Operoidaanko lihaksia abdominoplastiassa?

pii

Olen vielä tyystin pihalla ko. operaatiosta.

Itselläni tuplaraskaus siis kaksoset repivät vatsanahkani kyljestä kylkeen aivan arville. Maha on aivan järkky pömppö, sillä suorien vatsalihasten välinen sidekudoskalvo ei palaudu entiselleen. Sormet uppoavat heittämällä tuohon vakoon vielä kahden vuoden jälkeen synnytyksestä. Olen aika epätoivoinen ja parhaillaan selvittelen, onko tälle asialle mitään tehtävissä. Lihasten korjauttaminen askarruttaa eniten, sillä olen todella liikunnallinen ihminen. Nyt vatsalihakset ovat tuolla jossain...taivuttaessani itseäni taaksepäin, nousee palleasta lantioon asti ulottuva "harjanne" suorien vatsalihasten väliin..aika järkyn näköistä.

Lisätietoa siis kaipailen!

25

4365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei enää pömppö

      8kk sitten. mulla oli vatsan iho ihan ryppyinen ja arpia täynnä kahden ison lapsen ja jättimahan jälkeen. vatsalihakset oli "missä sattuu". laihdutin ylimääräiset läskit pois, mutta roikkomaha ja pömpöttävät lihakset eivät mihinkään kadonneet. kun jälkimmäisestä synnytyksestä oli 2v, menin plastikkakirurgille ja mulle tehtiin abdominoplastia, jossa ylimääräinen iho leikattiin pois, iho kiristettiin, napa siirrettiin uuteen kohtaan ja vatsalihakset ommeltiin ompeleilla yhteen sekä navan ylä- että alapuolelta. nyt arvet on tosi hyvin vaalenneet ja TOSI siistit. raskausarpia jäi joitakin (niitä oli PALJON), ihan kaikkea ei millään saanut pois, mutta jäljelle jääneet peittyy bikineihin/pikkareihin. ja vatsa on tosi timmi, lihakset tiukat ja upeat! mulla ei ollut mitään kovia kipuja, lihaksetkin oli leikkausen ja kiristyksen jälkeen kipeät vain kuin kunnon vatsalihastreenin jäljiltä.

      ihanaa, kun voi pitää tiukkoja paitoja ja bikineitäkin, kunhan navan arpi on lopullisesti vaalennut! ja vatsalihasliikkeitten tekeminen jumpassa tuntuu oudolta, kun siellä vatsassa onkin oikeasti jotain lihaksia, jotka toimii :)

      suosittelen tuhannesti!

      • kyllikki66

        Mitä leikkaus maksoi ja missä teetit sen?


      • edellinen
        kyllikki66 kirjoitti:

        Mitä leikkaus maksoi ja missä teetit sen?

        ...muistaakseni 4150e. Hintaan kuului kaikki muu, paitsi toinen yö sairaalassa (jonka halusin itse olla, kun kotona oli odottamassa kaksi pientä vipeltäjää, niin sai aluksi vähän levätä rauhassa :) ja koska mun leikkaus tehtiin illalla, taisi loppua vasta 19.00 aikoihin).

        Jussi Rintamäki leikkasi Jyväskylässä, täydet pisteen hänen taidoilleen ja koko paikan henkilökunnalle!


      • pii
        edellinen kirjoitti:

        ...muistaakseni 4150e. Hintaan kuului kaikki muu, paitsi toinen yö sairaalassa (jonka halusin itse olla, kun kotona oli odottamassa kaksi pientä vipeltäjää, niin sai aluksi vähän levätä rauhassa :) ja koska mun leikkaus tehtiin illalla, taisi loppua vasta 19.00 aikoihin).

        Jussi Rintamäki leikkasi Jyväskylässä, täydet pisteen hänen taidoilleen ja koko paikan henkilökunnalle!

        Hei vielä!

        Suurkiitos vilä sinulle kannustavasta viestistä. Mun tilanne taitaa olla just sama kuin sinun. Maha on järkky pömppö ja arpia kyljestä kyljeen,,,miljoona.

        Voitkos kuvitella, että asun Jyväskylässä, joten tuo lekuri houkuttaa kertomasi perusteella! Onko hänellä täällä oma praktiikka vai toimiiko Mehiläisessä tms.? Olisko sulla mulle vielä jotain "tärkeitä" tietoja operaation tai lääkärin tiimoilta?

        Kiitos ja hali!


      • Rintamäellä
        pii kirjoitti:

        Hei vielä!

        Suurkiitos vilä sinulle kannustavasta viestistä. Mun tilanne taitaa olla just sama kuin sinun. Maha on järkky pömppö ja arpia kyljestä kyljeen,,,miljoona.

        Voitkos kuvitella, että asun Jyväskylässä, joten tuo lekuri houkuttaa kertomasi perusteella! Onko hänellä täällä oma praktiikka vai toimiiko Mehiläisessä tms.? Olisko sulla mulle vielä jotain "tärkeitä" tietoja operaation tai lääkärin tiimoilta?

        Kiitos ja hali!

        Hei,

        minäkin kävin Rintamäellä n. 3 kk sitten ja samanlainen operaatio takana.

        Rintamäen vastaanottoaikoja voit kysellä Terveystalosta Väinönkadulta Jyväskyläst.

        Mä olen kans kiitollinen siitä, että vatsa on timmi ja suurin osa arvista pois (vähän jäi, koska minulla oli niitä navan yläpuolellakin runsaasti, Mutta ne on nyt "vedetty" tuonne bikinirajan alapuolelle.

        Missä vaiheessa kakkonen rupesit tekemään oikeen kunnolla niitä vatsalihaksia? Vaikka mulla on jo 3 kk leikkauksesta, tuntuu että lihakset väsyvät tosi helposti varsinkin vasen puoli. Ja sit alkaa pelottaa, et repee koko maha...kuvittelen vaan...

        Muuten olen erittäin tyytyväinen toimenpiteeseen :))


      • luometar
        pii kirjoitti:

        Hei vielä!

        Suurkiitos vilä sinulle kannustavasta viestistä. Mun tilanne taitaa olla just sama kuin sinun. Maha on järkky pömppö ja arpia kyljestä kyljeen,,,miljoona.

        Voitkos kuvitella, että asun Jyväskylässä, joten tuo lekuri houkuttaa kertomasi perusteella! Onko hänellä täällä oma praktiikka vai toimiiko Mehiläisessä tms.? Olisko sulla mulle vielä jotain "tärkeitä" tietoja operaation tai lääkärin tiimoilta?

        Kiitos ja hali!

        hän on tehnyt silmäluomileikkauksen ja hienot tuli voisihan tuota lurppamahaakin vielä operoida;)
        itse kävin hänellä Kouvolassa Terveystalo

        tällaisen tiedon löysin netistä

        Plastiikkakirurgi Jussi Rintamäen vastaanotto Suomen Terveystalossa
        Väinönkatu 30, Jyväskylä

        Ajanvaraus 0207897007

        Hoitajan puhelinneuvonta 040 5866443


      • operoitu
        pii kirjoitti:

        Hei vielä!

        Suurkiitos vilä sinulle kannustavasta viestistä. Mun tilanne taitaa olla just sama kuin sinun. Maha on järkky pömppö ja arpia kyljestä kyljeen,,,miljoona.

        Voitkos kuvitella, että asun Jyväskylässä, joten tuo lekuri houkuttaa kertomasi perusteella! Onko hänellä täällä oma praktiikka vai toimiiko Mehiläisessä tms.? Olisko sulla mulle vielä jotain "tärkeitä" tietoja operaation tai lääkärin tiimoilta?

        Kiitos ja hali!

        Hei.

        Joku jo tuossa vastasikin, että Rintamäki ottaa vastaan Suomen Terveystalon tiloissa. Plastiikkakirurgipalvelu Ludwig Oy:n tiloissa ei näköjään enää ole vastaanottoa, mutta nettisivuilta löytyy jotain tietoja operaatioista, hinnoista ja lääkäreistä:

        http://www.plastiikkakirurgipalvelu.fi/vastaanotot.php

        Itse olen tamperelainen, mutta päädyin Jyväskylään leikkaukseen, koska hinta oli lähes 2000e edullisempi... Ja olin myös kuullut paljon hyvää ko. kirurgista.

        Tsemppiä sulle tulevaan prosessiin, jos siihen päädyt! Ja kysele lisää, minä vastaan mielelläni :)


      • operoitu
        Rintamäellä kirjoitti:

        Hei,

        minäkin kävin Rintamäellä n. 3 kk sitten ja samanlainen operaatio takana.

        Rintamäen vastaanottoaikoja voit kysellä Terveystalosta Väinönkadulta Jyväskyläst.

        Mä olen kans kiitollinen siitä, että vatsa on timmi ja suurin osa arvista pois (vähän jäi, koska minulla oli niitä navan yläpuolellakin runsaasti, Mutta ne on nyt "vedetty" tuonne bikinirajan alapuolelle.

        Missä vaiheessa kakkonen rupesit tekemään oikeen kunnolla niitä vatsalihaksia? Vaikka mulla on jo 3 kk leikkauksesta, tuntuu että lihakset väsyvät tosi helposti varsinkin vasen puoli. Ja sit alkaa pelottaa, et repee koko maha...kuvittelen vaan...

        Muuten olen erittäin tyytyväinen toimenpiteeseen :))

        Mä aloin ihan kunnolla ja täysillä tehdä vatsalihasliikkeitä n. 4kk leikkauksesta. En kyllä yhtään muista mikä se virallinen ohje oli... Tuntuihan se aluksi vähän oudolta ja siltä, että repeääköhän sieltä nyt jotain, mutta hyvin on maha treeniä kestänyt :)

        Vähän kerralla ja kevyesti kannattaa tietysti aloitella!


      • pii
        operoitu kirjoitti:

        Hei.

        Joku jo tuossa vastasikin, että Rintamäki ottaa vastaan Suomen Terveystalon tiloissa. Plastiikkakirurgipalvelu Ludwig Oy:n tiloissa ei näköjään enää ole vastaanottoa, mutta nettisivuilta löytyy jotain tietoja operaatioista, hinnoista ja lääkäreistä:

        http://www.plastiikkakirurgipalvelu.fi/vastaanotot.php

        Itse olen tamperelainen, mutta päädyin Jyväskylään leikkaukseen, koska hinta oli lähes 2000e edullisempi... Ja olin myös kuullut paljon hyvää ko. kirurgista.

        Tsemppiä sulle tulevaan prosessiin, jos siihen päädyt! Ja kysele lisää, minä vastaan mielelläni :)

        Hei sinulle "operoitu" ja muutkin!

        Juu, olen ymmärtänyt että hintaerot ovat aika huimia...
        Toki olen kiinnostunut kuulemaan sun kokemuksia leikkauksesta yleensä ja oletko tyytyväinen tulokseen? Mun suurin huoleni on se, että saisin vatsalihakseni kuntoon. Liikunnallisena ja hyväkuntoisena ihmisenä on ollut vaikea hyväksyä sitä, että lihakset ovat suurin piirtein kyljillä eivätkä vatsan päällä kuten pitäisi. Mulla on siis jännesauma yhä "auki" palleasta navan alapuolelle asti. Eli maha todella pömpöttää eikä mikään treeni voi mua auttaa. Saadaanko lihakset todella pysyvästi yhteen ja maha timmiksi? Kestääkö vatsa operaation jälkeen normaalia treeniä vai jääkö jotain liikkumisrajoituksia, kehittyvätkö lihakset treenin myötä normaalisti? Niin ja tietty mua tuo pömppö häiritsee aivan hulluna myös. Olen hoikka (177 cm/ 62 kg), mutta maha on kuin olisin yhä raskaana. Kuinka merkittävästi pömppö pienenee operaation myötä? Voitko esim. sanoa kuinka monta senttiä sun vyötärö kapeni operaatiossa? Miettikää, mun mitat rinnan alta on 70 cm, mutta vatsan kohdalta 90 cm. Ja jos syön jotain turvottavaa, on mitta äkkiä 95 cm, eli reilun 20 cm pömppö...

        Sit yksi yksityiskohta leikkaukseen liittyen. Kurotaanko lihakset yhteen jollain sulamattomilla sidoksilla/langalla vai kuinka? Olen nimittäin kuullut yhden lääkärin suusta, että jännevaosta poistetaan siivu välistä ja lihasten annetaan arpeutua yhteen luonnollisella tavalla.? Tuo tapa ja sen kestävyys mua jotenkin arvelutti...

        Kiitos vastauksista jo etukäteen ja tietty jos on jotain mitä tulisi huomioida, olisin kiitollinen kaikista tiedoista.


      • operoitu
        pii kirjoitti:

        Hei sinulle "operoitu" ja muutkin!

        Juu, olen ymmärtänyt että hintaerot ovat aika huimia...
        Toki olen kiinnostunut kuulemaan sun kokemuksia leikkauksesta yleensä ja oletko tyytyväinen tulokseen? Mun suurin huoleni on se, että saisin vatsalihakseni kuntoon. Liikunnallisena ja hyväkuntoisena ihmisenä on ollut vaikea hyväksyä sitä, että lihakset ovat suurin piirtein kyljillä eivätkä vatsan päällä kuten pitäisi. Mulla on siis jännesauma yhä "auki" palleasta navan alapuolelle asti. Eli maha todella pömpöttää eikä mikään treeni voi mua auttaa. Saadaanko lihakset todella pysyvästi yhteen ja maha timmiksi? Kestääkö vatsa operaation jälkeen normaalia treeniä vai jääkö jotain liikkumisrajoituksia, kehittyvätkö lihakset treenin myötä normaalisti? Niin ja tietty mua tuo pömppö häiritsee aivan hulluna myös. Olen hoikka (177 cm/ 62 kg), mutta maha on kuin olisin yhä raskaana. Kuinka merkittävästi pömppö pienenee operaation myötä? Voitko esim. sanoa kuinka monta senttiä sun vyötärö kapeni operaatiossa? Miettikää, mun mitat rinnan alta on 70 cm, mutta vatsan kohdalta 90 cm. Ja jos syön jotain turvottavaa, on mitta äkkiä 95 cm, eli reilun 20 cm pömppö...

        Sit yksi yksityiskohta leikkaukseen liittyen. Kurotaanko lihakset yhteen jollain sulamattomilla sidoksilla/langalla vai kuinka? Olen nimittäin kuullut yhden lääkärin suusta, että jännevaosta poistetaan siivu välistä ja lihasten annetaan arpeutua yhteen luonnollisella tavalla.? Tuo tapa ja sen kestävyys mua jotenkin arvelutti...

        Kiitos vastauksista jo etukäteen ja tietty jos on jotain mitä tulisi huomioida, olisin kiitollinen kaikista tiedoista.

        Hei.

        Minä olen tosi tyytyväinen tuloksiin! Toki arpi on vielä vähän punertava, kun leikkauksesta on vasta 8kk. Vuosi kuulemma menee usein siihen, että arvet vaalenee kokonaan.

        Se, mihin olen kaikista tyytyväisin, on juuri nuo vatsalihakset. Minäkin olen hoikka (170/56) ja liikunnallinen ja tuntui tosi turhauttavalta, kun vatsalihaksia treenaamalla ei mitään tapahtunut. Mulla oli just sama juttu kuin sulla eli vatsa oli pullea pömppö ja turposi entisestää, kun söin jotain turvottavaa! Aivan kuin olisin edelleen ollut raskaana. Mulla oli lisäksi sellaista ryppyistä ihoa alavatsa täynnä ja niitä raskausarpia...

        En koskaan mitannut vatsanympärystäni, mutta se tosissaan pieneni PALJON! Ja multa ei siis mitään rasvaa poistettu, vaan pelkästään ihoa ja sit noita lihaksia kiristettiin. Aluksi leikkauksen jälkeen piti pitää muistaakseni 6vkoa sellaista tukivyötä, joka muotoili vatsaa ja oli tosi tärkeä osa hyvän lopputuloksen kannalta. Vatsassa oli mustelman tapaisia tietysti alkuun ja vähän turvotusta, joka mulla kyllä hävisi jo viikossa. Jo parin viikon jälkeen vatsa näytti tosi litteältä ja upealta! Äsken kun mittasin, oli ympärysmitta 65cm. Ja tosiaan vatsalihakset näkyy ja näyttää upealta :). Ero on siis huima siihen ennen leikkausta. "Ennen leikkausta" -kuvaa mulla ei ole, mutta "jälkeen"-kuvan voin yrittää ottaa ja laittaa nähtäväksi, jos haluat nähdä arvet ja vatsan litteyden :).

        Lihakset kurottiin yhteen sekä navan ylä- että alapuolelta jollain ristiin ommelluilla "klipseillä". Nyt kyllä täytyy tunnustaa että en enää ihan varmasti muista, mutta kuvittelisin että ne on jollain pysyvillä "langoilla" kiinnitetty. Ei ainakaan niin kuin olet kuullut lääkärin sanovan... Aluksi tietysti piti muutama viikko varoa nostamasta raskaita juttuja, eikä saanut riuhtoa tai kurotella. Sitten joskus 3-4kk leikkauksesta sai alkaa tehdä vatsalihasliikkeitä, aluksi tietysti varovaisemmin. Nyt teen jo vatsalihasliikkeitä ihan normaalisti, eikä nuo kiinnikkeet kuulemma vaikuta mitenkään enää tässä vaiheessa treenaamiseen tai lihasten kehitykseen. Raskaaksikin voi kuulemma normaalisti tulla (tosin multa on ne hommat ohi, kaksi ihanaa lasta saa riittää :)).

        Mua mietitytti ennen leikkausta eniten se siirretty napa. Vatsanpeitteitä kun ei kovin paljon ole, niin mietin, että miten se napa asettuu normaaliksi kuopaksi... Aika pitkään navassa oli turvotusta ja se ei ollut ihan "normaalin" näköinen, mutta n. 2kk leikkauksesta sekin asettui ja on nyt ihan tavallinen hieno napa. Vielä on se punertava pyöreä arpi navan ympärillä, mutta eiköhän sekin vielä vaalene. Kirurgin ohjeesta käytän silikoniteippiä navan arvella siihen asti, että se on kokonaan vaalentunut, niin lopputulos on entistä huomaamattomampi arpi.

        Olen siis enemmän kuin tyytyväinen leikkauksen tuloksiin!


      • äiskäkans
        operoitu kirjoitti:

        Hei.

        Minä olen tosi tyytyväinen tuloksiin! Toki arpi on vielä vähän punertava, kun leikkauksesta on vasta 8kk. Vuosi kuulemma menee usein siihen, että arvet vaalenee kokonaan.

        Se, mihin olen kaikista tyytyväisin, on juuri nuo vatsalihakset. Minäkin olen hoikka (170/56) ja liikunnallinen ja tuntui tosi turhauttavalta, kun vatsalihaksia treenaamalla ei mitään tapahtunut. Mulla oli just sama juttu kuin sulla eli vatsa oli pullea pömppö ja turposi entisestää, kun söin jotain turvottavaa! Aivan kuin olisin edelleen ollut raskaana. Mulla oli lisäksi sellaista ryppyistä ihoa alavatsa täynnä ja niitä raskausarpia...

        En koskaan mitannut vatsanympärystäni, mutta se tosissaan pieneni PALJON! Ja multa ei siis mitään rasvaa poistettu, vaan pelkästään ihoa ja sit noita lihaksia kiristettiin. Aluksi leikkauksen jälkeen piti pitää muistaakseni 6vkoa sellaista tukivyötä, joka muotoili vatsaa ja oli tosi tärkeä osa hyvän lopputuloksen kannalta. Vatsassa oli mustelman tapaisia tietysti alkuun ja vähän turvotusta, joka mulla kyllä hävisi jo viikossa. Jo parin viikon jälkeen vatsa näytti tosi litteältä ja upealta! Äsken kun mittasin, oli ympärysmitta 65cm. Ja tosiaan vatsalihakset näkyy ja näyttää upealta :). Ero on siis huima siihen ennen leikkausta. "Ennen leikkausta" -kuvaa mulla ei ole, mutta "jälkeen"-kuvan voin yrittää ottaa ja laittaa nähtäväksi, jos haluat nähdä arvet ja vatsan litteyden :).

        Lihakset kurottiin yhteen sekä navan ylä- että alapuolelta jollain ristiin ommelluilla "klipseillä". Nyt kyllä täytyy tunnustaa että en enää ihan varmasti muista, mutta kuvittelisin että ne on jollain pysyvillä "langoilla" kiinnitetty. Ei ainakaan niin kuin olet kuullut lääkärin sanovan... Aluksi tietysti piti muutama viikko varoa nostamasta raskaita juttuja, eikä saanut riuhtoa tai kurotella. Sitten joskus 3-4kk leikkauksesta sai alkaa tehdä vatsalihasliikkeitä, aluksi tietysti varovaisemmin. Nyt teen jo vatsalihasliikkeitä ihan normaalisti, eikä nuo kiinnikkeet kuulemma vaikuta mitenkään enää tässä vaiheessa treenaamiseen tai lihasten kehitykseen. Raskaaksikin voi kuulemma normaalisti tulla (tosin multa on ne hommat ohi, kaksi ihanaa lasta saa riittää :)).

        Mua mietitytti ennen leikkausta eniten se siirretty napa. Vatsanpeitteitä kun ei kovin paljon ole, niin mietin, että miten se napa asettuu normaaliksi kuopaksi... Aika pitkään navassa oli turvotusta ja se ei ollut ihan "normaalin" näköinen, mutta n. 2kk leikkauksesta sekin asettui ja on nyt ihan tavallinen hieno napa. Vielä on se punertava pyöreä arpi navan ympärillä, mutta eiköhän sekin vielä vaalene. Kirurgin ohjeesta käytän silikoniteippiä navan arvella siihen asti, että se on kokonaan vaalentunut, niin lopputulos on entistä huomaamattomampi arpi.

        Olen siis enemmän kuin tyytyväinen leikkauksen tuloksiin!

        valaisevista tiedoista :)
        Missä kyseinen leikkaus kannattaa teettää, Suomessa vai Virossa?
        Käsittääkseni Virossa halvempaa, mutta onko yhtä turvallista kuin Suomessa?
        Onko leikkaukseen pitkät jonot?
        Vaikuttaako kilpirauhasen vajaatoiminta millään lailla leikkauksen tekoon?
        Kiitos jos joku tietää :)


      • hypo
        äiskäkans kirjoitti:

        valaisevista tiedoista :)
        Missä kyseinen leikkaus kannattaa teettää, Suomessa vai Virossa?
        Käsittääkseni Virossa halvempaa, mutta onko yhtä turvallista kuin Suomessa?
        Onko leikkaukseen pitkät jonot?
        Vaikuttaako kilpirauhasen vajaatoiminta millään lailla leikkauksen tekoon?
        Kiitos jos joku tietää :)

        Mulla kilpirauhasen vajaatoiminta. Ei vaikuttanut mihinkään vastaaviin leikkauksiin minulla. Tietysti kannattaa pitää arvot tasapainossa.


      • operoitu
        äiskäkans kirjoitti:

        valaisevista tiedoista :)
        Missä kyseinen leikkaus kannattaa teettää, Suomessa vai Virossa?
        Käsittääkseni Virossa halvempaa, mutta onko yhtä turvallista kuin Suomessa?
        Onko leikkaukseen pitkät jonot?
        Vaikuttaako kilpirauhasen vajaatoiminta millään lailla leikkauksen tekoon?
        Kiitos jos joku tietää :)

        Osaan vastata vain yhteen kysymyksistäsi :)

        Jyväskylään sain ajan ekalle lääkärikäynnille vajaan kahden viikon päähän ja siitä sitten vähän reilun kuukauden päähän leikkausajan. Keväisin on kai kiireisintä.


      • pii
        operoitu kirjoitti:

        Osaan vastata vain yhteen kysymyksistäsi :)

        Jyväskylään sain ajan ekalle lääkärikäynnille vajaan kahden viikon päähän ja siitä sitten vähän reilun kuukauden päähän leikkausajan. Keväisin on kai kiireisintä.

        Suurkiitos sinulle paljosta lisätiedosta. Tulos kuullostaa kyllä niin hyvältä, että en asiaa varmasti enää epäile...Meillä tosiaan on ne kaksoset ja vielä toivoisin ehkä yhtä lasta. Varmaan on järkevintä tehdä tuo operaatio vasta raskauden jälkeen. Olen vain tässä selvitellyt asiaa jo etukäteen, sillä jossain vaiheessa tuntui, että en löydä asiasta mitään tietoa mistään. JOtkin lääkäritkin sanoivat minulle, ettei asialle voi tehdä yhtään mitään!!
        Minkä ikäinen muuten olet? Itse olen 31-vuotias. Mietin, että varmasti leikkaukseksta toimumiseen ja palautumiseen menee sitä vähemmän aikaa mitä nuorempana tuon homman hoitaa pois alta.

        Suurkiitos sinulle!


      • operoitu
        pii kirjoitti:

        Suurkiitos sinulle paljosta lisätiedosta. Tulos kuullostaa kyllä niin hyvältä, että en asiaa varmasti enää epäile...Meillä tosiaan on ne kaksoset ja vielä toivoisin ehkä yhtä lasta. Varmaan on järkevintä tehdä tuo operaatio vasta raskauden jälkeen. Olen vain tässä selvitellyt asiaa jo etukäteen, sillä jossain vaiheessa tuntui, että en löydä asiasta mitään tietoa mistään. JOtkin lääkäritkin sanoivat minulle, ettei asialle voi tehdä yhtään mitään!!
        Minkä ikäinen muuten olet? Itse olen 31-vuotias. Mietin, että varmasti leikkaukseksta toimumiseen ja palautumiseen menee sitä vähemmän aikaa mitä nuorempana tuon homman hoitaa pois alta.

        Suurkiitos sinulle!

        ...olen 31-vuotias. Leikannut kirurgi sanoikin, että arpi paranee ja toipuminen tapahtuu nopeasti, kun olen vielä näin nuori (hyvä, että on jossain asiassa vielä nuori :)). Ihotyyppi vaikuttaa myös paljon siihen, millaiseksi arpi muodostuu.

        Minäkin olisin varmasti odottanut vielä leikkaukseen menoa, jos olisi ollut tarkoitus lisää lapsia hommata. Tylsää maksaa monta tonnia, jos tilanne on parin vuoden päästä taas sama eli vatsalihakset siellä täällä ja iho kuin 9-kymppisellä mummolla...

        Hyvää jatkoa sulle!


      • leikattu reilu 2vk sitten
        operoitu kirjoitti:

        ...olen 31-vuotias. Leikannut kirurgi sanoikin, että arpi paranee ja toipuminen tapahtuu nopeasti, kun olen vielä näin nuori (hyvä, että on jossain asiassa vielä nuori :)). Ihotyyppi vaikuttaa myös paljon siihen, millaiseksi arpi muodostuu.

        Minäkin olisin varmasti odottanut vielä leikkaukseen menoa, jos olisi ollut tarkoitus lisää lapsia hommata. Tylsää maksaa monta tonnia, jos tilanne on parin vuoden päästä taas sama eli vatsalihakset siellä täällä ja iho kuin 9-kymppisellä mummolla...

        Hyvää jatkoa sulle!

        Heippa.

        Minut leikattiin julkisella puolella 8.1.08. Mutta ei minulla kiristetty laisinkaan vatsalihaksia.. Paljon jäi kyllä vielä raskausarpia vatsalle mutta niitä enää navan alapuolella (kun ennen myös todella paljon navan yläpuolella) Välillä on nyt tuntunut siltä, että oliko leikkauksessa mitään järkeä, mutta kai se ajan myötä tuntuu hyvälle kun näkee sentään oman navan.. "entisen löysän pussin alta kun sellainenkin löytyi:)" poistettiin noin reilu 1kg ihokudosta.. Onko se sitten paljon vaiko vähän.. Paljon kuitenkin muuttui vaikka vielä turvotusta aika lailla..

        Mitenkäs teidän leikattujen arpi parantui alkuviikoilla?
        Itsellä vuotaa kahdesta eri kohdasta jotain ruskeaa.. Tikkien poistossa lääkäri sanoi viime viikolla että ei hätää jos ei "erite" haise tai tule kuumetta. Mutta ihmetyttää vain kun ei laisinkaan lopeta ja arpeudu. Muuten arpeni on lähes "huomaamaton."
        Kokoajan tulee kaikkea mieleeni..

        Miten kauan käytitte haavateippiä?
        Napa minulla on todella hyvin parantunut paitsikaan siinä ei tuntoa niinkuin myös ei osassa vatsaa. Mutta kai tästä paranee.. Heh.. kun sukatkin jo saa itse jalkaan:)

        Ja mitä tulee hintaan, kun jotkut hintoja kysellyt näillä sivuilla.
        Suunnilleen tulee maksamaan alle 200€. (JULKISELLA PUOLELLA)
        sairaalassa vierähti 4pv ja yhden päivän hinta siis 27€ poliklinikka käynnit.


      • ...
        leikattu reilu 2vk sitten kirjoitti:

        Heippa.

        Minut leikattiin julkisella puolella 8.1.08. Mutta ei minulla kiristetty laisinkaan vatsalihaksia.. Paljon jäi kyllä vielä raskausarpia vatsalle mutta niitä enää navan alapuolella (kun ennen myös todella paljon navan yläpuolella) Välillä on nyt tuntunut siltä, että oliko leikkauksessa mitään järkeä, mutta kai se ajan myötä tuntuu hyvälle kun näkee sentään oman navan.. "entisen löysän pussin alta kun sellainenkin löytyi:)" poistettiin noin reilu 1kg ihokudosta.. Onko se sitten paljon vaiko vähän.. Paljon kuitenkin muuttui vaikka vielä turvotusta aika lailla..

        Mitenkäs teidän leikattujen arpi parantui alkuviikoilla?
        Itsellä vuotaa kahdesta eri kohdasta jotain ruskeaa.. Tikkien poistossa lääkäri sanoi viime viikolla että ei hätää jos ei "erite" haise tai tule kuumetta. Mutta ihmetyttää vain kun ei laisinkaan lopeta ja arpeudu. Muuten arpeni on lähes "huomaamaton."
        Kokoajan tulee kaikkea mieleeni..

        Miten kauan käytitte haavateippiä?
        Napa minulla on todella hyvin parantunut paitsikaan siinä ei tuntoa niinkuin myös ei osassa vatsaa. Mutta kai tästä paranee.. Heh.. kun sukatkin jo saa itse jalkaan:)

        Ja mitä tulee hintaan, kun jotkut hintoja kysellyt näillä sivuilla.
        Suunnilleen tulee maksamaan alle 200€. (JULKISELLA PUOLELLA)
        sairaalassa vierähti 4pv ja yhden päivän hinta siis 27€ poliklinikka käynnit.

        terveydellinen? Tuskin julkinen sektori muuten leikkaa..vai? Kivan halvaksi tulisi kyllä :)


      • leikattu julkisella puolella
        ... kirjoitti:

        terveydellinen? Tuskin julkinen sektori muuten leikkaa..vai? Kivan halvaksi tulisi kyllä :)

        Ei ollut terveydellistä haittaa.. Lääkäri vain totesi että haluaa palkita huiman laihdutus suoritukseni.. -50kg. Nyt kyllä enää -40kg. kannattaa yrittää kuitenkin


      • lölly vatsa
        leikattu julkisella puolella kirjoitti:

        Ei ollut terveydellistä haittaa.. Lääkäri vain totesi että haluaa palkita huiman laihdutus suoritukseni.. -50kg. Nyt kyllä enää -40kg. kannattaa yrittää kuitenkin

        Julkisen puolen kautta myös menossa. On neljä sektiota ja laihdutusta n. -40kg. Mietinkin että paljonkohan saavat otettua pois tuota löllyä että huomaako sen puntarilla?


      • minullakin
        lölly vatsa kirjoitti:

        Julkisen puolen kautta myös menossa. On neljä sektiota ja laihdutusta n. -40kg. Mietinkin että paljonkohan saavat otettua pois tuota löllyä että huomaako sen puntarilla?

        Laihdutin vähän alle 30 kg, mutta senkin jälkeen oli vielä 5 kg yli painoindeksin normaalin ylärajan. Julkisen puolen plastiikkakirurgi totesi että olen liian hoikka siellä leikattavaksi, vaikka alavatsa roikkui rumasti. Into laihdutukseen hävisi ja 10 kiloa on palannut enkä tiedä mitä tehdä. Ollako tällainen "roikkumaha" vai yrittäisikö säästää yksityispuolen leikkaukseen.


      • julkiselle...
        leikattu reilu 2vk sitten kirjoitti:

        Heippa.

        Minut leikattiin julkisella puolella 8.1.08. Mutta ei minulla kiristetty laisinkaan vatsalihaksia.. Paljon jäi kyllä vielä raskausarpia vatsalle mutta niitä enää navan alapuolella (kun ennen myös todella paljon navan yläpuolella) Välillä on nyt tuntunut siltä, että oliko leikkauksessa mitään järkeä, mutta kai se ajan myötä tuntuu hyvälle kun näkee sentään oman navan.. "entisen löysän pussin alta kun sellainenkin löytyi:)" poistettiin noin reilu 1kg ihokudosta.. Onko se sitten paljon vaiko vähän.. Paljon kuitenkin muuttui vaikka vielä turvotusta aika lailla..

        Mitenkäs teidän leikattujen arpi parantui alkuviikoilla?
        Itsellä vuotaa kahdesta eri kohdasta jotain ruskeaa.. Tikkien poistossa lääkäri sanoi viime viikolla että ei hätää jos ei "erite" haise tai tule kuumetta. Mutta ihmetyttää vain kun ei laisinkaan lopeta ja arpeudu. Muuten arpeni on lähes "huomaamaton."
        Kokoajan tulee kaikkea mieleeni..

        Miten kauan käytitte haavateippiä?
        Napa minulla on todella hyvin parantunut paitsikaan siinä ei tuntoa niinkuin myös ei osassa vatsaa. Mutta kai tästä paranee.. Heh.. kun sukatkin jo saa itse jalkaan:)

        Ja mitä tulee hintaan, kun jotkut hintoja kysellyt näillä sivuilla.
        Suunnilleen tulee maksamaan alle 200€. (JULKISELLA PUOLELLA)
        sairaalassa vierähti 4pv ja yhden päivän hinta siis 27€ poliklinikka käynnit.

        Itselläni on keväällä edessä abdominoplastia julkisella puolella ja syynä on terveydelliset syyt, sekä suuri painon pudotus ( nyt 60kg) , joka yhä jatkuu. Tarkoitus on tiputtaa niin paljon painoa vielä, kuin mahdollista, jotta leikkauksen aikaan on enempi tyhjää löysää nahkaa.

        Itse haluaisin tietää niiltä leikatuilta, että kuinka sen vatsanahan poistamisen kanssa oli, otettiinko samalla rasvaa pois imulla? Vai jääkö kaikki liika rasva sinne vatsaan ja vain nahka poistetaan?

        Itselläni on se käsitys abdominopalstiasta, että siellä todella tehdään ensin toimenpide rasvimulla,jotta saadaan loput ylimääräiset rasvat pois ja sitten muotoillaan vatsa lopulliseen muotoonsa.
        Olenko nyt siis katsonut jotain ihan muuta netisssä näkyvistä kuvista, vai onko kyse todellakin kunnallisella puolella pelkästä nahanpoistosta?
        Lysymys saattaa tuntua tyhmältä, mutta se on itselleni tärkeää, enkä ole vielä saanut keskustella plastiikkakirurgin kanssa, vaan toisen alan kirurgin, joka sen päätöksen leikkauksen tarpeellisuudesta tekikin ja on minua muuten leikellyt.
        Olisi kiva, jos joku kunnallisen puolen käynyt kertoisi sen asian oikean laidan.


      • pii
        julkiselle... kirjoitti:

        Itselläni on keväällä edessä abdominoplastia julkisella puolella ja syynä on terveydelliset syyt, sekä suuri painon pudotus ( nyt 60kg) , joka yhä jatkuu. Tarkoitus on tiputtaa niin paljon painoa vielä, kuin mahdollista, jotta leikkauksen aikaan on enempi tyhjää löysää nahkaa.

        Itse haluaisin tietää niiltä leikatuilta, että kuinka sen vatsanahan poistamisen kanssa oli, otettiinko samalla rasvaa pois imulla? Vai jääkö kaikki liika rasva sinne vatsaan ja vain nahka poistetaan?

        Itselläni on se käsitys abdominopalstiasta, että siellä todella tehdään ensin toimenpide rasvimulla,jotta saadaan loput ylimääräiset rasvat pois ja sitten muotoillaan vatsa lopulliseen muotoonsa.
        Olenko nyt siis katsonut jotain ihan muuta netisssä näkyvistä kuvista, vai onko kyse todellakin kunnallisella puolella pelkästä nahanpoistosta?
        Lysymys saattaa tuntua tyhmältä, mutta se on itselleni tärkeää, enkä ole vielä saanut keskustella plastiikkakirurgin kanssa, vaan toisen alan kirurgin, joka sen päätöksen leikkauksen tarpeellisuudesta tekikin ja on minua muuten leikellyt.
        Olisi kiva, jos joku kunnallisen puolen käynyt kertoisi sen asian oikean laidan.

        Hei te jotka olette olleet julkisella puolella leikkauksessa!
        Voisitteko hieman kertoa millä perustella te olette saaneet leikkauksen julkiselle puolelle. Mulle on sanottu, että mitään mahkuja tuolle puolelle ei ole. Mitä kautta olette pääseet asiassa eteenpäin ja ne perusteet pääsylle?


      • leikattu
        julkiselle... kirjoitti:

        Itselläni on keväällä edessä abdominoplastia julkisella puolella ja syynä on terveydelliset syyt, sekä suuri painon pudotus ( nyt 60kg) , joka yhä jatkuu. Tarkoitus on tiputtaa niin paljon painoa vielä, kuin mahdollista, jotta leikkauksen aikaan on enempi tyhjää löysää nahkaa.

        Itse haluaisin tietää niiltä leikatuilta, että kuinka sen vatsanahan poistamisen kanssa oli, otettiinko samalla rasvaa pois imulla? Vai jääkö kaikki liika rasva sinne vatsaan ja vain nahka poistetaan?

        Itselläni on se käsitys abdominopalstiasta, että siellä todella tehdään ensin toimenpide rasvimulla,jotta saadaan loput ylimääräiset rasvat pois ja sitten muotoillaan vatsa lopulliseen muotoonsa.
        Olenko nyt siis katsonut jotain ihan muuta netisssä näkyvistä kuvista, vai onko kyse todellakin kunnallisella puolella pelkästä nahanpoistosta?
        Lysymys saattaa tuntua tyhmältä, mutta se on itselleni tärkeää, enkä ole vielä saanut keskustella plastiikkakirurgin kanssa, vaan toisen alan kirurgin, joka sen päätöksen leikkauksen tarpeellisuudesta tekikin ja on minua muuten leikellyt.
        Olisi kiva, jos joku kunnallisen puolen käynyt kertoisi sen asian oikean laidan.

        heippa.

        Itseasiassa En usko että tekivät ainakaan minulle rasvaimua vaikka mielelläni olisin sen myös itselleni halunnut tehtävän.pituutta minulla 166 ja painoa leikkaus hetkellä 75kg.Eli ylipainoinen olin itse leikkaukseen mennessä. Kun on tuo paino vaihdellut laihtumiseni jälkeen -50 ja sitten sellainen kynmmenen kiloa siihen plussaa.
        Mutta vatsa sai silti aivan uuden muodon ja nätti napa tuli. leikkauksesta nyt 3vk ja 3päivää. en tiedä kuinka paljon on vielä turvotusta. Itse näin leikkaavan lääkärin ensimmäisen kerran leikkaus aamuna kun olin jo rauhoittavat saanut ja olin leikkaus osastolla. siellä lääkäri katsoi vatsaani ja piirsi viivat mistä nahka poistuu. ja reilun kilon he nahkaa poistivat tosiaan. en kyllä puntarilla sitä ole huomannut, mutta peilistä kyllä:) Ja vielä kun pääsisi tästä tukiliivistä eroon. Ja ihon kutinasta.. koko vatsan nahka ihan kuivunut ja kutiaa vietävästi, vaikka joka päivä rasvaan pariin otteeseen.


    • leikattu

      Hei! Minä pääsin julkiselle puolelle, koska väitin kärsiväni psyykkisesti niin paljon. Vuoden taistelin ja paljon näin vaivaa, mutta pääsin kuin pääsinkin. Ja olen myös normaalipainoinen, 165/54. Mulle aluksi suurinpiirtein naurettiin, etten pääse julkiselle, koska ei ole mitään terveydellisiä haittoja.

      • repale

        Olen itse menossa kahden viikon kuluttua julkiselle abdominoplastiaan. Syystä että minulla on useita leittausia vatsanalueelle tehty,ja monen moista ryppyä ja muhkraa niistä arvista.LIsäksi minulla on iso hernia (tyrä) toisella puolella vatsaa,eli vatsan peitteet revenneet sisältä.Vaikeaa oli saada leikkauspäätös. Ensimäinen lääkäsi ei suostunut.Tilasin uuden ajan ja sanoin etten ole tyytyväinen päätökseen Toinen lääkäri oli kanssani heti samaa mieltä että maha tulee korjata.Katsotaan mitä tulee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe