Onko kellään kokemuksia noista GT Radialeista joita mm. Vianor myy. (205/65R/15 on hakusessa).
GT Radial Champiro 128
9
4936
Vastaukset
- Laatugummi
Haukuttu huonoksi niin ulkomailla kuin Suomenkin testeissä. Huono märkäpito ynnä muuta huonoa.
Osta kunnon renkaat, eivät maksa paljoa enempää. Tuota kokoa on ollut mainoksissa 400 euron tietämillä. Maksaako liikaa...?- Continentaliin
ja muihin huonohin kiinalaisiin. Tuulilasi-lehdessä on lyhyt juttu aiheesta:
http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?subarea=renkaat&article=157006
GT Radial on ilmeisesti parhaasta päästä huonoja, koska siitä sanotaan:
"Continental oli yhtä osa-aluetta lukuunottamatta kaikissa testin osioissa vertailurenkaita parempi. GT Radial oli tasaisesti testiosioiden kakkonen. Mutta märällä pinnalla se kuitenkin jäi testiradan kierrosajassa 3,4 sekuntia Continentalista. Ero on suuri, ja kuitenkin GT-Radial oli toiseksi paras tässäkin osioissa. "
Eiköhän noillakin pärjää kesällä, kun kerran huonoilla talvirenkaillakin pärjää talvella. Itse en omaan autooni kiinalaisia kyllä kelpuuta. Pelkässä kaupunkiajossa varmaankin ihan välttävät. - Laatugummi
Continentaliin kirjoitti:
ja muihin huonohin kiinalaisiin. Tuulilasi-lehdessä on lyhyt juttu aiheesta:
http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?subarea=renkaat&article=157006
GT Radial on ilmeisesti parhaasta päästä huonoja, koska siitä sanotaan:
"Continental oli yhtä osa-aluetta lukuunottamatta kaikissa testin osioissa vertailurenkaita parempi. GT Radial oli tasaisesti testiosioiden kakkonen. Mutta märällä pinnalla se kuitenkin jäi testiradan kierrosajassa 3,4 sekuntia Continentalista. Ero on suuri, ja kuitenkin GT-Radial oli toiseksi paras tässäkin osioissa. "
Eiköhän noillakin pärjää kesällä, kun kerran huonoilla talvirenkaillakin pärjää talvella. Itse en omaan autooni kiinalaisia kyllä kelpuuta. Pelkässä kaupunkiajossa varmaankin ihan välttävät.Tuo vertailutesti oli mielenkiintoista luettavaa. Toivottavasti se on myös tietoa-antava niille, jotka näin kevään ja kesän tullen painiskelevat rengasostosten kanssa. Vastaus siihen, että ostaako kunnon renkaat vai kiinalaiset, löytyy tekstistä.
- en pystynyt
Laatugummi kirjoitti:
Tuo vertailutesti oli mielenkiintoista luettavaa. Toivottavasti se on myös tietoa-antava niille, jotka näin kevään ja kesän tullen painiskelevat rengasostosten kanssa. Vastaus siihen, että ostaako kunnon renkaat vai kiinalaiset, löytyy tekstistä.
lukemaan ja omaa johtopäätöstä vetämään koska linkki ei toiminut. Hakemaani sivua ei löytynyt. Mitä teksti kertoi?
- lontooksi
en pystynyt kirjoitti:
lukemaan ja omaa johtopäätöstä vetämään koska linkki ei toiminut. Hakemaani sivua ei löytynyt. Mitä teksti kertoi?
http://www.merityre.co.uk/PDF/autocar_tyre_test_article_en_optimised.pdf
Joku on modannut vastaamaan "jarrutusmatka märällä" kuvaajaan alkamaan nollasta. Silloin erot eivät vaikutakaan enää niin suurilta...
http://i222.photobucket.com/albums/dd237/Zadpics/Braking.gif - mutta ovat
lontooksi kirjoitti:
http://www.merityre.co.uk/PDF/autocar_tyre_test_article_en_optimised.pdf
Joku on modannut vastaamaan "jarrutusmatka märällä" kuvaajaan alkamaan nollasta. Silloin erot eivät vaikutakaan enää niin suurilta...
http://i222.photobucket.com/albums/dd237/Zadpics/Braking.gifAsteikon valinnalla voidaan vaikuttaa huomattavasti siihen miten suurilta erot vaikuttavat.
Tässä tapauksessa on kuitenkin perusteltua käyttää pylvästä jossa erot korostuvat koska käytännössä erot ovat suuremmat kuin kuvittelisikaan.
Jos vaikkapa 100km/h jarrutuksessa märällä parhaan ja huonoimman ero on "vain" 11-12 metriä niin eihän se tunnu suurelta mutta käytännössä ero on järkyttävä. (testissä oli 80-20km/h jarrutus josta saatiin jo 8,5m ero)
Jos parhailla renkailla auto pysähtyy juuri ennen edellä olevan auton takapuskuria, räjähtää se huonoimmilla renkailla sisään takaluukusta 40km/h nopeudella. Jos auton tilalla on ihminen, merkitsee ero sitä että parhailla renkailla ei tule naarmuakaan ja huonoimmilla henki lähtee. - parhaaseen..
mutta ovat kirjoitti:
Asteikon valinnalla voidaan vaikuttaa huomattavasti siihen miten suurilta erot vaikuttavat.
Tässä tapauksessa on kuitenkin perusteltua käyttää pylvästä jossa erot korostuvat koska käytännössä erot ovat suuremmat kuin kuvittelisikaan.
Jos vaikkapa 100km/h jarrutuksessa märällä parhaan ja huonoimman ero on "vain" 11-12 metriä niin eihän se tunnu suurelta mutta käytännössä ero on järkyttävä. (testissä oli 80-20km/h jarrutus josta saatiin jo 8,5m ero)
Jos parhailla renkailla auto pysähtyy juuri ennen edellä olevan auton takapuskuria, räjähtää se huonoimmilla renkailla sisään takaluukusta 40km/h nopeudella. Jos auton tilalla on ihminen, merkitsee ero sitä että parhailla renkailla ei tule naarmuakaan ja huonoimmilla henki lähtee.Parhaimman ja huonoimman välille saadaan toki iso rako, mutta parhaimman (Continental) ja toiseksi parhaimman (Nankang) välillä ei olekaan eroa kuin 2 metriä. Voihan sekin ero olla joskus kohtalokas, mutta käytännössä kuitenkaan ei. Aika harva joutuu renkaista johtuviin onnettomuuksiin ja nykyään ajetaan joka tapauksessa paremmilla renkailla kuin aikaisemmin.
Puntamaassa Continentalit ovat 37% Nankangeja kalliimmat. Kun Continentalit tunnetusti ovat nopeita kulumaan, niin vesiliirto-ominaisuudet pysyvät kovemmissa halpa-kumeissa pidempään hyvinä. Vesiliirtohan on se kaikkein vaarallisin pidon pettämismuoto kesäisin, koska silloin on vauhtia ja silloin ei auta jarruttaminen eikä ohjaaminen. - Hyvin lipsuu
parhaaseen.. kirjoitti:
Parhaimman ja huonoimman välille saadaan toki iso rako, mutta parhaimman (Continental) ja toiseksi parhaimman (Nankang) välillä ei olekaan eroa kuin 2 metriä. Voihan sekin ero olla joskus kohtalokas, mutta käytännössä kuitenkaan ei. Aika harva joutuu renkaista johtuviin onnettomuuksiin ja nykyään ajetaan joka tapauksessa paremmilla renkailla kuin aikaisemmin.
Puntamaassa Continentalit ovat 37% Nankangeja kalliimmat. Kun Continentalit tunnetusti ovat nopeita kulumaan, niin vesiliirto-ominaisuudet pysyvät kovemmissa halpa-kumeissa pidempään hyvinä. Vesiliirtohan on se kaikkein vaarallisin pidon pettämismuoto kesäisin, koska silloin on vauhtia ja silloin ei auta jarruttaminen eikä ohjaaminen.Pitää muistaa, että halpakumi on halpakumi, ja senpä takia sen vesiliirto-ominaisuudet eivät ole uutenakaan saaneet suomalaisissa testeissä kiitosta. Itämainen rengasteitämys kulkee jälkijunassa.
- meister69
http://www.gt-tires.com/indonesia/
Ihan ok kumit, oli aikoinaan tuommoset 17". Ja kyllähän niillä ajeli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61247Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän181231Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11159- 41154
Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01134Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,01133Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin01118Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p411114Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21105Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta11100