Alastonmalli

Malliksi

Alastonmalli/elävä malli (mies) malliksi piirtäjälle, ryhmälle, opetukseen, kurssille, polttareihin jne. Töitä on ollut syksyn aikana ihan mukavasti. Ota yhteyttä jos on mallin tarvetta. Asun pääkaupunkiseudulla
Yhteydenotot: [email protected]

13

3753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nata66

      ..Hei..minulla ei ole tarjota sinulle töitä vaan ajattelin olla niin epäkohtelias´, että kysyisin sinulta neuvoja miten voisin itse ryhtyä samalle alalle.. Olen nainen ja asun Mäntsälän kunnassa.
      Terv. Nata66

      • Teenäin

        Tarjoudu malliksi esim. kotipaikkakuntasi kansalaisopiston piirustuskursseille.


      • Kyläpelimanni
        Teenäin kirjoitti:

        Tarjoudu malliksi esim. kotipaikkakuntasi kansalaisopiston piirustuskursseille.

        "Tarjoudu malliksi esim. kotipaikkakuntasi kansalaisopiston piirustuskursseille."

        Mäntsälässä onkin sitte mukava kulkea kylän raittia ja ihmetellä että mitä ne akat supattaa ja pikkupojat tirskuu jahka olet alottanut urasi paikallisen kansalaisopiston alastonmallina. Ja varmasti kohta saist varsin suorasukaisia ehdotuksia sekä kokisit muuta mukavaa. Taitaa olla vaan parempi hakeutua vähän isommille kylille tai vilautella vaan hieman yksityisemmin.


      • viihti
        Kyläpelimanni kirjoitti:

        "Tarjoudu malliksi esim. kotipaikkakuntasi kansalaisopiston piirustuskursseille."

        Mäntsälässä onkin sitte mukava kulkea kylän raittia ja ihmetellä että mitä ne akat supattaa ja pikkupojat tirskuu jahka olet alottanut urasi paikallisen kansalaisopiston alastonmallina. Ja varmasti kohta saist varsin suorasukaisia ehdotuksia sekä kokisit muuta mukavaa. Taitaa olla vaan parempi hakeutua vähän isommille kylille tai vilautella vaan hieman yksityisemmin.

        mantalahan on isooo paikka. ja täynnä sivistynyttä poppoota..jotka ymmärtää taitehen päälle.


      • Teenäin
        Kyläpelimanni kirjoitti:

        "Tarjoudu malliksi esim. kotipaikkakuntasi kansalaisopiston piirustuskursseille."

        Mäntsälässä onkin sitte mukava kulkea kylän raittia ja ihmetellä että mitä ne akat supattaa ja pikkupojat tirskuu jahka olet alottanut urasi paikallisen kansalaisopiston alastonmallina. Ja varmasti kohta saist varsin suorasukaisia ehdotuksia sekä kokisit muuta mukavaa. Taitaa olla vaan parempi hakeutua vähän isommille kylille tai vilautella vaan hieman yksityisemmin.

        Kuvataiteen opiskelun ja taiteen tekemisen yhteyteen on hiukaan vaikeaa yhdistää ilmiötä joita kuvasit. Elävän mallin piirtäisessä, maalaamisessa jne. tekemistä ohjaavat muut motiivit kuin tirkistely. Kuvan tekeminen alastomasta ihmisvartalostaa on niin haastavaa että se vie piirtäjän oman suorituskyvyn äärirajoille, tirkistelijät eivät jaksa vastata piirtämisen vaatimaan ponnistukseen. Mallin työ on raskasta ruummiillista työtä, jossa kokee mielihyvää voidessaan olla yhteistyössä taiteilijan kanssa joka käyttää kaiken taitonsa onnistuneen kuvan tekemiseen. Tuossa luomisprosessissa alastomuuden merkitys sellaisenaan on listan viimeisinä niin piirtäjän kuin mallinin kannalta. Oma työskentelyni mallina perustuu tuohon taiteen vaatimukseen kuvata kohde uskottavasti tai muuten tyylikkäästi, olla kuvataiteilijan apuna tuon tavoitteen saavuttamiseksi. Jos joku tunnistaa minut piirustusluokan ulkopuoella niin entäs sitten, mikä ongelma se olisi.


      • sdddd
        Teenäin kirjoitti:

        Kuvataiteen opiskelun ja taiteen tekemisen yhteyteen on hiukaan vaikeaa yhdistää ilmiötä joita kuvasit. Elävän mallin piirtäisessä, maalaamisessa jne. tekemistä ohjaavat muut motiivit kuin tirkistely. Kuvan tekeminen alastomasta ihmisvartalostaa on niin haastavaa että se vie piirtäjän oman suorituskyvyn äärirajoille, tirkistelijät eivät jaksa vastata piirtämisen vaatimaan ponnistukseen. Mallin työ on raskasta ruummiillista työtä, jossa kokee mielihyvää voidessaan olla yhteistyössä taiteilijan kanssa joka käyttää kaiken taitonsa onnistuneen kuvan tekemiseen. Tuossa luomisprosessissa alastomuuden merkitys sellaisenaan on listan viimeisinä niin piirtäjän kuin mallinin kannalta. Oma työskentelyni mallina perustuu tuohon taiteen vaatimukseen kuvata kohde uskottavasti tai muuten tyylikkäästi, olla kuvataiteilijan apuna tuon tavoitteen saavuttamiseksi. Jos joku tunnistaa minut piirustusluokan ulkopuoella niin entäs sitten, mikä ongelma se olisi.

        Alastonmalli ei pysty vaikuttamaan tirkistelyyn, eikä siihen mitä itsensä paljastamisesta ajatellaan, kun kikki eivät ajattele samallatavoin. Vanhoillinen ajattelu itsensäpaljastamisesta on hyvin yleistä ja alastonmallin pakonomaisuutta verrataan ajatuksissa itsensä kaupitteluun. Eri asia mitä itse ajattelet, jos olet niin vahva ettet välitä toisten ajatuksista. Varsinkin pikkukaupungissa voi herättää paheksuntaa.


      • nata66
        Teenäin kirjoitti:

        Kuvataiteen opiskelun ja taiteen tekemisen yhteyteen on hiukaan vaikeaa yhdistää ilmiötä joita kuvasit. Elävän mallin piirtäisessä, maalaamisessa jne. tekemistä ohjaavat muut motiivit kuin tirkistely. Kuvan tekeminen alastomasta ihmisvartalostaa on niin haastavaa että se vie piirtäjän oman suorituskyvyn äärirajoille, tirkistelijät eivät jaksa vastata piirtämisen vaatimaan ponnistukseen. Mallin työ on raskasta ruummiillista työtä, jossa kokee mielihyvää voidessaan olla yhteistyössä taiteilijan kanssa joka käyttää kaiken taitonsa onnistuneen kuvan tekemiseen. Tuossa luomisprosessissa alastomuuden merkitys sellaisenaan on listan viimeisinä niin piirtäjän kuin mallinin kannalta. Oma työskentelyni mallina perustuu tuohon taiteen vaatimukseen kuvata kohde uskottavasti tai muuten tyylikkäästi, olla kuvataiteilijan apuna tuon tavoitteen saavuttamiseksi. Jos joku tunnistaa minut piirustusluokan ulkopuoella niin entäs sitten, mikä ongelma se olisi.

        Olen itsekin opiskellut taidetta, asastonmallin piirtämistä jnp.. Ei siinä todellakaan erotiikka, seksi tai yms. ole pääasia, vaan koko keskityskyky menee ( ja rankkaa onkin ) muutaman tunnin ajaksi juuri mallin piirtämiseen, niin hyvin kuin itse kukin pystyy..Luokassa on kaiken lisäksi oltavaa melko lämmintä mikä sekin rassaa aivoja..Semmoiselle kurssille ei ole tulemista pelkkää kastsomista varten..sitä en jaksa uskoa..
        Eli, taidelinjalle tulevilla on aivan eri motiivi kuin tirkistelijöillä... Minulle oma alastomuus on luonnollinen asia..ja parhaiten oppiikin vartalon piirtämisen juuri alastomallia katsoen..
        En näe mitään erityisen pahaa tai sairasta siinä..
        Yst. terv. Nata66


      • otsikkosi
        sdddd kirjoitti:

        Alastonmalli ei pysty vaikuttamaan tirkistelyyn, eikä siihen mitä itsensä paljastamisesta ajatellaan, kun kikki eivät ajattele samallatavoin. Vanhoillinen ajattelu itsensäpaljastamisesta on hyvin yleistä ja alastonmallin pakonomaisuutta verrataan ajatuksissa itsensä kaupitteluun. Eri asia mitä itse ajattelet, jos olet niin vahva ettet välitä toisten ajatuksista. Varsinkin pikkukaupungissa voi herättää paheksuntaa.

        on ymmärrettävä? Kiusaatko sinä sellaisten henkilöiden lapsia, joiden tiedät toimivan taidemallina?


      • Juudasxxx
        nata66 kirjoitti:

        Olen itsekin opiskellut taidetta, asastonmallin piirtämistä jnp.. Ei siinä todellakaan erotiikka, seksi tai yms. ole pääasia, vaan koko keskityskyky menee ( ja rankkaa onkin ) muutaman tunnin ajaksi juuri mallin piirtämiseen, niin hyvin kuin itse kukin pystyy..Luokassa on kaiken lisäksi oltavaa melko lämmintä mikä sekin rassaa aivoja..Semmoiselle kurssille ei ole tulemista pelkkää kastsomista varten..sitä en jaksa uskoa..
        Eli, taidelinjalle tulevilla on aivan eri motiivi kuin tirkistelijöillä... Minulle oma alastomuus on luonnollinen asia..ja parhaiten oppiikin vartalon piirtämisen juuri alastomallia katsoen..
        En näe mitään erityisen pahaa tai sairasta siinä..
        Yst. terv. Nata66

        Olin just nyt viikonloppuna Elävän mallin muotoilu-kurssilla. Ennen sinne menoa en edes tiennyt, onko mallina mies vai nainen. Eli tämä potentiaalisille tirkistelijöille tiedoksi: Rankkaa duunia toi on ja malli voi olla kumpi vaan:)Jos tirkistellä haluaa, niin kannattaa kantaa rahat jonnekin muualle, kuin piirustuskursseille:D


      • eli muutoksia tulee
        Juudasxxx kirjoitti:

        Olin just nyt viikonloppuna Elävän mallin muotoilu-kurssilla. Ennen sinne menoa en edes tiennyt, onko mallina mies vai nainen. Eli tämä potentiaalisille tirkistelijöille tiedoksi: Rankkaa duunia toi on ja malli voi olla kumpi vaan:)Jos tirkistellä haluaa, niin kannattaa kantaa rahat jonnekin muualle, kuin piirustuskursseille:D

        > Ennen sinne menoa en edes tiennyt, onko mallina mies vai nainen.

        Ja vaikka edellisellä kerralla olisikin kerrottu, että seuraavalla kerralla mallina olisi se ja se (mies tai nainen), ei se aina päde, koska mallille voi tulla yllättävä este kuten flunssa ja paikalle tulee joku muu, monesti eri sukupuolta oleva, työskentelemään mallina.


      • Anonyymi
        Juudasxxx kirjoitti:

        Olin just nyt viikonloppuna Elävän mallin muotoilu-kurssilla. Ennen sinne menoa en edes tiennyt, onko mallina mies vai nainen. Eli tämä potentiaalisille tirkistelijöille tiedoksi: Rankkaa duunia toi on ja malli voi olla kumpi vaan:)Jos tirkistellä haluaa, niin kannattaa kantaa rahat jonnekin muualle, kuin piirustuskursseille:D

        Rankkaa duunia on tuo mallina olo, ja lisäksi välillä on vähän epäasiallisia opettajia ollut esim tähän olen törmännyt että naisopettajille ei miesmalli oikein kelpaa tai sitten koittavat vihjailla hienovaraisesti että haluavat naismallin mieluummin. Tai sitten miesmallina kun haet töitä niin on vastaus meillä on "vakituinen malli" itse ainakin vähän jatkossa mietin lähdenkö malliksi tai tarjoudunko edes malliksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rankkaa duunia on tuo mallina olo, ja lisäksi välillä on vähän epäasiallisia opettajia ollut esim tähän olen törmännyt että naisopettajille ei miesmalli oikein kelpaa tai sitten koittavat vihjailla hienovaraisesti että haluavat naismallin mieluummin. Tai sitten miesmallina kun haet töitä niin on vastaus meillä on "vakituinen malli" itse ainakin vähän jatkossa mietin lähdenkö malliksi tai tarjoudunko edes malliksi

        Joo tätä "vakituinen malli" -juttua kuulee usein. Oon ite vajaa 10v keikkoja tehnyt mies. Toki vakituisiakin malleja on, mutta aika usein se on pelkkä tekosyy. Naisvartalossa on enemmän muotoa ja piirrettävää, sanoisivat sen syyksi koska se pitää paikkansakin


    • Anonyymi

      Meilläpäin kuolleet yleisesti haudataan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe