Derbi vs Aprilia

apuatarvitseva

joo oon hankkimas tota mopoa mutten tiedä kumpaan kallistuisin kun serkulla on derbi ja siinä on ollut sähkövikoja paljon,niin kysyisin että kumpaa kannatatte enemmän? SX,RX vai derbi sendoja?

51

11044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duiasnd

      mulla on derbi ja se on toiminut täydellisesti paitsi juuri nuo sähköviat ovat haitanneet.en sitten tiedä mimmoisia nuo SX ja RX ovat mutta kyllä niistäkin varmaan jotain vikoja löytyy.nuo derbin sähköviat ovat kuitenkin aika pieniä vikoja.mutta se sanon että derbin sendat ovat hyviä.

      • professori mopoxi

        derbi on aivan paska nimi kertoo kaiken. nimi tulee kiinan historian pahimmasta animalistista nimeltä derbi jatsinu näin ollen derpi on aivan laama (kiinassa on paljon laamoja) derpi tuotetaan kiinassa paikallisella pikkuauto tehtaalla ja näin he takaavat laadun ja valmistavat derpiä sivu tuotteena että se halveksisi derpiä (edellä mainuttua animalistia) derpin on rapaska kun taas apriliassa rabasha derpin rapaska kone on säälittävä kopio rabasha laatu koneesta. tämän perusteella voi jo miettiä miksi derpiä ei kannata ostaa. aprilia todella laadukas ja niin edelleen ei turhaan ylistetä tätä jumalatonta vehjettä. aprilian nimi tulee muinaisesta kreikasta jolloin siellä pidettiin hevoskisoja ja kuinkas yllättävää voittaja hevosen nimi oli aprilia se voitti jopa 100 mestaruutta eri paikka kunnilla eikä hävinnyt yhtäkään kisaa että siitä voi päätellä jotakin. aprilian logossa ei kuitenkaan ole hevosta koska ferrari varasti sen (mulkerot) niinpä he tyytyivät leijonaan mikä on jumalattoman voimakas ja iso munainen kissimirri. jollet tästä saanut selvää että miksi aprilia on parempi nii voit painua jonnekki mettään oleskelemaan ja syömään sieniä.


      • aivoton mulkero
        professori mopoxi kirjoitti:

        derbi on aivan paska nimi kertoo kaiken. nimi tulee kiinan historian pahimmasta animalistista nimeltä derbi jatsinu näin ollen derpi on aivan laama (kiinassa on paljon laamoja) derpi tuotetaan kiinassa paikallisella pikkuauto tehtaalla ja näin he takaavat laadun ja valmistavat derpiä sivu tuotteena että se halveksisi derpiä (edellä mainuttua animalistia) derpin on rapaska kun taas apriliassa rabasha derpin rapaska kone on säälittävä kopio rabasha laatu koneesta. tämän perusteella voi jo miettiä miksi derpiä ei kannata ostaa. aprilia todella laadukas ja niin edelleen ei turhaan ylistetä tätä jumalatonta vehjettä. aprilian nimi tulee muinaisesta kreikasta jolloin siellä pidettiin hevoskisoja ja kuinkas yllättävää voittaja hevosen nimi oli aprilia se voitti jopa 100 mestaruutta eri paikka kunnilla eikä hävinnyt yhtäkään kisaa että siitä voi päätellä jotakin. aprilian logossa ei kuitenkaan ole hevosta koska ferrari varasti sen (mulkerot) niinpä he tyytyivät leijonaan mikä on jumalattoman voimakas ja iso munainen kissimirri. jollet tästä saanut selvää että miksi aprilia on parempi nii voit painua jonnekki mettään oleskelemaan ja syömään sieniä.

        Gongraz, hienosti pädetty hermanni, vaikkakin täysin turhaan. Viestistäsi päätellen Hikipedia tilttasi ja tulit kirjottelemaan tänne turhaa paskaa. Mee vittu muualle örisemään saatana.


    • mopotapsa

      Mä ainakin tykkään apriliasta, sillä sellanen on mulla.

      • egjnhtj

        osta mbk x-limit


    • aprilia boy

      Aprilia tottakai vaikka senkin omistaa Derbi, mutta on paljon hienompi (makuasia) ja sitä ei löydy ihan joka pojalta :D . Osta aprilia jos haluat erottua joukosta. Itsekkin omistan räxän (6000km)ja hyvin on pelannut ei pienintäkään vikaa. Viat johtuu myös paljon käyttäjästä. APRILIA.

      • apuatarvisteva

        joop kiitos näistä mut mua vain se viä mietityttää ku kaikkia sanoo et aprilia on laiskin vakioista mopoista et se ois kuristettua eniten?


      • Isoisoisoisäs
        apuatarvisteva kirjoitti:

        joop kiitos näistä mut mua vain se viä mietityttää ku kaikkia sanoo et aprilia on laiskin vakioista mopoista et se ois kuristettua eniten?

        Laitat kuristetun tehoputken jos ilman kureja ei uskalla ajaa ja hyvin pitäs kulkee.


      • Anonyymi
        apuatarvisteva kirjoitti:

        joop kiitos näistä mut mua vain se viä mietityttää ku kaikkia sanoo et aprilia on laiskin vakioista mopoista et se ois kuristettua eniten?

        laiskin vakio mopo on fantic uskokaa tai älkää


    • ctrn

      Aprilia on tehty Derbin tehtaalla vuodesta -06 alkaen, jolloin piaggia konserni osti aprilian ( omistaa myös derbin) Apriliat on tehty derbin osista, siinä on derbin sähköt, derbin moottori ja derbin tekniikka. Eli otat sen kumpi silmää miellyttää.

      Aprilia on tehty siis derbin X-racen, x-tremen, drd racingin ja Drd Pro:n osista... eli periaatteessa se on lisäominaisuuksiltaan hieman halpoja Derbin x-race ja x-treme malleja parempi. Jos olet ostamas derbin kalliimpia drd racing , drd pro tai limited edition malleja ne ovat taas varutukseltaan parempia.

      • kumman otat

        itelläni on derbi ja on toiminu moitteettomasti, ja ihan hienon näkönenkin on, tosin aprilia sx on myös aika hieno.


      • DT 50 SM
        kumman otat kirjoitti:

        itelläni on derbi ja on toiminu moitteettomasti, ja ihan hienon näkönenkin on, tosin aprilia sx on myös aika hieno.

        Vittu mitää pasta-linkoja... DT tai Malaguti tai jopa beta... derbin moottori semmoin italialainen nuhru sähköineen. Kyllä siellä vaan se Minarellin AM6 on oltava. Ensimmäisenä moponani oli juuri tuo Derbin drd pro ja ehtinny, kun sen 4500km vetää niin eikös siellä jo ollu kampiakseli poikki. Käyntiikin joutu lopulta pistämään sokeripalalla. Eli omasta kokemuksestani en suosittele (olet varmaakin jo ostannut tuo kyseisen nakki nuhrun =P )

        DT:seen kun vaihoin niin 6500km jälkeen vielläkin kaikki kondikses, vaikka Metrashitti laulaa ja mopo huutaa hunajaa =P. Ainoa ärsyttävä on tuo öljypumpun vaijeri, joka tuppailee katkeilemaan, ellei pistä jotain suojaa päälle... itse tosin vedän jo omilla voiteluilla, kun ei se ny iso homma ole tankkauksen yhteydessä lurauttaa pari tippaa öljyä petrolin sekaan.


      • asdfsdfe
        DT 50 SM kirjoitti:

        Vittu mitää pasta-linkoja... DT tai Malaguti tai jopa beta... derbin moottori semmoin italialainen nuhru sähköineen. Kyllä siellä vaan se Minarellin AM6 on oltava. Ensimmäisenä moponani oli juuri tuo Derbin drd pro ja ehtinny, kun sen 4500km vetää niin eikös siellä jo ollu kampiakseli poikki. Käyntiikin joutu lopulta pistämään sokeripalalla. Eli omasta kokemuksestani en suosittele (olet varmaakin jo ostannut tuo kyseisen nakki nuhrun =P )

        DT:seen kun vaihoin niin 6500km jälkeen vielläkin kaikki kondikses, vaikka Metrashitti laulaa ja mopo huutaa hunajaa =P. Ainoa ärsyttävä on tuo öljypumpun vaijeri, joka tuppailee katkeilemaan, ellei pistä jotain suojaa päälle... itse tosin vedän jo omilla voiteluilla, kun ei se ny iso homma ole tankkauksen yhteydessä lurauttaa pari tippaa öljyä petrolin sekaan.

        painu sinä deeteines ja malaguties kanssa perseeseen! minarelli AM6 on varmaan tuhnuin tietämäni kone mikä mopossa voi olla! kiinan romuillakin mennään ohi mennentullen! kyllä se on niin että siellä pitää vähintään se rabasan kone olla


      • Derbi1111
        DT 50 SM kirjoitti:

        Vittu mitää pasta-linkoja... DT tai Malaguti tai jopa beta... derbin moottori semmoin italialainen nuhru sähköineen. Kyllä siellä vaan se Minarellin AM6 on oltava. Ensimmäisenä moponani oli juuri tuo Derbin drd pro ja ehtinny, kun sen 4500km vetää niin eikös siellä jo ollu kampiakseli poikki. Käyntiikin joutu lopulta pistämään sokeripalalla. Eli omasta kokemuksestani en suosittele (olet varmaakin jo ostannut tuo kyseisen nakki nuhrun =P )

        DT:seen kun vaihoin niin 6500km jälkeen vielläkin kaikki kondikses, vaikka Metrashitti laulaa ja mopo huutaa hunajaa =P. Ainoa ärsyttävä on tuo öljypumpun vaijeri, joka tuppailee katkeilemaan, ellei pistä jotain suojaa päälle... itse tosin vedän jo omilla voiteluilla, kun ei se ny iso homma ole tankkauksen yhteydessä lurauttaa pari tippaa öljyä petrolin sekaan.

        rapasan kone on huomattavasti parempi ja laadukkaampi, siinä on panostettu huomattavasti enemmän kuin minarelliin.


      • derbi x-race 09
        DT 50 SM kirjoitti:

        Vittu mitää pasta-linkoja... DT tai Malaguti tai jopa beta... derbin moottori semmoin italialainen nuhru sähköineen. Kyllä siellä vaan se Minarellin AM6 on oltava. Ensimmäisenä moponani oli juuri tuo Derbin drd pro ja ehtinny, kun sen 4500km vetää niin eikös siellä jo ollu kampiakseli poikki. Käyntiikin joutu lopulta pistämään sokeripalalla. Eli omasta kokemuksestani en suosittele (olet varmaakin jo ostannut tuo kyseisen nakki nuhrun =P )

        DT:seen kun vaihoin niin 6500km jälkeen vielläkin kaikki kondikses, vaikka Metrashitti laulaa ja mopo huutaa hunajaa =P. Ainoa ärsyttävä on tuo öljypumpun vaijeri, joka tuppailee katkeilemaan, ellei pistä jotain suojaa päälle... itse tosin vedän jo omilla voiteluilla, kun ei se ny iso homma ole tankkauksen yhteydessä lurauttaa pari tippaa öljyä petrolin sekaan.

        Mopon kestäminen riippuu paljonkin mopon omistajasta. Itse olen ajanut jo vuodesta 2009 derbi x-racea ja on ollut todella hyvä yksilö. Kyllä, X-race on derbin ´halppismalli´, mutta ketä se kiinnostaa? Mopo on muuten MINUSTA todella hyvän näköinen ja hyvä ajettava


      • joopajuu54
        asdfsdfe kirjoitti:

        painu sinä deeteines ja malaguties kanssa perseeseen! minarelli AM6 on varmaan tuhnuin tietämäni kone mikä mopossa voi olla! kiinan romuillakin mennään ohi mennentullen! kyllä se on niin että siellä pitää vähintään se rabasan kone olla

        paskanmarjat kaverilla on about 13000km ajettu rapaska (derbi) ja leiponut kiinni 4kertaa =D ja itelläni lähemmäs 47000km ajettu minarelli (aprilia rx) ja ei oo ikinä leiponu... derbi kulkee n.70 ja aprilia 85... ja kummassakin vakio osat... niin että on se derbi kyllä oikein ohjus ja tehopeli... =D


      • Onko 1x 0 liikaa
        joopajuu54 kirjoitti:

        paskanmarjat kaverilla on about 13000km ajettu rapaska (derbi) ja leiponut kiinni 4kertaa =D ja itelläni lähemmäs 47000km ajettu minarelli (aprilia rx) ja ei oo ikinä leiponu... derbi kulkee n.70 ja aprilia 85... ja kummassakin vakio osat... niin että on se derbi kyllä oikein ohjus ja tehopeli... =D

        47tkm? Miksiköhän en ihan usko? :D


    • W!DG3

      MULLA ON APRILIA RX HYVIN ON TOIMINU MUT SE ON VUOSIMALLII 2000 JOTEN EI SE IHAN TÄYDELINEN OO MUT TOIMII JA MAKEE ON

      -NÄYTTÄÄ MAKEELTA
      -VIRISSÄ HYVÄT ÄÄNET
      -EI PALJON VIKOJA


      -OMASSA AINAKIN SÄHKÖT SÖKÖNÄ
      -SAA POLKEE AIKA KAUAN ETTÄ LÄHTEE KYLMILTÄÄ KÄYNTII (ainaki mulla)
      -AIKA LAISKA ILMAN VIRIÄ

    • möhmöh

      joo tota noin lähes samoja mopoja eri ulkonäkö ja kuristukset. derbi kiihtyy tosi hyvin vakionakin kun taas räxäl menee pitkään päästä huippuihin ja meinaa hyytyy vastatuuleen . derbin moottoristä on revitty hyvät tehot ja vauhtia tapettu väleil, aprilias vähempi tehoo ja raskaammat välit . Jos derbin ja aprilian välilt täytyy valita niin Gilera:D:D:D:D:D:D:D

      • waeifaeföilqjefwkl

        aprilia helvetin lussu osta barbi!


    • pokoo

      sama mopo teknisesti mutta erikatteet ! :D

    • Derbi DRD Pro sm2010
    • sx

      aprilia sx, ostakaa se ei oikeen mitään vikoja paitsi laiska vakiona mut mutta mopohan on tarkoitettu virittämiseen :) laadukas ja hieno pyörä..

    • jaska78.

      sx: Vedä mätä v*ttu päähäs.

      Ja milläs te pikku-timpat sen mopon ajattelitte ostaa? kesätyörahoillako?
      hah heh. Isi maksaa eikö?

      Mopoa ei todellakaan ole tarkoitettu virittämistä varten. Tosi ikävä että nämä v*ttupäät raahaavat suomeen näitä tukittuja malleja k un ne näköjään on helppo saada kulkemaan kovempaa.
      Meilläpäin paikallislehdessä just varoitettiin virittämisen seuraamuksista, joten ei muuta kun päristämään niin voi olla että vuoteen ette sen jälkeen pelleile kun lähtee kortti ja tulee isukille sakkolappua kätöseen.

      • YkänPelotin

        V itun papparainen mee hevon perheeseen huutelee. Itellä on kaks mopoo ja helvetisti osia ja kaikki oon omilla rahoilla hankkinu ei iskä mulle mitään sponssa. Ja viritykset on jokaisen oma asia etkä sää siihen vaikuta mitenkään on ollu isäni kanssa sellaista puhetta että jos mulle jostain napsahtaa akot niin itse maksan ne pois. Nehän on mun ne sakot eikä iskän. Entiiä mikä muinaisen jäännös oot ku tollasii luulet ja tuut huutelee kun erillaills se varmaan silloin sun nuoruudessa oli ku silloin sun isäs osti sulle hienon upouuden mankin. Ja toki jos iskä olis ostanu mun mopot niin kehtais lähtee virittää kun kunnioitan omia vanhempiani.


      • YkänPelotin

        Sitä paitsi kaikki mopot on helppoja virittää jos vähän näkee vaivaa. Mankistakin saa pienellä vaivalla ja säädöllä ylhäältä kiertävän teho pelin. Kaikki 2-tahdit on käytännössä saman laisia joten kun vaan etsii kurit niin helppo on otta ne pois ja sitten siitä eteen päin viritys tapahtuu täysin samalla lailla kuin kaikissa muissakin mopoissa.


      • Anonyymi
        YkänPelotin kirjoitti:

        V itun papparainen mee hevon perheeseen huutelee. Itellä on kaks mopoo ja helvetisti osia ja kaikki oon omilla rahoilla hankkinu ei iskä mulle mitään sponssa. Ja viritykset on jokaisen oma asia etkä sää siihen vaikuta mitenkään on ollu isäni kanssa sellaista puhetta että jos mulle jostain napsahtaa akot niin itse maksan ne pois. Nehän on mun ne sakot eikä iskän. Entiiä mikä muinaisen jäännös oot ku tollasii luulet ja tuut huutelee kun erillaills se varmaan silloin sun nuoruudessa oli ku silloin sun isäs osti sulle hienon upouuden mankin. Ja toki jos iskä olis ostanu mun mopot niin kehtais lähtee virittää kun kunnioitan omia vanhempiani.

        Kuuluuko derbin vauhtipyörä liikkua edes takaisin


    • kompromissi matti

      Jos ostat aprilian viritä

      Jos et halua virittää osta yamaha dt50x

    • säxä

      osta aprilia. itel on -07 vuoden säxä, ajettu 32000, 15000 kohal vaihettu italkitin mäntä ja petilaakerit ja hyvin rullaa viäkin kurittomana

    • Moi, oon ite tässä kattellu noita mopoja ja oon miettiny et onko toi MH minkä lainen mopo merkki?

      • mh

        Motorhispania käyttää usean eteläeurooppalaisen tehtaan valmistamia laatuosia, kuten Dell'orton PHBG 16 mm 2T -kaasutinta, Minarellin AM6-moottoria, Paiolin iskunvaimentimia ja Metrakitin pakoputkistoa. Motorhispanian valmistamat mopot ovat RYZ-sarja, RYZ Pro racet, Furia, Furia MAX , Arena sekä RX. Ryzit ja Furiat ovat tekniikaltaan hyvin samanlaisia. hyvä se on


    • aprilia sx

      osta aprilia!!!!!!!!!!!!!! parempi kuin derbi.

      • aprilia all the way

        mulla on aprilia rs 50 2005 vakio osilla 80km/h tehoputkella 110kmh ja on aika vitun nätti!!!!


      • aprilia all the way
        aprilia all the way kirjoitti:

        mulla on aprilia rs 50 2005 vakio osilla 80km/h tehoputkella 110kmh ja on aika vitun nätti!!!!

        ja on mulla myös aprilia sr 50 2002 ajettu 20000 km ja tehty koneremontti just ja uskon että tulee viel kestään toiset 20000 km joten voin sanoo että minarelli on kestävä


      • Vitunhomot
        aprilia all the way kirjoitti:

        mulla on aprilia rs 50 2005 vakio osilla 80km/h tehoputkella 110kmh ja on aika vitun nätti!!!!

        Taitaapi olla nyt kyse jostain piikkisestä kotarista eikä 50cc apikasta.
        Apikka ei pelkällä teharilla kulje yli 60
        Se nyt vaan on fakta


      • nääin

        Jaa miksei kulje? Aprilia sx 50 saa kulkemaan ylävääntösellä tehoputkella helposti yli 80kmh ja noissa kyykkymopoissa on ilmanvastus ihan olematon niin en pidä ihan mahottomana että menis yli 100kmh pikkuvirillä.


    • Osta Rieju ennemmin

      En erityisemmin pidä kummastakaan. On kyllä oikeestaan tullu vähän kaverin derbii testailtua ja se on kyllä ollu aika luumu että en oikeen suosittele ja koko ajan jotain sähkövikoja. Mulla on Rieju Mrt ja se on kyllä ollu hyvä peli. Kiihtyy kunnolla ja vakionopeus on oikeeta nopeutta siinä vähän yli 50 paikkeilla. Ainakaan tähän asti ei oo ollu mitään vikoja ja oon ajanu sillä noin 2500 km.

    • ilovederbi

      derbit kulkee nopeimpaa vakiona, omani kulkee noin 55.
      oon ajanu mu derbil 18tkm ja ei mitää ISOJA vikoja ja ei YHTÄÄN sähkövikoja.
      jos virität nii sitte ulkonäkö ratkasee, mut jos et viritä nii sitte mielummi derbi,koska se kulkee nopeempaa :3

    • virittäjääääää

      sama mopo mut uudes aprilias on täl hetkel paremmat etu iskarit ja putki ja derbi on muuten vaan hienompi

    • omistan gileran

      Molemmathan ovat hyviä valintoja. Jos et aijo viritellä suosittelisin Derbiä. Apriliakin on hyvä valint, sillä pillikuri pois niin vauhtia on sopovasti. Apriliassa ei ole paljoa vikoja ollenkaan! Luotettava.

    • En tiedä

      Käykö kaikki katteet kaikkiin mopoihin? Joo oon aloittelia ni en tiedä mopoista mitään mutta ittelläni on dt ja hyvin kulkee :)

      • homo

        Homo


      • Anonyymi

        suppo taalasmaa


    • derbimiäs

      joo oli mullakki derbi drd alakauttane ja kulki iha hooomona, apikka on oikeesti ihna paska derbi 4liv kulki tehoputkella ainaki 1oo km%h

    • Neeberi

      Muula o terbi kulkee alamäkee 129 ja ylämäkee 25 sit räjähtikoneja melkeen räjähti kone

      • Anonyymi

        ok neeber


    • Jeijjap

      Kaikki mopot ovat aika samanlaisii et sil ei oo melkee mitää välii mikä merkki ja mikä moottori ku ei mopon moottorikaa kestä hyvin pitkään kuitenkaa. (Minun mielipiteeni)

      • Jutustelija1

        Kyllä kestää ja Beta Caballero on kova laite.


    • Anonyymi

      Jos liian vaikee valinta nii osta kotari :D

    • Anonyymi

      derbi on paras siinä on parempi vaihteet ja se on nätimpi

    • Anonyymi

      aaaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe