äijä. Mutta todellisen vallan naiset haluaa säilyttää itsellään. Auton korjaamisen, tietokoneen huoltamisen ja kalastusvehkeiden säilyttämisen mies saa päättää, mutta kaiken muun uuden auton väristä lähtien päättääkin nainen. Jestas sitä myrskyä mikä nousee, jos mies erehtyy neuvomaan naista lasten kasvatuksessa! Nainenhan kantaa lasta 9 kuukautta ja on siis automaattisesti sata kertaa parempi kasvattaja kuin mies...

Ja valitettavasti suurin osa miehistä on näitä tahdottomia *illun perässä pomppivia sätkynukkeja, jotka jätkäporukassa on niin saatanan rehvakasta äijää, mutta jotka kotona tekee just niinku muija käskee, jotta sais piparia huomennakin.

Miehillä ei ole mitään itsekuria tai tahtoa; kaikessa annetaan periksi, koska ei haluta tai osata väitellä naisen kanssa.

Ja sieltä naiset jo kiekuvatkin vihaisina, ettei ne halua tahdotonta vässykkää joka antaa heti periksi. Ei niin, mutta se minkä naiset aina sopivasti "unohtaa" sanoa on että naiset haluaa miehen, joka vänkää sopivasti vastaan mutta antaa aina lopulta periksi. Eli nainen tuntee olevansa niskan päällä ihan oikeasti kun mies yritti vähän sanoa vastaan mutta hävisi silti. Jos mies voittaakin väittelyssä, nainen mököttää seuraavat pari viikkoa tai pahemassa tapauksessa pidempäänkin. Naisen ego on tehty lasista; se ei kestä pienintäkään kolhua särkymättä. Miehet taas jostain kumman syystä jaksaa kuunnella naisten tai naisensa känätystä, valittamista, vähättelyä ja lässyttämistä vaikka maailmanloppuun saakka... kunhan vain saavat piparia illallakin.

Naiset hei, myöntäkää nyt edes joku! Miks rehellisyys voi olla teille aina niin *itun vaikeaa?

48

2705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 182 cm
      • Mies 182 cm

        "Olen kokenut nainen, mutta olen muuten edelleen hyvännäköinen ja kiinnostunut seksistä."

        tuo on toinen vakiojuttu, joka kaikkien naisten täytyy aina väkisin tunkea mukaan: "Olen hyvännäköinen".

        Oli ketjun aihe sitten sinkkuus, irtoseksi, avioliitto, pettäminen, verotus, ruoan alv tai miesten asevelvollisuus, niin aina naiset tunkee ton hokeman viestiinsä. Kumma, ettei miehillä ole samaa pakkomiellettä...


      • olisi jo
        Mies 182 cm kirjoitti:

        "Olen kokenut nainen, mutta olen muuten edelleen hyvännäköinen ja kiinnostunut seksistä."

        tuo on toinen vakiojuttu, joka kaikkien naisten täytyy aina väkisin tunkea mukaan: "Olen hyvännäköinen".

        Oli ketjun aihe sitten sinkkuus, irtoseksi, avioliitto, pettäminen, verotus, ruoan alv tai miesten asevelvollisuus, niin aina naiset tunkee ton hokeman viestiinsä. Kumma, ettei miehillä ole samaa pakkomiellettä...

        pojun aika mennä tutimaan?


      • sun oli pakko mainaasta
        Mies 182 cm kirjoitti:

        "Olen kokenut nainen, mutta olen muuten edelleen hyvännäköinen ja kiinnostunut seksistä."

        tuo on toinen vakiojuttu, joka kaikkien naisten täytyy aina väkisin tunkea mukaan: "Olen hyvännäköinen".

        Oli ketjun aihe sitten sinkkuus, irtoseksi, avioliitto, pettäminen, verotus, ruoan alv tai miesten asevelvollisuus, niin aina naiset tunkee ton hokeman viestiinsä. Kumma, ettei miehillä ole samaa pakkomiellettä...

        21 cm?


    • Noin se saattaa mennä.

      Ainoo mitä ex-vaimoni ei pystynyt lopulta sanelemaan ja määräämään tai taivuttelemaan - tai ainakin yrittämään - oli se että minä päätin etten jää tälläseen systeemiin.

      Itsensä siinä menettäisi lopulta.

      Jos nainen tahtoo välttämättä manipuloida ja ohjailla miestä niin tehköön sen kohtuudella ja antaen myös miehen toteuttaa itseään. Mulla ei ole mitään ongelmaa olla ns. tottelevainen - kunhan siitä on jotain oleellista hyötyä ja minä saan osani haluamanlaisestani elämästä.

      Meillä se meni niin että jaksoin tota systeemiä jonkun aikaa, vängätä vastaan ja sitten myöntyä... leikkiä että homma menee oikein.

      Ja sitten kun aloin käyttään omaa päätä ja tekeen ihan oikeasti omia valintoja naisesta tulikin hemmetin hydra-peto jonka kiukuttelulla ja morkkaamisella ei ollut mitään rajaa. Harjoitin taitojani esim. muksujen kanssa niin mikään ei koskaan kelvannut. Ei mikään. Lopulta päätin että oman mielenterveyteni takia tää suhde on purettava ja mä otan vaan isyyden tästä pysyväksi järjestelyksi, ja siinä suhteessa saan käyttää omaa harkintaani ja olla yksin vastuussa noista mukuloista - jolloin mun motivaatio on aina paljon korkeampi. (Hupaisaa oli se että aina kun exvaimoni oli poissa kotoa olen loistava ja motivoitunut isä ja kun se on paikalla ei mikään taas nappaa. Motivaationtappaja...)

      Ja mies menee tohon mukaan - ei välttämättä koska se olis selkärangaton... vaan siksi että se aidosti uskoo että se on tarpeen ja hyväksi. Selkärangattomuus lähinnä tulee kai siitä jos sitä peliä ei osaa viheltää reippaasti poikki kun menee homma liiallisuuksiin.

      "Miehet taas jostain kumman syystä jaksaa kuunnella naisten tai naisensa känätystä, valittamista, vähättelyä ja lässyttämistä vaikka maailmanloppuun saakka... kunhan vain saavat piparia illallakin. "

      Onneksi se ei ollut tästä kiinni. Loppuaikoina mulle ei edes kelvannu vaikka puoliväkisin tyrkytettiin... kiitos aina sen päivän tapahtumien jolloin nainen varmisti tehokkaasti ettei mua todellakaan kiinnosta mikään seksi kun fiilikset on niin alhaalla. Ja sitten vielä odotti että sais tyydytyksensä.

      No, nyt sen verran viisaampi että seuraavan kanssa varmaan natsaa paremmin... ja jos ei natsaa niin ei terve mies vaimoa tarvi enivei ;-D

      • Mies 182 cm

        paikkansa monessa perheessä: miehet ei uskalla ottaa yhtä suurta tilaa kasvattajana, mutta oikeastaan se on kyllä silloin miesten oma vika. Jos mies on lässy, ettei pysty sanomaan naiselle takaisin kun tulee erimielisyyksiä niin kyllähän se on vain ja ainoastaan miehen syy. Minä olen esimerkki vähän toisenlaisesta miehestä; jos joku nainen on väitellyt jostain asiasta ja olen ollut eri mieltä niin aina olen sanonut kantani ja myös "hyökännyt" naisen näkökulmaa vastaan asiallisesti. Naiset ovat olleet vähän hämmentyneitä, kun ovat tottuneet siihen, että "herrasmies antaa aina periksi".

        Mutta minä en olekaan herrasmies. :)


      • Mies 182 cm kirjoitti:

        paikkansa monessa perheessä: miehet ei uskalla ottaa yhtä suurta tilaa kasvattajana, mutta oikeastaan se on kyllä silloin miesten oma vika. Jos mies on lässy, ettei pysty sanomaan naiselle takaisin kun tulee erimielisyyksiä niin kyllähän se on vain ja ainoastaan miehen syy. Minä olen esimerkki vähän toisenlaisesta miehestä; jos joku nainen on väitellyt jostain asiasta ja olen ollut eri mieltä niin aina olen sanonut kantani ja myös "hyökännyt" naisen näkökulmaa vastaan asiallisesti. Naiset ovat olleet vähän hämmentyneitä, kun ovat tottuneet siihen, että "herrasmies antaa aina periksi".

        Mutta minä en olekaan herrasmies. :)

        Noh, jos sun argumentteja kuunneltiin ja ne otettiin vakavasti niin sittenhän sulla on vielä ihan käsiteltävissä oleva nainen jonka kanssa sattaa pärjätä. Justiina-aste siis siedettävä.

        Kun itse tein samaa niin lopputulos oli aina se että otan verbaalisesti ns. turpaan ja kuulinkerta toisensa jälkeen kuinka paska äijä olen. Hienoa keskustelua ja ajatustenvaihtoa, motivoivaa suorastaan. Lopulta olin välinpitämätön kaikelle sille sonnalle ja siitähän rouva tietenkin otti jättikilareita toisensa jälkeen. Lopulta mikään kommunikaatiomuoto ei oikein natsannut, en halunnut edes jakaa ajatuksiani - paitsi niitä välttämättömiä.

        Sitten jouduinkin vuorostani kuunteleen kerjuuta että hän sais kuulla ajatuksiani... Toki, ensin pakotetaan mut sulkeutuun ja sitten pitäis taas aueta?

        Siinä vaiheessa olinkin jo lähtökuopissa. kiitos ei, jotain parempaa...


      • Mies 182 cm
        Kukkomies kirjoitti:

        Noh, jos sun argumentteja kuunneltiin ja ne otettiin vakavasti niin sittenhän sulla on vielä ihan käsiteltävissä oleva nainen jonka kanssa sattaa pärjätä. Justiina-aste siis siedettävä.

        Kun itse tein samaa niin lopputulos oli aina se että otan verbaalisesti ns. turpaan ja kuulinkerta toisensa jälkeen kuinka paska äijä olen. Hienoa keskustelua ja ajatustenvaihtoa, motivoivaa suorastaan. Lopulta olin välinpitämätön kaikelle sille sonnalle ja siitähän rouva tietenkin otti jättikilareita toisensa jälkeen. Lopulta mikään kommunikaatiomuoto ei oikein natsannut, en halunnut edes jakaa ajatuksiani - paitsi niitä välttämättömiä.

        Sitten jouduinkin vuorostani kuunteleen kerjuuta että hän sais kuulla ajatuksiani... Toki, ensin pakotetaan mut sulkeutuun ja sitten pitäis taas aueta?

        Siinä vaiheessa olinkin jo lähtökuopissa. kiitos ei, jotain parempaa...

        Niin en ole kertaakaan seurustellut, vaikka niitä tapailuja yhden sun toisen naisen kanssa onkin ollut.

        "Kun itse tein samaa niin lopputulos oli aina se että otan verbaalisesti ns. turpaan ja kuulinkerta toisensa jälkeen kuinka paska äijä olen. Hienoa keskustelua ja ajatustenvaihtoa, motivoivaa suorastaan. Lopulta olin välinpitämätön kaikelle sille sonnalle ja siitähän rouva tietenkin otti jättikilareita toisensa jälkeen."

        Tässähän on olemassa se pyhä sääntö, että siinä vaiheessa, kun asialliset argumentit loppuvat, miehen kuuluu sulkea suunsa ja olla hiljaa. Nainen voi samassa kohdassa ottaa likaiset keinot käyttöön ja haukkua miehen täydeksi *askakasaksi ja jos mies tähän sanoo yhdenkin sanan vastaan niin nainen jo harkitsee kostotoimenaan tekaistua raiskaussyytettä miehelle.


    • typykkä -

      Tunnenpa erään 182 cm miehen, niin voinkin sopivasti vastata tähän :D

      Minusta pitäisi olla tasaveroisia kumppaneita, miksi pitäisi pompotella toista? Tietysti nainen voi sanoa oman mielipiteensä ja perusteluja, mutta siinä se -ei tarvitse alkaa pompottamaan. Jos mies on ihan hakoteillä ja aiheuttaa harmaita hiuksia loukkaamalla tai tekemällä mitä sattuu... niin voi siinä pari sanaa sanoa keskustellen. Kuten mies naisellekin.

      Perheen pää ja machoilu on jo historiaa(?), metroseksuaaleja vai mitä retroseksuaaljeja alkaa olemaan miehissä... naiset ne machoilee? Ei ole ainakaan tullut vastaan perheen päitä enää. :) Minäkin naisena joutunut miettimään siksi sitä perheen pää roolia, mutta siis ihan fiksua sellaista ei mitään machoa...

      "jotta sais piparia huomennakin" Miksi muka eivät saisi? Pitäisikö minunkin alkaa käyttämään jotain pipari valtaa? En olekaan ennen edes kokeillut. Jotkut miehet sanovat moro siinä tapauksessa.

      Niin. Mies antaa periksi? Miksi?

      Tiedän erään miehen joka mököttää kuukausi kaupalla. Se ei ole edes pari viikkoa. Miehetkin osaavat mököttää osa. Ego taitaa olla sitä lasia lisäksi. Myös alistuva nainen käy tälle miehelle. Ja jos sanoo väärän sanan, yhdenkin, niin mies suuttuu kuukausiksi.

      "naisensa känätystä, valittamista, vähättelyä ja lässyttämistä vaikka maailmanloppuun saakka... kunhan vain saavat piparia illallakin."

      Vähättely, valittaminen jne. kuulostaa jo henkiseltä väkivallalta yms. Miksi kukaan sellaista kuuntelee?

      Ei kai miehen kaikkea pidä kestää??

      "Auton korjaamisen, tietokoneen huoltamisen ja kalastusvehkeiden säilyttämisen mies saa päättää, mutta kaiken muun uuden auton väristä lähtien päättääkin nainen." Itse olen törmännyt päinvastaiseenkin, eli mies on kunigas mielestään, joka paikassa.

      Nykyään on myös nalkuttavia miehiä, naisten lisäksi, vaikka heistä ei aina puhuta. Onko se sittenkin ihan yksilöominaisuus ?? Taitaa olla!

      =)

      • Varmaan tää ap. kirjoittaja angstaa henkilökohtaista suhdettaan ja kun aivo-oksennetaan niin kyllähän se laajalle roiskuu ja vahvasti näyttää yleistykseltä... :)

        Mutta kyllä tuo Justiina-naistyyppi on suoraansanottuna turhankin yleinen naismalli.


      • Mies 182 cm
        Kukkomies kirjoitti:

        Varmaan tää ap. kirjoittaja angstaa henkilökohtaista suhdettaan ja kun aivo-oksennetaan niin kyllähän se laajalle roiskuu ja vahvasti näyttää yleistykseltä... :)

        Mutta kyllä tuo Justiina-naistyyppi on suoraansanottuna turhankin yleinen naismalli.

        kertaakaan. Useita seurustelun "aloituksia" on ollut, mutta joka kerta homma on kuivunut kasaan, koska (ilmeisesti) nainen on odottanu multa jotain helvetin johtajakäyttäytymistä. Mun olis siis pitäny viedä ja naisen vikistä. Sori vaan, ei toimi mun kohdalla.


      • Mies 182 cm kirjoitti:

        kertaakaan. Useita seurustelun "aloituksia" on ollut, mutta joka kerta homma on kuivunut kasaan, koska (ilmeisesti) nainen on odottanu multa jotain helvetin johtajakäyttäytymistä. Mun olis siis pitäny viedä ja naisen vikistä. Sori vaan, ei toimi mun kohdalla.

        Ai, sä oot sillä tavalla märkäkorva vielä :)

        Itse naimisissa asti ollut ja sen instituution huonoksi havainnut... ainakin kyseisen naisen kanssa.


      • Mies 182 cm
        Kukkomies kirjoitti:

        Ai, sä oot sillä tavalla märkäkorva vielä :)

        Itse naimisissa asti ollut ja sen instituution huonoksi havainnut... ainakin kyseisen naisen kanssa.

        on muuten sellainen, jota naiset ei kestä. Mun ei ole tarvinnu seurustella jotta tietäsin naisten ajatuksenkulun. Naiset haluavat olla itse suorasanaisia miehille, mutta eivät kestä jos mies on suorasanainen heille. Olen lukemattomat kerrat kuullut naisten suusta turhautuneen, enemmän tai vähemmän vittuiluksi laskettavan kommentin sen jälkeen, kun olen päässyt niskan päälle asiallisessa väittelyssä. Naiset todellakin odottaa, että mies jossain vaiheessa tajuaa itse perääntyä, jottei häntä tarvitse alkaa haukkumaan kusipääksi, ämmäksi jne... Kieltäkää vaan naiset kaikki, mutta olen tuntenut liian monta lajinne edustajaa. :) Sanavalmiit naiset eivät kestä sanavalmiita miehiä, faktaa. :)

        Itseasiassa on masentavaa, kuinka typerästi naiset käyttäytyvät jo pelkästään muita miehiä kuin kumppaniaan kohtaan. Voin vain kuvitella, millaista henkistä teurastusta se sitten suhteessa onkaan! Suhteessa käsittääkseni homma menee niin, että nainen pitää pienen kiristysotteen miehestä normaalisti ja jos mies kapinoi ja sanoo vastaan, nainen kiristää otettaan ja alkaa lyttäämään miestä tehokkaammin. Kävikö sulla näin? Eli nainen aina tietyin väliajoin pienelle sanailulla ja pompottamisella tarkisti, missä mennään ja jos sanoit vastaan, myrsky yltyi?


      • Ahaa mies
        Mies 182 cm kirjoitti:

        kertaakaan. Useita seurustelun "aloituksia" on ollut, mutta joka kerta homma on kuivunut kasaan, koska (ilmeisesti) nainen on odottanu multa jotain helvetin johtajakäyttäytymistä. Mun olis siis pitäny viedä ja naisen vikistä. Sori vaan, ei toimi mun kohdalla.

        Jos kerran et pääse alkua pidemmälle, niin taitaa 99,9 oddseilal olle siitä kiinni että et pääse "testi" vaiheesta ohitse. Tuota naisluonnon sanelemaa vaihetta on vaikea ymmärtää, mutta lueppa seuraava. Ymmärtämällä sen ohittaminenkin on kivuttomampaa kun älyää että siinä ei ole mistään kovin kummoisesta asiasta kyse... meillä miehillä nääs on tapana ottaa asiat liian kirjaimellisesti ja vakavasti:

        http://www.kissmegoodnight.com/dating-advice-and-tips/dating-tips-women-test-men.shtml


      • Mies 182 cm
        Ahaa mies kirjoitti:

        Jos kerran et pääse alkua pidemmälle, niin taitaa 99,9 oddseilal olle siitä kiinni että et pääse "testi" vaiheesta ohitse. Tuota naisluonnon sanelemaa vaihetta on vaikea ymmärtää, mutta lueppa seuraava. Ymmärtämällä sen ohittaminenkin on kivuttomampaa kun älyää että siinä ei ole mistään kovin kummoisesta asiasta kyse... meillä miehillä nääs on tapana ottaa asiat liian kirjaimellisesti ja vakavasti:

        http://www.kissmegoodnight.com/dating-advice-and-tips/dating-tips-women-test-men.shtml

        että nainen saa huumorin varjolla vittuilla miehelle, eikä mies saa suuttua siitä, niin siinä tapauksessa olen ilomielin koko ikäni sinkkuna. :) Ja yleensäkin kaikki mahdolliset asiat, joissa naisella on etuoikeuksia suhteessa mieheen, niin antaa olla, ei kiinnosta. Vai mitä tarkoitit tuolla, että miehet ottavat naisten jutut liian kirjaimellisesti?


      • Mies 182 cm
        Ahaa mies kirjoitti:

        Jos kerran et pääse alkua pidemmälle, niin taitaa 99,9 oddseilal olle siitä kiinni että et pääse "testi" vaiheesta ohitse. Tuota naisluonnon sanelemaa vaihetta on vaikea ymmärtää, mutta lueppa seuraava. Ymmärtämällä sen ohittaminenkin on kivuttomampaa kun älyää että siinä ei ole mistään kovin kummoisesta asiasta kyse... meillä miehillä nääs on tapana ottaa asiat liian kirjaimellisesti ja vakavasti:

        http://www.kissmegoodnight.com/dating-advice-and-tips/dating-tips-women-test-men.shtml

        Läheskään kaikki näistä tapailujutuista ei ole ollut sellasia, että minä olisin halunnut jatkaa. Juttu on vaan molempien puolelta kuivunu kasaan, ehkä itse olen ollu tässä tapauksessa se, joka on lopettanu yhteydenpidon pidemmäksi aikaa. Mua kun ei kiinnosta se naisten yli kaiken rakastama asetelma, että nainen leikkii vaikeasti saatavaa ja etäistä eikä ota yhteyttä mieheen. Sitten jos mies ei ota yhteyttä, hänet haukutaan naisporukassa passiiviseksi vässykäksi joka ei osaa käsitellä naisia.

        Ei kiitos. :)


      • typykkä -
        Mies 182 cm kirjoitti:

        on muuten sellainen, jota naiset ei kestä. Mun ei ole tarvinnu seurustella jotta tietäsin naisten ajatuksenkulun. Naiset haluavat olla itse suorasanaisia miehille, mutta eivät kestä jos mies on suorasanainen heille. Olen lukemattomat kerrat kuullut naisten suusta turhautuneen, enemmän tai vähemmän vittuiluksi laskettavan kommentin sen jälkeen, kun olen päässyt niskan päälle asiallisessa väittelyssä. Naiset todellakin odottaa, että mies jossain vaiheessa tajuaa itse perääntyä, jottei häntä tarvitse alkaa haukkumaan kusipääksi, ämmäksi jne... Kieltäkää vaan naiset kaikki, mutta olen tuntenut liian monta lajinne edustajaa. :) Sanavalmiit naiset eivät kestä sanavalmiita miehiä, faktaa. :)

        Itseasiassa on masentavaa, kuinka typerästi naiset käyttäytyvät jo pelkästään muita miehiä kuin kumppaniaan kohtaan. Voin vain kuvitella, millaista henkistä teurastusta se sitten suhteessa onkaan! Suhteessa käsittääkseni homma menee niin, että nainen pitää pienen kiristysotteen miehestä normaalisti ja jos mies kapinoi ja sanoo vastaan, nainen kiristää otettaan ja alkaa lyttäämään miestä tehokkaammin. Kävikö sulla näin? Eli nainen aina tietyin väliajoin pienelle sanailulla ja pompottamisella tarkisti, missä mennään ja jos sanoit vastaan, myrsky yltyi?

        Myönnän että olen arvostellut erästä miesparkaa puhelimitse -että mitä hän voisi tehdä toisin. Se johtui siitä, että en saanut häneen kontaktia kunnolla ja mies teki ihan mitä huvittaa muutenkin. En huomannut alunperin mitään arvostukseen viittaavaa häneltä tai se, että häntä olisi tippaakaan kiinnostanut sielunliikkeeni. Hän oli tahallaan jopa loukannut.

        Nolottaa kuitenkin että hän sai kuulla kunniansa, tosin häntä ei edes kiinnostanut se.

        Myönnän sekin että suhteessa keskustelisin ja jättäisin nuo jutut sikseen. On turha edes koittaa sanoa toiselle että "voisitko olla loukkaamatta" ... mies ei kuuntele.


      • typykkä -
        Mies 182 cm kirjoitti:

        että nainen saa huumorin varjolla vittuilla miehelle, eikä mies saa suuttua siitä, niin siinä tapauksessa olen ilomielin koko ikäni sinkkuna. :) Ja yleensäkin kaikki mahdolliset asiat, joissa naisella on etuoikeuksia suhteessa mieheen, niin antaa olla, ei kiinnosta. Vai mitä tarkoitit tuolla, että miehet ottavat naisten jutut liian kirjaimellisesti?

        "yleensäkin kaikki mahdolliset asiat, joissa naisella on etuoikeuksia suhteessa mieheen, niin antaa olla, ei kiinnosta"

        Vielä 90-luvulla oli vallassa miesten macho-kulttuuria, silloin oli etuoikeuksia miehillä. Ainakin minun muistini mukaan. On ollut hyvä että nainenkin otetaan huomioon. Naisilla vaan palkkakin tahtoo olla pienempi edelleen?

        Mutta pitääkö naisen mieheksi muuttua käytökseltään? Entä miehen naismaiseksi? Hirvittää tämä nykymeno. ?


      • Mies 182 cm
        typykkä - kirjoitti:

        "yleensäkin kaikki mahdolliset asiat, joissa naisella on etuoikeuksia suhteessa mieheen, niin antaa olla, ei kiinnosta"

        Vielä 90-luvulla oli vallassa miesten macho-kulttuuria, silloin oli etuoikeuksia miehillä. Ainakin minun muistini mukaan. On ollut hyvä että nainenkin otetaan huomioon. Naisilla vaan palkkakin tahtoo olla pienempi edelleen?

        Mutta pitääkö naisen mieheksi muuttua käytökseltään? Entä miehen naismaiseksi? Hirvittää tämä nykymeno. ?

        se vaatii sen, että mies on kiinnostuneempi naisesta kuin nainen miehestä. Niinhän se on yleisestikin; miehet saavat naisista paljon enemmän energiaa ja kiksejä kuin naiset miehistä. Monet naiset sanovat nyt, että ei pidä paikkaansa, naisille miehet on tärkeempiä koska niille rakkaus merkkaa enemmän.

        Tämä on taas eri asia: tottakai naisille on tärkeää mies, mutta vain siinä mielessä, että näin nainen saa rakkautta itselleen. En vain ikimaailmassa voi uskoa, että yksikään nainen Maapallolla voisi olla yhtä kokonaisvaltaisesti kiinnostunut yhdestäkään miehestä, kuin mitä miehet yleensä ovat naisista.


      • typykkä -
        Mies 182 cm kirjoitti:

        se vaatii sen, että mies on kiinnostuneempi naisesta kuin nainen miehestä. Niinhän se on yleisestikin; miehet saavat naisista paljon enemmän energiaa ja kiksejä kuin naiset miehistä. Monet naiset sanovat nyt, että ei pidä paikkaansa, naisille miehet on tärkeempiä koska niille rakkaus merkkaa enemmän.

        Tämä on taas eri asia: tottakai naisille on tärkeää mies, mutta vain siinä mielessä, että näin nainen saa rakkautta itselleen. En vain ikimaailmassa voi uskoa, että yksikään nainen Maapallolla voisi olla yhtä kokonaisvaltaisesti kiinnostunut yhdestäkään miehestä, kuin mitä miehet yleensä ovat naisista.

        Lisäksi tuijotat sitä sukupuolta koko ajan ...

        "miehet saavat naisista paljon enemmän energiaa ja kiksejä kuin naiset miehistä"

        Et ole nainen, et voi tietää !!

        Etkä voi tietää, kuinka kokonaisvaltaisesti joku tuntematon henkilö on kiinnostunut jostakin toisesta.

        Vaihda nyt se vessapaperirulla kaukoputkeen ja lakkaa provoilemasta.


      • Mies 182 cm
        typykkä - kirjoitti:

        Lisäksi tuijotat sitä sukupuolta koko ajan ...

        "miehet saavat naisista paljon enemmän energiaa ja kiksejä kuin naiset miehistä"

        Et ole nainen, et voi tietää !!

        Etkä voi tietää, kuinka kokonaisvaltaisesti joku tuntematon henkilö on kiinnostunut jostakin toisesta.

        Vaihda nyt se vessapaperirulla kaukoputkeen ja lakkaa provoilemasta.

        "Vaihda nyt se vessapaperirulla kaukoputkeen ja lakkaa provoilemasta."

        En minä provoile.

        "Et ole nainen, et voi tietää !!"

        Sen perusteella, millaista käytöstä olen kokenut naisten taholta, niin todellakin voin tietää.


      • typykkä -
        Mies 182 cm kirjoitti:

        "Vaihda nyt se vessapaperirulla kaukoputkeen ja lakkaa provoilemasta."

        En minä provoile.

        "Et ole nainen, et voi tietää !!"

        Sen perusteella, millaista käytöstä olen kokenut naisten taholta, niin todellakin voin tietää.

        Varmaan tiedät ettei ihan jokainen suomen nainen voi olla täsmälleen samanlainen. Jokusia on edes erilaisia!

        Se että jotkut ovat olleet ilkeitä sinua kohtaan, ei tarkoita että jokainen on sellainen.

        Lisäksi muutama nainen ei ole kirjaimellisesti ehkä tarkoittanut, vaan turhautumistaan purkanut. Älä ota jokaista naista, mitä heidän sylki suuhun tuo, liian vakavasti. Mutta siis ei voi vähätellä jos on ilkeä oikeasti, mutta silloin kannattaa poistua äkkiä jonnekin muualle.


      • typykkä -
        typykkä - kirjoitti:

        Lisäksi tuijotat sitä sukupuolta koko ajan ...

        "miehet saavat naisista paljon enemmän energiaa ja kiksejä kuin naiset miehistä"

        Et ole nainen, et voi tietää !!

        Etkä voi tietää, kuinka kokonaisvaltaisesti joku tuntematon henkilö on kiinnostunut jostakin toisesta.

        Vaihda nyt se vessapaperirulla kaukoputkeen ja lakkaa provoilemasta.

        Ei se ollut vessapaperirulla. Siis piti silloin laittaa paperirullan hylsy siis se pahvinen juttu. :D Taidan olla liian väsynyt, kun kielikukkasia tulee.


      • säännöllä
        Mies 182 cm kirjoitti:

        Läheskään kaikki näistä tapailujutuista ei ole ollut sellasia, että minä olisin halunnut jatkaa. Juttu on vaan molempien puolelta kuivunu kasaan, ehkä itse olen ollu tässä tapauksessa se, joka on lopettanu yhteydenpidon pidemmäksi aikaa. Mua kun ei kiinnosta se naisten yli kaiken rakastama asetelma, että nainen leikkii vaikeasti saatavaa ja etäistä eikä ota yhteyttä mieheen. Sitten jos mies ei ota yhteyttä, hänet haukutaan naisporukassa passiiviseksi vässykäksi joka ei osaa käsitellä naisia.

        Ei kiitos. :)

        pääsee ihmissuhteissa pidemmälle kuin kostamisella. Koska kuitenkaan et millään muotoa halua minkäänsorttiseen ihmissuhteeseen naisen kanssa, kehotan jatkamaan tapailukumppaneille kostamista, voisit jopa laajentaa repertuaariasi passiivis-agressiiviseen vastarintaan ja siitä sitten agressiiviseen kontrollointiin, kun tunnet ajan sopivaksi. Etenkin jos asut pienellä paikkakunnalla sana parisuhdetaitamattomuudestasi leviää varmasti sinua uhkaavassa kohderyhmässä ja pääset omaan rauhaasi.


      • -JT
        Mies 182 cm kirjoitti:

        Läheskään kaikki näistä tapailujutuista ei ole ollut sellasia, että minä olisin halunnut jatkaa. Juttu on vaan molempien puolelta kuivunu kasaan, ehkä itse olen ollu tässä tapauksessa se, joka on lopettanu yhteydenpidon pidemmäksi aikaa. Mua kun ei kiinnosta se naisten yli kaiken rakastama asetelma, että nainen leikkii vaikeasti saatavaa ja etäistä eikä ota yhteyttä mieheen. Sitten jos mies ei ota yhteyttä, hänet haukutaan naisporukassa passiiviseksi vässykäksi joka ei osaa käsitellä naisia.

        Ei kiitos. :)

        Et siis kestä sitä, että nainen haluaa pompotella ja määrätä. Toisaalta et myöskään halua naista, joka odottaa sinun 'vievän ja vikisyttävän'. MUTTA et myoskaan tykkää suhteen alussa vähemmän aktiivisista eli niistä 'etäisistä' ja 'vaikeasti tavoiteltavistaan' ? etkä ilmeissesti missään nimessä halua olla se 'jätetty' osapuoli... Sun kannattais nyt todella miettiä hetken ihan vakavissasi, että mitä sinä sitten oikein haluat ja onko haluamasi nainen realistinen mahdollisuus vai omien haaveittesi muodostama marionettinukke - mikä muuten olisi todella helppo, mutta toisaalta tylsä parisuhdekummpani.

        Vailla todellisia parisuhdekokemuksia on ihan ymmärrettävää, että ko. asia tuntuu noin vaikealta, mutta jostakin se on vaan pakko aloittaa tai ei ole 'pakko-pakko' tietenkään....


      • Mies 182 cm
        -JT kirjoitti:

        Et siis kestä sitä, että nainen haluaa pompotella ja määrätä. Toisaalta et myöskään halua naista, joka odottaa sinun 'vievän ja vikisyttävän'. MUTTA et myoskaan tykkää suhteen alussa vähemmän aktiivisista eli niistä 'etäisistä' ja 'vaikeasti tavoiteltavistaan' ? etkä ilmeissesti missään nimessä halua olla se 'jätetty' osapuoli... Sun kannattais nyt todella miettiä hetken ihan vakavissasi, että mitä sinä sitten oikein haluat ja onko haluamasi nainen realistinen mahdollisuus vai omien haaveittesi muodostama marionettinukke - mikä muuten olisi todella helppo, mutta toisaalta tylsä parisuhdekummpani.

        Vailla todellisia parisuhdekokemuksia on ihan ymmärrettävää, että ko. asia tuntuu noin vaikealta, mutta jostakin se on vaan pakko aloittaa tai ei ole 'pakko-pakko' tietenkään....

        "Et siis kestä sitä, että..."

        "... nainen haluaa pompotella ja määrätä."

        en todellakaan.

        "Toisaalta et myöskään halua naista, joka odottaa sinun 'vievän ja vikisyttävän'."

        en todellakaan.

        "MUTTA et myoskaan tykkää suhteen alussa vähemmän aktiivisista eli niistä 'etäisistä' ja 'vaikeasti tavoiteltavistaan'?"

        kyllä nainen saa ujo olla, minäkin olen ujo. Mut jos tulee tunne, että nainen pelailee ja esittää etäistä, niin mun kiinnostus lakkaa. Odotan naiselta samanlaista aktiivisuutta kuin itseltänikin. Onko se tosiaan liikaa vaadittu?

        "etkä ilmeissesti missään nimessä halua olla se 'jätetty' osapuoli..."

        ei siitä ole kyse. Kuten sanoin, noi tapailut on kuivunu pikkuhiljaa, tosin mä olen ollu useemmin se, joka sen yhteydenpidon on lopettanu. Huomaatko itsekään mitä kirjoitat? Silloin kun se on nainen, joka lopettaa yhteydenpidon kaikki on hyvin, mutta jos se onkin mies joka lopettaa yhteydenpidon, niin maailmankirjat on sekaisin...

        "Sun kannattais nyt todella miettiä hetken ihan vakavissasi, että mitä sinä sitten oikein haluat ja onko haluamasi nainen realistinen mahdollisuus vai omien haaveittesi muodostama marionettinukke - mikä muuten olisi todella helppo, mutta toisaalta tylsä parisuhdekummpani."

        Mikä helvetin "marionettinukke"?! Haluan, että naisellani on oma tahto ja omat mielipiteet, mutta hän ei silti ole pompottaja ja on tarpeeksi aktiivinen, jotta tunnen itseni suhteessa halutuksi ja seksikkääksi aivan kuten haluan antaa hänellekin saman tunteen. Jos tämä on liikaa pyydetty, taidan tosiaan ollakin sinkkuna koko ikäni ja hyvä niin, koska mua ei kiinnosta lähtee puolivaloilla jo puolivalmiiksi ennalta tuhoon tuomittuun suhteeseen vain siksi, että saisin kokea avioliiton ja lapset. Minkä helvetin takia siihen täytyisi lähteä, jos lopputuloksen jo melkein arvaa?


      • -JT
        Mies 182 cm kirjoitti:

        "Et siis kestä sitä, että..."

        "... nainen haluaa pompotella ja määrätä."

        en todellakaan.

        "Toisaalta et myöskään halua naista, joka odottaa sinun 'vievän ja vikisyttävän'."

        en todellakaan.

        "MUTTA et myoskaan tykkää suhteen alussa vähemmän aktiivisista eli niistä 'etäisistä' ja 'vaikeasti tavoiteltavistaan'?"

        kyllä nainen saa ujo olla, minäkin olen ujo. Mut jos tulee tunne, että nainen pelailee ja esittää etäistä, niin mun kiinnostus lakkaa. Odotan naiselta samanlaista aktiivisuutta kuin itseltänikin. Onko se tosiaan liikaa vaadittu?

        "etkä ilmeissesti missään nimessä halua olla se 'jätetty' osapuoli..."

        ei siitä ole kyse. Kuten sanoin, noi tapailut on kuivunu pikkuhiljaa, tosin mä olen ollu useemmin se, joka sen yhteydenpidon on lopettanu. Huomaatko itsekään mitä kirjoitat? Silloin kun se on nainen, joka lopettaa yhteydenpidon kaikki on hyvin, mutta jos se onkin mies joka lopettaa yhteydenpidon, niin maailmankirjat on sekaisin...

        "Sun kannattais nyt todella miettiä hetken ihan vakavissasi, että mitä sinä sitten oikein haluat ja onko haluamasi nainen realistinen mahdollisuus vai omien haaveittesi muodostama marionettinukke - mikä muuten olisi todella helppo, mutta toisaalta tylsä parisuhdekummpani."

        Mikä helvetin "marionettinukke"?! Haluan, että naisellani on oma tahto ja omat mielipiteet, mutta hän ei silti ole pompottaja ja on tarpeeksi aktiivinen, jotta tunnen itseni suhteessa halutuksi ja seksikkääksi aivan kuten haluan antaa hänellekin saman tunteen. Jos tämä on liikaa pyydetty, taidan tosiaan ollakin sinkkuna koko ikäni ja hyvä niin, koska mua ei kiinnosta lähtee puolivaloilla jo puolivalmiiksi ennalta tuhoon tuomittuun suhteeseen vain siksi, että saisin kokea avioliiton ja lapset. Minkä helvetin takia siihen täytyisi lähteä, jos lopputuloksen jo melkein arvaa?

        Kannattaisi miettiä ihan itse vastauksia ja vaihtoehtoja, eikä vaan todeta, että "tämä on ongelmani". piste.

        "Mikä helvetin "marionettinukke"?! Haluan, että naisellani on oma tahto ja omat mielipiteet, mutta hän ei silti ole pompottaja ja on tarpeeksi aktiivinen, jotta tunnen itseni suhteessa halutuksi ja seksikkääksi aivan kuten haluan antaa hänellekin saman tunteen"

        Kultaseni, jos nostaisit itsesi tuosta "en halua sellaista ja en halua tuollaista" tasosta ja sen sijaan keskittyisit siihen mitä haluat ja työskentelisit sen eteen, sinulla olisi paljon vähemmän aikaa marmattaa täällä ko asiasta, sillä suurin osa naisista kyllä kuuluu tuohon 'haluamaasi' joukkoon :D Vaikea kenenkään on olla täydellinen mutta pienella joustamisella puolin ja toisinon helpompi olla tyytyväinen elämäänsä.


      • Crystal*
        Mies 182 cm kirjoitti:

        "Et siis kestä sitä, että..."

        "... nainen haluaa pompotella ja määrätä."

        en todellakaan.

        "Toisaalta et myöskään halua naista, joka odottaa sinun 'vievän ja vikisyttävän'."

        en todellakaan.

        "MUTTA et myoskaan tykkää suhteen alussa vähemmän aktiivisista eli niistä 'etäisistä' ja 'vaikeasti tavoiteltavistaan'?"

        kyllä nainen saa ujo olla, minäkin olen ujo. Mut jos tulee tunne, että nainen pelailee ja esittää etäistä, niin mun kiinnostus lakkaa. Odotan naiselta samanlaista aktiivisuutta kuin itseltänikin. Onko se tosiaan liikaa vaadittu?

        "etkä ilmeissesti missään nimessä halua olla se 'jätetty' osapuoli..."

        ei siitä ole kyse. Kuten sanoin, noi tapailut on kuivunu pikkuhiljaa, tosin mä olen ollu useemmin se, joka sen yhteydenpidon on lopettanu. Huomaatko itsekään mitä kirjoitat? Silloin kun se on nainen, joka lopettaa yhteydenpidon kaikki on hyvin, mutta jos se onkin mies joka lopettaa yhteydenpidon, niin maailmankirjat on sekaisin...

        "Sun kannattais nyt todella miettiä hetken ihan vakavissasi, että mitä sinä sitten oikein haluat ja onko haluamasi nainen realistinen mahdollisuus vai omien haaveittesi muodostama marionettinukke - mikä muuten olisi todella helppo, mutta toisaalta tylsä parisuhdekummpani."

        Mikä helvetin "marionettinukke"?! Haluan, että naisellani on oma tahto ja omat mielipiteet, mutta hän ei silti ole pompottaja ja on tarpeeksi aktiivinen, jotta tunnen itseni suhteessa halutuksi ja seksikkääksi aivan kuten haluan antaa hänellekin saman tunteen. Jos tämä on liikaa pyydetty, taidan tosiaan ollakin sinkkuna koko ikäni ja hyvä niin, koska mua ei kiinnosta lähtee puolivaloilla jo puolivalmiiksi ennalta tuhoon tuomittuun suhteeseen vain siksi, että saisin kokea avioliiton ja lapset. Minkä helvetin takia siihen täytyisi lähteä, jos lopputuloksen jo melkein arvaa?

        "... nainen haluaa pompotella ja määrätä."

        Minä olen juuri tuollainen.

        "Toisaalta et myöskään halua naista, joka odottaa sinun 'vievän ja vikisyttävän'."

        Ainakin sen pitää osata johtaa tarvittaessa, miehen.

        "MUTTA et myoskaan tykkää suhteen alussa vähemmän aktiivisista eli niistä 'etäisistä' ja 'vaikeasti tavoiteltavistaan'?"

        Mies tekee hommat, mutta pitää naisellakin olla oikeus olla noh... aktiivinen.

        >Odotan naiselta samanlaista aktiivisuutta kuin itseltänikin. Onko se tosiaan liikaa vaadittu?<

        Ei nainen voi olla se joka juoksee ja tekee kaiken, ja mies istua mössöttää.

        ---

        Tuosta testaamisesta vielä, ehkä se ei ole Testi, vaan se testaaminen on jatkuvaa kunnes saa selville millainen mies on. Tai kysehän on lähinnä kyseisten yksilöiden välisistä yhteensopivuuksista. Eri naiset haluavat tietysti erilaisia miehiä, ja jotta löytää sopivan, eihän sitä voi ennalta määritellä.

        No minun mielestäni miehen pitää olla sopivasti aktiivinen, lievästi röyhkeä; ehkä?, jollain tavalla johtajaluonne, ja olla oma tahto ja tietää mitä haluaa ja osaa pitää puolensa tärkeissä asioissa: muitten ihmisten kanssa ja minun kanssani.

        Mutta kuitenkin antaa sopivasti tilaa ja etäisyyttä ja tarpeellista vapautta ja omaa päätäntävaltaa; sekä uskoo naisen kapasiteettiin päättää itse omista asioistaan. Ja sietää ja hyväksyy myös sen, että minä olen itse hyvin aggressiivinen ja päällekäyvä ja määräilevä. Mutta kuitenkin pitää huolta sillä tavalla.

        Tämä yhdistelmä tekee siitä hyvin vaikean löytää oikean miehen, koska harva on tuollainen.
        Joko ne ovat pompottelevia päällepäsmäreitä, jotka luulevat tietävänsä kaiken paremmin ja holhoavat toista kuin pikkulasta, mutta toisaalta sitten taas on sellaisia tohvelisankareita, jotka antautuvat naisen päätettäviksi ja kulkevat mukana kuin joku repsahtanut loinen.

        Tuo on varmaan yksi syy sille, että olen sinkku~
        ¨¨6>¨


      • keskustelua....
        Mies 182 cm kirjoitti:

        "Et siis kestä sitä, että..."

        "... nainen haluaa pompotella ja määrätä."

        en todellakaan.

        "Toisaalta et myöskään halua naista, joka odottaa sinun 'vievän ja vikisyttävän'."

        en todellakaan.

        "MUTTA et myoskaan tykkää suhteen alussa vähemmän aktiivisista eli niistä 'etäisistä' ja 'vaikeasti tavoiteltavistaan'?"

        kyllä nainen saa ujo olla, minäkin olen ujo. Mut jos tulee tunne, että nainen pelailee ja esittää etäistä, niin mun kiinnostus lakkaa. Odotan naiselta samanlaista aktiivisuutta kuin itseltänikin. Onko se tosiaan liikaa vaadittu?

        "etkä ilmeissesti missään nimessä halua olla se 'jätetty' osapuoli..."

        ei siitä ole kyse. Kuten sanoin, noi tapailut on kuivunu pikkuhiljaa, tosin mä olen ollu useemmin se, joka sen yhteydenpidon on lopettanu. Huomaatko itsekään mitä kirjoitat? Silloin kun se on nainen, joka lopettaa yhteydenpidon kaikki on hyvin, mutta jos se onkin mies joka lopettaa yhteydenpidon, niin maailmankirjat on sekaisin...

        "Sun kannattais nyt todella miettiä hetken ihan vakavissasi, että mitä sinä sitten oikein haluat ja onko haluamasi nainen realistinen mahdollisuus vai omien haaveittesi muodostama marionettinukke - mikä muuten olisi todella helppo, mutta toisaalta tylsä parisuhdekummpani."

        Mikä helvetin "marionettinukke"?! Haluan, että naisellani on oma tahto ja omat mielipiteet, mutta hän ei silti ole pompottaja ja on tarpeeksi aktiivinen, jotta tunnen itseni suhteessa halutuksi ja seksikkääksi aivan kuten haluan antaa hänellekin saman tunteen. Jos tämä on liikaa pyydetty, taidan tosiaan ollakin sinkkuna koko ikäni ja hyvä niin, koska mua ei kiinnosta lähtee puolivaloilla jo puolivalmiiksi ennalta tuhoon tuomittuun suhteeseen vain siksi, että saisin kokea avioliiton ja lapset. Minkä helvetin takia siihen täytyisi lähteä, jos lopputuloksen jo melkein arvaa?

        olette aamuyöllä käyneet :-)

        Viimeinen kappaleesi on jo asiaa. Juuri tuollaista miestä kaipailen minä elämääni. Vahinko vain, ettei sellaista ole eteeni tullut. Enkä jaksa lähteä ihmissuhdemarkkinoille seulomaan, kun ikääkin on jo sen verran, että aamuyöt menee nukkuessa :-) Tosin ne markkinat ei ole koskaan ennenkään olleet minun suosikkiharrastuksia.

        Hassua, että olen törmännyt sellaisiin miehiin, joilla ei juuri arkipäiväisissä asioissa ole mielipiteitä niitä kysyttäessä, mutta lopputilanteessa kritiikille on löytynyt tilaa. Ovat siis pesseet kätensä päätöksenteoissa, mutta katsoneet oikeudekseen, suorastaan velvollisuudekseen jälkeenpäin ottaa kantaa asioihin.

        Odotan parisuhteessa myös mieheltä aloitekykyä arjessa, kun sitä löytyy itseltänikin. Sitä vaan ei oikein ole tahtonut löytyä. Apua pitää pyytää, muuten sitä ei saa....miksiköhän se joillain miehillä menee niin? Sekö on se, mitä tarvitaan, avunpyyntö, että mies tuntee itsensä tarpeelliseksi ja halutuksi? Toivottavasti ei... Olen siinä asiassa hiukan huono, kun olen tottunut toimimaan tarpeen vaatiessa. Taidan olla liian itsenäinen naiseksi =)

        Olen osoittanut sekä sanoin, että teoin miehelleni, että hän on haluttava. Huonoin seurauksin. Se tulkittiin niin, että minä haluan vain 'sitä'. Kyllä, naisena minä haluan siltä omalta mieheltäni 'sitäkin'...aika normaalia vai mitä, jos ollaan parisuhteessa. Siinähän molemmat saavat ja antavat toisilleen, vai tulkitsenko väärin parisuhteen?

        Nyt muuten alkaa jo naurattamaan, kun mietin jokin aika sitten päättynyttä suhdetta... Meillä taisi olla roolit sekaisin, noin niin kuin henkisellä puolella...

        Mistäpä sitten löytisi oikeasti sellainen mies, joka ihan oikeasti kestää 'vahvaa' naista. Fyysisesti olen pieni, mutta henkisesti vahva, herkkyyttä kuitenkaan unohtamatta. Sanavalmis olen todellakin. Mutta sillä miten asiat ilmaisee, on suuri merkitys. Suoraan voi sanoa asiat myös loukkaamatta tai nimittelemättä toista... Sanottaisiinko vaikka mummon sanoin, että sitä sanaa ei pidä lausuman, minkä takana ei seiso.

        Tällaista purkua täältä, ehkäpä osa asian vierestäkin. Lähtökohtana kuitenkin se, etteivät kaikki naiset halua valtaa käyttää parisuhteessa. Minä ainakin toivon joskus saavani sen tasa-arvoisen suhteen. Siis normaalin fyysisten rajoitusten mukaisen tasa-arvoisen suhteen, jossa "minä ompelen nappeja" ja "mies hoitaa autot".
        Päähän meillä molemmilla toimisi hyvin yhdessä =)

        nim. Nainen 39


      • .....
        Crystal* kirjoitti:

        "... nainen haluaa pompotella ja määrätä."

        Minä olen juuri tuollainen.

        "Toisaalta et myöskään halua naista, joka odottaa sinun 'vievän ja vikisyttävän'."

        Ainakin sen pitää osata johtaa tarvittaessa, miehen.

        "MUTTA et myoskaan tykkää suhteen alussa vähemmän aktiivisista eli niistä 'etäisistä' ja 'vaikeasti tavoiteltavistaan'?"

        Mies tekee hommat, mutta pitää naisellakin olla oikeus olla noh... aktiivinen.

        >Odotan naiselta samanlaista aktiivisuutta kuin itseltänikin. Onko se tosiaan liikaa vaadittu?<

        Ei nainen voi olla se joka juoksee ja tekee kaiken, ja mies istua mössöttää.

        ---

        Tuosta testaamisesta vielä, ehkä se ei ole Testi, vaan se testaaminen on jatkuvaa kunnes saa selville millainen mies on. Tai kysehän on lähinnä kyseisten yksilöiden välisistä yhteensopivuuksista. Eri naiset haluavat tietysti erilaisia miehiä, ja jotta löytää sopivan, eihän sitä voi ennalta määritellä.

        No minun mielestäni miehen pitää olla sopivasti aktiivinen, lievästi röyhkeä; ehkä?, jollain tavalla johtajaluonne, ja olla oma tahto ja tietää mitä haluaa ja osaa pitää puolensa tärkeissä asioissa: muitten ihmisten kanssa ja minun kanssani.

        Mutta kuitenkin antaa sopivasti tilaa ja etäisyyttä ja tarpeellista vapautta ja omaa päätäntävaltaa; sekä uskoo naisen kapasiteettiin päättää itse omista asioistaan. Ja sietää ja hyväksyy myös sen, että minä olen itse hyvin aggressiivinen ja päällekäyvä ja määräilevä. Mutta kuitenkin pitää huolta sillä tavalla.

        Tämä yhdistelmä tekee siitä hyvin vaikean löytää oikean miehen, koska harva on tuollainen.
        Joko ne ovat pompottelevia päällepäsmäreitä, jotka luulevat tietävänsä kaiken paremmin ja holhoavat toista kuin pikkulasta, mutta toisaalta sitten taas on sellaisia tohvelisankareita, jotka antautuvat naisen päätettäviksi ja kulkevat mukana kuin joku repsahtanut loinen.

        Tuo on varmaan yksi syy sille, että olen sinkku~
        ¨¨6>¨

        Kärsit johtajafetissistä.


      • tätä paskaa taas
        Mies 182 cm kirjoitti:

        se vaatii sen, että mies on kiinnostuneempi naisesta kuin nainen miehestä. Niinhän se on yleisestikin; miehet saavat naisista paljon enemmän energiaa ja kiksejä kuin naiset miehistä. Monet naiset sanovat nyt, että ei pidä paikkaansa, naisille miehet on tärkeempiä koska niille rakkaus merkkaa enemmän.

        Tämä on taas eri asia: tottakai naisille on tärkeää mies, mutta vain siinä mielessä, että näin nainen saa rakkautta itselleen. En vain ikimaailmassa voi uskoa, että yksikään nainen Maapallolla voisi olla yhtä kokonaisvaltaisesti kiinnostunut yhdestäkään miehestä, kuin mitä miehet yleensä ovat naisista.

        Mies ei välitä kuin itsestään, nainen sentään osaa rakastaa! Heti kun tulee ensimmäinen vastoinkäyminen, niin mies alkaa juosta vieraissa, kun ainoa miehelle tärkeä ihminen on mies itse!


      • Ahaa mies
        Mies 182 cm kirjoitti:

        että nainen saa huumorin varjolla vittuilla miehelle, eikä mies saa suuttua siitä, niin siinä tapauksessa olen ilomielin koko ikäni sinkkuna. :) Ja yleensäkin kaikki mahdolliset asiat, joissa naisella on etuoikeuksia suhteessa mieheen, niin antaa olla, ei kiinnosta. Vai mitä tarkoitit tuolla, että miehet ottavat naisten jutut liian kirjaimellisesti?

        "Vai mitä tarkoitit tuolla, että miehet ottavat naisten jutut liian kirjaimellisesti?"

        Tarkoitan miesten ja naisten eroa logiikka ja tunne akselilla. Kun mies puhuu tai kuuntelee puhetta, hän kuulee "asian", pohtii syitä ja rakaisuja - suhtautuu asiaan loogisesti. Kun nainen puhuu tai kuuntelee hän etsii tai ilmaisee tunnetta. Mahdollinen asia on aina lähes poikkeuksetta toissijainen tai täysin saman tekevä. Suurimmat virheet tapahtuvat silloin kun mies puhuu ja ilmaisee asian joko tahallaan tai vahingossa väärällä äänensävyllä tai adjektiivilla... silloin itse asia ei mene perille, useinmiten sitä ei edes noteerata. Kun nainen puhuu taas se tunnepuoli ei välity, mies raapii päätään yrittäessään löytää sitä asiaa syitä ja rakaisuja siihen, vaikka totuus on että niillä ei ole oikeastaan väliä.

        Tästä johtuen taiteiljat saavat piparia helpommin kuin teknikot :p


      • Mies 182 cm
        Crystal* kirjoitti:

        "... nainen haluaa pompotella ja määrätä."

        Minä olen juuri tuollainen.

        "Toisaalta et myöskään halua naista, joka odottaa sinun 'vievän ja vikisyttävän'."

        Ainakin sen pitää osata johtaa tarvittaessa, miehen.

        "MUTTA et myoskaan tykkää suhteen alussa vähemmän aktiivisista eli niistä 'etäisistä' ja 'vaikeasti tavoiteltavistaan'?"

        Mies tekee hommat, mutta pitää naisellakin olla oikeus olla noh... aktiivinen.

        >Odotan naiselta samanlaista aktiivisuutta kuin itseltänikin. Onko se tosiaan liikaa vaadittu?<

        Ei nainen voi olla se joka juoksee ja tekee kaiken, ja mies istua mössöttää.

        ---

        Tuosta testaamisesta vielä, ehkä se ei ole Testi, vaan se testaaminen on jatkuvaa kunnes saa selville millainen mies on. Tai kysehän on lähinnä kyseisten yksilöiden välisistä yhteensopivuuksista. Eri naiset haluavat tietysti erilaisia miehiä, ja jotta löytää sopivan, eihän sitä voi ennalta määritellä.

        No minun mielestäni miehen pitää olla sopivasti aktiivinen, lievästi röyhkeä; ehkä?, jollain tavalla johtajaluonne, ja olla oma tahto ja tietää mitä haluaa ja osaa pitää puolensa tärkeissä asioissa: muitten ihmisten kanssa ja minun kanssani.

        Mutta kuitenkin antaa sopivasti tilaa ja etäisyyttä ja tarpeellista vapautta ja omaa päätäntävaltaa; sekä uskoo naisen kapasiteettiin päättää itse omista asioistaan. Ja sietää ja hyväksyy myös sen, että minä olen itse hyvin aggressiivinen ja päällekäyvä ja määräilevä. Mutta kuitenkin pitää huolta sillä tavalla.

        Tämä yhdistelmä tekee siitä hyvin vaikean löytää oikean miehen, koska harva on tuollainen.
        Joko ne ovat pompottelevia päällepäsmäreitä, jotka luulevat tietävänsä kaiken paremmin ja holhoavat toista kuin pikkulasta, mutta toisaalta sitten taas on sellaisia tohvelisankareita, jotka antautuvat naisen päätettäviksi ja kulkevat mukana kuin joku repsahtanut loinen.

        Tuo on varmaan yksi syy sille, että olen sinkku~
        ¨¨6>¨

        "Mies tekee hommat, mutta pitää naisellakin olla oikeus olla noh... aktiivinen."

        passiivinen nainen on kauheinta mitä tiedän.

        "Ei nainen voi olla se joka juoksee ja tekee kaiken, ja mies istua mössöttää."

        Osaatko lukea ollenkaan? Kirjoitin, että "Odotan naiselta samanlaista aktiivisuutta kuin itseltänikin. Onko se tosiaan liikaa vaadittu?"

        Ilmeisesti se on liikaa vaadittu. Te naiset haluatte pitää kiinni passiivisesta roolistanne. Se on varmasti kivaa, kun ei tarvitse itse tehdä yhtä paljon kuin mies.


      • mini-mii
        Mies 182 cm kirjoitti:

        kertaakaan. Useita seurustelun "aloituksia" on ollut, mutta joka kerta homma on kuivunut kasaan, koska (ilmeisesti) nainen on odottanu multa jotain helvetin johtajakäyttäytymistä. Mun olis siis pitäny viedä ja naisen vikistä. Sori vaan, ei toimi mun kohdalla.

        En ymmärrä kiristämistä tai pompottelua suhteessa. Se pitäisi olla tasapuolista. Nykyään on muotia, että se on mies joka pihtaa ja jäkättää. Tietenkään ei saa yleistää. On sellaisia miehiä,sekä naisia.

        Et ole henkisesti valmis seurustelemaan Joten vika on tietenkin aina naisessa? Ehkäpä sinun olisi aika kurkata sinne peiliin.


      • Mies 182 cm
        mini-mii kirjoitti:

        En ymmärrä kiristämistä tai pompottelua suhteessa. Se pitäisi olla tasapuolista. Nykyään on muotia, että se on mies joka pihtaa ja jäkättää. Tietenkään ei saa yleistää. On sellaisia miehiä,sekä naisia.

        Et ole henkisesti valmis seurustelemaan Joten vika on tietenkin aina naisessa? Ehkäpä sinun olisi aika kurkata sinne peiliin.

        "En ihmettele että olet yksin"

        En minäkään sitä ihmettele. Minulla on oma tahto ja vaadin naisilta paljon. Vähemmästäkin mies saa luvan totutella ikisinkuksi! :D

        "Nykyään on muotia, että se on mies joka pihtaa ja jäkättää."

        Hyvä vaan. Osa miehistä on vihdoinkin tullut järkiinsä ja alkanut pompottaa naisia. Tämä ei tietenkään ole lopullinen ratkaisu, mutta naisille ihan oikein.


    • ---------------------

      Miesten innokkuutta tohvelisankaruuteen sen sijaan olen hämmästellyt. Kuka sellaista jaksaa kunnioittaa?

      • Ei voi antaa

        muuta neuvoa ap:lle kun että paras onkin kun kypsyt yksinäsi ja muutut mieheksi. Eiköhän ne asiatkin järjesty siitä sitä myötä jos sinulta löytyy kykyä avata silmäsi ja oppia tuntemaan ihmiset ja naiset sellaisena kun he TODELLISUUDESSA ovat, yksilöinä, persoonina, eikä kategorisoituna musta/valko-massana "miehet/naiset".


      • taitaisipa
        Ei voi antaa kirjoitti:

        muuta neuvoa ap:lle kun että paras onkin kun kypsyt yksinäsi ja muutut mieheksi. Eiköhän ne asiatkin järjesty siitä sitä myötä jos sinulta löytyy kykyä avata silmäsi ja oppia tuntemaan ihmiset ja naiset sellaisena kun he TODELLISUUDESSA ovat, yksilöinä, persoonina, eikä kategorisoituna musta/valko-massana "miehet/naiset".

        tehdä hyvää katsoa vähän pitempään sinne peiliin. Eiköhän sieltä aika helposti löydy niitä säröjä peilikuvastasi jos uskallat katsoa silmät auki. Omasta itsestään se kehitystyö on aloitettava. Et sinä muita pysty muuttamaan omaan kaavaasi sopivaksi. Kun kerta osaltasi näyttää kaikissa muissa olevan vika ja sinä niin täydellinen niin kyllä olisi aika tulla pari askelta alemmaksi sieltä pallilta.


      • ---------------------------

        En tarkoittanut, että kaikki miehet ovat innokkaita tohvelisankareita. Onneksi! Mutta yllättävän paljon niitä on, oikein kehuskelevat sillä. Sellaista kuunnellessa tulee huono olo.


    • .....

      "Tämähän on ihan tosiasia, mutta miksei naiset suostu tätä myöntämään?"

      Milloin olet nähnyt naisen myöntävän tosiasiaa? No hope...

      • on viestiä luettavaksi

        ihannenainen-palstalla - "Suomalaiset typerät..... luuserit!!!!!"


    • miehen

      pitää vängätä vastaan mutta antaa lopulta periksi. Kyllä, en kiistä.

    • Mangusti.

      vahvan miehen, jolla on mielipiteitä ja joka ymmärtää sen, että myös mulla on mielipiteitä. Jos ne mielipiteet ja mielihalut menee ristiin, niin silloin keksitään yhdessä jokin kolmas vaihtoehto, mikä sopii molemmille hyvin. Se on sitä aikuisuutta, mihin sulla taitaa olla vielä pitkä matka. Sekä komentelijat että alistujat ovat lapsellisia ja kehittymättömiä ihmisiä ja ansaitsevat juuri toisensa.

    • omalta kohdaltani

      En jaksanut lukea kaikkia juttuja, mutta haluaisin varmuuden vuoksi vielä muistuttaa että aina ei ole kyse pompottelusta pompottelun takia vaan ihan oikeaa toisen parhaan toivomista ja siihen pyrkimistä.

      Mulla ainakin tuli yhdessä suhteessa ongelmia kun ei yhtään uskaltanut neuvoa tai ehdottaa mitään parempia vaihtoehtoja kuin mitä mies oli keksinyt, vaan tää tyyppi otti kaiken aina henkilökohtaisena v*ttuiluna.

      Siitäkin on tapahtunut että mies kiukuttelee heti jos jää jotenkin jälkeen väittelyiden "voittamisessa", siis suorastaan laskee niitä. Sitten nainen on ihan mulkku jos taas "voittaa", ihan tietysti vaan pomoillakseen. Vaikka ite on ihan vaan harrastanut kekusteluja ja ollut oikeasti sitä mieltä mitä on, mitenkään laskelmoimatta, käsittämättä että keskustelussa sanojensa takaisin ottaminen on kauhea kolaus itsetunnolle.

      En mä ainakaan voi myöntää havittelevani millään tavalla valtaa! Mutta jos joku on tekemässä jotain tosi urpoa niin kyllä se on sanottava.

      • olla että ap:llä

        on niin älyttömät ja järjettömät mielipiteet ja vielä huono tapa ilmaista ne että ei voi muuta kun kaataa ne. Se käy sitten niin kovasti kunnialle että on tänne tultava itkemään. Nämä ihmiset, sekä miehet että naiset, jotka mielestään aina ovat oikeassa on vaan niin rasittavia ettei se ole tosikaan. Sellaisten kanssa syntyy aina kinaa koska eihän heille aina voi antaa periksi koska silloin kaikki menee aina myttyyn.


    • erkus

      Kyllä se on niin että mies kiinostuu naisesta kyllä mieskinsen voi ei pelkästään tämä on vaitelevan tason se ei tarkoita etei mies tiiä määrä asioista voi tietää aina nainen luulee vaan

    • kaksipuoltaasiassa

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa, että suuri osa naisista haluaa määräillä miestä. Toinen puoli asiaa on se, että hyvin moni mies haluaa, että nainen kontrolloi ja määräilee heitä. Se on oiva tapa elää koko elämänsä vastuuttomana lapsena. Nainen toimii äitihahmona ja mies on se tuhma poika. Tämä on monen parisuhteen logiikka.

      • täyttävitunpaskaa

        Niin ja moniko suhde päättyy eroon ja moniko elää huonossa suhteessa, kyllä on vaan täysin paska logiikka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe