Sattuisiko Mt Pronto:n väkeä olemaan linjalla?

Eläkkeellä nyt

Olin nuorma poikasen merillä muutaman vuoden ja mm myös takeerissa nimelyään Pronto. Oli Preston kanssa sisaralus.

Olisi kiva, jos joku vanak kamu sattuisi löytymään. Olin laivalla n. 1.5 vuotta. Nyt kun oma poikani on opiskelemassa kapteeniksi, (ruotsissa), on vanhat ajat nousseet mieleen. Olin Prontossa 1963-1965 ajalla.

51

3537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokki-yt

      Tulihan tossa kiulus oltuu noin 8 kuukautta oli viimeisiä aikoja sit firma konkurssiin

      • Pari mukana ollutta

        Oltiin siinä viimeisenä kesänä, kun Wihuri meni konkkaan, ja Pronto jäi Rotikseen. Olitko siinä silloin?


      • kokki-yt
        Pari mukana ollutta kirjoitti:

        Oltiin siinä viimeisenä kesänä, kun Wihuri meni konkkaan, ja Pronto jäi Rotikseen. Olitko siinä silloin?

        Jäin rapian 7 kuukauden törnin jälkeen lomille josain enklannis ja kun ois pitänyt takas lähtee tuli tieto et poski makaa ja firma menos nurin et se wihurista


    • yläpöly

      Olin Prontossa 1,5 v. vuosina 1973-74 yläkerran pölykallena. Loistava byssaporukka. Stujuna Sorvari (Benson&Hedges), I-kokkina Luotola. Kipparina (V.) Veijalainen, förstinä Pulkkinen, siiffinä Sihvonen ym. Poosuna Sandström, timppana Haivio, täkkäreinä muutenkin "kansainvälinen" porukka. Koneporukka samaa kaliiperia. Dunkkina oli ainakin Mortamo Kotkasta. Jos olette ollut samassa porukasssa niin kertokaapa kokemuksistanne.

      • on tosi

        Kippari veti itsensä kiikkuun skorstyeenin sisällä Suomenlahdella. Ylip. Pulkkinen ajoi laivan Porvooseen. Capt. Veijalainen tuli sitten laivaan ja totes ohimennen Konepäällikkö Railolle; "Se on sitten seuraavaks siiffin vuoro!" ja osoitti skorsteenia etusormellaan.


      • huono muisti
        on tosi kirjoitti:

        Kippari veti itsensä kiikkuun skorstyeenin sisällä Suomenlahdella. Ylip. Pulkkinen ajoi laivan Porvooseen. Capt. Veijalainen tuli sitten laivaan ja totes ohimennen Konepäällikkö Railolle; "Se on sitten seuraavaks siiffin vuoro!" ja osoitti skorsteenia etusormellaan.

        vetäny viimesen reissun oliko se just pronto? ja mistä se V tulee ?onko se mitä muistelisin v#"#¤u?


      • viimeiset vuotensa
        huono muisti kirjoitti:

        vetäny viimesen reissun oliko se just pronto? ja mistä se V tulee ?onko se mitä muistelisin v#"#¤u?

        Nesteellä förstinä,ainakin Tiiskerissä.Nesteellehän suurin osa Wihurin tankkimiehistä
        siirtyi.Nielsenille kuivalastimiehet.


      • förstinä
        viimeiset vuotensa kirjoitti:

        Nesteellä förstinä,ainakin Tiiskerissä.Nesteellehän suurin osa Wihurin tankkimiehistä
        siirtyi.Nielsenille kuivalastimiehet.

        Kyllä hän kipparina seilasi myös Nesteellä koko loppu uransa. Melkki taisi olla hänen viimeinen pidempiaikainen aluksensa.

        http://www.aijaa.com/v.php?i=4543706.jpg


      • yläpöly
        huono muisti kirjoitti:

        vetäny viimesen reissun oliko se just pronto? ja mistä se V tulee ?onko se mitä muistelisin v#"#¤u?

        Kyllähän se vee tulee arvelemastasi termistä. Meillä byssaporukalla ei ollut mitään ongelmia hänen kanssaan, eli rauha hänelle. Muuten siinä "lempinimessä" lienee jotain perää.


      • tiedustelee
        förstinä kirjoitti:

        Kyllä hän kipparina seilasi myös Nesteellä koko loppu uransa. Melkki taisi olla hänen viimeinen pidempiaikainen aluksensa.

        http://www.aijaa.com/v.php?i=4543706.jpg

        Minähän vuosina hän olisi ollut melkissä???


      • kuten tavallisesti
        förstinä kirjoitti:

        Kyllä hän kipparina seilasi myös Nesteellä koko loppu uransa. Melkki taisi olla hänen viimeinen pidempiaikainen aluksensa.

        http://www.aijaa.com/v.php?i=4543706.jpg

        Manu tuli Wihurilta Tiiskeriin förstiksi.Olivat Näsin kanssa jatkuvasti napit vastakkain.
        Melkissä oli leegio kippareita minun aikanani(14v.),mutta Manu ei muistikuviini mah-
        du.Onneksi ei ole ainoa asia jossa muisti pätkii.


      • vika
        kuten tavallisesti kirjoitti:

        Manu tuli Wihurilta Tiiskeriin förstiksi.Olivat Näsin kanssa jatkuvasti napit vastakkain.
        Melkissä oli leegio kippareita minun aikanani(14v.),mutta Manu ei muistikuviini mah-
        du.Onneksi ei ole ainoa asia jossa muisti pätkii.

        en muista minäkään kyseistä henkilöä tosin en ollut melkissä ihan noin kauan


      • Captain Morgan
        yläpöly kirjoitti:

        Kyllähän se vee tulee arvelemastasi termistä. Meillä byssaporukalla ei ollut mitään ongelmia hänen kanssaan, eli rauha hänelle. Muuten siinä "lempinimessä" lienee jotain perää.

        Mistä sitten johtui "Manun" mielialan vaihtelu?
        Toinen, myöskin jo edesmennyt, W-mies J.Kivistö kertoi luottamuksella "tosi" tarinan.
        Hän oli sodan aikana panssarijoukkojen komentajana ja sai käskyn vallata määrätty kukkula ja valtavan kranaattikeskityksen jälkeen kukkula olikin vallattu. Mutta, mutta mitä hän ei tiennyt oli se, että kyseistä kukkulaa pitikin hallussaan suomalaiset ja sen porukan päällikkö oli M.Veijalainen! Kranaattikeskityksen aikana Manu oli saanut kranaatinsirpaleen päähän ja tämä sirpale oli edelleen päässä ja liikkui mikä aiheutti mielialan vaihteluja eli tästä nimitys. Jaskan syy ja tarina on tosi!


      • Nesteen
        kuten tavallisesti kirjoitti:

        Manu tuli Wihurilta Tiiskeriin förstiksi.Olivat Näsin kanssa jatkuvasti napit vastakkain.
        Melkissä oli leegio kippareita minun aikanani(14v.),mutta Manu ei muistikuviini mah-
        du.Onneksi ei ole ainoa asia jossa muisti pätkii.

        Manu oli monessa Nesteen laivassa kipparina. Vanhalla 61-rak. Palvalla ajeli Grönlantiin hetken (1.5 plo valkkaria/pv. atlantilla). Haki ostetun Melikin kontinentilta ja pääliköi sitä hetken. Siirtyi sitten Rankin kippariksi ja sieltä ilmeisesti eläkkeelle.
        Jotenkin noin se kait meni!


      • Vanha Skönö

        Taisimme olla samoihin aikoihin, olin puolikkaana ja matruusina syksystä 1973 kesään 1974. Lienet se pitkä hoikka vaalea nuorimies joka tiesi Luotolan kanssa kaikki urheilutulokset, kai Atwerpenin kisoista alkaen... :)

        Tuosta Veijalaisen Manun "sotahistoriasta" tiedän sen että hän oli kaukopartiomies ja se mätti A.Näsin kanssa Tiiskerissä, Näsi kun väitti myöskin olleensa kaukopartiomies ja Manu ei tätä uskonut. Ja kaipa se oli vaikeaa Manulle kun oli kolmisen vuosikymmentä ollut kipparina ja sitten förstiksi ensimmäistä kertaa. Näsi lähti kohta lomalle ja Manu alkoi Kippariksi.
        Itse seilasin Manun kanssa Prontossa (minä täkillä, Manu Kipparina), Tiiskerissä (minä 1.perämiehenä ja Manu elämänsä enimmäisen kerran förstinä, tämä onkin toinen tarina) ja Vinhassa (minä förstinä ja Manu Kipparina)


      • yläpöly
        Vanha Skönö kirjoitti:

        Taisimme olla samoihin aikoihin, olin puolikkaana ja matruusina syksystä 1973 kesään 1974. Lienet se pitkä hoikka vaalea nuorimies joka tiesi Luotolan kanssa kaikki urheilutulokset, kai Atwerpenin kisoista alkaen... :)

        Tuosta Veijalaisen Manun "sotahistoriasta" tiedän sen että hän oli kaukopartiomies ja se mätti A.Näsin kanssa Tiiskerissä, Näsi kun väitti myöskin olleensa kaukopartiomies ja Manu ei tätä uskonut. Ja kaipa se oli vaikeaa Manulle kun oli kolmisen vuosikymmentä ollut kipparina ja sitten förstiksi ensimmäistä kertaa. Näsi lähti kohta lomalle ja Manu alkoi Kippariksi.
        Itse seilasin Manun kanssa Prontossa (minä täkillä, Manu Kipparina), Tiiskerissä (minä 1.perämiehenä ja Manu elämänsä enimmäisen kerran förstinä, tämä onkin toinen tarina) ja Vinhassa (minä förstinä ja Manu Kipparina)

        Kuvauksesi on oikea, yli 30 vuotta ja kiloa sitten. Minä olin Prontossa kesäkuusta -73 joulukuuhun -74. Kerropa hieman enemmän itsestäsi niin saatan muistaa kenestä on kyse.


      • Vanha Skönö
        yläpöly kirjoitti:

        Kuvauksesi on oikea, yli 30 vuotta ja kiloa sitten. Minä olin Prontossa kesäkuusta -73 joulukuuhun -74. Kerropa hieman enemmän itsestäsi niin saatan muistaa kenestä on kyse.

        Tulin laivastosta päässeenä Prontoon puolikkaaksi, olin ennen inttiä Vaasa Leaderissa puolikkaana ja olisin siihen mennyt takaisinkin, mutta kun myyntireissu alkoi Hangosta samana päivänä kun intti loppui.
        Prontosta alkoikin sitten tähän syksyyn jatkunut "ura" tankkilaivoissa. En tiewdä mitä kertoisin, aika pitkä jätkä olin minäkin, ruskeat hiukset eikä paljoa parta kasvanut, vielä silloin :)


      • yläpöly
        Vanha Skönö kirjoitti:

        Tulin laivastosta päässeenä Prontoon puolikkaaksi, olin ennen inttiä Vaasa Leaderissa puolikkaana ja olisin siihen mennyt takaisinkin, mutta kun myyntireissu alkoi Hangosta samana päivänä kun intti loppui.
        Prontosta alkoikin sitten tähän syksyyn jatkunut "ura" tankkilaivoissa. En tiewdä mitä kertoisin, aika pitkä jätkä olin minäkin, ruskeat hiukset eikä paljoa parta kasvanut, vielä silloin :)

        Ei ole Kööpenhamina kuin ennen... Eikä minun muistini, paitsi pätkittäin. Pronton matruuseista muistan vain legendaarisen Nybjörkin, Piilolan ja Kauppisen. Oletko Oulusta, Kotkasta vai Stadista? Voit vastata myös osoitteeseen [email protected].


      • tosi on
        on tosi kirjoitti:

        Kippari veti itsensä kiikkuun skorstyeenin sisällä Suomenlahdella. Ylip. Pulkkinen ajoi laivan Porvooseen. Capt. Veijalainen tuli sitten laivaan ja totes ohimennen Konepäällikkö Railolle; "Se on sitten seuraavaks siiffin vuoro!" ja osoitti skorsteenia etusormellaan.

        oli muuten pohjakosketus kielin kanavassa ja proomuun törmäys myös ehkä se edes auttoi kiikkuun menoa. olin muuten laivassa silloin junkkina.


      • riku
        yläpöly kirjoitti:

        Kuvauksesi on oikea, yli 30 vuotta ja kiloa sitten. Minä olin Prontossa kesäkuusta -73 joulukuuhun -74. Kerropa hieman enemmän itsestäsi niin saatan muistaa kenestä on kyse.

        Pronto oli eka laivani kun tulin siihen uffarien pölykalleksi kesäkuussa -72
        Jossain vaiheessa siftasin miehistön messikalleksi. Veijalainen kipparina ,
        Veijalaisesta muistan sellaisen sattumuksen että kun Hän humalassa hävitti miehistön roobuskat , totesi hampaidensa välistä että " vituiksi menee mutta niinhän se pitää mennäkkin". Pumppumies Vesterisen muistan ja Hänen vaimonsa Helmin, joka oli uffarien messilikka. Matruusi Pekki oli kai suomen pienin ja kiukkuisin täkkäri.
        Eka matka oli Venezuelaan, sitten mustalle merelle pari matkaa jne.
        Loppuvuodesta ajoimme karille vaasan edustalla, sen jälkeen Göteborgiin telakalle paikattavaksi. Sieltä Pronto lähti New Yorkiin. Siinä vaiheessa olinkin ottanut ulosmaksun.


      • Toppo-Tapani
        riku kirjoitti:

        Pronto oli eka laivani kun tulin siihen uffarien pölykalleksi kesäkuussa -72
        Jossain vaiheessa siftasin miehistön messikalleksi. Veijalainen kipparina ,
        Veijalaisesta muistan sellaisen sattumuksen että kun Hän humalassa hävitti miehistön roobuskat , totesi hampaidensa välistä että " vituiksi menee mutta niinhän se pitää mennäkkin". Pumppumies Vesterisen muistan ja Hänen vaimonsa Helmin, joka oli uffarien messilikka. Matruusi Pekki oli kai suomen pienin ja kiukkuisin täkkäri.
        Eka matka oli Venezuelaan, sitten mustalle merelle pari matkaa jne.
        Loppuvuodesta ajoimme karille vaasan edustalla, sen jälkeen Göteborgiin telakalle paikattavaksi. Sieltä Pronto lähti New Yorkiin. Siinä vaiheessa olinkin ottanut ulosmaksun.

        Pekki oli muistaakseni Oulun mehiä, pieni mustatukkainen kiukkuinen mies.


      • Anonyymi
        yläpöly kirjoitti:

        Kuvauksesi on oikea, yli 30 vuotta ja kiloa sitten. Minä olin Prontossa kesäkuusta -73 joulukuuhun -74. Kerropa hieman enemmän itsestäsi niin saatan muistaa kenestä on kyse.

        Olin täkkäri ja otin ulosmaksun Göteborgissa. Kakkosen puolikas lainasi multa Vaasassa talvirotsin ja joku oli sen vienyt narikasta jossain Vaasan raflassa. Saukkonen oli vitsikäs kaveri, reilu ja hyväntuulinen


      • 1972 kesäkuusta jouluun Tunkkinsa oli joku Turusta, en muista nimeä enää


      • riku kirjoitti:

        Pronto oli eka laivani kun tulin siihen uffarien pölykalleksi kesäkuussa -72
        Jossain vaiheessa siftasin miehistön messikalleksi. Veijalainen kipparina ,
        Veijalaisesta muistan sellaisen sattumuksen että kun Hän humalassa hävitti miehistön roobuskat , totesi hampaidensa välistä että " vituiksi menee mutta niinhän se pitää mennäkkin". Pumppumies Vesterisen muistan ja Hänen vaimonsa Helmin, joka oli uffarien messilikka. Matruusi Pekki oli kai suomen pienin ja kiukkuisin täkkäri.
        Eka matka oli Venezuelaan, sitten mustalle merelle pari matkaa jne.
        Loppuvuodesta ajoimme karille vaasan edustalla, sen jälkeen Göteborgiin telakalle paikattavaksi. Sieltä Pronto lähti New Yorkiin. Siinä vaiheessa olinkin ottanut ulosmaksun.

        Missä olet nykyään? Olin samoilla reissuilla samoihin aikaan. Olisi mukava kuulla mitä olet puuhaillut sen jälkeen?


      • Anonyymi

        Oli samaa porukkaa vaikka Olin prontossa vv. 72-73


      • Anonyymi
        huono muisti kirjoitti:

        vetäny viimesen reissun oliko se just pronto? ja mistä se V tulee ?onko se mitä muistelisin v#"#¤u?

        Tulin messiin Laajasalosta (Helsinki) julkkisarkisto 72-73. Mulla oli nauhalla Clint Eastwoodin lännen kuvien musiikkia, jos joku voi vielä muistaa! Kippari Veijalaisen etunimi oli Mauno!!


      • Anonyymi

        Ollaan oltu samaan aikaan, olin täkkärinä 73-74


    • Käärmeitä portilla.

      politiikka bileet.....

      • Propulssio

        mutta olihan se laivaelämä muutenkin vähän toista silloin verrattuna nykyaikaan. Monenlaista persoonaa mahtui mukaan ja paatin kipparointikin maaliman merillä oli vähän työläänpää, ei ollu aisseja ja ecdickejä sun muita vermeitä.
        Hyvä se Manun kans oli seilata.


    • Pakkia kolmosella...

      Matkanjohtaja Manu "hattu" Veijalainen tömäytti mutapankkiin kiinni Venezuelassa, luotsit tuli ja bunkkeria siirrettiin keulasta perään. Yhtäkkiä konehuoneessa soi puhelin....ja
      "hattu" huusi puhelimessa niin maan kovaa että "miksei kone ota pakkia"..... mä vastasin hyvin rauhallisesti että ei ole telegrammi liikkunut? tuli pitkä hiljaisuus..... ja sitten "hattu" totesi "että pitäs se sen verran aavistaa" ! ja paiskas puhelimen kiinni.....telegrammi soi ja sit lähettiin täydellä pakilla. ;))))))))) Mua on naurattanu se monta vuotta...... Manu "V" Veijalainen oli aina vihainen, ärtynyt, hätääntynyt.......a

    • Vanha evp skönö

      Olin Prontossa samoihin aikoihin. Ensin messikallena, junkkina ja sitten puolikkaana. Ajettiin ihan vaan mustalle merelle silloin. Laiva kuului vielä Suomen Tankkilaiva Oy:lle (FÅA). Iha ok aikaa. En oikein muista moniakaan siltä ajalta. No Pumppumies, olikohan se Vesterinen, jäi mieleen. Hyvää opetteluaikaa ja laiva oli silloin aika uusi ja tilat hyvässä kunnossa.

    • Raihnainen

      Olin Prontossa ryyppaamassa Constantassa -65 sykksylla ,ite olin normannissa
      olimme samassa kaijassa me lastattiin japaniin ne suomeen.Kiitos hyvasta kannista!

    • Reiska 49

      Olin m/t Prestossa -66 ja 67. Jos joku on ollut,niin mulla on kuvia miehistöstä ja laivasta!

      • Tekussa silloin

        No mä ainakin olin 1966 kesän mootorimiehenä Prestossa. Ajettiin pari kertaa Tuapseen ja kerran Odessaan sinä aikana.Jotain nimiäkin on mielessä, siiffi Salminen, motorman Houni, 3. mestari Venho, 2. mestari Rantanen, lihaksikas säkäkokki jne.


      • Lokari
        Tekussa silloin kirjoitti:

        No mä ainakin olin 1966 kesän mootorimiehenä Prestossa. Ajettiin pari kertaa Tuapseen ja kerran Odessaan sinä aikana.Jotain nimiäkin on mielessä, siiffi Salminen, motorman Houni, 3. mestari Venho, 2. mestari Rantanen, lihaksikas säkäkokki jne.

        Olin Prontossa vv 72-73. Olin täkillä töissä. Veijalainen oli kippari, Sandström pumppumies, P.Pekki ärtyinen vanhya matruusi. Mutta vanhin kaikista oli eräs toinen matruusi, nimeltään Sven Nygård. Puhuttiin että hän oli ollut mukana Titanicin haaKSIRIKOSSA?? hÄN OLI OLLUT SILLOIN NELJÄ VUOTIAS, MUTTA EI MUISTANUT TAPAHTUMISTA JUURI MITÄÄN. Yksi nainen oli myös laivalla: Pumppumiehen vaimo nimittäin. Kyllä kävimme jatkuvasti mustallamerellä silloin. Pari kertaa Gonstantassa ja Odessassa, kerran Venezuelasaa. Norjassa Stavangerissa ja Bergenissä. Toki kävimme Ventspilsissä myös T


      • Wanha äijä
        Lokari kirjoitti:

        Olin Prontossa vv 72-73. Olin täkillä töissä. Veijalainen oli kippari, Sandström pumppumies, P.Pekki ärtyinen vanhya matruusi. Mutta vanhin kaikista oli eräs toinen matruusi, nimeltään Sven Nygård. Puhuttiin että hän oli ollut mukana Titanicin haaKSIRIKOSSA?? hÄN OLI OLLUT SILLOIN NELJÄ VUOTIAS, MUTTA EI MUISTANUT TAPAHTUMISTA JUURI MITÄÄN. Yksi nainen oli myös laivalla: Pumppumiehen vaimo nimittäin. Kyllä kävimme jatkuvasti mustallamerellä silloin. Pari kertaa Gonstantassa ja Odessassa, kerran Venezuelasaa. Norjassa Stavangerissa ja Bergenissä. Toki kävimme Ventspilsissä myös T

        Sopiiko Lokarille pienet korjaukset: Sandström oli poosu, Vesterisen Eero pumppu ja hänen vaimonsa Helmi villenä. Vanha matruusi taas oli nimeltään Helge Nybjörk. Näin ainakin vuosina 73-74.


    • StimmiEki

      Yritin tiirata tuosta miehistöluettolosta Helgen syntymä vuotta ja jos oikein näin oli 1913 joten tuskin hän ainakaan on ollut Titanicin haaksirikossa mukana.

    • ruoteli

      Olin täkillä v.-71-72. Toki Mauno Veijalaisen muistan, Sven Sandströmin, pienen Olululaisen vanhan kiukkuisen matruusi Pekin, ja oli siellä myös eräs hyvin vanha matruusi, en nyt muista nimeä

      • ruoteli

        Vaskiluodossa vedettiin kanooti kiveen. Kaksi pientä alusta kävi noutamassa(Kuovi ja Kiisla) nesteet ensin vuotavista keulatankeista. Kun hinaajat auttoivat satamaan, niin siellä pumpattiin tankit tyhjiksi ja se jälkeen telakalle ruotsiin, jossa otin ulosmaksun


    • ruoteli

      "Wanha äijä": vähän on lokari oikeassa, sillä kyllä muistan tämän vanhan vähäpuheisen matruusin. Joku Titanicissa, hänen sukulaisensa, oli mennyt pohjaa, Mutta tuskin hänen vanhempansa kuitenkaan.

    • ruoteli

      Kyll mee tehtii monta muutaki reissuu täll Prontoll ku mustalmerel ja venezuelas, mut mnää muista ain tän "Lokarin", hän oli tosi hyvä tyyppi, miut ryyppäsi vähä liikkaa

      • Risto K

        Olen näköjään ollu Ruotelin ja Lokarin kanssa Prontossa samaan aikaan. Kesäkuussa -72 menin päälle ja Göteborgin telakalla vuoden -73 alussa
        jouduin sairaalaan jonkun mahavaivan takia ja jäin pois. Ollaan siis Ruotelin kans lähetty siitä samoihin aikoihin pois.

        Olin ensin uffareiden pölykallena ja sitte miehistön messikallena.
        Oletkohan sama mies jota sanottiin "Lännen lokariksi", muistaakseni junkkina
        tai puolikkaana. Mankassa soi usein Clind Eastwoodin elokuvamusiikki. Nuo kaikki luetellut nimet on tuttuja, lisäksi ainakin Themanin Risto
        joka oli säkäkokkina. Esakokkina olikin ens alkuun aika värikäs tyyppi etunimeltään Esa. Vakituisena stujuna Virtanen joka harrasteli kehonrakennusta. Mikä jobi sulla Ruoteli oli siinä ?


      • Anonyymi
        Risto K kirjoitti:

        Olen näköjään ollu Ruotelin ja Lokarin kanssa Prontossa samaan aikaan. Kesäkuussa -72 menin päälle ja Göteborgin telakalla vuoden -73 alussa
        jouduin sairaalaan jonkun mahavaivan takia ja jäin pois. Ollaan siis Ruotelin kans lähetty siitä samoihin aikoihin pois.

        Olin ensin uffareiden pölykallena ja sitte miehistön messikallena.
        Oletkohan sama mies jota sanottiin "Lännen lokariksi", muistaakseni junkkina
        tai puolikkaana. Mankassa soi usein Clind Eastwoodin elokuvamusiikki. Nuo kaikki luetellut nimet on tuttuja, lisäksi ainakin Themanin Risto
        joka oli säkäkokkina. Esakokkina olikin ens alkuun aika värikäs tyyppi etunimeltään Esa. Vakituisena stujuna Virtanen joka harrasteli kehonrakennusta. Mikä jobi sulla Ruoteli oli siinä ?

        Oon ehkä sama täkkäri. Jos oli Pietarsaaresta, niin muistan sinut jotenkin


      • Anonyymi

        Kiitos Ruoteli. Jos oot vielä hengissä, olis mukava nähdä. Tästä on 50 vuotta aikaa. Asustan Lahdessa / 'Lokari"


      • Anonyymi
        Risto K kirjoitti:

        Olen näköjään ollu Ruotelin ja Lokarin kanssa Prontossa samaan aikaan. Kesäkuussa -72 menin päälle ja Göteborgin telakalla vuoden -73 alussa
        jouduin sairaalaan jonkun mahavaivan takia ja jäin pois. Ollaan siis Ruotelin kans lähetty siitä samoihin aikoihin pois.

        Olin ensin uffareiden pölykallena ja sitte miehistön messikallena.
        Oletkohan sama mies jota sanottiin "Lännen lokariksi", muistaakseni junkkina
        tai puolikkaana. Mankassa soi usein Clind Eastwoodin elokuvamusiikki. Nuo kaikki luetellut nimet on tuttuja, lisäksi ainakin Themanin Risto
        joka oli säkäkokkina. Esakokkina olikin ens alkuun aika värikäs tyyppi etunimeltään Esa. Vakituisena stujuna Virtanen joka harrasteli kehonrakennusta. Mikä jobi sulla Ruoteli oli siinä ?

        Jos Pietarsaaresta olet niin taidampa muistaa! Olisi muuten mukava nähdä viidenkymmenen vuoden jälkeen! /"Lokari" ps. Asun Lahdessa


    • Neiti Nupponen

      Neiti Nupposen juhlaeväs oli "harmaata riisiä ja kalpeeta kanaa"!

      Rva kuoli yksin Hki;ssä sydäriin, RIP!

      • henrikki

        Tässä virallista tietoa Pronton haverista Vaasan edustalla.
        Muistan vielä riemunkiljahdukset kun rysähti.
        http://www.merioikeus.com/8

        Tarkottiko tuo neiti nupponen esakokki Penaa josta ei oiken tiennyt oliko romeo vai julia. Entä tämä "Rva" kuka Hän oli.


    • Täkki

      Olin Prontossa-71-72.

    • Anonyymi

      Olin julkkisarkisto 1972-73

    • Anonyymi

      Niin, onko täällä ketään Pronton väkeä väkeä. 1972-73??

    • Anonyymi

      Olin junkkina siinä-70-72. Sitten puolikas. Olipa mukava kuulla laivan miehistä. Veijalainen oli silloin kipoari

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe