Avoimesti Vierasta

Avoinpari x

Avoin parisuhde on mielestäni melko monitahoinen käsite. Joillekkin pareille pelkkä erikseen tansseissa käynti voi tarkoittaa avoimmuutta ja avointa suhdetta. Toisille pareille vasta vieraiden seksipartnereiden mukana olo suhteessa tarkoittaa avointa suhdetta. Enempää asiaa spekuloimatta voi todeta, että asioista voidaan nykyään puhua avoimemmin. Vieraissa on käyty varmasti kautta maailman sivun, eikä siinä ole mitään uutta. Oikeastaan ns. avoin suhde on hyvin paljon muuta, kuin vain "lupa käydä vieraissa". Se on aivan uusi ulottuvuus nauttia seksin monitahoisuudesta, ja se jalostuu vuosien saatossa.
Varmasti jokainen pari joutuu käymään alussa läpi keskustelun, olkoon se sitten aktin aikana tapahtuvaa fantasiointia tai sopivan syvällisessä ilmapiirissä käyty vakava keskustelu. Moni on ehkä tehnyt sen keskustelun vasta jomman kumman syrjähypyn jälkeen, mutta keskustelu on välttämätön. Ajatuksista ja fantasioista on kuitenkin vielä pitkä matka tekoihin. Joillakin on varmasti myös paras vaihtoehto jättääkin se fantasiointi asteelle.
Avoimen parisuhteen jalostuminen on ollut meilläkin pitkä prosessi ja varmasti se saa edelleenkin uusia muotoja.
Meillä, kuten varmasti monella muullakin, alku oli haparoivaa ja lähti fantasioista ja aktin aika kuvitelluista tilanteista "vaimo vieraissa". Ensimmäisen kerran oikeasti vaimon oltua yö vieraissa, häntä piinasi jälkeenpäin syyllisyys ja häpeä. Pitkään sain vakuutella, että kaikki oli OK. Hiukan kun hän sai asiaan etäisyyttä ja aikaa kului, tapahtunut alkoi kiihottamaan häntäkin uudella lailla. Seuraava kerta odotti sitten vain sopivaa ajankohtaa tapahtuakseen uudelleen. Siitä meidän avoin suhteemme sai linjansa, johon kuuluu myös vieraat seksipartnerit. Niinkuin aikaisemmin mainitsinkin, niin tuosta alusta avoimmuus on kehittynyt ja saanut uusia piirteitä. Päälinjana meillä on kuitenkin edelleen kuvio jossa vaimo käy luvalla vieraissa, mutta häntä on alkanut kiihottamaan myös se että minä olen välillä vieraissa, sekä yhteisiä kokemuksia meille on kertynyt muutaman kerran eri kokoonpanoilla kimppakivan merkeissä.
Näiden asioiden kanssa emme suinkaan ole yksin, vaan meillä on myös ystäväpareja sekä muutama hyvä tuttu joiden kanssa asioista olemme keskustellut ja yllätys yllätys...näistä pareista kaksi muutakin harastaa "vaimo luvalla vieraissa"-kuviota.
Palstan negatiivisesta sävystä huolimatta toivon kertomani poikivan asiallista keskustelua.

59

23826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tömisoja

      Näin on meillä käynyt ja mustasukkaisuus on pois. Live on fantasiaakin parempi.Mut ei ehkä sovi kaikille?

      • Härkä

        Mukava lukea kirjoituksianne. En olekaan pervo idiootti.


    • siirrytte kokeilemaan...

      kimppakivaa vaikka koirien kanssa...niinhän se on, että ruokahalu kasvaa syödessä ja kaikki ns. kielletty kiihottaa ja täytyy kokeilla kaikenlaista "uutta", jotta kiihottuisi riittävästi. Se rajaa vain nousee, minkään ns. tavallinen kun ei enää riitä....aina vain uutta jne.

      • Pari ulkomailla

        Niin.. naita vastausia kun lukee, niin taas muistuu mieleen miten alyttoman seksuaalittomia ja varautuneita monet suomalaiset ovat - ja valitettavasti se heijastuu rakastelutaitoihin.

        Kun viinaa ottavat, niin kylla sitten seksi maistuu aivan kenen kanssa tahansa, mutta selvinpain menee vapaa-aika lahinna kadehdinnan, kyrailyn, ja kahvinjuonnin merkeissa.

        Meilla vaimo on biseksuaali. Ja koska mina en voi hanelle naiseksi muuttua, niin siksi han saa harrastaa avioliiton ulkopuolisia naissuhteita. Usein ne kumppanit ovat olleen (oman kumppaninsa kanssa) myos samassa pedissa meidan molempien kanssa ilman, etta miehet ovat vieraita naineet. Eika tassa mielestani ole mitaan vaaraa, silla kukaan ei peta tassa ketaan. Ja naiset saavat haluamansa nautintonsa.

        Olisihan se erikoista, jos mina hanta rakastavana aviomiehena kieltaisin hanelta hanen seksuaalisuutensa, jos en pida naisten valista seksia pahana lainkaan. Ei ole mielestani oikein, etta han saisi karsia minun rajoittuneen seksuaalisuuteni takia, kuten minakaan en joudu tekemaan jotain mita rajani eivat salli.

        Eika tama tietenkaan tarkoita sita, etta mina esimerkiksi alkaisin seksuaalisesti kiinnostumaan miehista, kun kerran en bi/homoseksuaali ole alunperinkaan. Niin, etta ei se ruokahalu voi kasvaa syodessa, vaan se on jo alunperin olemassa jos on ollakseen.

        Kysymyshan on perimmaisesti siita, aikooko tehda elamassaan sita, mista itse pitaa, vai sita mista luulee muiden pitavan ja ymmartavan. Kunhan vaan muistaa ettei ketaan loukkaa tai satuta (=peta).

        Keskieuroopassa tallainen rakastelumuoto (naiset keskenaan ja vain omien kumppanien kanssa) on aika yleinen. Tata varten on esimerkiksi Ranskassa kymmenia klubeja, joissa voi tavata kaltaisiaan. Suomessa naita lienee nolla kpl.

        Ja mina kun luulin joskus, etta katoliset ovat varautuneempia, kuin juopot suomalaiset...


      • Kolmen kimppa

        Olemme keskiverto pariskunta etelä-suomesta. Harrastamme palveluskoiria agilityä. Uros koiramme on innostunut mainitsemastasi asiasta ja tuottaa vaimolle iloa. En näe asiassa mitään pahaa. Temppu se on muiden joukossa.


      • Lomahoidossa

        ollut naapurin uros koira. Iso sellaisen ja kyllä vaimo kehui kokemusta hyväksi. Itse katselin alta. Naapurin vaimo kyseli sitten parin viikon kuluttua kahdenkesken vaimolta miten meillä oli mennyt koiran kanssa?


      • eläinrakkaat
        Kolmen kimppa kirjoitti:

        Olemme keskiverto pariskunta etelä-suomesta. Harrastamme palveluskoiria agilityä. Uros koiramme on innostunut mainitsemastasi asiasta ja tuottaa vaimolle iloa. En näe asiassa mitään pahaa. Temppu se on muiden joukossa.

        Olemme kai normaali aviopari mutta koskus tekisi mieli vähän hullutella nyt olis kiva kokeilla mitä tapahtuu jos tulisimme teille käymään kylässä vastaa [email protected]


      • tyytyväinen olen
        Pari ulkomailla kirjoitti:

        Niin.. naita vastausia kun lukee, niin taas muistuu mieleen miten alyttoman seksuaalittomia ja varautuneita monet suomalaiset ovat - ja valitettavasti se heijastuu rakastelutaitoihin.

        Kun viinaa ottavat, niin kylla sitten seksi maistuu aivan kenen kanssa tahansa, mutta selvinpain menee vapaa-aika lahinna kadehdinnan, kyrailyn, ja kahvinjuonnin merkeissa.

        Meilla vaimo on biseksuaali. Ja koska mina en voi hanelle naiseksi muuttua, niin siksi han saa harrastaa avioliiton ulkopuolisia naissuhteita. Usein ne kumppanit ovat olleen (oman kumppaninsa kanssa) myos samassa pedissa meidan molempien kanssa ilman, etta miehet ovat vieraita naineet. Eika tassa mielestani ole mitaan vaaraa, silla kukaan ei peta tassa ketaan. Ja naiset saavat haluamansa nautintonsa.

        Olisihan se erikoista, jos mina hanta rakastavana aviomiehena kieltaisin hanelta hanen seksuaalisuutensa, jos en pida naisten valista seksia pahana lainkaan. Ei ole mielestani oikein, etta han saisi karsia minun rajoittuneen seksuaalisuuteni takia, kuten minakaan en joudu tekemaan jotain mita rajani eivat salli.

        Eika tama tietenkaan tarkoita sita, etta mina esimerkiksi alkaisin seksuaalisesti kiinnostumaan miehista, kun kerran en bi/homoseksuaali ole alunperinkaan. Niin, etta ei se ruokahalu voi kasvaa syodessa, vaan se on jo alunperin olemassa jos on ollakseen.

        Kysymyshan on perimmaisesti siita, aikooko tehda elamassaan sita, mista itse pitaa, vai sita mista luulee muiden pitavan ja ymmartavan. Kunhan vaan muistaa ettei ketaan loukkaa tai satuta (=peta).

        Keskieuroopassa tallainen rakastelumuoto (naiset keskenaan ja vain omien kumppanien kanssa) on aika yleinen. Tata varten on esimerkiksi Ranskassa kymmenia klubeja, joissa voi tavata kaltaisiaan. Suomessa naita lienee nolla kpl.

        Ja mina kun luulin joskus, etta katoliset ovat varautuneempia, kuin juopot suomalaiset...

        Näin myös meillä. Avokkaani on bi, ja hänellä on ollut nais-suhteita koko yhdessäolomme ajan. Nyt yksi vakituisempi pidempiaikainen suhde. On myös 'kimppakivaa' kolmistaan. Pidän tätä vai seksielämäämme piristävänä asiana. Positiivista, eikä mustasukkaisuutta ole ollut.

        Vahva tunneside avokkaallani on myös tyttöystäväänsä ja olen hyväksynyt, etten ole hänen ainoa rakkautensa, ja iloinen, että saan sen rakkauden heidän kanssaan jakaakin, taitaa olla käynyt niin, että itsellänikin on tunteita hänen ystävättäreensä ja hänellä meihin molempiin, kyse ei ole vain seksistä, hellyyttä ja kosketuksia jaamme kaikki kaikille.

        Tämä suhde on niin kaunis ja paras mitä minulla on koskaan ollut. Kolmin on nyt kauniimpaa.


      • Hyvältä se koirakin tuntuu. Urosten nylkytys halu on ihan luonnollista.


    • mydearhear

      no mitä sitten tulee rakkauteen, sitä ei teillä varmasti ole, kukaan toista rakastava ei voi elää noin eläimellisesti, entä kaikkien tautien pelko, vieraiden kanssa peuhatessa, olis kiva nähdä teidän naama mille tuollaiset ihmiset mahtaa näyttää, eläimetkin on viisaampia

      • avoin N

        Itse olen korkeasti koulutettu kolmekymppinen nainen, ollut suhteessa avomieheni kanssa neljä vuotta ja tänä aikana suhteeseemme on tullut kolme ihmistä lisää. Kyse ei ole pelkästään satunnaisesta seksistä, vaan suhteesta, jossa kaikki arvostavat toisiaan ja viihtyvät toistensa seurassa myös vaatteet päällä. En väitä, etteikö mustasukkaisuusongelmia välillä olisi, mutta en näe niitä sellaisena kompastuskivenä, jota ei voisi keskustelemalla kiertää. Avoimuus ja toimiva kommunikaatio on polysuhteen perusta. Pitäisi muuten olla monosuhteen perusta myös, mutta valitettavan harvoin tämä tuntuu ihmisillä toteutuvan.

        En ymmärrä, minkä takia ihmiset kuvittelevat avoimessa suhteessa olevan yhtään sen vähemmän rakkautta kuin tavallisessa monogamisessa suhteessa. Kyse ei ole siitä, että rakkaus ja kiintymys jaetaan monen ihmisen kesken ja täten jokainen saisi siitä pienen osion. Kun perheeseen syntyy toinen lapsi, niin eihän se tarkoita sitä, että ensimmäistä lasta alkaisi rakastaa vähemmän. Aika on se asia, jota joutuu jakamaan polysuhteessa eri osapuolten kesken, ei välittäminen.

        Ja taudit suhteessamme vältetään avoimuudella ja keskustelulla. Jos jollakulla meistä on oman viisikkomme ulkopuolisia satunnaissuhteita (mitä tapahtuu todella harvoin), tästä kerrotaan kaikille. Satunnaissuhteissa käytetään kondomia, myös suuseksissä. Käymme testeissä kahdesti vuodessa ja lisäksi aina silloin, jos on pieninkin syy epäillä tartuntaa. Eli jos satunnaissuhteessa esimerkiksi kondomi on mennyt rikki.

        Tiedän, että tällaista suhdemallia ei pidetä yhteiskunnallisesti hyväksyttävänä, mutta se ei myöskään ole laitonta. Me emme "julista" suhdettamme julkisesti, mutta emme me sitä häpeilekään. Suhteessamme riittää rakkautta ja kaikki osapuolet ovat onnellisia. Eikö se ole pääasia?


      • avoin N kirjoitti:

        Itse olen korkeasti koulutettu kolmekymppinen nainen, ollut suhteessa avomieheni kanssa neljä vuotta ja tänä aikana suhteeseemme on tullut kolme ihmistä lisää. Kyse ei ole pelkästään satunnaisesta seksistä, vaan suhteesta, jossa kaikki arvostavat toisiaan ja viihtyvät toistensa seurassa myös vaatteet päällä. En väitä, etteikö mustasukkaisuusongelmia välillä olisi, mutta en näe niitä sellaisena kompastuskivenä, jota ei voisi keskustelemalla kiertää. Avoimuus ja toimiva kommunikaatio on polysuhteen perusta. Pitäisi muuten olla monosuhteen perusta myös, mutta valitettavan harvoin tämä tuntuu ihmisillä toteutuvan.

        En ymmärrä, minkä takia ihmiset kuvittelevat avoimessa suhteessa olevan yhtään sen vähemmän rakkautta kuin tavallisessa monogamisessa suhteessa. Kyse ei ole siitä, että rakkaus ja kiintymys jaetaan monen ihmisen kesken ja täten jokainen saisi siitä pienen osion. Kun perheeseen syntyy toinen lapsi, niin eihän se tarkoita sitä, että ensimmäistä lasta alkaisi rakastaa vähemmän. Aika on se asia, jota joutuu jakamaan polysuhteessa eri osapuolten kesken, ei välittäminen.

        Ja taudit suhteessamme vältetään avoimuudella ja keskustelulla. Jos jollakulla meistä on oman viisikkomme ulkopuolisia satunnaissuhteita (mitä tapahtuu todella harvoin), tästä kerrotaan kaikille. Satunnaissuhteissa käytetään kondomia, myös suuseksissä. Käymme testeissä kahdesti vuodessa ja lisäksi aina silloin, jos on pieninkin syy epäillä tartuntaa. Eli jos satunnaissuhteessa esimerkiksi kondomi on mennyt rikki.

        Tiedän, että tällaista suhdemallia ei pidetä yhteiskunnallisesti hyväksyttävänä, mutta se ei myöskään ole laitonta. Me emme "julista" suhdettamme julkisesti, mutta emme me sitä häpeilekään. Suhteessamme riittää rakkautta ja kaikki osapuolet ovat onnellisia. Eikö se ole pääasia?

        "En ymmärrä, minkä takia ihmiset kuvittelevat avoimessa suhteessa olevan yhtään sen vähemmän rakkautta kuin tavallisessa monogamisessa suhteessa. Kyse ei ole siitä, että rakkaus ja kiintymys jaetaan monen ihmisen kesken ja täten jokainen saisi siitä pienen osion"

        Avoimella suhteella ei ensinnäkään ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Se on pelkkää kieroutuneen seksuaalisen himon tyydyttämistä.
        Rakkauteen kuuluu uskollisuus omalle avioluolisolle. Rakkaus on täydellistä antautumista toinen toiselle ja siiihen sitoutumista. Jos aviollinen rakkaus voitaisiin täysimääräisesti jakaa useille ihmisille, ei olisi sellaista käsitettä kuin mustasukkaisuus.

        Avoin suhde on huoruutta, haureutta, syntiä, uskottomuutta, toisen pettämistä.
        Siinä ei itse asiassa rakasteta ketään, vaan käytetään toisia vain hyväksi omaksi nautinnoksi.

        Jumala on suunnitellut ihmisen niin, että hän saa suurimman nautinnon seksistä avioliitossa oman ja vain oman aviopuolisonsa kanssa. Mm juuri siksi seksi kuuluu vain avioliittoon.

        Vaikka ns. avoin suhde ei olisikaan yhteiskunnan lakien vastaista, se on vastoin Jumalan lakia ja Jumalan laki on yhteiskunnan lain yläpuolella ja Jumala on maailmankaikkeuden korkein tuomari, jonka edessä jokainen joutuu kerran tekemään tiliä siitä, mitä hän on elämässään tehnyt.


      • Toinen poly
        Jaakob kirjoitti:

        "En ymmärrä, minkä takia ihmiset kuvittelevat avoimessa suhteessa olevan yhtään sen vähemmän rakkautta kuin tavallisessa monogamisessa suhteessa. Kyse ei ole siitä, että rakkaus ja kiintymys jaetaan monen ihmisen kesken ja täten jokainen saisi siitä pienen osion"

        Avoimella suhteella ei ensinnäkään ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Se on pelkkää kieroutuneen seksuaalisen himon tyydyttämistä.
        Rakkauteen kuuluu uskollisuus omalle avioluolisolle. Rakkaus on täydellistä antautumista toinen toiselle ja siiihen sitoutumista. Jos aviollinen rakkaus voitaisiin täysimääräisesti jakaa useille ihmisille, ei olisi sellaista käsitettä kuin mustasukkaisuus.

        Avoin suhde on huoruutta, haureutta, syntiä, uskottomuutta, toisen pettämistä.
        Siinä ei itse asiassa rakasteta ketään, vaan käytetään toisia vain hyväksi omaksi nautinnoksi.

        Jumala on suunnitellut ihmisen niin, että hän saa suurimman nautinnon seksistä avioliitossa oman ja vain oman aviopuolisonsa kanssa. Mm juuri siksi seksi kuuluu vain avioliittoon.

        Vaikka ns. avoin suhde ei olisikaan yhteiskunnan lakien vastaista, se on vastoin Jumalan lakia ja Jumalan laki on yhteiskunnan lain yläpuolella ja Jumala on maailmankaikkeuden korkein tuomari, jonka edessä jokainen joutuu kerran tekemään tiliä siitä, mitä hän on elämässään tehnyt.

        Miksi sitten tämä sinun "jumalasi" loi ihmiselle sellaisen eriskummallisen piirteen..vaikka olisi lujasti aviossa, niin se kielletty/sallittu hedelmä kiinnostaa kovin useita:)


      • Jousimiesnainen**
        Jaakob kirjoitti:

        "En ymmärrä, minkä takia ihmiset kuvittelevat avoimessa suhteessa olevan yhtään sen vähemmän rakkautta kuin tavallisessa monogamisessa suhteessa. Kyse ei ole siitä, että rakkaus ja kiintymys jaetaan monen ihmisen kesken ja täten jokainen saisi siitä pienen osion"

        Avoimella suhteella ei ensinnäkään ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Se on pelkkää kieroutuneen seksuaalisen himon tyydyttämistä.
        Rakkauteen kuuluu uskollisuus omalle avioluolisolle. Rakkaus on täydellistä antautumista toinen toiselle ja siiihen sitoutumista. Jos aviollinen rakkaus voitaisiin täysimääräisesti jakaa useille ihmisille, ei olisi sellaista käsitettä kuin mustasukkaisuus.

        Avoin suhde on huoruutta, haureutta, syntiä, uskottomuutta, toisen pettämistä.
        Siinä ei itse asiassa rakasteta ketään, vaan käytetään toisia vain hyväksi omaksi nautinnoksi.

        Jumala on suunnitellut ihmisen niin, että hän saa suurimman nautinnon seksistä avioliitossa oman ja vain oman aviopuolisonsa kanssa. Mm juuri siksi seksi kuuluu vain avioliittoon.

        Vaikka ns. avoin suhde ei olisikaan yhteiskunnan lakien vastaista, se on vastoin Jumalan lakia ja Jumalan laki on yhteiskunnan lain yläpuolella ja Jumala on maailmankaikkeuden korkein tuomari, jonka edessä jokainen joutuu kerran tekemään tiliä siitä, mitä hän on elämässään tehnyt.

        Nämä ovat sinun omia mielipiteitäsi ja omia käsityksiäsi. Mikä sinä olet määrittelemään asioita yleisesti.
        Katsoppa kun kaikki eivät ajattele niin kuin sinä - eivätkä kaikki toimi niin kuin sinä. Elä sinä ihan niin kuin itse haluat ja itse katsot oikeaksi ja anna myös toisille se vapaus elää ja olla ihan niin kuin itse haluavat.
        Pettymykseksesi voin kertoa että itse olen erittäin tyytyväinen elämääni avioliitossa ja parisuhteessa jota on kestänyt jo 21 vuotta ja tulee kestämään hamaan tulevaisuuteen suhteessa jossa myös muut seksisuhteet on sallittu puolin ja toisin. Ja voi että meillä edelleen on hyvin viriiliä ja toimivaa seksiä - ei tarvitse täällä kummankaan osapuolen valittaa miten tylsää ja ahdistavaa avioelämä on - kuten se on niin monille pariskunnille tänä päivänä.
        Ja miksiköhän yleensä kaikki tälläisessä liitossa elävät pariskunnat ovat paljon onnellisempia ja tyytyväisempiä kuin ns. normi-avioliitossa elävät - kerropa se!!
        Ja minun Jumalani on neuvonut minua rakastamaan ja kunnioittamaan muita ihmisiä ja ajattelemaan heistä myönteisesti ja olemaan heidän tukena ja turvana - mutta minun Jumalani ei ole kieltänyt minua nauttimasta parisuhteesta ja myös muista suhteista sekä fyysisesti, psyykkisesti ja sosiaalisesti. Minun Jumalani on Jumala joka myös ymmärtää että ihminen on seksuaalinen olento ja siitä ei ole kukaan käskenyt kieltäytyä on sitten kyseessä yksi, kaksi, kolme tai ihan miten monta ihmistä hyvänsä yhdessä, erikseen tai miten vain. On ihan sinun oma mielipiteesi että seksi kuuluu avioliittoon - joillekin muille se voi kuulua ihan eri liittoon ja se on heidän oma asiansa jos ovat kaikki samaa mieltä ja toista kunnioittavat ja siitä nauttivat.


      • Toinen poly
        Jousimiesnainen** kirjoitti:

        Nämä ovat sinun omia mielipiteitäsi ja omia käsityksiäsi. Mikä sinä olet määrittelemään asioita yleisesti.
        Katsoppa kun kaikki eivät ajattele niin kuin sinä - eivätkä kaikki toimi niin kuin sinä. Elä sinä ihan niin kuin itse haluat ja itse katsot oikeaksi ja anna myös toisille se vapaus elää ja olla ihan niin kuin itse haluavat.
        Pettymykseksesi voin kertoa että itse olen erittäin tyytyväinen elämääni avioliitossa ja parisuhteessa jota on kestänyt jo 21 vuotta ja tulee kestämään hamaan tulevaisuuteen suhteessa jossa myös muut seksisuhteet on sallittu puolin ja toisin. Ja voi että meillä edelleen on hyvin viriiliä ja toimivaa seksiä - ei tarvitse täällä kummankaan osapuolen valittaa miten tylsää ja ahdistavaa avioelämä on - kuten se on niin monille pariskunnille tänä päivänä.
        Ja miksiköhän yleensä kaikki tälläisessä liitossa elävät pariskunnat ovat paljon onnellisempia ja tyytyväisempiä kuin ns. normi-avioliitossa elävät - kerropa se!!
        Ja minun Jumalani on neuvonut minua rakastamaan ja kunnioittamaan muita ihmisiä ja ajattelemaan heistä myönteisesti ja olemaan heidän tukena ja turvana - mutta minun Jumalani ei ole kieltänyt minua nauttimasta parisuhteesta ja myös muista suhteista sekä fyysisesti, psyykkisesti ja sosiaalisesti. Minun Jumalani on Jumala joka myös ymmärtää että ihminen on seksuaalinen olento ja siitä ei ole kukaan käskenyt kieltäytyä on sitten kyseessä yksi, kaksi, kolme tai ihan miten monta ihmistä hyvänsä yhdessä, erikseen tai miten vain. On ihan sinun oma mielipiteesi että seksi kuuluu avioliittoon - joillekin muille se voi kuulua ihan eri liittoon ja se on heidän oma asiansa jos ovat kaikki samaa mieltä ja toista kunnioittavat ja siitä nauttivat.

        Olipa kerrankin kirjoitettu niin, kuin omia ajatukseni olleet ois. Elän polyamoriaa todeksi ja nautin elämästä. Ehkä en ole se alfa uros, mutta beta uroksethan ovat kautta aikain korjanneet ne parhaat palaset:)

        Mukavaa alkavaa talvea Jousimiesnaiselle.


      • outo?
        avoin N kirjoitti:

        Itse olen korkeasti koulutettu kolmekymppinen nainen, ollut suhteessa avomieheni kanssa neljä vuotta ja tänä aikana suhteeseemme on tullut kolme ihmistä lisää. Kyse ei ole pelkästään satunnaisesta seksistä, vaan suhteesta, jossa kaikki arvostavat toisiaan ja viihtyvät toistensa seurassa myös vaatteet päällä. En väitä, etteikö mustasukkaisuusongelmia välillä olisi, mutta en näe niitä sellaisena kompastuskivenä, jota ei voisi keskustelemalla kiertää. Avoimuus ja toimiva kommunikaatio on polysuhteen perusta. Pitäisi muuten olla monosuhteen perusta myös, mutta valitettavan harvoin tämä tuntuu ihmisillä toteutuvan.

        En ymmärrä, minkä takia ihmiset kuvittelevat avoimessa suhteessa olevan yhtään sen vähemmän rakkautta kuin tavallisessa monogamisessa suhteessa. Kyse ei ole siitä, että rakkaus ja kiintymys jaetaan monen ihmisen kesken ja täten jokainen saisi siitä pienen osion. Kun perheeseen syntyy toinen lapsi, niin eihän se tarkoita sitä, että ensimmäistä lasta alkaisi rakastaa vähemmän. Aika on se asia, jota joutuu jakamaan polysuhteessa eri osapuolten kesken, ei välittäminen.

        Ja taudit suhteessamme vältetään avoimuudella ja keskustelulla. Jos jollakulla meistä on oman viisikkomme ulkopuolisia satunnaissuhteita (mitä tapahtuu todella harvoin), tästä kerrotaan kaikille. Satunnaissuhteissa käytetään kondomia, myös suuseksissä. Käymme testeissä kahdesti vuodessa ja lisäksi aina silloin, jos on pieninkin syy epäillä tartuntaa. Eli jos satunnaissuhteessa esimerkiksi kondomi on mennyt rikki.

        Tiedän, että tällaista suhdemallia ei pidetä yhteiskunnallisesti hyväksyttävänä, mutta se ei myöskään ole laitonta. Me emme "julista" suhdettamme julkisesti, mutta emme me sitä häpeilekään. Suhteessamme riittää rakkautta ja kaikki osapuolet ovat onnellisia. Eikö se ole pääasia?

        Ihana viesti =)

        Haaveilen saamanlaisesta elämäntavasta...


    • ei onnistu kuin

      parittajalta.. taidat saada rahaa kun lainaat muijjaasi muille!! voi vittu! ei ole enään järkevää touhua!! sehän on parempi sitten sinkku! kerro ihmeessä enemmän tietoa mulla on paljon tuttuja kavereita jotka on sinkkuja niin ne voi panna sun muijjaas mielissään joka reikään ja niin paljon kun eukkos värkki kestää

      odotan yhteystietoja niin saa kaverit lumppua oikeen olan takaa sähän voit sitten katsoa vierestä kun monta ukkoo nai sun muijjaas tohkeissaan

    • onnistui

      Heissan!

      Meillä ainakin toimii täydellisesti. Onko ihanampaa kuin läpirakasteltu vaimo spermaisena vieressä ?.

      • liukastelija

        Hei vaan, meillä onnistunut usein ja onnistuu näköjään edelleen.


      • käynti

        antaa ihmeellisen tunteen parisuhteeseen ja aviovuoteeseen. Rakastelusta vaimon kanssa ei tule loppua päivä ja yökausiin tälläisen kokemuksen jälkeen. Kertakaikkiaan maailman suurin nautinto saada toinen juuri käytettynä viereen. Meillä aina kin kumpikin nauttii suunnattomasti tälläisistä hetkistä.


      • Hyvältä se kieltämättä tuntuu vieraan sperman liimatessa kehomme yhteen...


      • yököttävää

        Tarkoitat että tautinen muija on parempi kuin ilman tauteja?


      • Anonyymi
        liukastelija kirjoitti:

        Hei vaan, meillä onnistunut usein ja onnistuu näköjään edelleen.

        Meillä on vaimolla toinenkin mies jonkaluona käy välillä yö kylässä ja sanoo ihastuneensi tähän mieheen se ei minua haittaa ja vaikka käyvät välillä matkoilla ja miehen sukulaisissa on aina ihanaa saada oma rakas sänkyyni vaikkakin aika väsyneenä ja liukkaana koska olemme sopineen että ei käy alapesulla


    • Masa ja muut miehet

      Minun vaimoni kävi minun luvallani hotellissa uudenvuoden yönä ja minä menin aamulla kol 9 sitten toimimme kolmistaan.Mutta sitten alkoi vaimoni tehdä mieli kokeilla useamman vieraan kanssa .Se tapahtui 16,1,1229 samassa hotellissa miehiä oli sovittu 3 mutta kuitenkin joku otti kaverinsa mukaan eli miehiä olikin nyt 4 itse olin kotona tulisilla hiilillä kun tiesin mitä yöllä tapahtui.Menin taas aamulla hotelliin ja siellä oli vielä 3 vierasta ikaan kuin odottivat minua ja kauvaa ei tarvinnut odotella kun taas miehet ja vaimoni syttyivät oli melkoinen sotku kyllä sänkyssä koska joku oli pannut peräaukkoon ja pyyhkinyt kullin lakanaan ja spermajälkiä sänky ja tuoli täynnä vaimoni oli varmaan istunut ja vetänyt savukkeen paljaalla taas oli toimittu eikä systeemi nytkään muuttunut.Inhottavaa mutta kiihottavaa nyt en enään kaihda liukkaan nuolemista.Koskahan taas ja millä kokoonpanolla???

      • liukasta oli

        Nyt meillä se kävi kun vaimoni kävi työpaikkansa joulujuhlissa sitäon kyllä joskus juteltu mutta vaimoni on sen aina torjunut nyt kuitenkin vaimoni soitti minulle että tulisikin vasta aamulla annoin tietenkin luvan pyysin kuitenkin soittaa kun jotain on tapahtunut.Noin 2 aikoihin puhelin soi ja ujo ääni kertoi kaiken olevan kunnossa ja sovimme että tulisin noutamaan hänet aamulla 11 aikoihin eräästä hotellista.Yllätyin kuitenkin koska miehiä olikin 3 jotka poistuivat samantien kun saivat vaatteet päälleen.Me rakastelimme tosi hyvin ja nuolinkin vaimoni huolella ja uusitaan joskus


      • Vaimon tyydytys
        liukasta oli kirjoitti:

        Nyt meillä se kävi kun vaimoni kävi työpaikkansa joulujuhlissa sitäon kyllä joskus juteltu mutta vaimoni on sen aina torjunut nyt kuitenkin vaimoni soitti minulle että tulisikin vasta aamulla annoin tietenkin luvan pyysin kuitenkin soittaa kun jotain on tapahtunut.Noin 2 aikoihin puhelin soi ja ujo ääni kertoi kaiken olevan kunnossa ja sovimme että tulisin noutamaan hänet aamulla 11 aikoihin eräästä hotellista.Yllätyin kuitenkin koska miehiä olikin 3 jotka poistuivat samantien kun saivat vaatteet päälleen.Me rakastelimme tosi hyvin ja nuolinkin vaimoni huolella ja uusitaan joskus

        Meillä vaimo kävi ennen aina silloi tällöin ulkona mutta sitten keskustelimme ja tulimme siihhen tulokseen että vaki mies olisi joka suhteessa turvallisempi vaimollani olikin mies ehdokas valmiina tapasimme kahvien merkeissä ja sovimme että vaimo voisi ainakin toistaiseksi tavata tämän miehen tapaamiset tapahtuisi hotellissa tapaaminen tehdään kerran viikossa mutta kuukauden verran tehtiin näin mutta sitten tuli mieleen että on turhan kallista ja voisihan meilläkin tavata sitten se alkoi tapahtua meillä minä menin siksi aikaa ulos kävelemään kerran oli tosi huono ilma joten päätimme että olen olohuoneessa kun he ovat makkarissa ymmärrän vaimoani kun olen nähnyt miehen ison kalun hänen mennessään suihkuun mielestäni tämäjärjestely on toiminut hyvin eikä minunkaan ole enään tarvinnut mennä ulos tätä on tapahtunut kohta vuoden ja vaimon liukas vako on tosi kiihottava nyt ollaan katseltu että jos löytyisi toinenkin kiva mies yhteisiin sessioihin katotaan nyt mitä tapahtuu


      • Minunkosseonkin

        Hehheh..MINUN vaimoni, MINUN luvallani;)


      • Mentiin risteilylle kokeilemaan vierasta munaa.. Otettiin varmuuden vuoksi sviitin lisäksi hytti minulle. Vaimo esitteli minut siskonsa exsänä. Kaverit suhtautuivat yllättäen kimppakivaan iloisen avoimesti. Vaimo halusi minut mukaan niin olisi vaitiolo taattu. Jotenkin homma lähti lapasesta ja hyttiin seurasi kavereidenkin kaverit. Kumpikaan ei meistä ei rohjennut pullikoida ylimääräisiä mukaan tulijoita vastaan. Kokemus oli ainut laatuinen. Vaikka meni ahmimisen puolelle. Niin kokemus oli myönteinen.


    • up

      Meillä vaimo käynyt vieraissa viimeyönä ja tänään ei kuulemma tule sekstailusta mitään koska paikat niin arkana mutta hymy herkässä ;-) Mutta odotan innolla huomista!!

    • joo just

      Pystyykö vieraat seksipartnerit pitämään vain seksipartnereina? Ettei rakastu muihin? Minun mieheni kävi vieraissa ilman lupaa. Onneksi se oli pelkkää seksiä. Jos olisi ollut tunteita tätä naista kohtaan, en asiaa hyväksyisi. Haluan olla ainut, jota hän rakastaa.

      Kun mieheni kertoi tapauksesta, se oli aika hämmentävää, koska olen aikaisemmin fantasioinut miehestäni harrastamassa seksiä toisen naisen kanssa. Tuntui kuitenkin pahalta, ettei mieheni kysynyt minun mielipidettäni, vaan petti, vaikka olen usein sanonut, kuinka tahtoisin mieheni ennemmin ehdottavan vaikka ryhmää kuin käyvän salaa vieraissa. Tilanne kuitenkin oli sellainen, jossa mahdollisuus oli harrastaa seksiä heti tavattuaan tämän naisen ja helposti ilman että kukaan saa tietää. En tiedä olisinko itse kieltäytynyt komeasta miehestä? Jos ei olisi tautiriskejä, ja tietäisi mistä löytäisin miehiä, joilta saa varmasti hyvää seksiä, eivätkä ole hulluja raiskaajia tms. niin ehkä voisin itsekin käydä joskus. Voiko se oikeasti toimia? Ja mistä niitä hyviä seksipartnereita sitten löytää? Huonon seksin takia en vaivautuisi.

      • probleemi

        Kertokaapas viisaammat ja kokeneemmat miten menetellä?? Ollaan oltu naimisissa pari vuotta ja todellakin rakastetaan toisiamme asiat kunnossa. Olen ehdottanut useamman kerran seksipuolen avaamista yhdessä jonkun toisen pariskunnan kanssa. Seinä on vastassa perusteella, ei voisi katsella kun olen jonkun toisen kanssa...ja oma uteliaisuus puuttuu. Kas kummaa aikaisemmasta elämästä on nais"kaveri", joka kännipuhelun kuultuaan tarjoutui vaimokkeeksi jos haluan kokeilla....uhhuh. En viitsisi lähteä siihenkään, koska ei sama juttu!


    • ristiinrastiin

      Meillä on myös avoinliitto..rakkautta riittää ja muutenkin elämä on hyvää. Miestäni kiihottaa jos käyn naimassa vieraiden miesten kanssa... teemme sitä myös niin että meillä voi olla pari taikka kolmas osapuoli sängyssämme.
      Sitä ei tapahdu kovin usein mutta toisinaan..se on ikäänkuin suola joka virkistää seksuaalielämäämme.
      Olemme tosi onnellisia yhdessä ja kaikki mitä tapahtuu, tapahtuu yhteisymmärryksessä. Olisi tosi mukavaa löytää samanlaisia pareja kuin itse olemme. Niitä ei vaan ole tullut kohdallemme. Kivalla porukalla tälläinen olisi tosi hauskaa.
      Tottakai turvallisuus on aina mielessä ja mihinkään hirveän uhkarohkeisiin juttuihin emme ole lähteneet.

      • runsaasti

        Meillä onn vuosien varrella lisääntynyt mies vieraat yleinsä vaimoni tuo vain yhden kuitenkin kettan miehiä oli 6 aluksi luulin että vain poikkeavat mutta toisin kävi hetken kuluttua vaimoni tuli kylppäristä alasti ja asnoi että eiköhän aloiteta ja niin siinä kävikin ja kaikki sai ja liukasta oli muutama näistä miehistä on vieraillut myöhemminkin.


      • runsaasti kirjoitti:

        Meillä onn vuosien varrella lisääntynyt mies vieraat yleinsä vaimoni tuo vain yhden kuitenkin kettan miehiä oli 6 aluksi luulin että vain poikkeavat mutta toisin kävi hetken kuluttua vaimoni tuli kylppäristä alasti ja asnoi että eiköhän aloiteta ja niin siinä kävikin ja kaikki sai ja liukasta oli muutama näistä miehistä on vieraillut myöhemminkin.

        Ja aina meilläkin useamman miehen läsnä olo on vähentänyt mustasukkaisuutta. Kun jokainen saa vuorollaan.


      • Toivottavasti saatte nauttia vieraanne seurasta tulevaisuudessakin. Ilo huomata että vielä suomessa on onnellisia pariskuntia.

        jormalaiset
        Jk. Vaimolta terkkuja


      • Teille hyvää!

        Hei!
        Olen 65v siisti, raitis, savuton,terve ja paljon ikäistäni nuoremman oloinen aviossa oleva mies.
        Vaimon iän ja uskonnollisuuden vuoksi en ole saanut suukotella ja nuolla , sen paremmin kun yhdyntääkään , moneen vuoteen! Olen haaveillut pitkään sellaisesta että saisin nuolla pariskuntaa samaan aikaan kun yhdytte, siis nuolisin molempia, ennen ja jälkeen yhdynnän ! Nuolisin vaikka kuinka kauan!
        Tovon että ottaisitte yhteyttä minuun , meilini osoite: [email protected]
        Asun H-gin lähiössä ja voin liikkua etelä suomessa Teidän toivomustenne mukaisesti!
        Terveisin Henrik


    • tahtoisin vanhempaa

      terve!olisiko vanhempaa naista 32v miehelle!!vastatkaa naiset ihmeessä,ni kerron lisää

    • vielä kokematon

      Kysymys naisille: kummalla tavalla teillä avoin suhde on toiminut paremmin, niin että mies menee yksin luvalla vieraisiin kiinnostavan naisen kanssa vai että harrastaisitte kimppaseksiä? Miestäni innostaa tällaiset asiat ja hänellä on avoimesta suhteesta aiempia kokemuksia. Itse olen tällaisen suhteen täysin kokematon. Aluksi ajatus vieraista herätti mustasukkaisuutta ja olin vähän pettynyt siihen etten riitäkään, mutta olen muuten seksuaalisesti vapaamielinen ja vieraiden mukaan otto saattaisi kiihottaakin. Pelkään vain etten pääse yli mustasukkaisuudesta vaikka tiedänkin miehen rakastavan minua. Millä tavalla olette ratkaisseet tämän? Entä ovatko mukaan otetut olleet ennestään tuttuja vai tuntemattomia? Kannattaisikohan ensin sulatella asiaa kauemmin?

      • Totuus on toinen..,

        Jos miehesi kaipaa kimppakivaa sun muuta, et silloin riitäkään miehellesi. Näinhän se on kaikissa suhteissa, joissa haetaan aktiviteettiä tai kiihoketta muualta; puolisot eivät riitä toisilleen.


    • maatalon emäntä

      No ota ihmeessä täältä mun maatilalta pari lammasta vaikka lainaan,ja on siinä sonnikin itelles.Lampaat on niin tyrkkyjä,kun kysäsee,kuka nyt haluaa,huutaa ne koko lauma,että mää,mää.

    • lgsdgk

      On kyllä surkeeta seksielämää,jos siihen pitää sotkea useampia osapuolia. Me emme tarvitse muita,koska seksi on aina järisyttävää ja monesti tuntuu,että sydäri tulee,kun meno on niin kiihkeää :) Ei meidän sekaan mahtuisi 3 taikka 4 osapuolta,emme edes huomaisi heitä,kun näemme vain toisemme.
      Mutta meidän seksuaaliset halut sopivatkin täydellisesti yksiin, rakastelemme aamuin illoin,eikä hiipumista näy. Halut loppuisivat saman tien jos,siihen pitäisi vielä ängetä ulkopuolisia. Mutta näin siis meillä.
      Parasta seksiä on ollut ulkona nuotion vieressä tähtien alla. Suosittelen! Tosin naapurit saattavat kuulla huudot... :D

      • Nautiskelevat

        Meillä seksi on mahtavaa ja siksi on kivaa naida ystävieni kanssa vaimoani.


    • Tuota noin....

      Oikea termi on siis avoin suhde, ei avoin parisuhde. Avoin suhde on aivan jotakin muuta kuin parisuhde, jossa ollaan avoimia toisilleen monella eri tavalla ja tasolla.

      Avoin suhde, jossa ollaan välillä vieraissa ja tehdään sitä sun tätä, ei mielestäni ole parisuhde. Olkoonkin, että pääsääntöisesti partnerina on yksi ja sama ihminen.

      Jokainen taplaa tyylillään ja avoin suhde sopii joillekin. Joskus tosin mietityttää, miksi tuollaisessa suhteessa ollaan; eikö olisi helpompaa olla sinkku?

    • Avoimesti vaan

      Huvittaa nämä kaikki närkästyneet kommentit, tyyliin: " miksi sitten olette ylipäätään yhdessä jne.. ". Ei kukaan ole teitä pakottamassa avoimiin suhteisiin, olkaa ihmeessä monogamisia hamaan tappiin asti. Jos jotkut sovitusti sextailee vapaasti ja on silti parisuhteessa, niin mitäs se kenellekään kuuluu? Ettei vain olisi kateuden peikko, joka nostaa päätään? Sitä paitsi, se liitto saattaa päätyä eroon anyway. Ja sitten vielä: oliks se 40 % on ollut uskottomia puolisoilleen - eikö ole sitten parempi pelata avoimin kortein: vieraissa käydään, mutta pettämistä ei tapahdu...

      • Ei mustasukkaisuutta

        Vaimoni odottaa kovasti pikku joulu juhlia. Vuosien ajan on tullut
        juhlista hyväntuulisena kun on saanut kunnolla vierasta.
        Useasti kun hän lähtee tyttö porukalla viettää iltaa hän päätyy
        hotelli huoneeseen vieraan miehen kanssa.
        Liitto toimii hyvin ja pitää myös kahden keskisen seksi elämän kunnossa.


    • sadasdasdas

      Ei mun juttu. Taidan olla sitten mustasukkainen henkilö mutta en voi siihen oikein mitään. En ole millään lailla yli mustis mutta joskus jopa tuntuu pahalta jos tyttöystävä lähtee esim. kavereittensa kanssa baariin.

    • Tamron

      olette eläimellistä porukkaa koko sakki

      • Kylässä kävi pari miestä koirat mukana. Mieti sitä.


    • ooo0000

      Itse haluan paljon vähämmän seksiä kuin mieheni. En näkisi yhtään huonona vaihtoehtona sitä että joku vakituinen partneri hoitaisi homman välillä...

    • Hetki mietintää

      Tajuavatko nämä siellä täällä paneksivat henkilöt lainkaan miten paljon sukupuolitaudit ovat Suomessa lisääntyneet viime vuosina? Ja jos kuvittelette että kondomi suojaa kaikilta taudeilta, erehdytte. Monet taudit siirtyvät myös käsien välityksellä. Samoin suojattomassa suuseksissä tarttuvat kaikki samat taudit kuin alateitsekin. Ei ihme että taudit leviävät kun ihmisille tärkeintä tuntuu olevan vain seksi ja useat partnerit. Tosi eläimellistä!

      • Mietitty on

        Pari vuotta olemme keskustelleet vaimon kanssa rakastajan otosta hänelle. Ajatus lähti alunperin minun ideastani ja vaimoni piti minua outona. Pikkuhiljaa asiasta on kuitenkin tullut molempien fantasia ja ilman näitä ajatuksia 18v kestänyt liitto ei varmaankaan kukoistaisi kuten nykyään. Vaikka emme ole siis vielä edes toteuttaneet unelmaamme niin se on jo antanut paljon. Oikeastaan elämme nyt pitkitettyä nautintoa, sillä vaimollani on sopivasti haku päällä tietyissä tilanteissa. Koska vain voi tulla vastaan se oikea, jolle vaimoni antautuu minun lisäkseni. Hyvä niin, sillä sitähän me molemmat toivomme. Tämä haaveiden aika on opettanut paljon itsestäni. Aluksi tunsin itseni melkein tunteettomaksi mieheksi, joka vaan haluaisi jakaa vaimonsa jonkun vieraan kanssa. Pikkuhiljaa vaimonkin lämmettyä asialle vieraat hyväilevät kädet vaimoni vartalolla tanssilattialla tai jopa äkkinäiset pusut vieraalta saivat minut tuntemaan itseni tunteelliseksi. Siis olen mies joka tuntee. Osaksi se on tervettä mustasukkaisuutta mutta yhä enenevässä määrin rakkautta vaimoani kohtaan. Tottahan se on mitä täällä on sanottu että ihminen haluaa kokea aina vaan enemmän. Näin meillekkin on käynyt. Mutta onko se väärin? Kyllä minä haluan tuntea sen sisintä raastavan tunteen, kun tiedän/näen miten rakas vaimoni saa vierasta miestä. Vaimoni tuntemuksista en ole varma, mutta varmaa on se että tämä haave on joskus totta. Sillä emme voi / halua enää perääntyä, se vaan on koettava :)


    • trueloversnoothers

      Kimppakivat yms. herättävät kyllä ajatuksia. Miten tällaisissa jutuissa käsitellään mahdolliset ihastumiset, rakastumiset? Hyvä seksi ihmisen kanssa, johon tuntee vetoa, johtaa melkein väistämättä rakastumiseen. Kimppakivassa se ei enää taidakaan olla "sääntöjen" mukaista. Pitäisi ilmeisesti pystyä tunteettomasti naimaan ja nauttimaan. Eihän ihminen toimi siten.

      Tuleekin mieleen, millaiset ihmiset kimppakivoja harrastavat? Ovatko he jotenkin tunnekylmiä koneita? Fyysinen nautinto antaa kyllä välittäjäainehumalaa, mutta entä muuta. Ja mikä on vastuu eri osapuolten tunne-elämästä? Tuskin mitään, veikkaan. Otetaan esim. tilanne, jossa pariskunta haluaa mukaan naisen tai miehen. Tuskin tälle kolmannelle osapuolelle sallitaan syveneviä tunteita pariskunnan toista osapuolta kohtaan. Sehän saattaisi tietää vaikeuksia. Jne. voisihan tästä jatkaa turinaa.

      • Kimpassa.Naitu.Nainen

        Olemme mieheni ja ystävämme kanssa naineet 28 vuotta kllmistaan.
        Olemme ystäviä ja seksikumppaneita


    • 29/42

      Tuskin se toimii tuolta pohjalta kenelläkään...
      Olemme avopari,joka on harrastanut näitä kimppa-Ja ryhmäseksi juttuja jo monen vuoden ajan vieraiden miesten muodossa,aika usein niin,että mukana on useampi mies samanaikaisesti ja ainakin meillä siihen kuuluu ihan luonnollisena osana tunteet ihastumisineen,rakastumisineen kaikkineen.
      Miehiltä seksi saattaa sujua ilman sen isompia tunteitakin,pelkästä halusta,mutta naisilla se ei taida ihan näin olla,eikä ole sitä avovaimollenikaan.
      Hän on ihastunut ja rakastunutkin useampaan rakastajaansa ja on niistäkin tunteistaan minulle avoimesti puhunut,miksi ei olisikaan,koska olemme tienneet jo tämän harrastuksen pariin ryhtyessämme,että niin tulee todennäköisesti jonkun miehen kohdalla käymään ja olemme siitäkin mahdollisuudesta jutelleet ja päätyneet siihen,että on luonnollista ja ok,että vaimoni saattaa rakastuakkin jonkun miehen kanssa tätä harrastaessamme.
      Seksissä on kyse läheisestä kanssakäymisestä niin henkisesti kuin fyysisestikkin ja mielestämme voimakkaat tunteet,rakkauskin,kuuluu siihen luonnollisena osana vieraidenkin kumppaneidenkin kanssa.
      On itsestään selvyys,että miehen täytyy olla vaimostani ja minunkin mielestä,miellyttävän tuntuinen jo tutustumis vaiheessa,jo viestejä vaihtaessamme ja puhelimessa jutellessa ja siinä vaiheessa,kun tapaamme esim. ravintolassa,juttelemme ensimmäisen kerran kasvotusten.
      Jos kemiat eivät kohtaa henkisellä tasolla,niin eiväthän ne ne voi kohdata fysiselläkään,koska ei synny sitä tunnetta,että haluaa toisen ihmisen lähelle ja haluaa häntä.
      Tällaisiakin tilanteita olemme kohdanneet,olemme tavanneet miehen kanssa,mutta se ei ole johtanut seksiin,ym,vaikka hän on puhelimessa meitä miellyttänytkin.
      Tilanne on kuitenkin erilainen silloin,kun harrastamme seksiä niin,että mukana on useampi vieras mies samanaikaisesti.
      Sellaisissa tilanteissa vaimoni nauttii seksistä sellaistenkin miesten kanssa,joita kohtaan hänellä ei kovin vahvoja tunteita ole,hänelle riittää kun mukana on miehiä,joita kohtaan hän tuntee halua ja jotka saa hänet syttymään,kaikkien miesten ei tarvitse sellaisia olla.
      Meidän suhteessa syvätkin tunteet ovat sallittuja,enkä usko että voisimme tätä muuten edes harrastaa ja tuntuu oudolta ajatella,että siihen pystyisi ilman tunteita kukaan muukaan.
      Siksi tällaista seksielämää ei voi ihan kenelle tahansa suositella,parin täytyy olla mieleltään todella avoin,täytyy luottaa itseensä ja kumppaniinsa täysin,siinäkin tilanteessa kun se elämänkumppani ihastuu tai rakastuu tulisestikkin rakastajaansa.

    • Luulis vieraaksi riittävän "nyrkkikyllikki ja sen viis siskoa" aika sairasta settiä tollanen mitä luin täältä... toivottavasti saavat aidsin...

    • pp9999

      Tavis ATM miehenä jolta minut huolivan naisen etsimiseen meni lähes 10vuotta että löysin minut kelpuuttavan naisen, kuulostaa nuo kimppakivat melko riskialttiilta kuviolta.
      Jos menettäisin hänet ei ole pienintäkään epäilsytä siitä että en tuliskoskaan löytämään ketään toista.

      Onko niin että noissa kimppajutuissa nainen on aina lihava ja siksi hänen menettämisestä ei ole pelkoa?

      On kuitenkin sata tutkimusta siitä että nainen poikkeuksetta rakastuu siihen miehen joka panee häntä parhaiten. Samat tutkimukset kertoo että miehillä tuolla seksillä ei ole minkäänlaista vaikutusta rakastumiseen..

    • Alkuperäiseenvastaus

      Kuulehan tai kuulkaahan koska yhdessähän te touhuatte seksiharrastustenne parissa. On todella ikävää että käytätte tuolla tavalla ihmisiä hyväksenne ja valehtelette olevanne vapaita. Sinä mies vai mikähän lienetkään, annat vaimon varmaan lukea viestisikin ja yhdessä kiihotutte. Se pahinta pettämistä, huijaamista ja hyväksikäyttöä. Välillä olet eukon kanssa ja samoilla limoilla toisen luo ja päinvastoin. Eukkos taitaakin kiihottua kun haisevana menet häönet pöksyilleen. Kyl ootte sairaita ja varmaan jonkun sankkerin vielä itteenne imuroitte. Muistakaa että pettämisestä on aina maksu jossain tuleva. Käytökjsenne on hyvä esimerkki siitä kuinka seksissä ei mikään riitä. Kiihottuakseen tarvitsee aina vaan lisää ja lisää kun tuolle tielle lähtee...

    • harmittaapirusti

      Tiedän kyllä vaimoni naineen vieraan kanssa, olen antanut asian olla kun tuli ilmi ja se oli virhe nyt kun on ilmennyt että en suuttunut tai halunnut erota vaimo haluaisi jälleen vierasta sen suuntaisia ovat ajatukset ja keskustelut. On lähdössä ystävänsä kanssa laiva risteilylle ja näinpä vaan kaupan kassakuitista että kortsujakin oli ostettu, unohti kuitin pöydälle. En ole kyllä lupaa antanut vaikka en syytellyt ensimmäisen kerran jälkeen...onkohan vaimo ajatelut asian niin että voipa sitten naiskennella edelleen kun tulee mieli tekoja. Jos nyt jotain hyvää niin sentään kortsuja mukana eri asia tuleeko käyttöön, minäkin tietty kun joskus saan niin paljaallahan tässä on menty koko ajan enkä ole ajatellut että jotain saisi vaimolta nyt en enää ole varma.

    • Mika765

      Meillä vaimo kävi usein pettämässä, annoin aina anteeksi kunnes löysin cuckold kuviot.
      Kaveri valitti että kauhea panetus päällä,kysyin jos kysyttäisiin Naiseltani kimppa seksiä.
      suostui heti eikä kauan mennyt hän tuli kotiin, vaatteet lensi pois hän sano nyt tekevän munaa mieli.. olin hetken mukana kuvioissa jätin heidät rauhaan, nauttivat niin paljon toisistaan että nussivat koko yön pienillä juoma tauoilla. Naiselleni ei mikään tahtonnut riittää, halusi aina vaan lisää munaa. sain aamulla vielä. nautin vaimostani ja tietty hänen ihana pillunsa tuntui mielettömän hyvälle. kysyi vielä kelpaako nussi mua rankaise nuolin pimpsan puhtaaksinautin tilanteesta
      todella paljon. siitä se sitten lähti ymmärsin addiktin tarpeet hän sai vapaat kädet tehdä mitä vaan miesten kanssa., ilmoitti et kumeja hän ei tykkää käyttää et joskus saat taudin niin saat sen sulatella. Nainen oli kova juhlimaan vientiä tosiaan riitti mietimme myös sitä jos hän alkaisi hupakoimaan, kun panetti muutenkin monta kertaa päivässä, olsin antannut luvan kyllä jos tosiaan haluaa kokeilla niin siitä vaan;)
      Harrasteltiin näitä leikkejämme 6vuotta kiihotuin kun miehet vaihtuivat koko ajan halusi melkein aina saada miehen spermat taivaallisen ihanaan pilluunsa saimme molemmat nautinnon siitä. ero tuli muista syistä. hän seurustelee nykyään toisen miehen kanss, mutta en pysty vieläkään vastustamaan silloin kun ehdottaa seksiä, hän antaannut jo pitkän aikaa salaa pillua meille sano tossa taas et kylhän sä mut tiedät et ei hänelle yksi mies riitä naurahdin et oot kyllä todella haluttava nainen, en pysty vastustamaan kiusausta rakastella naista joka antaa pillunsa nussittavaksi aina. Rakastan häntä vieläkin toivon saavani hänet takaisin.
      kysyin et montaa miestä jaksaisi päivässä nii kuulemma 5miestä ois sopiva heh
      herkku pimpsa on aina märkänä, valmiina pumppaamaan munat tyhjäksi, kertoi tossa kun kysyin monenko miehen kanssa hän on pannut? sanoi et ei tiedä itsekkään lopettannut laskemisen aikaa sitten,
      Kuules nyt hutsu pannaan oikein kunnolla, pillu tirkahti märäks hetkessä anna sitä munaa tälle huoralle.
      Kihlajaispäivänä sattumoisin nähtiin hänen isänsä luona, juotiin vähän drinksua kun Faijansa meni
      nukkumaan kuiskas korvaan tuu panee takaapäin vessaan. mieli olisi tehnyt kun siellä isällä oltiin niin kieltäydyin sen vuoksi, oisi vaan pitännyt antaa mennä kerranhan täällä eletään;)
      Että semmoista meillä ei voi valittaa!! saannut minunkinpään aika sekaisin tuo Nainen

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe