gran canaria

tourist

Terveiset inglesistä, kotiuduimme eilen. Viimeisenä lomapäivänä voitimme ilmaisella arvalla t-paidan sekä vaihtoehtoisesti 500 € rahaa/dvd-laite/digi-camera. Voiton lunastaminen vaati 90 min tutustumisen anfi tauron lomakeskukseen. Paikalla oli suomalainen esittelijä, joka kertoi pitkään ja hartaasti lomakeskuksen suunnitelmista, vasta ensinmäinen vaihe oli valmis noin 100 huoneistoa ja golf kenttä. Paikka oli luxusta, moneen kertaan kyselimme hinnasta, esittelijä ei suostunut puhumaan rahasta. Kierroksen lopuksi saapui hänen esimiehensä, joka teki meille tarjouksen. Kyseessä ei ollut lomaosake, se meille kerrottiin moneen kertaan, emme toisaalta tienneet mitä olimme ostamassa myyjä puhui matkapaketista, itse olen nyt tutkinut nettiä ja myös lomaklubi tuntuu oikealta termiltä: siis 5 viikkoa majoitusta 4-5 tähden hotelleissa ympäri maailmaa, vain matkat pitäisi maksaa itse. Tarjous oli 4995, josta saimme heti alennusta 1000 €, eli 3995.Lisäksi saisimme ensinmäisen matkan toteuduttua 400 € lahjakortin käytettäväksi lentoihin. Ehdot olivat seuraavat:lomapaketti (5 viikkoa) pitää käyttää 3 vuoden aikana, 1. viikko anfi taurossa 15 kk:n kuluessa sopimuksen alkamisesta. Anfi taurossa sai viettää myös 2. viikon, mutta muut viikot piti valita, jostain muusta hotellista (3700 vaihtoehtoa). Käsiraha 1000 € piti maksaa heti, loput muutaman päivän maksuajalla. Onko kukaan tehnyt vastaavaa sopimusta? Liian hyvää ollakseen totta, muita maksuja ei ilmoitettu. Emme vieläkään tiedä, minkä markkinointiyhtiön kanssa sopimuksesta neuvottelimme, saimme kuitenkin t-paidan ja halvan dvd-laitteen. Esittely kesti lähes 3 tuntia.

58

7885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

      tyhmien ihmisten kusettamista on nämä Lomaclubi touhuilijat.voipi olla että ensi vuonna tätä koko puljua ei ole edes enään olemassakaan.

      • KOKEILE kerran

        Kannattaa kokeilla.


      • huijattu
        KOKEILE kerran kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla.

        Kokeilimme tällaista vastaavaa teneriffan puolella. Ei toiminut, matkoja ei saa varattua ei puheet pitäneet siteeksikään totta. Koko firmakin on konkannut. Joten olkaa varovaisia.


      • aina vaan

        Vakiohaukkujat haukkuu kaikki, vaikka eivät tiedä mitään.


      • Besservissereitä?
        aina vaan kirjoitti:

        Vakiohaukkujat haukkuu kaikki, vaikka eivät tiedä mitään.

        Ei haukku tapa kun on aina samat "tietäjät" asialla


      • hardo1981
        KOKEILE kerran kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla.

        joo onpa viisasta.tule kusetetuksi kerran


    • lomakustannuksista

      Ei tuo nyt niin hirveän halpaa ole:

      3.995 euroa ja 5 viikkoa,
      lomaviikon majoituksen hinta 800 euroa. Lennot päälle.

      Kanarialle lennot saa 500 eurolla, joten kahdelle hengelle matkan a-hinta on noin 900 e.

      • tourist

        Pitää vähän tarkentaa tätä tarjousta, kyseessä oli yhden makuuhuoneen huoneisto parvekkeella, pinta-ala noin 80 neliötä. Makuuhuoneessa poreallas, keittiön varusteluna liesi, astianpesukone, jääkaappi, pakastin, pyykinpesukone. Huoneistossa 2 taulu-tv:tä, stereot, parvekkeella pari aurinkotuolia, lisäksi allaspyyhkeet ym. Hinta 800 €/vko 1-4 henkilöä, melko halpa.


    • eilen kotiin

      Kotiuduin myös eilen Kanarialta. Olin majoittuneena Anfi Del Mar alueen clubissa yhden makuuhuoneen huoneistoon. Anfissa olin RCI-vaihdolla. Paikka näytti muodostuvan useasta lomaklubista. Anfia näytettiin markkinoivan todella aktiivisesti lentokentän tuloaulan seinämainoksista alkaen. Kaikkialla missä liikuimme oli mainospöytiä. Emme ottaneet arpoja vastaan. Näytimme hotellin avainta ja sanoimme "We stay there".
      Itse hotellissa huoneeseen tuotiin tiedote käteen, jossa varoitettiin osakehuijareista. Alueellä näkyi esittelyssä kävijöitä.

      Ennen reissua googlasin ahkerasti Anfia. Palaute oli tavattoman positiivista.

      Ensimmäisen vuorokauden jälkeen meille soitti joku suomalainen työntekijä, joka halusi varmistaa, että kaikki on hyvin.

      Tarjouksessa voi olla kyse uudesta markkinointikikasta, jolla halutaan osoittaa tuotteen laatua ja saadaan lisättyä huoneistojen käyttöastetta lama-aikana.

      Minua kiinnosti kanssa millä hinnalla viikko lähtee. Olen nähnyt netissä myynnissä hintoja kahden makkarin huoneistoista 28000 - 32000 euroa ja vastike oli vastaavasti 800-900 per viikko. Ihmettelin korkeaa vastiketta. Huoneistoa siivottiin lähes päivittäin. Alueella oli paljon ohjattua toimintaa sekä lastenkerho. Iltaisin oli show. Vastaavaa ohjelmatoimintaa on ollut usein 4 tähden (all inclusive) hotelleissa.

      Lisäksi ihmettelin kovasti mihin perustuu, että vaihtoviikkoa Anfiin voi hakea vain kerran neljässä vuodesssa. En itse hakenut, vaan kun soitin tiedustellakseni Kanarian vaihtoehtoja RCI:llä oli sattumalta vapaana Anfi hiihtolomaviikolle. Ihmettelin, kun RCI heppu kahteen kertaan puhelun aikana varmisti, että olen varmaasti ymmärtänyt, että en voi hakea uudelleen Anfiin ennen kuin 4 vuoden kuluttua.

      Tässä muutama kommentti. Kelit oli muuten viime viikolla loistavat. Anfissa aurinko paistoi koko viikon.

      • 5tahdenloma

        Kiitos kuulumisista Anfista.. kirjoittelin jo eilen nimim. 5tahdenloma pari tarinaa keskustelupalstalle liittyen Anfiin. Ja laitoin yhden keskustelun alulle kauppalehden palstalle otsikolla 'viikkoloma osake - sijoitus?'. Kannattaa lukaista mitä sijoittajat/'sijoittajat' mieltävät viikkoloma osakkeista :-) Nyt kun itsekin omistan Anfia palasen, niin täytynee vain nuolla rahallisen sijoituksen menetys ja psyykata itseä että se on hyvä sijoitus itselle&perhelle :-) eikä laskeskella kuluja tai tuottoja..
        Mistä sait noita mielettömiä hintoja.. tarkoitit Anfin 'omia' hintoja. Itse kun kävin esittelyssä ja ostin tuon viikkoni, niin suomalainen esittelijä kertoi/lupaili että jos haluaa luopua viikosta myöhemmin ,niin Anfi aloittaa jälkimarkkina toiminnan.. mutta ei ole vielä aloittanut, koska myyvät 'uusia' viikkoja kovaan hintaan esittelyssä kävijöille. esim. www.VisionsOfTheWorld.com valittaa 2mh huoneistoja halvemmalla kuin itse Anfi. No, heille hyvä bisness. Sopimus ehdoissa ,on mukava pykälä jos sattuisi yhtiövastike maksamatta niin huoneistomenee Anfin huomaan :-) . Myyvätköhän ne näitä viikoja esittelyissä, vai mistä viikkoja riittää jatkuvasti myyntiin. Uskoisin/epäilen että itse ostavat aiemmin mainitun firman välittämiä viikkoja ja myyvät ne uudestaan 'normaalihintaan' eteenpäin. Hyvä bisness kaiken kaikkiaan. Itsekin kyllä menen kevään mittaan mielelläni sinne.. mutta välillä sapettaa tää viikkoosake markkinoiden jälkimarkkina/markkinointi huijaus! Olen kokenyt samaa kuin te, että joka nurkalla saa siellä toitotella että "olen ,please, jo osakas, hyvää päivänjatkoa, onnea 'uhrin'/rekrytoitavan löytämiseen jne. " :-) Loma kuluu rattoisasti noinkin lörpötellessä..


      • tourist
        5tahdenloma kirjoitti:

        Kiitos kuulumisista Anfista.. kirjoittelin jo eilen nimim. 5tahdenloma pari tarinaa keskustelupalstalle liittyen Anfiin. Ja laitoin yhden keskustelun alulle kauppalehden palstalle otsikolla 'viikkoloma osake - sijoitus?'. Kannattaa lukaista mitä sijoittajat/'sijoittajat' mieltävät viikkoloma osakkeista :-) Nyt kun itsekin omistan Anfia palasen, niin täytynee vain nuolla rahallisen sijoituksen menetys ja psyykata itseä että se on hyvä sijoitus itselle&perhelle :-) eikä laskeskella kuluja tai tuottoja..
        Mistä sait noita mielettömiä hintoja.. tarkoitit Anfin 'omia' hintoja. Itse kun kävin esittelyssä ja ostin tuon viikkoni, niin suomalainen esittelijä kertoi/lupaili että jos haluaa luopua viikosta myöhemmin ,niin Anfi aloittaa jälkimarkkina toiminnan.. mutta ei ole vielä aloittanut, koska myyvät 'uusia' viikkoja kovaan hintaan esittelyssä kävijöille. esim. www.VisionsOfTheWorld.com valittaa 2mh huoneistoja halvemmalla kuin itse Anfi. No, heille hyvä bisness. Sopimus ehdoissa ,on mukava pykälä jos sattuisi yhtiövastike maksamatta niin huoneistomenee Anfin huomaan :-) . Myyvätköhän ne näitä viikoja esittelyissä, vai mistä viikkoja riittää jatkuvasti myyntiin. Uskoisin/epäilen että itse ostavat aiemmin mainitun firman välittämiä viikkoja ja myyvät ne uudestaan 'normaalihintaan' eteenpäin. Hyvä bisness kaiken kaikkiaan. Itsekin kyllä menen kevään mittaan mielelläni sinne.. mutta välillä sapettaa tää viikkoosake markkinoiden jälkimarkkina/markkinointi huijaus! Olen kokenyt samaa kuin te, että joka nurkalla saa siellä toitotella että "olen ,please, jo osakas, hyvää päivänjatkoa, onnea 'uhrin'/rekrytoitavan löytämiseen jne. " :-) Loma kuluu rattoisasti noinkin lörpötellessä..

        Kenenltä olet viikon lomaosakkeesi ostanut? Mitä erilaisia maksuja sopimus osakehinnan lisäksi sisältää? Meille ei edes tarjottu lomaosaketta, tiedustelimme myös onko myöhemmin mahdollista palata asiaan, se ei ollut mahdollista, ei myöskään internetin kautta tehtävä tiedustelu. Nyt jälkeen päin on tullut epäilys, ettemme koskaan olisi niitä 2 viikkoa anfiin edes saaneet varattua, olisivat varmaan sanoneet, että paikka on täynnä sekä anfi tauro että anfi del mare. En myöskään ymmärrä miksi lomapaketti oli 5 viikkoa ja 3 viikkoa piti valita muista kohteista, miten myyjä tilittää maksun niille muille hotelleille? Osaisiko joku kertoa lisää näistä myynnissä olevista lomapaketeista?


      • 5tahdenloma
        tourist kirjoitti:

        Kenenltä olet viikon lomaosakkeesi ostanut? Mitä erilaisia maksuja sopimus osakehinnan lisäksi sisältää? Meille ei edes tarjottu lomaosaketta, tiedustelimme myös onko myöhemmin mahdollista palata asiaan, se ei ollut mahdollista, ei myöskään internetin kautta tehtävä tiedustelu. Nyt jälkeen päin on tullut epäilys, ettemme koskaan olisi niitä 2 viikkoa anfiin edes saaneet varattua, olisivat varmaan sanoneet, että paikka on täynnä sekä anfi tauro että anfi del mare. En myöskään ymmärrä miksi lomapaketti oli 5 viikkoa ja 3 viikkoa piti valita muista kohteista, miten myyjä tilittää maksun niille muille hotelleille? Osaisiko joku kertoa lisää näistä myynnissä olevista lomapaketeista?

        Ostin Anfista suoraan paikan päällä keväällä 2005.
        - 1 mh Anfi Beach Clubista/ ODD(joka toinen vuosi käyttöoikeus) viikko 8, 10800 euroa maksoi
        - yhtiövastike /vuosi 200 euroa eli per viikko
        - loamclubin jäsenyys (tämä eri kuin viikko-osake, mutta päkollinen :-) ) 99 euroa/vuosi (sisältää RCI jäsenyyden) eli vaihtomahdollisuuden ympäri maailmaa.. vaihtomaksu 100-200 euroa/vaihto
        - bonusviikko mahdollisuus (huone 500 - ylöspäin)
        - osakkeen omistaja voi myös varata kavereille bonusviikon, kuten me tänä keväänä, vierailumaksu 25 euro/hlö

        Ymmärtääkseni nuo välittäjät ottaa välistä jotakin tietysti jos heiltä ostaa, sekä esim. Anfin tapauksessa jotakin 'leimaus' kuluja 100-200 euroa,jotka Anfi veloittaa. kannatta myös selvittää jos ostaa välittäjältä ettei viikkoosakkeeseen liity esim. yhtiövastike rästejä.

        Noista lomapaketti viikko paketeista ei minulla kokemusta.

        Eikö siellä enää myydä viikko-osakkeita paikan päällä?


      • 5tahdenloma
        tourist kirjoitti:

        Kenenltä olet viikon lomaosakkeesi ostanut? Mitä erilaisia maksuja sopimus osakehinnan lisäksi sisältää? Meille ei edes tarjottu lomaosaketta, tiedustelimme myös onko myöhemmin mahdollista palata asiaan, se ei ollut mahdollista, ei myöskään internetin kautta tehtävä tiedustelu. Nyt jälkeen päin on tullut epäilys, ettemme koskaan olisi niitä 2 viikkoa anfiin edes saaneet varattua, olisivat varmaan sanoneet, että paikka on täynnä sekä anfi tauro että anfi del mare. En myöskään ymmärrä miksi lomapaketti oli 5 viikkoa ja 3 viikkoa piti valita muista kohteista, miten myyjä tilittää maksun niille muille hotelleille? Osaisiko joku kertoa lisää näistä myynnissä olevista lomapaketeista?

        jaa, nyt lukasin sun alkuperäisen viestin.. eli myyvät lomaviikkopaketteja nykyään ! Eli onko kuitenkin viikkoloma osakkeet jo myyty pois.
        Pitäähän heidän jollain elää.. Sopimuksen purun voi tehdä 14 vrk sisällä sen teosta.
        Itse purin tuolloin 1. sopimukseni, kun eivät vastanneet kaikkiin epäselviin sopimuskohtiin heti. Tein kuukauden päästä samasta huoneesta uuden sopimuksen kun olin omasta mielestäni saanut selvyyden kaikkiin haluamiini tietoihin.
        Silloinkin loma-osakkeen käsiraha oli 1000. Paluttivat sen suhkot nopeati ennen uuden sopimuksen tekoa. Eli tuolloin homma ainakin toimi.
        no, parin kuukauden päästä olen itse siellä, joten kauppaavatkohan noita viikkopaketteja sitten meillekin? Käyn mielelläni ilmaisella aamiaisella rupattelemassa. Viimeksikin soitto tuli seuraava päivänä :Suomalaisella äksentillä oleva naisihminen soitti: "Kävisikö teille aamiainen bufee pöydästä..", "no, tottahan toki, sen verran nuuka olen että 'ilmainen' ruoka maistuu lomalla." Eli samaa rataa homma pyörii vuodesta toiseen, nyt sitten ilmaisilla 'ARVOILLA'! :-)


      • lomalaiset 50
        5tahdenloma kirjoitti:

        jaa, nyt lukasin sun alkuperäisen viestin.. eli myyvät lomaviikkopaketteja nykyään ! Eli onko kuitenkin viikkoloma osakkeet jo myyty pois.
        Pitäähän heidän jollain elää.. Sopimuksen purun voi tehdä 14 vrk sisällä sen teosta.
        Itse purin tuolloin 1. sopimukseni, kun eivät vastanneet kaikkiin epäselviin sopimuskohtiin heti. Tein kuukauden päästä samasta huoneesta uuden sopimuksen kun olin omasta mielestäni saanut selvyyden kaikkiin haluamiini tietoihin.
        Silloinkin loma-osakkeen käsiraha oli 1000. Paluttivat sen suhkot nopeati ennen uuden sopimuksen tekoa. Eli tuolloin homma ainakin toimi.
        no, parin kuukauden päästä olen itse siellä, joten kauppaavatkohan noita viikkopaketteja sitten meillekin? Käyn mielelläni ilmaisella aamiaisella rupattelemassa. Viimeksikin soitto tuli seuraava päivänä :Suomalaisella äksentillä oleva naisihminen soitti: "Kävisikö teille aamiainen bufee pöydästä..", "no, tottahan toki, sen verran nuuka olen että 'ilmainen' ruoka maistuu lomalla." Eli samaa rataa homma pyörii vuodesta toiseen, nyt sitten ilmaisilla 'ARVOILLA'! :-)

        Me ostettiin kans anfin loma viikko muutama vuosi sitten.Ensin oli esittely anfilla sitten esittelijä kertoi hinnoista jos nyt ostaa niin saa sitä ja tätä.meillä oli sitten joka vuosi 1 viikko anfilla lomaa.joka vuosi alkoi hinta nousta " vastike"
        yritettiin myydä anfin viikko osake mutta eihän sitä kukaan osta, Ilmaseks pitäs antaa. Ostettiin täältä suomesta loma osake ja annettiin vaihdossa Anfin osake.Nyt meillä on RCI pisteitä ja lomailla voi minkä ehtii . Lennot tarvii vain maksaa itte ja varaus maksu 121€. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä tähän.


      • kaikki kustannukset...
        lomalaiset 50 kirjoitti:

        Me ostettiin kans anfin loma viikko muutama vuosi sitten.Ensin oli esittely anfilla sitten esittelijä kertoi hinnoista jos nyt ostaa niin saa sitä ja tätä.meillä oli sitten joka vuosi 1 viikko anfilla lomaa.joka vuosi alkoi hinta nousta " vastike"
        yritettiin myydä anfin viikko osake mutta eihän sitä kukaan osta, Ilmaseks pitäs antaa. Ostettiin täältä suomesta loma osake ja annettiin vaihdossa Anfin osake.Nyt meillä on RCI pisteitä ja lomailla voi minkä ehtii . Lennot tarvii vain maksaa itte ja varaus maksu 121€. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä tähän.

        Jätit monta muuta kustannusta kertomatta.


      • ja tapas-baari
        kaikki kustannukset... kirjoitti:

        Jätit monta muuta kustannusta kertomatta.

        eivät tietenkään olleet mukana laskuissa.


      • rahakas
        ja tapas-baari kirjoitti:

        eivät tietenkään olleet mukana laskuissa.

        vieläkin jäi jotain kertomatta tais tulla ja jatkossakin tulee kalliit matkat.


      • tourist
        5tahdenloma kirjoitti:

        Ostin Anfista suoraan paikan päällä keväällä 2005.
        - 1 mh Anfi Beach Clubista/ ODD(joka toinen vuosi käyttöoikeus) viikko 8, 10800 euroa maksoi
        - yhtiövastike /vuosi 200 euroa eli per viikko
        - loamclubin jäsenyys (tämä eri kuin viikko-osake, mutta päkollinen :-) ) 99 euroa/vuosi (sisältää RCI jäsenyyden) eli vaihtomahdollisuuden ympäri maailmaa.. vaihtomaksu 100-200 euroa/vaihto
        - bonusviikko mahdollisuus (huone 500 - ylöspäin)
        - osakkeen omistaja voi myös varata kavereille bonusviikon, kuten me tänä keväänä, vierailumaksu 25 euro/hlö

        Ymmärtääkseni nuo välittäjät ottaa välistä jotakin tietysti jos heiltä ostaa, sekä esim. Anfin tapauksessa jotakin 'leimaus' kuluja 100-200 euroa,jotka Anfi veloittaa. kannatta myös selvittää jos ostaa välittäjältä ettei viikkoosakkeeseen liity esim. yhtiövastike rästejä.

        Noista lomapaketti viikko paketeista ei minulla kokemusta.

        Eikö siellä enää myydä viikko-osakkeita paikan päällä?

        Meille ei tarjottu viikon lomaosaketta, mahdollisuus oli ostaa ainoastaan lomapaketti joka oli siis 5 viikon mittainen ja josta ainoastaan 2 viikkoa sai käyttää jommassa kummassa anfissa. Nyt kun kerroit, että sinulla on käyttöoikeus vain joka toinen vuosi, tarkoittaa se varmaankin sitä, että lomaviikko on myyty kahdelle eri henkilölle, sinulla ilmeisesti pariton vuosi ja toisella osakkaalla parillinen vuosi. Lukaisin eilen myös kauppalehden keskutelupalstan, siellä ei tosiaankan olla sitä mieltä, että kyseessä on sijoitus. Ymmärrän kyllä miten sinä olet ajatellut saavasi tuottoa, ehkä termi on kuitenkin väärä sijoitusmielessä. Mekin harkitsimme vakavasti lomapaketin ostamista, siinä majoituksen hinta tuli huomattavasti halvelmmaksi, kuin matkatoimiston kautta ostetut 4-5 tähden majoitukset matkoineen. Edellyttäen, että myyjä ilmoitti sopimusneuvotteluissa kaikki maksut, jotka aikoi meiltä periä.


      • tourist
        5tahdenloma kirjoitti:

        jaa, nyt lukasin sun alkuperäisen viestin.. eli myyvät lomaviikkopaketteja nykyään ! Eli onko kuitenkin viikkoloma osakkeet jo myyty pois.
        Pitäähän heidän jollain elää.. Sopimuksen purun voi tehdä 14 vrk sisällä sen teosta.
        Itse purin tuolloin 1. sopimukseni, kun eivät vastanneet kaikkiin epäselviin sopimuskohtiin heti. Tein kuukauden päästä samasta huoneesta uuden sopimuksen kun olin omasta mielestäni saanut selvyyden kaikkiin haluamiini tietoihin.
        Silloinkin loma-osakkeen käsiraha oli 1000. Paluttivat sen suhkot nopeati ennen uuden sopimuksen tekoa. Eli tuolloin homma ainakin toimi.
        no, parin kuukauden päästä olen itse siellä, joten kauppaavatkohan noita viikkopaketteja sitten meillekin? Käyn mielelläni ilmaisella aamiaisella rupattelemassa. Viimeksikin soitto tuli seuraava päivänä :Suomalaisella äksentillä oleva naisihminen soitti: "Kävisikö teille aamiainen bufee pöydästä..", "no, tottahan toki, sen verran nuuka olen että 'ilmainen' ruoka maistuu lomalla." Eli samaa rataa homma pyörii vuodesta toiseen, nyt sitten ilmaisilla 'ARVOILLA'! :-)

        Meidän myyjä oli täysin suomalainen, tarjoilu myös sen mukainen 1 kuppi kahvia 3 tunnin esittelystä. Jälkeen päin ole netistä tutkinut, että tähän lomapakettiin ei sovelleta purkupykälää eikä se myöskään velvoita myyjää antamaan yhtä yksityiskohtaisia tietoja, kuin lomaosakkeen kauppa.


      • Utelias anfissa lomailija
        tourist kirjoitti:

        Meidän myyjä oli täysin suomalainen, tarjoilu myös sen mukainen 1 kuppi kahvia 3 tunnin esittelystä. Jälkeen päin ole netistä tutkinut, että tähän lomapakettiin ei sovelleta purkupykälää eikä se myöskään velvoita myyjää antamaan yhtä yksityiskohtaisia tietoja, kuin lomaosakkeen kauppa.

        Tourist tuliko kaupat ? Ostitteko lomapaketin ?


      • tourist
        Utelias anfissa lomailija kirjoitti:

        Tourist tuliko kaupat ? Ostitteko lomapaketin ?

        Emme tehneet kauppoja, koska ehdot tuntuivat silloin liian hyviltä ollakseen totta. Nyt jälkikäteen ei harmita, paikka oli t o d e l l a hieno ja kiinnostavin kohde oli "penthouse" 3:n makuuhuoneen huoneisto kattoterassilla, sitähän ei sillä sopimuksella saanut. Olisimme halunnet viettää kaikki lomaviikot anfi taurossa, sekään ei ollut mahdollista. Ehkä seuraavalla canarian matkalla teemme kaupat, ehdoista riippuen.


      • ottakaa selvää
        5tahdenloma kirjoitti:

        Ostin Anfista suoraan paikan päällä keväällä 2005.
        - 1 mh Anfi Beach Clubista/ ODD(joka toinen vuosi käyttöoikeus) viikko 8, 10800 euroa maksoi
        - yhtiövastike /vuosi 200 euroa eli per viikko
        - loamclubin jäsenyys (tämä eri kuin viikko-osake, mutta päkollinen :-) ) 99 euroa/vuosi (sisältää RCI jäsenyyden) eli vaihtomahdollisuuden ympäri maailmaa.. vaihtomaksu 100-200 euroa/vaihto
        - bonusviikko mahdollisuus (huone 500 - ylöspäin)
        - osakkeen omistaja voi myös varata kavereille bonusviikon, kuten me tänä keväänä, vierailumaksu 25 euro/hlö

        Ymmärtääkseni nuo välittäjät ottaa välistä jotakin tietysti jos heiltä ostaa, sekä esim. Anfin tapauksessa jotakin 'leimaus' kuluja 100-200 euroa,jotka Anfi veloittaa. kannatta myös selvittää jos ostaa välittäjältä ettei viikkoosakkeeseen liity esim. yhtiövastike rästejä.

        Noista lomapaketti viikko paketeista ei minulla kokemusta.

        Eikö siellä enää myydä viikko-osakkeita paikan päällä?

        Haukutte väärää puuta.
        Ette tunne tosiasioita.


      • edeliisen kanssa
        ottakaa selvää kirjoitti:

        Haukutte väärää puuta.
        Ette tunne tosiasioita.

        Pitäisi käydä edes paikan päällä
        ennenkuin aukoo päätään.


    • tja1

      teimme samanlaisen sopimuksen. Lähtöhinta vain oli tonnin kalliimpi. Hinnasta putosi 1000 euroa pois joten maksamme tonnin enemmän kuin te. Tietääkö kukaan voiko sopimuksen perua?
      Kävimme katsomassa sekä valmista että rakenteilla olevaa aluetta. Aika hienoilta näyttivät.

      • Peso Doble

        Aloitusviestissä mainittu sopimus ei ole lomaosake.

        Joten vaikka Anfin alueella olisi "osakkeilla" kusetettu tuhatta perhettä varsinkin edellisten omistajien aikana, sillä ei ole mitään väliä tässä. Koko alue on kiistatta kovaa luksusta ilmaisine sukelluskursseineen ja huoneiden samppanjajäähdytin-porealtaineen, eikä se asia muutu siitä että hölmöjä on höynäytetty niillä.

        Menimme esittelyyn eikä muuta yritetty myydä kuin aika normaali etukäteismaksettu hotellipaketti. 5 viikkoa eli 4-3 matkaa ostettiin. (Jahka eka lomalle päästään niin ehkä - turhaan- yritetään esitellä Tauron "osakkeita".)

        Jos haluatte majoittua Helsingin Kämpiin, ei hotelli osta teille lentoja. Mutta etukäteismaksulla saatte taatusti alennusta jonkun verran. Hotelli voi etsiä halpoja lentoja, kuten Anfi lupasi tehdä.
        Emme pätkääkään luota siihen että etsivät, mutta 2 hk 780 eu menopaluu löytyy näköjään Suomesta helposti ja takuulla Eestin tai Lontoon kautta paljon halvemminkin.

        Homma ei sovi muille kuin niille, jotka:
        - tietävät aika tasan pitkälle etukäteen loma-aikansa
        - pystyvät hommaamaan lentonsa netitse
        - vaihtamaan tarvittaessa konetta Lontoossa tai Frankfurtissa tms.
        - haluavat kolmen vuoden aikana vain Graniin lomille!
        - arvostavat luksusta.

        Laskimme normaalit matkakulumme eli lennot hotellit normaalituristin hotelleissa eli Anfiin verrattuna tosi karuissa, eikä niihin mennyt kuin parikymppiä vähemmän per viikkolärvi, kuin Anfin tarjouksessa.

        Jos aloitusviestin laittaja pitää yhden tai parikin lomaansa pariviikkoisina, niin lentokulut ja niiden vaivat putoavat radikaalisti. Meille riitti pluslaskelmaan yksi pariviikko eli eka, kuten ilmeisen hatusta vedettävät säännöt määräsivät.

        Jos meidän olisi ollut pakko pitää muut kolme viikkoa ties missä tietymättömissä Australian tai Karibian hotelleissa, emme olisi edes harkinneet. Älkää moiseen lähtekö ellette ole Madventuresin poikia.

        Nyt nähtäväksi jää:
        - onko Anfin puhelin/nettipalvelusta mitään tukea viisviikkoisille
        - saammeko lentoja
        - huijaako Anfi niin ettei "vapaana" milloinkaan ole kokoistamme huoneistoa. Luulisi olevan neljässä jättihotellissa, Tauron puolivalmis alue mukaanlukien viidessä. (En piruvie tiedä mitä voisin tehdä jos ei parin kolmen kuukaudenkaan haarukassa ole huoneita puolen vuoden tai vuodenkaan etukäteisvarauksella. Kaiketi silloin lennän Anfiin ja hakkaan myyjän kasvoluut siruiksi menetettyjen tuhatlappusteni raivolla. Olisi oikeastaan pitänyt kohteliaasti mainita tämä ikävä mahdollisuus myyntineuvotteluissa. :D )

        Maksamme vähän enemmän kuin aloittaja, mutta puolen vuoden maksuajalla ja selvästi pienemmällä käsirahalla. Eka matkalla on ilmainen lentokenttäkuljetus.
        Ei saatu lentovouchereita tuommoisille lentoyhtiöille joilla ei varmastikaan ole haluttuja lentoja tai halpoja lentoja. Mutta tuli puolihintainen bonusristeily jostain toisen mantereen satamasta, ja sinne ei takuulla "satu olemaan" paikkoja jos haluaisimme. Nämä ovat oheisroskaa, jolle ei kannata omistaa huomiotaan.

        Aloittajan saamasta alennuksesta ja muiden ehtojen erilaisuudesta näkee että myynnissä improvisoidaan paljon ja homma on hiukka hakusessa. Kohtelumme oli erittäin asiallista, ei aggressiivista eikä maalailevaa eikä edes kiirehtivää. Kestityskin hyvää, taksit pelasivat ja kokemus sinänsä kiva.

        Jos homma ensi vuonna toimii meille eli huone löytyy, on jutussa ilmeisesti kysymys joistain näistä :
        - Anfi, kuten huhutaan, pyrkii ehkä eroon lomaosakebisneksestä
        - Anfilla homma ontuu, jengi eroaa ja täyttöastetta halutaan lisää
        - Anfi on taas keksinyt uuden tavan kusettaa lomaosakeomistajiaan ja myy heille alunperin tarkoitettuja vapaita viikkoja nyt meille, saadakseen meistä myöhemmin uusia höynäytettäviä. Turha toivo.

        En tajua miten joku voi maksaa lomaosakkeesta jossa on vastikkeet päällä, 10-30 000 eu.
        Kuten uhkapelissä, kannattaa lomissa pelata sillä rahalla jonka pystyy menettämään ilman romahdusta.


      • Paso Doble
        Peso Doble kirjoitti:

        Aloitusviestissä mainittu sopimus ei ole lomaosake.

        Joten vaikka Anfin alueella olisi "osakkeilla" kusetettu tuhatta perhettä varsinkin edellisten omistajien aikana, sillä ei ole mitään väliä tässä. Koko alue on kiistatta kovaa luksusta ilmaisine sukelluskursseineen ja huoneiden samppanjajäähdytin-porealtaineen, eikä se asia muutu siitä että hölmöjä on höynäytetty niillä.

        Menimme esittelyyn eikä muuta yritetty myydä kuin aika normaali etukäteismaksettu hotellipaketti. 5 viikkoa eli 4-3 matkaa ostettiin. (Jahka eka lomalle päästään niin ehkä - turhaan- yritetään esitellä Tauron "osakkeita".)

        Jos haluatte majoittua Helsingin Kämpiin, ei hotelli osta teille lentoja. Mutta etukäteismaksulla saatte taatusti alennusta jonkun verran. Hotelli voi etsiä halpoja lentoja, kuten Anfi lupasi tehdä.
        Emme pätkääkään luota siihen että etsivät, mutta 2 hk 780 eu menopaluu löytyy näköjään Suomesta helposti ja takuulla Eestin tai Lontoon kautta paljon halvemminkin.

        Homma ei sovi muille kuin niille, jotka:
        - tietävät aika tasan pitkälle etukäteen loma-aikansa
        - pystyvät hommaamaan lentonsa netitse
        - vaihtamaan tarvittaessa konetta Lontoossa tai Frankfurtissa tms.
        - haluavat kolmen vuoden aikana vain Graniin lomille!
        - arvostavat luksusta.

        Laskimme normaalit matkakulumme eli lennot hotellit normaalituristin hotelleissa eli Anfiin verrattuna tosi karuissa, eikä niihin mennyt kuin parikymppiä vähemmän per viikkolärvi, kuin Anfin tarjouksessa.

        Jos aloitusviestin laittaja pitää yhden tai parikin lomaansa pariviikkoisina, niin lentokulut ja niiden vaivat putoavat radikaalisti. Meille riitti pluslaskelmaan yksi pariviikko eli eka, kuten ilmeisen hatusta vedettävät säännöt määräsivät.

        Jos meidän olisi ollut pakko pitää muut kolme viikkoa ties missä tietymättömissä Australian tai Karibian hotelleissa, emme olisi edes harkinneet. Älkää moiseen lähtekö ellette ole Madventuresin poikia.

        Nyt nähtäväksi jää:
        - onko Anfin puhelin/nettipalvelusta mitään tukea viisviikkoisille
        - saammeko lentoja
        - huijaako Anfi niin ettei "vapaana" milloinkaan ole kokoistamme huoneistoa. Luulisi olevan neljässä jättihotellissa, Tauron puolivalmis alue mukaanlukien viidessä. (En piruvie tiedä mitä voisin tehdä jos ei parin kolmen kuukaudenkaan haarukassa ole huoneita puolen vuoden tai vuodenkaan etukäteisvarauksella. Kaiketi silloin lennän Anfiin ja hakkaan myyjän kasvoluut siruiksi menetettyjen tuhatlappusteni raivolla. Olisi oikeastaan pitänyt kohteliaasti mainita tämä ikävä mahdollisuus myyntineuvotteluissa. :D )

        Maksamme vähän enemmän kuin aloittaja, mutta puolen vuoden maksuajalla ja selvästi pienemmällä käsirahalla. Eka matkalla on ilmainen lentokenttäkuljetus.
        Ei saatu lentovouchereita tuommoisille lentoyhtiöille joilla ei varmastikaan ole haluttuja lentoja tai halpoja lentoja. Mutta tuli puolihintainen bonusristeily jostain toisen mantereen satamasta, ja sinne ei takuulla "satu olemaan" paikkoja jos haluaisimme. Nämä ovat oheisroskaa, jolle ei kannata omistaa huomiotaan.

        Aloittajan saamasta alennuksesta ja muiden ehtojen erilaisuudesta näkee että myynnissä improvisoidaan paljon ja homma on hiukka hakusessa. Kohtelumme oli erittäin asiallista, ei aggressiivista eikä maalailevaa eikä edes kiirehtivää. Kestityskin hyvää, taksit pelasivat ja kokemus sinänsä kiva.

        Jos homma ensi vuonna toimii meille eli huone löytyy, on jutussa ilmeisesti kysymys joistain näistä :
        - Anfi, kuten huhutaan, pyrkii ehkä eroon lomaosakebisneksestä
        - Anfilla homma ontuu, jengi eroaa ja täyttöastetta halutaan lisää
        - Anfi on taas keksinyt uuden tavan kusettaa lomaosakeomistajiaan ja myy heille alunperin tarkoitettuja vapaita viikkoja nyt meille, saadakseen meistä myöhemmin uusia höynäytettäviä. Turha toivo.

        En tajua miten joku voi maksaa lomaosakkeesta jossa on vastikkeet päällä, 10-30 000 eu.
        Kuten uhkapelissä, kannattaa lomissa pelata sillä rahalla jonka pystyy menettämään ilman romahdusta.

        Niin, katsahdin mitä samantasoinen juttu maksaisi Aurinkomatkoilta.

        9220 euroa.

        Mutta onhan siinä suorat lennot ja 3 lentokenttäkuljetusta ilmaiseksi.

        Vasta kesällä varatessani tiedän oliko juttu vedätystä. Alue oli täynnä ihmisiä niin että ainakin joku saa oikeasti lomahuoneiston varattua. Saas nähdä.


      • Lomaosakematkailija
        Paso Doble kirjoitti:

        Niin, katsahdin mitä samantasoinen juttu maksaisi Aurinkomatkoilta.

        9220 euroa.

        Mutta onhan siinä suorat lennot ja 3 lentokenttäkuljetusta ilmaiseksi.

        Vasta kesällä varatessani tiedän oliko juttu vedätystä. Alue oli täynnä ihmisiä niin että ainakin joku saa oikeasti lomahuoneiston varattua. Saas nähdä.

        Lomaosakkeen omistajana (ei Anfi) Anfi-kohteisiin pääsee lisäviikoilla, jolloin hinta vaihtelee 585 - 939 euroa/huoneisto/viikko. Tarjolla on 1mh ja 2 mh huoneistoja ja niitä on tarjolla todella runsaasti. (Lisäviikkojahan saa rci:n jäsen ostaa rajoituksetta.) Pistevaihdolla tarjonta on huonompi, mutta esim. elokuun lopulla olisi tarjolla 1 mh huoneisto n. 80 000 pisteella, jolloin hinnaksi tulisi vaihtomaksu 133 euroa. Lisäksi tulee tietysti oman osakkeen vastikemaksu (200 - 300 € ja rci:n jäsenmaksu 140 €). Jos kuitenkin tekee useamman matkan/vuosi, yhdelle matkalle näiden kiinteiden kulujen osuus on aika mitätön. Esimerkkinä 3 viikon loma neljälle lisäviikoilla maksaisi 3 x 585 e 250 e (vastike) 140 e (jäsenmaksu)/4 = 536,25 e 450 e (lento) = 986,25 e/henkilö. Ei paha!
        Kyllä minä siis suosin lomaosakkeen hankkimista. Hankintakohde vain kannattaa valita huolella ja kiinniittää erityisesti huomiota vastikkeen hintaan ja saatavaan pistemäärään. Hyvän lomaosakekaupan myötä tasokas matkustaminen muuttuu hyvinkin edulliseksi.
        Totta on, että Anfi rajoittaa lomailua kohteissaan, mutta kokemuksesta voin sanoa, ettei tuo Anfi ole ainoa tasokas kohde eikä edes parhaimpia, joissa olen lomiani viettänyt.
        Kannattaa lueskelle myös http://lomaosakematkailijat.multiply.com/


      • Leila...
        Paso Doble kirjoitti:

        Niin, katsahdin mitä samantasoinen juttu maksaisi Aurinkomatkoilta.

        9220 euroa.

        Mutta onhan siinä suorat lennot ja 3 lentokenttäkuljetusta ilmaiseksi.

        Vasta kesällä varatessani tiedän oliko juttu vedätystä. Alue oli täynnä ihmisiä niin että ainakin joku saa oikeasti lomahuoneiston varattua. Saas nähdä.

        Kävin viime vuonna Anfissa.Koska lomani oli sesonkiaikaan, osti aurinkomatkoilta pelkät lennot sekä bussikuljetuksen Puerto Ricoon. Sieltä oli muutaman kilometrin/euron taximatka Anfiin.

        Laittakaapa vinkkejä muista hyvistä kohteista, joissa olette käyneet.


      • EiJaksaOdottaa
        Leila... kirjoitti:

        Kävin viime vuonna Anfissa.Koska lomani oli sesonkiaikaan, osti aurinkomatkoilta pelkät lennot sekä bussikuljetuksen Puerto Ricoon. Sieltä oli muutaman kilometrin/euron taximatka Anfiin.

        Laittakaapa vinkkejä muista hyvistä kohteista, joissa olette käyneet.

        Oltiin perheen kanssa helmikuun puolessa välissä Gran Canarialla. ( Ei anfissa ) Eräs esittelijä kertoi hotellilla Anfista. Päätimme lähteä katsomaan millainen se nyt sitte on kun esittelijä sitä niin kehui. Esittelijä tilasi meille taksin sovittuna aika, ilmaseksi. Kun pääsimme anfiin, saimme juoda limua kun odottelimme suomalaista esittelijää. Kun hän tuli lähdimme kiertämään hotelleja. Oikein ihana ja mukava paikka. Lopulta olimme kiertäneet paikan ja meni n. 1,5 - 2h. Esittelijä tarjosi lapsille limut ja aikuisille kahvit. Sitten tapasimme esittelijän esimiehen, joka myös oli suomalainen. Meille kerrottiin, että he "mainostavat" itseään vain kanarialla, koska mainoskulut ja sellaiset kasvavat jos sitä mainostetaan ympäri maailmaa, eli anfi tunnettavuus on kasvanut puskaradion avulla. Esimies kertoi hinnan ja he poistuivat hetkeksi, että saimme miettiä rauhassa. Hintaa taisi olla 4400e (2 viikkoa Anfissa 15kk mennessä 3 viikkoa muualla maailmassa). Yritimme vielä tinkiä, mutta esimies sanoi, ettei voi enää hintaa laskea. Päätimme kuitenkin ottaa matkan. Mies kuka meille paikkaa esitteli, toi 3 pyyhettä jotka olimme valinneet ja tarjosi kahvit. Saimme myös kuohuviini pullon ja lapsille T-paidat. Esittelijä vei meidät vielä syömään paikalliseen ravintolaan. Ruokalista oli myös suomeksi monessa ravintolassa. Tarjoilijat olivat ystävällisiä ja ruoka aivan mahtavaa. Sitten esittelijä antoi meille lapun jolla saamme ilmasen taksikuljetuksen takaisin omalle hotellillemme. Ja nyt ollaan ensi vuoden alussa lähdössä Anfille 2 viikoksi. :)


      • perhe Tampereelta
        EiJaksaOdottaa kirjoitti:

        Oltiin perheen kanssa helmikuun puolessa välissä Gran Canarialla. ( Ei anfissa ) Eräs esittelijä kertoi hotellilla Anfista. Päätimme lähteä katsomaan millainen se nyt sitte on kun esittelijä sitä niin kehui. Esittelijä tilasi meille taksin sovittuna aika, ilmaseksi. Kun pääsimme anfiin, saimme juoda limua kun odottelimme suomalaista esittelijää. Kun hän tuli lähdimme kiertämään hotelleja. Oikein ihana ja mukava paikka. Lopulta olimme kiertäneet paikan ja meni n. 1,5 - 2h. Esittelijä tarjosi lapsille limut ja aikuisille kahvit. Sitten tapasimme esittelijän esimiehen, joka myös oli suomalainen. Meille kerrottiin, että he "mainostavat" itseään vain kanarialla, koska mainoskulut ja sellaiset kasvavat jos sitä mainostetaan ympäri maailmaa, eli anfi tunnettavuus on kasvanut puskaradion avulla. Esimies kertoi hinnan ja he poistuivat hetkeksi, että saimme miettiä rauhassa. Hintaa taisi olla 4400e (2 viikkoa Anfissa 15kk mennessä 3 viikkoa muualla maailmassa). Yritimme vielä tinkiä, mutta esimies sanoi, ettei voi enää hintaa laskea. Päätimme kuitenkin ottaa matkan. Mies kuka meille paikkaa esitteli, toi 3 pyyhettä jotka olimme valinneet ja tarjosi kahvit. Saimme myös kuohuviini pullon ja lapsille T-paidat. Esittelijä vei meidät vielä syömään paikalliseen ravintolaan. Ruokalista oli myös suomeksi monessa ravintolassa. Tarjoilijat olivat ystävällisiä ja ruoka aivan mahtavaa. Sitten esittelijä antoi meille lapun jolla saamme ilmasen taksikuljetuksen takaisin omalle hotellillemme. Ja nyt ollaan ensi vuoden alussa lähdössä Anfille 2 viikoksi. :)

        Toivottavasti olet saanut varattua ne 2 viikkoa Anfista?
        Sinulle tullaan siellä paikanpäällä sitten tekemään tarjous, jossa myydään viikko-osaketta Anfiin.
        Ja jos tätä et tule ostamaan, niin sinusta tulee toisen luokan asiakas. Palvelu jatkossa huononee ja lopuille 3 lomaviikolle tuskin tulet saamaan enää mitään hotellivarausta.
        Jos hyvä säkä käy, niin voit ehkä johonkin päästä lomalle, mutta tuskin silloin kun sinulle sopii ja mihin sinä haluat. Näin on meille käynyt ja loppuja lomaviikkoja ei ole saanut varattua lainkaan.
        Kannattaa ottaa asia puheeksi siellä, kun olette Anfissa.
        Anfi on viiden tähden hotelli, mutta asiakaspalvelu ei ole.


      • jupsjups
        perhe Tampereelta kirjoitti:

        Toivottavasti olet saanut varattua ne 2 viikkoa Anfista?
        Sinulle tullaan siellä paikanpäällä sitten tekemään tarjous, jossa myydään viikko-osaketta Anfiin.
        Ja jos tätä et tule ostamaan, niin sinusta tulee toisen luokan asiakas. Palvelu jatkossa huononee ja lopuille 3 lomaviikolle tuskin tulet saamaan enää mitään hotellivarausta.
        Jos hyvä säkä käy, niin voit ehkä johonkin päästä lomalle, mutta tuskin silloin kun sinulle sopii ja mihin sinä haluat. Näin on meille käynyt ja loppuja lomaviikkoja ei ole saanut varattua lainkaan.
        Kannattaa ottaa asia puheeksi siellä, kun olette Anfissa.
        Anfi on viiden tähden hotelli, mutta asiakaspalvelu ei ole.

        Me erehdyimme ottamaan 5 viikon anfiloman. Lähinnä, että tulisi pidettyä lomat.
        Kyllä aika nihkeään on ollut loman varaaminen, joten epäluuloisuus on suuri!
        Enpä ihmettelisi, jos tosiaan vielä palvelu huononisi, jos tulevat kauppaamaan lomaosaketta.
        Täytyisi saada ainakin käsiinsä jokin kohdeopas, mistä voisi niihin muihin kohteisiin mennä. Kahden viikon anfiloma on jo varattu, joten sittenpä nähdään, lennot ei ainakaan tule halvaksi :/ Näin jälkiviisaana, ei olisi kannattanut varata mitään anfilomaa, nyt ei voi niin vapaasti valita, mihin haluaa mennä, jos haluaa tästä pelistä rahat "takaisin"..


      • Leila...
        EiJaksaOdottaa kirjoitti:

        Oltiin perheen kanssa helmikuun puolessa välissä Gran Canarialla. ( Ei anfissa ) Eräs esittelijä kertoi hotellilla Anfista. Päätimme lähteä katsomaan millainen se nyt sitte on kun esittelijä sitä niin kehui. Esittelijä tilasi meille taksin sovittuna aika, ilmaseksi. Kun pääsimme anfiin, saimme juoda limua kun odottelimme suomalaista esittelijää. Kun hän tuli lähdimme kiertämään hotelleja. Oikein ihana ja mukava paikka. Lopulta olimme kiertäneet paikan ja meni n. 1,5 - 2h. Esittelijä tarjosi lapsille limut ja aikuisille kahvit. Sitten tapasimme esittelijän esimiehen, joka myös oli suomalainen. Meille kerrottiin, että he "mainostavat" itseään vain kanarialla, koska mainoskulut ja sellaiset kasvavat jos sitä mainostetaan ympäri maailmaa, eli anfi tunnettavuus on kasvanut puskaradion avulla. Esimies kertoi hinnan ja he poistuivat hetkeksi, että saimme miettiä rauhassa. Hintaa taisi olla 4400e (2 viikkoa Anfissa 15kk mennessä 3 viikkoa muualla maailmassa). Yritimme vielä tinkiä, mutta esimies sanoi, ettei voi enää hintaa laskea. Päätimme kuitenkin ottaa matkan. Mies kuka meille paikkaa esitteli, toi 3 pyyhettä jotka olimme valinneet ja tarjosi kahvit. Saimme myös kuohuviini pullon ja lapsille T-paidat. Esittelijä vei meidät vielä syömään paikalliseen ravintolaan. Ruokalista oli myös suomeksi monessa ravintolassa. Tarjoilijat olivat ystävällisiä ja ruoka aivan mahtavaa. Sitten esittelijä antoi meille lapun jolla saamme ilmasen taksikuljetuksen takaisin omalle hotellillemme. Ja nyt ollaan ensi vuoden alussa lähdössä Anfille 2 viikoksi. :)

        Tämä kirjoittaja on lomaosakemyyjä ja tyhmä sellainen. Ei kukaan muu kirjoita tuollaisia yksityiskohtia kuten "Ruokalista oli myös suomeksi monessa ravintolassa."
        Eihän tämä teidän lomaosakemyyjien business toimi, jos täällä mainostetaan, että palvelu on nihkeää kun on yritetty varata ostettua lomaa. Asiakas pitää palvella loppuun saakka.

        Olen huomannut saman 'perhe Tampereelta' tavallisena RCI vaihtajana, että ei näillä vaihdoilla pääse sinne minne sinä haluat silloin kuin sinä haluat. Toimintatapa on pitänyt muuttaaa sellaiseksi, että katsastetaan hyvissä ajoin (0.5-1 v) ennen lomaa tarjonta loma-aikaan. Mietitään mikä valitaan ja tehdä varaukset.

        Anfi sinällään oli ihan mukava paikka lomailla. Gran Canarialle ole tehnyt useamman reissun , joten on vertailukohtia.

        Ovatkohan teille myydyt kohteet samoja kuin sivuilla www.rci.com.


      • Tessut
        perhe Tampereelta kirjoitti:

        Toivottavasti olet saanut varattua ne 2 viikkoa Anfista?
        Sinulle tullaan siellä paikanpäällä sitten tekemään tarjous, jossa myydään viikko-osaketta Anfiin.
        Ja jos tätä et tule ostamaan, niin sinusta tulee toisen luokan asiakas. Palvelu jatkossa huononee ja lopuille 3 lomaviikolle tuskin tulet saamaan enää mitään hotellivarausta.
        Jos hyvä säkä käy, niin voit ehkä johonkin päästä lomalle, mutta tuskin silloin kun sinulle sopii ja mihin sinä haluat. Näin on meille käynyt ja loppuja lomaviikkoja ei ole saanut varattua lainkaan.
        Kannattaa ottaa asia puheeksi siellä, kun olette Anfissa.
        Anfi on viiden tähden hotelli, mutta asiakaspalvelu ei ole.

        olimme maaliskuussa 2010 Puerto Ricossa, jossa meidät bongattiin Anfin esittelyyn sillä seurauksella, että ostimme viiden viikon paketin, kaksi Cran Canarialla ja klme muissa Anfin lukuisissa kohteissa.
        Perheemme oli viettämässä joulua, matkan järjestelyt menivät OK, samoin saimme lomankin lähes toivomaamme ajankohtaan ja kuljetukset pelasivat oikein hyvin.
        Kolmantena lomapäivänä meillä oli tapaaminen kuohuviiniaamiainen henkeen miten menee.
        Tässä tilaisuudessa meille ehdotettiin lomaviikkojemme vaihtamista RCI:n lomaosakkuteen vaivaisen 16 000 euron erotuksella!
        Kyseisen hintainen 'heräteostos' ei kuulunut suunnitelmiimme, joten kieltäydyimme siitä. Pettynyt esittelijä kertoi, että voimme varata koejäsenyyden lomaviikot intervalin kautta, jonne saamme tunnutkset anfi vacation clubilta, mikä kuulemma kestää!
        Olemme kuukauden yrittäneet saada tunnuksia, ainut yhteydenotto oli tänään, jolloin virkailijalta tuli sähköpostikyselyyn autoreply, ettei ole anfin palveluksessa.
        Miten muilla, onko teillä kokemusta noista kokeilujäsenen loppuviikoista?
        Oletteko päässeet reissuun ja minkälaisin toimenpitein?


      • Pettyneet Joensuusta
        perhe Tampereelta kirjoitti:

        Toivottavasti olet saanut varattua ne 2 viikkoa Anfista?
        Sinulle tullaan siellä paikanpäällä sitten tekemään tarjous, jossa myydään viikko-osaketta Anfiin.
        Ja jos tätä et tule ostamaan, niin sinusta tulee toisen luokan asiakas. Palvelu jatkossa huononee ja lopuille 3 lomaviikolle tuskin tulet saamaan enää mitään hotellivarausta.
        Jos hyvä säkä käy, niin voit ehkä johonkin päästä lomalle, mutta tuskin silloin kun sinulle sopii ja mihin sinä haluat. Näin on meille käynyt ja loppuja lomaviikkoja ei ole saanut varattua lainkaan.
        Kannattaa ottaa asia puheeksi siellä, kun olette Anfissa.
        Anfi on viiden tähden hotelli, mutta asiakaspalvelu ei ole.

        Oletteko saaneet jatkoviikot muista kohteista tai ylipäänsä mitään vastausta Anfilta?


      • Peso Doble
        Leila... kirjoitti:

        Tämä kirjoittaja on lomaosakemyyjä ja tyhmä sellainen. Ei kukaan muu kirjoita tuollaisia yksityiskohtia kuten "Ruokalista oli myös suomeksi monessa ravintolassa."
        Eihän tämä teidän lomaosakemyyjien business toimi, jos täällä mainostetaan, että palvelu on nihkeää kun on yritetty varata ostettua lomaa. Asiakas pitää palvella loppuun saakka.

        Olen huomannut saman 'perhe Tampereelta' tavallisena RCI vaihtajana, että ei näillä vaihdoilla pääse sinne minne sinä haluat silloin kuin sinä haluat. Toimintatapa on pitänyt muuttaaa sellaiseksi, että katsastetaan hyvissä ajoin (0.5-1 v) ennen lomaa tarjonta loma-aikaan. Mietitään mikä valitaan ja tehdä varaukset.

        Anfi sinällään oli ihan mukava paikka lomailla. Gran Canarialle ole tehnyt useamman reissun , joten on vertailukohtia.

        Ovatkohan teille myydyt kohteet samoja kuin sivuilla www.rci.com.

        No nyt sitten on ensi viikot viiden viikon paketista varattu iät ajat sitten, ja varmistettu äsken puhelimitse. Odotin hukattuja varauksia ja nihkeyttä sekä haistatteluja. Vielä mitä. Sain tosi ystävällistä ja ripeää palvelua suomeksi, vaikka ameriikkakin sujuisi. Pyydettäessä lupailtua apua lentojen järjestämisessä, tuli pikavauhtia tieto että tällainen lento on skandin. matkanjärjestäjän koneeseen ja jos se kelpaa niin maksatte sinne, ei siis Anfin kautta. Netitse maksut lennosta, ja nyt on liput kädessä.

        Eli pian luksusreissuun ja taistelemaan.
        Tessu yllä:
        "Kolmantena lomapäivänä meillä oli tapaaminen kuohuviiniaamiainen henkeen miten menee.
        Tässä tilaisuudessa meille ehdotettiin lomaviikkojemme vaihtamista RCI:n lomaosakkuteen vaivaisen 16 000 euron erotuksella!"

        Ja perhe Tampereelta yllä:

        "Toivottavasti olet saanut varattua ne 2 viikkoa Anfista?
        Sinulle tullaan siellä paikanpäällä sitten tekemään tarjous, jossa myydään viikko-osaketta Anfiin.
        Ja jos tätä et tule ostamaan, niin sinusta tulee toisen luokan asiakas. Palvelu jatkossa huononee ja lopuille 3 lomaviikolle tuskin tulet saamaan enää mitään hotellivarausta.
        Jos hyvä säkä käy, niin voit ehkä johonkin päästä lomalle, mutta tuskin silloin kun sinulle sopii ja mihin sinä haluat. Näin on meille käynyt ja loppuja lomaviikkoja ei ole saanut varattua lainkaan.
        Kannattaa ottaa asia puheeksi siellä, kun olette Anfissa."

        No me ainakin voimme ilmoittaa tosi pitkälle etukäteen, milloin haluamme lomalle. Varmaan se auttaa. Ja oletamme saavamme aina Anfin Patalavacan hotelleista kämpän eikä mistään muualta, näin lupailtiin haluttaessa toteutuvan. Jos loppuja lomaviikkoja ei saa varattua lainkaan niin onpa törkeää, ja erittäin laitonta. Se on sitten se mainitsemani turpakeikka, tai haaste oikeuden eteen Anfille. Tulen ilmoittamaan Anfin edustajalle naamatusten että hän saa nyt tässä valita varaako viikot, vai otanko muut vaihtoehdot heti käyttöön.

        Voi ristus, että pitää matkaalussa tällasehenkin ratkaasuhun varaatua!

        Mutta toistaaseksi siis hyvin kaikki.


      • toivoton............
        EiJaksaOdottaa kirjoitti:

        Oltiin perheen kanssa helmikuun puolessa välissä Gran Canarialla. ( Ei anfissa ) Eräs esittelijä kertoi hotellilla Anfista. Päätimme lähteä katsomaan millainen se nyt sitte on kun esittelijä sitä niin kehui. Esittelijä tilasi meille taksin sovittuna aika, ilmaseksi. Kun pääsimme anfiin, saimme juoda limua kun odottelimme suomalaista esittelijää. Kun hän tuli lähdimme kiertämään hotelleja. Oikein ihana ja mukava paikka. Lopulta olimme kiertäneet paikan ja meni n. 1,5 - 2h. Esittelijä tarjosi lapsille limut ja aikuisille kahvit. Sitten tapasimme esittelijän esimiehen, joka myös oli suomalainen. Meille kerrottiin, että he "mainostavat" itseään vain kanarialla, koska mainoskulut ja sellaiset kasvavat jos sitä mainostetaan ympäri maailmaa, eli anfi tunnettavuus on kasvanut puskaradion avulla. Esimies kertoi hinnan ja he poistuivat hetkeksi, että saimme miettiä rauhassa. Hintaa taisi olla 4400e (2 viikkoa Anfissa 15kk mennessä 3 viikkoa muualla maailmassa). Yritimme vielä tinkiä, mutta esimies sanoi, ettei voi enää hintaa laskea. Päätimme kuitenkin ottaa matkan. Mies kuka meille paikkaa esitteli, toi 3 pyyhettä jotka olimme valinneet ja tarjosi kahvit. Saimme myös kuohuviini pullon ja lapsille T-paidat. Esittelijä vei meidät vielä syömään paikalliseen ravintolaan. Ruokalista oli myös suomeksi monessa ravintolassa. Tarjoilijat olivat ystävällisiä ja ruoka aivan mahtavaa. Sitten esittelijä antoi meille lapun jolla saamme ilmasen taksikuljetuksen takaisin omalle hotellillemme. Ja nyt ollaan ensi vuoden alussa lähdössä Anfille 2 viikoksi. :)

        Muistaako kukaan näiden esittelijöiden nimiä?? Pitäisi saada yhteys suomalaisiin työntekijöihin Anfilla. Kiitos jo etukäteen!


    • anfi

      Ostettiin rouvan kanssa samanlainen paketti. Ollaan ainakin tyytyväisiä.

      • Peso Doble

        Tulin juuri 2 viikon luksuslomalta Anfilta, se 5 vk paketti.

        Palvelu, matkanjärjestäminen, kuljetukset, huoneisto, palvelu hotellissa, altaat, huolto, alueet, yms.

        PIRU VIE KAIKKI JUST NIIN HYVÄÄ KUIN PITIKIN!

        Eli oikein hyvää. Olen sanaton.

        Ei mitään kiristystä, vain HYVÄÄ palvelua.

        EN TAJUA. Lukivatko postaukseni edellä ja pelästyivät?

        Pikkupuutteet ovat niin pieniä että menee typeräksi nillitykseksi jos niistä mainitsen.

        No kunnon espressot ja cappuccinot ovat tuntemattomia, vaikka alueella on yli parikymmentä kallista konetta. Luirua tai karmeaa Emicelaa, kuumaa maitoa ja kuplia, ei vaahdosta tajuakaan. Joten ei viittä tähteä sentään.

        Kokkina annan vihjeen: Syökää intialaisessa kasvisruuat jos haluatte halpaa, muukin siellä hyvää. Fuusioaasialaisessa alle 17 eu ankkaa, iso annos ja hyvää. Tropicalissa kohtuubuffet.

        (Varokaa Granin aamubuffetin auringossa lämmenneitä leikkeleitä, miltei kuolin, aagh. No se kai on hotellin moka, luulis tajuavan että jäähdytysalusta jää tropiikille toiseksi. Mutta olen kokki, enkä minäkään... )

        Mutta ihanaa, kolme lisäviikkoa on jo maksettu ja odottaa käyttöä!


      • kusetettukin
        Peso Doble kirjoitti:

        Tulin juuri 2 viikon luksuslomalta Anfilta, se 5 vk paketti.

        Palvelu, matkanjärjestäminen, kuljetukset, huoneisto, palvelu hotellissa, altaat, huolto, alueet, yms.

        PIRU VIE KAIKKI JUST NIIN HYVÄÄ KUIN PITIKIN!

        Eli oikein hyvää. Olen sanaton.

        Ei mitään kiristystä, vain HYVÄÄ palvelua.

        EN TAJUA. Lukivatko postaukseni edellä ja pelästyivät?

        Pikkupuutteet ovat niin pieniä että menee typeräksi nillitykseksi jos niistä mainitsen.

        No kunnon espressot ja cappuccinot ovat tuntemattomia, vaikka alueella on yli parikymmentä kallista konetta. Luirua tai karmeaa Emicelaa, kuumaa maitoa ja kuplia, ei vaahdosta tajuakaan. Joten ei viittä tähteä sentään.

        Kokkina annan vihjeen: Syökää intialaisessa kasvisruuat jos haluatte halpaa, muukin siellä hyvää. Fuusioaasialaisessa alle 17 eu ankkaa, iso annos ja hyvää. Tropicalissa kohtuubuffet.

        (Varokaa Granin aamubuffetin auringossa lämmenneitä leikkeleitä, miltei kuolin, aagh. No se kai on hotellin moka, luulis tajuavan että jäähdytysalusta jää tropiikille toiseksi. Mutta olen kokki, enkä minäkään... )

        Mutta ihanaa, kolme lisäviikkoa on jo maksettu ja odottaa käyttöä!

        Kyllä Suomessa rahakkaita riittää! Miksi joka välissä valitetaan, että moittijat eivät tiedä mitään? Voin sanoa, että yli kymmenessä esittelyssä (2 Anfissa) käyneenä olen perillä asioista. En ole havainnut sitä herätettä, miksi pitäisi lahjoittaa jollekkin pääosa kaupan perushinnasta (arvo taatusti laskee myynti-ilmoitusten perusteella) ja kuitenkin pulittaa "luxuksesta" kokonaisuutena sama kuin tavallisessa hotellissa. Vaikka kuinka laskisi, on kysymyksessä ajan osto pienelle ajalle todella kalliiseen hintaan. Jokainen tietysti laittaa rahansa mihin tykkää! Mutta on turhan monta petetyksi itsensä tuntevaa ja perhe-elämänsä jopa riitauttanutta. Kysymyksessä on laillistettu mafianomainen kaupankäyntimalli ilman minkään muun omistusta, kuin ajan, joka meillä on jo olemassa rajoitettu määrä. Eri yhtiö omistaa todellisuudessa koko kiinteistön. Viikko-osakkeita myy yhtiö, joka on vain sitä varten perustettu.


    • savertti

      Mekin ostimme, 1 mh, 5:n vk:n paketin Anfiin 2009 loppuvuodesta ja kyllä oli vaikeaa saada viime syksylle järjestymään ne ekat 2vk, míkä piti käyttää Anfilla, Gran Canarialla, Tauroa tyrkyttivät, mutta sitten pääsimme Gran Anfiin.
      Monen soiton ja hampaiden kiristelyn jälkeen saimme ne, mutta ei toivomaamme aikaa. Kyllä paikka on hieno ja kaikki oli sitä mitä luvattin.
      MUTTA
      kun emme ostaneet jäsenyyttä, niin jopas alkoikin olla hankalaa saada järjestymään ne loput 3 vk. Ei puhettakaan, että olisimme päässeet sinne minne olisimme halunneet, vaikka näin esittelyssä sanottin ;ihan minne vaan ympäri maailmaa on mahdollista mennä....
      Meille annettiin nettiosoite, mistä voimme käydä katsomassa vaihtoehtoja ja kerrottiin, että 6kk aiemmin HE näkevät varaustilanteen. Emme siis itse voineet katsoa, vaan kerroimme heille ajankohdan ja paikan.
      MUTTA aina oli vastaus ettei ole vapaata haluamassamme paikassa ja ko. ajankohtana ja ettei esim. Havaijille pääse ollenkaan. (tätäkin luvattiin esittelyssä kun sitä kysyimme) Vielä kun halusimme käyttää ne loput 3vk samalla kertaa pois. Jossain vaiheessa meille ehdotettiin, että vaihtaisimme viikot RCI:lle, mutta ei kerrottu seuraamuksia tai yleensä mitään, niin emme halunneet sitoutua enää yhtään enempää mihinkään.
      OLI TODELLA hankalaa saada järjestymään 3vk yhtäjaksoisesti, mutta toivoa sopii, että hotelli on sitä mitä luvattiin, ja että siellä ON majoitus meille.
      Tytöt jotka siellä puhelimeen vastailivat olivat kyllä hyvin mukavia ja avuliaita, mutta heillä on varmaan tiukat ohjeet kaikesta. Systeemi mättää ja pahasti.

    • against.anfi

      Moro,

      Ostimme myös tuon 5 vko paketin. 2 viikkoa oli sovittu käytettäväksi Anfilla ja 3 muuta missä tahansa vastaavantasoisissa paikoissa.

      2 viikon varaaminen Anfiin ei meinannut onnistua lainkaan, vaan meitä yritettiin työntää Tauroon, joka on vielä rakennustyömaana.

      Nyt olen yrittänyt varata matkaa Austaraliaan. Anfin kautta ei ollut mitään tarjolla. Laittoivat meidät RCI:lle ja antoivat nettitunnukset. Netissä on 60 kohdetta austaraliassa ja sinne soitettuamme tarjottiin yhtä ainoata kohdetta, noin 1500 km väärässä paikassa ja 3 tähden hotelliin. Yritimme löytää jotain vaihtoehtoa ja tarjottiin mm. Egyptiä, ja Dominikaanisesta tasavallasta jotain umpisurkeaa hotellia.

      Mulle on tullut vahva mielikuva, että Anfista on tosiaan kaikki viikot myyty ja myyvät nyt näitä paketteja huijaamalla, että pääsee Anfiin ja muihin vastaaviin kohteisiin, vaikkei tämä pidä paikkansa. Ovat nyt ulkoistaneet vaihtoviikot RCI:lle, jolla ei ole mitään intressiä palvella meitä eli meille yritetään tyrkyttää jotain jumalanhylkäämiä hotelleja, jotka eivät muille kelpaa.

      Netistä löysin, että Anfi ei aiemmin hyväksynyt 14 vrk palautusoikeutta, vaan joukko englantilaisia oli vetänyt Anfin oikeuteen ja oikeus määräsi palautusoikeuden käyttöönoton.

      Olen vaatinut kaupan purkua, koska myyty tuote ei vastaa sitä mitä olen vastineeksi saanut. Tähän ei ole vielä suostuttu.

      Soitin kuluttaja-asiamiehelle ja hän kyllä totesi asian olevan ihan selvä ja suositteli asian eteenpäin viemistä. Oikea instanssi on Euroopan kuluttaja-asiamiesorganisaatio. Sama, joka oli saanut läpi palautusoikeuden. Aion tämän todelle tehdäkin. Jos joku saman kokenut haluaa lähteä mukaan niin kannattaa ottaa mulle os. [email protected].

      Kuluttaja-asiamiehn velvollisuus on lähteä viemään juttua eteenpäin veloituksetta, jos katsoo epäkohdan aiheelliseksi.

      • Varatkaa heti

        Miksi ette varaa kaikkia viittä viikkoa saman tien, kun teette sen sopimuksen? Eihän se vaadi muuta kuin, että päätätte viisi seuraavaa lomaviikkoanne etukäteen. Jos kakovat, että ei ole tilaa haluamissanne kohteissa, niin näette heti kannattaako sopimusta tehdä.


    • Peso Doble

      Katsokaapa minun, Peso Doblen, edelliset postaukset 2kpl.

      No nyt, kun olemme iloisesti käyttäneet 2 viikkoa luksuslomaamme, ja tilasimme seuraavaa kahta viikkoa Anfilta, niin saimme sähköpostia että
      ostamamme loput 3 viikkoa eivät olekaan käytettävissä Anfilla, vaan jossain ihan uuden epämääräisen matkanjärjestäjän hotelleissa ympäri maailmaa. Siis ehkä.

      Turha on Anfin luulla että tämä tähän jää.
      Kuten mainitsin, raakaa fyysistä väkivaltaa on tapauksessani mahdollista käyttää.
      Katsotaanpa nyt ensin muut vaihtoehdot kuitenkin.

    • Osake myynnissä

      Viikko- osakkeeni on myynnissä
      Osake myynnissä: Anfi Beac Glub, 4 hengen huoneisto. Huoneisto 546 viikko 5. siis alkaa viikon 4. puolella lauantaina ja siitä viikko eteenpäin.( siis joka vuosi, jos ei halua mennä voi viikon tallettaa ja käyttää joko Anfilla tai jossain muualla myöhemmin)
      Olen omistanut sen jo yli 10 vuotta. Siinä on 1 mh Oh. keittiösyvennös. Oikein hieno. Anfille ei ole enää myynnissä kiinteitä viikko-osakkeita sanoi esittelijä siellä. olin siellä pari viikkoa sitten. Hieno on paikka ja viihtyisä.
      Maksoin osakkeesta 13 500 €
      Myyn sen 10 000 €
      Tästä ei ole merinäköalaa mutta on iso parveke. Hissillä kun laskeutuu tulee heti allasalueelle sähköpostioisoite: [email protected]

      • rouva123

        Haluatko päästä kokonaan eroon , vai voisitko ajatella vaihtoa isompaan kämppään kelluvalla viikolla.Tästä lähtisi mukavalla välirahalla. Meille riittäisi nykyään tuo pieni versio.Näitä meinaan on todella vaikea myydä, koska on täysin erilainen oma systeeminsä. Me oltiin viimeksi sellaisessa kattohuoneistossa.Tällä kelluvalla on mahdollista päästä niihin.Oli erittäin upeaa.


      • osake myynnissä
        rouva123 kirjoitti:

        Haluatko päästä kokonaan eroon , vai voisitko ajatella vaihtoa isompaan kämppään kelluvalla viikolla.Tästä lähtisi mukavalla välirahalla. Meille riittäisi nykyään tuo pieni versio.Näitä meinaan on todella vaikea myydä, koska on täysin erilainen oma systeeminsä. Me oltiin viimeksi sellaisessa kattohuoneistossa.Tällä kelluvalla on mahdollista päästä niihin.Oli erittäin upeaa.

        En halua vaihtaa vaan myyn kokonaan pois. Lomailen nykyään enemmän Israelissa. Olin kyllä vuoden alussa tänä vuonna Anfilla, on sielläkin kyllä kivaa ja upein paikka missä olen ollut. Kyllä nämäkin maksavat tai maksoivat silloin kun niitä oli vielä siellä myynnissä niin yli 20 000 €.


      • 1_X_2
        osake myynnissä kirjoitti:

        En halua vaihtaa vaan myyn kokonaan pois. Lomailen nykyään enemmän Israelissa. Olin kyllä vuoden alussa tänä vuonna Anfilla, on sielläkin kyllä kivaa ja upein paikka missä olen ollut. Kyllä nämäkin maksavat tai maksoivat silloin kun niitä oli vielä siellä myynnissä niin yli 20 000 €.

        Varoitus kaikille, jotka harkitsevat ostaa Anfin lomaoikeuden muualta kuin Anfilta suoraan "uutena": Anfi rajoittaa jälleenmyynnistä ostajien oikeuksia aika rankasti. Anfin vaihtojärjestelmään (AVC) ei voi liittyä, eli Anfin sisäinen vaihto ei onnistu, eikä myöskään ulkoinen vaihto RCI:n kohteisiin.

        Ts. joudut lomailemaan aina vain Anfilla ja kiinteän viikon omistavat aina samalla viikolla. Eli minkäänlainen vaihto eri viikolle tai siirto seuraavalle vuodelle ei onnistu. Mutta jos haluat lomailla aina samassa paikassa, niin toki silloin jälleenmyynnistä ostaminen saattaa kannattaa, koska viikko-oikeuksia saa jopa 3500-5000 eurolla. Omistuksen siirtomaksu on muuten nostettu 160 eurosta 700 euroon, mikä kannattaa myös ottaa huomioon.

        Anfin säännöissä sanotaan, että uutta omistajaa kohdellaan kuten alkuperäistä, eli Anfi toimii siis sääntöjensä vastaisesti. Kaiken lisäksi esittelyissä on kerrottu, että Anfi ostaa myös osuuksia takaisin, mikä on puuta heinää. Eivät osta. Tällä hetkellä on siis vaikea päästä eroon Anfista, jos joku haluaa siitä luopua ja saada kuitenkin jotain hyvitystä takaisin. Mainoslause "elinikäinen jäsenyys" näyttää siis pitävän paikkansa... Onneksi nämä seikat selvisivät meille, kun aloimme selvittää yksityiseltä ostamista.


    • mekuusi

      Olimme porukalla Puerto Ricossa. Siellä heti toisena ilta turkkilainen porukka
      hyökkäsi eteemme ja tarjosi arpoja. yksi meistä "voittikin" viiden tähden
      arvan.

      Kahdella taxilla tauroon.Esittelyä ja kehumista. Limppari ja napostelevatarji-
      lua.

      niin kauan oltiin kohteliaita, kunnes sanoimme ei kiitos. Älkää nyt vaan seotko
      tälläisiin huijareihin. Luottakaa esim. Finnmatkoihin, minkä kautta saimme
      aivan ihanan villan vuokrattua vuoren korkeimmilta kohdalta, mutta palve-
      lujen keskeltä (europa-center).

    • Kokemus Anfi

      Olimme lomailemassa Gran Canarialla hiihtolomalla 2010. Eräänä päivänä yrittäessämme rannalle, meidät bongasi Anfin kojun mies ja pitkän "ei-ei-ei" väittelyn jälkeen istuimme kuitenkin taksissa matkalla kohti Anfi del Maria. Paikanpäällä meidät otti vastaan suomlainen nainen, joka kysyi heti ensimmäisenä että tiedämmekö mihin olemme tulleet ja miten meidät oli tänne ohjattu. No, lomaosake-esittelyhän se oli ja lopulta menimme ostamaan 5 viikon koejäsenyyden.

      Viime talvena vietimme 2 todella upeaa lomaviikkoa Anfi del Marin uusimmassa hotellissa. Aivan mahtava loma. Tottakai meille yritettiin myydä lomaosaketta, mutta emme ostaneet sitä, jolloin 3 jäljellä olevaa viikkoa varten saimme voucherit joilla voimme varata matkan lomaosakeringistä. Kun aloin viikkoja varailemaan Anfin kautta, meille annettinkin RCI:n tunnukset ja viikot siirrettiin sinne. Nyt olemme näillä lomaviikoilla viettäneet joulun Lapissa ja seuraavaksi suunnistamme kahdeksi viikoksi Espanjaan. RCI:n jäsenyyttä on jäljellä vielä vuoden päivät, joten olemme lisäksi oikeutettuja varaamaan RCI:n kautta lisälomaviikkoja jäsenyytemme loppuun saakka sekä myös lomaviikkoja Anfilta 3kk ennen aiottua loma-ajankohtaa.

      Ellei meille olisi sattunut niin vakuuttava esittelijä Anfilla, olisi tämä paketti jäänyt ostamatta. Ja emme kadu hankintaamme, sillä 2 viikon Anfi-lomasta maksoimme lentoineen yhteensä vastaavan summan, mitä maksoimme aikoinaan viikon Kanarian matkasta valmismatkayhtiön taksoilla. Ja meillä oli tuolla reissulla puolet pienempi huoneisto käytössä, vaikkakin korkeatasoinen sellainen.

      • Rahat kotona

        Tämähän on provo, siis mainos


    • tulipa käytyä

      Anfilla oli kivaa kalliiks tuli mut ,tulipa koettua. Ostakaa jos paalua muuten jatkakaa matkaa, antaahan käteinen ja urpulainen loputkin eurot espanjaan ja muille huijareille. Voitashan mekin tuoda espanialaiset suomeen kurjuus lomalle ja myyrä vähän osakkeita suonlaidalta ja kehua eiks ookkin komeeta ja eksoottista.

    • Ei ikinä kanarialle

      Niin, saman koijarin käsiin jouduimme ja sama kusetus on menossa, olen perunnut ajoissa eli 14 vrk:ssa, maksu perittiin silti saimme vitosen kameran ja pari kertaa söimme holydays clubib piikkiin, suomalaisnen pasi teki kauppaa ja kas siellä parvella oli edelliskeänä osakkeen ostaneet, jotka kiittelivät ja olivat tuoneet Pasille ruisleipää ! Vaikka tiesin niin silti menin ansaan, saa nähä saanko rahat koskaan takaisin, jos saan palaan ja jos es saa palaan sittenkin ! Haisee koko homma, ihan eri firma peri kuitenkin rahat kuin sopimuskumppani, voi shaatan shaatana tyhmyyden määrää !

      • Näin se mennöö

        Niin tämä loma-osake juttu alkaa olla jo koluttu.

        Fakta on se, että täällä Moganin kunnan alueella on tursimi laskenut parina vuotena:

        - 30 %

        Eli majoitustilaa on reilusti tarjolla.

        Eräs ketjusta riippumaton opas opasti, että ensiksi kannattaa varata halvat lennot, ja sitten kysyä majoitustarjous hotellista suoraan. Kuulemma matkajärjestäjät vaativat niin isoa siivua välistä, että tämän pitäisi olla paras toimintatapa.

        Eli ohje, sama tiedustelu speksestä, hinnat ja aika, ja meili esim 5:een hotelliin.

        Hinta voi olla halvempi jos meilin tekee sujuvalla espanjalla englannin sijaan.

        Olen käynyt näissä loma-osakeesittelyissä ja uskokaa, että lomanne ovat niin arvosta aikaa, ettei aikaa kannata kuluttaa näissä esittelyissä. Ei edes sen 20 €.n DVD soittimen tai ilmaisten 1 €:n virvokkeiden vuoksi.

        Loma-osake on monille riippa, josta on vaikea päästä eroon.

        Varaatte kulloinkin loman sieltä mistä sen sopivimmin saa, ja kun saumaa on lähteä, näin se menee.

        Hotelleja on tarjolla hyvin, ja varsin asiallisiakin saa kohtuu hintaan.

        Olimme tuolla Riviera Marina hotellissa, playa de Curassa, ja ihan asiallinen ja ok hotelli, rauhallisella paikalla, taksimatkan (4,5 €) päässä Puerto Ricosta.


      • Näinpävaan
        Näin se mennöö kirjoitti:

        Niin tämä loma-osake juttu alkaa olla jo koluttu.

        Fakta on se, että täällä Moganin kunnan alueella on tursimi laskenut parina vuotena:

        - 30 %

        Eli majoitustilaa on reilusti tarjolla.

        Eräs ketjusta riippumaton opas opasti, että ensiksi kannattaa varata halvat lennot, ja sitten kysyä majoitustarjous hotellista suoraan. Kuulemma matkajärjestäjät vaativat niin isoa siivua välistä, että tämän pitäisi olla paras toimintatapa.

        Eli ohje, sama tiedustelu speksestä, hinnat ja aika, ja meili esim 5:een hotelliin.

        Hinta voi olla halvempi jos meilin tekee sujuvalla espanjalla englannin sijaan.

        Olen käynyt näissä loma-osakeesittelyissä ja uskokaa, että lomanne ovat niin arvosta aikaa, ettei aikaa kannata kuluttaa näissä esittelyissä. Ei edes sen 20 €.n DVD soittimen tai ilmaisten 1 €:n virvokkeiden vuoksi.

        Loma-osake on monille riippa, josta on vaikea päästä eroon.

        Varaatte kulloinkin loman sieltä mistä sen sopivimmin saa, ja kun saumaa on lähteä, näin se menee.

        Hotelleja on tarjolla hyvin, ja varsin asiallisiakin saa kohtuu hintaan.

        Olimme tuolla Riviera Marina hotellissa, playa de Curassa, ja ihan asiallinen ja ok hotelli, rauhallisella paikalla, taksimatkan (4,5 €) päässä Puerto Ricosta.

        Kyllä ja minä sain samaiselta saarelta hotellin kolmella huoneella suoraan, 18 € vrk. 4 -tähden hotellista. 7*18= 126.

        Toki tippasin siivojalle 20 €.

        Eli 150 € /vko.

        Tästä voitte laskea oman loma-osakkestanne maksamanne hinnan, kulujen, oman säädön ja vastikkeiden jälkeen, kumpi kannattaa.

        Ja tässä säilyy vielä se vapaus tehdä tulevaisuudessa. Huoleton on hevoseton mies - sanonta pitää ainakin omalta osalta paikkansa.

        Lennot oli otettu 150 €/ hlo, toki lapsistakin meni, eli 150 *4 = 600

        Summa:

        Hotelli 150 Lennot 600 taksi 80 lentokenttä ja takas= 830 €

        4 hengen lomareissu 830 €.

        Toki lomalla meni vielä se ruoat autot tuliaiset 500 €.

        Toki tarjouspyyntömeilin kirjotin espanjanjaksi.

        Teinkö siis väärin ?


      • näinpävaan
        Näinpävaan kirjoitti:

        Kyllä ja minä sain samaiselta saarelta hotellin kolmella huoneella suoraan, 18 € vrk. 4 -tähden hotellista. 7*18= 126.

        Toki tippasin siivojalle 20 €.

        Eli 150 € /vko.

        Tästä voitte laskea oman loma-osakkestanne maksamanne hinnan, kulujen, oman säädön ja vastikkeiden jälkeen, kumpi kannattaa.

        Ja tässä säilyy vielä se vapaus tehdä tulevaisuudessa. Huoleton on hevoseton mies - sanonta pitää ainakin omalta osalta paikkansa.

        Lennot oli otettu 150 €/ hlo, toki lapsistakin meni, eli 150 *4 = 600

        Summa:

        Hotelli 150 Lennot 600 taksi 80 lentokenttä ja takas= 830 €

        4 hengen lomareissu 830 €.

        Toki lomalla meni vielä se ruoat autot tuliaiset 500 €.

        Toki tarjouspyyntömeilin kirjotin espanjanjaksi.

        Teinkö siis väärin ?

        Olisi mielenkiintoista tietää mistä tuo miinus tuli:

        a) siitäkö kun tippasin siivojalle

        vai

        b) sain hotellit ja lennot sopuhintaan

        c) vai siitä, että avasin kustannukseni auki niille, jotka harkitsevat edes loma-osaketta.

        ?


      • omakustannehintaLask
        Näin se mennöö kirjoitti:

        Niin tämä loma-osake juttu alkaa olla jo koluttu.

        Fakta on se, että täällä Moganin kunnan alueella on tursimi laskenut parina vuotena:

        - 30 %

        Eli majoitustilaa on reilusti tarjolla.

        Eräs ketjusta riippumaton opas opasti, että ensiksi kannattaa varata halvat lennot, ja sitten kysyä majoitustarjous hotellista suoraan. Kuulemma matkajärjestäjät vaativat niin isoa siivua välistä, että tämän pitäisi olla paras toimintatapa.

        Eli ohje, sama tiedustelu speksestä, hinnat ja aika, ja meili esim 5:een hotelliin.

        Hinta voi olla halvempi jos meilin tekee sujuvalla espanjalla englannin sijaan.

        Olen käynyt näissä loma-osakeesittelyissä ja uskokaa, että lomanne ovat niin arvosta aikaa, ettei aikaa kannata kuluttaa näissä esittelyissä. Ei edes sen 20 €.n DVD soittimen tai ilmaisten 1 €:n virvokkeiden vuoksi.

        Loma-osake on monille riippa, josta on vaikea päästä eroon.

        Varaatte kulloinkin loman sieltä mistä sen sopivimmin saa, ja kun saumaa on lähteä, näin se menee.

        Hotelleja on tarjolla hyvin, ja varsin asiallisiakin saa kohtuu hintaan.

        Olimme tuolla Riviera Marina hotellissa, playa de Curassa, ja ihan asiallinen ja ok hotelli, rauhallisella paikalla, taksimatkan (4,5 €) päässä Puerto Ricosta.

        Juu näin minäkin olen asian ajatellut.

        Oletetaan esimerkki, jos lomasi maksaa vaikkapa 800 €:a henkilö, ja päiviä kokonaisia päiviä lomassa on vaikkapa 6, olet lomalla valveilla vaikkapa vuorokaudesta 14 tuntia, nukut sikeät 10 yöunet.

        Sitten valveillaoloajan kustannus on 800/(6*14) = eli 9,52 € tunti. Samoin maksat tältä ajalta Suomesta oman asuntosi kulut, ellet ole sitä tilapäisesti vuokrannut. Olkoon nämä kulut esim 5 € tunti, mikä lienee aika alakanttiin.

        Omakustannushinta on tunnille on noin 14 €:a, eli aikasi per tunti on tämän arvoista. Jos menet loma-osake esittelyyn, joka kestää valmistautumisineen, paluineen tms. noin puolipäivää, eli olkoon vaikkapa 4 tuntia, tulee omakustannushinnaksi 56 €/ henkilö, jos teitä on kaksi niin 112 €: yhteensä.

        Eli vaikka saisitte sadan euron lahjan, ei tämä kannata, usein kalliimmat lahjat ovat järjestetty siten, ettei lahjaa voi käytännössä hyödyntää. Usein lahjat ovat arvoltaan selkeästä myös tämän alle.

        Mutta kysymys on ajankäytöstä, vaikka saisitte Suomestakin hotelliyön, on todennäköisestä, että esittelyyn ei silti kannata mennä.

        Myöskään loma-osaketta ei yleensä kannata hankkia.

        Jos loma-osake on saatava, katsokaa jäkimarkkinoilta hinta, tämä on usein noin 1/5 - 1/2 uuden hinnasta.

        Sekin on lomaa, että saa olla rauhassa, itse valitsin hotellin siten, ettei tarvi näitä sisäänheittäjiä, intialaisia elektroniikkakauppiata tms, kaupustelijoita kuunnella.

        Jos tarvii merkkitavaraa, niin miksi ostaa jäljennöksiä ?

        Tavaran hamstraamisen aika on ohi.


    • anfi_tauro_emerald

      Moi! Piti oikein palata kommentoimaan tähän ketjuun jota luin ennen matkaani. Ensimmäisellä Gran Canarian reissullamme kävimme Anfin esittelyssä ja otimme kahden viikon kokeilupaketin sillä hinta-laatusuhde vaikutti kohtuullisen hyvältä. Nyt reissulta palanneena voin kertoa loman olleen 100% onnistunut ja se hinta-laatusuhde todellakin oli kohdallaan. Kaksi viikkoa luksusta ja rauhaa Anfi Taurossa.
      Ja ei, en ole yrityksen työntekijä mainostamassa (en ymmärrä miksi heillä olisi intressejä sellaista tehdäkään).
      Me olimme siis vain kahden viikon kokeilulla ja siihen se jäi. Emme edes kuunneellet mitä tarjottavaa heillä olisi ollut johonkin loma-osakkuuksiin tai jäsenyyksiin liittyen. Niistä en siis osaa sanoa mitään, mutta melko varauksella suosittelen suhtautumaan ja omat laskelmat tekemään. Mutta Anfi esittelyä ja sitä kautta kokeilun varaamista voin suositella kenelle tahansa, myös perheelliselle (meitä viisi). Katsoo vain että todellakin ostaa vain kahden viikon normaalin hotellipaketin eikä muuta.

      Summa summarum, Anfi ei ole yhtä kuin huijausta, mutta tarkkana kannattaa olla aina kun nimeään johonkin laittaa.
      Oli hienot kaksi viikkoa, mutta koska emme mitään jäsenyyksiä ottaneet se myöskin jäi siihen, sinne kun ei ainakaan toistaiseksi taida päästä kuten "normaaleihin" hotelleihin.

    • Anfista

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe