MITKÄ OLIVAT JEESUKSEN VIIMEISET SANAT

chi

Kehenkäs näist pitäs luottaa?:
Matt. 27:46,50 "Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henke
nsä."

Luuk. 23:46 "Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni. Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä."


Joh. 19:30 "Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: Se on täytetty, ja kallisti päänsä ja antoi henkensä."

25

3262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markuksen

      "34 Yhdeksännellä tunnilla Jeesus huusi kovalla äänellä: "Elohi, Elohi, lema sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? 35 Tämän kuullessaan muutamat paikalla olevista sanoivat: "Kuulkaa, hän huutaa Eliaa." 36 Joku kävi kiireesti kastamassa sienen hapanviiniin, pani sen kepin päähän ja tarjosi siitä juotavaa sanoen: "Katsotaanpa nyt, tuleeko Elia ottamaan hänet alas..."

    • Apt.1:7-11

      Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
      vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

      Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.

      Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
      ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

      ----------

      Ja Johanneksen ilmestyskirjassa lisää.

      • Maruanne*

        siitä se kaikki vasta alkoi. Viimeisistä sanoista tulikin kaiken alku. Siitä asti on levitetty Jeesuksen sanoja ympäri maailmaa ja sitä tullaan tekemään siihen asti, kun Hän tulee takaisin.

        Ei ole Jeesus sanonut VIELÄ viimeisiä sanojaan. Ei todellakaan. Kaikki on vielä kesken. Onneksi Jeesus on se, joka tämän maan päällä sanoo ne VIIMEISET SANAT:)


      • sanoo-----------------

        Jokaisen joka voittaa, minä teen pylvääksi temppeliini, ja sieltä he eivät lähde koskaan pois.

        Ainoastaan Kilikiassa oli muutama mies, jotka saavat käyskennellä Jeesuksen kanssa, koska eivät ole lianneet "vaippaansa".

        Että pylvääksi temppeliin kaikki voittajat, onhan siinä mukava viettää iänkaikkisuutta.


      • pylväänä
        sanoo----------------- kirjoitti:

        Jokaisen joka voittaa, minä teen pylvääksi temppeliini, ja sieltä he eivät lähde koskaan pois.

        Ainoastaan Kilikiassa oli muutama mies, jotka saavat käyskennellä Jeesuksen kanssa, koska eivät ole lianneet "vaippaansa".

        Että pylvääksi temppeliin kaikki voittajat, onhan siinä mukava viettää iänkaikkisuutta.

        Jumalan temppelissä kuin iankaikkinen ero Jumalasta.


      • Maruanne*
        pylväänä kirjoitti:

        Jumalan temppelissä kuin iankaikkinen ero Jumalasta.

        ja oli päässyt ensimmäisen kerran leikkimökkiin sisälle, hän oli vain seissyt siellä onnellisena ja katsellut sitä ihanuutta. Kaksi muuta tyttöä, joista toinen omisti tuon ihanuuden (leikkimökin siis) istui ja katseli, ja toinen, joka oli rohkein tytöistä, leikki ja "laittoi ruokaa".

        Kysyin sitten tyttäreltäni tästä ihmekokemuksesta, että mitä he leikkivät siellä ja kuka mitäkin teki, johon tyttö vastasi, että hän oli se "seisoja", mökin omistaja oli se "istuja" ja se rohkein tyttö oli "keittäjä".
        Niin sitten tyttäreni, jolla on hyvä mielikuvitus kuvaili, että siellä sisällä mökissä oli samanlaista kuin meillä täällä kotona:))

        Niinpä, minäkin olisin Jumalan ikuisessa kodissa vaikka se "seisoja" vaikka se temppelipylväs, kun vaan pääsisin sinne.


      • hildurvonhopsis

        Jeesus nousi kuolleista ja ilmestyi vielä 40 päivää. Sitten Jumala haki Hänet taivaaseen. Jeesuksen taivaaseenastimispäivää vietetään vieläkin Helatorstaina.

        Jeesuksen mentyä Isän oikealle puolelle Taivaaseen, Hän lähetti Pyhän Hengen tänne maan päälle. Sen päivän muistoksi kalenteristamme löytyy Helluntai, Pyhän Hengen vuodattamisen muistojuhla.

        JEESUKSEN VIIMEISET SANAT OLIVAT SIIS:

        Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään. Apt. 1:7-9

        Apt. 1:11 kertoo, että Jeesus on tuleva samalla tavalla takaisin, kuin Hän Taivaaseen menikin.

        Me Jeesuksen omat odotamme Herramme paluuta ja Pyhä Henki on meissä ja siksi evankelioimme kaikkialla maailmassa.

        Jeesus sanoo lähtyskäskyssään:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti". Matteus 28:19-20


        Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Markus 16:15-16

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

        Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne. 2.Kor. 13:13


    • ovat vielä lausumatta. Eikö ole ihanan kutkuttavaa odotella Jeesuksen tuloa ottamaan omaisuutensa takaisin ja maailman kirkastumista Jumalan tahdon mukaiseksi: sodattomaksi, vihattomaksi, sairaudettomaksi, saastumattomaksi täydelliseksi maailmaksi, jossa ei ole enää murhetta eikä pahantekijöitä?

      Alussa maailma luotiin Jeesuksen sanalla ja viimeisenä multien päällä Hän tulee sanomaan viimeisen sanan!

      • hildurvonhopsis

        Ihana keskustella asiallisesti toisten uskovien kanssa.

        Todellakin:
        1) Jeesuksen viimeiset sanat ristillä
        2) Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä, ennen taivaaseen astumista (helatorstai).
        3) Jeesuksen viimeiset sanat, kun Hän hakee omansa Taivaaseen häntä vastaan, Hänen kanssaan hallitsemaan uusia taivaita ja uutta maata
        4) kun lopullinen tuomio tai armahdus kullekin tulee - se on vielä edessäpäin.

        Odotamme Herramme Jeesuksen takaisin tuloa. Sitä ennen viekäämme Jumalan Sanaa kaikkialle maailmaan.

        Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen Sanan kautta.

        Jeesus sanoo lähetyskäskyssään:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti". Matteus 28:19-20


        Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Markus 16:15-16

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

        Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne. 2.Kor. 13:13


    • Ei_kun_satuilemaan

      Aika paljon Jeesus ehtiki höpöttää viimeisinä sanoina edellä olevasta päätellen ja siitä, mitä varmaan lisää tulee.

      Uskonnossa on hyvä olla heikkolahjainen, mutta kysyn kuitenkin.
      Kuinka monta sanaa lasketaan viimeisiksi sanoiksi?

      Satujahan te kaikki kerrotte, ei viimeiset sanat voi olla sitä ja tätä.

    • Todellisuudennäkijä

      Jumala rankasee jokaista joka ei usko siihen ,vaikka olis kuinka hyvä ...,ja palkitsee niitä jotka olisivat sen puolella ,vaikka olisivat kuinka pahoja! Näin yksinkertaisesti! Miettikää edes hetken loogisesti ...,eikö se jumala oo kaiken pahan takana. Todellisuus on se et jos tollanen mielikuvituksellinen jumala ois olemassa ,kaikki maailmat pahimmat diktaattorit ja massamarhaajat yhteensä jäävät sille selvästi kakkoseksi! Jumala on pahin diktaattori ,samoin sen palvojat!!!!!

      • Ylistys-Jumalan-Pojalle

        Tämän mukaan kaikki ihmiset tuomitsevat itse itsensä ja Jumala hyväksyy sen, koska taivaaseen ei lasketa valehtelijoita, varkaita, murhamiehiä, eikä sinne myöskään pääse ellei ole Toiminut tämän ohjeen mukaisesti:

        Joh 5:19-> Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee. Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette. Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.

        Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
        että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.

        Totisesti, totisesti minä sanon teille:
        joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen,
        joka on minut lähettänyt,
        sillä on iankaikkinen elämä,
        eikä hän joudu tuomittavaksi,
        vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.


    • JeesusMetodinäyttelijä

      Ehkäpä Jeesus ajatteli, et tää tulee olemaan vielä tärkee tapaus elokuvaviihteen alalla vielä vuosisatojenkin päästä, joten jospa se vetäs harjotukseks siin parit treenikuolemat ad-libbaamalla eri vuorosanat, ennenku päätyi siihen parhaaseen? (Tai sit harjotukset jäi kesken hänestä riippumattomista terveydellisistä syistä?)

      • PoikaniSenkinRunkkari

        Jyk 1:2 -> "Ja totisesti tässä pullossa olikin vittu metanolia..."


    • Siunausta-

      Matteuksen evankeliumi: 12:36
      Mutta minä sanon teille:
      jokaisesta turhasta sanasta,
      minkä ihmiset puhuvat,
      pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

      Näin Jeesus on sanonut ja näin hän myös toimii. omaa tyhmyyttään ihminen tuhoaa itsensä.

      • Blessings-

        Matteus nudistirannalla: 13:46
        Mutta mää sen sanon teille:
        jokaisesta nännistä, minkä
        nipistät, herahtaa läikkä housuun.

        Näin on sanottu ja näin myös toimitaan. Omaa mielihaluaan täyttäen.


    • 12___13

      Jeesuksella ei ole viimeisiä sanoja, koska hän elää yhä, ainakin jos uskotaan Raamattua.

      Ennen kuolemaa, viimeiset raportoidut sanat ovat ne, mitä Johannes kertoo, koska hän oli lähinnä ja kuuli parhaiten mitä Jeesus vielä sanoi.

      • Mutta kun yleisesti fundisuskovien toimesta väitetään, että koko Raamattu on erehtymätöntä Jumalan sanaa niin tämäkin kohta, monien muiden kohtien lisäksi joissa puhutaan höpöjä, on todiste jostain muusta. Vai onko?


      • 12___13
        sage8 kirjoitti:

        Mutta kun yleisesti fundisuskovien toimesta väitetään, että koko Raamattu on erehtymätöntä Jumalan sanaa niin tämäkin kohta, monien muiden kohtien lisäksi joissa puhutaan höpöjä, on todiste jostain muusta. Vai onko?

        Niin ja tuossahan ei ole mitään virhettä Raamatussa. Ei Raamattu sano missään kohdassa, "nämä olivat Jeesuksen viimeiset sanat". Koko juttu on ateistien kehittämä ristiriita, joka on olemassa vain ateistien tulkinnassa, joka nojaa lähinnä ateistien toiveeseen löytää edes yksi virhe Raamatusta.


    • pimppalärpäkkälesbos

      Kato Herodes, mitä vanha homo??

    • voi-teitä-raukkoja

      Ilm 22:13->"Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus! Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen."
      Juuda 1:18-19 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan." Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

    • Jobinpostia

      Jos Raamattuun on uskominen, loiko vai tekikö, Jumala itsensä? Sananl.8:22.

      • Ja-Sana-oli-Jumala-Jeesu

        Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt


      • itsensäluonakoSanaoli
        Ja-Sana-oli-Jumala-Jeesu kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt

        Sana oli myös Jumalan luona, ja maan päällä, ja Jumala hänet hylkäsi. Ainakin Sanan omien sanojen mukaan.


    • Voihanvitalis

      Siis Sana on Jumala. Ps.33:6. Joh.1:1. Ilm.19:13.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe