Mopon paperit (KIIRE)

Suzuki

Terve! Kyselisin sellaista asiaa että miten saan hommattua paperit mopooni?

Tietoa:
- merkki ja malli : Suzuki PV50
- ostin mopon paperittomana
- olen omistanut mopon 7 vuotta
- entinen omistaja on tiedossa
- mopon vuosimalli on tiedossa
- mopossa runkonumero tallella
- mopossa tyyppikilpi tallella


Eli mitä minun täytyy tehdä että saisin mopooni paperit?

14

10363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissavieköönå

      menet huoneeseesi kirjotat paperille että mopo on 50 kuutioinen ja sinä omistat ja tehoja on 1,5hv ja että saa ajaa 10 päällä jos kone ei leikkaa kiinni.sitte lopuks kuittaat omalla ja vaikka naapuris nimelläki.

      • a_sentaja

        Yllä mainitun neuvon antajalla ilmeisesti paskaa aivojen tilalla. Kaveri kysyy aivan asiallista kysymystä ja nerolla välähti hikisessä viirapöntössään fiksusti.
        mutta asiaan, onko rekisterikilpi vielä kiinni, jos on niin ei tarvii kuin mennä konttorille rek,numeron ja myyjän henkilötietojen kanssa. Niin saat omille nimillesi sen laitettua varsin kätevästi. Mutta jos kilvet viety, joko poliisi tai muuten niin joudut tekemään mutkan katsastusmiehen kautta, joka tsekkaa mopon laillisuuden. Lisää tietoa saat esim suoraan konttorilta, kerrot vaan ongelman ja ne kyllä neuvoo..


      • ...jaa
        a_sentaja kirjoitti:

        Yllä mainitun neuvon antajalla ilmeisesti paskaa aivojen tilalla. Kaveri kysyy aivan asiallista kysymystä ja nerolla välähti hikisessä viirapöntössään fiksusti.
        mutta asiaan, onko rekisterikilpi vielä kiinni, jos on niin ei tarvii kuin mennä konttorille rek,numeron ja myyjän henkilötietojen kanssa. Niin saat omille nimillesi sen laitettua varsin kätevästi. Mutta jos kilvet viety, joko poliisi tai muuten niin joudut tekemään mutkan katsastusmiehen kautta, joka tsekkaa mopon laillisuuden. Lisää tietoa saat esim suoraan konttorilta, kerrot vaan ongelman ja ne kyllä neuvoo..

        Katsureita eivät yleensä kiinnosta mopot paskan vertaa ja neuvot ovat sitten sen mukaisia. Itseltäni vaadittiin eräällä konttorilla (terveisiä Kymenlaaksoon) moposta kaikki kuitit, vakuutustodistukset ja omistajanvaihdoksista kertovat asiakirjat mopon koko iältä (n. 40 vuotta), muuten ei kilpiä tule, vaikka alunperin oli sovittu ihan muuta. Vein sitten mopon naapurikaupunkiin, jossa asia hoitui sovitulla tavalla.

        Oikeasti paperittoman mopon rekisteröimiseen riittää itse kirjoitettu vapaamuotoinen todistus omistajista viimeisen kuuden (jossain vaaditaan 10) vuoden ajalta, omistajien allekirjoituksilla varustettuna. Luonnollisestikaan mopo ei saa olla varastettu missään vaiheessa. Katsastus toki vaaditaan myös.


    • juu..

      jos mopossa EI ole papereita eikä tyyppikilpeä? miten sitten menetellään?

      • Neuvo:

        Hankit siihen tyyppikilven ja toimit kuten aikaisemmin on neuvottu.


      • adekk
        Neuvo: kirjoitti:

        Hankit siihen tyyppikilven ja toimit kuten aikaisemmin on neuvottu.

        Menet kysymään konttorilta tietoja runkonumerolla. Jos tietoja ei löydy, ei ole ollut uudistuksen jälkeen rekisterissä (oliskohan ollut -95, äkkiseltään ei tule mieleen)
        Jos tietoja ei löydy riittää vähintään 6 vuoden selvitys omistajuudesta ja käytöstä. Tietenkin pitää olla tieliikenteeseen sopiva (valot,jarrut yms.)
        Tuossa pikkasen keskustelua aiheesta http://soliferia.parasiitti.org/keskustelu/showthread.php?tid=304


    • suzukii

      minulla on suzuki r, nyt on semmonen juttu että en saa sitä kilpiin katsastus konttorilta sanottiin että tarvitsen vanhan omistajan luovarin kun se on poistanut sen rekisteristä ja niitten järjestelmässä on sen nimi, niin mitä pitäisi tehdä???

    • tietämätön

      mitä tarkoittaa jos on mopo,ja sen runko on paperissa?
      onko se et käy katsataan niin saa kilvet ja lähtee vaa ajeleen?

    • suzpv50

      olen ostamassa mopoa jossa ei ole kilpiä,mutta tyyppikilpi ja runkonumero on saako katsastamalla kilpiin mitä pitäisi tehdä???? mopo on suz pv 50

    • malossipv

      Täälläpäin konttorilla ne ei neuvo yhtään! Ensin kävin kysäsee mite toimitaa ku pitäs saaha paperit peussii nii yks merkintä löyty runkonumeron perusteella että se on poistettu kilvistä 2008 ja sain nimen sieltä ja soitin sille tyypille eikä silläkää koskaa mitää papereita oo ollu ?? nonii ja tänään kävin uudestaan samalta tantalta kyssyy nii sano että hanki kaks allekirjotusta! Ei kertonu keneltä ja miksi :D
      Eli mitä teen? Otan tuosta hyllyltä parin jääkiekkoilijan nimmarit ja meen niitte kaa konttorille että siinä ois sulle!!? XD

      • yhteys trafiin

        Onpa mulkku tehdas jos ei saa tiedon jyvääkään, onks yksityis laitos?


    • Mm...mmm

      Mulla on myös pv ja se on itse koottu niin saako siihen paperit kun käy konttorilla ja sanoo et se on itse koottu ja siin on runkonumero. Mun tietääkseni paperit saa kun selvittää mopon historian

      • Jaulispaulus

        Mulllakaan ei mitään hajua... samassa tilanteessa olemme


    • Apinankulli

      Virosta saa. Veljeskansa kusettaa meitä muutenkin. Menköön samoilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe