,,,,,,,,MÄEN MAKKARAN ?
Olin töissä siellä ka asuin siinä pihapiirissä olevassa puutalossa jossa oli joskus kovat bileet 1
Kuka teistä muistaa legendaarisen
44
6356
Vastaukset
- kaltevakaltsu
vähä enempi tietoo?
en muista kun Pekan Piirakan :D- hilimakäkkä
siis ne siellä ortodoksikirkon alapuolel?
- kiki----------
hilimakäkkä kirjoitti:
siis ne siellä ortodoksikirkon alapuolel?
MAKKARATEHDAS ja iloinen 70 luku !
- ninnuska77
kiki---------- kirjoitti:
MAKKARATEHDAS ja iloinen 70 luku !
noh en oo 70 luvulla ollu hillumas,mut niitä kämppiähän käytettiin 90 luvulla treenikämppinä plus asui eräs läheinen henkilö sielä... :)==)
- Anonyymi
Voe pekan piirakat ne parhaat ol!
- selkiölläpäin
Joo, sehän lopetti toiminnan 80-90 luvun vaiheessa. Olikohan nimeltään mäenpään makkara? Jotain siihen suuntaan.,,,
Muistan sen kun joku oli heittänyt sinne metsikköön siansorkkia...- ilmanvaihtokanavia
Mattilan Makkara vanhalla Mikkelintiellä.
Nykyisin tiloissa toimii Pieksämäen Kanavatarvike Oy. - Masan veli Jussi
ilmanvaihtokanavia kirjoitti:
Nykyisin tiloissa toimii Pieksämäen Kanavatarvike Oy.morjestamassa velipoikaa joka asui siinä MÄEN MAKKARAN pihapiirissä 2 kerr. puutalossa jossa nautittiin joita kuita ja siirrtyttin keskustaan sellaiseen kapakaan johon mentiin ikään kuin maan alle ! Mikähän sen paikan nimi oli ? sen omisti joku mies jonka nimeä en enää muista !
- muistoja siitä
Nykyisin tiloissa toimii Pieksämäen Kanavatarvike Oy.oli nimeltään Mäen Makkara Oy. Muutti Joroistentieltä muistaakseni 1961. Silloin valmistui tämä uusi. Oli myös 2 asuntoa, toisessa asuimme me. Isäni kun oli toinen omistaja. Olin sitten viitisen vuotta konttorissa töissä. Vuoden 1973 jälkeen en enää ollut ja se kai meni konkurssiin. Isäni oli kuollut jo paljon aikaisemmin. Sen jälkeen kai siihen tuli tuo Mattilan Makkara, en oikein tuon ajan jälkeisestä vaiheista tiedä. Mutta mitä puurakennusta oikein tarkoitatte? Siinä yläpuolella oli puurakennus, jonka tietääkseni omisti Vihavainen.Edellisenä (2008) kesänä kävin siellä kävelemässä, ei ollut sitä puutaloa ja itse tehdasrakennuskin oli rempallaan.
- Maakuntien Mies
Nykyisin tiloissa toimii Pieksämäen Kanavatarvike Oy.Kanavatarvike toimii vanhassa kaljavarastossa entisen Keinosiemennyksen autokorjaamon vastapäätä...
- jiohannes
Maakuntien Mies kirjoitti:
Kanavatarvike toimii vanhassa kaljavarastossa entisen Keinosiemennyksen autokorjaamon vastapäätä...
----TEHDASKIINTIÖN TONTILLA jossa asui mm veljeni joka toimi ko firmassa lihanleikkaajana !
elettiin vuotta 1975
Veljeni sai lopputilin ( juopottelu ) jo 70-luvun lopulla ja muutti pois kotikaupunkiinsa ! - Ex.Pmäkeläinen
Masan veli Jussi kirjoitti:
morjestamassa velipoikaa joka asui siinä MÄEN MAKKARAN pihapiirissä 2 kerr. puutalossa jossa nautittiin joita kuita ja siirrtyttin keskustaan sellaiseen kapakaan johon mentiin ikään kuin maan alle ! Mikähän sen paikan nimi oli ? sen omisti joku mies jonka nimeä en enää muista !
Joo se rafla entisen Kinolinnan vastapäätä,jos rappusilla istuis niin hieman vasemmalle päin.Itsekkin siellä nuorena 80 luvulla muutaman tuopin kävin sillointällöin ottamassa.Paikka oli varsinaisesti asiakaskunnaltaan jo hieman vanhempaa väkeä varten, mutta jollain tavoin viihtyisä.Sinne aina silloin tällöin kavereiden kanssa pistäydyttiin, vaikka ei sieltä juuri tainnut muistaakseni piparia saadakaan,tai edes kehdannut yrittääkään, vanhempaa daamia tarjolla nääs.Eihän sellaisia paikkoja edes enää ole, Pieksämäkeläisyyttä parhaimmillaan, hitto nimeä en kyllä nyt muista.Oilisiko ollut Pata ässä tai Pata Rouva.
- Krapulapussi
Ex.Pmäkeläinen kirjoitti:
Joo se rafla entisen Kinolinnan vastapäätä,jos rappusilla istuis niin hieman vasemmalle päin.Itsekkin siellä nuorena 80 luvulla muutaman tuopin kävin sillointällöin ottamassa.Paikka oli varsinaisesti asiakaskunnaltaan jo hieman vanhempaa väkeä varten, mutta jollain tavoin viihtyisä.Sinne aina silloin tällöin kavereiden kanssa pistäydyttiin, vaikka ei sieltä juuri tainnut muistaakseni piparia saadakaan,tai edes kehdannut yrittääkään, vanhempaa daamia tarjolla nääs.Eihän sellaisia paikkoja edes enää ole, Pieksämäkeläisyyttä parhaimmillaan, hitto nimeä en kyllä nyt muista.Oilisiko ollut Pata ässä tai Pata Rouva.
Taisipa nimi olla alunperin Amin Krouvi, mutta Montuksi paikkaa sanottiin. Ollut nyt jo muutaman vuoden kiinni. Viimeisinä vuosina asiakkaita ei kovin runsaasti enää käynyt. Taisi olla Montulla parhaat vuodet 70-90-luvuilla. Vanhemmista ajoista en tiedä, kun ei vielä ollut ravintola iässä.
- Anonyymi
Krapulapussi kirjoitti:
Taisipa nimi olla alunperin Amin Krouvi, mutta Montuksi paikkaa sanottiin. Ollut nyt jo muutaman vuoden kiinni. Viimeisinä vuosina asiakkaita ei kovin runsaasti enää käynyt. Taisi olla Montulla parhaat vuodet 70-90-luvuilla. Vanhemmista ajoista en tiedä, kun ei vielä ollut ravintola iässä.
Voi että ite tornipolulla asuessa kävin yläristin pubilla , ei taida enää sen nimine olla sekään paikka. Eikä sököäkään taida enää olla.
- Anonyymi
Krapulapussi kirjoitti:
Moni kuollut joiden kanssa juotu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi että ite tornipolulla asuessa kävin yläristin pubilla , ei taida enää sen nimine olla sekään paikka. Eikä sököäkään taida enää olla.
Niinpä.
- Anonyymi
muistoja siitä kirjoitti:
oli nimeltään Mäen Makkara Oy. Muutti Joroistentieltä muistaakseni 1961. Silloin valmistui tämä uusi. Oli myös 2 asuntoa, toisessa asuimme me. Isäni kun oli toinen omistaja. Olin sitten viitisen vuotta konttorissa töissä. Vuoden 1973 jälkeen en enää ollut ja se kai meni konkurssiin. Isäni oli kuollut jo paljon aikaisemmin. Sen jälkeen kai siihen tuli tuo Mattilan Makkara, en oikein tuon ajan jälkeisestä vaiheista tiedä. Mutta mitä puurakennusta oikein tarkoitatte? Siinä yläpuolella oli puurakennus, jonka tietääkseni omisti Vihavainen.Edellisenä (2008) kesänä kävin siellä kävelemässä, ei ollut sitä puutaloa ja itse tehdasrakennuskin oli rempallaan.
Olin töissä kyseisessä tehtaassa vuodesta 1962 kesäkuusta vuoden 1975 helmikuuhun. Omistajina olivat Reino Jormakka ja Voitto Pynnönen. Olin valmistus puolen hommissa ruiskussa (makkaran teossa) sekä loppuvalmistus ( savustus ja kypsennys).
- Annanpoika
Oheisella YouTube-filmillä vuoden 1962 Mikkelistä asettelee Mäen makkaran edustaja kohdassa 7:28 tuotteita Uikkanen Oy:n päivittäistavarakaupassa Mikkelin Lähemäellä:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RzK7dGU8wRE- Annanpoika
Kohta filmillä onkin 8:40
- phoca5
Upea ajankuva, dokumentiksi muuttunut mainos.
- tivole
epäilen on pohjanmaaalta..
mistä hevoset savonrataa
tulivat tekee. - jeesus
jees
- jokkeriz
Omistaja oli Jormakka ei siinä omistajia ollut muita Mäen Makkara Oy:llä.
Makkaramestarina oli Mäkinen alansa huippu ja varastoesimiehenä Hämäläinen.- Annanpoika
Sannoko nimi Veikko Itkonen mitään? Olen kuullut arvelun, että yo. filmillä Uikkanen Oy:n kaupassa makkaroita asetteleva Mäen Makkaran edustaja olisi nimeltään Veikko Itkonen.
http://www.youtube.com/watch?v=RzK7dGU8wRE - Anonyymi
Annanpoika kirjoitti:
Sannoko nimi Veikko Itkonen mitään? Olen kuullut arvelun, että yo. filmillä Uikkanen Oy:n kaupassa makkaroita asetteleva Mäen Makkaran edustaja olisi nimeltään Veikko Itkonen.
http://www.youtube.com/watch?v=RzK7dGU8wREMitäs muuta
- Anonyymi
Voi ne pekan piirakan rasvaa tirsuvat lihapiirakat ja entäs joku express bändi. Tais kuolla viinaan joku tyypeistä. Vai tappoko ittensä 1998.
- Anonyymi
Joo itsemurha oli sillä.
- Anonyymi
Makkaralla kuvattua, kohdasta 3:15 eteenpäin. Vuosi ehkä 1992/93
https://youtu.be/H7DFS3qIjGo - Anonyymi
Nuo pojat laittoi makkaraansa kaverin suoleen.
- Anonyymi
Kyllä muistan. Kaveri asui joskus.
- Anonyymi
En muista niistä bileistä mitään🤪
- Anonyymi
Ei se Mäenpään makkara nykyisen Kanavatarvikkeen tiloissa toiminut. Kyllä muistan lapsuudestani sen missä Mäen makkara oli. Senkin muistan kun sen tontin laidalla oli sian sorkkia. Tuliko tämä nyt selväs! Häh?
- Anonyymi
Eipä tullut!
- Anonyymi
Kuka vei porstuasta porkat,sian sorkat😂
- Anonyymi
Mäen Makkaran konkurssin jälkeen perustimme siihen Pieksän Makkaran vuosi oli 1977 ja 1982 myimme sen Mattilan veljeksille.
- Anonyymi
Voi että niitä aekoja!
- Anonyymi
Parasta makkaraa saunan kiukaalle 1950-60 -luvulla.
- Anonyymi
Kyllä muistan. Olen joskus muinoin myynyt paljonkin Mäen makkaraa.
Jotenkin jännä maku, ei hyvää eikä pahaa.Kauppa savossa missä myin noita tuotteita oli ainoa mitä oli tuoreena. - Anonyymi
Minä muistan orkkuirkun ja liepon piirakan.
- Anonyymi
Semmosta elämä on.
- Anonyymi
Muistan herkulliset pekan piirakat.
- Anonyymi
Minä muistan Pekan siskon Muhkeat munkit.
- Anonyymi
Kyllä hyviä oli
- Anonyymi
Anna Mäki ja Usko Kylmänen tapasivat:
-Mä en anna!
- Kyl mä sen usko!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksoisliekki-ihmiset
Kun olette tavanneet kaksoisliekkinne, miltä se on tuntunut? Ole tosi utelias tietämään.3072989- 321445
- 851433
Oletko jo saanut apua mt-ongelmiisi?
Ja onko harhat helpottuneet? Vieläkö tunnet että sinua seurataan, ja kotonasi käydään poissa ollessasi?1791322- 1171141
- 49941
Vasemmisto osoittaa mieltä Berliinissä - Miksi?
Eikös siellä ollut juuri demokraattisesti järjestetyt vaalit jossa kansa on sanonut mielipiteensä ja KAIKKIA on kuultu t201923- 59874
- 76862
Yritin alkaa nukkumaan
Mutta ei tule uni. Jäin miettimään olikohan ne rakkaudelliset vastaukset juuri sinulta ja mulle osoitettuja... Olisi une46796