Hermopinne

auttaako akupunktio

minulla on hermopinne josta oon kärsinyt jo pitkään ja lääkärit antavat kipulääkettä tai rauhoittavaa. Onko kokemusta, auttaako akupunktio?

7

5578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

      Riippuu tietty siitä mikä pinteen on aiheuttanut. Useinhan pinne tulee siitä, kun lihas on kireänä tai ärtynyt ja hermo jää jumiin. Silloin akupunktio voi auttaa hyvinkin, kun sillä saadaan lihas rentoutumaan ja hermopuristus pois.

      Ei kipulääkkeillä hermopinnettä paraneta, sillä lievitetään vain kipua. Akupunktio, syvälihashieronta, manuaalinen hoito, kuten kalevalainen jäsenkorjaus lienee parhaimpia vaihtoehtoja. Kaikilla niillä pyritään vaikuttamaan siihen syyhyn miksi hermopinne on syntynyt.

      Ja hermopinnehän ei usein ole siellä missä kipu tuntuu vaan ihan muualla. Sen paikan löytäminen voi joskus olla hankalempaa kuin löydöksen korjaaminen. Syitä yhteen pinteeseen voi myös olla useita.

      • täällä myös

        Olen miettinyt tätä samaa: auttaako akupunktio jos hermo on joutunut pinteeseen. Missä tuota mainittua syvälihashierontaa muuten saa?


    • 0410

      Sain asiallisen leikkaushoidon yliopistollisessa keskussairaalassa.Tyytyväinen hoitoon.Toisaalta joutuivat poistamaan luuta nikamien ylä/alapuolelta.Leikkauksenmyötä.Olen jo vanha ukko nostoja joudun rajoittamaan ja kiertoliikkeitäkin.Hyvin onnistui leikkaus kiitos tiimille.Myös osaston henkilökunnalle.

      • kokemuksesta

        Kannattaa mennä asiantuntijalääkärille joka tutkii oireiden perusteella sen hermopinteen sijainnin.
        Itsellä oli viikkotolkulla hirveät kivut reiden etu-osassa, arvauskeskuksen lekurit (3 erikertaa päivystyksessä, aina eri lekuri) vaan määräsivät Panacodea, ei kipulääkekään auttanu kun hetken, tai ei sitäkään, koska kipu iski arvaamatta aina vuoteelta noustessa ja ilman kainalosauvoja en päässyt edes vessaan.
        Sit menin toisen terv.aseman päiv. ja tuttu vanha konkari tutki nivusia ja sanoi ...sullahan on hermopinne...antoi kirurgin puh.no. yksityiseen.
        Sain ajan seuravalle päivälle ja heti löytyi se kivun aiheuttama piste lonkkanivelen sisisäpuolella.
        Piiktyksen jälkeen kipu hävisi 15 minuutissa lopullisesti. Lasku oli alle 90€...turhat käynnit arvauskeskukseen maksoivat mulle matkoineen 105,50€.
        Että....kyllähoitoa saat julkiselta .... mutta mutta laatua et.


      • vastustuskyky

        Siis minkä piikin sait ja mihin vaivaan?


      • kokemuksesta
        vastustuskyky kirjoitti:

        Siis minkä piikin sait ja mihin vaivaan?

        kuten kirjoituksestani ilmenee että kyseessä oli lääkärin toteama HERMOPINNE.
        Piikin ainekoostumusta en hokannu kysä lääkäriltä, mut onkohan sillä tiedolla suurtakaan merkitystä minun kannaltani, oletan että aine oli joku lihaksi rentouttava aine, voi kyllä kaivella sen tiedon lääkärin antamasta hoitotoimenpidetodistuksesta.


    • Mamav

      Hei onko suositella hyvää fysiatria joka osaa pistää oikeaan paikkaan kun on melargia, täällä pääkaupunkiseudulla,,,olen käynyt nyt pistättämässä kortisonipiikkiä yleislääkärillä ,mutta ei ole tainut löytää oikeaa paikkaa sillä noin viisi vuotta sitten kipu myös hävisi heti...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe