Syyrialaisen häkin koko?

nene

Heips! Semmoista olisin kysellyt että minkä kokoinen syyrialisen hamsterin häkin tulee olla minimissään? Itseltäni löytyy miniduna entuudestaan.. Kait se ainakin väliaikaisesti käy..

79

11646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jantta68

      ...on kyllä aivan liian pieni mutta meneehän se väliaikasratkaisuna. Syrkkille hyvä olla mahdollisimman iso häkki. Oliskohan minimi pituus joku 70cm...siis minun mielestä. Pienessä häkissä hamsu turhautuu ja liikkumatilaakaan ei ole riittävästi. Duna on hyvä häkkiin verrattuna. Siitä ei lennä purut pitkin seiniä, jos syrkki innostuu kaivelemaan :)

      • ...........

        Minimimitat = n. 70x45 ja 30cm korkea duna/gabber/häkki. Pinnaväli ei saa olla yli 1cm.

        Miniduna on liian pieni.


      • ........... kirjoitti:

        Minimimitat = n. 70x45 ja 30cm korkea duna/gabber/häkki. Pinnaväli ei saa olla yli 1cm.

        Miniduna on liian pieni.

        sopisko syyrian hamsterille Koko: 55 x 39 x 26 cm


      • hamsuu♥

        Minimi pituus on 40cm. Isommassa eläin viihtyy kuitenkin paremmin. Suositeltavaa olis pituudelta se 70cm;-)


      • Anonyymi
        hassu3 kirjoitti:

        sopisko syyrian hamsterille Koko: 55 x 39 x 26 cm

        Ei se käy


      • Anonyymi
        hamsuu♥ kirjoitti:

        Minimi pituus on 40cm. Isommassa eläin viihtyy kuitenkin paremmin. Suositeltavaa olis pituudelta se 70cm;-)

        Minimi mitta ei todellakaan ole 40cm!
        Se on aivan liian pieni. Minimi on 80x40cm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minimi mitta ei todellakaan ole 40cm!
        Se on aivan liian pieni. Minimi on 80x40cm

        Minimi koko ei ole 80 cm😂😂


      • Anonyymi
        hamsuu♥ kirjoitti:

        Minimi pituus on 40cm. Isommassa eläin viihtyy kuitenkin paremmin. Suositeltavaa olis pituudelta se 70cm;-)

        MINIMINI PITUUS EI TODELLAKAAN OLE 40 CM ETKÖ TAJUA?? Se ON VIELÄ PIENENPI KUN MINIDUNA!!!!


      • Anonyymi
        ........... kirjoitti:

        Minimimitat = n. 70x45 ja 30cm korkea duna/gabber/häkki. Pinnaväli ei saa olla yli 1cm.

        Miniduna on liian pieni.

        Moi,mikä hamsteri menisisi terraarioon joka on 75cm pituudeltaan/sivuilta 34cm/40cm korkeus :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minimi koko ei ole 80 cm😂😂

        On kun googlaa niin tulee että minimi on 80×40 että juu...


    • on...

      ainakin mitat 75cmx45cm

      • no riittääkö ne 55x39x26cm


      • Mitäkuvittelit

        Hassu3, ei riitä. Ei todellakaan.


    • melkein omistaja

      Onko 52 x 37 x 30cm liian pieni?

    • juupajuu............

      On liian pieni syrkille. Kääpiölle menee.

    • myöhäistäjonyt

      Nyt taitaa olla jo myöhäistä, mutta ei käy! Hamsteri stressaantuu jos häkkiä vaihtaa monesti. Siihen voi valitettavasti kuolla.

    • voijeesustätähommaa

      No ei voi kuolla. Ei se siitä stressaannu jos vaihtaa häkkiä, mitä 10-vuotiaita täällä oikein liikkuu? Huhhuh. :D
      Miniduna on OK syyrialaiselle, mutta mieluummin isompi koska sen kokoiseen ei mahdu paljoa.
      Virallisesti liian pieni häkki syrkille on 40x30x30, mikä on eläinsuojelulain määräämä. Suositeltava koko olisi mielestäni kuitenkin 70x40x40cm.

      • Miniduna ei syrkille

        Miniduna EI OLE ok syyrialaiselle, talvikolle ja muille kääpiöhamstereille on sopiva. Menkää hamsteriyhdistyksen foorumille, täältä suomi24 saa useimmiten vain ristiriitaisia ja vääriä neuvoja.


      • ni riittääkö vähän pienempi


      • Anonyymi

        Voi herran Jumala!!! Ite taidat olla 10 vuotta kun mini duna on mielestäsi "ok" syrkille!? Syrkin häkin/lasiterran minimimitta on 80x40 mutta suositus olisi metrin pituinen. Ja mini duna ei ole kääpiöhamsterillekkaan ok, niin kuin moni erehtyy sanomaan... Ja mitä järkeä on ottaa hamsteri jos ei ole varaa tehdä sille hyvän elämän, ja se että se on pieni ei riitä tekosyyksi miksi ei voi ostaa isompaa häkkiä/lasiterraa!! Hamsteri on tosi aktiivisia, ja voi juosta yön aikana jopa 6 kilometriä!! (juoksupyörä ei korvaa liikunnatarvetta). Joten loppujen lopuksi, mitä järkeä on pitää masentunutta hamsteria? Eikö lemmikille vaan halua kaikkea hyvää?? Tiedän että tämä foorumi on tehty monia vuosia sitten, mutta halusin vain sanoa jos joku eksyy tänne


    • Bamb!!na

      Onko 60 cm leveä, 30 cm korkea ja 45 cm syvä duna hyvä syrkille? En hanki syrkkia, kysyin vaan, kun talvikko asuu tossa. :)

      • Anonyymi

        ei, tulisi olla vähintään syrkille 70cm-80!


    • hmmhtithmm

      On OK. Itselläni menisi tosin hermot tuon kokoisen kanssa kun tuohon ei kuitenkaan ihan hirveästi mahdu, mutta on ihan ok kokoinen tosiaan :)

    • kysymys asumuksesta.

      Minulla on tulevalle hamsterilleni 100 cm x 40 cm x 45 cm terraario ostettuna. Muutaman kerran vuodessa, loma-aikoina, hamsteri joutuisi asumaan kuitenkin 57 cm x 39 cm x 29 cm boxissa. Meneekö tuo boxi hamsterille väliaikasasumuksena, noin parin viikon ajan, pari kertaa vuodessa? Lasista akvaariota kun on hieman vaikea ottaa matkalle mukaan, ja kakkosasumukseen en viitsisi kovin paljoa sijoittaa, se kun on vuodessa kuitenkin reilut 11 kuukautta tyhjillään... En silti tietenkään halua hamsterini kärsivän.

      • marsula&syyriala

        Kyllä 2 viikkoa yhteen menoon kuulostaa pitkältä ajalta, ainakin kun on tottunut reilusti isompaan.

        Terraario/akvaariohan ei sinällään tarjoa mitään kiipeilymahdollisuutta. Oletko korvannut häkin seinien ja katon kiipeilytarjonnan jollakin vakiasumuksessa?
        Mikä on se "boxi", jossa suunnittelet asuttavasi hamsua 2 viikkoa? Häkki edes, että saa kiipeilla ja haistella kunnolla ilmoja :)


      • Anonyymi
        marsula&syyriala kirjoitti:

        Kyllä 2 viikkoa yhteen menoon kuulostaa pitkältä ajalta, ainakin kun on tottunut reilusti isompaan.

        Terraario/akvaariohan ei sinällään tarjoa mitään kiipeilymahdollisuutta. Oletko korvannut häkin seinien ja katon kiipeilytarjonnan jollakin vakiasumuksessa?
        Mikä on se "boxi", jossa suunnittelet asuttavasi hamsua 2 viikkoa? Häkki edes, että saa kiipeilla ja haistella kunnolla ilmoja :)

        Mikä hamsteri kannattaa hommata olen 9v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hamsteri kannattaa hommata olen 9v

        Hei! Olen tosi myöhässä mutta jos tästä olisi vielä apua :). No, minä olen 10 -vuotias ja omistan talvikon (normaali), syrkin(creme-rex muunnoksella) ja campsut(opal ja musta). Mielestäni talvikko urokseni on ollut helpoin. Ja urokset voi olla helponpia totuttaa käsittelyyn kuin naaraat, koska niillä on poikasten suojelu viettiä.


    • kysymys asumuksesta

      ^Vakiasumuksessa on hamsterille rakennettu puinen taso, lisäksi on riippukeinu, oksia, mökkejä ym. joissa voi kiipeillä. Lisäksi terraarion kattona on tiheäsilmäistä verkkoa joka tarjoaa mielestäni ihan hyvät kiipeilymahdollisuudet.

      Ja tuo boxi on sellainen muovinen terraario, ilmeisesti joillekin matelijoille tarkoitettu, en tiedä kun käytettynä sen hommasin. Pitää sitten katsella että jos jostain löytyisi isompi häkki loma-ajan asunnoksi, aika pieni tuo boxi minustakin kyllä on...

    • @HamsteriFani@

      Moi! Mulla on hamsteri (syyrialainen). Sille on oikein iso häkki joka on ihana! Mutta menen asiaan, olen miettinyt toista hamsteria (syyrialaista siis) ja ajattelin sille edellisen kääpiö hamsterini terraarioita. Haluan tietää että onko tämän kokoinen liian pieni: 50cm 25cm 33cm?? Onko liian pieni? Haluan vastauksen nopeasti! Kiitos (::

      • F

        ^On liian pieni.


      • Anonyymi

        onn


    • Tässäpä teille.

      "Miniduna EI OLE ok syyrialaiselle, talvikolle ja muille kääpiöhamstereille on sopiva. Menkää hamsteriyhdistyksen foorumille, täältä suomi24 saa useimmiten vain ristiriitaisia ja vääriä neuvoja."

      Ei muuten OLE liian pieni! Tuo on vain mielipidekysymys, nimittäin 40x30x30 on se pienin mihin saa syyrialaisen hamsterin laittaa, ilman että kenelläkään on lupaa valittaa. SIITÄ alaspäin on liian pieni, VIRALLISESTI. Eli hamsterille SAA laittaa minidunan ja kyllä itsekin voisin pitää syyrialaista minidunassa, tosin mieluusti hankkisin isomman.

      Eikä tuo 50x25x33cm terraariokaan ole liian pieni. Isompi kyllä saisi olla koska tuohon ei juurikaan mahdu mitään, mutta voi sen lemmikin siihen laittaa.

      Hamsteriyhdistyksenkin foorumeilla näkyy nykyään ihme "brassailua", koko ajan tuntuu, että siellä asetetaan isompia ja isompia kokovaatimuksia näille hamsterin häkkien koolle. 60x40x40cm oli joskus siellä suosituksena, sitten oli 70x40x40cm, nykyään siellä saa HAUKUT jos ei ole vähintään 80cm pitkä häkki! Mun mielestä tuo menee liian pitkälle ja on enemmänkin vaan kilpavarustelua, kuin että kyse olisi siitä että jotenkin oltaisiin saatu tietoa ettei hamsteria missään nimessä voi pitää häkissä joka on pienempi kuin 80cm x 40 x 40 cm.

      Ja kyllä, olen kasvattanutkin hamstereita, ihan _virallisella_ nimellä. Roborovskeja, ja syyrialaisia. Kasvatus on vaan nyt loppunut ja hamstereita on enää lemmikkimielessä.

    • F

      Lain määräämät minimimitat häkeille on naurettavia! En näe mitään syytä pitää mitään eläintä niin pienessä tilassa! Ei ole prassailua haluta eläimille edes SIEDETTÄVIÄ oloja. Loppujen lopuksi siellä annettava suositus (hamsterduna, n. 70x40x40) on kovasti pieni tila (pidän kyllä itse sen kokoisessa myös, eikä ole liian pieni, tarkoitan vain että on pieni). Enkä usko että kukaan haukkuu tuon kokoisessa pitämistä, aikanani olen siellä paljon pyörinyt ja tuo on se minimitilavaatimus. Tietenki suosittelevat isompaa, mutta jos haukkuja saa, niin ne ovat jotain pentuja jotka rähisevät. Ja lapset ovat tunnetusti yli-innokkaita eläinrakkaudessaan :D (olen ollut joskus itsekin).

    • Tässäpä teille.

      "Lain määräämät minimimitat häkeille on naurettavia! En näe mitään syytä pitää mitään eläintä niin pienessä tilassa! Ei ole prassailua haluta eläimille edes SIEDETTÄVIÄ oloja. Loppujen lopuksi siellä annettava suositus (hamsterduna, n. 70x40x40) on kovasti pieni tila (pidän kyllä itse sen kokoisessa myös, eikä ole liian pieni, tarkoitan vain että on pieni). Enkä usko että kukaan haukkuu tuon kokoisessa pitämistä, aikanani olen siellä paljon pyörinyt ja tuo on se minimitilavaatimus. Tietenki suosittelevat isompaa, mutta jos haukkuja saa, niin ne ovat jotain pentuja jotka rähisevät. Ja lapset ovat tunnetusti yli-innokkaita eläinrakkaudessaan :D (olen ollut joskus itsekin)."

      Onhan ne naurettavia, joo, enkä itsekään laittaisi kuin väliaikaisesti (ja ERITTÄIN väliaikaisesti, korkeintaan ehkä päivä, kaksi) eläimen sen kokoiseen häkkiin.

      Ei se olekaan brassailua, että haluaa eläimelle hyvät olot, mutta kyllä syyrialainen pystyy jo 60x30 kokoisessa häkissä olemaan ihan mukavasti, minulla on tästä kokemusta, tosin virittelin häkkiin lisäkerroksia muista häkeistä sitten myöhemmin. Mutta jo tuon kokoiseen saa kyllä laitettua tekemistä mukavasti, ja ei se hamsteri ainakaan meillä 24/7 häkissä ole.

      Sillä brassailulla tarkoitin lähinnä sitä, että kun IHAN oikeasti tuollainen 60-senttinenkin häkki on jo OOKOO, ja tuo oli aiemmin hamsuyhdistyksen suosituksenakin, niin sitten suositus muuttui 70x40cm kokoiseksi. Okei, hyvä tämäkin, tämän kokoinen häkki on jo mukavan kokoinen syyrialaiselle hamsterille, ja hyvä että uusia hamsterinomistajia opastetaan hankkimaan tämänkokoinen häkki.
      Mutta hamsteriyhdistyksen FOORUMILLA tämäkään ei näytä kelpaavan. Jollain oli syrkki minidunassa (mikä menettelee jotenkin, tosin hankkisin isomman) ja sitä haukuttiin, vaikka on ihan laillista pitää sen kokoisessa, eikä tuo edes ole niin paha, itse pitäisin tuota miniminä.
      Mutta, siellä haukuttiin myös SELLAISTA, joka suunnitteli ostavansa Duna Hamster-mallin, eli siis tämän 70cm x 45cm kokoisen. Kaikki alkoi kiljumaan, että hanki nyt vähintään 80cm pitkä, tai olet huono omistaja...

      Eli tuntuu, että koko ajan nuo vaatimukset kasvavat ja kasvavat noissa "piireissä", vaikka hamster duna on AIVAN sopiva hamsterille ja varmasti hyvin hoidettu eläin on siinä onnellinen kuin possu vadelmapensaassa.
      Eivätkä ne haukkujat mitään lapsukaisia olleet, vähän iäkkäämpiäkin käyttäjiä, kovin nuoria Hamsteriyhdistyksen foorumilla en ole edes tavannut..

      Tottakai on vain hyvä, että eläinten hyvinvoinnista halutaan huolehtia, mutta missä menee raja, kun aletaan haukkumaan esim häkin koosta, jos kuitenkin on säädyllisen kokoinen häkki.

    • F

      Kyllä hamsuyhdistyksen sivuilla aika nuortakin porukkaa liikkuu, ei nyt ihan kymmenvuotiaita kovinkaan paljon (13 on ilmeisesti ikärajana), mutta kumminkin. Suurin osa siellä käyttää hamsterdunia, enkä ole kyllä ikinä kuullut siitä moitittavan. Tietynlaista "prassailua" ja "kilpailuhenkisyyttä" toki on aina ilmassa ja isommilla asumuksilla kyllä ylpeillään. Mutta sitä nyt esiintyy kaikissa eläinpiireissä väkisinkin.

      Miniduna ei mielestäni todellakaan ole ok syyrialaiselle hamsterille pysyväksi asunnoksi. Mutta minähän olenkin hamsterifoorumin kasvatteja :D

      Hamsteri on kuitenkin suurimman osan hereilläolo ajastaan häkissään, joten kyllä siellä tilaa pitäisi edes vähän olla.

      Hamsterifoorumi on ihan asiallinen paikka, varsinkin pääsee sisään. Se on sisäänpäin kääntynyt niinkuin kaikki piirit, mutta sieltä saa oikeasti kunnon tietoa. Tottakai siellä ollaan erittäin tarkkoja asioista, mutta ainahan asiantuntevissa paikoissa ollaan (käykääpäs marsufoorumilla huvinpäiten :D ) . Ei siitä kannata niin kamalasti itseensä ottaa. Minulla on ollut ikävä sinne, kun ei hamsuja ole ollut pitkään aikaan.

    • hamuham

      miniduna on AIVAN LIIAN PIENI! tosin se käy kyllä, jos sen vaikka yhdistää putkella toiseen dunaan tai häkkiin :)
      iso duna olisi kuitenkin parempi, koska monen häkin viritelmän siivoaminen on aika työlästä... :/

    • Hamster-Fani

      voiko syyrialaista hamsteria laitaa häkkiin minkä koko on 55x 39x37,5 kun ollaan katottu sellasta kun mä tykkäsin siitä mutta iskä tykkäs yhestä muusta mut kuitenkin kun mä saan häkin valita kun ollaan hankkimasa syyrianhamsteria

      • Kultsu

        No mielestäni se menettelee koska omalla syrkilläni on about samat mitat mutta 15 cm pidempi ja myös vähän leveämpi, mun hamsu ainakin viihtyy kun on paljon virikkeitä muttei liikaa että siellä mahtuu jalottelemaankin, vaihdan järkkää myös muutaman viikon välein niin hamsu ei kyllästy tai turhaudu :) ja annan sen olla huoneessani vapaana aina silloin tällöin. Tietenkin mitä isompi häkki sen parempi mutta minun mielipiteeni on että noi mitat riittää jos annat sen jalotella häkin ulkopuolellakin :)


    • Hamster-Fani

      ok kiitti ja tietenki annan olla vapaanakin määkin kyllä tuun vaihtamaan järjestystä häkissä ettei hamsteri kyllästy

      • eieieieieieieieiie

        Toi koko EI IKINÄ MISSÄÄN NIMESSÄ RIITÄ! Ei edes silloin, vaikka hamsu pääsisi vapaaksi. Eläinrääkkäystä!

        Koon pitää olla vähintään 70x40 cm! Jos on pienempi, niin voi hamsu raukkaa, et sietäisi edes saada omistaa sellaista, jos nyt menet pienemmän ostamaan!


      • Anonyymi
        eieieieieieieieiie kirjoitti:

        Toi koko EI IKINÄ MISSÄÄN NIMESSÄ RIITÄ! Ei edes silloin, vaikka hamsu pääsisi vapaaksi. Eläinrääkkäystä!

        Koon pitää olla vähintään 70x40 cm! Jos on pienempi, niin voi hamsu raukkaa, et sietäisi edes saada omistaa sellaista, jos nyt menet pienemmän ostamaan!

        On hyvän kokoinen taidat olla ihan pihalla hamsteri asioista... Olet samanlainen kuin kaikki muutkin jotka ei ymmärrä että jos hamsteri pääsee huoneeseen vapaaksi vaikka 1-2h päivässä ja häkissä on virikkeitä niin hamsteri varmasti voi hyvin. Itellä on 80×40×31 multy duna ja hamsteri viihtyy hyvin


    • isompaa miettivä

      onko 61x56 liian pieni syyrialaiselle

      • Sykkeli22

        On se liian pieni, pituudeltaan sen tulisi olla minimissään 70 cm


    • _Jemppuuu_

      Onko Syrkille 80 x 50 x 79,5 tilavava vai ihan ok suosuteltava? (:

    • -hamsu-

      Minusta se on hyvä syrkeille koska pienin häkki mitä syyrialaisella voi olla on joku 70x45:)

    • TheSkigu

      Teidän kannattaa katsoa aina mittanauhalla se pohjapinta-ala ja katsoa miten se hamsteri siellä pystyisi liikkumaan. Ja jos esim. vain 5 kertaa oman pituuden, ajattele millaista oma elämäsi olisi pienessä kopissa, josta pääsee vain pari kertaa päivässä pois. Ja meille tulee kohta tulee uusi hamsu (edellinen oli roborovski joka vanhuuttaan kuoli..) joka saa n. 100x70x36cm dunan :) Ja hamsu tietenkin pääsee myös jaloittelemaan :D

    • terraario????

      kävisköhän syrkille noin 70x35 kokonen terraario? en oo ite ihan varma joten päätin tulla kysyy täält ? :)

    • 7+6

      ^Ihan ookoon kokoinen on, mutta tietenkin mitä isompi sen parempi! Itselläni oli talvikolla 70x46x31,5cm duna, ja tuntui sille ihan hyvältä, mutta itseni mielestä tuon kokoinen asumus tuntuisi jotenkin hirveän pieneltä syrkille.

    • hamsukyselijä

      onko syrkille pinnanväli 10mm hyvä?

    • 15+16

      ^On ihan ok.

    • Deathreaper

      Mul on 99x52x36 duna. 71x46x32 duna ja 60x40x40 häkki yhdistettynä ja niis asuu syrkkisisarukset sulassa sovussa :3 (asunu nyt 6kk)

    • Onko riittävä?

      Olen harkinnut ostavani häkin _kääpiöhamsterille_, häkin mitat olivat:

      Pituus 50cm x Leveys 26,5cm x Korkeus 31,5cm

      Eli ei syyrialaista vaan kääpiöhamsteri, onko sopivat mitat?
      Mikä on kääpiöhamstereiden laissa määrätty minimi kun en mistään löytänyt sitä.

      • http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2010/20100674
        0,09x0,09m :P Ja älä muuten vain laita kääppäriä niin pieneen, lain vaatimukset on aivan naurettavia eikä mitenkään vastaa oikeita tarpeita :D Häkkisi on luultavasti ihan ok, kunhan pinnaväli on sopiva ja se on muutenkin turvallinen.


    • entiiäite

      käykö syrkille mielestänne 55x50 pohja ja 40 korkeutta?

      • entiiäite

        Ei kun siis 55x40


    • VastauksiaNopeasti!!

      78x28x28 duna liian pieni? Onko? Vastauksia nopeasti ... jos laittaa paljon kiipeilymahdollisuuksia ja virikkeitä, ja antaa joka päivä juoksennella huoneessa vapaasti??

    • vastatkaa1

      käykö roborvskeille terraario

    • uusihamsuharrastaja

      Olen ostamassa syrkille dunaksi 99x51x36 iloinen olen kun sopii huoneeseen ja rahat riittää niin saa syrkki leikkitilaa oikein kunnolla

    • Hemulie

      Noniin. Omalla syyrialaisellani on ollut suhteellisen pieni häkki, en nyt muista tarkkoja mittoja. Viihtyi hyvin tässä häkissä kuitenkin, ja annoin juosta vapaana paljon. Hieman pieni häkki ei siis ole mikään maailmanloppu, kunhan siellä on virikkeitä ja eläin saa juoksennella jossakin tilassa vapaana. Itse annoin juosta valvonnassani yhdessä käytävässä, jonka toisessa päässä oli ovi, jonka aina suljin ja itse menin toiseen päähän vahtimaan. :-) Kunhan ei ole mitään aivan tolkuttoman pientä häkkiä, niin on ihan ok. Mielestäni miniduna on kuitenkin syyrialaiselle jo liian pieni asumus.

    • Minää

      Joku 100cm on paras vaihtoehto

    • Anonyymi

      Itselläni on 55 cm pituus 37 korkeus ja 35 leveys ja hamsteri on viihtynyt hyvin häkissään.

      • Anonyymi

        Tuota... syyrialaisellako? Absoluuttinen minimi taitaa olla se 70cm x 35 cm, mutta usein käytetään myös 80cm x 40cm. Jos omistat syyrialaisen, hanki sille ehdottomasti isompi asumus tai anne se jollekin, joka pystyy tarjoamaan sille paremman kodin.


    • Anonyymi

      onko 60x30x35 liian pieni syrkkikselle??

    • Anonyymi

      Moi! Oon siis hommaamassa syyrianhamsteria! Onko noin vähän päälle 50cm pitkä, 35cm leveä ja 30cm syvä häkki hamsterille?

    • Anonyymi

      Faunatar sano metrin vähintään.

      • Anonyymi

        tällee 13 vuotta myöhemmin kun katoin netistä niin sopiva on 80x40x30


    • Anonyymi

      Onko 52x35x28 Ok syyrialaiselle?

      • Anonyymi

        Ei ole.


    • Anonyymi

      Onko 60x40 häkki syyrialaisellehamsterille liian pieni?????

      • Anonyymi

        On, ehdottomasti. Ihan miniminä kannattaa pitää 100 cm. Jos on ikinä nähnyt hamsterin vaikkapa Ikean Detolf-vitriinistä tehdyssä häkissä (pituus 160cm), ei voi enää koskaan tunkea rakasta lemmikkiään tuollaiseen kenkälaatikon kokoiseen purkkiin mitä täälläkin ehdotetaan.


    • Anonyymi

      Tulin katsomaan vinkkejä, mutta ilmeisesti täällä riidellään.

    • Anonyymi

      Mun kultahamsterilla on miniduna mut se pääsee joka päivä juoksentelemaan ainakin 5h ja meillä on ollut 5 kultahamsteria ja yksi asui minidunassa kokoelämänsä ja eli 2 vuotta eli jos häkkiin laittaa paljon virikkeitä ja mökkejä ja päästää jalottelemaan jokapäivä niin on se ihan ok. Meidän yhdellä hamsterille tiuhtilla ei ollut juoksu pyörää mut sekin pääsi joka päivä juoksentelemaan pari tuntia ja sekin eli 2 vuotta.

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole OK. Miniduna on nimensä mukaisesti niin mini, ettet edes teoriassa saa sinne paljon mainitsemiasi virikkeitä ja mökkejä. Vain eläinrääkkääjä pitää syyrialaista jostain käsittämättömästä syystä minidunassa, vaikka joka paikassa se torpataan suoralta kädeltä, joten tietoa on tarjolla. Mistään et edes saisi ostettua syyrialaista minidunaan, jos totuuden mukaisesti kertoisit siitä.


    • Anonyymi

      HAMSTERILLE OIVA ASUMUS on IKEAN DETOLF- NIMINEN VITRIINI. Se on todella iso ja maksaa VAIN 60e! Siihen vaa tekee jostaki verkosta kannen

    • Anonyymi

      Oon aivan liian myöhässä, ja minimi mitat tässä yli kymmenen vuoden välissä on tietenki varmasti muuttuneet. Mut siis jos joku nyt vielä 2022 ettii tietoa niin jossain sanotaan että minimi on se 80x40 mut oikeesti olisi hyvä olla yli 90x40!! Mitä isompi, sen parempi!

    • Anonyymi

      Mä sain just vähän aikaa sitten syrkin hänellä on vielä noin 35×75 kokoinen terraario mutta viikon päästä hänelle tulee 160×41 voiko se olla liian iso??

      • Anonyymi

        Ei oo liian iso. Voit vaikka laittaa toiselle puolelle veikkaan että terraarioa paljon purua niin saa kaiveltua ja samalla vie tilaa ja oleskelutila on hyvän kokoinen eikä hamsteri stressaannu


    • Anonyymi

      Hei minun hamsterin häkki on 100cm pitkä korkeus 40cm ja leveys 30cm niin onko leveys liian pieni ostin sen juuri ja pelkään että se on liian pieni rahaakaan ei ole. :(

      • Anonyymi

        Ei oo liian pieni
        On tosi hyvän kokoinen hamsterisi varmasti viihtyy<3


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe