Seroquel Prolong -kokemuksia

kenen kukkaro sallii?

En saanut apteekista ulos ko lääkettä,koska oli 250 e!!!

47

11683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulemma...

      Marraskuun alussa tulossa kela-korvattavaksi. Sanoivat apteekissa.

    • uneton...

      Pyydä lekuria vaihtamaan ketipinoriin (sama lääke, mutta en ole varma onko vielä vaihtokelpoinen, tosin ei ole depot). Kelakorvauksen jälkeen 100kpl (200mg) paketti 84,47€.

      • eipä eroa

        Sillä ei köyhän kukkarossa ole mitään eroa onko joku lääke 250 vai 85 euroa. Kumpaakaan ei voi ostaa - paitsi jos on kolme viikkoa syömättä.


      • sdfghjk
        eipä eroa kirjoitti:

        Sillä ei köyhän kukkarossa ole mitään eroa onko joku lääke 250 vai 85 euroa. Kumpaakaan ei voi ostaa - paitsi jos on kolme viikkoa syömättä.

        Jos olet tarpeeksi pieni tuloinen, niin fatta maksaa lääkkeesi. Ei muuta kuin toimeentulohakemusta täyttämään!


      • Kaisa61
        sdfghjk kirjoitti:

        Jos olet tarpeeksi pieni tuloinen, niin fatta maksaa lääkkeesi. Ei muuta kuin toimeentulohakemusta täyttämään!

        Syön jo Ketiä 200 mg yöksi. Kakssuuntaisen hoitoon määrättiin. Tiedän ,että joissakin paikoissa sossu maksaa ja antaa jopa apteekkikuitin, jolla lääkkeet saa hakea. Nyt on vain niin, että kohdallani on 250e liikaa tuloa, joka menee tietty asunnon vuokran erotuksen maksuun, joten minimieläkkeelläni olen joka kk hakenut tuon 150e:n lääkemällin. Toimeentulotukivajausta ei sossun mukaan tule. en nyt jaksa ruveta taistelemaan tuosta Prolong versiosta. Olkóon, käytän tavallista ja Abilifytä! Tasan ei käy onnen lahjat!!!


      • riittävän
        sdfghjk kirjoitti:

        Jos olet tarpeeksi pieni tuloinen, niin fatta maksaa lääkkeesi. Ei muuta kuin toimeentulohakemusta täyttämään!

        En ole tarpeeksi pienituloinen, nettotulot 850eur/kk. En ole vuokralla vaan maksan asuntolainaa, ja koska asun syrjäseudulla joudun pitämään autoa. Eli sossu ei anna penniäkään noilla tuloilla, ja noita kahta suurinta menoerää he eivät huomioi "normien mukaisiksi menoiksi".


      • en ole
        riittävän kirjoitti:

        En ole tarpeeksi pienituloinen, nettotulot 850eur/kk. En ole vuokralla vaan maksan asuntolainaa, ja koska asun syrjäseudulla joudun pitämään autoa. Eli sossu ei anna penniäkään noilla tuloilla, ja noita kahta suurinta menoerää he eivät huomioi "normien mukaisiksi menoiksi".

        tiennyt, että noinkin kalliita mielialalääkkeitä on,kuin 250 euroa, vaikka kallis on se 85 maksavakin.
        Miten ylipäätään sairaan tuloilla näitä lääkkeitä ostetaan, kun joka vaivaan määrätään kalliita masennus-psyykelääkkeitä.
        Eihän tätä kestä yhteiskuntarakenteemmekaan, että nekin jotka korvataan, on entistä kalliimpia ja niillä lääkitään sellaisia sairauksia, joihin on olemassa vanhoja hyviä lääkkeitä.


      • pönttö otto
        Kaisa61 kirjoitti:

        Syön jo Ketiä 200 mg yöksi. Kakssuuntaisen hoitoon määrättiin. Tiedän ,että joissakin paikoissa sossu maksaa ja antaa jopa apteekkikuitin, jolla lääkkeet saa hakea. Nyt on vain niin, että kohdallani on 250e liikaa tuloa, joka menee tietty asunnon vuokran erotuksen maksuun, joten minimieläkkeelläni olen joka kk hakenut tuon 150e:n lääkemällin. Toimeentulotukivajausta ei sossun mukaan tule. en nyt jaksa ruveta taistelemaan tuosta Prolong versiosta. Olkóon, käytän tavallista ja Abilifytä! Tasan ei käy onnen lahjat!!!

        seroguel prologilla ja ketipinorilla eiks niissä ole ihan sama vaikuttava aine?

        Itse syön ketiä unettomuuteen 50-75mg ei auta kuin noin 8vrk ja sitten pari päivää ilman ja taas uusiksi 8vrk, unettava sivuvaikutus menee ohi noin kahdeksassa vuorokaudessa, et silleen:).


      • lkjhgfd
        pönttö otto kirjoitti:

        seroguel prologilla ja ketipinorilla eiks niissä ole ihan sama vaikuttava aine?

        Itse syön ketiä unettomuuteen 50-75mg ei auta kuin noin 8vrk ja sitten pari päivää ilman ja taas uusiksi 8vrk, unettava sivuvaikutus menee ohi noin kahdeksassa vuorokaudessa, et silleen:).

        Seroquel ja ketipinor on ihan sama lääke. Toi seroquel prolog on muuten sama, mutta depot, eli imeentyy hitaammin. Mulla menee unettomuuteen 400mg iltaisin. Ekan kuukauden nukuin hyvin, sitten teho jonkin verran heikkeni, mutta yli vuoden jokapäiväisen käytön jälkeen teho on kuitenkin sen verran säilynyt, että saan nukuttua sen verran, että boltsi pysyy läjässä.


      • pönttö otto
        lkjhgfd kirjoitti:

        Seroquel ja ketipinor on ihan sama lääke. Toi seroquel prolog on muuten sama, mutta depot, eli imeentyy hitaammin. Mulla menee unettomuuteen 400mg iltaisin. Ekan kuukauden nukuin hyvin, sitten teho jonkin verran heikkeni, mutta yli vuoden jokapäiväisen käytön jälkeen teho on kuitenkin sen verran säilynyt, että saan nukuttua sen verran, että boltsi pysyy läjässä.

        krooninen unettomuus on tosi pelottava juttu, voin sanoa sen kokemuksesta.
        Toinen hyvä asia on että annoksesi jää tuohon 400mg aan.
        Onko tuolla annoksella mitään sivuvaikutuksia, ilmeisesti itsekkin joudun nostamaan annosta,
        olen kai sitten lievä (dibo).
        Itselläni 50-75mg annoksella olen hiukan laihtunut, kun olen syönyt järkevästi ( ei siis mitään sokeriherkkuja). :)


      • ketipinor
        lkjhgfd kirjoitti:

        Seroquel ja ketipinor on ihan sama lääke. Toi seroquel prolog on muuten sama, mutta depot, eli imeentyy hitaammin. Mulla menee unettomuuteen 400mg iltaisin. Ekan kuukauden nukuin hyvin, sitten teho jonkin verran heikkeni, mutta yli vuoden jokapäiväisen käytön jälkeen teho on kuitenkin sen verran säilynyt, että saan nukuttua sen verran, että boltsi pysyy läjässä.

        vai tarviiko jotain muuta lisäksi?

        Uneton kyseliäs :( .


      • lkjhgf
        pönttö otto kirjoitti:

        krooninen unettomuus on tosi pelottava juttu, voin sanoa sen kokemuksesta.
        Toinen hyvä asia on että annoksesi jää tuohon 400mg aan.
        Onko tuolla annoksella mitään sivuvaikutuksia, ilmeisesti itsekkin joudun nostamaan annosta,
        olen kai sitten lievä (dibo).
        Itselläni 50-75mg annoksella olen hiukan laihtunut, kun olen syönyt järkevästi ( ei siis mitään sokeriherkkuja). :)

        Ainut sivuvaikutus on ollut painon nousu. Paino nousi muutamassa viikossa aloitusvaiheessa 10kg ja en ole päässyt kiloista eroon vaikka olen vähentänyt syömistä aika reippaalla kädellä. Painon nousu ei ole kuitenkaan jatkunut, joten olen katsonut, että liikakilot on pienempi paha, kuin vaikea unettomuus. Lääkäri on tosin sitä mieltä, että painon nousu ei johdu lääkkeestä, mutta olen itse eri mieltä. Ketipinor on aiheuttanut monilla muillakin painon nousua, vaikkei ruokatottumuksissa ole tapahtunutkaan muutoksia.


      • lkjhgfd
        ketipinor kirjoitti:

        vai tarviiko jotain muuta lisäksi?

        Uneton kyseliäs :( .

        Lisäksi menee 7,5 mg imovane.


      • aina sitä mieltä
        lkjhgf kirjoitti:

        Ainut sivuvaikutus on ollut painon nousu. Paino nousi muutamassa viikossa aloitusvaiheessa 10kg ja en ole päässyt kiloista eroon vaikka olen vähentänyt syömistä aika reippaalla kädellä. Painon nousu ei ole kuitenkaan jatkunut, joten olen katsonut, että liikakilot on pienempi paha, kuin vaikea unettomuus. Lääkäri on tosin sitä mieltä, että painon nousu ei johdu lääkkeestä, mutta olen itse eri mieltä. Ketipinor on aiheuttanut monilla muillakin painon nousua, vaikkei ruokatottumuksissa ole tapahtunutkaan muutoksia.

        Kyllä se johtuu ketipinorista. Lääkäri voi tietysti kiertää totuutta (valehdella), ja sanoa että painon nousu johtuu siitä mitä laittaa suuhunsa, ei lääkkeestä, syyllistäen näin potilasta siitä että lääke a) lisää ruokahalua b) hävittää tunteen kylläisyydestä c) hidastaa aineenvaihduntaa.
        Lääke nimittäin estää dopamiinia:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ketiapiini

        Jolloin seurauksena mm.
        http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/syominen-mielihyva-aivojen-dopamiini-ja-painon-nousu

        Myös alkoholismiin yhtenä syynä pidetään heikosti toimivaa dopamiinijärjestelmää.

        Laitapa huviksesi googleen seroquel tai ketipinor ja painonnousu (weight gain). Paino nousee yli puolella käyttäjistä ja rankasti.

        Joka ikiselle lääkärille joka jaksaa väittää samaa "ei paino nouse" puppua potilailleen, pitäisi määrätä 12kk pakkolääkitys em. lääkkeellä. Josko loppuisi valehtelu.


      • pönttö otto
        lkjhgfd kirjoitti:

        Lisäksi menee 7,5 mg imovane.

        keti yksinään pidemmän päälle riitä kun alkuväsymys poistuu, olis niin hienoo jos vain yhdellä mömmöllä tulis toimeen, mutta eihän se imovane niin paha oo, minulla ei vain tahdo nukahtamis lääkkeet tehota kuin parina kolmena iltana.

        Kiitos sinulle kommenteista! tsempataan ja eletään vaikka kiusallakin.


      • pönttö otto
        aina sitä mieltä kirjoitti:

        Kyllä se johtuu ketipinorista. Lääkäri voi tietysti kiertää totuutta (valehdella), ja sanoa että painon nousu johtuu siitä mitä laittaa suuhunsa, ei lääkkeestä, syyllistäen näin potilasta siitä että lääke a) lisää ruokahalua b) hävittää tunteen kylläisyydestä c) hidastaa aineenvaihduntaa.
        Lääke nimittäin estää dopamiinia:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ketiapiini

        Jolloin seurauksena mm.
        http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/syominen-mielihyva-aivojen-dopamiini-ja-painon-nousu

        Myös alkoholismiin yhtenä syynä pidetään heikosti toimivaa dopamiinijärjestelmää.

        Laitapa huviksesi googleen seroquel tai ketipinor ja painonnousu (weight gain). Paino nousee yli puolella käyttäjistä ja rankasti.

        Joka ikiselle lääkärille joka jaksaa väittää samaa "ei paino nouse" puppua potilailleen, pitäisi määrätä 12kk pakkolääkitys em. lääkkeellä. Josko loppuisi valehtelu.

        kokeilemaan sivuvaikutuksia, :) niinhän se vaan on että lääkkeet kerää nestettä ja hidastaa aineenvaihduntaa, silti kaikki ei liho, joillain on niin hyvä aineenvaihdunta todennäköisesti.
        No jos keti ei nukuta pidemmän päälle, niin, eikös olis sama vaihtaa abiflyyn joka kuulemma laihduttaa, eli neutolepti kuin neurolepti. Lääkäreiden on pakko antaa joku diaknoosi kun unettomuus ei ole sairaus vaan oire, niin minullekkin tarjotaan lievää maniaa diaknoosiksi, no jos on niin, niin silloinhan on sama vetää abiflyetä jos se vaan jotenkin käy, ei ainakaan lihois, vaan se kuuluu olevan mielettömän dyyristä kamaa.:)


      • hyvinkin
        pönttö otto kirjoitti:

        kokeilemaan sivuvaikutuksia, :) niinhän se vaan on että lääkkeet kerää nestettä ja hidastaa aineenvaihduntaa, silti kaikki ei liho, joillain on niin hyvä aineenvaihdunta todennäköisesti.
        No jos keti ei nukuta pidemmän päälle, niin, eikös olis sama vaihtaa abiflyyn joka kuulemma laihduttaa, eli neutolepti kuin neurolepti. Lääkäreiden on pakko antaa joku diaknoosi kun unettomuus ei ole sairaus vaan oire, niin minullekkin tarjotaan lievää maniaa diaknoosiksi, no jos on niin, niin silloinhan on sama vetää abiflyetä jos se vaan jotenkin käy, ei ainakaan lihois, vaan se kuuluu olevan mielettömän dyyristä kamaa.:)

        tuota Ketiä/Seroa/ ABILIFY:TÄ ON MINULLE MÄÄRÄTTY. eNPÄ HINNASTA TIEDÄ, SE KUN ON EK JA LÄÄKEKATTO TULI VASTAAN: SAAN LÄÄKKEET, JOTKA KUULUU KELA-KORV JA EK-KORV PIIRIIN 1,50E:LLA ULOS.

        hUOM! EI SIIS VIELÄ KOSKE TUOTA PITKÄAIKAISVERSIOTA SEROQUELISTA. EI MITÄÄN KORV , EI EDES KELA VAAN 250E PUHTAANA PÖYTÄÄN! t. aLKUPERÄINEN kIRJOITTAJA


      • tultava toimeen
        pönttö otto kirjoitti:

        keti yksinään pidemmän päälle riitä kun alkuväsymys poistuu, olis niin hienoo jos vain yhdellä mömmöllä tulis toimeen, mutta eihän se imovane niin paha oo, minulla ei vain tahdo nukahtamis lääkkeet tehota kuin parina kolmena iltana.

        Kiitos sinulle kommenteista! tsempataan ja eletään vaikka kiusallakin.

        ...pidemmän päälle sanoi ps osasto lekuri! Hakuammuntaa tämä on niinkuin oli ennen sopivan SNRI-lääkkeeni löytyminen (Cymbalta)! Hoh-hoijaa!!!


      • pönttö otto
        tultava toimeen kirjoitti:

        ...pidemmän päälle sanoi ps osasto lekuri! Hakuammuntaa tämä on niinkuin oli ennen sopivan SNRI-lääkkeeni löytyminen (Cymbalta)! Hoh-hoijaa!!!

        Minä tulin ennen toimeen seronilillä 10mg nukutti senverran että jaksoin jotenkin, isompi ennos seroniliä vei unet kokonaan.
        Nyt haetaan lääkettä oletettuun dipoon, unettomuuden takia, peevetin hakuammuntaa.


      • pönttö otto
        tultava toimeen kirjoitti:

        ...pidemmän päälle sanoi ps osasto lekuri! Hakuammuntaa tämä on niinkuin oli ennen sopivan SNRI-lääkkeeni löytyminen (Cymbalta)! Hoh-hoijaa!!!

        normaalin väsymyksen kun on niin virkee olo tuntuu että pidemmänpäälle vain virkistää, ja unet on saatava jollain muulla mömmöllä :)


      • ALKUPERÄINEN Ketipinorkäyttäjä
        pönttö otto kirjoitti:

        normaalin väsymyksen kun on niin virkee olo tuntuu että pidemmänpäälle vain virkistää, ja unet on saatava jollain muulla mömmöllä :)

        vaan 50 mg Seroq:ta. Siitä lähettiin, nyt ei meinaa uni tulla 200 mg, sen takia lääkäri kai olisi halunnut vaihtaa tuohon pitkävaikutteiseen.

        Soitin tänään Kelaan. Siellä ei kukaan ollut kuullutkaan, että Prolong tulisi marraskuussa Kela-korvauksen piiriin...

        Huomenna soitan sossuun!!! Pakko saada unta palloon, etten taas ole sairaalassa. Entiset sairaalalaskut sain juuri maksetuksi:-(

        Tenoxia tai Opamox tms ei saisi MTT:n mukaan käyttää kuin väliaikaisesti!


      • tavallinen ketipinor
        ALKUPERÄINEN Ketipinorkäyttäjä kirjoitti:

        vaan 50 mg Seroq:ta. Siitä lähettiin, nyt ei meinaa uni tulla 200 mg, sen takia lääkäri kai olisi halunnut vaihtaa tuohon pitkävaikutteiseen.

        Soitin tänään Kelaan. Siellä ei kukaan ollut kuullutkaan, että Prolong tulisi marraskuussa Kela-korvauksen piiriin...

        Huomenna soitan sossuun!!! Pakko saada unta palloon, etten taas ole sairaalassa. Entiset sairaalalaskut sain juuri maksetuksi:-(

        Tenoxia tai Opamox tms ei saisi MTT:n mukaan käyttää kuin väliaikaisesti!

        joka vaikuttaa kertarysäyksellä olisi parempi unentuoja kuin hitaasti sulava, ei tietenkään ole asiantuntija mutta maalaisjärki toimii hyvin:).


      • Kaisa61
        tavallinen ketipinor kirjoitti:

        joka vaikuttaa kertarysäyksellä olisi parempi unentuoja kuin hitaasti sulava, ei tietenkään ole asiantuntija mutta maalaisjärki toimii hyvin:).

        pääasiassa manian hoidosta! Myös unettomuus kuuluu hypon/manian oireisiin.


      • Mie
        aina sitä mieltä kirjoitti:

        Kyllä se johtuu ketipinorista. Lääkäri voi tietysti kiertää totuutta (valehdella), ja sanoa että painon nousu johtuu siitä mitä laittaa suuhunsa, ei lääkkeestä, syyllistäen näin potilasta siitä että lääke a) lisää ruokahalua b) hävittää tunteen kylläisyydestä c) hidastaa aineenvaihduntaa.
        Lääke nimittäin estää dopamiinia:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ketiapiini

        Jolloin seurauksena mm.
        http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/syominen-mielihyva-aivojen-dopamiini-ja-painon-nousu

        Myös alkoholismiin yhtenä syynä pidetään heikosti toimivaa dopamiinijärjestelmää.

        Laitapa huviksesi googleen seroquel tai ketipinor ja painonnousu (weight gain). Paino nousee yli puolella käyttäjistä ja rankasti.

        Joka ikiselle lääkärille joka jaksaa väittää samaa "ei paino nouse" puppua potilailleen, pitäisi määrätä 12kk pakkolääkitys em. lääkkeellä. Josko loppuisi valehtelu.

        Olen juuri samaa mieltä kanssasi. Laittaisin lääkärin maistamaan omaa lääkettään. Meillä lääkäri määräsi 14 vuotialle tyttärelleni Seroquel Prologia masennuksen hoitoon anorektikolle. Paino on noussut muutamassa kuukaudessa tosi paljon ja nousee kokoajan ja itsetuho kasvaa. Ja painon vuoksi ei ole enää anorektikko, mutta jos en anna lapselle tätä lääkettä lapselleni, saan kuulemma lastensuojelun niskaani. Että näin Oulussa.


      • hanki

        seroquelia saan 600mg. väsyttää saakelisti koko päivän. tupakka ja kahvi ei kumoa huonoa oloa.en tykkää


      • hanki
        hanki kirjoitti:

        seroquelia saan 600mg. väsyttää saakelisti koko päivän. tupakka ja kahvi ei kumoa huonoa oloa.en tykkää

        seroquel aiheuttaa aivovarion yli 250mg annoksilla


      • Anonyymi
        lkjhgfd kirjoitti:

        Seroquel ja ketipinor on ihan sama lääke. Toi seroquel prolog on muuten sama, mutta depot, eli imeentyy hitaammin. Mulla menee unettomuuteen 400mg iltaisin. Ekan kuukauden nukuin hyvin, sitten teho jonkin verran heikkeni, mutta yli vuoden jokapäiväisen käytön jälkeen teho on kuitenkin sen verran säilynyt, että saan nukuttua sen verran, että boltsi pysyy läjässä.

        Hei! itse syön Seroguel Prolong 300mg debot 2 iltaisin. Debot tarkoittaa pitkävaikutteinen ei että imeentyyn hitaammin.


    • Prolong

      Eipä sitä juurikaan saa itse päättää, misää muodossa (heti vai pitkävaikutteisesti) lääkäri reseptejä määrää. En olisi mielelläni koko Prolongia huolinutkaan. Nyt on toinen lääke menossa, johon saa ek:n! Alkaisipa pian vaikuttaa myönteisesti. T. Alkuperäinen

      • avoihoidossa

        ollessaan ihan itse päättää mitä lääkkeitä käyttää ja mitä ei.


      • lääkitys on
        avoihoidossa kirjoitti:

        ollessaan ihan itse päättää mitä lääkkeitä käyttää ja mitä ei.

        ...yhteistyötä! Lääkemyöntyvyys takaa sen, ettei ainakaan lääkkeiden apteekkiin jättäminen tai niiden ottamatta jättäminen ole syynä sairaalahoitoon hakeutumiseen...T: A.P.


    • se maksaa

      3 € riippumatta kuinka monta laatikkoa otan.Pyydä lääkärin tehdä kelakorvaus hakemus.

      • Kaisa61

        Seroquel Prolong 200 mg muka 3 e:lla.! Minulla on erityiskorvattavuus muttei tuohon depot-versioon tule vielä Kela-korvaus-osuuttakkaan. Ei täällä päin t. Alkuperäinen


      • tilanne on
        Kaisa61 kirjoitti:

        Seroquel Prolong 200 mg muka 3 e:lla.! Minulla on erityiskorvattavuus muttei tuohon depot-versioon tule vielä Kela-korvaus-osuuttakkaan. Ei täällä päin t. Alkuperäinen

        noin.Minun lääläri teki kelaan paperit ja minulle tuli kelasta lappu jossa lääkekorvattavuus hyväksytään.Minulle on tehty muihinkin lääkkeisiin sama juttu,esim,metforem diabetes lääke ja reumalääkkeet.Kaikissa minun osuuteni on pieni.


      • Sero Prolongin
        tilanne on kirjoitti:

        noin.Minun lääläri teki kelaan paperit ja minulle tuli kelasta lappu jossa lääkekorvattavuus hyväksytään.Minulle on tehty muihinkin lääkkeisiin sama juttu,esim,metforem diabetes lääke ja reumalääkkeet.Kaikissa minun osuuteni on pieni.

        ...osalta on muuttunut tääläkin! 1.11. tulee Kela-korvattavaksi ja ek-korvauksen omavastuuosuudekseni jää tuo 3E!!! Apteekki ei ollut ajan tasalla! Lääkäri tiesi paremmin!!!T: AP


      • jotenkin näin.
        Sero Prolongin kirjoitti:

        ...osalta on muuttunut tääläkin! 1.11. tulee Kela-korvattavaksi ja ek-korvauksen omavastuuosuudekseni jää tuo 3E!!! Apteekki ei ollut ajan tasalla! Lääkäri tiesi paremmin!!!T: AP

        Olette hakenut jne...oikeus korvaukseen myönnetään korvauksen määrä 100% lääkekohtaisen 3 euron omavatuu ylittävältä osalta.Oikeus on voimassa ---alkaen ilman määräaikaa.


      • se on mahdollista
        tilanne on kirjoitti:

        noin.Minun lääläri teki kelaan paperit ja minulle tuli kelasta lappu jossa lääkekorvattavuus hyväksytään.Minulle on tehty muihinkin lääkkeisiin sama juttu,esim,metforem diabetes lääke ja reumalääkkeet.Kaikissa minun osuuteni on pieni.

        kun apteekin ohjelmat ei anna hinnoitella lääkkeelle korvauksia jos sitä ei ole hyväksytty korvattavien piiriin?


      • edelliseen......
        se on mahdollista kirjoitti:

        kun apteekin ohjelmat ei anna hinnoitella lääkkeelle korvauksia jos sitä ei ole hyväksytty korvattavien piiriin?

        siis nyt maanantainahan se on sitten mahdollista saada korvaukset.


    • ulpukka,

      sain kyseisestä lääkkeestä pahan ihottuman söin lääkettä vain viikon annoksella 600 mg iltaisin . onko muilla tullut samoja ongelmia seroguel prolongista.

      • Ari

        olen syönyt 400mg Prolongia ja olen ollut tosi tyytyväinen siihen. Otan lääkkeen noin kello 14, kun ennen otin joskus yhdeksän jälkeen 4 x 100 tavallista seroquelia. Nukun hyvin, mutta tosta ei tuu sellasta 'känni' oloa illalla, eli pystyy valvomaankin jos tarvis vaatii. Tavallisen seroquelin ottamisen jälkeen oli pakko mennä nukkumaan noin tunnin sisällä.

        Tossa 400mg Prolongissa on yksi outo juttu. 100 kpln pakkaus ei ole ollenkaan korvattavissa. Kaikki muut pakkauskoot ovat. Eli käytännössä reseptiin tulee 2 x 60 kpl, eikä 1 x C


      • prolongia
        Ari kirjoitti:

        olen syönyt 400mg Prolongia ja olen ollut tosi tyytyväinen siihen. Otan lääkkeen noin kello 14, kun ennen otin joskus yhdeksän jälkeen 4 x 100 tavallista seroquelia. Nukun hyvin, mutta tosta ei tuu sellasta 'känni' oloa illalla, eli pystyy valvomaankin jos tarvis vaatii. Tavallisen seroquelin ottamisen jälkeen oli pakko mennä nukkumaan noin tunnin sisällä.

        Tossa 400mg Prolongissa on yksi outo juttu. 100 kpln pakkaus ei ole ollenkaan korvattavissa. Kaikki muut pakkauskoot ovat. Eli käytännössä reseptiin tulee 2 x 60 kpl, eikä 1 x C

        Mahtava lääke. Tehoaa ahdistukseen erittäin hyvin ja ei väsytä lainkaan yhtä paljon, kuin normi seroqueli.


    • seroquell

      Olen 15-vuotiaasta asti käyttänyt seroquel prolongia ja ole saanut sitä apteekista suhteellisen edullisesti alle viidellä eurolla(kelakorvauksella). No haittavaikutuksia on.. paino nousi noin 20kg ja nyt siitä on vitun vaikea päästä eroon ja väsymys lisääntyi, oli tilanne joskus niin paha, että ei silmät meinannut pysyä auki. En kyllä ihmettele kun annokseni oli tuolloin 500mg. Nyt se on laskettu 300mg:an. Muuten on hyvin toiminut.

      • lfkgjhiy

        Minäkin olen pitkäaikainen Seroquel Prolongin käyttäjä ja olen saanut siihen tuon erityiskorvauksen. Nyt apteekista kerrottiin , että korvattavuus ko. lääkkeen kohdalta loppuu 1.2. Pelottaa mitä sitten kun lääkkeen vaihto on edessä. Lääke on ollut minulle todella sopiva , mutta ei ole varaa itse maksaa siitä 189 e/kuukausi.


      • sirpaliisu
        lfkgjhiy kirjoitti:

        Minäkin olen pitkäaikainen Seroquel Prolongin käyttäjä ja olen saanut siihen tuon erityiskorvauksen. Nyt apteekista kerrottiin , että korvattavuus ko. lääkkeen kohdalta loppuu 1.2. Pelottaa mitä sitten kun lääkkeen vaihto on edessä. Lääke on ollut minulle todella sopiva , mutta ei ole varaa itse maksaa siitä 189 e/kuukausi.

        loppuu. Saman kuulin minäkin lääkäriltäni; syy korvattavuuden loppumiseen on tasan kolme kertaa kalliimpi hinta kuin kaksi kertaa päivässä otettavalla ketiapiinilla (esim. ketipinor). Ainoa käytännön ero on tuo kerran päivässä annostelu, joten korvattavuuden jatkumiseksi valmistajan pitäisi laskea hintaa reippaasti.


      • 336
        sirpaliisu kirjoitti:

        loppuu. Saman kuulin minäkin lääkäriltäni; syy korvattavuuden loppumiseen on tasan kolme kertaa kalliimpi hinta kuin kaksi kertaa päivässä otettavalla ketiapiinilla (esim. ketipinor). Ainoa käytännön ero on tuo kerran päivässä annostelu, joten korvattavuuden jatkumiseksi valmistajan pitäisi laskea hintaa reippaasti.

        itse ainankin sain eilen (2.2) seroquel prolongia (60x300mg) apteekista erityiskorvaushinnalla, eikä siellä ainankaan mainittu että erityiskorvattavuus loppuisi lähiaikoina. mistä olette moista tietoa löytäneet?


      • vbjgfu
        336 kirjoitti:

        itse ainankin sain eilen (2.2) seroquel prolongia (60x300mg) apteekista erityiskorvaushinnalla, eikä siellä ainankaan mainittu että erityiskorvattavuus loppuisi lähiaikoina. mistä olette moista tietoa löytäneet?

        liikkuu paljon aina ennen hinnanmuutoksia (joita on 2 kertaa kuukaudessa) ja voi olla että tässäkin on käynyt näin. Lääkefirma voi "varoittaa" ettei lääkkeellä ole enää korvattavuutta mutta taipuvat sitten alentamaan tukkuhintaa ja näin korvattavuus säilyy.


      • Seprlong
        sirpaliisu kirjoitti:

        loppuu. Saman kuulin minäkin lääkäriltäni; syy korvattavuuden loppumiseen on tasan kolme kertaa kalliimpi hinta kuin kaksi kertaa päivässä otettavalla ketiapiinilla (esim. ketipinor). Ainoa käytännön ero on tuo kerran päivässä annostelu, joten korvattavuuden jatkumiseksi valmistajan pitäisi laskea hintaa reippaasti.

        Tässä Kelan sivuilta tieto lääkkeen jatkumisesta´korvauksen osalta. Ei näyttäis olleen välillä lopetettavien listalla, mutta valmistaja laskenut tukkuhintaa, niin korvattavuus jatkuu

        http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=2686463&name=DLFE-14302.pdf


    • Aloitava käyttäjä

      Aijemmin käytin ketipinoria muttei sillä ollu mulle tarvitavia vaikutuksia, joten lääkeri lykkäs reseptin soroqueliin (200mg) ja sano et kokeillaa, ku ei se tienny mikä auttais.. Hinnan se sano valmiiks olevan korkee (lääkärikäyntikin oli 100€).. Opiskelijana rahaa ei oo ku kaikki menee asumiseen, mutta sain vuoden vaihteessa vakuutuksen korvaan kaiken. Lapsena otettu vakuutus kattaa nyt 'pitkäaikaisen sairauden' siltä osin mitä kela ei korvaa.. Nyt kun rahapuoli hoituu, ainoo murhe on auttaako tämäkään lääke.. Kokeilu tääkin muitten ohella. Mikä mahtaa olla vaikutus? Entä sivuvaikutukset? Diagnoosi ei oo varmempi kuin 'sekamuotoinen masennus ja ahdistustila'.. 6 vuotta ja loppua ei näy.. Auttaako tää lääke oikeesti?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe