TeleFinland

sillä alkaa riittää...Viime kuun laskussa oli oikomista ja tänään tullut lasku lennätti melkein persiilleen...yrittänyt soittaa asiakaspalveluun, mutta taatusti tuhansia vihaisia on samoilla asioilla.

Lasku on aivan ihmeellinen...Kolminkertainen verrattuna "normaaliin"...Kun on puhepaketti ja ei juuri muita soittoja, viestejäkin rajattu määrä ym niin en tajua mistä helevetistä on loihdittu laskun loppusumma? Kun en ole taatusti ylittänyt puhepakettia ja olen seurannut omaliitymän kautta kaiken aikaa saldoa...

Nyt lähti liittymä vaihtoon. Tehkää sama perässä.
Ilmianna
Jaa

18 Vastausta


mikä olisi yhtä edullinen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
dna:lla olevan kilpailukykyisiä liittymiä...
Tutkittuani telefinlandin laskua, siinä paljon hatusta vedettyä...Ikäänkuin laskuttavat kahteen-jopa kolmeen kertaan soitetut puhelut...vertasin edelliseen laskuun ja se oli vielä ymmärrettävissä, koska oli selkeä laskutuskausi - kuun alusta, kuun loppuun(siinäkin oli yksi virhe), mutta uusi "laskumalli" pitää sisällään vielä puheluja lokakuun puoleltakin. Aion tutustua ensin dna:n palveluihin...mutta telefinland saa jäädä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sama täällä, Tele Finland taitaa nyt laskuttaa aivan omin ehdoin. Minulla pyörinyt tähän asti laskut korkeintaan 25 euroa.Nyt olen soitellut vielä vähemmän,mutta lasku kun tulla tupsahti, niin meinasin lentää persuksilleni...summa oli 61.93 euroa. Minä en tiedä mihin ottaisin yhteyttä...siitä olen varma,että minä en todella ole saannut tuota puhuttua noin isoksi tuota laskua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
niin, että kirjoitin kirjeen ja laitoin postiin kirjeen laskuineen (otin ensin kopion)ja pyysin oikaisua. Ei pidä suostua tuollaiseen ryöstöön ja vääryyksiin. Taitaa olla uusi laskutusjärjestelmä persiistä, mutta saavat oikaista. Ei minullakaan yksinkertaisesti voi olla niin suuri lasku mikä tuli, koska olen tarkkaan seurannut paljonko puhun ja aiemmat laskut useilta vuosilta ovat pitäneet paikkansa.
Varmaan turhaa yrittää soittaa asiakaspalveluun, sillä on varmaa, että meitä petettyjä ja pettyneitä on paljon...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Viime laskussa oli päällekkäisyyttä edellisen laskun kanssa 3 päivää. Otin yhteyttä asiakaspalveluun, joka sitten viimein vaivautui vastaamaan hyvin yksikantaan, että laskussa ei ole päällekkäisyyttä. Kuitenkin laskussa on mustaa valkoisella, jota eivät pysty kiistämään. Lisäksi viime lasku oli selkeästi (tuplasti) suurempi kuin mitkään aikaisemmista laskuista - niin kuin tällä palstalla ovat muutkin todenneet. Tiedustelin uudelleen asiaa asiakaspalvelusta, nyt eivät vaivautuneet enää edes vastaamaan. Todella törkeää palvelua!!! Lienee parasta ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, josko sieltä saisi jonkinlaisen vastauksen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
itse tein kirjoitti:
niin, että kirjoitin kirjeen ja laitoin postiin kirjeen laskuineen (otin ensin kopion)ja pyysin oikaisua. Ei pidä suostua tuollaiseen ryöstöön ja vääryyksiin. Taitaa olla uusi laskutusjärjestelmä persiistä, mutta saavat oikaista. Ei minullakaan yksinkertaisesti voi olla niin suuri lasku mikä tuli, koska olen tarkkaan seurannut paljonko puhun ja aiemmat laskut useilta vuosilta ovat pitäneet paikkansa.
Varmaan turhaa yrittää soittaa asiakaspalveluun, sillä on varmaa, että meitä petettyjä ja pettyneitä on paljon...
Tosi kyllästyneenä TF:n uuteen sotkuun päätin toimia mallisi mukaan; laitoin kiukkuisen kirjeen ja laskun takaisin, sekä sovin suoraveloituspankin kanssa, että maksavat eräpäivänä vain puhepaketin perusmaksun 17,90 joulukuun ajalta. Eräpäivä on huomenna ja hiukan hermostuttaa seuraukset, kun minkäänlaista yhteydenottoa ei ilmesty sen paremmin puhelimeen kuin sähköpostiinkaan. Onko Sinulle tullut jotain palautetta?

Mitä kokemuksia teillä muilla on operaattorin vaihdosta; onnistuuko tähän aikaan vuodesta kepeästi, vai onko ruuhkaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
laskun osa ,jonka hyväksyt, kannattaa maksaa ajoissa , jottet saa karhua ( 5€). Osasta, jota et hyväksy, kirjallinen reklamaatio oikaisuvaateineen yhtiöön, ennen eräpäivää. Voit myös yrittää pyytää heidän piikkiinsä erittelyn. Eivät varmaan toimita kuin asiakkaan laskuun.

Meille tuli kahteen 500-pakettiin 6 viikon puhelut. Ja joka yli mennyt minuutti oli peritty tällä ylimenevien taksalla. Kaiken järjen mukaan olis pitänyt olla puheaikaa tuohon 6 viikkoon pauttiarallaa 750 minuuttia.

Oli hauskaa saada normaali laskuun verratuna 2x lasku. Tuli Joulumieli ; )
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
minulle uusi kausi erosi vanhasta vain pari pv, jolloin laskua tuli hieman yli 2 euroa liikaa. Olin kytännyt kalenterikuukauteni soitotot 1/2 minuuttia alle 500 minuutin.
En ollut varmaan lukenut laskutusjaksojen muutosta koskevaa tiedotetta.

Selvästi tämä liikalaskutus iskee vain kerran tähän ajankohtaan kun TF siirtyy Telia-Soneran laskutussysteemiin.

Myöhemmin on kytättävä milloin laskutuskausi alkaa ja milloin loppuu. Alku- ja loppupäivinä on paras olla soittamatta lainkaan lähtevää puhelua, koska ei voi olla varma kellonajoista milloin laskutusjakso vaihtuu, vaikka päivämäärät olisivatkin tiedossa.
Netistä näkee TF:n sivuilta tele.fi omaliittymä kohdasta mikä pvm-väli kuuluu laskutuskauteen. Laskussa näkyvät laskujen eräpäivät laskutusryhmittäin eivät paljoa auta puhepaketin haltijaa.
Itse tulen pärjäämään TF:n kanssa vaikka laskutuskaudet muuttuivatkin. Pikkuisen muuttuu tarkemmaksi lähtevien puheluiden kausikertymän vahtiminen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiitos neuvostasi nimimerkki: "kuluttajaneuvoja sanoi". Otin siitä mallia ja toimin juuri noin. En maksanut kuin perusmaksun ja panin palautetta kuuden viikon "kuukaudesta". Todistin, että kaikki puheluni olisivat mahtuneet normaaliin kuukauteen, jos vanhaa käytäntöä olisi pidetty. Panin kirjeen asiakaspalvelun sähköpostin kautta, kyllä se perille meni vaikka aikaa kului. Pääsimme sopimukseen, että ylimääräiset velat pyyhitään pois ja lupasin ruveta seuraamaan niitä uusia kalenterikausia. Molemmat tulivat autetuiksi. Sain asiallisen kohtelunkin.Ehkei operaattorin vaihtokaan nyt hyödytä, kun näyttää olevan ehkä pahempaa soppaa muillakin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Monilla näyttää olevan yhtäläiset kokemukset TeleFindandin "kuukaudesta". Itse sain laskun puhepaketin kuukaudesta 2.10-13.12! Kokemusta on täälläkin siitä, ettei viesteihin vastata. Hieno asiakaspalvelu tosiaan! Saa jonottaa johonkin sikahintaiseen palvelunumeroon ja maksaa ekstraa siitäkin, että lasku on väärin. Ehdotan joukkoliikettä ja yhterydenottoa kuluttaja-asiamieheen. Hesarikin voisi kiinnostua. Kuka panee adressin vireille?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Onko se jo mahdollista tehdä? Kuka laittaisi asian vireille, sillä laskutus on mielipuolista...?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
joukkokanne kirjoitti:
Onko se jo mahdollista tehdä? Kuka laittaisi asian vireille, sillä laskutus on mielipuolista...?
TF:ää kannattaa käyttää ainoastaan sunnuntaisin. KestoEtu ja Piipperi liittymä on oiva yhdistelmä. Muina päivinä kannattaa toi liittymä pitää visusti kiinni.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
menee nykyään myös TeleFinlandilla. Jokaisesta puhelusta menee aloitusmaksu , vaikka puhuisit sekunnin. Tämä on tullut Soneralta , vaikka niin vakuteltiin , että TF:ään sitä ei tule. Edullisinta olisi puhua suoraan se 500 min , jos on paketti. Silloin aloitusmaksu menee vain kerran. Jos soittaa monta kertaa , tulee se pidemmän päälle kalliiksi , vaikka on se 500 min paketti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
siis erittely on senlaatuista sekametelisoppaa, että siirryn toisaalle. Lasku vielä kolminkertainen normaalista.Mulle riitti. Kaksi vuotta meni käsittääkseni oikein - ja ajantasalaskutuksella(jotka vaikuttivat oikeilta), mutta muuttui rajusti. Kukaan ota selvää sellaisesta erittelystä, joka on täynnään erilaisia ajankohtia...?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
uskooko tuota kukaan? Puhepaketti on 500 min/kk ja siinä ei muusta puhuta. Täytyy katsoa millainen on seuraava lasku joka katkeaa muistaakseni 29.12.2007.
Sitä ennen voisi kokeilla puhua paljon lyhyitä puheluita. Voisi varmistaa että ei puhu mitään enää 29.12, jolloin varmistaisi että se 500 minuuttia pysyy varmasti laskutuskauden sisälä. Minulla on toinenkin liittymä, Kolumbuksen prepaid, jota voisin käyttää vaikka 29-31.12. välisenä aikana.
En usko että aloitusmaksua on edes Pulina-liittymässä, jossa maksu on 6,9 c/minuutti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Katselin TF:n hintatietoja, mutta siellä edelleenkin käy ilmi, että laskutus perustuu sekunttivelotukseen ja enkä löytänyt ilmoitusta aloitusmaksusta. Mistä olet saanut tälläisen tiedon? Kyllä myös menee uskottavuus näiltä viesteiltä, kun kirjoitetaan asiata, jossa ei ole mitään perää. Vaikuttaa siltä, että osa näistä kirjoittajista on "puuta heinää" kirjoittajia, joita ei tarvitse ottaa vakavasti. Tosin joukossa löytyy kirjoittajia, joiden asia on niin kuin ne kertovan tapahtuneen.

JOTEN PYSYTÄÄNPÄ TOTUUDESSA.

PS. Jos kerrot mistä sait tiedon aloitusmaksusta, niin minäkin vaihdan pois toiselle operaatorille.

Hyvää Uutta Vuotta keskustelijoille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
SIIS OON TÖISSÄ TELE FINLANDILLA JA TUO EI OLE TOTTA !!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
.-- kirjoitti:
SIIS OON TÖISSÄ TELE FINLANDILLA JA TUO EI OLE TOTTA !!
Sain joulukuun laskun. Katsoin puhelimestani, kuinka paljon olen puhunut lähteviä puheluita laskutuskaudella puhelimella. Olin puhunut ko. aikana 101 min ja 18 sekuntia ja laskussa oli veloitettu puheluista 6,95 e. Joten laskujeni mukaan TF laskutti 3 snt vähemmän kuin mitä laskin. Joten aloitusmaksuja ei ole laskussa.

Suomikin on täynnä niitä jotka vääristelevät asioita, kun ei ole parempaa tietoa.

En tosin väitä, etteikö laskutus epäselvyyksiä esiinny laskutuksen muuttuessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

TeleFinland

sillä alkaa riittää...Viime kuun laskussa oli oikomista ja tänään tullut lasku lennätti melkein persiilleen...yrittänyt soittaa asiakaspalveluun, mutta taatusti tuhansia vihaisia on samoilla asioilla.

Lasku on aivan ihmeellinen...Kolminkertainen verrattuna "normaaliin"...Kun on puhepaketti ja ei juuri muita soittoja, viestejäkin rajattu määrä ym niin en tajua mistä helevetistä on loihdittu laskun loppusumma? Kun en ole taatusti ylittänyt puhepakettia ja olen seurannut omaliitymän kautta kaiken aikaa saldoa...

Nyt lähti liittymä vaihtoon. Tehkää sama perässä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta