Eka oksennus

sickness

Söin just iha hel'vetisti karkkia, ja tekee taas mieli oksentaa. Aina mul on tää sama ongelma, eka syön hirveesti ja sit tulee mieleen et jos oksennan ne ulos, en liho. Sit meen vessanpöntön ääreen ja tungen sormet kurkkuun, mut en vaan uskalla tunkee niitä tarpeeks syvälle... Ja se masentaa mua. En oo ikinä pystyny oksentaa tahallisesti, monesti oon yrittänyt ja mä oikeesti tartten sitä et pystysin siihen, onko neuvoja? Ja onko mulla alkamassa bulimia? : /
Mietin tätä niin usein ja veetuttaa kun en pystykkää loppuen lopuks oksentaa.

55

16416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • random

      lopeta vielä kun voit

    • tyttö^^

      moi,hyvää vaan et et saa oksenetuu se on yhtä helvetiä ei kannata...mulla on ja se ei todelakaan oo kivaa enste ahmii ja ahmii ja sit wc-pöntölle ja lusika kurkuun ja taas ahmitaan ja ahmitaan ja oksenetaan mitään mitä en haluu pitää sisälääni kurku on kipee useesti se ei oo kivaa.ollen yritänyt hilitää iteeni ja se onistuu aina joskus.
      paljon terkuja!
      ps.SE EI KANNATA!!

    • FeelingSick

      Ettet pysty oksentamaan. Ei se kannata. Ahmimisen ja oksentamisen kierre on yhtä h*lvettiä.

    • :(((

      syän yleensä jäätelöä paljon, ja sen jälkeen tulee tunne että on pakko oksentaa ja alkaa oksettaan,
      mutta en kuitenkaa saa oksennettua :(

      • syömishäiriöinen''''

        älkää edes miettikö oksentamista, ihan tosi! mulla alkoi anoreksia oireilla ja nyt on sitten bulimiaa.. en mäkään koskaan ajatellut, että voisin oksentaa syömäni ruuan, hyi, yököttävää. Siksipä ei kannata edes kokeilla, koska se voi viedä sellaiselle tielle minne EI missään nimessä KANNATA joutua, se on helvetti.Se että ruuan palaset kolahtelevat hampaisiin, tai että on ummetusta koko ajan,ei ole kovin kivaa.. Elimistö kärsii todella pahasti ja lopulta siihen voi myös kuolla.
        Hakekaa apua ajoissa!!!


    • Pursuit of wellness

      Ite oksensin ekan kerran tän vuoden alkupuolella. Muutaman kerran olin yrittäny, niinku sä, mut en sit pystyny viemään loppuun asti. Sit yks päivä tein sen ja se oli ihan hirveetä. Sitä paskaa oli nenä ja kaikki paikat täynnä ja silmät oli niin turvoksissa et hyvä et pysty auki pitämää. Seuraavana aamuna töissä työkaverit kysy, et ootsä vähän väsyny ku silmät näyttää siltä. No joo, olinhan mä sitäki sen urakan jälkeen.
      Sit sitä rupes tapahtumaa useemmin, parhaimmillaan useita kertoja päivässä. Ja oli ihan hirvee olo sen jälkeen. Kurkusta tuli verta, silmissä katkenneita verisuonia ja pahinta oli ku oli tehny sitä liian usein, ni mitää ei enää tullukkaa ulos ja oli vatsa ihan täynnä kaikkea paskaa.
      Jossain vaiheessa ku sitä oli harrastanu jonku aikaa, ni sen oppi. Harjottelemallahan oppii melkein mitä vaan. Sit se ei enää ollu vaikeeta. Ku osas pitää sen riittävän harvoin tapahtuvana, ni se oli aina tauon jälkeen ekal kerralla tosi helppoa. Jopa niin, et sit välillä ihan suunnittelin päivän, jolloin ostan kaikkea, mitä ikinä haluun, ja syön ja oksennan, vaikka aiemmin kuvittelin et en ikinä menis niin pitkälle, jo ihan sen takia et inhoon ruuan haaskaamista, ja sitähän se on.
      Muaki harmitti sillon aiemmin ku en pystyny oksentamaa, vaikka kaikki siit varotteli, et ei kannata tähän ryhtyä. Kyllä säki sen opit jos jatkat yrittämistä, ja sit se vieki mukanaan. Joku päivä sä oot sitte ite täällä varottelemassa muita et "älä lähe tälle tielle". Kyllä tosissaan munki elämä ois helpompaa, jos oisin vaan opetellu syömään niinku normaalit ihmiset. Ja eihän tää voi kuitenkaa jatkua loputtomiin.

      Ja kyllä, sitä bulimiaksikin kutsutaan. Ei normaali ihminen yritä tahallaan oksentaa syömäänsä ruokaa.

      • jifaoe

        siis kuulosti aivan kuin mun tarinalta.. Bulimiani alkoin tämän vuoden alussa. Ensin oksentelu ei onnistunut, mutta kun ensimmäisen kerran sain oksenettua tahallaan, niin siitä se taito sitten karttui. Itsekin inhoan uoan haaskausta, mutta päätynyt myös siihen pisteeseen, että oikein suunnitellen, mitä mässyttäisin jne. En ikinä alussa uskonut, että voisin moiseen tilanteeseen päätyä, mutta niin vain kävi.

        Mutta siis samaa sanon myös minä keskustelun aloittajalle: Lopeta ennen kuin oikeasti saat oksennettua tahallisesti ruoat ulos. Siitä se helvetillinen kierre lähtee ja siitä ei helposti myöskään irti pääse. Monta kertaa olen itsekin yrittänyt. Muutamia päiviä aina onnistun olemaan "kuivilla" kuten eilisen päivän, mutta tänään taas olikin sitten posliinipöntön kaulailu-päivä.. :( huomenna uusi yritys kuitenkin.


      • Eräs_kokenut

        Älä ihmeessä aloita sitä hellitti enää, syö mieluummin vähän 3-kertaa päivässä, mieluummin kaikki ateriat ennen klo 18,00,mutta ei sen jälkeen.


    • niii

      ...yrittäny oksentaa joku vajaat pari kuukautta ja ajattelin et oonko joku ihmeen poikkeus ku en onnistu siinä.. sit yks "onnellinen" päivä onnistuin saada ulos ihan säälittävän määrän jotain leipää.. hetken se oli sellasta mut nykyään se ei oo enää ongelma.. valitettavasti. kyl siinä varmasti kaikki onnistuu jos haluu, mut nyt toivon etten ois ikinä ees yrittäny. siihen kierteeseen vaan jäin ja siin oon edelleen, välillä paastoten. Mä aina ajattelen et ei ny yks kerta haittaa jos syö paljo mut kyl se sit sen jälkeen haittaaki.. tulee sellanen olo et ihan hyvin ois pärjänny ilmanki syömistä, nii miks piti mennä mokaamaan.

      • Kamala olo

        Moi vaan kaikki, oon ylipainoinen (oikeasti) ja VASTA 12 vuotias tyttö. Mä oon kadehtinu kaikkia meijän luokkalaisia ku ne on niin laihoja, ja muutama päivä sit kekkasin, että mäkin voisin olla, mut oksentamalla!!! Sitte mä meninkin heti vessanpöntölle, ja aika helposti sieltä se oksennus tuliki ;(
        Oon monena päivänä peräkkäin käyny oksentamassa, ja mua alkaa palottaa, että jään koukkuun siihen.. Varsinaisia kohtauksia, jolloin mä tahtoisin ahmia kaupan hyllyt tyhjäks, ei ole, mut usein tietty tekee kauheesti mieli syödä karkkia tai jotain semmosta.
        Aina oksennuksen jälkeen mulla on huono olo ja kaduttaa mutta samana/seuraavana päivänä teen sen kuitenkin taas.
        Mua mietityttää että onko se joku normaali "vaihe", vai onko tulossa syömishäiri tai bulimia..??
        Voisin nimittäin ehkä lopettaa sen, ennen kun se kunnolla alkaiskaan....??


      • kokenut----
        Kamala olo kirjoitti:

        Moi vaan kaikki, oon ylipainoinen (oikeasti) ja VASTA 12 vuotias tyttö. Mä oon kadehtinu kaikkia meijän luokkalaisia ku ne on niin laihoja, ja muutama päivä sit kekkasin, että mäkin voisin olla, mut oksentamalla!!! Sitte mä meninkin heti vessanpöntölle, ja aika helposti sieltä se oksennus tuliki ;(
        Oon monena päivänä peräkkäin käyny oksentamassa, ja mua alkaa palottaa, että jään koukkuun siihen.. Varsinaisia kohtauksia, jolloin mä tahtoisin ahmia kaupan hyllyt tyhjäks, ei ole, mut usein tietty tekee kauheesti mieli syödä karkkia tai jotain semmosta.
        Aina oksennuksen jälkeen mulla on huono olo ja kaduttaa mutta samana/seuraavana päivänä teen sen kuitenkin taas.
        Mua mietityttää että onko se joku normaali "vaihe", vai onko tulossa syömishäiri tai bulimia..??
        Voisin nimittäin ehkä lopettaa sen, ennen kun se kunnolla alkaiskaan....??

        mul oli ittelläni kans bulimia joka kesti yhteensä kolme vuotta mut sit ei enää ollu hauskaa kun oli nenämaha letkussa ja tiputuksessa sairaalassa kuukauden jossain vaiheessa homma loppuu kun se on näkyvää luut törröttää lihaksiin sattuu kun kävelee ja tunnet olosi niin hauraaksi että jopa kauppaan kävelemin on p*r*****ä kaiken lisäksi se laihuus jota koko ajan tavoittelet on mennyttä sairaalaan päästyäsi minulle ainakin kävi niin että syötettiin letkun kautta kaikkea mikä lihottaa nestemäisenä ja nyt on jopa hieman ylipainoinen ja minusta tuntuu että minulla on alkamassa uudelleen bulimia ja aion kaikella mahdollisella tavalla estää sen koska en halua menettää puolen vuoden osastoajan tuskaa sekä neljän vuoden psykiatrisen hoidon apua mutta valitettavasti kaikki taisi olla kertakäyttöistä. suosittelen vain kaikille silti kuulosti oudolta tai ei niin älkää OIKEESTI ees alottako!!! 12 vuotiaaana kaikki tuntuu erilaiselta kokeile edes sitä että odota vaikka kolme neljä vuotta jos vielä silloin tuntuu että kaikki kyylää ja on niin laihoja ite niin jos vielä välttämättä haluut alottaa sen p****n niin alota mieluummin vasta sitten koska olet jo siihen messessä voinut kasvaa pituutta sen verran ettet enää ole ylipainoinen :) odotus palkitaan ;)


      • Kiitos tosta
        kokenut---- kirjoitti:

        mul oli ittelläni kans bulimia joka kesti yhteensä kolme vuotta mut sit ei enää ollu hauskaa kun oli nenämaha letkussa ja tiputuksessa sairaalassa kuukauden jossain vaiheessa homma loppuu kun se on näkyvää luut törröttää lihaksiin sattuu kun kävelee ja tunnet olosi niin hauraaksi että jopa kauppaan kävelemin on p*r*****ä kaiken lisäksi se laihuus jota koko ajan tavoittelet on mennyttä sairaalaan päästyäsi minulle ainakin kävi niin että syötettiin letkun kautta kaikkea mikä lihottaa nestemäisenä ja nyt on jopa hieman ylipainoinen ja minusta tuntuu että minulla on alkamassa uudelleen bulimia ja aion kaikella mahdollisella tavalla estää sen koska en halua menettää puolen vuoden osastoajan tuskaa sekä neljän vuoden psykiatrisen hoidon apua mutta valitettavasti kaikki taisi olla kertakäyttöistä. suosittelen vain kaikille silti kuulosti oudolta tai ei niin älkää OIKEESTI ees alottako!!! 12 vuotiaaana kaikki tuntuu erilaiselta kokeile edes sitä että odota vaikka kolme neljä vuotta jos vielä silloin tuntuu että kaikki kyylää ja on niin laihoja ite niin jos vielä välttämättä haluut alottaa sen p****n niin alota mieluummin vasta sitten koska olet jo siihen messessä voinut kasvaa pituutta sen verran ettet enää ole ylipainoinen :) odotus palkitaan ;)

        No yritän selvitä ja toi kuitenki kuulostaa aika pahalta, enkä semmosta haluis ittelleni/kenellekkään muullekkaan. yllä mä vielä pääsen tän yli (ainakin toivon niin)


      • ei onnistu

        jes kiitos. jos yrität hillitä tätä oksentamisen yrittämistä, niin epäonnistuit. mulla on jo noin kuukausi menny yrittäessä mutta mitään ei tuu ku vaa mahanesteitä. mut jos sullaki kesti pari kuukautta nii oon valmis jatkamaan yritystä!

        ):
        pakko onnistuu

        .
        :


      • Help
        Kamala olo kirjoitti:

        Moi vaan kaikki, oon ylipainoinen (oikeasti) ja VASTA 12 vuotias tyttö. Mä oon kadehtinu kaikkia meijän luokkalaisia ku ne on niin laihoja, ja muutama päivä sit kekkasin, että mäkin voisin olla, mut oksentamalla!!! Sitte mä meninkin heti vessanpöntölle, ja aika helposti sieltä se oksennus tuliki ;(
        Oon monena päivänä peräkkäin käyny oksentamassa, ja mua alkaa palottaa, että jään koukkuun siihen.. Varsinaisia kohtauksia, jolloin mä tahtoisin ahmia kaupan hyllyt tyhjäks, ei ole, mut usein tietty tekee kauheesti mieli syödä karkkia tai jotain semmosta.
        Aina oksennuksen jälkeen mulla on huono olo ja kaduttaa mutta samana/seuraavana päivänä teen sen kuitenkin taas.
        Mua mietityttää että onko se joku normaali "vaihe", vai onko tulossa syömishäiri tai bulimia..??
        Voisin nimittäin ehkä lopettaa sen, ennen kun se kunnolla alkaiskaan....??

        Mä oon 13 ja sama ongelma mutten pysty oksentamaan mutta todellakin haluan koska mulla on jonkin sortin ahmintahäiriö


    • auttakaa.........

      mä ainakin todella haluaisin oksentaa koska KU OMA POIKAYSTÄVÄKI HAUKKUU LÄSKIKSI VAIKKA MUUT SANOO ETTÄ OON SOPIVA!!!!!
      KERTOKAA KUINKA SAISIN OKSENNETTUA

      • uhpih

        ..poikaystävän sanomiset omaan arvoonsa, vaikka se ei varmasti olekaan helppoa. Kuulostaa varmaan tosi kliseiseltä, mutta siitä huolimatta totean, jos sun poikaystävä oikeesti tykkää susta, ei koolla pitäisi olla mitään merkitystä! Ole siis kiltti, ja lopeta oksenteluyritykset heti paikalla. Vannon, että kun sille tielle joutuu ja siihen jää koukkuun (niin kuin yleensä tuntuu käyvän), se on yhtä helvettiä. Yritä vaikka mieluummin pudottaa painoa elämäntapamuutoksilla niin kuin oikeasti kuuluisi jos siihen oikeasti on tarvetta.


      • Ei kannata!

        sun poikaystävässäs itessään on varmaa joku vika jos se haukkuu sua läskiks! :( jos se ei pidä susta sellasena kun oikeasti oot, nii ei se sua ansaitsekkaan. luultavasti ne muut jotka sanoo et oot sopiva, on oikeessa :) Ja oksentaminen ei oo se oikee tai helpoin tapa pudottaa painoa. Se aluksi tuntuu nopealta ja kuin joltakin ihmekeinolta, mutta yhtä nopeasti ku paino putoo voi tulla elinikäsiä ongelmia hampaisiin ja sisäelimiin. Jos aiot pudottaa painoa suosittelen vaa liikunnan lisäämistä ja ruoka-annosten pienentämistä. Jätä kalorilliset juomat pois ja vaihda vaalea vehnä täysjyvään! Kokemuksesta voin sanoa että laihtuu hyvin ja tulee myös terveempi ja parempi olo ku oksentamisesta.

        tsemppiä!! :)


    • varoittelija..

      Kaikki varottelee täälä, et ei kannata opetella oksentamaan. Ja mä olen täysin samaa mieltä.
      Aika monella bulimia alkaa juuri sillä, että ensin syödään jotain herkkuja, ja sitten mennään oksentamaan koska pelätään herkkujen tekevän meistä läskipalloja. Niin mäkin ajattelen. Nyt mä olen bulimikko, ja en osaa lopettaa. Voin vannoa, että sinä et todellakaan halua ryhtyä tähän helvettiin. Ehkä susta nyt tuntuu siltä, että voisit kenties laihduttaa muutaman kilon oksentamalla ja lopetat sen sitten vähän myöhemmin. Mutta ei se vaan mene niin. Tähän paskaan jää koukkuun. Aina se kerta on se viimeinen, mutta eihän se ikinä viimeiseksi jää.

      • oksentava-97

        Nmoi ! Oon oksentanu tahallisesti monta kertaa tunkemalla sormet kurkkuun, se tuntuu tosi kauheelta, mutta mietin aina että jee nyt laihdun ja oon kyllä laihtunukki. Haluisin lopettaa mutta en pääse enää pois täst "kierteest", mutta älkää te alottako tätä !


      • poitsukkaqq
        oksentava-97 kirjoitti:

        Nmoi ! Oon oksentanu tahallisesti monta kertaa tunkemalla sormet kurkkuun, se tuntuu tosi kauheelta, mutta mietin aina että jee nyt laihdun ja oon kyllä laihtunukki. Haluisin lopettaa mutta en pääse enää pois täst "kierteest", mutta älkää te alottako tätä !

        Tytöt muistakaa sitten että leikkaatte kyntenne ennen kuin työnnätte sormet kurkkuun. Voi tulla raapaisusta ikävä tulehdus ja hengitysvaikeuksiakin. Että kynsileikkuri käyttöön.


      • tänks <3
        poitsukkaqq kirjoitti:

        Tytöt muistakaa sitten että leikkaatte kyntenne ennen kuin työnnätte sormet kurkkuun. Voi tulla raapaisusta ikävä tulehdus ja hengitysvaikeuksiakin. Että kynsileikkuri käyttöön.

        hei hyvä huomio muute! ennois kyllä tajunnu ite :o


      • Lapsiparat
        poitsukkaqq kirjoitti:

        Tytöt muistakaa sitten että leikkaatte kyntenne ennen kuin työnnätte sormet kurkkuun. Voi tulla raapaisusta ikävä tulehdus ja hengitysvaikeuksiakin. Että kynsileikkuri käyttöön.

        Eiköhän vaan kannattaisi jättää ne sormet työntämättä kurkkuun.


    • mikäauttaa

      Viestit luettuani olen ymmälläni. Onko laihuuden ihannointi tosiaan lasten maailmassa tätä? 12-vuotiaat miettivät miten oksentaisin ja saisin itseni laihaksi.

      Oletteko ymmärtäneet faktan, että kehonne muuttuu vielä paljon, kun vuosia tulee lisää? Lisäksi sitä järkeä tulee lisää, en ymmärrä miten joku haluaa oikeasti oksentamalla laihduttaa ja yrittää sitä monta kertaa jos kerran tietää, että siitä tulee kurkku kipeäksi ja heikko olo. On muitakin vaihtoehtoja, jos on oikeasti lihava.

      Tiedän, että bulimia on mielenterveyssairaus. Minulla itsellänikin on mielenterveysongelmia, ja on ihmisiä ketä niitä ei ymmärrä. Minä en ymmärrä tätä. Että joku HALUAA bulimikoksi ja YRITTÄÄ tahallaan oksentaa sen ensimmäisen kerran. Minä en halunnut paniikkihäiriötä. Kertokaa, miksi joku haluaisi itselleen ongelmia ja kokea helvetin, kun kerran on muitakin tapoja muokata vartaloa? Miksi oma keho puistattaa niin paljon, että se on juuri oksennettava ulos? En teksteilläni tuomitse ketään, kuten sanoin, en vain ymmärrä?

      Miksette kokeile liikuntaa? Nuoret ihmiset. Paino pysyy kurissa ja lihavat varmasti laihtuvat. Itse sain 20kiloa liikunnalla pois.

    • ao

      Älkää opetelko oksentamaan. Siitä ei seuraa muuta kuin harmia. Naama punasena ja itkusta turvoksissa. Hampaat reikiintyy. Keho tottuu oksennusrefleksiin, ettekä voi enää olla oksentamatta. Kaverit ja perhe ovat huolesta sekaisin. Pahimmassa tapauksessa tapatte itsenne. Kovasti tässä yritän parantua, mutta taitaa olla loputon kierre tämä bulimia.

    • entajuu.ooh

      Mä oon 13 ja mäki oon oksentanu jo pari kertaa. mä en viitti oikeen syödä mitää ku tiiän et pian rupee oksettaa. mut sitte ku oikeesti pitää syödä nii mä rupeen panikoimaa et taas lihoon ja kaikkee.... tää on hirveetä mutta mä en voi tehä muutakaa ku kaikki jopa mun omat sukulaiset kokoajan pilkkaa mua mun painosta. kaiken lisäks mä haluaisin tupakoida mut en oikee tiiä viittinkö kun oon luvannu äiteelle että en koskaa tupakoi ja en haluis pettää sen luottamusta. sillä on jo tarpeeks päävaivaa sen kaa et mun isoveli tupakoi ja juo ja tuotu parikertaa poliisien saattelemana kotii ja se kokoajan valittaa ku sitä ottaa keuhkoihi.... :( mun isä sanoo mulle että mun pitää laihduttaa koska se on joskus ollu ylipainonen ja saanu diapetekseen ja sitä mä ny en ainakaa haluu.... nyt mun isä näyttää iha anorektikolta... kai tähä vaikuttaa seki et mun vanhemmat on eronnu ku oon ollu kolme mun isäpuoli on välillä mulle ihan kauhee ja en oo käyny iskäl 5 vuotee ja nään sitä tosiharvoi. mä haluaisin laihtuu mut oksentaminen on kauheeta.... mä en halua harrastaa mitää liikuntaa koska mulla on lievä rasitusastma.. mä jopa joskus viiltelen ku on paha olla...

    • toinen jalka haudas

      ÄLKÄÄ V***SSA ALOITTAKO!!!!!! Tää on niin järjetöntä kehää.. eikä poispääsyä ole. Oon hakeutunu hoitoon mut ei sekään auta. Alussahan se oli niin mielettömän hienoo ku pysty vetää namuja nassuu niin paljo ku huvittaa. Mut uskokaa et täs vaiheessa se ei enää oo kivaa ku pitää miettii et mikä ois kaikist halvinta mättöö ettei kaikki raha mee vessasta alas. Noloimpia settejä: Kaurapuuro veteen keitettynä, siihen lisäsin kaakaojauhetta, voita ja sokeria..tai Makaronia jossa makuna lihaliemikuutio ja ketsuppia... F*CK!!! Nyt jokainen joka tähän hulluuteen haluaa niin miettikää hyvät ihmiset kaks kertaa... Menkää hoitoon ja parantakaa mielenne! Liikkumalla ja syömällä terveellisesti ulkonäkö pitäis hoitaa eikä tällasilla konsteilla.

    • äläviitti1

      Ei, älä mene sille tielle.
      Ei se loppujen lopuksi ole kovin loistokasta, kun sormista valuu limaa, nenä täynnä ruoanpalasii, silmät vuotaa, naama on turvoksissa, joutuu oksentaa monta kertaa ku ei hillitte syömisiään, kaikki kivut ja pyörtyilyt ja salailu ja häpeä ja ahdistus...

    • mieti tarkasti

      Joo siis tämä kierre on yhtä helvettiä.Minulla bulimia/anoreksia alkoi vajaa 2 vuotta sitten, ja vaikka joka oksentamis kerran jälkeen sanon itelleni että "kannattiko? tämä on viimenen kerta, nyt alan syömään normaalisti, enkä enää oksentele" parhaimmillaan 4päivää olen kestänyt näin, yleensä sorrun viimestään yhden päivän jälkeen oksentamaan. Toivon niin usein että en olisi edes ikinä ryhtynytkään tähän. Nyt mieliala vetää pohja lukemia, ramppaan lääkäreillä sun muilla jatkuvasti, lääkkeitä löytyy ties mihin, viimeiset rahat menee ruokaan joka tulee kuitenkin kohta ulos, ja kaikkea muuta paskaa valuu niskaan.

      Olisin ikionnellinen jos joku olisi silloin toitottanut päähäni tämän paskan seuraukset, ja olisin kuunnellut.. nyt tämä on jäädäkseen enkä saa kierrettä loppumaan tosissanikaan.

    • fasggf

      mä oon sairatanu bulimiaa 4kk. mä yritän lopettaa vielä kun voin.. jos voin - miksi joskus eden aloin kokeilemaan oksentamista? .... kun mä oon onnellinen, luulen olevani jo paranunut. mutta jos pienikin asia masentaa mua, mä oon heti ahmimassa ja oksentamassa. mä oon myös miettinyt itsemurhaa. mulla on kavereita ja mukava perhe. tää sairaus vaan tuli kun luulin olevani "lihava."..

      • vaanjoku

        Siis toi oon niin mä!! Ihan ku oisin itse kirjoittanut


    • katariinan

      muutama fakta:
      jos laihtuu oksentamalla tilanne on just se et silmät on turvoksilla niinku muuki naama ja laihtumine näyttää kuihtumiselta, en suosittele. oon 17 ja alottaessani 66/170 nyt sitte 46 ja näytän kyllä ihan kamalalta suhteessa entiseen. aattelin aluksi ku paino lähti putoomaan että jes ei mee kauaa niin oon ihanne painossani..se oli siis 55 se tavote, sit kävi näin etten pystyny enää lopettaan. oon yrittäny saada painoo vähän takas mut ei onnistu ja kohta pitäis varmaan hakee ammattiapua.. toinen asia on että hampaat menee ihan p*****s ja henki haisee siis ihan hirveeltä. mitkääään vaatteet ei istu ja se oli mun tavote et haluun näyttää vaatteissa paremmalta koska rakastan niitä, mut mites kävikään:...ei tuu enään kauheesti kehuja ulokonäön suhteen.

    • typerys

      joo.... ÄLKÄÄ EDES YRITTÄKÖ!!

      Mulla on ollut anoreksiaoireilua vuosikaudet, ja tuntunu välillä siltä et vitsi jos vois oksentaa niin ois paljon helpompaa... (koska rakastan SYÖMISTÄ) Noh, mulla on aina ollut vähän refluksia, esim. suklaa ja jäätlö on aina tullut tosi helposti suuhun takas... joopa joo, kokeilin täs muutama viikko sitten et mitä tapahtuu jos syljen pois kaikki suuhuni päätyneen moskan... lopputulos on se, et nyt kykenen urhan helposti oksentaa eti ruokailun jälkeen kaiken pihalle... (paino ei oo kyl laskenut mihinkään, itseasiassa noussut, mut VOINTI on tsiljoona kertaa kamalampi....) Tiedän, että se on mun henkinen hyvinvointi joka voi pahoin (meni exän kanssa poikki), ja tä on ihan helvetin typerää, mut pelkään et oon koukussa :( on niin hemmetin hienoa syödä ja oksentaa se ruoka ulos, ettei se voi "satuttaa"... nauttia vaan ruoan mausta ja rakenteesta... hitto.

    • abcde...

      Mä söin kerran makkara,sit oksensin sen ulos.siit lähtien se on maistunu puulta:(ei oo kivaa ku oon allerginen paptikalle jos mä syön sitä niin oksennan.=(

    • totta...

      Oon oksentanu muutamia päiviä tässä, mutta itseasiassa ajattelin luottaa teihin ja lopettaa tämän nyt kun vielä voin... Tiedän nimittäin niin varsin hyvin sen tunteen (liittyen joihinkin asioihin) että ''kumpa en olis koskaan ruvennu tähän''.. Tuntuu tyhmältä ku ihanku jotkus hakee täältä jotain tsemppausta tälläsiin vakaviin asioihin.. Tajusin näitä lukiessani ettei mun viime päivien toiminta ole ollut terveellistä eikä normaalia.. Kiitos teille! :)

      • Pro anaaaaaa

        Mua ei kiinnosta vaikka jäisiki kierteesee ku oon nii läski ....haluun oksentaa mut sit ei tuu mitää ku yritän mut joku päivä viel saan sen oksennuksen..i hope ((yks päivä otin yhtä särkylääkettä veden kaa nii se oli vitun pahaa nii meinasin oksentaa ja vedet ja pilleri lens lattialle !


      • bulibuli
        Pro anaaaaaa kirjoitti:

        Mua ei kiinnosta vaikka jäisiki kierteesee ku oon nii läski ....haluun oksentaa mut sit ei tuu mitää ku yritän mut joku päivä viel saan sen oksennuksen..i hope ((yks päivä otin yhtä särkylääkettä veden kaa nii se oli vitun pahaa nii meinasin oksentaa ja vedet ja pilleri lens lattialle !

        Mulla tulee tosi hyvä olo oksentamisen jälkeen, kun oon ahminu. Ihan kuin ois puhtaampi ja parempi ihminen. Joo mäkin ostan erikseen oksennettavat ruoat, eli tiedän etukäteen mistä haluan eroon. Aina mä oon pystyny oksentaa, mutjos tosi usein oksentaa 2-4 kertaa päiväs, niin eihän Se aina niin helposti onnistu ja joskus ei jaksa ihan kaikkea yrittää edes oksentaa kun niin vaikeeta, mutta suurin osa silti. Ei kantsi totutella tähän, koska tästä tulee pakkomielle ja koko kehosta myös! Ei Tää siis mitään kivaa ole, eikä todellakaan vaaratonta!


    • 10vuotta takana. sydämen rytmihäiriöt, kaliumit päin vittua, hampaat paskana, sisäelimet paskana, vatsa ei toimi, koko ajan hirvee olo, pyörryttää ja oksettaa, päätä särkee. pakko liikkua hullun lailla ja saada paino silti tippumaan. alituinen kiusaus vetää naamaan kaikki mitä kaaapista löytyy. tuli häätö, pakkohoito uhkaa. en suosittele.

    • auttakaa.minua

      Moi (: Täällä ruudun toisella puolella on tyttö joka kärsii ongelmasta josta ei tiedä onko se bulimiaa vai eikö. No alotin tahallaan oksentelun joskus muutama viikko sitten. En tajua edes miksi. Söin äskön ihan kauheasti kotiruokaa ja maha täyttyi hirmu äkkiä ja sitten minun oli pakko mennä oksentamaan. AUTTAKAA MINUA. KERTOKAA MINULLE MIKÄ MINULLA ON JA ÄKKIÄ.

    • Kasvis

      Minoon lakto-ovovegetaristi, ja sain vasta nyt tietää, että syömäni italiansalaatti sisältää lihaa. Minull on aivan helvetin huono olo nyt siitä, enkä saa oksennettua. Työnsin sormet kurkkuun, mut minä vaan yöki ja yskin. Minnuu säälittää kauheesti.. Miten saan sen lihan ulos? Ja minä siis EN ole mikään alkava bulimikko. Tunnen vaan huonoo omatuntoo, kun söin lihaa.

    • Bluetree

      Mul on sama auttakaa

    • Tyttö_22v

      Mulla oli anoreksia ja sitten bulimia.
      Koin että laihtua voi vain syömällä oikein kevyesti kasviksia niin että maha tuntuu täydeltä.
      Laihtua ei voi syömättä.
      Laihduin 17kg ja 25gr. kahdessa kuukaudessa ja sain siten pakonomaisen kierteen katkaistua.

    • Ahdistaa

      Mun syömisiä katsotaan ja vihaan sitä täyttä oloa. Haluaisin kuumeen, koska siten saisin tekosyyn olla syömättä. Oon aiemmin ollu n. kaksi päivää syömättä ja oli vähän heikko olo. Haluisin syödä päivän aikana mahdollisimman vähän, että olis sellainen kevyt olo. Mut sit keksin, että oksentaminen vois helpottaa, kun on syönyt, nii sit vaa sormet kurkkuun, vaan ei onnistu. Mikä siinä on? Kuinka pitkälle ne sormet pitää työntää? Tuntuu sairaalta sanoa näin, mutta oikeesti! Mulla on tosi huono itsetunto, enkä oo oikein koskaan oppinu hyväksymään itteeni. Ihannoin kavereitani, kun ne pystyy olemaan rinnat paljaana pukuhuoneessa, eikä yritä vaihtaa paitaa paljaan ihon päälle, niin pian kuin suinkin, ettei kukaan näe.
      Joten haluaisin laihtua. Ajattelin, että paljo juokseminen voisi auttaa.
      En voi muuten sanoa vanhemmilleni, ettei ole nälkä, koska he alkavat nalkuttaa, että "mitäs sitä on päivän aikana syöty?" ja "mistäs sä ne energiat saat?" Teidän on hyvä tietää, että oon joskus pienempänä ostanut salaa karkkia ja porukat luulee, että jos ei oo nälkä, nii oon sit syöny salaa karkkia ja sen takia se ruoka ei maistu.
      Haluaisin vaan syödä niin, kuin itestä tuntuu hyvältä!
      Miten se oksennus tulee? Mua pelottaa, mut sit toisaalta haluun oppia sen. Tiiän, se kuulostaa sairaalta ja tiiän, et siihen voi jäädä koukkuun. Mutta senkin uhalla, haluun tästä läskiyden ahdistuksesta eroon. Vaikka harrastan liikuntaa 2 kertaa viikossa, juoksen miltei kaikki koulumatkat ja käytän koiria, en laihdu! Yritän kontrolloida syömistäni kaikin mahdollisin keinoin, mutta... Pitäisi lisätä liikuntaa. Ja koukkuun jäämisenkin uhalla, haluun "oppia" oksentamaan.
      Mun pituuskasvu on loppumassa ja se ahdistaa myös. Oon siis 12 vuotta ja pituus on 159 cm ja paino 48.
      Auttakaa mua!

      • Kuule. Ymmärrän täysin sun tilanteen, olin itse samassa sun ikäisenä. Sun täytyy ymmärtää, että oksentaminen ei ole vaihtoehto ja sen lisäks se, että sun ei todellakaan tarvitse laihtua. Todennäköisesti sua vaan ärsyttää lukea tätä mutta vilpittömästi mun sydän särkyi kun luin sun viestin. Itse sun ikäisenä luin näitä samoja palstoja ja etsin "vinkkejä", ja en voi muuta sanoa, kuin että se ihan oikeasti pilasi mun elämän. Oot niin nuori vielä ja sulla on koko elämä edessä ja nyt on just oikea aika lopettaa tommonen ajattelu ja mahdollisesti myös hankkia apua. Enkä nyt puhu pelkästään oksentamisesta vaan yleisesti tosta sun järjettömästä laihtumisen tarpeesta. Oot just hyvä tuollaisena kun oot, jopa liian laiha jo nyt. Voi olla, että elämän pilalle menemisellä pelottelu ei enää sun tilanteessa auta koska laihtuminen on niin lujana sun mielessä, joten sanon vaan tän: oon ajatellut tismalleen samalla tavalla kun sä 6 vuoden ajan ja lopulta opinkin oksentamaan, (kunpa en olisi) mutta EN OLE LAIHTUNUT. Sillä ei pitäisi olla merkitystä, mutta uskon, että jos mullekin olisi kerrottu näin 12-vuotiaana olisin uskaltanut yrittää hyväksyä oman kehoni sellaisena.
        Olisit kiltti ja menisit juttelemaan jollekin, vaikka terkkarille. Voimia, muista että olet hyvä sellaisena kun oot. ❤️
        Jos haluaisit kuitenkin netissä jutella, voit tulla vaikka mulle juttelemaan! :)


      • Anonyymi
        meeries kirjoitti:

        Kuule. Ymmärrän täysin sun tilanteen, olin itse samassa sun ikäisenä. Sun täytyy ymmärtää, että oksentaminen ei ole vaihtoehto ja sen lisäks se, että sun ei todellakaan tarvitse laihtua. Todennäköisesti sua vaan ärsyttää lukea tätä mutta vilpittömästi mun sydän särkyi kun luin sun viestin. Itse sun ikäisenä luin näitä samoja palstoja ja etsin "vinkkejä", ja en voi muuta sanoa, kuin että se ihan oikeasti pilasi mun elämän. Oot niin nuori vielä ja sulla on koko elämä edessä ja nyt on just oikea aika lopettaa tommonen ajattelu ja mahdollisesti myös hankkia apua. Enkä nyt puhu pelkästään oksentamisesta vaan yleisesti tosta sun järjettömästä laihtumisen tarpeesta. Oot just hyvä tuollaisena kun oot, jopa liian laiha jo nyt. Voi olla, että elämän pilalle menemisellä pelottelu ei enää sun tilanteessa auta koska laihtuminen on niin lujana sun mielessä, joten sanon vaan tän: oon ajatellut tismalleen samalla tavalla kun sä 6 vuoden ajan ja lopulta opinkin oksentamaan, (kunpa en olisi) mutta EN OLE LAIHTUNUT. Sillä ei pitäisi olla merkitystä, mutta uskon, että jos mullekin olisi kerrottu näin 12-vuotiaana olisin uskaltanut yrittää hyväksyä oman kehoni sellaisena.
        Olisit kiltti ja menisit juttelemaan jollekin, vaikka terkkarille. Voimia, muista että olet hyvä sellaisena kun oot. ❤️
        Jos haluaisit kuitenkin netissä jutella, voit tulla vaikka mulle juttelemaan! :)

        Voi, aloin itkemään! Tiedän, että vastauksestasi on aikaa, mutta kävin tällä sivustolla taas pitkästä aikaa. Miten joku tuntematon voi saada olon niin erityiseksi! Päiväni parani sinun takiasi, kiitos ❤️
        Tiedätkö, olen aina halunnut isosiskon, joka voisi olla esimerkki ja jolle voisi kertoa huolet ja murheet. En halua kavereilleni kertoa ajatuksistani, sillä pelkään, että he alkaisivat kohdella minua... no... Erityisesti, eri tavalla kuin ennen. Että pelottaisin heidät luotani. Ja en halua vanhempiakaan huolestuttaa.
        Mutta tiedätkös, ahdistukseni on pienentynyt. Olen löytänyt uuden ulottuvuuden lajissani, joka on kunnon rääkkiä. Sen jälkeen on ihana olo ja tunnen itseni vahvaksi. Haluan pitää huolta kehostani ja edistyä.
        Vaikka pelko kolkuttelee jossain takana, olen oppinut pitämään itsestäni sellaisena kuin olen. Kehut kannustavat eteenpäin.
        Ja muiden auttamisesta olen löytänyt myös voimaa ja päiväkirjan kirjoittamisesta.
        Kiitos sinulle, ihana ihminen, kaikesta tuesta. Halusin kertoa, että kaikki on menossa parempaan suuntaan.
        Ja keskustelu kanssasi kuulostaa ihanalta, jos luet tämän, olisi ihanaa tutustua lähemmin. Olet ihana, kiitos ❤️


    • Anonyymi

      oon 15v tyttö ja kaverin kans vedettii vitusti sipsiä, karkkia, pizzaa yms, sit ku aamulla darrassa herättii ni ainoo asia mist oltii ilosii oli se et oltii kännis oksenneltu iha helvetisti hhh ois kyl ihan parasta osata oksentaa tahallaan ja kyl mä luotan et pystyn lopettaa, viiltelynki lopetin vaik se oli iha kamalaa ku oli paha olo ni ei pystyny purkaa mihinkää. jos en pian sitä oksentamista opi nii jatkan sekakäyttöä Multa ei oksennus oo onnistunu muuten kun muutamalla opamoxilla ja viinalla, lonkerolla yms

      • Anonyymi

        Voi lapsi parka.


    • Anonyymi

      Lopeta kun vielä voit, opi syömään terveellisesti.

      Mä itse voin syödä töissä normaalisti, mutta kotiin päästyäni oksennan kaikki muut paitsi hedelmät. Parhaimmillan kymmenen oksennuskertaa päivässä koska en vain kestä sitä täyttä oloa.

      Vastapuolena hampaat ja nestetasapaino kärsii puhumattakaan suolen ongelmista. Mä tunnen tarvetta oksentaa kun on vähänkin täysi olo. Elimistö ei toimi normaalisti, jatkuvaa turvotusta, oksettaa ja joudun turvautumaan laksatiiveihin.

    • Anonyymi

      Eikä🤣🤣

    • Anonyymi

      Ei.. en usko et sun elämäst tulee sellasta että : syöt paljon koska tiiät et osaat oksentaa sen pois, meinaat oksentaa koko ajan, meinaat tukehtuu oksentaessa ja nenä ihan tukossa, naama turvoksissa ja silmät punasina päätät lopettaa ja mennä vaa’alle ja sit lupaat ettet enää oksenna ja tuntuu pahalt mutta et vaan pysty pitään mitään sun sisällä, sulla on huono olo et haluu syödä koska et jaska oksentaa mut kummiski syöt ja sit taas oksentaa

    • Anonyymi

      No itelläni alko bulimia tasan vuos sitte. Aluks oli pelkkää ahmimista jonki aikaa, sillo usein haaveilin et hitto ku osaisin oksentaa. Monta kertaa tuli työnnettyy sormii kurkkuu ilma et mitää tuli ulos MUTTA eräs kaunis päivä se oksennus tulikii ja ei hitto mikä helpotuksen tunne siit tuli! Aluks ajattelin et asia on iha kontrollis, jos oksentaisin vaa silloin tällöin, mut ainaha ahmimisen jälkee oli pakko oksentaa. Se ku tajusin voivani syödä mitä vaan lihomatta lisäs vaa entisestää miu ahmimista. Nyt vuoden jälkee oon 20kiloo laihempi. (169,44kg) Sain mitä halusin, eli laihduin ja samalla pystyin syömään vaik 20 000kcal päivässä. Siis saatan oksentaa 4litraa kerralla, eli miun vatsalaukku on laajentunu iha pikkase:))) Nyt kuitenki pelkään et kuolen koska EN YKSINKERTASESTI pysty lopettaa!! Kannattaa siis harkita tarkkaa haluutko ruveta tämmösee helvettii, ymmärrän myös ettei tämmöset varottelu viestit mitää auta, ei ainakaa auttanu vuos sitte miuta! Tsemppii kummiski siulle

    • Anonyymi

      Se on siusta kiinni valitsetko sen, että oot laiha ja elämä päin vittua, vai normaali/pyöreähkö ja elämä onnellista

    • Anonyymi

      Mulla alko se sillei olin aina ollut tosi laiha ja tervehdyin just anoreksiasta no sit mun kaveri sano et mulle on tullut vähän mahaa. No sitten mietin et voin oksentaa sen. Ja niin tein. Aina koulussa välkällä sanoin että käyn vessassa. Ja siitä se lähti. Ja onneks parannuin. Jos joku teitä haukkuu niin se on vaan kade!

    • Anonyymi

      Miksi?

    • Anonyymi

      😭😭

    • Anonyymi

      Hae ammattiapua tuo on vaarallista

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe