taas jonsered 2045 käyntiongelma

apua vailla

elikkäs siis saha lähtee käyntiin ja käy hyvin noin 20-30s ja sammuu kuin saunalyhty ei auta vaikka koittaa härnätä kaasulla vikaa olen yrittänyt korjata seuraavasti:kaasuttimeen uudet kalvot,uusi bensaletku,uusi signaalikanavan kumi,kurkun kumi,putsannut p.a suodattimen,vaihtanut bensan,tarkistanut sylinterin,männän,pakoputken ja tulppakin antaa hyvän kipinän.voisiko puolassa olla vikaa alkaa ymmärrys loppumaan sahan suhteen

21

14366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minullakin

      vastustaa niin perskeleesti tämä huuta täysillä muilla kierrosalueilla sammuu ku sauna lamppu, osaa olla ärsyttävä.Kaikki on tutkittu tyristöri ollu penkissä kestää kaikki kierrosalueet, kaasutinvuodot alipainepumpulla, neula, kalvot, polttoainepuoli, ei ymmärrä ei.

      • 345fxt

        mullakin oli sama ongelma 2152 jonseredis ,,sinä on tankin korvaus ilma juttu tukossa..tein itse isomman reijän siihen pienellä poranterällä löytyy tankin oikealta sivulta ainakin mulla.sen voi kokeilla silee et aukasee tankinkorkkia kun se tempuilee silloin pitäs korjaantua jos siinä vika.ja se vaivaa jokaista hurrisahaa nykyisin ..kertokaa jos tulee kuntoon...:))


      • apua vailla
        345fxt kirjoitti:

        mullakin oli sama ongelma 2152 jonseredis ,,sinä on tankin korvaus ilma juttu tukossa..tein itse isomman reijän siihen pienellä poranterällä löytyy tankin oikealta sivulta ainakin mulla.sen voi kokeilla silee et aukasee tankinkorkkia kun se tempuilee silloin pitäs korjaantua jos siinä vika.ja se vaivaa jokaista hurrisahaa nykyisin ..kertokaa jos tulee kuntoon...:))

        korvausilma vanttiilin tsekkaus saha polttaa kaasutttimen verran bensaa ja sammuu ei auta vaikka kaasulla "lipsuttaa"


      • vanhaan kun
        apua vailla kirjoitti:

        korvausilma vanttiilin tsekkaus saha polttaa kaasutttimen verran bensaa ja sammuu ei auta vaikka kaasulla "lipsuttaa"

        sahailin ..tankissa oleva suodatin oli huskuissa , jotain ihmehuopaa....se kun kovettu ,ei saanu pensaa ...oireet juuri tuollaset ...ajastaan sitten taas kaasutin täytty ja pelas hetken.
        Onko kaasuttimen ne plommit avattu ja ja katottu ettei niiden alla mitään ,sieltä ne poraukset kaasuttimen kurkkuun.
        Kumma, jos noin yksinkertasesta koneesta ei vika löydy.


    • kaasarissa

      kaasarissa on kalvon alla pieni sihti joka joskus pikeentyy öljystä umpeen.
      tai sitten kipunastaattori rikki(puola)

      • apua vailla

        sitä puolaa olen itsekkin mietiskellyt vaikka sahalla ei ole paljoa sahattu kaasarin sihti on puhdas ja kaasarin olen pariin otteeseen paine-ilmalla puhaltanut kalvojen alta


      • bertsi
        apua vailla kirjoitti:

        sitä puolaa olen itsekkin mietiskellyt vaikka sahalla ei ole paljoa sahattu kaasarin sihti on puhdas ja kaasarin olen pariin otteeseen paine-ilmalla puhaltanut kalvojen alta

        Mitään vikaa puolassa ole jos se kipinän antaa voithan vielä kokeilla maadoitusjohtimen kunnon mutta yleensä vika joka ei ole korjaantunut tekemisillä korjauksilla on kampiakselin stefa & laakeri eli ilmavuoto


      • mulipää
        bertsi kirjoitti:

        Mitään vikaa puolassa ole jos se kipinän antaa voithan vielä kokeilla maadoitusjohtimen kunnon mutta yleensä vika joka ei ole korjaantunut tekemisillä korjauksilla on kampiakselin stefa & laakeri eli ilmavuoto

        mulla just korjattiin ko.vika. syynä oli kuulemma vanhan bensan käyttö, säilyy korkeintaan n. 3kk.tta. käytä 98 2,5 prosenttisena tarkalleen.


      • apua vailla
        mulipää kirjoitti:

        mulla just korjattiin ko.vika. syynä oli kuulemma vanhan bensan käyttö, säilyy korkeintaan n. 3kk.tta. käytä 98 2,5 prosenttisena tarkalleen.

        kaasuttimen neulan vipu ei nostanut neulaa tarpeeksi ja loppujen lopuksi vaikka olin puhaltanut ja putsannut tankin suodattimen 3:een kertaan niin se ei silti antanut tarpeeksi ainetta läpi nyt käy ja kukkuu kiitoksia vielä kerran


    • vielä tarkastat

      että tankin korvausilmareikä ei ole tukossa ... sitä vikaa ollu paljon.

      • mallissa ei oo korkissa ilmareikää, huohotin on kannen alla.


    • kokemusta!!

      No yleennsä jonseretin koneissa heikko kohta on just kaasutin. Sulla on melko varmasti kaasutin tukossa. eli kannattaa ottaa säätö ruuvit ja kaikki kalvot pois ja alkaa puhaltamaan sylinteristä pois päin. siitä kaasuttimesta. ja kannattaa tarkistaa virran katkaisu johdot ne mitä menee kaasariin ja katkasimeen. ja sitten säädöt niissä on yleensä kolme säätöä tyhjä käynti, ilma ja bensan määrä. tyhkäy.. noin 4-5 kierosta auki ja niitä muita 1,5 auki niin saattaa alkaa pelittää.

    • Ihme homma

      Hauska homma sinänsä että Jonsered on sama saha kuin Husse ja ihme ja kumma se Husse on AINA mukamas parempi? värikö sen tekee?

      • Hurrdurr

        Tuliks sul keskel yötä pakottava tarve tämmösistä asioista avautua 4 vuotta vanhaan ketjuun. Mikäs siinä. Samoja koneita ne on.


    • jakri

      Mulla vanha J. 2045, kävi joskus liian kuumana, kun sahasin kannonjuuria ja terä tylsyi, piti saada yks kanto pois, että sai tehtyä nurmikon. Sitten vain tehot hävis, ajattelin korjata sen, onko kellään ohjeita, mistä aloitan. Mulla neljä sahaa, mutta ei korjaustaitoa. ( eläkk. tietoliikenne ins.).

      • juhlaporo

        Se varmaan leikkasi kiinni. Ota pakoputki pois ja kato pakoaukosta mäntää onko raahausjälkiä. Sitten töki jollakin piikillä männänrengasta. Jos ei jousta yhtään se on siinä.

        Korjaus sylinteri pois ja mäntä irti. Männänrengas vaihtoon tai koko mäntä jos paha. Sylinteristä alumiinijätteiden hapolla pois liuotus ja kevyt hoonaus. Sitten kasaus noin pääpiirteissään..


      • jakri
        juhlaporo kirjoitti:

        Se varmaan leikkasi kiinni. Ota pakoputki pois ja kato pakoaukosta mäntää onko raahausjälkiä. Sitten töki jollakin piikillä männänrengasta. Jos ei jousta yhtään se on siinä.

        Korjaus sylinteri pois ja mäntä irti. Männänrengas vaihtoon tai koko mäntä jos paha. Sylinteristä alumiinijätteiden hapolla pois liuotus ja kevyt hoonaus. Sitten kasaus noin pääpiirteissään..

        Moi,
        Ei leikannu kiinni, mutta savutti, eikä ottanut enää kierroksia. Täytyy avata kone ja katsoa, mitä on syönyt. Kanto oli sellanen 60 cm halkaisijalta ja juuret 4-6 tuumaisia. Olin vähän laiska, kun viitsinyt välillä viilata, mutta kyllä se sitten 4-vedolla irtosi. Mulla neljä eri valmistajan sahaa, nyt on aikaa tutkia niitä, yks toimii
        ja kolme rampoja.


      • juhlaporo
        jakri kirjoitti:

        Moi,
        Ei leikannu kiinni, mutta savutti, eikä ottanut enää kierroksia. Täytyy avata kone ja katsoa, mitä on syönyt. Kanto oli sellanen 60 cm halkaisijalta ja juuret 4-6 tuumaisia. Olin vähän laiska, kun viitsinyt välillä viilata, mutta kyllä se sitten 4-vedolla irtosi. Mulla neljä eri valmistajan sahaa, nyt on aikaa tutkia niitä, yks toimii
        ja kolme rampoja.

        Kuulostaa leikkaamiselta. Mistä päättelit ettei olisi?


      • apua.vailla

        En minä riedä!!!!!!!!!!!


    • velistoleroussr

      pytty pois ja kanavien isonnus seuraavasti: imua alas 5 milliä ja sivuille 4 mm.pakoa ylös 4 ja sivuille 4mm myös, virtauskanavat voi nostaa 1mm ylös. kone nippuun ja säätö kaasarille. tehoputki on hyvätehonlisä mutta hankala risusavotas.
      onnea jamenesystä

      • Anonyymi

        Nyt pelaa kun tein ohjeesi mukaan ja ottaa kierroksia!
        Kiitos


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe