Venttiilien säätö

Kuinka venttiilien säätö tehdään kuusi sylinterisessä moottorissa.
Tiedän välykset mutta en tiedä kuinka tehdään.
Auto on volvo 760.
Ilmianna
Jaa

6 Vastausta



Periaate kuin 4-sylinterisessäki. Samaan tapaan vaan! Paisti kutosessa joudut säätää 2 sylkkää enempi, ei muuta eroa
Ilmianna
Jaa
tee ensimmäistä kertaa yksin.ota joku kaveriksi joka tehnyt ennenkin. RTT
Ilmianna
Jaa
laitat vaan nokkaakselin nokan ylöspäin säädettävästä sylinteristä
Ilmianna
Jaa
Jos moottorissasi on keinuvipuinen venttiilien toiminta, niin onnistuu sullakin säätö. Kuutoskoneessa on 1-6 2-5 ja 3-4 männät pareja. Siis nousevat ja laskevat samassa tahdissa. Ota sytytystulpat irti (on helpompi pyörittää konetta). Kun jossain sylinterissä aukeaa imuventtiili, pyöritä edelleen niin kauvan että se sulkeutuu ja heti kun pakoventtiili samassa sylinterissä liikahtaa, on sen parina toimiva sylinterin venttiilit säädettävissä. Eli, jos kakkos sylinterin venttiilit on liikkeessä, niin silloin vitosen venttiilit on säädettävissä. Näin vain käyt kaikki venttiilit läpi. Yleensä venttiilit säädetään koneen ollessa kylmänä. Jossain on myös lämpimänä säädettävät, mutta harvvemmin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Imu ja pakoventtiilit pääsi vaihtumaan. Pitää olla niin, kun pakoventtiili sulkeutuu ja imuventtiili lähtee liikkeelle säädetään parina toimivat venttiilit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kone on kai prv 2.8 v6 ja venttiilien säätö on helppo homma.

Avaat kopan niin näet nokan asennon, säädettävässä venttiilissä alaspäin.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Venttiilien säätö

Kuinka venttiilien säätö tehdään kuusi sylinterisessä moottorissa.
Tiedän välykset mutta en tiedä kuinka tehdään.
Auto on volvo 760.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta