Honda Civic 5d

autoilijatar

Olisi mukava kuulla kokemuksia civic 5d mallista. Auton hankinta edessä ja tämä merkki ja malli yksi vaihtoehdoista. Mielellään sekä positiivisia että negatiivisia kommentteja. Kiitos!

42

21361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boshkhi

      Hivenen kova pohja sport-mallissa mutta muuten mukava ja tilava auto kokoisekseen. Kytkin ja vaihteisto toimii hyvin-vaikka automaatin otinkin. Pirtsakka peli. Ja 190 cm kaippari mahtuu istumaan hyvin eteen ja kohtuullisesti taaksekin.

      • löytyy

        Meillä on 1.8 sport ollut jo kohta 3 vuotta.
        Alkuperäiset 17 tuuman vanteet ja 225/45 renkaat soveltuvat vain tasaisille asfalttiteille.
        Jos haluaa mukavampaa kyytiä myös vähän huonommilla tiepinnoilla, kannattaa ottaa korkeampiprofiiliset renkaat 16 tuuman vanteilla.


      • Boshkhi
        löytyy kirjoitti:

        Meillä on 1.8 sport ollut jo kohta 3 vuotta.
        Alkuperäiset 17 tuuman vanteet ja 225/45 renkaat soveltuvat vain tasaisille asfalttiteille.
        Jos haluaa mukavampaa kyytiä myös vähän huonommilla tiepinnoilla, kannattaa ottaa korkeampiprofiiliset renkaat 16 tuuman vanteilla.

        Näin juuri tein ja ilmeisesti tein hyvin :) Eli 16 tuumaiset korkeampi profiiliset....


      • ajellut 5d ATM Sportilla
        Boshkhi kirjoitti:

        Näin juuri tein ja ilmeisesti tein hyvin :) Eli 16 tuumaiset korkeampi profiiliset....

        ja kaikin puolin muuten tyytyväinen,mutta......
        Olen samaa mieltä rengas/vanne-kombimaatiosta.
        Itse en tätä ostaessa tajunnut ja nyt ajellaan kuin kivipyörillä.16"vanne ja 55 tai 65-sarjan renkaat,niin uskoisin kaiken olevan O.K.


      • 16-koon?
        ajellut 5d ATM Sportilla kirjoitti:

        ja kaikin puolin muuten tyytyväinen,mutta......
        Olen samaa mieltä rengas/vanne-kombimaatiosta.
        Itse en tätä ostaessa tajunnut ja nyt ajellaan kuin kivipyörillä.16"vanne ja 55 tai 65-sarjan renkaat,niin uskoisin kaiken olevan O.K.

        16-tuumanen alu on pappa-lookia, ei sovi Civiciin! Ja toisekseen isompi koko mahdollistaa piiruntarkan ajettavuuden, ohjaus on tanakampi ja kaarreajossa istuu tiessä liimattuna. Älkää edes ehdottako tohon mitään 16 kokoa!


      • unohtanut
        16-koon? kirjoitti:

        16-tuumanen alu on pappa-lookia, ei sovi Civiciin! Ja toisekseen isompi koko mahdollistaa piiruntarkan ajettavuuden, ohjaus on tanakampi ja kaarreajossa istuu tiessä liimattuna. Älkää edes ehdottako tohon mitään 16 kokoa!

        karvanoppia. Ne näyttävät niin miehekkäiltä.


      • Boshkhi
        16-koon? kirjoitti:

        16-tuumanen alu on pappa-lookia, ei sovi Civiciin! Ja toisekseen isompi koko mahdollistaa piiruntarkan ajettavuuden, ohjaus on tanakampi ja kaarreajossa istuu tiessä liimattuna. Älkää edes ehdottako tohon mitään 16 kokoa!

        Kun sattuu oleen enempi pappaikää kuin napikka


      • 16-koon vastustaja
        16-koon? kirjoitti:

        16-tuumanen alu on pappa-lookia, ei sovi Civiciin! Ja toisekseen isompi koko mahdollistaa piiruntarkan ajettavuuden, ohjaus on tanakampi ja kaarreajossa istuu tiessä liimattuna. Älkää edes ehdottako tohon mitään 16 kokoa!

        Pappa sattuu olemaan 70v,joten 17":n matala-
        profiiliset rikkovat proteesit.Jos joku on kiin-
        nostunut vaihdosta niin olen heti valmis.Ei pro-
        teesien vaan renkaiden!


      • ikäisellesi.
        Boshkhi kirjoitti:

        Kun sattuu oleen enempi pappaikää kuin napikka

        se on nuorten killien auto.yli 35 ikäisenä en kehtaisi vehkeellä ajella.


      • Boshkhi
        ikäisellesi. kirjoitti:

        se on nuorten killien auto.yli 35 ikäisenä en kehtaisi vehkeellä ajella.

        71-vuotiaalle tädille. Muistelen sitten sinua lämmöllä!


      • Entinen Hondakuski
        löytyy kirjoitti:

        Meillä on 1.8 sport ollut jo kohta 3 vuotta.
        Alkuperäiset 17 tuuman vanteet ja 225/45 renkaat soveltuvat vain tasaisille asfalttiteille.
        Jos haluaa mukavampaa kyytiä myös vähän huonommilla tiepinnoilla, kannattaa ottaa korkeampiprofiiliset renkaat 16 tuuman vanteilla.

        Meillä oli kans tollanen civikki.Eikä vikoja puuttunut.Takajarrut ei toimi edes uutena ja lopuksi levytkin pitää vaihtaa.Etupää natajaa,kiertolaakerit iskarien yläpäästä vaihdettu useita kertoja.Käsijarru ja tankin avaus ei toimi.Mutta kaikki on kyllä laitettu kuntoon takuulla.


      • Boshkhi
        Entinen Hondakuski kirjoitti:

        Meillä oli kans tollanen civikki.Eikä vikoja puuttunut.Takajarrut ei toimi edes uutena ja lopuksi levytkin pitää vaihtaa.Etupää natajaa,kiertolaakerit iskarien yläpäästä vaihdettu useita kertoja.Käsijarru ja tankin avaus ei toimi.Mutta kaikki on kyllä laitettu kuntoon takuulla.

        Muissa nuo olisi jätetty korjaamatta ja 50 muuta vikaa ehkä korjattu miten kuten......

        Täydellinen on vain unelmaaa....


      • tuskin edes
        Entinen Hondakuski kirjoitti:

        Meillä oli kans tollanen civikki.Eikä vikoja puuttunut.Takajarrut ei toimi edes uutena ja lopuksi levytkin pitää vaihtaa.Etupää natajaa,kiertolaakerit iskarien yläpäästä vaihdettu useita kertoja.Käsijarru ja tankin avaus ei toimi.Mutta kaikki on kyllä laitettu kuntoon takuulla.

        autoa ollenkaan.


      • Honda
        tuskin edes kirjoitti:

        autoa ollenkaan.

        Samoja vikoja meidän autossa.Onneksi vielä vuosi takuuta jäljellä ,sitten vaihto.
        Muuten hyvä pikkuauto,sopiva kauppa kassiksi.


      • viuromane
        löytyy kirjoitti:

        Meillä on 1.8 sport ollut jo kohta 3 vuotta.
        Alkuperäiset 17 tuuman vanteet ja 225/45 renkaat soveltuvat vain tasaisille asfalttiteille.
        Jos haluaa mukavampaa kyytiä myös vähän huonommilla tiepinnoilla, kannattaa ottaa korkeampiprofiiliset renkaat 16 tuuman vanteilla.

        Minälaisilla rengaspaineilla ajetaan talvirenkailla 16 tuumaisilla tai 17 tuumaisilla kesärenkaita? Ohjekirjan mukaanko? Ja nimenomaan dieselillä.


      • vittuku
        löytyy kirjoitti:

        Meillä on 1.8 sport ollut jo kohta 3 vuotta.
        Alkuperäiset 17 tuuman vanteet ja 225/45 renkaat soveltuvat vain tasaisille asfalttiteille.
        Jos haluaa mukavampaa kyytiä myös vähän huonommilla tiepinnoilla, kannattaa ottaa korkeampiprofiiliset renkaat 16 tuuman vanteilla.

        vittu ku tärkeetä


    • raaseri....

      Itse hommasin 11/2007 5-door Civicin, 1,8 140 hv koneella ja sport-versiona. Auto on todella kiva: mikroautomaisen tarkka ajaa, kaunis, lämmin ja moottori: mahtava kulku ja kiihtyvyys, ja silti sikapieni kulutus! Siis tuo kone lähtee, liikennevaloista ja rampeilta on todella helppo ampaista rivakasti ja vauhti nousee sakkolukemiin motarin 120-rajoituksellakin nopsaan. Silti kulutus ei nouse edes kaupungissa yli 7 litraan, maantiellä helposti menee 5,5 litralla.

      Voin suositella, takana nyt 23 tkm viattomia ja nautinnollisia kilsoja!

    • sport..

      On sitten parempi maantiellä (mm. suuntavakaa), ja mukana vakionopeussäädin että nahkaratti (jota arvostaa jos tuntitolkulla käsiä joutuu ratissa roikottamaan). Sport ehdottomasti, mutta, vakio tosin sopii kaupunkiin kauniiseen ajoon.

      • mänttipää

        Itse ajan noin 70000 km vuodessa ( n. 80% työajoa pitkin ja poikin Suomea) ja tarkoitus olisi vaihtaa nykyinen mopo tässä lähimmän 6 kuukauden aikana ellei sitten mahtilama vie työpaikkaa...
        Onko kenelläkään arvon lukijoista kokemusta Honda Civic 5d autosta, jossa on 2,2 litrainen diesel?
        Onko moottorissa nokka-akselin hihna vaiko ketju ja kuinka pitkät huoltovälit? Entä muuten ajettavuus?
        Hinat on kyllä aika suolainen uutena ( Euro 28.000,00 muistaakseni) mutta saisko rahalle vastinetta? Kilpailjoita tuossa hintaluokassa mm. uusi Citroen C5.
        Heittäkääpä tietoa kokemuksia jos kenellä semmoista löytyy!


      • -----------------------------
        mänttipää kirjoitti:

        Itse ajan noin 70000 km vuodessa ( n. 80% työajoa pitkin ja poikin Suomea) ja tarkoitus olisi vaihtaa nykyinen mopo tässä lähimmän 6 kuukauden aikana ellei sitten mahtilama vie työpaikkaa...
        Onko kenelläkään arvon lukijoista kokemusta Honda Civic 5d autosta, jossa on 2,2 litrainen diesel?
        Onko moottorissa nokka-akselin hihna vaiko ketju ja kuinka pitkät huoltovälit? Entä muuten ajettavuus?
        Hinat on kyllä aika suolainen uutena ( Euro 28.000,00 muistaakseni) mutta saisko rahalle vastinetta? Kilpailjoita tuossa hintaluokassa mm. uusi Citroen C5.
        Heittäkääpä tietoa kokemuksia jos kenellä semmoista löytyy!

        Moottorissa on ketju ja huoltoväli on 20000km.Omasta kokemuksesta huollot eivät ole kalliita ja isommat huollot on 60000km:n välein.Pienemmät ovat lähinnä öljynvaihdot.Kannattaa hintoja verratessa huomata varustelu eli lisätä muiden valmistajien autoihin samat varusteet kuin hondassa on.Esim. Passat 2.0 tdi:hin kun lisäsi samat varusteet kuin Accord dieselissä oli vakiona niin maksoi lähes 8000€ enemmän (vuonna 2007).Hondan rasitteena on se kun siltä puuttuu ne ns.riisutut hinnat alkaen mallit.


      • Boshkhi
        mänttipää kirjoitti:

        Itse ajan noin 70000 km vuodessa ( n. 80% työajoa pitkin ja poikin Suomea) ja tarkoitus olisi vaihtaa nykyinen mopo tässä lähimmän 6 kuukauden aikana ellei sitten mahtilama vie työpaikkaa...
        Onko kenelläkään arvon lukijoista kokemusta Honda Civic 5d autosta, jossa on 2,2 litrainen diesel?
        Onko moottorissa nokka-akselin hihna vaiko ketju ja kuinka pitkät huoltovälit? Entä muuten ajettavuus?
        Hinat on kyllä aika suolainen uutena ( Euro 28.000,00 muistaakseni) mutta saisko rahalle vastinetta? Kilpailjoita tuossa hintaluokassa mm. uusi Citroen C5.
        Heittäkääpä tietoa kokemuksia jos kenellä semmoista löytyy!

        mutta C5 on luokkaa pehmeempi autio muttei Hondalaatua. Hondan koneissa on ketju ja huoltoväli 20 tkm ajettavuus ok muttei ihan ave/c5-luokkaa. Kokeiltuna näin-nyt ave alla-civic tulossa.


      • ---------------------------...
        ----------------------------- kirjoitti:

        Moottorissa on ketju ja huoltoväli on 20000km.Omasta kokemuksesta huollot eivät ole kalliita ja isommat huollot on 60000km:n välein.Pienemmät ovat lähinnä öljynvaihdot.Kannattaa hintoja verratessa huomata varustelu eli lisätä muiden valmistajien autoihin samat varusteet kuin hondassa on.Esim. Passat 2.0 tdi:hin kun lisäsi samat varusteet kuin Accord dieselissä oli vakiona niin maksoi lähes 8000€ enemmän (vuonna 2007).Hondan rasitteena on se kun siltä puuttuu ne ns.riisutut hinnat alkaen mallit.

        Niin ja Hondassa tulee vielä mukana laatu, luotettavuus ja hyvä jälleenmyyntiarvo jotka puuttuu siitä sitikasta.


      • mänttipää
        ---------------------------... kirjoitti:

        Niin ja Hondassa tulee vielä mukana laatu, luotettavuus ja hyvä jälleenmyyntiarvo jotka puuttuu siitä sitikasta.

        Niin, itselleni merkitsee auton luotettavuus, turvallisuus ja kulutus pajon, sillä kun ajelee vuodessa noin 70000 km ovat jo pelkästään polttoainekustannukset ovat sitä luokaa, että mitään ylimääräisiä korjaamolla käyntejä ei "persaus" juuri salli.
        Jos ostan uuden Honda Civic 5d:n tällä 2,2 litraisella dieselkoneella ja jos noudatan auton valmistajan huolto-ohjelmaa niin vosiko lähteä siitä olettamasta, että tällä autolla voisi ainakin seuraavat 6 vuotta ( ja n.400000 km) ajella suhtellisen levollisin mielin?


      • Boshkhi
        mänttipää kirjoitti:

        Niin, itselleni merkitsee auton luotettavuus, turvallisuus ja kulutus pajon, sillä kun ajelee vuodessa noin 70000 km ovat jo pelkästään polttoainekustannukset ovat sitä luokaa, että mitään ylimääräisiä korjaamolla käyntejä ei "persaus" juuri salli.
        Jos ostan uuden Honda Civic 5d:n tällä 2,2 litraisella dieselkoneella ja jos noudatan auton valmistajan huolto-ohjelmaa niin vosiko lähteä siitä olettamasta, että tällä autolla voisi ainakin seuraavat 6 vuotta ( ja n.400000 km) ajella suhtellisen levollisin mielin?

        mutta samahan se on muillakin. Honda on kyllä luotettavuustestien kärjessä vuosikymmen tisensa jälkeen. Kuten myös Tojo.....


      • mänttipää
        Boshkhi kirjoitti:

        mutta samahan se on muillakin. Honda on kyllä luotettavuustestien kärjessä vuosikymmen tisensa jälkeen. Kuten myös Tojo.....

        Enhän minä tietenkään mitään ydiniskun kestävää ikiliikkujaa haluakaan mutta tietysti olisi hauskaa ja myös rahatalouden kannalta enemmän kuin suotavaa, ettei heti takuuajan päätyttyä joutuisi joka toinen kuukausi käyttämään autoa pajalla - johan jo vikamuistin lukemisestakin veloitetaan kymmeniä euroja ja sitten jos vielä ihan oikeasti joudutaan tekemään jotain remppaa niin kyllä tulee konkurssi...
        Itselläni oli Honda Civic aikoinaan kultaisella 80-luvulla ja kyllä se ainakin toimi hyvin joskin ruosteen kanssa oli hieman ongelmia - kiveniskut alkoivat kukkimaan suht. nopeasti.
        Ajattelin palata takaisin Hondaan 25 vuoden jälkeen-oletan tekeväni järkikaupat.


      • ------------------------------
        mänttipää kirjoitti:

        Niin, itselleni merkitsee auton luotettavuus, turvallisuus ja kulutus pajon, sillä kun ajelee vuodessa noin 70000 km ovat jo pelkästään polttoainekustannukset ovat sitä luokaa, että mitään ylimääräisiä korjaamolla käyntejä ei "persaus" juuri salli.
        Jos ostan uuden Honda Civic 5d:n tällä 2,2 litraisella dieselkoneella ja jos noudatan auton valmistajan huolto-ohjelmaa niin vosiko lähteä siitä olettamasta, että tällä autolla voisi ainakin seuraavat 6 vuotta ( ja n.400000 km) ajella suhtellisen levollisin mielin?

        Niin itsellä on Accord diesel,mutta siinä on sama moottori kuin Civicissä.Kilometrejä on takana 150000 ja auto on ollut täysin huoleton.Uutena piti lisätä öljyä 20000km:n matkalla 0,5 l mutta 80000 km:n jälkeen ei ole tarvinnut lisätä öljynvaihtovälillä.Kulutus on ollut koko ajan tankkauksista laskien 5,8 l/100km.


      • Boshkhi
        Boshkhi kirjoitti:

        mutta C5 on luokkaa pehmeempi autio muttei Hondalaatua. Hondan koneissa on ketju ja huoltoväli 20 tkm ajettavuus ok muttei ihan ave/c5-luokkaa. Kokeiltuna näin-nyt ave alla-civic tulossa.

        menee oikein hyvin ja pehmeesti..... Ja kiva näppärä piili!


      • 77
        Boshkhi kirjoitti:

        menee oikein hyvin ja pehmeesti..... Ja kiva näppärä piili!

        Mulla 2008 vm. Diesel Civc 20000km. hulto makso n. 300 euroa, soittelin 40000km huoltoa, maksaa vissiin jotain 480 Tampereen Veholla....


      • listoittaja
        77 kirjoitti:

        Mulla 2008 vm. Diesel Civc 20000km. hulto makso n. 300 euroa, soittelin 40000km huoltoa, maksaa vissiin jotain 480 Tampereen Veholla....

        Iltasanomat on listannut luotettavimmat automerkit/mallit ja tuo Civic löytyy Auriksen kanssa häntäpäästä. Lista löytyy täältä: http://www.iltasanomat.fi/autot/1804726

        En meinannut uskoa kun luin, mutta taitaa siinä sitten olla vika-alttiinpi Honda-malli... Pistää miettimään uskaltaako tuota takuu-ajan ulkopuolelta ostaa.


      • Taneli.
        listoittaja kirjoitti:

        Iltasanomat on listannut luotettavimmat automerkit/mallit ja tuo Civic löytyy Auriksen kanssa häntäpäästä. Lista löytyy täältä: http://www.iltasanomat.fi/autot/1804726

        En meinannut uskoa kun luin, mutta taitaa siinä sitten olla vika-alttiinpi Honda-malli... Pistää miettimään uskaltaako tuota takuu-ajan ulkopuolelta ostaa.

        Yhtä tyhjän kanssa joku Is taulukko.Muiden autoalan asiantuntijoiden taulukot kertoo aivan muuta:
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/07/24490


      • listoittaja

      • viuromane
        mänttipää kirjoitti:

        Itse ajan noin 70000 km vuodessa ( n. 80% työajoa pitkin ja poikin Suomea) ja tarkoitus olisi vaihtaa nykyinen mopo tässä lähimmän 6 kuukauden aikana ellei sitten mahtilama vie työpaikkaa...
        Onko kenelläkään arvon lukijoista kokemusta Honda Civic 5d autosta, jossa on 2,2 litrainen diesel?
        Onko moottorissa nokka-akselin hihna vaiko ketju ja kuinka pitkät huoltovälit? Entä muuten ajettavuus?
        Hinat on kyllä aika suolainen uutena ( Euro 28.000,00 muistaakseni) mutta saisko rahalle vastinetta? Kilpailjoita tuossa hintaluokassa mm. uusi Citroen C5.
        Heittäkääpä tietoa kokemuksia jos kenellä semmoista löytyy!

        Ketjukone, 20 tkm, kulutus, kiihtyvyys ja laatu mainioita. ajo-ominaisuudet jäävät citikalle ehkä.


      • Ketjuttaa
        mänttipää kirjoitti:

        Itse ajan noin 70000 km vuodessa ( n. 80% työajoa pitkin ja poikin Suomea) ja tarkoitus olisi vaihtaa nykyinen mopo tässä lähimmän 6 kuukauden aikana ellei sitten mahtilama vie työpaikkaa...
        Onko kenelläkään arvon lukijoista kokemusta Honda Civic 5d autosta, jossa on 2,2 litrainen diesel?
        Onko moottorissa nokka-akselin hihna vaiko ketju ja kuinka pitkät huoltovälit? Entä muuten ajettavuus?
        Hinat on kyllä aika suolainen uutena ( Euro 28.000,00 muistaakseni) mutta saisko rahalle vastinetta? Kilpailjoita tuossa hintaluokassa mm. uusi Citroen C5.
        Heittäkääpä tietoa kokemuksia jos kenellä semmoista löytyy!

        Aina kysytään onko ketju vai hihna??Mitä taikaa siinnä on?Molemmat kuluvat ja hieman jopa venyvät.Kyselkää vain ketjunperään.Niitä on myös katkeillut joissain merkeissä suositellaan ketjunkin vaihtoa jossai 200000 km paikkeilla.Vaikka ketjut ilisivat esivenytettyjä niin hieman venyy ja kuluu.Toisissa merkeissä "välihuolto" vuodenvälein jota en kyllä ymmärrä jos auto pelaa moitteetta.Tuleepa suodattajat vaihdettua ja 200e siitä kun kierretään auto ympäri kaffetunninaikana.


      • Ahneellaonpaskainenloppu

        Joo todellakin venyy ja paukuu,mutta muilla merkeillä.Se on sellaista kun voitot maksimoidaan ja päästöjä yritetään alas,keinolla millä hyvällä.


      • NoinkohanKuitenkaan
        Ketjuttaa kirjoitti:

        Aina kysytään onko ketju vai hihna??Mitä taikaa siinnä on?Molemmat kuluvat ja hieman jopa venyvät.Kyselkää vain ketjunperään.Niitä on myös katkeillut joissain merkeissä suositellaan ketjunkin vaihtoa jossai 200000 km paikkeilla.Vaikka ketjut ilisivat esivenytettyjä niin hieman venyy ja kuluu.Toisissa merkeissä "välihuolto" vuodenvälein jota en kyllä ymmärrä jos auto pelaa moitteetta.Tuleepa suodattajat vaihdettua ja 200e siitä kun kierretään auto ympäri kaffetunninaikana.

        Suurimmassa osassa niitä tapauksia missä jatkoketju katkeaa ennenaikaisesti on syypää yleensä auton omistaja joka ei ole pitänyt huolta autostaan. Tämä pätee niissä tapauksissa missä auton moottorin valmistaja ei ole tehnyt valmistusvirhettä. Auton oikealla käytöllä ja huollolla jakoketju voi kestää jopa moottorin koko käyttöiän ajan.

        Siinä yleisiä omistajan virheitä:
        1.Moottoria huudatetaan usein ylikierroksille.
        2.Kuski suorittaa moottorijarrutukset usein niin että hän vaihtaa usein suuremmiltakin kierroksilta pienemmälle vaihteelle, minkä tuloksena moottorijarrutuksesta tulee niin voimakas että tapahtuu sellainen töksähdys ja nopea vauhdin hidastuminen.
        3.Kuski tekee vaihteen vaihdon ja kytkinpolkimen vapauttamisen niin huonosti että moottori nykäisee/töksäyttää kytkinpolkimen noustessa.
        4.Moottoria kierrätetään paljon kylmänä.
        5.Huollot kuten esimerkiksi öljynvaihto ovat laiminlyötyjä. Se ohjekirjassa useimmiten mainittu öljynvaihtoväli on juurikin se kilometrimäärä tai kuukausi aika, että milloin moottoriöljy ja öljynsuodatin pitäisi viimeistään vaihtaa ja se öljynvaihtoväli ei todellakaan ole siellä ohjekirjassa mainittu rahastamisen vuoksi. Itseasiassa jos lukee auton ohjekirjaa vielä tarkemmin läpi niin selviää että toisinaan jopa niissäkin autoissa missä öljyn vaihtoväli on viimeistään sen 20-30tkm. Suositeltavana öljynvaihtovälinä on todellisuudessa noin 10tkm jos auton maksimitehoja käytetään usein tai jos autolla ajetaan säännöllisesti lyhyitä alle 16km matkoja tai jos autolla ajetaan paljon todella pölyisissä olosuhteissa.
        -On ajettu usein liian vähäisellä öljynmäärällä. Tämä on erittäin yleistä niillä tyhmillä ihmisillä jotka eivät itse tarkista moottoriöljyn määrää ja tarvittaessa lisää öljyä moottoriin edes kerran kuukaudessa. Usein tyhmillä ihmisillä on havaittavissa on tällainen asenne "koska moottori ei ole ikinä juurikaan kuluttanut öljyä niin ei ole mitään syytä vieläkään ruveta tarkistelemaan ja ehkä lisäämään öljyä moottoriin vaikka autollani on ajettu matkamittariin yli 210tkm lukemia".
        -On käytetty vääränlaista moottoriöljyä esim. öljyn viskositeetti tai luokitukset väärin.
        __________-
        Usein ohjeistetaan että moottoriöljyä lisätään jos öljynmäärä alittaa mittatikun minimirajan. Todellisuudessa kuitenkin joissakin autoissa missä on muuttuva venttiilien ajoitus. On öljyä on syytä lisätä moottoriin jos öljyn määrä mittatikusta laskee noin 3mm alemmas mittatikkuun merkitystä maksimirajasta, muuten voi tulla ongelmia muuttuvan venttiilien ajoituksen kanssa. Tyhmät ihmiset tarkistavat ja lisäävät öljyä moottoriin aikaisintaan sitten kun mittariston alhaisen öljynpaineen merkkivalo rupeaa palamaan tai vilkahtaa silloin tällöin. Eivät ilmeisesti tiedä että moottori voi vaurioitua jonkinverran jo sillä hetkellä kun alhaisen öljynpaineen valo rupeaa palamaan.


    • Toivoton.

      Tietääkö joku missä vika, kun pelkääjän jalkatilaan tuli vettä niin että kasteli reilusti jalkatilan. Vein korjaamolle jossa kerrottiin auton pohjassa oleva joku sadevesiletku joka oli mennyt mutkalle niin että sadevesi tuli sisälle autoon!!. Mutka suoristettiin, auto kuivattiin ja ostin uuden suodattimen joka on siellä vasemmalla jalkatilassa. Vähän aikaan meni hyvin kunnes jalkatilaa on tullut lunta, oikeesti lunta auton ollessa parkissa. Lunta tulee jostain vaikka ei ole mitään reikiä missään. Mistä ikinä tämä voi johtua. Otin muuten etuovien alareunasta tulpat pois jotta oven sisälle kerääntynyt vesi pääsee pois helpommin. Tämä ei varmaan liity siihen mystiseen lumeen.

    • Tomppa 77

      Toivottomalle. Mun kaverilla oli tuliterässä civicissä joku ilmastoinnin putki laitettu valmistusvaiheessa jo vääri ja sillä tuli vettä jalkatilaan. Olis varmaan tullut lunta, jos olisi talvi.

    • oto-

      Olen ollut tyytyväinen omaani, vaikka muutama tuhat vasta mittarissa.
      Kävin eri merkkejä läpi hintaluokassa noin 25.000 ja loppukaksikossa oli Golf 1.4 TSI ja Civic. Huyndait ja Toyotat puhumattakaan ranskalaisista oli nopeasti turn off.
      Ajettavuus on Hondassa ihan omaa luokkaansa, jotein päädyin siihen.

      • kkfdll

        Täällä päädyttiin 1.8 5D Civiciin myös, ja pääsyynä seuraava:
        - VAG-konsernin ja PSA-konsernin vehkeet jäi heti pois, omakohtaisten kokemusten perusteella en edes käynyt katsomassa ko. lafkojen "tuotoksia"
        - Jäljelle jääneistä Toyotat, Huyndait, Kiat yms. ovat taas niin mauttomia ja hajuttomia että valinta oli selvä.

        Nyt mittarissa pari tuhatta ja hyvin pyyhkii.


    • Anonyymi

      Rengasäänet melko kovia, alusta toimii melko hyvin, käyttökuluiltaan melko edullinen.

    • Anonyymi

      pitkältä ajalta kokemusta Tosi tyytyväinen olen ..tosiaan rengasmelu tässäkin vaivaa niinkuin kalleimmassakin autoissa..ja rengas merkillä saat mielyttävämmän huomaat kyllä
      linglonit laitoin kesällä alle tosi hyvät halvat hiljaset . Bridgestoni turanza T005 pois ja auto hiljeni tosi hyvin.. 17. 45 .225 että sillä laillla..

    • Anonyymi

      Omistan Honda Civicin ja 17 tuuman renkailla. Oli vähän levoton ajettava tien kaltevuus- ja halkeamisvioista johtuen.
      Kun uusien renkaiden vaihto tuli, niin ostin 2cm kapeammat ja levottomuus loppui. 225mm renkaat vaihtuivat 205mm leveisiin. Samalla myös korjasin mittarivirheen (5%) renkaan profiilin avulla, mittaamalla satelliitista nopeuden ja vertaamalla sitä mittarin näyttämään.
      Sitten sovittamalla Vianorin rengaslaskuriin vanhat- ja uudet renkaat sekä vanhojen virheen ja näin sain uusien renkaiden laskennallisen virheen (1%)n arvoon. Luettaessa digitaalimittaria, sekä käyttämällä vakionopeussäädintä lisää mukavuutta sekä vähentää ohitustarvetta, kun ajetaan suurinta sallittua ajonopeutta.
      Minulla auton vuosimalli 2012 ja erityisesti pidän digitaalimittari sijoituksesta heti tuulilasin alareunan alapuolella, ei tarvitse katsetta paljon laskea tiestä nähdäkseen ajonopeuden.
      Jope

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe