VW:n laadunvalvonta pettää ?

Veli

Tässä Polo vm. 2003:n vikahistoria ensimmäisen 7000 km:n matkalta:
1. Keskuslukituksen avaaminen ponnautti myös polttoainesäiliön kannen auki.
- korjaantui yhdellä korjaamokäynnillä
2. Vaihteenvalitsin juuttui silloin tällöin siirrettäessä valitsinta neloselta vitoselle.
- korjaantui kolmannella korjausyrityksellä, jolloin vaihdelaatikko vaihdettiin
3. Takalasin pyyhin jätti pyyhkimättä noin kolmasosan pyyhkimen kärjestä.
- korjaantui kohtalaiseksi neljännellä korjausyrityksellä, jolloin pyyhkimen sulka vaihdettiin (sittemmin VW on muuttanut koko pyyhkimen rakenteen)
4. Suuntavilkku vasemmalle jäi silloin tällöin kytkeytymättä päälle
- korjaantui toisella korjauskerralla, kun suuntavilkun viiksi ja kytkin vaihdettiin
5. Takalasin lämmitin ei toiminut
- korjaantui viidennellä korjausyrityksellä, kun auton sähköpääkeskus vaihdettiin
6. Auton tavaratilaan tuli vettä korkeapainepesussa.
- vika korjaantui osittain toisella korjausyrityksellä, kun takaluukun tiiviste vaihdettiin
7. Mittaritaulusta ja kojelaudasta keskimmäisten lämmityslaitesuuttimien tienoolta alkoi kuulua resonanssiääniä.

7000 km:n jälkeiset tuhannet kilometrit auto onkin toiminut sitten täysin moitteetta. Em. vikoja lukuunottamatta Polo on jopa ylittänyt odotukset: ajo- ja käyttöominaisuudet ovat kerta kaikkiaan erinomaiset.

Mutta vaikuttaa siltä, että VW:llä laadunvalvonta ei ole tyydyttävällä tasolla.

Millaisia kokemuksia VW:n ja erityisesti Polon laadusta muilla on ?

42

13922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonoja kokemuksia

      Volkswagenista melko samansuuntaisia kokemuksia
      itsekin. Minulla oli golf variant 1.8,jossa ei
      muuta tuntunut olevan kuin vikoja. Eihän siinä
      mitään,mutta kun korjaamon työnjohto ainakin
      Helsingissä oli todella vastenmielistä,kun
      jokaisesta viasta sai riidellä vaikka oli takuun
      alainen auto ja merkkihuollettu.
      Vikoja m.m. penkinlämmittimien johtosarja puuttui,
      jarrut huusivat,ovien nupit ei toimineet,öljyn-
      paineanturi vuoti öljyä.
      Auto oli jämäkkä ajaa,mutta huolto ja töiden
      vastaanotto oli täysin alaarvoista,tuntui kuin
      kerjuulla olisi...Opel ja Mersu huolto ovat kuin
      eri maailmasta,joista myös kokemusta on..

      • Audi A4

        Itse asun Turun seudulla ja on samansuuntaisia kokemuksia VW/Audin paikallisesta merkkihuollosta. Aikaisemmin omistamieni merkkien huolloissa (mm. Mersu ja Mazda) on palvelu ollut asiallista ja ystävällistäkin.
        Taitaa olla niin, että kilpailun puute saa yrittäjän veltostumaan.


    • Passat V6

      Autolla ajettu 25tkm.

      1. Pa.tankkiin vaihdettu yksi sensori.

      Olen ollut erittäin tyytyväinen.

      • Myös V6 passat

        Kuskin puolen takaoven lukko vaihdettiin hälytinongelman takia. Vika poistui, jonka jälkeen ei ole ollut minkäänlaista vikaa. Nyt ajettu 41tkm. Autoon olen ollut todella tyytyväinen, kun taas merkkihuolto on suoraan sanottuna surkea.


      • Asiamies
        Myös V6 passat kirjoitti:

        Kuskin puolen takaoven lukko vaihdettiin hälytinongelman takia. Vika poistui, jonka jälkeen ei ole ollut minkäänlaista vikaa. Nyt ajettu 41tkm. Autoon olen ollut todella tyytyväinen, kun taas merkkihuolto on suoraan sanottuna surkea.

        -98 passat 1.8T ja kuskin puoleinen takaovi ei mennyt aina lukkoon keskuslukituksen mukana. Hälytin kuitenkin meni aina päälle. Tästä johtuen takaovi ei ollut lukossa mutta jos sen aukaisi niin hälytin alkoi huutaa :) (tietysti sen sai erikseen lukkoon mutta takuuhuolto sen sitten korjasi)
        Eipä muuta vikaa..


    • Jouni

      Mulla on autoni laadusta pelkkää hyvää sanottavaa.
      Ainut varsinainen korjaus on 45 tkm kohdalla vaihdettu jäähdytysnesteen lämpötila-anturi kun tyhjäkäyntikierrosluku puolilämpimänä kohosi 1100 tienoille parin minuutin ajaksi. Kulut n. 23 eur.
      Niin ja vuosimalli on 2000.

    • Teemu

      Kahden tutun kokemuksien perusteella otsikon mukaisista -00 vuosimallin autoista voisi sanoa että laatu vähintäänkin heittelee. Molemmissa on ollut paljon pikkuvikaa ja pari isompaakin. Toinen 1.4 koneella (VW) ja toinen 1.6 (Seat) koneella. Mennyt mm. keskuslukko, puhaltimen moottori, jakopää, joku valorele söi akun tyhjäksi ja auto hinattiin huoltoon, vesipumppu (huomattiin ennenkuin rikkoi muuta), ovenkahvoista irtoaa pinta, ulkolämpömittarin anturi ja vielä molemmissa tyyppivikana todella huonosti toimiva vaihteisto. Vaihdelaatikkoja on hajonnutkin noista pienikoneisesta VAG-tuotteista huolestuttavaa tahtia.

    • Pasu

      Meillä kanssa Polo 03 ja 2tkm takana. Samat fiilikset on että laaduntarkkailussa on vähän joustettu. Meinaan kuskin oven tiivisteet on niin huonosti laitettu ettei mitään rajaa. Yksi tiivisteistä oli vain puolittain oikessa raossa, se saatiin itse siirrettyä oikeaan kohtaan. Sen sijaan 2 tiivistettä täytyy korjauttaa takuuna, ja kaikki tämä siis yhdessä ovessa! (Hmmm oliskohan ovea korjattu salaa Suomessa, tämä oli uusi auto) Lisäksi etupyrän ripustuksissa joku kolahtelee...
      Toinen auto, Passat -00, on ollut oikein hyvä.

    • pete

      Bora 1.6L ajettu 22tonnia,kuskin oven koristelista irvistää vähän,ei muuta kuin bensaa ja pyyhin nestettä ja ekaa huoltoo odottaen.
      Vuosimalli-03
      Olen ollut tyytyväinen.

    • PpJ

      Polo-03. 11 tkm mittarissa.
      - melko uutena vaihdettiin kojelauta kokonaan, koska lämmitinritilä ei pysynyt siinä kiinni. Uuden myötä tuli resonointeja (liekö vaihdettu huonosti), jotka häipyvät aina pitkiksi ajoiksi ja tulevat sitten satunnaisesti takaisin. Taustapeilikin hieman resonoi. Mukulakivillä ajettaessa mittariston tienoilta kuuluu kovaa resonointia (ei aina).
      - 1tkm>7tkm: oikeassa etupyörässä oli jarrujen välissä(?) likaa tai kiviä, jotka pitivät välillä kovaa meteliä. Huollossa eivät löytäneet sieltä mitään (yllätys..). Vika poistunut itsestään, eikä ainakaan vielä toistaiseksi ole alkanut uudestaan.

      Muuten olen ollut autoon tyytyväinen, mutta toki on myönnettävä, että juuri tuollaiset kolinat ymv. viittaavat nimenomaan laadunvalvonnan huonouteen.

      • S_S

        No, meillä Polo variant SDI -98
        200 000 km meni täyteen. Käyttöauto
        ja pieniruokanen.

        Toinen polo SDI on 2001, noin 45000 km.

        Vikaa on ollut Boschin laturissa ja toisessa
        takapyörän laakerissa.

        Pitäjänmäen Stockmann ja Lohjan Autola
        ovat palvelleet määräaikaishuolloissa ok,
        paitsi kerran vetivät Lohjan autolassa
        "momenttiin" vanteet että tarvitsin Facom voimahylsyn ja kahden metrin varren et sain auki.

        Antoivat kaikessa hiljaisuudessa uuden pulttiavaimen ja varmaan ottivat neuvosta
        vaarin et ei "momentti" tarkota vitosta pulttipyssyssä vaan siittä voi vääntää pienemmänkin voiman ;-)

        Hankkikaa jokin -78 Morris Marina vuodeksi niin silloin ei jotain kojetaulun sirinää huomaa näissä missään. Minusta sekä jaappanin tilpehöörit että eurooppalaiset ovat nykyään ihan mahtavia. Ei kun ajoa vaan.

        t S


    • Cordoba ´01

      TAKUU AIKANA
      alle 10 tkm
      - ulkolämpömittarin anturi vaihdettu
      - radion antennipistoke vaihdettu
      - etuhelman kolina korjattu
      - kytkinsylinteri vaihdettu
      - antennivahvistimen piuha kiinnitetty
      - ovien välissä oleva lista vaihdettu
      (tehtaan määräyksestä)
      alle 20 tkm
      - tuuliohjain poistettu kun vinkkareiden
      napsuminen alkoi tympiä
      - vaihdevivuston voitelu
      alle 30 tkm
      - aurauksen säätö ja uudet renkaat pilalle
      menneiden tilalle
      alle 40 tkm
      - rattiakselin suojakumi vaihdettu
      - rattilukko vaihdettu
      - ilmamassamittari vaihdettu
      - kytkinsylinteri vaihdettu toistamiseen
      - mittarivalo vaihdettu
      alle 50 tkm
      - sivupeilin säätömekanismi vaihdettu
      - pissapojan suuttimet vaihdettu
      - ovien saranoiden ja lukkojen rasvaus
      (ovet jäätyivät kiinni kun auto oli yön ulkona)
      alle 60 tkm
      - kuskin oven sisäkahva vaihdettu
      - jarrutehostajan alipaineputki vaihdettu
      - polttoaineluukun mekanismi vaihdettu
      - lasinpyyhkijöiden mekanismi vaihdettu
      - pintaruosteen korjaus

      TAKUUN JÄLKEEN
      alle 70 tkm
      - etujarrupalojen vaihto
      alle 80 tkm
      - raidepään vaihto ja aurauksen säätö
      alle 90 tkm
      - tuulilasin vaihto
      - pissapojan suuttimet ja letkut uusiksi
      (loppui tukkoisuus)
      - ahtopaineen säätöventtiilin vaihto
      - ulkolämpömittari pimeni (liekö taas anturi)
      - talvi tuli ja ovet jäätyi
      (aseöljyllä korjaantui)
      alle 100 tkm
      - ahtimen väliputki irtosi
      alle 110 tkm
      - takapissapojan suuttimen vaihto ja moottorin
      irroitus (oli jumissa)

      Sen enempää saivartelematta mikä noista on ominaisuus ja mikä normaalia kulumista, niin PALJON ON SIJAISAUTON MITTARIIN TULLUT vaikka uuden auton olen omistanut.

    • cordoba ´01

      "3. Takalasin pyyhin jätti pyyhkimättä noin kolmasosan pyyhkimen kärjestä."

      Sama vika on ollut Cordobassanikin uudesta alkaen, mutten ole huomannut siitä huollossa koskaan mainita. Pidin ominaisuutena, ettei takalasin pyyhkijällä tehnyt kurakeleillä "mitään".

      ´03 Polohan ei vastaa enää Cordobaa, mutta sama laadunvalvontahan näissä joidenkin puheiden mukaan olisi.

    • jhjh

      Ajettu 19tkm. Ei mitään vikaa tänä aikana. VW:n ominaisuuksiin kuuluu ilmeisesti uutena öljynkulutus (1 litra/ ekalla 10tkm), sen jälkeen ei ole tarvinnut lisätä edes öljyä.

    • lotu

      Ihan samanlaisia kokemuksia mulla. Mulla 5-ovinen sdi 2002. Ajettu 37 t. Istuilämmittimien kytkimet molemmat vaidettu, pissapoika vaihdettu koska säiliö vuoti itsestään tyhjäksi. Tunkki hajosi eka kerralla renkaita vaihtaessa, meni solmuun, prässättyä alumiinia ilmeisesti. Aurauskulma uudesta asti harituksella, kesä- ja talvirenkaat etupäästä pilalla. Ensiasennusrenkailla ei voinut ajaa ollenkaan, koska rengasfirma ei saanut niitä tasapainoon millään konstilla. Velipojalla sama vehje, tosin tredline mutta samat ongelmat. Ja lopuksi muista: älä vaan paina peukalolla tuulilasia sisäpuolelta, se hajoaa. Kokemusta on

    • MLA

      Oma vikalistani on neljästä VAG autosta.

      Cordoba TDI vm-00 (aj.75tkm)

      1. ABS jarrujen ohjausyksikkö suli kahdesti muodottomaksi möykyksi. Kun kysyin miten näin voi käydä niin sanottiin, että ei tuossa kuulemma mitään ihmeellistä.
      2. Takalasin pissapoika ruikki jatkuvasti nesteet takakontin oven sisään, kun letkut eivät pysyneet paikallaan
      3. Ovien lukkojen kanssa ongelmia. En enää tarkasti muista mitä kaikkea, mutta huoltaa niitä piti.
      4. Ilmamassamittari hajosi 75tkm kohdalla, eikä huolto löytänyt vikaa mistään. Vaihdoin auton Golfiin parin seuraavalla viikolla :)
      5. Lämpömittari uinahteli aina pakkasilla. Plussan puolella alkoi taas toimia.
      6. Vikoja oli vielä enemmänkin, mutta alan jo unohtaa niitä :)
      - Vaihdettu 74kW TDI Golfiin

      Golf 1.6 Variant vm-00 (aj. 75tkm)

      1. etupyörän laakerit vaihdettiin takuun piikkiin 30tkm huollossa, kun oli välystä.
      - vaihdettu 96kw TDI Golfiin.

      Golf TDI 74kW vm-02

      - Vaihteen vaihtaminen takelteli aluksi. Syy oli Eberin jonkun johdon takertuminen vaihteistoon.
      - Autolla ajettu nyt 40tkm

      Golf TDI 96kW vm-02

      1. Takaluukun aukaisumekanismi uusittu, kun jäi välillä auki ja välillä lukkoon
      2. Takaturvavyöt uusittu, kun jumiutuivat välillä
      3. Kuljettajan penkin verhoilussa oli jotain viiltoja alareunassa jo luovutettaessa. Verhoilu vaihdettiin, kun alkoi purkaantua suuremmalle alalle.
      4. Pissapojan suuttimet tuntuivat jäätyvän helposti, vaikka niiden pitäisi olla lämmitetyt. Vaihdettiin uusin
      5. Ratista kuului rohinaa käännettäessä. Jotain liittimiä oli hankautunut ja ne uusittiin.
      6. Etukaiuttimista kuului joskus rätinää ja häiriöääntä. Liittimet uusittu.
      - autolla ajettu tällä hetkellä 50tkm

      Ensimmäisen 'pikku-auton' jälkeen opin, ettei sen kokoluokan autoista voi odottaa laatua, joten Golfia olen sen jälkeen ostanut. Tuossa 96kW TDI Golfissa on ollut pikku vikaa, mutta ainoastaan tuo takaluukun liitin oli vioista itseä ärsyttävä, kun luukku piti avata avaimella.
      Kaikkien vikojen kanssa kuitenkin 'eli' aina seuraavaan huoltoon, joten ylimääräisiä käyntejä huollossa ei tarvittu. Golffien laatuun olen kokonaisuutena tyytyväinen.

    • Reka

      Onko muilla ogelmia 2 ovisen Polon Kuskin puoleisen turvavyön huonossa takaisin kelauksessa.

      • Miklu

        Ei kaksiovisen mutta -00 Classicin turvavyön klipsi jäi taas tänään oven väliin...

        Autolla ajettu 69tkm. Pelannu muuten hyvin MUTTA;
        -Edessä sähköllä toimivat akkunat lakkasivat toimimasta -> niidne kohdalta oli takuuta jatkettu. Oli liian napakka sovitus moottoreissa (tjms.).
        -Kuskin puoleinen MUOVINEN roiskeläpäklooni murtui kun sitä hiukan kopisteli
        -Turvavyö tosiaan kelaa huonosti
        -Vänkärin puolella takana ovessa pikkaisen sovituksesa onkelmaa tai ei sovituksesa mutta siellä on sellainen kumityyny ottamassa ovea vastaan ja se on kait liian korkea, joten ovi ei mene kunnolla kiinni ilman oikeaa tekniikkaa (tai voimaa). Pitäis sipasta milli pois siitä tyynystä.
        -Maali on mallia tavallinen ja kiven iskeymiä, mikroskooppisia, on konepelti aivan täynnä. Tuskin niitä kukaan muu huomaa kuin minä mutta... Sydänmein vuotaa verta :(
        -Nyt rupes kuskin puolelta etupää rutisemana ku rattia puolelta toiselle heiluttelee.

        Tyytyväinen kuitenki olen ollut. Väri on mageen punainen ja penekissä on myös punaista. Ja tyylikkäin mittaristo ikinä! Sportti 1.4 ;)


      • Veli

        Jäikin ensimmäisestä vikalistasta pois: Kuskinpuoleinen turvavyö kelautuu huonosti, minkä vuoksi turvavyö jäänyt pari kertaa oven väliin ovea suljettaessa. Samalla kynnyksen maalipintaan on tullut pari syvää naarmua.


    • Tyttönen

      Tervehdys!

      Minulla on bensavehje Polo vm 2002, 1,2 l kone. Vokkeloni on aivan ihana, mutta haluaisin kertoa sen tapahtumarikkaasta historiasta takuuajan aikana:
      -Kun Polo oli minulla noin kuukauden, pyyhkäisin kotiin tullessani vasemman puoleisesta takavalokompleksista tahraa pois. Ihmetykseni oli suuri kun pölyhiukkasen lisäksi koko systeemi putosi maahan. Ei mitään, auto korjaamolle ja henkilökunta vaihtoi hyvin nopeasti hissukseen uuden.
      -Tuli talvi ja oli aika käyttää penkinlämmittimiä ja vaihtaa talvirenkaat. Mutta kuskinpuoleisella penkinlämmittimellä olikin oma tahto. Se oli hiljaa hissukseen esimerkiksi -25 asteen pakkasessa, mutta innostui antamaan lämpöään 5 asteella. Talvirenkaita vaihtaessamme koko suku tahtoi näyttää kuinka ne pölykapselit lyödään nätisti paikoilleen. Tajusimme onneksi luovuttaa ennenkuin pölykapselit särkyivät, vaikka hermot olivatkin menneet. Auto huoltoon vaan, sain oikeat Poloon tarkoitetut (eikä suinkaan Golfiin) pölykapselit, penkilämmiten sen sijaan jatkoi omaa elämäänsä.
      -Talvi koveni ja näyttötauluun pamahti ensin pakokaasujärjestelmän varoitusvalo ja heti perään turvatyynyjärjestelmän varoitusvalo. Huollosta sanoivat että pakkanen sekoittaa, tuo auto tänne. Auto huoltoon ja valot sammuivat.
      -Ajelin muutaman viikon, kunnes turvatyynyjärjestelmän varoitusvalo valaisi autoani jälleen. Vein auton taas pakkasen sekoittamaan nollaukseen. Syylliseksi paljastui kuitenkin viallinen turvatyynyjärjestelmä, johon piti tilata osat oikein Saksasta asti. Tällä kertaa ylimääräiset valot saatiin sammumaan ja myös penkinlämmitin alkoi ottaa käskyjä vastaan.
      -Keväällä sain kirjeen autoliikkeestä, jossa sanottiin että autoliike vaihtaisi veloituksetta lohkolämmittimen uuteen mullistavaan parempaan versioon. Tosin olivat jättäneet pikkupräntin pois varmaan kohteliaisuussyistä: "P.S.Jos et tuo autoasi ja vähän äkkiä, niin koko paska saattaa räjähtää. Autoliike haluaa äkkiä vialliset lämmittimet pois autoista, ennenkuin fiasko selviää kuluttajille koko karmeudessaan."

      Tämmöinen oli minun ja pienen sinisen Vokkelo Poloni tarina. Sen koommin yhteinen matkamme on ollut huolloton ja antoisa. Volkswagen ehkä päästää autoja markkinoille vain silmämääräisen tarkistuksen perusteella, mutta hei! Sehän johtaa vain siihen, että kaikki viat ilmenevät takuuajan aikana. Huolto on aina ilmaista ja saa juoda monet kahvit autoliikkeen piikkiin vaivojen korvaamiseksi. Alku on aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo. Polo on vakaa ja näppärä pikku kaara, jossa kuitenkin myös tehoja löytyy. I love my Polo!

      Tosin terveisinä VW tehtaille voisi sanoa, että miksi ihmeessä todentaa teknologiaosaamista 5-vaihteisilla penkilämmittimillä ja n. 10-asentoisilla tihkupyyhkimillä, kun autoon ei saada vielä vuonna 2002:kaan keskuslukitusta!?!?!

      Terkkuja kaikille Polon omistajille, hymyillään kun tavataan!!

      • Polonen kauko-ohjattavalla ...

        Meinaan sitä keskuslukitusta


      • MLA
        Polonen kauko-ohjattavalla ... kirjoitti:

        Meinaan sitä keskuslukitusta

        Jollei osaa tilata sitä autoa tilatessa - itsekseen se ei siihen ilmesty :)


      • Polonen..
        MLA kirjoitti:

        Jollei osaa tilata sitä autoa tilatessa - itsekseen se ei siihen ilmesty :)

        ..eihän ne varusteet itekseen tule :)


    • Nway

      takana 66tkm. Ainoa vika ollut vaihdekepin suojapussin laskoskohtaan tullut pieni reikä. Kesärenkaat olen joutunut vaihtamaan pariin otteeseen=)

    • TDi

      30 Tkm mittarissa, erittäin tyytyväinen, ei vikoja, vissiin käynyt tuuri ;) koputetaan puuta..
      - Alkuperäiset kesäkumit/vanteet jouduin tasapainottamaan pienen, mutta sitäkin ärsyttävämmän tärinän vuoksi, nyt kulkee kuin juna. n.800-1000 km ja tankille...;)

    • OSTAKAA SKODA

      SAMAN KONSERNIN AUTO MUTTA TOIMII

      • Veli

        Eurooppalaiset autojen luotettavuusselvitykset, Tuulilasin Merkkien merkki -tulokset eivätkä tuttavien kokemuksetkaan viittaa siihen, että Skoda olisi ratkaisu yleiseen uusien autojen laatuongelmaan. Kyllä luotettavuuskriteerien mukaan japsit ovat kärjessä, ranskalaiset ja italialaiset hännänhuippuna ja muut siinä välillä. Skoda on noussut hänniltä keskikastiin. Autoyksilöiden erot näyttävät olevan merkillä kuin merkillä varsin suuret. Se taas tarkoittaa, että laadunvalvontaan ei panosteta, koska se on kallista. Laadunvalvonta on tavallaan siirretty kuluttajan tehtäväksi. Näyttää siltä, että tässä VW ei saa sen parempaa todistusta kuin muutkaan merkit. Japanilaisille on pakko antaa parhaat laatuarvosanat. Kova paikka myöntää, kun on itse volkkaristi.


      • Volkkari

        Perheemme erehtyi ostamaan kaksi Octaviaa, mutta onneksi pääsimme niistä eroon, ennenkuin hiukset lähtivät kokonaan päästä.

        Golffissa ja Passatissa ei ole ollut oikeastaan mitään vikaa ja molemmissa alkaa olla pian 100 tkm ajettuja. Toisessa Octaviassa ei ollut 50 tkm kohdalla paljonkaan tehtaalla asennettuja osia (mitä nyt koripellit ja verhoilu), eikä toisenkaan sähkövikoja saatu korjattua.

        Osta vaikka Seat, mutta älä Skodaa


      • huuhaheikki
        Volkkari kirjoitti:

        Perheemme erehtyi ostamaan kaksi Octaviaa, mutta onneksi pääsimme niistä eroon, ennenkuin hiukset lähtivät kokonaan päästä.

        Golffissa ja Passatissa ei ole ollut oikeastaan mitään vikaa ja molemmissa alkaa olla pian 100 tkm ajettuja. Toisessa Octaviassa ei ollut 50 tkm kohdalla paljonkaan tehtaalla asennettuja osia (mitä nyt koripellit ja verhoilu), eikä toisenkaan sähkövikoja saatu korjattua.

        Osta vaikka Seat, mutta älä Skodaa

        Joo, tänne voi kirjoitella mitä tahansa soopaa. Muka perhe erehtyi ostamaan kaksi Octaviaa ja onneksi pääsi niistä eroon. Miten perhe karkoitti Skodat, oliko kovakin työ päästä eroon?


      • MeitäOnMoneenJunaan

        ja kaivoit 2003 trolliketjun sanoaksesi tuon? Taisit vaan kaivella kiimassa aiheita yllykkeeksi muille yhtä sielukkaille ja älykkäille.


      • Kaivelu_kuuluu
        MeitäOnMoneenJunaan kirjoitti:

        ja kaivoit 2003 trolliketjun sanoaksesi tuon? Taisit vaan kaivella kiimassa aiheita yllykkeeksi muille yhtä sielukkaille ja älykkäille.

        Skodafanin ja Toyota-trollipojun normaaliin työtapaan mikäli vaan löytyy jotain jota voi käyttää Toyotan solvaamiseen tai, kuten tässä tapauksessa, Skodan puolustamiseen.


      • feikkiä

        Skoda on sekkiläinen, huono laatuinen! Halvoilla osilla kasattu!


    • sisko

      Volkkari Golf TDi 1,9 vm 2001, ongelmana puolen vuoden ajon jälkeen jatkuvasti, että "tehot " häviää. Ollut valohoidossa paikallisessa auto- tai paremminkin volkkariliikkeessä muutaman kerran kuukaudessa eikä vikaa saada korjattua.

      Olen kyllästynyt kuuntelemaan meriselityksiä. Kertokaa ihmeessä mitä seuraavaksi teen asiassa. Toimitusjohtajakin ongelmanratkaisu oli; pysäytä auto seuraavalle bussipysäkille , katkaise virta, vika kuittaantuu ja voit jatkaa matkaa. Totta, vika kuittaantuu esim 10 kilsan ajaksi ja sitten pitää taas pysähtyä. Naisen logiikalla tarkoittanee sitä, että volkkari on tarkoitettu vaan kaupunki ajoon. Minä taas olisin tarvinnut autoa pidemmille matkoille.

      • MAF

        Ilmamassan mittari, eli MAF anturi.


      • cordoba
        MAF kirjoitti:

        Ilmamassan mittari, eli MAF anturi.

        Selvä ilmamassamittarivika ja toinen mikä voi tulla kyseeseen on ahtopaineen säätöventtiili. Sen saa rikki esim. sillä että vaihtaa ilmanputsarin johonkin edulliseen ja "paremmin virtaavaan"


      • Octavisti

        Minulla esiintyi Octaviassa TDi:ssä tuo ilmiö keväällä 3 kertaa. Aina kyseessä oli kylmä(hkö) pakkasaamu, ja naftatankki lähes tyhjä (en tiedä liekö merkitystä). Tehot tuli takasin, kun sammutin auton ja starttasin uudestaan.

        Viat hävisi ilmojen lämmettyä, enkä siis ehtinyt huoltoon viemään autoani. Saa nähdä jatkuuko ongelmat ens talvena.

        Tästä ongelmastahan on kirjoiteltu jonkin verran, ja yleensä korjaukseksi tarjotaan ilmamassa-anturin (MAF) vaihtoa tai ahtopaineen magneettiventtiilin vaihtoa. Mutta ilmeisesti nuokaan toimenpiteet ei auta kaikissa tapauksissa. Toi MAF:n hajoaminen on kaiketi pahanlaatuinen tyyppivika VAG-koneissa (TDI?). Eikä kannata ostaa sikahintaista alkuperäisosaa VAG-liikkeestä! Vaihtoehtojakin on huhujen mukaan olemassa (mm. Veholta Mersun MAF pitäisi sopia).


    • Pena

      Näitä juttuja on joka merkeillä tänä päivänä.
      Kaikkien luotettavuus on heikentynyt ja laatu huomattavasti entisaikoja ailahtelempaa.
      Näin on Nissanilla,Volvolla,Peugeotilla,Mersulla ja vois sanoa kaikilla. Tosin on sitten eriasia miten kukin huoltopiste ne pystyy selvittämään.

    • Bora 1.6

      Bora 1.6 vm: -02 ja ajettu 26 tkm.

      - Luovutus hetkestä lähtien hieno kaasu ei toimi muuta kuin painamalla pohjaan. Muutenki auto kiihtyy kuin 200 tiisseli mersu. Korjaamolla lukuiisia kertoja, vaihdettu mm ohjausboxia , anturia, tulos ei toimi vieläkään.
      - Ensimmäisillä pakkasilla huohotin järjestelmä hajos ja öljyt pihalle: takuu
      korjaus, tämän remontin jälkeen kuluttaa öljyä.
      - EPC ja öljynpaine valopalavat vähän väliä. VW korjaamolla käynti ja
      tulos ei mitään vikaa. Taas palaa samat häiriövalot.

      Onneksi vaihdoin pois ennen takuun loppumista.

    • Skeptikko

      Eikös lähes keikki automerkit ole optimoineet kustannuksiaan niin, että tehtaalla ei kovin tarkkaan kontrolloida sitä, mitä ulos lähtee, vaan maksetaan sitten takuuhuollot niille, joille sattuu viallisia autoyksilöitä ?

    • Neksesaaa

      Toyota Carina E 23 vuotta vanha, vaihdettu aikanaan vesipumppu, jarrupalat ja takaiskunvaimentimet, jäähdytinnesteet Ikinä ei tehty määräaikaishuoltoja, öljyt vaihdettu moottoriin kerran vuodessa. Tällaisia ne autot pitäisi olla. Mitään takuukorjauksia ei ole tarvinnut tehdä. Ihme kun autoja ei tehdä enää tehtaalla valmiiksi tehdä, vaan niitä pitää korjauttaa oston jälkeen takuuhuollossa. En osta uutta autoa, ainakaan Volkkaria.

    • VWFanatic

      VW on maailman paras auto, eikä siinä ole koskaan mitään vikoja.

    • huhhh

      Ompa iso vikalista Vikawagenissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe