täydennyshaku

nim.

mistäköhän löytäisi koulut jotka ovat mukana täydennyshaussa (amk,amis)? koulutusnetistä yritin katsoa mutta tulevatko vasta 13.7 esille?

9

2696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...................

      Se katsos riippuu siitä, miten paljon paikkoja jää täyttämättä. Elokuussa ne sitten on. Itse pääsin kouluun täydennyshaun kautta... en tosin sille alalle mille olisi halunnut, mutta ompa jotain.

    • Tuutori

      Pohjois-Karjalan Ammattikorkeakoulu järjestää ainakin molempiin englannin kielisiin koulutusohjelmiin jatkohaun elokuussa, kyseessä ovat Degree Programme in International Business ja Degree Programme in Design.

      Itse opiskelen International Businessiä ja erikoistun Venäjän ja EU:n väliseen kauppaan. Vuoden olen opiskellut ja ainakin itseäni on amk miellyttänyt. Ei ole tullut mieleenkään vaihtaa koulutusohjelmaa mihinkään toiseen. Vuosi vietetään mm. ulkomailla työharjoitteluissa, oppilasvaihdossa ja ekskursioilla. Voin suositella :)

      http://ib.pkamk.fi/ Löytyy tietoa koulutusohjelmasta

      http://www.pkamk.fi/yhteishaku/ Tänne pitäisi päivittyä jonkun ajan kuluttua tiedot hausta. 27.7. - 7.8. on hakuaika.

      • paha helsinki city boy

        Kuka nyt muka johonkin Pohjois-Karjalan amkkiin haluaa? Ei hän se ole edes Suomessa.


      • innokas1

        Millainen tuo koe oli käytännössä? Oliko vaikea ja kova karsinta? Varmaan testaavat englanninkielen taitoa niin kirjallisesti kuin suullisestikin. Mulla on pari välivuotta takana lukiosta ja kiinnostaisi kyllä lähteä opiskelemaan ja vaihtamaan maisemaa täältä pk-seudulta. On kyllä enkku päässyt vähän rapistumaan sitten lukioajoista, mutta ainahan sitä voi yrittää vielä hakea. :)


      • ei kielipäätä

        moi! kuinkakohan vaikeeta tonne enkunkiel.linjalle on päästä? en ole englannissa mikään mestari... jotenkin se sujuu ja olen myös työskennellyt englannix..mutta en koe kuitenkaan olevani järin hyvä. Haaga-helian sivuilta löytyi mielenkiint.linja jolla olen joskus jo opiskellut (suomeksi).


      • sinne vaan sekaan
        ei kielipäätä kirjoitti:

        moi! kuinkakohan vaikeeta tonne enkunkiel.linjalle on päästä? en ole englannissa mikään mestari... jotenkin se sujuu ja olen myös työskennellyt englannix..mutta en koe kuitenkaan olevani järin hyvä. Haaga-helian sivuilta löytyi mielenkiint.linja jolla olen joskus jo opiskellut (suomeksi).

        Ei sinne mitenkään vaikea ole päästä eikä ne kovin korkeatasoisia ole (mun mielestä), mutta on parempi vaihtoehto hakea Haaga-Heliaan kuin että jää kokonaan kotiin sylkemään kattoon vuodeksi. En kuitenkaan ehkä hakisi, jos olisin käynyt saman linjan suomeksi, koska suomenkielisillä taso on parempi. Itse jouduin enkunkieliselle, kun en päässyt suomenkieliseen. Parasta minusta oli, että vaihtoon pääsi aika helposti ja vaihtokouluja oli paljon.

        Se kyllä ihmetyttää, että miksi Metropolian enkunkielisiin koulutuksiin on niin paljon vaikeampi päästä kuin Haaga-Heliaan? Niillä ei varmaan ole mitään jälkihakuja taaskaan. Eikä niillä näy niin paljoa afrikkalaisia ym. vaan enempi valkoihoisia englanninkielisiä.


    • Opiskelemaan

      Käypä HAAGA-HELIAn sivuilla (www.haaga-helia.fi). Siellä on tarjolla täydennyshakupaikkoja. Joskus pyrkijöistä karsiutuu niin paljon esim. psykologisten testien perusteella, että joudutaan järjestämään täydennyshaku. Näin varmistetaan motivoituneiden ja alalle sopivien opiskelijoiden valikoituminen koulutukseen.

      Onnea hakemiseen!

      • yksi ongelma

        Tuo HH ei tarjoa kuin jotain Siwan kassa -koulutuksia, joten sinne tuskin kaikki haluaa.


      • tasokasta koulutusta
        yksi ongelma kirjoitti:

        Tuo HH ei tarjoa kuin jotain Siwan kassa -koulutuksia, joten sinne tuskin kaikki haluaa.

        Tästäpä olen kokemukseeni nojautuen aivan eri mieltä. Etpä taida tuntea nyt tätä aluetta, joten käypä tutustumassa koulutustarjontaan. Itselläni ei ole ollut mitään vaikeuksia saada jo opiskeluaikana haastavia ja hyviä työtehtäviä hoitaakseni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe