Miten kannattaa toimia narsistisen persoonan kanssa?

Safari112

Onko vinkkejä, kuinka narsistisen persoonan kanssa kannattaa toimia? Lähipiirissä on henkilö, jolla on selvästi näitä piirteitä ja kovasti. On hyvin itsekäs ja manipuloi toiset toimimaan oman tahtonsa mukaan. Syy on aina toisessa, ei ikinä itsessä. Tarvitsee paljon palvontaa ja huomiota. Kun ei suostu toimimaan hänen tahtonsa mukaan, saa tuutin täydeltä paskaa niskaan ja kun ei edellenkään alistu, niin nyt tämä henkilö on muuttunut marttyyriksi. Tunnistatteko narsistin piirteitä? Mitä vinkkejä, miten hänen kanssaan kannattaisi toimia? Toimia, sillain, että se ei lisää hänen narsistisuuttaan, onko vinkkejä? Auttakaa please tietämätöntä...

36

9881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsafdsfdsf

      sun pitää toimia vastakohtaisesti eli annat narsistille kuvan että huomioit sitä sopivasti mutta sulla on myös muita huomionkohteita. Se pitää narsistin kiinnostuksen yllä.

      Siinä vaiheessa kun narsisti näkee että tilanne on se ettei sinulla ole muita huomion kohteita kuin tämä narsisti itse, siltä loppuu kiinnostus sua kohtaan lukuunottamatta rahallista tai vastaavaa hyötymistä.

    • Varjolilja

      Jätä narsisti, lähde niin kauas kuin voit, kun vielä voit ja pystyt. Narsisti tuhoaa elämäsi ja nujertaa sinut kuin kalvava mato sisuksissasi. Minulla on kokemusta siitä, eivätkä ne kokemukset ole hyviä. Kun hän lähti tästä maalimasta, minä jäin. Elämäni hänen vaikutuksessaan oli kuin avannossa roikkumista. Hän painoi minua veteen ja minä koetin roikkua jään reunoissa kiinni. Niin kauan kuin hän painoi, vedin itseäni ylöspäin. Kun painaminen loppui, lopetin minäkin ponnisteluni lopen väsyneenä ja - miten kävikään - aloin upota, hitaasti, mutta varmasti.

      • Norjanheinäperhonen

        Miten voit varmuudella sanoa, että hän kuului tuon oireyhtymän piiriin? On erittäin epätodennäköistä, että olisit ollut missään vuorovaikutuksessa oikean narsistin kanssa pidemmän aikaa.


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        varjoilija vei sanat suoraan suustani. ja vielä tyylikkäästi.


        Vituttaa rankasti. Minä olin jotain. Minusta olisi voinut tulla jotain. Nyt aion nuorena tappaa itseni.


        nimimerkillä Kolmentoista vuoden helvetti


      • jepalis
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        varjoilija vei sanat suoraan suustani. ja vielä tyylikkäästi.


        Vituttaa rankasti. Minä olin jotain. Minusta olisi voinut tulla jotain. Nyt aion nuorena tappaa itseni.


        nimimerkillä Kolmentoista vuoden helvetti

        Ihmisen kuin ihmisen pitäisi tietää hetki jolloin lähteminen on suotavaa. Toki tuo itsensä tappamisen tunne, ei ole kovin vakavaa. Sillä sitä on jokasella jossain kohtaa elämää. Etenkin ahdistushäiriöstä kärsivillä ja paniikkihäiriöstä kärsivillä. Itsemurha ajatukset ovat suhteellisen terveitä, sekä kertoo että emoniotaalinen tunne maailmasi on vielä terve. Jos oikeasti olisit sen tekemässä, et kertoisi siitä kellekkään, vaan olisit tehnyt sen aikoja sitten. Itsemurhan ajatukset heijastaa joihinkin tilanteisiin joita haluat pakoon. Ei niinkään halusta päättää päivänsä. Mutta olen samaamieltä muiden kanssa,"Narsisteille viimeinen naula arkkuun." Tai sitten yrität saada hänet hoitoon, joka on vielä parempi idea jottei muut ihmiset kärsi. Narsisti kuin narsisti, ymmärtää tilanteensa jos sen heille kertoo kaunistellen sanoja. Suorapuheisuus voi johtuu vielä ikävin seurauksin kuten jatkuva stalkkaamiseen, juorujen levittämiseen. Joita sitten sokeat kuuntelevat ja uskovat tämän kaiken. Mutta niin kauan kun selviä merkkejä ei ole tästä narsistisuudesta, älä vaivaa päätäsi sillä. Varmat merkit ovat. "Hän yrittää jatkuvasti hallita elämääsi, hän lukee salaa viestisi, hän kyselee jatkuvasti tekemisistäsi, hän pyrkii pitämään sinut luonaan jatkuvasti. Nuo ovat tunnetuimmat piirteet Narsistissa, jotkut voivat olla ns. Piilo narsisteja. Heitä on vaikeampi tulkita, sillä he tekevät kaiken salaa. Mutta pidäppä silmäsi auki ja pidä mieli avoinna. sen pitää olla jatkuvaa ja useamalta kuukaudelta, ennen kuin voi ketään narsistiksi haukkua. Sillä se ei ole mikään pieni käsite, vaan mielenterveys ongelma.


      • huonoihminen

        Narsisti on kova ! Empaattiduus
        puuttuu täysin!


    • Toimi näin.

      Ei muuta ku välit vaan poikki. Narsisti ei muutu.
      Jättäessäni oman narskuni, alkoi syyllistäminen ja kuvailemasi marttyyri-meininki. Vaatii voimia nähdä tämän taakse ja pysyä päätöksessään.

    • ettet...

      mene tekemään yhtään mitään. Pysy ite loitolla tästä henkilöstä. Tai sitte pyri oikein lähelle sitä, jotta se voi olla ylpeä itestään ku roikut siinä ja sun mieltä pahoittaakseen ei anna sulle huomiota vaan toisille sunki edestä. hahha, ku narsisti on sulle kiero niin mikset säki olis, tasapeli reilu peli ;) maalaisjärki sallittua

    • ei vielä toteuta

      narsismin kriteereitä

      kyseessä voi olla myös kulttuurierot, moni muukin asia

      vaikea auttaa, kun ei nettitekstin perusteella saa kokonaiskuvaa. usein ihmisten näkemykset ovat hyvin subjektiivisia, eivätkä objektiivisia. objektiiviseen näkemykseen tarvittaisiin ulkopuolinen tarkkailija

    • jämpti

      Kaikki vastaajat ovat olettaneet, että kyse on parisuhteesta, vaikka sanot, että "lähipiirissä on henkilö", joka vaikuttaa narsistilta.
      Minun ent. työpaikassani oli narsisti. Parhaiten hänen kanssaan tulivat toimeen kaksi naista. Toinen osoitti hyväksyntää ja teki toisinaan jopa pieniä palveluksia tälle oikeasti vastenmieliselle tyypille. Toinen suhtautui myös normaalisti, jätti ikään kuin noteeraamatta että tyyppi on narsisti. Hän ei tehnyt palveluksia vaan piti paremminkin henkistä etäisyyttä, silti rupatteli ym. normaalia kanssakäymistä.
      Samanveroisena työkaverina narsisti ei siis välttämättä ole mahdoton, häntä ei vain pidä mitenkään provosoida. Eikä itse provosoitua satunnaisista narskun purkauksista. Näin silti, jos haluaa, että asiat ja työnteko sujuvat.
      Pomona narsisti pääsee käyttämään valtaa ja silloin on paljon vaikeampi pitää ystävällisen neutraaleja välejä.

      Parisuhde narsistin kanssa on henkinen itsemurha. Sitä en suosittele kenellekään.

      • miten tunnistaa

        Tuota noin... kuvailet ehkä jotain muuta pershäröä, mutta ei tuo ole narsismia. Narsistin tunnistaminen on vaikeaa juuri sen takia, että he ovat suosittuja, kaikkien bestiksiä - paitsi sen jonka narsku on valinnut lähteekseen. Narsku tulee toimeen "kaikkien kanssa", kerää ympärilleen Hovin joka nyökyttelee ja ihailee kyselemättä. Ja se reppana joka ekan kerran on tietämättään eri mieltä narskun kanssa, tai jonka narsku muuten katsoo olevan sopiva kohde toteuttaa sadistista puoltaan, kukaan ei usko häntä. Kukaan ei tajua, että se kaikkien rakastama ja ihailema ihminen voisi olla niin sairas ja julma. Yleensä Hovi myös käy uhrin kimppuun ihan narskun pyytämättä, koska he kokevat velvollisuudekseen "puolustaa" lempi-ihq-narskuaan, joka imartelee heitä joka mutkassa ja käänteessä.

        Narsistia ei tunnista ennen kuin joutuu sellaisen uhriksi.


      • monsun 77
        miten tunnistaa kirjoitti:

        Tuota noin... kuvailet ehkä jotain muuta pershäröä, mutta ei tuo ole narsismia. Narsistin tunnistaminen on vaikeaa juuri sen takia, että he ovat suosittuja, kaikkien bestiksiä - paitsi sen jonka narsku on valinnut lähteekseen. Narsku tulee toimeen "kaikkien kanssa", kerää ympärilleen Hovin joka nyökyttelee ja ihailee kyselemättä. Ja se reppana joka ekan kerran on tietämättään eri mieltä narskun kanssa, tai jonka narsku muuten katsoo olevan sopiva kohde toteuttaa sadistista puoltaan, kukaan ei usko häntä. Kukaan ei tajua, että se kaikkien rakastama ja ihailema ihminen voisi olla niin sairas ja julma. Yleensä Hovi myös käy uhrin kimppuun ihan narskun pyytämättä, koska he kokevat velvollisuudekseen "puolustaa" lempi-ihq-narskuaan, joka imartelee heitä joka mutkassa ja käänteessä.

        Narsistia ei tunnista ennen kuin joutuu sellaisen uhriksi.

        Kyllä narsistilla on hovi. Kun jouduin narsistin uhriksi en tajunnut kuinka suuri valta narsistilla on, kuvittelin että hän antaisi huonon kuvan itsestään myös muille, mutta jostain syystä vain minulle, se tosin ei ole ihme , minulla on ollut huono itsetunto, olen olut koulukiusattu jne. Ole aina ollut liian kiltti enkä ole koskaan oppinut sanomaa vastaan. Ekan kerran kun hermot meni narsistiin niin siitä alkoi ajojahti, ei tosiaankaan tarvitse kuin pari kriittistä sanaa josta myrsky voi alkaa niin huono itsetunto narsistilla on (ja minä luulin että minulla oli huono itsetunto!)Mutta ehei, huomasin että olen loppujen lopuksi terve kuin vain terve voi olla, mutta toista voi sanoa narsisitista ja hänelle nyökyttelevästä hovista. Hovi tosin saa myös maistaa narsistin sadismia jos erehtyvät joku päivä sanomaan vastaan" kuningattarelle. "


      • työhyvinvointia?

        Ehdoton samanmielisyys, palveluksia päivittäin, julkinen ja kahdenkeskinen kehuminen, pikku-lahja silloin tällöin ja ovat vähintä, mitä työpaikan pershäröt muilta odottavat. Vastineeksi he jättävät näin käyttäytyvät työtoverit rauhaan paitsi, jos keksivät kateuden aiheita tai hankkivat kiertotietse tietoa ihmisen todellisista mielipiteistä.

        Lähes itsetuhoista on edellyttää pershäröltä samaa kuin normaali-ihmisiltä. Tämä aiheuttaa taatusti suuria vaikeuksia monella rintamalla ja kuluttaa siten voimavaroja enemmän kuin kenelläkään on.

        Kokemuksen kautta olen päätynyt ottamaan etäisyyttä työpaikan riehujaan. Tervehdin, juttelen päivän lööpeistä ja tietenkin työasiat hoidan hänen kanssaan kuten muidenkin. Tällä tavoin hän vain harvoin v..tuilee naamakkain. Selkäni takana hän arvostelee minua ja tekemisiäni, mutta minulle saakka näistä sättimisistä kuuluu vain jälkikaikuja. Paksua nahkaa tämäkin vaatii.


      • samoja kokenut
        monsun 77 kirjoitti:

        Kyllä narsistilla on hovi. Kun jouduin narsistin uhriksi en tajunnut kuinka suuri valta narsistilla on, kuvittelin että hän antaisi huonon kuvan itsestään myös muille, mutta jostain syystä vain minulle, se tosin ei ole ihme , minulla on ollut huono itsetunto, olen olut koulukiusattu jne. Ole aina ollut liian kiltti enkä ole koskaan oppinut sanomaa vastaan. Ekan kerran kun hermot meni narsistiin niin siitä alkoi ajojahti, ei tosiaankaan tarvitse kuin pari kriittistä sanaa josta myrsky voi alkaa niin huono itsetunto narsistilla on (ja minä luulin että minulla oli huono itsetunto!)Mutta ehei, huomasin että olen loppujen lopuksi terve kuin vain terve voi olla, mutta toista voi sanoa narsisitista ja hänelle nyökyttelevästä hovista. Hovi tosin saa myös maistaa narsistin sadismia jos erehtyvät joku päivä sanomaan vastaan" kuningattarelle. "

        Onnittelen! Olet sisäisesti vahva ihminen.


      • amoniom
        miten tunnistaa kirjoitti:

        Tuota noin... kuvailet ehkä jotain muuta pershäröä, mutta ei tuo ole narsismia. Narsistin tunnistaminen on vaikeaa juuri sen takia, että he ovat suosittuja, kaikkien bestiksiä - paitsi sen jonka narsku on valinnut lähteekseen. Narsku tulee toimeen "kaikkien kanssa", kerää ympärilleen Hovin joka nyökyttelee ja ihailee kyselemättä. Ja se reppana joka ekan kerran on tietämättään eri mieltä narskun kanssa, tai jonka narsku muuten katsoo olevan sopiva kohde toteuttaa sadistista puoltaan, kukaan ei usko häntä. Kukaan ei tajua, että se kaikkien rakastama ja ihailema ihminen voisi olla niin sairas ja julma. Yleensä Hovi myös käy uhrin kimppuun ihan narskun pyytämättä, koska he kokevat velvollisuudekseen "puolustaa" lempi-ihq-narskuaan, joka imartelee heitä joka mutkassa ja käänteessä.

        Narsistia ei tunnista ennen kuin joutuu sellaisen uhriksi.

        Tää on niin totta niin totta!!!!

        Omassa lähipiirissäni on narsisti, olen kohde. Voi luoja, pääseeköhän tästä ikinä. En ole saanut rauhaa, vaikka olen kaikki välit katkaissut, löytää keinot välittää ilkeytensä ja yrittää tuhota koko elämäni. Raskasta.


    • Narsisti-psykiatrin

      Niin hyvin surullista!
      Yhteiskunta vaan suosii narsistisia persoonallisuuksia. Olen itse joutunut narsistin uhriksi ja kun tämä narsisti on vielä psykiatri ja korottanut itse itsensä ylilääkäriksi niin voin sanoa, että ensin hän ajoi minut itsemurhan partaalle ja kun ei onnistunut siinä, niin hän vei minulta kaiken , mitä ihmiseltä aineellisesti voi viedä. No niin, nyt ajattelette, että hu haata,, mutta siinähän se onkin narsistien teot ovat niin kauhistuttavia, ettei niitä uskota todeksi. Siinä suuri syy, miksi tällaiset henkilöt saavat hillua mielinmäärin! Vai, mitä mieltä olette uhrit?

      • hankala potilas

        Kauheaa ajatella niitä narsistiterapeuttien ja -auttajien uhreja, jotka luulevat saavansa apua mutta jotka heitetäänkin entistä syvemmälle suohon ja syyllistetään vielä päälle kuinka mahdottomia hoidettavia ovatkaan :/


      • Kyllä niin on!

        Olen narsistiäidin uhri, mutta muuten on sama käsikirjoitus kuin sinulla.
        Narsistien teot ovat kauhistuttavia, mutta niitä ei paljon huomioida lakiasiaintoimistoissa, vaikka siihen on oma pykälänsä, Rikoslain luku 21 §5 eli tahallinen henkisen pahoinvoinnin tuottaminen. §6 käsittelee fyysistä pahoinpitelyä.

        Narsistien uhrien tuki ry:llä on tukitoimintaa, mutta yhdistyksen pitäisi laajentaa toimintaansa maantieteellisesti.


      • narsistin sisarpuoli
        Kyllä niin on! kirjoitti:

        Olen narsistiäidin uhri, mutta muuten on sama käsikirjoitus kuin sinulla.
        Narsistien teot ovat kauhistuttavia, mutta niitä ei paljon huomioida lakiasiaintoimistoissa, vaikka siihen on oma pykälänsä, Rikoslain luku 21 §5 eli tahallinen henkisen pahoinvoinnin tuottaminen. §6 käsittelee fyysistä pahoinpitelyä.

        Narsistien uhrien tuki ry:llä on tukitoimintaa, mutta yhdistyksen pitäisi laajentaa toimintaansa maantieteellisesti.

        En löytänyt tuota pykälää. Voisiko joku laittaa linkin? Minulla on sisko, jota toinen sisko ahdistelee jatkuvasti, ja uhri on liian kiltti. Jos hän tietäisi, että henkistä pahoinpitelyä vastaan on ihan lainkohta, hän saattaisi rohkaistua tekemään valituksen poliisille ja ehkä ahdistelu lopulta saataisiin loppumaan.


      • N.U 1

        Totta puhut. narsisti vie tuhkatkin pesästä." Käytös voi olla niin kauhistuttavaa että ei kyllä naapurit uskoisi."


      • RL LUKU 21
        narsistin sisarpuoli kirjoitti:

        En löytänyt tuota pykälää. Voisiko joku laittaa linkin? Minulla on sisko, jota toinen sisko ahdistelee jatkuvasti, ja uhri on liian kiltti. Jos hän tietäisi, että henkistä pahoinpitelyä vastaan on ihan lainkohta, hän saattaisi rohkaistua tekemään valituksen poliisille ja ehkä ahdistelu lopulta saataisiin loppumaan.

        http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L21

        Tuossa Rikoslain luku 21.


    • psykiatri

      Psykiatri ei voi olla narsisti, alalla työskentelee vain terveitä ihmisiä, muuten kyseinen työ ei onnistuisi.

    • lottamari<3

      :DD...
      no siinäpä se, kun narsisti ei ole sairas vaan tunneköyhä älykääpiö ja niiltä nyt onnistuu työ kuin työ ;)

    • moniminä

      Kyllä psykiatrikin voi olla persoonallisuushäiriöinen. Testit jotka opiskeluun pyrkiessä tehdään ja jotka mittaavat mielentasapainoa, ovat haaste tällaiselle täydelliselle näyttelijälle. Ja psykologia = tietoa = valtaa. Sitä kohti.

      • 13+12

        myös psykologi voi olla persoonallisuushäiriöinen


    • mikähän kööki psykia

      mikä erikois psykiatri luulet olevas katso peiliin sieltä se narsisti näkyy

    • Katko välit

      Katkaise välit lähipiirisi narsistiin. Hänen kuuluu lopettaa mm. manipulointi ja henkisen pahoinvoinnin tuottaminen. Narsismin keskustelupalstalla on listattu narsistin piirteitä. Myös Suomi24:n palstalla Suku on pahin saat vertaistukea.

    • hermoromahdus

      Kun narsisti on oma iäkäs isä, jonka narsistiset piirteet ovat vain voimistuneet iän ja vanhuuden "kremppojen" myötä.
      Please, miten toimia käytännössä? Onko kellään hyviä käytännön vinkkejä? Jos kyseessä olisi vieraampi henkilö, työkaveri tms., etäisyyden ottaminen/ välien katkaiseminen olisi helpompaa.

    • -tytär-

      Kyllä siihen omaan vanhempaan voi myös ottaa *hajuraon*. Kun hän alkaa kiukuttelemaan ja haukkumaan. Niin olet muutamia viikkoja ottamatta yhteyttä häneen. Niin se rauhoittaa tilannetta jonkin verran.

      Mutta, sen voin sanoa, että hän ei tule muuttumaan koskaan. Voi väliaikaisesti olla melko *iisi*. Mutta hän ei voi itselleen mitään. Minun vanhempi käyttäytyy hyvin silloin, kun hän on jotain vailla. Mutta paljastaa todellisen luonteensa heti seuraavassa käänteessä. Joskus se tuntuu ihan käsittämättömältä, kun kysymyksessä on kuitenkin yhdeksää kymmentä käyvä aikuinen ihminen. Herjailee ja kiukuttelee, kuin uhmaikäinen lapsi. Itse asiassa on vain pahempi. Kun hänen sanavarasto on laajempi.

      Itse elän omaa elämää haluamallani tavalla. Ja viis veisaan hänen sanomisistaan/määräyksistään. Tapailen niitä ihmisiä, kenen seurassa viihdyn. Vanhempani kanssa tapaamme toisiamme muutamia kertoja vuodessa. Ja jos hän alkaa tuolloin, tai puhelimessa haukkumaan. Sanon hänelle, että minulla on nyt muita kiireitä ja heipat :)

      Sinun on turha kärsiä syyllisyyttä vanhempasi käytöksestä. Mieti, mitä hän on antanut sinulle. Helvetistä on turha kiittää ketään.

    • yössä yksin

      Hei kaikki kirjoittavat hienot ihmiset*
      Narsistin kanssa kuihduttaa itsensä. Taistele itsesi irti. Sellainen ihminen osaa läheisriippuvuuden kasvattaa. Revi itsesi irti ja opettele rakastamaan arvokasta itseäsi* Kannattaa meillä vain yksi elämä. Parempaa jatkoa ja voimia kaikille***

      • vert.tuki

        Mainitsit lähes kaiken. Lisään vain vertaistukea varten
        http://www.narsistienuhrientuki.fi
        Kokemuksestani sanon, että psykiatrit ja psykologit väärentävät uhrin narsistiksi.


    • Raes

      Minulla on tuttavapiirissä ihminen jota epäilen vahvasti narsistiksi. Hän vaikuttaa hyvin itsekkäältä, kehuu aina itseään ja tavaroitaan, jos itselläni on jotain uutta hän lyttää sen ja sanoo että on miettinyt uudempaa versiota kuin omani. Hän ei mieti mitä suustaan päästää, on hyvin töykeäkin. Ei kykene sanomaan mitään hyvää toisista.
      Matkii meiltä asioita ja kehuskelee kavereilleen minun ideoilla ja esittää ne ominaan. Hänen vaimonsa saa hyvin harvoin vapaata, ei pääse yksin edes kauppaan ilman lapsia. Vaimolla on huono itsetunto ja on hyvin alistuva. En ole koskaan viitsinyt kysyä tästä häneltä, heillä on hyvin tiukan tuntuinen julkisuuskuva, raha-asioista ei puhuta yhtään kuten esim vertailen palkkoja muiden ystävieni kanssa.
      Onko epäilykseni osoittautunut oikeaan? Onko tässä oikea tapa pitää vaan etäisyyttä niin paljon kuin mahdollista?

    • Kokemustalöytyy

      Vanha ketju, mutta ajattelin kertoa kokemukseni.
      Selusta kannattaa turvata. Kannattaa muistaa, että narsisti ei koe syyllisyyttä eikä huonoa omaatuntoa. Tätä taustaa vasten syyllistäminen ei auta. Pakene tai taistele kuvaa mielestäni hyvin tilannetta. Joskus kannattaa pelata samaa peliä ja teeskennellä olevansa samalla puolella. Uskon, että parhaiten narsistin kanssa pärjää, kun ahdistaa hänet nurkkaan. On osoitettava paikka kuin koiralle. Pelkoa ei saa näyttää eikä minkäänlaista epävarmuutta. Mikäli haluaa pysyä samassa työpaikassa, on tämä mielestäni ainoa vaihtoehto. On tehtävä kertakaikkiaan selväksi, ettei suostu alistumaan. Narsistilla on heikko käsitys itsestään, eikä hän kestä itseensä kohdistuvaa uhkaa. Kun antaa narsistin maistaa omaa lääkettään toimien kylmän rauhallisesti ja hermostumatta, jättää nämä yleensä rauhaan.
      Hankalia tapauksia, muttei kannata uhrata mielenterveyttään. Joskus voi olla ainoa vaihtoehto vaihtaa työpaikkaa.

    • ööll9löö

      Välit poikki, sillä siisti.

      On tullut tavattua ja muitakin "ihmeellisyyksiä".

    • Helunalehmä

      Kaikessa lyhykäisyydessään, kun olet narsistin tunnistanut, on todennäköisesti peli jo menetetty. Ainoa asia mitä voit enää tehdä, mikäli välität omasta henkisestä hyvinvoinnistasi, lähde mahdollisimman kauas narsistista ja katkaise tältä kaikki mahdolliset yhteydenottotavat sinuun. T. Raskaana ex-avomiehelleni joka narsisti...

    • Airi_Asiantuntija

      Katkaise kaikki välit narsistiin. Se on ainoa toimiva keino.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe